Ze zijn niet de enige die het roepen hequote:Op donderdag 4 april 2024 12:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Laat ze dat nou niet doen.
Ik kan me voorstellen dat ze woedend zijn, zeker omdat Israël dat konvooi dus blijkbaar wel degelijk doelgericht heeft getarget, maar dit is een politieke opinie die niet past bij een hulporganisatie.
Suicide drones als ik de berichten moet gelovenquote:Op donderdag 4 april 2024 12:48 schreef Discombobulate het volgende:
Alle verloven ingetrokken dus. Vraag me echt heel af hoe Iran gaat terugslaan. Wat zou Israël voor intel hebben dat ze dat doen?
je kan dan beter vragen; wat doet israel dan?quote:Op donderdag 4 april 2024 13:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Voorheen was het zo dat er dan 5 tot 10 man in Iran opgepakt gaat worden en die worden geëxecuteerd want: spionnen van Israël.
Denk dat deze vergelding anders gaat zijn. De vraag is of Iran het durft op Israëlisch grondgebied.
(al doen ze dat natuurlijk al via Hezbollah en Hamas)
Maar het wordt anders als Iran bijv een luchtaanval of raketaanval vanuit Iran rechtstreeks op Israël uitvoert.
En als ze dat doen: Wat doet de VS dan
Waarmee de VS ook betrokken raakt. Gaat Iran niet doen.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je kan dan beter vragen; wat doet israel dan?
israel kan met gerichte aanvallen iran gigantische schade toebrengen. andersom misschien ook, maar toch meer op de hamas manier; veel doen, en dan maar zien of er iets lukt.
beide vermijden dit liever, want dit gebeurt vooralsnog helemaal niet. maar de status quo daarin is vooral dat iran niet direct met israel gaat vechten. want als ze dat doen, dan gaat israel los op iran.
Waarna de hele wereld in de fik staat... en ik zie het maar zo gebeuren...quote:Op donderdag 4 april 2024 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarmee de VS ook betrokken raakt. Gaat Iran niet doen.
Ja we weten het nu wel. 7 oktober, 30.000+ doden in Gaza.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
allemaal toch, bijna..
dit is een oorlog die volgt op een gigantische moordpartij in israel, plus ontvoeringen. en nu eisen ze dat israel ze met rust laat. terwijl ze hebben gezegd het steed weer te zullen doen.
als je nu nog niet ziet dat hamas gewoon oorlog wil voeren, dan mis je toch wat.
We know you want to see the world burn, mr Frutsel.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarna de hele wereld in de fik staat... en ik zie het maar zo gebeuren...
Niet zo naïef.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja we weten het nu wel. 7 oktober, 30.000+ doden in Gaza.
Moet daardoor de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren?
Ga eens inhoudelijk erop in. Jij claimt dat Hamas niet wilt dat de oorlog stopt vanwege die tekst. Ik lees het nergens terug.
Ik ben er ook bang voor, maar gelukkig word ik niet gehinderd door enige kennisquote:Op donderdag 4 april 2024 14:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarna de hele wereld in de fik staat... en ik zie het maar zo gebeuren...
Je vergeet één ding... Rusland en voor een deel zijn China ook klaar met de VS... en samen staan ze sterker dan ooit... (denken ze)... ik zie Rusland zo meedoen... China, NoordKorea, Afrika, Venezuela... mogelijk ook...quote:Op donderdag 4 april 2024 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor, maar gelukkig word ik niet gehinderd door enige kennis
Iran is zo klaar met de VS en Israël, oorlogszuchtige lui denken niet in een zero sum game. Die willen gewoon slaan, ook al moeten ze ook incasseren (van het eigen volk). Het is maar goed dat de VS en IDF supersterk zijn, dat schrikt al jaren af en hopelijk ook nog vele jaren
Al die landen die je noemt plus de hele moslimwereld vs het westen, Israel en de VSquote:Op donderdag 4 april 2024 14:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je vergeet één ding... Rusland en voor een deel zijn China ook klaar met de VS... en samen staan ze sterker dan ooit... (denken ze)... ik zie Rusland zo meedoen... China, NoordKorea, Afrika, Venezuela... mogelijk ook...
Daarnaast: Mochten de joden ooit opnieuw vanuit alle fronten worden aangevallen en aan de verliezende hand raken dan weet je zeker dat zij in elk geval de nukes gaan gooien.
ik leg het net uit lolquote:Op donderdag 4 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja we weten het nu wel. 7 oktober, 30.000+ doden in Gaza.
Moet daardoor de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren?
Ga eens inhoudelijk erop in. Jij claimt dat Hamas niet wilt dat de oorlog stopt vanwege die tekst. Ik lees het nergens terug.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet zo naïef.
Hamas zal pas lief voor Israël zijn als Israël niet meer bestaat.
In die zin gaat het om de totale vernietiging van Hamas of die van Israël.
Aangezien één van beide opties aan de verre einder nog niet te zien is, zal vooralsnog de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren.
Een tijdelijk staakt het vuren is dan ook niet meer dan dat, tijdelijk. Tot het weer 7 oktober wordt.
Maar goed, het is verder ieders goed recht om in sprookjes te geloven.
Dus je neemt aan dat er geen doden vallen in Gaza? Iets betwisten is prima. Maar het betwisten en dan zonder onderbouwing komen is wel heel simpel.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:
en die doden cijfers zijn hamas cijfers. dat is totaal niet bevestigd door wie dan ook.
quote:Op donderdag 4 april 2024 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je kan dan beter vragen; wat doet israel dan?
israel kan met gerichte aanvallen iran gigantische schade toebrengen. andersom misschien ook, maar toch meer op de hamas manier; veel doen, en dan maar zien of er iets lukt.
beide vermijden dit liever, want dit gebeurt vooralsnog helemaal niet. maar de status quo daarin is vooral dat iran niet direct met israel gaat vechten. want als ze dat doen, dan gaat israel los op iran.
Beantwoord dan eens deze vraag: waarom zouden ze? Wat winnen ze hiermee? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de risico's? Ik zie het niet, hoor.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze zijn niet de enige die het roepen he
Israel had so much information on aid convoy it blew up they 'probably even knew the NAMES of the people in the cars': Damning claim from British Army major as former MI6 chief condemns 'reckless' strike
https://www.dailymail.co.(...)reckless-strike.html
IDF gebruikt ze zelf ook en in de dodenlijsten met naam, geslacht, geboortedatums, sterfdatum en bsn's zijn (op één statisticus na) op een paar dubbelingen na geen onvolkomenheden gevonden. Bij eerdere oorlogen kon men ook al geen fouten vinden. Blijven volhouden dat ze niet kloppen of misschien niet zouden kunnen kloppen is puur wensdenkenquote:Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en die doden cijfers zijn hamas cijfers. dat is totaal niet bevestigd door wie dan ook.
Hoe vaak is hier een bewezen dat de rest van het journaille de Hamas cijfers wel degelijk als geloofwaardig acht? Misschien moet je je daar eens in inlezen in plaats van domme uitspraken te doenquote:Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik leg het net uit lol
hamas eist dat israel gewoon op geeft. en gaza herbouwd. en gaza voedt. en een absurde hoeveelheid palestijnen vrij laat in ruil voor de gijzelaars. en permanent niet meer gaza aanvalt.
Even fucking serieus he: Waarom zou je de waarom vraag moeten stellen bij Israel en niet bij Hamas?quote:Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Beantwoord dan eens deze vraag: waarom zouden ze? Wat winnen ze hiermee? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de risico's? Ik zie het niet, hoor.
Is er misschien meer aan de hand? Werkt deze organisatie stiekem samen met Hamas? Ja, waarom zouden ze überhaupt anders getarget worden?
Terecht dat ze weigeren om nu een deal te sluiten zodat ze over 6 weken niks hebben om mee te onderhandelen. Netanyahu staat intern niet onder druk omdat de palestijnen verschikkelijk dingen aangedaan wordt maar omdat er gijzelaars zijn.quote:
Jawel, ze beweren 2/3e te hebben uitgeschakeld...quote:Op donderdag 4 april 2024 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
Over schapen gesproken
Israel beweert nergens dat ze 20.000 Hamasstrijders hebben gedood, not even close
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..quote:Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
allemaal toch, bijna..
dit is een oorlog die volgt op een gigantische moordpartij in israel, plus ontvoeringen. en nu eisen ze dat israel ze met rust laat. terwijl ze hebben gezegd het steed weer te zullen doen.
als je nu nog niet ziet dat hamas gewoon oorlog wil voeren, dan mis je toch wat.
Maar de VN veiligheidsraad had in die laatste resolutie Hamas opgedragen de gijzelaars vrij te laten. En Israel een staakt-het-vuren in te lassen.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Terecht dat ze weigeren om nu een deal te sluiten zodat ze over 6 weken niks hebben om mee te onderhandelen. Netanyahu staat intern niet onder druk omdat de palestijnen verschikkelijk dingen aangedaan wordt maar omdat er gijzelaars zijn.
Korter. Het was eerst bezet door Egypte en geannexeerd door Jordanië.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:34 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..
Eens moet het klaar zijn en moet Israel voldoende gewroken zijn lijkt me..
Tut tut tut rustig vriendelijke vriend. Zoek gewoon op aantallen, dat is een stuk duidelijker - Knip-quote:Op donderdag 4 april 2024 16:30 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Jawel, ze beweren 2/3e te hebben uitgeschakeld...
Amerikaanse inlichtingen zeggen maximaal 1/3e...
Wel een beetje je info up to date houden aub.
Je moet zaken van elkaar differentiëren. De bezetting (nederzettingenbeleid) is afkeuringswaardig, en draagt op geen enkele manier bij aan eventuele vredesonderhandelingen. MAAR! 7 oktober staat daar nu juist geheel los van. Het is namelijk niet Hamas dat last heeft van de bezetting. Heb je wel eens gezien hoe goed de leiders het hebben?quote:Op donderdag 4 april 2024 16:34 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..
Eens moet het klaar zijn en moet Israel voldoende gewroken zijn lijkt me..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |