abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 maart 2024 @ 23:04:12 #1
862 Arcee
Look closer
pi_212867301

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_212867323
Goeie TT!

De context:

twitter

twitter

quote:
I'm sorry but I am going against the grain on the whole bloodbath thing. I don't see the hoax.

Trump while talking about the industry said "Now If don't get elected, it's going to be a bloodbath for the whole...That's going to be the least of it, it's going to be a bloodbath for the whole country."

He said that's going to be the least of it, as in he wasn't just talking about the auto industry.

Did the phrase 'the least of' take on a new meaning overnight?
twitter

[ Bericht 58% gewijzigd door Kijkertje op 18-03-2024 01:58:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212867602
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dat er een herhaling van zetten plaatsvind en ik zie dat links liberalen er weer vol intrappen.
MS13 word weer van stal gehaald en weer word MS13 verdedigd……. Van mensen die menen de wijsheid in pacht te hebben vind ik het nogal dom om MS13 te verdedigen. Waarom zou je het tuig van MS13 willen verdedigen? Dat doen we toch ook niet met Hamas, IS etc etc? Waarom wel met MS13?
Werkelijk nie-mand verdedigd MS-13. Niemand.

Maar goed, praat jezelf maar weer een waanbeeld aan, het is een patroon.
pi_212867615
Weer die brok ellende, werkelijk iedereen die ooit met Donald Trump herft gewerkt, heeft zich tegen hem gekeerd.
pi_212867622
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 00:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Trollen zullen trollen.
pi_212867626
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 00:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Trollen zullen trollen.
Nee, ze geloven dit soort shit nog ook.
pi_212867663
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dat een zeer goede ontwikkeling, de feiten zijn bekend. Een hoop mensen hebben bizar hoge straffen gehad voor een misdaad waar geen slachtoffers zijn gevallen. Bovendien zijn de deuren opengezet en kregen een aantal gewoon een rondleiding.
Deze mensen zijn genoeg gestraft en het zou een mooi gebaar zijn van Biden als hij die mensen had vrijgelaten.

Als je moeite hebt met het feit dat Trump MS13 bendeleden beesten noemt dan ben je ze toch echt een beetje aan het verdedigen. Ik snap berhaupt niet waarom je MS13 bendeleden geen beesten mag noemen, hoe is dit een punt van discussie?
De J6-ers hebben helemaal geen bizar hoge straffen zouden gekregen :')

twitter

quote:
The Intercept's analysis sharply contradicts that right-wing narrative. In many cases, judges have rejected prosecutors' requests for prison time, often reducing defendants' sentences to home detention or probation. Defendants have been sentenced to standard prison terms in only 429 out of 719 cases, or 60 percent. Another 31 defendants were sentenced to intermittent incarceration, meaning they only had to serve time on nights or weekends. Home detention was given instead of prison in 101 cases, while defendants in 135 cases got probation.

"There is no evidence that the judges in these cases are handing out sentences that are excessive," said Richard Painter, a law professor at the University of Minnesota and former chief White House ethics lawyer in the Bush administration. "I think this shows that the system is working."
twitter

quote:
"I think it's very unfortunate at a time that there are American hostages being held in Gaza, that the President or any other leader will refer to people that are moving through our justice system as hostages," Pence said Sunday on "Face the Nation." "It's just unacceptable."
Rondleidingen werden er die dag al zeker niet gegeven en als een deur open gedaan wordt om wat voor reden dan ook (kan zijn om verdere schade te voorkomen) wil dat nog niet zeggen dat je niet in overtreding bent als je vervolgens onuitgenodigd naar binnen gaat:

twitter

quote:
"If I leave my door open to my house, you can't bolt in, even though I left the door open," Shakhnevich said. "It's still trespassing ... and making the argument that I impliedly consented to access by leaving my door open is silly."
Moet je sws ook wel oogkleppen op gehad hebben voor al het geweld buiten. Zeker naar Tucker Carlson gekeken? :{w

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 18-03-2024 02:06:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212867955
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 00:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:07 schreef Bluesdude het volgende:
De engerd verkettert weer immigranten .... is idd akelig extreemrechts haatzaaien
[ x ]
Werkelijk nie-mand verdedigt MS13 behalve Bleusdude dan en de media. Want MS13 beesten noemen maakt je uiteraard extreem rechts…..
pi_212867978
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 04:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]
Werkelijk nie-mand verdedigt MS13 behalve Bleusdude dan en de media. Want MS13 beesten noemen maakt je uiteraard extreem rechts…..
MS13? Daar gaat het toch helemaal niet over? Volgens mij loop je achter :D

Trump beweert tegenwoordig in zijn rally's (uiteraard zonder enig bewijs) dat er landen zijn (en dan met name Congo) die hun gevangenissen legen en ze dan als migranten bij de grens van de VS dumpen 8)7

twitter

twitter

Vermin! Poisoning our blood!

En ze spreken talen waar nog niemand van gehoord heeft!

Stel je voor! ;(

De fact check:

twitter

quote:
Trump's claims are baseless. Experts on the Democratic Republic of Congo and the Republic of Congo, plus both pro-immigration and anti-immigration organizations in the US, told CNN they have not seen any evidence of Congolese prisons being emptied. Trump's presidential campaign and an allied super PAC did not respond to requests to provide any evidence. A CNN search of two media databases turned up no evidence. And federal figures show that there is no "very big" influx of Congolese migrants of any kind, let alone former prisoners in particular.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 18-03-2024 14:11:52 ]
pi_212868823
Chivaz verdedigt een man die full on nazi aan het gaan is. News at 11.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_212868893
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:38 schreef Barbusse het volgende:
Chivaz verdedigt een man die full on nazi aan het gaan is. News at 11.
Ik kom binnenkoet wel weer kijken wanneer de beste man weer president word. De meltdown in dit topic word weer episch.
  maandag 18 maart 2024 @ 08:57:56 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212868945
Na het zien van het echte filmpje wil ik hem nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar het is ook weer niet zo dat ie geen vergelijkbare dingen heeft gezegd in het recente verleden.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 18 maart 2024 @ 08:58:00 #13
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212868948
quote:

[..]
[..]
Mijn probleem met jouw ontkenning van de feiten is dat ook jij op 6 jan wel degelijk wist wat de bedoeling was. Samen met Summers en meer van dat soort gespuis waren jullie aan het juichen en nu ineens is het allemaal niet waar. Dan ben je af en tel je echt niet meer mee.

Wat je doet is moedwillig de boel verdraaien, om maar je zin te krijgen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212869152
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn probleem met jouw ontkenning van de feiten is dat ook jij op 6 jan wel degelijk wist wat de bedoeling was. Samen met Summers en meer van dat soort gespuis waren jullie aan het juichen en nu ineens is het allemaal niet waar. Dan ben je af en tel je echt niet meer mee.

Wat je doet is moedwillig de boel verdraaien, om maar je zin te krijgen.
Hun grote leider liegt en dat blijft zonder gevolgen. Dus dat is het voorbeeld dat ze volgen. "januari 6 was een rondleiding". Leugen, na leugen na leugen na leugen na leugen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_212869795
quote:

[..]
[..]
Ooooo ? Doe ik dat? Das kwalijk
Heb je linkjes naar de postings waardoor je denkt/fantaseert/liegt dat ik MS13 verdedig ?
pi_212869873
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:57 schreef Gunner het volgende:
Na het zien van het echte filmpje wil ik hem nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar het is ook weer niet zo dat ie geen vergelijkbare dingen heeft gezegd in het recente verleden.
Dit dus.

Ik vond de reacties die je her en der leest ook ietwat overdreven, want ik heb inderdaad de indruk dat hij specifiek doelt op de auto-industrie. Maar aangezien de man bijna op dagelijkse basis krankzinnige uitlatingen doet, pleit dit hem op geen enkele wijze vrij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_212869902
Over de hele wereld zijn leiders omver geworpen, verkiezingen beinvloed, puppets geinstalleerd, maar in eigen land laten ze dit gebeuren..
pi_212869910
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik kom binnenkoet wel weer kijken wanneer de beste man weer president word. De meltdown in dit topic word weer episch.
Wordt, beste Chivaz. Mijn hemel zeg.

Maar er is inderdaad voldoende reden om je zorgen te maken als Trump opnieuw president wordt. Mocht hij Oekrane en de NAVO de rug toekeren - en dat is geen onrealistisch scenario - dan heeft dat ingrijpende gevolgen voor de situatie op ons continent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 maart 2024 @ 11:25:13 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_212870284
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:57 schreef Gunner het volgende:
Geen twijfel mogelijk, hij zegt het gewoon en benadrukt het zelfs.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 18 maart 2024 @ 11:25:47 #20
136 V.
pi_212870289
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hij wordt geen president meer.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_212870294
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:25 schreef V. het volgende:

[..]
Geen twijfel mogelijk, hij zegt het gewoon en benadrukt het zelfs.
Ben benieuwd hoe ze in de wedstrijd zitten wanneer Biden (mocht hij verliezen) weigert op te stappen en ook oproept tot bestormingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212870316
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe ze in de wedstrijd zitten wanneer Biden (mocht hij verliezen) weigert op te stappen en ook oproept tot bestormingen.
Hoe de GOP ik wentel me in de slachtofferrol altijd reageren dan is de wereld te klein natuurlijk. Net zoals ze aan het schuimbekken zijn als een democraat van standpunt veranderd en er maanden geneuzel is over flipfloppen terwijl de GOP op dit moment wel een toverbal lijkt qua veranderingen van kleurtjes en smaken. :D
  maandag 18 maart 2024 @ 11:35:18 #23
136 V.
pi_212870339
quote:

[..]
Compleet door het lint natuurlijk. Kijk maar naar Merrick Garland, toen de Dems die in SCOTUS wilden hebben. Tegengehouden door Reps, want "je mag geen hoge rechter aanstellen in een verkiezingsjaar". Dat werd dus Gorsuch.

Fast forward naar 2020, verkiezingsjaar, Amy Coney Barret er in een paar weken doorheen gejast.

Hypocrisie is their middle name.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_212870495
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wordt, beste Chivaz. Mijn hemel zeg.

Maar er is inderdaad voldoende reden om je zorgen te maken als Trump opnieuw president wordt. Mocht hij Oekrane en de NAVO de rug toekeren - en dat is geen onrealistisch scenario - dan heeft dat ingrijpende gevolgen voor de situatie op ons continent.
Tijd voor Europa om Oekrane meer te steunen en tijd om onze eigen wapenindustrie op te tuigen.
pi_212870511
quote:

[..]
Niet realistisch. Het is Donald Trump die zich aan geen enkele regel houdt. Kenmerkend voor de crimineel die hij is.
  Overall beste user 2022 maandag 18 maart 2024 @ 15:34:23 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212872760
twitter

Hij heeft het geld niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_212872844
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit dus.

Ik vond de reacties die je her en der leest ook ietwat overdreven, want ik heb inderdaad de indruk dat hij specifiek doelt op de auto-industrie. Maar aangezien de man bijna op dagelijkse basis krankzinnige uitlatingen doet, pleit dit hem op geen enkele wijze vrij.
De meeste filmpjes zijn te kort maar als je het hele verhaal hoort is het duidelijk dat hij de zin 'if I'm NOT elected it's gonna be a bloodbath for the country' inlast in zijn verhaal over China en het bouwen van autofabrieken in Mexico: 'if I'm elected ...' (hier stopt hij en begint met 'if I'm NOT elected...' etc) en vervolgt dan met 'I have a friend who builds car plants ...' (bla bla bla) 'China can build car plants in the US but not in Mexico because we're gonna put a 100% tariff on each car China sells' (kort samengevat).

Het is een wat chaotisch verhaal omdat de teleprompters het lieten afweten en hij op dat moment aan het improviseren gaat.

De ongeknipte versie:

Ik heb ook nog geen 'truth'-post van Trump gezien waarin hij zelf zegt dat hij op de auto-industrie doelde toen hij die uitlating deed dus blijkbaar heeft hij er geen behoefte aan de misinterpretatie recht te zetten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 18-03-2024 15:52:15 ]
pi_212873316
twitter

But what about Hunter!
pi_212873376
twitter
  Overall beste user 2022 maandag 18 maart 2024 @ 17:03:34 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212873734
twitter

Dan verkoop je toch gewoon de boot?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')