abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2024 @ 19:08:16 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213074363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:57 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Houdt jij maar eens op met zionistische prietpraat..

Het is gewoon heel dom om een volk te proberen klein te houden. En dan huilen dat iets als 7 oktober gebeurde..
Voor de rest is het heel dom van landen om niet bij voorbaat de reactie van Israel klein te houden. Nu zijn ze uit de bocht gevlogen en omdat niemand er wat van zegt (van de landen die zich belangrijk vinden althans) blijven ze doorgaan..
Niemand probeert de Palestijnen klein te houden. Israël heeft letterlijk meermaals een aanbod gedaan voor vrede inclusief een Palestijnse staat, wat de Palestijnen iedere keer hebben afgewezen. Dat Israël vervolgens alle gebieden waar de Palestijnen wonen streng moet beveiligen komt door de terreurzucht van dit volk. En daar staat het land niet alleen in, ook Egypte heeft de grensovergang met de Gazastrook streng beveiligd.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:18 schreef Momo het volgende:
Jeetje wie had dat gedacht, beide Israël en Hamas geven geen neuk om de bevolking van Gaza.
Israël juist wel. Men doet niet zonder reden aan roof-knocking, flyers droppen, voicemail berichten en SMS berichten sturen en humanitaire corridors aanleggen als je niets geeft om een volk. Geen enkel ander leger in een oorlog doet dit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213074545
Een klap op het gezicht kan Israel verwachten

twitter

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213074639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:00 schreef oblo het volgende:

[..]
Kolonisten zijn over het algemeen goed bewapend en georganiseerd, zeker na 7 oktober. Velen maken nu gebruik van de soepelere voorwaarden voor een wapen vergunning, en nederzettingen zijn over het algemeen goed beveiligd en (ook gebieden in Israel dichtbij de zuid en noordgrens) hebben een soort van rapid response team dat nu extra training krijgt. Dat is ook de reden waarom je bijna geen terroristische aanslagen hebt binnen nederzettingen.

Maak je over de kolonisten maar geen zorgen. Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken om de Palestijnen. In veel gevallen heb je het leger nodig om de kolonisten in bedwang te houden, hoe paradoxaal dit ook klinkt.
Oh, ongetwijfeld. Ik ben ook groot voorstander van de beëindiging van de nederzettingenpolitiek, maar ik vind het antwoord van @Mutant01 wel wat vaag. Op het moment dat je als Israël zijnde besluit om je handen volledig af te trekken van de nederzettingen zullen er een behoorlijk aantal geïsoleerd raken. Dat gaat fout aflopen, bewapend of niet.
Incelfrikandel
pi_213074645
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ook de 'vredesacitivisten' annex voorvechters van de Palestijnse zaak geven geen neuk om de bevolking van Gaza. Dan heb je het als volk wel voor elkaar hoor, als werkelijk niemand ter wereld geïnteresseerd is in je gezondheid.
Is dat zo ja? Waar komt deze wijsheid vandaan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_213074699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Is de consequentie daarvan gewoon niet een slachtpartij? Ik reken dan nogal op wraakacties van (inheemse) Palestijnen.
De consequentie is dat ze terug moeten keren naar Israël of anders inderdaad zich begeven in vijandelijk gebied. We vinden het hier kennelijk normaal dat Palestijnen moeten boeten omdat ze Hamas (vermeend) steunen, maar gaan dan dit soort vragen stellen als kolonisten boetedoening moeten ondergaan.

Het is het één of het ander.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213074831
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Oh, ongetwijfeld. Ik ben ook groot voorstander van de beëindiging van de nederzettingenpolitiek, maar ik vind het antwoord van @:mutant01 wel wat vaag. Op het moment dat je als Israël zijnde besluit om je handen volledig af te trekken van de nederzettingen zullen er een behoorlijk aantal geïsoleerd raken. Dat gaat fout aflopen, bewapend of niet.
De enige oplossing zou een grootschalige terugtrekking zijn uit de west bank als deel van een grotere tweestatenoplossing, maar helaas is dat niet realistisch. Kolonisten en co hebben te veel macht en de oorlog in Gaza heeft ze mooie openingen gegeven om die macht nog meer uit te breiden.
  woensdag 3 april 2024 @ 19:42:54 #82
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213074937
De oplossing is simpel: Palestijnen stoppen met terroristje spelen (lees: dood en verderf zaaien) en dan hoeft Israël niet op te treden.
pi_213075162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Is de consequentie daarvan gewoon niet een slachtpartij? Ik reken dan nogal op wraakacties van (inheemse) Palestijnen.
Er zijn inderdaad mensen Palestijnen die slecht reageren op dat landje pik en de consequenties die dat voor alle Palestijnen in de buurt heeft. Zoals wegblokkades, checkpoints en wat dan ook. Voor die paar huizen worden honderden Palestijnen in hun dagelijks leven gehinderd. Het is een slimme tactiek. Er vloeit geen bloed totdat een Palestijnse inwoner flipt.

De Palestijnen kunnen er niks tegen doen en hoewel het uitbreiden van nederzettingen internationaal tot beroering leidt doet israel wat ze zelf wil. Vorige maand nog 3400 nieuwe woningen aangekondigd waarbij vooral eentje slim is omdat daarmee een deel van Palestijns gebied hermetisch omring wordt door Israël en nederzettingen. Gevolg is dat die Palestijnse bewoners fysiek geen kant op kunnen en niet meer naar andere gebieden kunnen reizen. Zo gaat het ook bij Oost Jerusalem, langzaam aan gebieden strategisch afsluiten. Langzaam de Palestijn wegpesten. Misselijk, maar wel slim en effectief
pi_213075277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:57 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Wat weer gebeurde door oorlogen die gestart zijn door de Arabische wereld. Maar daar gaat het niet om.

Hamas heeft de middelen om burgerdoden te verminderen door bunkers te bouwen. Maar dat hebben ze bewust niet gedaan. En moslims zoals jij likken de anus van Hamas terwijl je alle schuld geeft aan Israel en dat slaat gewoon nergens op. Als Hamas zoveel om de bevolking geeft dan hadden ze schuilbunkers gebouwd en zaten ze nu niet in Qatar met miljarden op de bank. Je wordt gebruikt en ze zijn je zeer dankbaar en lachen jou en de Palestijnen uit terwijl ze hun alcohol drinken, hoeren nemen al het andere doen wat islam verbied.
Wat weer gebeurde door terroristische zionistische aanslagen op de locals.
pi_213075308
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:37 schreef oblo het volgende:

[..]
De enige oplossing zou een grootschalige terugtrekking zijn uit de west bank als deel van een grotere tweestatenoplossing, maar helaas is dat niet realistisch. Kolonisten en co hebben te veel macht en de oorlog in Gaza heeft ze mooie openingen gegeven om die macht nog meer uit te breiden.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De consequentie is dat ze terug moeten keren naar Israël of anders inderdaad zich begeven in vijandelijk gebied.
Op het moment dat Israël weigert om bescherming te bieden aan kolonisten is een slachtpartij dus een aannemelijk gevolg. Ik ben het ermee eens dat die lui niks te zoeken hebben buiten de grenzen van 1967, maar ik heb geen zin in nog een bloedbad. Daar hebben we inmiddels wel genoeg van gehad, met alle gevolgen van dien.

Ik voel wat meer voor iets als het ontkoppelingsplan van Gaza in 2005. Maar dat lijkt me ook een lastige taak. Kolonisten zijn zwaar bewapend, en ik vraag me af of terreurorganisaties zo'n terugtrekking rustig laten verlopen.

quote:
We vinden het hier kennelijk normaal dat Palestijnen moeten boeten omdat ze Hamas (vermeend) steunen, maar gaan dan dit soort vragen stellen als kolonisten boetedoening moeten ondergaan.

Het is het één of het ander.
We? Ik vind dit in elk geval niet normaal.
Incelfrikandel
pi_213075557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[..]
Op het moment dat Israël weigert om bescherming te bieden aan kolonisten is een slachtpartij dus een aannemelijk gevolg. Ik ben het ermee eens dat die lui niks te zoeken hebben buiten de grenzen van 1967, maar ik heb geen zin in nog een bloedbad. Daar hebben we inmiddels wel genoeg van gehad, met alle gevolgen van dien.

Ik voel wat meer voor iets als het ontkoppelingsplan van Gaza in 2005. Maar dat lijkt me ook een lastige taak. Kolonisten zijn zwaar bewapend, en ik vraag me af of terreurorganisaties zo'n terugtrekking rustig laten verlopen.
[..]
We? Ik vind dit in elk geval niet normaal.
Terugtrekking als in Gaza in 2005 bedoelde ik. Als we alleen het leger terugtrekken en de kolonisten daarlaten dan wordt de west bank nog wilder dan het al was inderdaad.
  woensdag 3 april 2024 @ 20:22:23 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213075739
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee. Het probleem zit in het Westen zelf. Propaganda is één ding, daar doelbewust in meegaan is een tweede. Vanuit Rusland komt er ook allemaal propaganda, dat wordt netjes aan de kant geschoven en genegeerd. Vanuit Palestijnse kringen daarentegen wordt het serieus genomen, daar zit het verschil. Dat betreft toch echt allemaal keuzes.
De toestanden met omgekochte politici, de complotstront die uit die mondjes valt, de hordes wappies zijn jou ontgaan?
  woensdag 3 april 2024 @ 20:42:38 #88
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213076166
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 15:20 schreef BMW1993 het volgende:
Wellicht dat als Israël de grens met Rafah in handen heeft, dat het aantal vrachtwagens wat binnen kan rijden omhoog gaat? Nu heeft zo ver ik op de map kan zien, Hamas nog de leiding over de grensovergang.
Nee, Israël en Egypte hebben deze in handen. Als hij in handen was van Hamas dan zou Rafah er nu florissanter bij liggen.
pi_213076855
Palestinian Fatah group says Iran trying to spread chaos in West Bank
https://www.reuters.com/w(...)est-bank-2024-04-03/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213077081
quote:
"This was over a 1.5, 1.8 kilometers, with a very defined humanitarian convoy that had signs in the top, in the roof, a very colorful logo that we are obviously very proud of," he said. It's “very clear who we are and what we do.”
Andres said the IDF was aware of the convoy's whereabouts. He called for investigations of the incident by the U.S. government and by the home country of every aid worker that was killed.
"They were targeting us in a deconflicting zone, in an area controlled by IDF. They knowing that it was our teams moving on that road ... with three cars," he said.
quote:
At least 196 humanitarian workers have been killed in Gaza since October, according to the United Nations, and Hamas has previously accused Israel of targeting aid distribution sites.
quote:
Andres condemned the war as a whole.
"This it seems is a war against humanity itself. And you can never win that war. Because humanity eventually will always prevail," he said.
pi_213077317
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 20:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De toestanden met omgekochte politici, de complotstront die uit die mondjes valt, de hordes wappies zijn jou ontgaan?
Ik denk dat het plaatje wel duidelijk is toch. :P

Er zijn altijd complottheorieën (nergens meer dan in dit conflict, trouwens) en omkopingen. Maar waar Russische propaganda inderdaad door de overgrote meerderheid terzijde wordt geschoven, is die van Hamas stukken aantrekkelijker lijkt wel. Ik heb dat altijd raar gevonden. Sympathie voor de underdog is begrijpelijk maar dit zijn geen leuke underdogs zoals de Cubanen...
Intolerant voor intolerantie
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 3 april 2024 @ 21:55:28 #92
485843 crew  Jippie
pi_213077480
Willen jullie stoppen met het elkaar persoonlijk afzeiken om een andersluidende mening dan die van jezelf?

We gaan elkaar niet dom noemen of aanspreken op godsdienst of afkomst.

Persoonlijke aanvallen worden genote en verwijderd, ook al heb je 4 uur over een post gedaan, dus denk na wat je hier post.
pi_213077582
twitter

Als dit klopt is dit een groot gebaar
pi_213077688
Supreme leader of Iran

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213077859
Gaan ze gehoor geven aan de oproep?

twitter
  woensdag 3 april 2024 @ 22:29:42 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213077919
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2024 22:10 schreef Ali_boo het volgende:
Supreme leader of Iran

[ x ]
Ik kan trouwens tussen alle meningen niet meer goed terugvinden of het nu echt het consulaat/ambassadegebouw is geweest of een belendend gebouw. Het staat overal verwarrend geformuleerd of als een bot feit geschreeuwd.
pi_213077972
hamas voorwaarden voor een seize-fire op dit moment:
quote:
permanent ceasefire, comprehensive and complete withdrawal of the enemy out of the Gaza Strip, the return of all displaced people to their homes, allowing all aid needed for our people in Gaza, rebuilding the Strip, lifting the blockade and achieving an honorable prisoner exchange deal
hebben nog even benadrukt dat dit hun minimale eisen zijn. lol.
is er nog iemand die denkt dat hamas graag wil dat de oorlog stopt?
pi_213078294
quote:
11s.gif Op woensdag 3 april 2024 22:25 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Lol, nee.

Islamitische wereld en zich verenigen? :')

De laatste keer duurde dat zes dagen. :D
Intolerant voor intolerantie
pi_213078544
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213078634
quote:
11s.gif Op woensdag 3 april 2024 22:25 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
#FuckIran
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')