SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legendarisch AJAX schrijft HISTORIE 💥 | Real Madrid vs Ajax |Champions League 2018/19| Samenvatting
https://www.facebook.com/(...)et=a.826131572213704
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
geen?quote:Op maandag 1 april 2024 18:11 schreef tong80 het volgende:
Christopher Vivell is bij Ajax de belangrijkste kandidaat om na komende zomer directeur transfers te worden, aldus Voetbal International. Alex Kroes, de nieuwe algemeen directeur in Amsterdam, heeft hem zijn 'zegen gegeven', zo is te lezen.
[ afbeelding ]
Het is al langer bekend dat Ajax graag een directeur transfers wil aanstellen. Voor de komende transferperiode zal Kroes nog verantwoordelijkheid dragen. De belangrijkste kandidaat om zich na 31 augustus over het technische beleid te gaan buigen, is Vivell. 'De interesse in de Duitser is serieus, nu lijkt het voor Kroes zaak om iedereen ervan te overtuigen dat Vivell de juiste man is voor Ajax, daar waar Vivell de Ajax-manier zal moeten omarmen', zo is te lezen.
Kroes heeft inmiddels al een aantal keer gesproken met de 37-jarige Duitser, die vorig jaar na een periode van slechts zeven maanden mocht vertrekken bij Chelsea. Die gesprekken zijn goed verlopen, want Kroes heeft zijn 'zegen gegeven', zo is te lezen. De nieuwbakken algemeen directeur is een 'fan'.
Dat Kroes besluit om Vivell nu nog niet aan te stellen, heeft wellicht een goede reden. 'Mogelijk wil Kroes niet het het risico lopen dat zijn kandidaat een krasje oploopt tijdens cruciale herstelwerkzaamheden voor Ajax, mocht de transferperiode bijvoorbeeld tegenvallen.'
https://www.msn.com/nl-nl(...)3615a6005932e8&ei=20
Die laat ik altijd achterwegen bij trieste berichten.quote:
Of het triest gaat zijn moeten we afwachten, ook of deze man het wordt, ik heb wel het idee dat Kroes weet wat hij doet al is het daar ook nog erg vroeg voor.quote:Op maandag 1 april 2024 18:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die laat ik altijd achterwegen bij trieste berichten.
Dat is het probleem nou net. Het is allemaal weer vaag en ongewis. Een 36jarige Duitser die bij Chelsea weg moest. Natuurlijk kan het iets worden. Maar weer een onzekerheidje. Terwijl Kroes zich ook nog niet heeft bewezen bij Ajax. We gaan het zien. Trusten en tot morgen.quote:Op maandag 1 april 2024 18:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of het triest gaat zijn moeten we afwachten, ook of deze man het wordt, ik heb wel het idee dat Kroes weet wat hij doet al is het daar ook nog erg vroeg voor.
maargoed, wie dan wel. Tevens bij Leipzig wel een goede trackrecord las ik ergens?quote:Op maandag 1 april 2024 18:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het probleem nou net. Het is allemaal weer vaag en ongewis. Een 36jarige Duitser die bij Chelsea weg moest. Natuurlijk kan het iets worden. Maar weer een onzekerheidje. Terwijl Kroes zich ook nog niet heeft bewezen bij Ajax. We gaan het zien. Trusten en tot morgen.
https://www.espn.nl/voetb(...)was-rkc-zonder-janusquote:Op maandag 1 april 2024 18:48 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
maargoed, wie dan wel. Tevens bij Leipzig wel een goede trackrecord las ik ergens?
Als het klopt en deze man is ook geïnteresseerd, toont het wel de ambitie van Kroes en Ajax aan, dat vind ik wel een goed teken.quote:Op maandag 1 april 2024 18:48 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
maargoed, wie dan wel. Tevens bij Leipzig wel een goede trackrecord las ik ergens?
Ook belangrijk die nieuwe niet een alleenmacht te geven over de creditcard.
ja eens. Ik wijs dat, mits met de juiste controles, echt niet af. En Kroes geeft al aan het als een team te gaan doenquote:Op maandag 1 april 2024 18:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het klopt en deze man is ook geïnteresseerd, toont het wel de ambitie van Kroes en Ajax aan, dat vind ik wel een goed teken.
quote:
quote:ik heb wel het idee dat Kroes weet wat hij doet al is het daar ook nog erg vroeg voor.
Een daadkrachtige RvC. Dat zie je niet vaak. Zullen wel bang zijn voor hun eigen hachje.quote:
Je bent ook wel echt een andere dimensie dom als je dat in die situatie doet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toppertje binnengehaald weer. Fucking hell, hoe krijgen ze het voor elkaar.
En arrogant, kennelijk dacht hij dat zijn aanstelling de aandelen zou doen stijgen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Je bent ook wel echt een andere dimensie dom als je dat in die situatie doet.
En we staan weer een jaar stilquote:Ajax is voornemens om de samenwerking met Kroes permanent te beëindigen.
Ze kunnen wel wat killers-mentaliteit gebruiken ja.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:58 schreef RipCity het volgende:
Whahahaa stelletje gelukzoekers ook.
Maak Patrick K. Maar directeur
Promes als assistent dan.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze kunnen wel wat killers-mentaliteit gebruiken ja.
Ik moest lachen, maar eigenlijk kan het niet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ze kunnen wel wat killers-mentaliteit gebruiken ja.
Dat is ook wel logisch maar dat maakt het niet minder dom.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:59 schreef Black-Death het volgende:
Kroes heeft kennelijk wel vertrouwen in zichzelf als ie zoveel aandelen Ajax koopt
Ik kijk nergens meer van opquote:Op dinsdag 2 april 2024 08:59 schreef Houniet het volgende:
Nou even wachten.. deze man is best slim. Lijkt me niet dat hij dit zo maar gedaan heeft toch? Zo achterlijk zou deze man niet zijn toch?
Toch?
Dit is dusdanig makkelijk te verifiëren dat je er wel vanuit kan gaan.quote:Op dinsdag 2 april 2024 08:59 schreef Houniet het volgende:
Nou even wachten.. deze man is best slim. Lijkt me niet dat hij dit zo maar gedaan heeft toch? Zo achterlijk zou deze man niet zijn toch?
Toch?
Zal Marijn Beuker dan wel op zich nemen?quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:01 schreef Tarado het volgende:
Het probleem is ook dat je nu nog steeds geen TD hebt omdat hij dat aankomende zomer zou gaan doen.
Duurde wel 7 maandenquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit is dusdanig makkelijk te verifiëren dat je er wel vanuit kan gaan.
Die is daar niet voor, heeft ook geen ervaring in het onderhandelen, die is meer voor het algehele voetbalplaatje.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Zal Marijn Beuker dan wel op zich nemen?
Droeg hij het pak ook zo mooi?quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:03 schreef KlapMongeaul het volgende:
Dit is toch die God die met een vingerknip alles op zou komen lossen?
hoi nepjood.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:03 schreef KlapMongeaul het volgende:
Dit is toch die God die met een vingerknip alles op zou komen lossen?
Ja daar heb je wel gelijk in....quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die is daar niet voor, heeft ook geen ervaring in het onderhandelen, die is meer voor het algehele voetbalplaatje.
quote:Hij heeft naar verluidt aandelen in Ajax gekocht op het moment dat hij al wist dat hij de nieuwe algemeen directeur van Ajax zou worden.
Als dit zijn manier van winst maken is had ik hem graag op de transfermarkt aan het werk willen zien.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:06 schreef Tarado het volgende:
Nu is de vraag of de aandelen gaan stijgen of dalen, wel dom hoor voor een kleine 2 ton.
Hij heeft ze vast voor de lange termijn gekocht maar dat maakt het natuurlijk niet ok als je weet dat je de directeur wordt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:08 schreef 297534 het volgende:
Stelt dat die aandelen 2 of 3 euro stijgen na zo'n aanstelling. Dan zou hij 50k verdienen. Dat ben je toch wel onbegrijpelijk dom om zo'n risico te nemen voor (voor hem) zo'n klein bedrag. Misschien is het ook wel ongelofelijke onnozelheid dat hij zich niet realiseerde dat zoiets niet kan. Maar dat is ook weer moeilijk voor te stellen voor niemand in die positie.
Hij wordt alleen niet gepaktquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zeker in de leer geweest bij Sven.
Voor twee ton ook echt, dat kan je ook niet echt spreken van wat symbolische aandelen aan het begin van zijn aanstelling (al word je zelfs daar op afgerekend).quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft ze vast voor de lange termijn gekocht maar dat maakt het natuurlijk niet ok als je weet dat je de directeur wordt.
Voor het huidige voetbal maakt het weinig uit, voor de nabije toekomst natuurlijk wel en mocht Ajax in de playoffs zou ik het prima vinden als ze het niet redden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
Die gifbeker heeft een dubbele bodem kennelijk. Mijn hemel wat een wanbestuur zo. En dan ben je dus wederom in een zeer belangrijke periode stuurloos.
Het zou mij niet verbazen als het straks playoffs worden en ze nog uitgeschakeld worden ook.
Scheelt natuurlijk wel weer de zoveelste incapable bestuurder. Als je als aanstaande directeur van een beursgenoteerd bedrijf hier de gevolgen niet van kan inschatten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft ze vast voor de lange termijn gekocht maar dat maakt het natuurlijk niet ok als je weet dat je de directeur wordt.
Tijd dat de KNVB eens onderzoek gaat doen naar dit wanbeleid. Het neemt Munsterman-achtige proporties aan.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
Die gifbeker heeft een dubbele bodem kennelijk. Mijn hemel wat een wanbestuur zo. En dan ben je dus wederom in een zeer belangrijke periode stuurloos.
Het zou mij niet verbazen als het straks playoffs worden en ze nog uitgeschakeld worden ook.
Tja, aan de andere kant, als die dingen 10% stijgen heb je 20k - mooi bedrag hoor, maar voor hem toch peanuts voor zo'n risico.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor twee ton ook echt, dat kan je ook niet echt spreken van wat symbolische aandelen aan het begin van zijn aanstelling (al word je zelfs daar op afgerekend).
doe er maar een paar jaar bij op deze manierquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gelukkig vond Alex het halen van een TD ook nog overbodig omdat hij dit zelf wel ff kon doen.
We stellen de terugkeer van Ajax aan de top met nog een jaar uit.
Het zal toch wel te verklaren zijn? Ik ga er van uit dat hij echt niet zo dom is.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:08 schreef 297534 het volgende:
Stel dat die aandelen 2 of 3 euro stijgen na zo'n aanstelling. Dan zou hij 50k verdienen. Dat ben je toch wel onbegrijpelijk dom om zo'n risico te nemen voor (voor hem) zo'n klein bedrag. Misschien is het ook wel ongelofelijke onnozelheid dat hij zich niet realiseerde dat zoiets niet kan. Maar dat is ook weer moeilijk voor te stellen voor niemand in die positie.
Hij had er beter wat Bitcoin voor kunnen kopen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant, als die dingen 10% stijgen heb je 20k - mooi bedrag hoor, maar voor hem toch peanuts voor zo'n risico.
Hoe moet Ajax precies voorkómen dat iemand zo achterlijk is?quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:12 schreef trein2000 het volgende:
Tijd dat de KNVB eens onderzoek gaat doen naar dit wanbeleid.
Les 1 in compliance, en dat voor een directeur. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe achterlijk dit is.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant, als die dingen 10% stijgen heb je 20k - mooi bedrag hoor, maar voor hem toch peanuts voor zo'n risico.
In principe zijn alle Ajax aandelen symbolisch omdat je er geen macht mee koopt, maar echt superdom.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor twee ton ook echt, dat kan je ook niet echt spreken van wat symbolische aandelen aan het begin van zijn aanstelling (al word je zelfs daar op afgerekend).
In de arbeidsovereenkomst opnemen, lijkt me niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe moet Ajax precies voorkómen dat iemand zo achterlijk is?
Ja, hij zal vast niet gedacht hebben aan zijn bankrekening toen hij ze kocht....quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe zijn alle Ajax aandelen symbolisch omdat je er geen macht mee koopt, maar echt superdom.
Dit ja, zit nog voor dickpics.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Les 1 in compliance, en dat voor een directeur. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe achterlijk dit is.
Erg vreemd dat jouw topic dat ajax een criminele club is toen werd gesloten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:14 schreef klaasweetalles het volgende:
DIT IS KEIHARD GENIETEN😀😀😀😀😀😂😀
De verlosser is alweer vertrokken 😭😭😭😭😭
Als ik naar het koersverloop van dat aandeel kijk, is het gedaald na augustus 2023, dus geld heeft hij er dan blijkbaar niet mee verdiend. Misschien heeft hij in een vlaag van dom enthousiasme gedacht: Ik ga naar Ajax, ik ga gewoon wat aandelen kopen. Maar helaas is dat ook handelen met voorkennis als je dat op dat moment doet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:13 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het zal toch wel te verklaren zijn? Ik ga er van uit dat hij echt niet zo dom is.
Ja heel vreemdquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Erg vreemd dat jouw topic dat ajax een criminele club is toen werd gesloten.
Tja hoe moet Vitesse voorkomen dat je eigenaar schimmige zaakjes doet met de Russen. Als club ben je nou eenmaal verantwoordelijk voor de naleving van de regelgeving.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe moet Ajax precies voorkómen dat iemand zo achterlijk is?
Mislintat is niet eens gesnapt. Die heeft gewoon een flink zak geld meegekregen nadat die de club naar de tering hielp.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:17 schreef michiel_merk het volgende:
Opmerkelijk dat Kroes eerder gesnapt is dan Mislintat
Hij koopt vrij verhandelbare aandelen van zijn toekomstig werkgever. Ik vind dat het 'onderzoek' nog lang heeft geduurd. Mislintat was niet zó achterlijk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:17 schreef michiel_merk het volgende:
Dat doen ze nu toch? Vooraf wordt wat lastig.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja hoe moet Vitesse voorkomen dat je eigenaar schimmige zaakjes doet met de Russen. Als club ben je nou eenmaal verantwoordelijk voor de naleving van de regelgeving.
Blijft gissen maar ik denk eerder dat hij het deed om te laten zien waar hij de club heen zou brengen aan het einde van z'n termijn over 3 jaar, dan had ook gewoon naar de koers kunnen kijken uiteraard.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, hij zal vast niet gedacht hebben aan zijn bankrekening toen hij ze kocht....
verhoogde dijk bewaking na het vorige incident?quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:17 schreef michiel_merk het volgende:
Wat?quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft gissen maar ik denk eerder dat hij het deed om te laten zien waar hij de club heen zou brengen aan het einde van z'n termijn over 3 jaar, dan had ook gewoon naar de koers kunnen kijken uiteraard.
Kroes was nog niet eens deel van de club.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja hoe moet Vitesse voorkomen dat je eigenaar schimmige zaakjes doet met de Russen. Als club ben je nou eenmaal verantwoordelijk voor de naleving van de regelgeving.
Het zou kunnen dat hij het via iemand anders heeft gekocht. Dan wordt het nog iets lastiger om er achter te komen. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij koopt vrij verhandelbare aandelen van zijn toekomstig werkgever. Ik vind dat het 'onderzoek' nog lang heeft geduurd. Mislintat was niet zó achterlijk.
Maar Kroes is geen domme jongen zogenaamd, dit is echt basis handel met voorkennis.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft gissen maar ik denk eerder dat hij het deed om te laten zien waar hij de club heen zou brengen aan het einde van z'n termijn over 3 jaar, dan had ook gewoon naar de koers kunnen kijken uiteraard.
Dat kun je niet vaststellen zonder onderzoek. Wat wist men op welk moment? Zijn de controlemechanismen wel in orde? Dit is de tweede keer dit seizoen dat ze daar mogelijke belangenverstrengeling hebben. Dat duidt toch wel op mogelijk structurele gebreken.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat doen ze nu toch? Vooraf wordt wat lastig.
Als er 1 voordeel is aan het beursgenoteerd zijn is dat het wel, er kan weinig met de mantel der liefde bedekt worden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook een slecht verhaal maar tegelijkertijd kan ik ook niet iets 'logischers' bedenken dan @Taradoquote:
Misschien het artikel lezen hij deed dit een week voor de aankondiging dat die 9 maanden later directeur zou worden. Dat heeft niets met controlemechanismes bij Ajax te maken, sterker nog er is gewoon pas sinds 1 Maart een dienstverband waarin Ajax iets kan doen (wat ze blijkbaar hebben gedaan aangezien ze erachter zijn gekomen en hem nu binnen 1 maand ontslagen hebben).quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kun je niet vaststellen zonder onderzoek. Wat wist men op welk moment? Zijn de controlemechanismen wel in orde? Dit is de tweede keer dit seizoen dat ze daar mogelijke belangenverstrengeling hebben. Dat duidt toch wel op mogelijk structurele gebreken.
Kroes leek mij wel een slimme man , het kan verkerenquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij koopt vrij verhandelbare aandelen van zijn toekomstig werkgever. Ik vind dat het 'onderzoek' nog lang heeft geduurd. Mislintat was niet zó achterlijk.
Ook het eerste waar ik aan dacht ja, maar doe dat dan voor een verwaarloosbaar bedrag zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook een slecht verhaal maar tegelijkertijd kan ik ook niet iets 'logischers' bedenken dan @:tarado
Dit is nu al de domste post van de dag, en het is nog niet eens 9:30. Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij is nogal vol van zichzelf dus zoiets van ik zal het even laten zien lijkt me wel aannemelijk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook een slecht verhaal maar tegelijkertijd kan ik ook niet iets 'logischers' bedenken dan @:tarado
Is dit vrij opvraagbare informatie?quote:
Dat is weer een ander verhaal dan die 17.000 in Augustus. Maar misschien dat door een transactie afgelopen maand er een threshold is overschreden waardoor het in de picture kwam.quote:
Ja, maar hij kan er later ook bij hebben gekocht natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal dan die 17.000 in Augustus.
Kennelijk hebben ze dus 9 maanden plus een maand niets doorgehad. Ik vind dat toch wel zorgelijk hoor.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Misschien het artikel lezen hij deed dit een week voor de aankondiging dat die 9 maanden later directeur zou worden. Dat heeft niets met controlemechanismes bij Ajax te maken, sterker nog er is gewoon pas sinds 1 Maart een dienstverband waarin Ajax iets kan doen (wat ze blijkbaar hebben gedaan aangezien ze erachter zijn gekomen en hem nu binnen 1 maand ontslagen hebben).
Ben je echt zo grenzeloos naïef?quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja kan zijn dat er iets getriggerd is bij deze transactie.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja, maar hij kan er later ook bij hebben gekocht natuurlijk.
jepquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:24 schreef Black-Death het volgende:
God
[..]
Is dit vrij opvraagbare informatie?
Maar misschien is dit wel ene Arnold Kroes uit Sexbierum...quote:
Hij heeft 42.500 aandelen gekocht op 15-3?quote:
Tja, niet doorhebben. Ajax is ook niet de AIVD. Je kan niet alles van iedereen controleren en in de gaten houden. Zeker niet als het gaat over de periode van voor zijn aanstelling. Ik vind deze termijn niet heel bijzonder eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kennelijk hebben ze dus 9 maanden plus een maand niets doorgehad. Ik vind dat toch wel zorgelijk hoor.
Next level dom dus.quote:„Met pijn in het hart laat ik weten dat de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax heeft aangegeven mij per direct te schorsen als Algemeen Directeur van Ajax.
Vorige week zijn er door enkele media vragen gesteld over de aandelen Ajax die ik in mijn bezit heb. Onder meer is gevraagd of ik deze als tekengeld van Ajax had gekregen of zelf heb gekocht. Dat laatste is het geval. Ieder aandeel Ajax heb ik zelf gekocht.
Na beantwoording van deze vragen heeft de RvC aanleiding gezien om zich nader te buigen over mijn aandelenpakket. Een pakket waarvan zij ten tijde van het rondkomen van mijn benoeming in augustus 2023 al op de hoogte waren. In die periode heb ik uiteraard volledige openheid van zaken gegeven aan de RvC over relevante bezittingen waaronder 42.500 aandelen in het kapitaal van Ajax.
In de periode van 6 april 2022 tot 26 juli 2023 heb ik met stukjes en beetjes Ajax aandelen aangeschaft, oplopend tot 42.500 stuks (van de in totaal 18,33 miljoen bestaande Ajax aandelen). Op 31 december 2022 had ik reeds 20.000 stuks. Een ander deel heb ik bijgekocht in de maanden april, mei en juni van 2023. Het laatste deel (ca 17.500 stuks) heb ik op 26 juli 2023, kort voor mijn aanstelling op 2 augustus 2023, aangeschaft.
Op dat moment was ik nog niet rond met Ajax, maar ik had – door mijn eigen intenties - er een goed gevoel bij. Het leek mij een positief signaal om vertrouwen in de club en naar aandeelhouders uit te stralen. Om daar ook - letterlijk en figuurlijk - onderdeel van te zijn. Ik geloof erin dat je vertrouwen uitstraalt naar je medeaandeelhouders en stakeholders als je zelf aandelen koopt en daarmee ook zelf financieel risico loopt. ’Skin in the game’, zoals dat heet.
Na 26 juli 2023 en, ter voorkoming van misverstanden, sinds ik toegang heb tot enige vertrouwelijke informatie, heb ik geen aandelen Ajax meer gekocht of verkocht. Hoewel het niet onmogelijk is dat ik op langere termijn met deze aandelen geld zou kunnen verdienen, is dat zeker tot op heden niet het geval geweest. Er zit ook zeker geen ’quick win’ gedachte achter, ik wilde eerst zorgen dat het weer heel goed zou gaan met Ajax op allerlei vlakken. En hier heel positief aan bijdragen.
Van het feit dat ik dit aandelenpakket heb, heb ik nooit een geheim gemaakt. Sterker nog, ik heb in augustus vorig jaar Ajax erop gewezen dat ik dit pakket had en dat ik graag zou horen hoe hiermee om te gaan omdat ik mij de specifieke regels nog niet eigen had gemaakt. Die vraag is tot op heden niet beantwoord. En hoewel de RvC maanden de tijd heeft gehad (nog vóór mijn officiële benoeming (op 27 december 2023) en mijn feitelijke indiensttreding (op 15 maart 2024) om alsnog iets te vinden van het feit dat ik deze aandelen heb aangeschaft, ben ik hier niet op aangesproken en zijn er ook geen vragen gesteld.
Plotseling
Afgelopen vrijdag heeft de RvC mij plotseling laten weten geen vertrouwen meer in mij te hebben. Mij is gemeld dat ik in de ogen van de RvC met de aanschaf van de aandelen op 26 juli 2023 en de timing daarvan, kwade opzet voor ogen had. Ik zou voorwetenschap hebben gehad en daarmee hebben gehandeld. Dit is niet ingegeven door een signaal van de bevoegde toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM), maar naar eigen zeggen op basis van het eigen ’moreel kompas’ van de RvC.
Wat ik daarvan vind en wat ik vind van de timing van dit besef, heb ik aangegeven in een gesprek met de RvC. Ook heb ik nogmaals mijn positieve beweegredenen voor de aanschaf van het laatste pakket aangegeven. Hoe zeer ik ook overtuigd ben van mijn goede intenties, snap ik inmiddels na overleg met mijn advocaat, dat ik op 26 juli 2023 niet de meest verstandige beslissing heb genomen door de schijn van de situatie. Dit neemt niet weg dat er nog de nodige vraagtekens gesteld kunnen worden bij de kwalificatie als „voorwetenschap” en daarmee zeker de zwaarte van de beslissing van ontslag op staande voet door de RvC.
Transparantie
Het lijkt ons, nog steeds, veel verstandiger en in het belang van Ajax om gezamenlijk de kwestie in alle transparantie voor te leggen aan de AFM. De AFM kan dan onafhankelijk oordelen of ik al dan niet in strijd met de wet heb gehandeld en de zwaarte hiervan. Vanzelfsprekend zal ik daar de consequenties van dragen. De RvC kan daarna zelf nog bepalen welke volgende stappen zij in deze kwestie zou willen zetten. Dit heb ik zowel mondeling als op schrift aangegeven bij de RvC.
Aan een onafhankelijk oordeel van de AFM zijn we helaas niet toegekomen. De RvC heeft al geoordeeld dat ik kennelijk niet over het ’juiste moreel kompas’ beschik. Een kompas dat ik omgekeerd de afgelopen maanden juist graag door de RvC gehanteerd had gezien. De RvC die de aankoop van het laatste deel aandelen eerder deze week nog als niet meer dan „ongelukkig” bestempelde.
Vanaf mijn negende ben ik Ajacied
Vanaf mijn negende ben ik Ajacied. Ik ben altijd betrokken geweest bij de club, als speler en als lid. In mijn hart en later ook via deze aandelen. Aandelen die ik kocht uit betrokkenheid bij de club. Uit vertrouwen in de club. Niet om er snel geld mee te verdienen, maar als positief signaal naar alle stakeholders.
Ik heb de afgelopen periode steeds gezegd dat ik wil dat alle aandacht uitgaat naar Ajax, niet naar Alex. Maar mijn moreel kompas zegt dat ik mij niet zomaar bij deze beslissing van de RvC kan neerleggen. Ik zal nu zelfstandig naar de AFM stappen om mijn kwestie voor te leggen om tot een onafhankelijk oordeel te komen.
Dit alles levert onrust op voor Ajax en dat spijt mij oprecht. Hopelijk is deze periode snel voorbij. Vanaf vandaag zal ik, met pijn in het hart, op afstand, bekijken wat er bij Ajax gebeurt. Ajax moet weer Ajax worden.”
Dat klinkt "logischer"..quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Of gekregen met zijn directeurschap, maar lijkt me waarschijnlijk dat bij Ajax toen alarmbellen zijn afgegaan over die eerdere partij aandelen uit Augustus.
quote:Op zondag 27 augustus 2017 08:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het meest bizarre vind ik eigenlijk dat ik mij steeds bedenk hoeveel macht Cruijff had. Altijd als er een soortgelijke periode qua drama ontstond bij Ajax was er wel iemand die begon te roepen om Cruijff. Bestuurders voelden en wisten dat wanneer Cruijff zich opelijk kritisch uitliet, jouw dagen eigenlijk wel geteld waren.
En nu? Nu voelt het imho alsof ze totaal gevrijwaard zijn. Wie moet er opstaan en kritiek leveren op dusdanig niveau dat de hoge heren opstappen? De supporters die tam zijn omdat ze goede contacten met vd Sar en Overmars hebben? De journalisten die inhoudelijk niet eens kunnen vragen aan vd Sar wat dan precies 'de lijn' is? Ik zie het niet gebeuren iig.
quote:
Hij geeft meteen al toe dat die handelde met voorkennisquote:Het laatste deel (ca 17.500 stuks) heb ik op 26 juli 2023, kort voor mijn aanstelling op 2 augustus 2023, aangeschaft. Op dat moment was ik nog niet rond met Ajax, maar ik had – door mijn eigen intenties - er een goed gevoel bij.
Dat is wel de kern ja.quote:
Hier prik je zo makkelijk doorheen zeg, wat een flauwekul.quote:Op dat moment was ik nog niet rond met Ajax, maar ik had – door mijn eigen intenties - er een goed gevoel bij. Het leek mij een positief signaal om vertrouwen in de club en naar aandeelhouders uit te stralen. Om daar ook - letterlijk en figuurlijk - onderdeel van te zijn. Ik geloof erin dat je vertrouwen uitstraalt naar je medeaandeelhouders en stakeholders als je zelf aandelen koopt en daarmee ook zelf financieel risico loopt. ’Skin in the game’, zoals dat heet.
Wat moet ik hiervan zeggen?quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:01 schreef onlogisch het volgende:
Ik wacht op de genuanceerde verklaring van @:Frozen-Assassin
Ja, ik geloof hem wel dat die kwade wil er niet was. Maar om 17000 aandelen te kopen nadat je weet dat je naar Ajax gaat en voordat het bekend is gemaakt... dat is wel erg dom.quote:
Ik zat vanochtend drie keer te checken of ik wel echt op de NOS-site zat met dit nieuws en dat rare viaplay/sbs9 verhaal.quote:
Eens maat. Maar je zult begrijpen dat ik een glimlach niet kon onderdrukkenquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat moet ik hiervan zeggen?
Waanzinnig triest ditKan toch niet jezus zeg. Moreel besef van een pinda. Weg ermee.
Hier valt weinig meer tegenin te brengen lijkt me, dat hij al aandelen had doet er weinig toe.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Hij geeft meteen al toe dat die handelde met voorkennis![]()
Het gaat ook om een ontzettend klein bedrag als je kijkt naar wat die gasten verdienen en waar ze mee bezig zijn. Wat een enorme naïeve prutser als ie dit echt zo gedaan heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Hij geeft meteen al toe dat die handelde met voorkennis![]()
Ach Alex....quote:
Dat stak hij liever in wat aandelen van Ajaxquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ach Alex....
Ik snap hier niet zoveel van. Waarom doe je dit? Cursusje integriteit kon hij niet betalen zeker?
Als het bij jullie chaotisch was en dit erbovenop komt dan zou ik ook lachen. Groot gelijk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens maat. Maar je zult begrijpen dat ik een glimlach niet kon onderdrukken
Dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede iig. De man heeft de club beschadigd, daar moet je heel snel van af.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:38 schreef Alpha0 het volgende:
Er van uitgaande dat het dienstverband eindigt: kan hij dan na het ontslag niet direct opnieuw benoemd worden? Bij de 2e benoeming is hij tenslotte niet meer in overtreding.
Ik denk oprecht dat het criminele bolwerk Amsterdam dit wel in overweging neemt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:38 schreef Alpha0 het volgende:
Er van uitgaande dat het dienstverband eindigt: kan hij dan na het ontslag niet direct opnieuw benoemd worden? Bij de 2e benoeming is hij tenslotte niet meer in overtreding.
Blijkbaar niet, want hij heeft het ze in augustus al verteld. Om vervolgens dan nog wel bij te kopen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Dan zit je maandenlang achter de Messias aan en dan kom je er nu pas achter? Goed gescreend ook.
Kan je nagaan wat ze van plan waren samen met SEG 🙂quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ach Alex....
Ik snap hier niet zoveel van. Waarom doe je dit? Cursusje integriteit kon hij niet betalen zeker?
Dan nemen ze Ajax écht nergens meer serieus als ze dat doen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:38 schreef Alpha0 het volgende:
Die domheid was al bekend toen hij zo uithaalde naar Mislintat voordat hij zelf onderdeel was van de club.quote:
Uiteindelijk wel, dat is het voordeel als je de grootste bentquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tokkies die hoge functies bekleden in de voetballerij.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik kan er echt niet bij. Aandelen kopen terwijl je aan het onderhandelen bent met datzelfde bedrijf en dan zogenaamd niet weten dat dat niet kan.
HOE DAN?
Dat zal wel meevallen hoorquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:43 schreef Ronzz het volgende:
Als hij het aanvechten wint krijg je ook een verziekte werksfeer
Dit wint ie nooit, ook al komt het door totale stupiditeit...quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:43 schreef Ronzz het volgende:
Als hij het aanvechten wint krijg je ook een verziekte werksfeer
Al was het maar omdat als Kroes dit wint de positie van de RvC volstrekt onhoudbaar is.quote:
Nee daar is niks meer te halen idd.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dit wint ie nooit, ook al komt het door totale stupiditeit...
Gaat er ongetwijfeld ééntje worden uit het netwerk van plucheplakker Van Praag.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nu zo snel mogelijk een beroep doen op Menno Geelen in het belang van de club, de snelste en beste oplossing.
De RvC schaarde ik niet echt onder 'werk' in dit gevalquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Al was het maar omdat als Kroes dit wint de positie van de RvC volstrekt onhoudbaar is.
Valentijn had vanochtend geen azijn nodigquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:45 schreef trein2000 het volgende:
Heeft Valentijn Driessen deze situatie al van zijn deskundig commentaar voorzien eigenlijk?
Dat is het toch eigenlijk al, we hebben het over juli/augustus 23, dit had in september al geconcludeerd moeten worden, nu ben je een half jaar verder met het stuurloze schip.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Al was het maar omdat als Kroes dit wint de positie van de RvC volstrekt onhoudbaar is.
Dat is natuurlijk zo. Maar dat mag je niet zeggen volgens sommigen hier.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het toch eigenlijk al, we hebben het over juli/augustus 23, dit had in september al geconcludeerd moeten worden, nu ben je een half jaar verder met het stuurloze schip.
Als de RvC dit dus al wist bij zijn aanstelling mogen zij ook allemaal optyfen.quote:Een pakket waarvan zij ten tijde van het rondkomen van mijn benoeming in augustus 2023 al op de hoogte waren. In die periode heb ik uiteraard volledige openheid van zaken gegeven aan de RvC over relevante bezittingen waaronder 42.500 aandelen in het kapitaal van Ajax.
In de periode van 6 april 2022 tot 26 juli 2023 heb ik met stukjes en beetjes Ajax aandelen aangeschaft, oplopend tot 42.500 stuks (van de in totaal 18,33 miljoen bestaande Ajax aandelen). Op 31 december 2022 had ik reeds 20.000 stuks. Een ander deel heb ik bijgekocht in de maanden april, mei en juni van 2023. Het laatste deel (ca 17.500 stuks) heb ik op 26 juli 2023, kort voor mijn aanstelling op 2 augustus 2023, aangeschaft.
Volgens Kroes is er dus in een stadium (voor van Praag en co) vanuit de RvC geconcludeerd dat het enkel 'onhandig' was, of dat mondeling of in officiële stukken is gebeurd is dan wel belangrijk voor de vraag of van Praag en co eerder hadden kunnen handelen na hun aanstelling.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het toch eigenlijk al, we hebben het over juli/augustus 23, dit had in september al geconcludeerd moeten worden, nu ben je een half jaar verder met het stuurloze schip.
quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als de RvC dit dus al wist bij zijn aanstelling mogen zij ook allemaal optyfen.
Jullie vergeten wel even dat er in Augustus een nogal andere RvC zat dan dat er nu zit qua personen en het dan de vraag is in hoeverre deze kwestie in een officiële capaciteit is besproken en dus had kunnen worden teruggevonden door de nieuwe commissarissen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:52 schreef Evangelion het volgende:
Maar volgens Kroes wist de RvC het dus al maar werd het pas een probleem toen de media vragen ging stellen. Om het nog leuker te maken.
Zit wel een flink verschil tussen die 1e aanschafperiode en die 17k een week voor zijn aanstelling.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het probleem is niet per se dat hij aandelen Ajax had. Als hij alleen gezegd heeft dat hij die aandelen heeft, zonder er bij te zeggen dat hij ook een aanzienlijk aantal van die aandelen heeft gekocht in de periode waarin dat niet was toegestaan, dat heeft de RvC natuurlijk niets aan die gegeven informatie. Het hebben van aandelen is niet verboden en als hij die allemaal bijv. 3 jaar geleden had gekocht was er niets aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vanaf het moment van contact over een mogelijk dienstverband had die moeten stoppen, die 17k is in ieder geval een slam dunk gevalletje handel met voorkennis.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zit wel een flink verschil tussen die 1e aanschafperiode en die 17k een week voor zijn aanstelling.
Het maakt de complete shitshow nog erger.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Jullie vergeten wel even dat er in Augustus een nogal andere RvC zat dan dat er nu zit qua personen en het dan de vraag is in hoeverre deze kwestie in een officiële capaciteit is besproken en dus had kunnen worden teruggevonden door de nieuwe commissarissen.
Dat staat sowieso dan in de screening als het goed is en als dat niet zo is heeft de vorige RvC een loopje met de regels genomen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Jullie vergeten wel even dat er in Augustus een nogal andere RvC zat dan dat er nu zit qua personen en het dan de vraag is in hoeverre deze kwestie in een officiële capaciteit is besproken en dus had kunnen worden teruggevonden door de nieuwe commissarissen.
Nog ff naast de hele integriteitskwestie zou dit wel dermate extreem dom zijn, dat je jezelf al achter de oren moet krabben of je zon pannenkoek als directeur wil.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zat vanochtend drie keer te checken of ik wel echt op de NOS-site zat met dit nieuws en dat rare viaplay/sbs9 verhaal.
Wel heel fijn dat de huidige RvC dan nu geen schijn van iets negatiefs tolereert en direct handelt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat staat sowieso dan in de screening als het goed is en als dat niet zo is heeft de vorige RvC een loopje met de regels genomen.
Er zijn mindere personen die op die plek kunnen zitten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:00 schreef trein2000 het volgende:
Michael van Praag himself gedelegeerd commissaris? Dan is de machtsgreep dus ook compleet…
Ik las het net voor het eerst op televaag. Zat gelijk: 'zitten ze nu alweer te stoken?'quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:00 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nog ff naast de hele integriteitskwestie zou dit wel dermate extreem dom zijn, dat je jezelf al achter de oren moet krabben of je zon pannenkoek als directeur wil.
Zo intens bizar dom, dat ik oprecht eigenlijk nog 50/50 denk dat het gewoon een 1 april grap is ofzo.
quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:59 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Hahahahahaha, ja. Hey maar jij ben wel echt een ratje hè? Met die aandelen hè? Hahahahaha ja, ik heb ook weleens wat gekocht wat niet mocht. Hahahaha, dat heb ik toen meegenomen naar dat EK met Advocaat, die werd toen helemaal gek.
Zit je goed?
Ik moet er ook om lachen hoor.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens maat. Maar je zult begrijpen dat ik een glimlach niet kon onderdrukken
Ontslagen is ook slagen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:16 schreef TweedeKlum het volgende:
Alex Kroes is wel de enige directeur daar die ongeslagen bleef.![]()
![]()
Dit is een beetje als een voetballer die geld inzet op zijn eigen wedstrijden om ‘high stakes’ te creëren.quote:
Lijkt mij lastig, gezien het verloop van dit seizoenquote:Op dinsdag 2 april 2024 10:32 schreef Marcoss het volgende:
Maar heeft hij wel winst gemaakt met z’n aandelen?
Staat op een kleine 20K verlies (lol).quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:32 schreef Marcoss het volgende:
384 euro verlies las ik ergens maar dat boeit verder niet. Je bent de nieuwe CEO van een beursgenoteerde onderneming en je koopt een week voordat je je handtekening zet op eigen houtje aandelen van diezelfde onderneming. Voorkennis of niet, dat mag domweg niet.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:32 schreef Marcoss het volgende:
Zoals gezegd het is als een speler die inzet op zijn eigen wedstrijden. Ik begrijp echt niet hoe je zo dom kan zijn. Hij had net zo goed gelijk een foto van zijn lul kunnen verzenden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
384 euro verlies las ik ergens maar dat boeit verder niet. Je bent de nieuwe CEO van een beursgenoteerde onderneming en je koopt een week voordat je je handtekening zet op eigen houtje aandelen van diezelfde onderneming. Voorkennis of niet, dat mag domweg niet.
Ik heb er de ballen verstand van en het lijkt me alleen al voor de beeldvorming niet heel erg slim maar is het verboden ja?quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Voorkennis of niet, dat mag domweg niet.
Oh, uiteraard, maar als je het dan toch doet, kun je er beter nog iets mee verdienen..quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
384 euro verlies las ik ergens maar dat boeit verder niet. Je bent de nieuwe CEO van een beursgenoteerde onderneming en je koopt een week voordat je je handtekening zet op eigen houtje aandelen van diezelfde onderneming. Voorkennis of niet, dat mag domweg niet.
Ja, zelfs als het maar een beetje ruikt naar voorkennis is het strafbaar. Les één als je ook maar iets in de financiële sector doet. Bewust of onbewust maakt niets uit.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb er de ballen verstand van en het lijkt me alleen al voor de beeldvorming niet heel erg slim maar is het verboden ja?
Yup.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb er de ballen verstand van en het lijkt me alleen al voor de beeldvorming niet heel erg slim maar is het verboden ja?
Was jij niet de genen die allemaal crypto verloren was omdat je geen 2 staps beveiliging gebruikte.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:54 schreef klaasweetalles het volgende:
Kroes ontkent alles
Vuile beurscrimineel
Welke debiel gaat sowieso Ajax aandelen kopen😂😂😂
Toch denkt hij zelf een zaak te hebben als ik zijn LinkedIn post zo lees. Vind het sws niet slim van hem hoor en begrijp dat de RvC ingrijpt, maar ik hoef geen gesprekken met de club te hebben gevoerd om te begrijpen dat de kans dat het aandeel Ajax na het slechtste anderhalve seizoen uit de clubhistorie gaat stijgen nogal groot is.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ja, zelfs als het maar een beetje ruikt naar voorkennis is het strafbaar. Les één als je ook maar iets in de financiële sector doet. Bewust of onbewust maakt niets uit.
En volgend seizoen zonder Europees voetbalquote:Op dinsdag 2 april 2024 10:46 schreef Ronzz het volgende:
Dus nu..
Zonder AD
Zonder TD
Zonder HJO
Zonder trainer
Wtf
in 2020 was het aandeel 2x zoveel waard als nu. Dus ja best wat winst nog te behalen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Toch denkt hij zelf een zaak te hebben als ik zijn LinkedIn post zo lees. Vind het sws niet slim van hem hoor en begrijp dat de RvC ingrijpt, maar ik hoef geen gesprekken met de club te hebben gevoerd om te begrijpen dat de kans dat het aandeel Ajax na het slechtste anderhalve seizoen uit de clubhistorie gaat stijgen nogal groot is.
Les twee volgens Scarface.quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ja, zelfs als het maar een beetje ruikt naar voorkennis is het strafbaar. Les één als je ook maar iets in de financiële sector doet. Bewust of onbewust maakt niets uit.
selquote:Op dinsdag 2 april 2024 10:47 schreef alpeko het volgende:
[..]
En volgend seizoen zonder Europees voetbal
Dat zal nu wel een stuk soepeler gaanquote:Op dinsdag 2 april 2024 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel benieuwd wat dit gaat doen met de ontwikkelingen richting volgend seizoen (en met name het aanstellen van een nieuwe trainer).
Dat wordt een ouderwetse Old Boys Network (van Praag, Van Gaal, Blind, van Wijk) trainer: frank de boerquote:Op dinsdag 2 april 2024 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel benieuwd wat dit gaat doen met de ontwikkelingen richting volgend seizoen (en met name het aanstellen van een nieuwe trainer).
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:01 schreef henkklaas1994 het volgende:
[..]
Dat wordt een ouderwetse Old Boys Network (van Praag, Van Gaal, Blind, van Wijk) trainer: frank de boer
Maar wel een RvC!quote:Op dinsdag 2 april 2024 10:46 schreef Ronzz het volgende:
Dus nu..
Zonder AD
Zonder TD
Zonder HJO
Zonder trainer
Wtf
Dat zal het wel worden ja. Mooi kut.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:01 schreef henkklaas1994 het volgende:
[..]
Dat wordt een ouderwetse Old Boys Network (van Praag, Van Gaal, Blind, van Wijk) trainer: frank de boer
Makkelijk derde.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:01 schreef henkklaas1994 het volgende:
[..]
Dat had in principe Edgar Davids in zijn eentje gekund.quote:
de lang pakt dat op dan denk ikquote:Op dinsdag 2 april 2024 10:55 schreef XDo het volgende:
Geen technisch directeur tijdens de transfer window vind ik toch zorgelijker dan geen trainer.
quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat had in principe Edgar Davids in zijn eentje gekund.
Dan heeft de rest de handen vrij voor de overige functies.
Dat is ook maar de vraag, dat Kroes dit aanvecht lijkt me voor hem zelf geen zin meer hebben maar hij kan nog wel wat mensen meenemen in z'n val.quote:
Hoge pieken, diepe dalen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:16 schreef Document1 het volgende:
Ajax, Ajax, Ajax. Wat zijn jullie afgegleden.
Yes, dat is hem wel.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:13 schreef GGMM het volgende:
Maar even voor mijn beeldvorming, dit was toch niet diezelfde vent waar iedereen al maanden op zit te wachten zodat hij de boel wel even kon gaan oplossen?
Die 36 kijkers die ze nog hebben, lekker laten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Driessen en Verweij zijn nu live aan het oreren over deze kwestie.
Waar? Ow televaag natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit is wel het diepste dal ooit.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoge pieken, diepe dalen.
Altijd zo geweest.
En toch al die niet kijkers ziedend weten te krijgen, schitterend!quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:27 schreef Houniet het volgende:
[..]
Die 36 kijkers die ze nog hebben, lekker laten.
Ook daar hebben ze geen verstand van.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die zitten wel in Amsterdam heh, werken alleen maar Ajax supporters 🤪quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:32 schreef TweedeKlum het volgende:
De AFM gaat never nooit zeggen dat Kroes niets te verwijten valt hoor Mikey.
Schud ik gewoon hop uit m'n mouwquote:Op dinsdag 2 april 2024 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent al weer vroeg on fire vandaag.
Al wil je hem met de beste bedoelingen op z’n woord geloven, dit is natuurlijk wel klaar, of behoort dit op z’n minst te zijn. Nu nog doorgaan met zo iemand is evengoed schadelijk voor de club. Als je ooit nog van het imago van criminele kneuzenkermis afwil, is dit wel een momentje.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook maar de vraag, dat Kroes dit aanvecht lijkt me voor hem zelf geen zin meer hebben maar hij kan nog wel wat mensen meenemen in z'n val.
Op z'n woord geloven doet er allemaal weinig toe, handelen met voorkennis is nu eenmaal verboden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:42 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Al wil je hem met de beste bedoelingen op z’n woord geloven, dit is natuurlijk wel klaar, of behoort dit op z’n minst te zijn. Nu nog doorgaan met zo iemand is evengoed schadelijk voor de club. Als je ooit nog van het imago van criminele kneuzenkermis afwil, is dit wel een momentje.
Wel netjes van 'm om meteen in de media te bekennen. Scheelt een boel juridisch gebekvecht.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:48 schreef Vis1980 het volgende:
'‘Op dat moment was ik nog niet rond met Ajax, maar ik had – door mijn eigen intenties - er een goed gevoel bij. Het leek mij een positief signaal om vertrouwen in de club en naar aandeelhouders uit te stralen. Om daar ook - letterlijk en figuurlijk - onderdeel van te zijn. Ik geloof erin dat je vertrouwen uitstraalt naar je medeaandeelhouders en stakeholders als je zelf aandelen koopt en daarmee ook zelf financieel risico loopt. ‘Skin in the game’, zoals dat heet.’'
Succes daarmee, maar de schijn tegen hebben is al genoeg, wat een flapdrol.
Ja maar niet verboden.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:52 schreef over_hedge het volgende:
Maar uhm. Toen hij nog bij Az werkzaam was. Had hij dus ook al Ajax aandelen gekocht? Dat is ook een beetje vreemd
Een week voordat hij in de media werd benoemd. Ten strengste verboden voor een bedrijf op de beurs.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:52 schreef over_hedge het volgende:
Maar uhm. Toen hij nog bij Az werkzaam was. Had hij dus ook al Ajax aandelen gekocht? Dat is ook een beetje vreemd
Jawel toch, handelen met voorbedachte rade is 'a big no no'.quote:
Dit gaat over de aandelen die hij al had. Daar is waarschijnlijk niks mis mee.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jawel toch, handelen met voorbedachte rade is 'a big no no'.
Het gaat hierover of je als directeur van AZ aandelen Ajax mag kopen, en dat mag. Arne Slot mag dat ook. (Of het slim is is een 2e). Als Kroes niet naar Ajax was gegaan was het gewoon prima geweest. Nu uiteraard nietquote:Op dinsdag 2 april 2024 11:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jawel toch, handelen met voorbedachte rade is 'a big no no'.
Hij koopt een week voordat zijn aanstelling bekend wordt gemaakt voor 190.000 aan aandelen bij Ajax, daar gaat het om en daar is juist heel veel mis mee. Hij wordt dan ook niet voor niets geschorst.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit gaat over de aandelen die hij al had. Daar is waarschijnlijk niks mis mee.
De post waar op werd gereageerd gaat over de aandelen die hij voor die aankoop al had. Waarschijnlijk al voor dat hij met Ajax sprak. Dan is daar niks mis mee.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij koopt een week voordat zijn aanstelling bekend wordt gemaakt voor 190.000 aan aandelen bij Ajax, daar gaat het om en daar is juist heel veel mis mee. Hij wordt dan ook niet voor niets geschorst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |