abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213083135
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 12:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Laat ze dat nou niet doen.

Ik kan me voorstellen dat ze woedend zijn, zeker omdat Israël dat konvooi dus blijkbaar wel degelijk doelgericht heeft getarget, maar dit is een politieke opinie die niet past bij een hulporganisatie.
Ze zijn niet de enige die het roepen he

Israel had so much information on aid convoy it blew up they 'probably even knew the NAMES of the people in the cars': Damning claim from British Army major as former MI6 chief condemns 'reckless' strike

https://www.dailymail.co.(...)reckless-strike.html
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213083158
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 12:48 schreef Discombobulate het volgende:
Alle verloven ingetrokken dus. Vraag me echt heel af hoe Iran gaat terugslaan. Wat zou Israël voor intel hebben dat ze dat doen?
Suicide drones als ik de berichten moet geloven

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213083242
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Voorheen was het zo dat er dan 5 tot 10 man in Iran opgepakt gaat worden en die worden geëxecuteerd want: spionnen van Israël.

Denk dat deze vergelding anders gaat zijn. De vraag is of Iran het durft op Israëlisch grondgebied.
(al doen ze dat natuurlijk al via Hezbollah en Hamas)
Maar het wordt anders als Iran bijv een luchtaanval of raketaanval vanuit Iran rechtstreeks op Israël uitvoert.

En als ze dat doen: Wat doet de VS dan
je kan dan beter vragen; wat doet israel dan?
israel kan met gerichte aanvallen iran gigantische schade toebrengen. andersom misschien ook, maar toch meer op de hamas manier; veel doen, en dan maar zien of er iets lukt.
beide vermijden dit liever, want dit gebeurt vooralsnog helemaal niet. maar de status quo daarin is vooral dat iran niet direct met israel gaat vechten. want als ze dat doen, dan gaat israel los op iran.
  Forum Admin donderdag 4 april 2024 @ 13:46:39 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213083329
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
israel kan met gerichte aanvallen iran gigantische schade toebrengen. andersom misschien ook, maar toch meer op de hamas manier; veel doen, en dan maar zien of er iets lukt.
beide vermijden dit liever, want dit gebeurt vooralsnog helemaal niet. maar de status quo daarin is vooral dat iran niet direct met israel gaat vechten. want als ze dat doen, dan gaat israel los op iran.
Waarmee de VS ook betrokken raakt. Gaat Iran niet doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213083619
twitter
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 14:14:42 #156
8781 crew  Frutsel
pi_213083639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarmee de VS ook betrokken raakt. Gaat Iran niet doen.
Waarna de hele wereld in de fik staat... en ik zie het maar zo gebeuren...
  donderdag 4 april 2024 @ 14:19:08 #157
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213083698
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
allemaal toch, bijna..
dit is een oorlog die volgt op een gigantische moordpartij in israel, plus ontvoeringen. en nu eisen ze dat israel ze met rust laat. terwijl ze hebben gezegd het steed weer te zullen doen.

als je nu nog niet ziet dat hamas gewoon oorlog wil voeren, dan mis je toch wat.
Ja we weten het nu wel. 7 oktober, 30.000+ doden in Gaza.

Moet daardoor de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren?

Ga eens inhoudelijk erop in. Jij claimt dat Hamas niet wilt dat de oorlog stopt vanwege die tekst. Ik lees het nergens terug.
  Forum Admin donderdag 4 april 2024 @ 14:19:43 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213083703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]
We know you want to see the world burn, mr Frutsel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213083900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Ga eens inhoudelijk erop in. Jij claimt dat Hamas niet wilt dat de oorlog stopt vanwege die tekst. Ik lees het nergens terug.
Niet zo naïef.

Hamas zal pas lief voor Israël zijn als Israël niet meer bestaat.

In die zin gaat het om de totale vernietiging van Hamas of die van Israël.

Aangezien één van beide opties aan de verre einder nog niet te zien is, zal vooralsnog de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren.

Een tijdelijk staakt het vuren is dan ook niet meer dan dat, tijdelijk. Tot het weer 7 oktober wordt.

Maar goed, het is verder ieders goed recht om in sprookjes te geloven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213083922
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik ben er ook bang voor, maar gelukkig word ik niet gehinderd door enige kennis

Iran is zo klaar met de VS en Israël, oorlogszuchtige lui denken niet in een zero sum game. Die willen gewoon slaan, ook al moeten ze ook incasseren (van het eigen volk). Het is maar goed dat de VS en IDF supersterk zijn, dat schrikt al jaren af en hopelijk ook nog vele jaren
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 14:42:17 #161
8781 crew  Frutsel
pi_213083977
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben er ook bang voor, maar gelukkig word ik niet gehinderd door enige kennis

Iran is zo klaar met de VS en Israël, oorlogszuchtige lui denken niet in een zero sum game. Die willen gewoon slaan, ook al moeten ze ook incasseren (van het eigen volk). Het is maar goed dat de VS en IDF supersterk zijn, dat schrikt al jaren af en hopelijk ook nog vele jaren
Je vergeet één ding... Rusland en voor een deel zijn China ook klaar met de VS... en samen staan ze sterker dan ooit... (denken ze)... ik zie Rusland zo meedoen... China, NoordKorea, Afrika, Venezuela... mogelijk ook...

Daarnaast: Mochten de joden ooit opnieuw vanuit alle fronten worden aangevallen en aan de verliezende hand raken dan weet je zeker dat zij in elk geval de nukes gaan gooien.
pi_213084073
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Je vergeet één ding... Rusland en voor een deel zijn China ook klaar met de VS... en samen staan ze sterker dan ooit... (denken ze)... ik zie Rusland zo meedoen... China, NoordKorea, Afrika, Venezuela... mogelijk ook...

Daarnaast: Mochten de joden ooit opnieuw vanuit alle fronten worden aangevallen en aan de verliezende hand raken dan weet je zeker dat zij in elk geval de nukes gaan gooien.

Al die landen die je noemt plus de hele moslimwereld vs het westen, Israel en de VS

Zoiets gaat het worden denk ik O-)
pi_213084224
VS wil ook niet escaleren, die gaat echt niet keihard terugslaan tegen Iran.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213084278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]

ik leg het net uit lol
hamas eist dat israel gewoon op geeft. en gaza herbouwd. en gaza voedt. en een absurde hoeveelheid palestijnen vrij laat in ruil voor de gijzelaars. en permanent niet meer gaza aanvalt.

en die doden cijfers zijn hamas cijfers. dat is totaal niet bevestigd door wie dan ook.
pi_213084873
’Onderzoek naar Rotterdamse terreurverdachte Nazih R. leidt tot vondst wapendepot van Hamas in Bulgarije’
https://www.telegraaf.nl/(...)n-hamas-in-bulgarije

https://nos.nl/l/2515453

[ Bericht 13% gewijzigd door Aether op 04-04-2024 16:04:39 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 4 april 2024 @ 16:11:12 #166
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213085013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:36 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niet zo naïef.

Hamas zal pas lief voor Israël zijn als Israël niet meer bestaat.

In die zin gaat het om de totale vernietiging van Hamas of die van Israël.

Aangezien één van beide opties aan de verre einder nog niet te zien is, zal vooralsnog de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren.

Een tijdelijk staakt het vuren is dan ook niet meer dan dat, tijdelijk. Tot het weer 7 oktober wordt.

Maar goed, het is verder ieders goed recht om in sprookjes te geloven.
Wat een onzin.

Feit is dat wanneer de Oslo akkoorden werden getekend en er een twee staten resolutie was Yithzak Rabin de minister-president van Israel werd vermoord. Niet door een aanhanger van Hamas maar door een aanhanger van Netanyahu die fel tegen die akkoorden was.

Netanyahu is een Putin, wanneer het slecht gaat en hij niet krijgt wat hij wilt begint hij een oorlog. Het is een feit dat de regering Netanyahu Hamas geld heeft gegeven en dat de regering Netanyahu verzaakt heeft hun volk op 7 oktober te beschermen.

De VN, ICC en zelfs de VS nu allemaal wijzen ze naar Netanyahu. Hulpverleners, journalisten, ziekenhuizen, gebouwen van internationale media en zelfs Al Jazeera allemaal worden ze aangevallen en moeten ze het zelfs bekopen met de dood (of censuur). Maar het is de schuld van Hamas! :')

Hamas dit, Hamas dat wanneer er een dode valt uit een wapen van een IDF soldaat. En dan is er de Westbank waar Hamas niet bestaat en er ook allerlei ellende plaatsvindt van illegale nederzettingen tot een apartheidsstaat waar Palestijnen op bepaalde gronden niet mogen lopen. Maar dat is ook Hamas!
  donderdag 4 april 2024 @ 16:12:24 #167
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213085032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:
en die doden cijfers zijn hamas cijfers. dat is totaal niet bevestigd door wie dan ook.
Dus je neemt aan dat er geen doden vallen in Gaza? Iets betwisten is prima. Maar het betwisten en dan zonder onderbouwing komen is wel heel simpel.
pi_213085105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
_O- _O- _O-

wanneer houden mensen eens op met de praatje over Iran en andere "niet Westerse landen" alsof het kleine landjes zijn zonder enig militaire kracht?

Is dat om zo een leuk wereldbeeld te blijven houden of zo?

Tevens heeft de IDF nu na maanden strijd wel laten zien dat ze niks zijn? Enkel met vliegtuigen hele gebouwen in elkaar bombarderen en met tanks een ziekenhuis binnen vallen. Of verkleed als vrouwtje een ziekenhuis binnenvallen om gewonde Hamas strijders te executeren.
Als het gaat om de strijd 1 vs 1 is een IDF strijder helemaal niks en doen ze het in de broek. (getuige ook het neerschieten van drie ongewapende gijzelaars, dit gebeurde allemaal uit angst)...
pi_213085115
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ze zijn niet de enige die het roepen he

Israel had so much information on aid convoy it blew up they 'probably even knew the NAMES of the people in the cars': Damning claim from British Army major as former MI6 chief condemns 'reckless' strike

https://www.dailymail.co.(...)reckless-strike.html
Beantwoord dan eens deze vraag: waarom zouden ze? Wat winnen ze hiermee? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de risico's? Ik zie het niet, hoor.

Is er misschien meer aan de hand? Werkt deze organisatie stiekem samen met Hamas? Ja, waarom zouden ze überhaupt anders getarget worden?
Intolerant voor intolerantie
pi_213085147
quote:

[..]

IDF gebruikt ze zelf ook en in de dodenlijsten met naam, geslacht, geboortedatums, sterfdatum en bsn's zijn (op één statisticus na) op een paar dubbelingen na geen onvolkomenheden gevonden. Bij eerdere oorlogen kon men ook al geen fouten vinden. Blijven volhouden dat ze niet kloppen of misschien niet zouden kunnen kloppen is puur wensdenken

Hier een peer reviewed rapport
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(23)02713-7/fulltext

Hieronder een oude maar gruwelijke video (let op het is smerig) het gaat om de eerste 35 seconden. De inhoud van de tweet doet er niet toe (ik zocht puur de video). De vader overleeft het. Bij dat incident daar strooit team anti-Palestijnen ook graag mist en beweert dat het Pallywood is, of dat Hamas de jongen doodgeschoten heeft of dat de jongen na dat incident vanuit het ziekenhuis de anonimiteit is ingegaan.
En het werkt, zonder bewijs mist strooien of het tegendeel beweren.
-Knip-

[ Bericht 14% gewijzigd door Jippie op 04-04-2024 22:41:08 ]
pi_213085184
quote:

[..]
ik leg het net uit lol
hamas eist dat israel gewoon op geeft. en gaza herbouwd. en gaza voedt. en een absurde hoeveelheid palestijnen vrij laat in ruil voor de gijzelaars. en permanent niet meer gaza aanvalt.

Hoe vaak is hier een bewezen dat de rest van het journaille de Hamas cijfers wel degelijk als geloofwaardig acht? Misschien moet je je daar eens in inlezen in plaats van domme uitspraken te doen _O-

Tevens is het zo dat Israel zegt 20.000 Hamas strijders te hebben gedood. En dat is juist ongeloofwaardig. Dat zou namelijk betekenen dat alle mannen die ze gedood hebben Hamas terroristen zijn..

Maar goed, een land/staat dat zegt "baby's zijn potentiele Hamas terroristen" is tot alles in staat en is ook in staat zichzelf goed te praten.
Het probleem zit bij de goegemeente die het slaafs als waarheid aanneemt van wat Israel claimt. Hoe vaak die lui ook zijn betrapt op leugens..

Je schreef elders dat het Hamas was die de oorlog blijft lengen..

Maar je hebt blijkbaar de positie van Netanyahu niet door. Die man lengt de oorlog, omdat hij weet dat als er "vrede" is zijn dagen als president geteld zijn. Dan komen er namelijk nieuwe verkiezingen en de Israeliers zijn hem zat. Dat waren ze al voor 7 oktober (een aanval die de man kon stoppen maar weigerde te doen) en nu nog meer.
Omdat de Israeliers door beginnen te krijgen dat het Netanyahu niet te doen is om de gijzelaars vrij te laten..

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 04-04-2024 22:40:33 ]
pi_213085199
Over schapen gesproken
Israel beweert nergens dat ze 20.000 Hamasstrijders hebben gedood, not even close
pi_213085221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Beantwoord dan eens deze vraag: waarom zouden ze? Wat winnen ze hiermee? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de risico's? Ik zie het niet, hoor.

Is er misschien meer aan de hand? Werkt deze organisatie stiekem samen met Hamas? Ja, waarom zouden ze überhaupt anders getarget worden?
Even fucking serieus he: Waarom zou je de waarom vraag moeten stellen bij Israel en niet bij Hamas?

Oorlog is niet iets rationeels, het is irrationeel.

Tevens heb ik gisteren die vraag ook al beantwoord, maar blijkbaar niet goed voor jou?

Israel wil dat er geen hulpverlening meer naar de Palestijnen gaat. Ook willen ze geen objectieve verslaggeving meer hebben. Daarom targeten ze journalisten en hulpverleners.
Daarom openen ze het vuur op mensen die wachten op het krijgen van voedsel en komen daarna met allerlei domme verklaringen..

Als je dit nog niet doorhebt dan ben je echt ziende blind....
pi_213085235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:51 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Terecht dat ze weigeren om nu een deal te sluiten zodat ze over 6 weken niks hebben om mee te onderhandelen. Netanyahu staat intern niet onder druk omdat de palestijnen verschikkelijk dingen aangedaan wordt maar omdat er gijzelaars zijn.
pi_213085238
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
Over schapen gesproken
Israel beweert nergens dat ze 20.000 Hamasstrijders hebben gedood, not even close

Jawel, ze beweren 2/3e te hebben uitgeschakeld...

Amerikaanse inlichtingen zeggen maximaal 1/3e...

Wel een beetje je info up to date houden aub.
pi_213085301
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
allemaal toch, bijna..
dit is een oorlog die volgt op een gigantische moordpartij in israel, plus ontvoeringen. en nu eisen ze dat israel ze met rust laat. terwijl ze hebben gezegd het steed weer te zullen doen.

als je nu nog niet ziet dat hamas gewoon oorlog wil voeren, dan mis je toch wat.
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..

Eens moet het klaar zijn en moet Israel voldoende gewroken zijn lijkt me..
pi_213085455
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:30 schreef Chadi het volgende:

[..]
Terecht dat ze weigeren om nu een deal te sluiten zodat ze over 6 weken niks hebben om mee te onderhandelen. Netanyahu staat intern niet onder druk omdat de palestijnen verschikkelijk dingen aangedaan wordt maar omdat er gijzelaars zijn.
Maar de VN veiligheidsraad had in die laatste resolutie Hamas opgedragen de gijzelaars vrij te laten. En Israel een staakt-het-vuren in te lassen.

Dat hoeft dus niet van je?
pi_213085477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:34 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..

Korter. Het was eerst bezet door Egypte en geannexeerd door Jordanië.
pi_213085581
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:30 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Jawel, ze beweren 2/3e te hebben uitgeschakeld...

Amerikaanse inlichtingen zeggen maximaal 1/3e...

Wel een beetje je info up to date houden aub.
Tut tut tut rustig vriendelijke vriend. Zoek gewoon op aantallen, dat is een stuk duidelijker - Knip-

https://www.reuters.com/w(...)sues-now-2024-04-04/
https://m.jpost.com/israel-hamas-war/article-794045
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-68387864.amp

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 04-04-2024 22:42:40 ]
pi_213085682
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:34 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]

Je moet zaken van elkaar differentiëren. De bezetting (nederzettingenbeleid) is afkeuringswaardig, en draagt op geen enkele manier bij aan eventuele vredesonderhandelingen. MAAR! 7 oktober staat daar nu juist geheel los van. Het is namelijk niet Hamas dat last heeft van de bezetting. Heb je wel eens gezien hoe goed de leiders het hebben?

De waarheid is nu juist dat de onschuldige Palestijn overal tussen zit. Hij/zij is slachtoffer van Hamas EN van het steeds maar rechter wordende Israel.

Ben Gvir en Hamas zijn elkaars beste vrienden. Het idee dat Hamas een vrijheidsbeweging is, is in zijn meest positieve interpretatie uitermate naïef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')