abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:15:48 #201
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212845758
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 20:10 schreef Jippie het volgende:
Even voor de onwetenden:

[ twitter ]

Iedere ouder die zijn kind zonder valide reden niet laat vaccineren volgens het Rijksvaccinatieprogramma mag van mij uit de ouderlijke macht worden gezet.
Helemaal mee eens Jippie. Dan ben je gewoon niet goed wijs en niet geschikt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212845787
quote:
Niet dezelfde ziekte, en een virus ipv een bacterie.
Fundamenteel anders.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_212845837
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:12 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Gaat dat op voor kinkhoest, met een beschermingsduur van een paar jaar?
Dat weet ik inderdaad niet, bij kinkhoest hebben ze dit systeem:

"Wat is cocooning?

Cocooning is een manier om baby’s te beschermen tegen infectieziekten door mensen in hun directe omgeving te vaccineren. Zo kunnen de baby’s niet door hun omgeving worden besmet. Het gaat om bijvoorbeeld ouders, broers/zussen, grootouders, oppas, medewerkers van een kinderdagverblijf, kraamverzorgers en verloskundigen. Iedereen die niet of lange tijd geleden is gevaccineerd tegen kinkhoest, kan kinkhoest krijgen en dus (onbewust) jonge baby’s besmetten. Uit Nederlands onderzoek blijkt dat baby’s, die kinkhoest krijgen, in ongeveer 40% van de gevallen door hun moeder besmet worden en in 10-20% door vader, broers of zussen(2). Als deze mensen zijn ingeënt, is de kans kleiner dat zij anderen, en dus ook baby’s, besmetten met een infectieziekte. Op deze manier ontstaat er een ‘schil’ rondom een baby die indirecte bescherming biedt tot de baby oud genoeg is om zelf gevaccineerd te worden."
pi_212845838
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Zo komen er alleen pas achter nadat ze de groepsimmuniteit om zeep hebben geholpen.

Ironisch genoeg (en zonder dat ze zich er bewust van waren) is die groepsimmuniteit nou precies de reden dat het niet vaccineren een trend is geworden onder bepaalde groepen. Zolang de vaccinatiegraad nog hoog genoeg was waren hun kinderen relatief veilig. Nu de vaccinatiegraad door hun eigen toedoen flink verlaagd is en er dus geen groepsimmuniteit meer is worden hun kinderen de dupe.
Is er bij kinkhoest sprake van groepsimmuniteit?
Wanneer heb jij je laatste kinkhoestvaccinatie gehad?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_212845906
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het gaat helaas al lang niet meer om alleen maar groepen gelovigen. Dan was de vaccinatiegraad nog hoog en de groepsimmuniteit nog intact.
De groepsimmuniteit?
Welke precies?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 16 maart 2024 @ 10:34:17 #206
485843 crew  Jippie
pi_212845931
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:53 schreef quirina het volgende:
De vrienden van mij die hun kinderen niet laten vaccineren zijn allemaal hoog opgeleid hoor.
En er zijn wel degelijk bewijzen dat kinderen vaccinatie bijwerkingen kunnen hebben. Als je kind al allergisch is voor ei dat verwerkt zit in een vaccin heb je al een probleem. En ook als je je kind veganistisch op wil laten groeien, niet alle vaccins zijn veganistisch.
Er zijn tal van redenen waarom je niet laat vaccineren, van bijwerkingen , levensovertuiging, veganistische [...]
Het is maar net wat voor risico je voor jezelf en voor je kinderen accepteert.
Het leven zelf heeft de meeste bijwerkingen, niemand maar dan ook niemand kan zichzelf garanderen nooit ziek te zullen worden door een bepaalde levensstijl te kiezen. Natuurlijk helpt lichaamsbeweging, beperkt gebruik van genotmiddelen en gezonde/gevarieerde voeding. Maar de mens is niet maakbaar.

quote:
Ik zelf ben gevaccineerd, mijn familieleden ook. Kinderprikken,reisprikken,covidprikken. We lopen allemaal nog levend rond. Maar ook ik ben verontrust geraakt met de vaccinatie tegen COVID. Mijn moeder die eerst supergezond was kreeg de verlamming van Bell, half jaar erna kreeg ze twee bypass operaties voor haar kiezen en ja ze loopt nog, maar ze is nooit meer de oude geworden.
Vriend van mij ook zelfde gezichtsverlamming.. ook last met bloedvaten. Dan denk ik toch toeval of niet?
Ben ik dan een wappie? Prima hoor noem me maar zo.
Dat zijn de zaadjes die door de 'anti-alles club' zijn geplant. Hoe weet je zeker dat de covidvaccinaties de oorzaak zijn van de narigheid van je moeder en je vriend? Mijn vader had voor corona als energieke man al een keer een vijfdubbele bypass te pakken en aangezichtsverlammingen komen ook al sinds mensenheugenis voor. Er is niet altijd 'een schuldige' aan te wijzen voor het leed wat ons overkomt. Het leven geeft en het leven neemt.
pi_212845977
Gisteren op feesboek een reactie: 'Vaccinaties leveren onwijs veel geld op! Kinderen zijn de melkkoeien van de farmaceutische bedrijven! Als er nog een kind komt laat ik het weer niet vaccineren!'

Tering hee.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:39:20 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212845980
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:24 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Is er bij kinkhoest sprake van groepsimmuniteit?
Wanneer heb jij je laatste kinkhoestvaccinatie gehad?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De groepsimmuniteit?
Welke precies?
Volgens het artikel van de NOS is daar inderdaad sprake van
quote:
Omdat de groepsimmuniteit afneemt doordat ouders hun kinderen niet meer volledig laten inenten, neemt het risico op uitbraken toe.
Vier baby's dood door kinkhoest, zorgen gezondheidsdiensten over vaccinatiegraad - https://nos.nl/l/2512863
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:39:35 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212845983
Als ik zie wat voor een mogelijke bijwerkingen mijn medicijnen allemaal kunnen hebben 😱 :'(

Maar neem ik ze niet kan ik bijna niks (reuma).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212845988
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:04 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Allemaal in 1 week?
Nee, maar vooral na COVID lijkt de vaccinatiebereidheid te zijn gedaald, ook voor wel effectieve, langdurig beschermende vaccinaties.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:40:27 #211
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212845991
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gisteren op feesboek een reactie: 'Vaccinaties leveren onwijs veel geld op! Kinderen zijn de melkkoeien van de farmaceutische bedrijven! Als er nog een kind komt laat ik het weer niet vaccineren!'

Tering hee.
Moet je eigenlijk dat filmpje uit de OP naar ze sturen.
A murky, forgotten land.
pi_212846004
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]
Volgens het artikel van de NOS is daar inderdaad sprake van
[..]

Misschien onder kinderen onder een bepaalde leeftijd, maar de kinkhoest vaccinatie werkt maar een paar jaar.
Lijkt mij geen groepsimmuniteit te noemen, lijkt me eerder groepsbescherming.
Nogmaals de vraag, wanneer heb jij je laatste kinkhoestvaccinatie gehad?
pi_212846020
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Moet je eigenlijk dat filmpje uit de OP naar ze sturen.
Ik heb niet de illusie dat dat helpt bij dit soort mensen.

Zulke mensen denken ook dat bijvoorbeeld autisme komt door vaccinaties. Compleet geschift.
pi_212846025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:11 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Nou dat ligt aan de kosten/baten he. Net zoals in deze discussie.

Ik heb bijvoorbeeld zelf een hartafwijking die ik niet tot het einde zal laten behandelen om er nog een paar matige jaren aan vast te plakken.

Eigenlijk een soort gelijke keuze als ik niet vind dat een massale vaccinatie hier op z'n plek is.
We moeten natuurlijk nog maar afwachten of jij er op dat moment nog steeds zo in staat (/zit/ligt).
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:45:40 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212846039
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb niet de illusie dat dat helpt bij dit soort mensen.

Zulke mensen denken ook dat bijvoorbeeld autisme komt door vaccinaties. Compleet geschift.
Zulke mensen worden pas wakker als hun baby in hun armen ligt te stikken.
En dan is het natuurlijk de schuld van de Rabobank Talpa overheid, omdat die niks hebben gedaan :')
A murky, forgotten land.
pi_212846074
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:56 schreef Haushofer het volgende:
Ik trok mijn kind laatst van de weg toen ze de stoep had verlaten. Er kwam een vrachtwagen aan. Ik heb haar gered van een hypothetisch risico.

Einde.
Schandalig, hoe durf je gods wegen te dwarsbomen.
pi_212846082
Van het RIVM
De meeste volwassenen in Nederland hebben al vaker (ongemerkt) kinkhoest doorgemaakt. Daarom volstaat één prik voor de bescherming tegen kinkhoest. Maar als u zich ook wilt beschermen tegen difterie, tetanus en polio is een serie van 3 prikken nodig.16 feb 2022

Dus ja vaccinatiegraad maakt dan ook niet veel uit, je kan het toch weer krijgen. Je kan kinkhoest hebben en anderen besmetten zonder het te weten.
pi_212846105
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zulke mensen worden pas wakker als hun baby in hun armen ligt te stikken.
En dan is het natuurlijk de schuld van de Rabobank Talpa overheid, omdat die niks hebben gedaan :')
In de biblebelt zeggen ze: “de mensch wikt maar God beschikt”
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:56:24 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212846198
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Misschien onder kinderen onder een bepaalde leeftijd, maar de kinkhoest vaccinatie werkt maar een paar jaar.
Lijkt mij geen groepsimmuniteit te noemen, lijkt me eerder groepsbescherming.
Nogmaals de vraag, wanneer heb jij je laatste kinkhoestvaccinatie gehad?
Daar gaat het toch om, om baby's en kinderen? Daarom krijgen zwangeren ook een kinkhoestvaccinatie aangeboden tegenwoordig. Om de baby te beschermen tot deze zelf gevaccineerd kan worden. En kinderen krijgen dus 4x een vaccinatie. Als (bijna) alle kinderen die vaccinaties is er wel degelijk sprake van groepsimmuniteit in de omgeving waar zij het meest verblijven als zij opgroeien (kdv, basisschool) en zijn uitbraken amper voorkomend. En zo was dat dan ook tot recent.

Volwassenen zijn sterk genoeg om kinkhoest te overleven, daarom zijn er bij volwassen geen herhaalvaccinaties meer. Behalve voor zwangeren of in het kader van cocooning. Maar die vaccinaties zijn dus bedoeld om een baby te beschermen tot deze zelf gevaccineerd kan worden.

Ik heb geen kinkhoestvaccinatie meer gehad sinds mijn kindertijd, maar ik heb dan ook geen kinderen.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:59:24 #220
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212846247
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 20:10 schreef Jippie het volgende:
Even voor de onwetenden:

[ twitter ]

Iedere ouder die zijn kind zonder valide reden niet laat vaccineren volgens het Rijksvaccinatieprogramma mag van mij uit de ouderlijke macht worden gezet.
Ik kan dit echt niet goed kijken

Ik krijg hier echt tranen van in mijn ogen.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212846312
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:59 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Ik ook. Verschrikkelijk dit. Dat een volwasse het krijgt, ja kut enzo. Maar zo'n klein hummeltje... zoiets breekt je hart.
pi_212846341
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:24 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Dat weet ik inderdaad niet, bij kinkhoest hebben ze dit systeem:

"Wat is cocooning?

Cocooning is een manier om baby’s te beschermen tegen infectieziekten door mensen in hun directe omgeving te vaccineren. Zo kunnen de baby’s niet door hun omgeving worden besmet. Het gaat om bijvoorbeeld ouders, broers/zussen, grootouders, oppas, medewerkers van een kinderdagverblijf, kraamverzorgers en verloskundigen. Iedereen die niet of lange tijd geleden is gevaccineerd tegen kinkhoest, kan kinkhoest krijgen en dus (onbewust) jonge baby’s besmetten. Uit Nederlands onderzoek blijkt dat baby’s, die kinkhoest krijgen, in ongeveer 40% van de gevallen door hun moeder besmet worden en in 10-20% door vader, broers of zussen(2). Als deze mensen zijn ingeënt, is de kans kleiner dat zij anderen, en dus ook baby’s, besmetten met een infectieziekte. Op deze manier ontstaat er een ‘schil’ rondom een baby die indirecte bescherming biedt tot de baby oud genoeg is om zelf gevaccineerd te worden."
Klinkt als een prima aanpak, maar dat is natuurlijk geen echte groepsimmuniteit maar eerder groepsbescherming te noemen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 16 maart 2024 @ 11:10:59 #223
485843 crew  Jippie
pi_212846375
quote:

[..]

Dat herken ik volledig :'(
pi_212846390
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar gaat het toch om, om baby's en kinderen? Daarom krijgen zwangeren ook een kinkhoestvaccinatie aangeboden tegenwoordig. Om de baby te beschermen tot deze zelf gevaccineerd kan worden. En kinderen krijgen dus 4x een vaccinatie. Als (bijna) alle kinderen die vaccinaties is er wel degelijk sprake van groepsimmuniteit in de omgeving waar zij het meest verblijven als zij opgroeien (kdv, basisschool) en zijn uitbraken amper voorkomend. En zo was dat dan ook tot recent.

Volwassenen zijn sterk genoeg om kinkhoest te overleven, daarom zijn er bij volwassen geen herhaalvaccinaties meer. Behalve voor zwangeren of in het kader van cocooning. Maar die vaccinaties zijn dus bedoeld om een baby te beschermen tot deze zelf gevaccineerd kan worden.

Ik heb geen kinkhoestvaccinatie meer gehad sinds mijn kindertijd, maar ik heb dan ook geen kinderen.
Allemaal helemaal prima, maar ik noem dat groepsbescherming en geen groepsimmuniteit, het grootste gedeelte van de bevolking is niet immuun tegen kinkhoest.
Lijkt me nuttige kennis om rekening mee te houden.
pi_212846447
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:50 schreef quirina het volgende:

[..]
In de biblebelt zeggen ze: “de mensch wikt maar God beschikt”
Mafkezen. en toen er een uitbraak van Polio was lagen de kinderen in het ziekenhuis waar ze volgepompt werden met medicijnen. Dan is de dokter en medicijnen ineens wel toegestaan en kan god met zijn wil de boom in.
pi_212846489
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Allemaal helemaal prima, maar ik noem dat groepsbescherming en geen groepsimmuniteit, het grootste gedeelte van de bevolking is niet immuun tegen kinkhoest.
Lijkt me nuttige kennis om rekening mee te houden.
Ik heb het veranderd in "cocooning." :) Dat is dan hier de juiste term. Blijkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jacy-Jacy op 16-03-2024 11:26:02 ]
pi_212846492
'Zwangere vrouwen kunnen zich laten inenten tegen kinkhoest, maar worden daar vaak niet over geïnformeerd.'

Dit was bij mij ook het geval. Ik was zwanger in corona tijd en vanzelfsprekend heel weinig afspraken bij de verloskundige gehad. Ik denk dat dit erbij is ingeschoten, maar ik vind het vrij slordig. Uiteraard is mijn kind na de geboorte wel gevaccineerd.
pi_212846672
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:46 schreef Bezsen het volgende:
Haha het zelfde vaccinatie playbook gaat weer volledig op tafel.

Kinkhoest en mazelen. Allemaal toevallig na een decennium weer volledig in het nieuws, daarnaast nog wat NOS beelden van de ijzeren long waar we over 2 jaar allemaal in liggen.

Prikt u lekker door.
Ik zie dat kkr iig geen hoax is.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:41:41 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212846723
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:43 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Omdat je dan een ingreep gaat doen om een probleem te verhelpen, en aan elke ingreep zitten risico's die je kan afwegen.

Bij een vaccinatie doe je over het algemeen een medische ingreep tegen een hypothetisch risico.
Als ouder, zou ik denken, grijp je alles aan wat de gezondheid van je kind kan beschermen.

En dat het risico hier klein is, of liever was, is omdat men voorheen doorgaans iets meer vertrouwen had in de expertise van artsen en medici, massaal aan de spuit ging en daardoor eveneens voorheen slopende ziekten als mazelen en kinkhoest en polio radicaal ingeperkt werden. Om dat zo te houden is het vaccineren van kinderen juist een must.

Vrees echter dat dit soort logica aan dovemansoren is gericht en men liever gokt met de gezondheid van kinderen en de samenleving als geheel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212846880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:43 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Omdat je dan een ingreep gaat doen om een probleem te verhelpen, en aan elke ingreep zitten risico's die je kan afwegen.

Bij een vaccinatie doe je over het algemeen een medische ingreep tegen een hypothetisch risico.
Dit is nog zo omdat de meeste mensen nog gezond nadenken en hun kroost laat vaccineren.
Als er meer idioten met zulke nare gedachtes komen dan komen deze ziektes weer terug, helemaal nu er zoveel mensen komen uit landen waar geen vaccinatieprogramma's zijn. Zo is Polio ook in Staphorst gekomen in 1971. Die hadden niks aan de bescherming van eromheen toen ze gastarbeiders in huurden die Polio hadden.
Resultaat: 39 kinderen werden ziek en vijf overleden.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:58:50 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212846890
Vroeger werd niemand tegen mazelen ingeënt. Dat kreeg je rond je 10e een keer en dan was je een weekje ziek. Nu moet hysterisch alles maar voorkomen worden. Geld net zo goed voor de andere kinderziekten.
De pokken en polio zijn natuurlijk andere verhalen.
The End Times are wild
pi_212846891
quote:

[..]

Ja, ik krijg ook misantropische neigingen van dit soort achterlijkheid. Vroeger snapte ik misantropie nooit zo, maar gezien al het fundamentalisme, complotdenken, klimaatontkenning e.d. snap ik het steeds beter :{
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:59:48 #233
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212846896
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dit is nog zo omdat de meeste mensen nog gezond nadenken en hun kroost laat vaccineren.
Als er meer idioten met zulke nare gedachtes komen dan komen deze ziektes weer terug, helemaal nu er zoveel mensen komen uit landen waar geen vaccinatieprogramma's zijn. Zo is Polio ook in Staphorst gekomen in 1971. Die hadden niks aan de bescherming van eromheen toen ze gastarbeiders in huurden die Polio hadden.
Resultaat: 39 kinderen werden ziek en vijf overleden.
Dat wil er maar niet in bij al die zogenaamde 'zelf denkenden'.
A murky, forgotten land.
pi_212846906
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:58 schreef LXIV het volgende:
Vroeger werd niemand tegen mazelen ingeënt. Dat kreeg je rond je 10e een keer en dan was je een weekje ziek. Nu moet hysterisch alles maar voorkomen worden. Geld net zo goed voor de andere kinderziekten.
Zeg dat tegen de ouders van de baby's die eraan zijn overleden.
pi_212846929
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat wil er maar niet in bij al die zogenaamde 'zelf denkenden'.
Dachten ze zelf maar eens na. -O-
  zaterdag 16 maart 2024 @ 12:05:40 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212846950
quote:
Mazelen is heel erg besmettelijk en in potentie een dodelijke ziekte, óók voor volwassenen. Verder zijn mensen die mazelen hebben gehad nog járen vatbaarder voor andere infectieziekten: https://www.rivm.nl/mazelen

Dat de kans op overlijden in Nederland slechts 1 op de 10.000 is (of wás eigenlijk) komt door de (tot voor kort) hoge vaccinatiegraad en bijbehorende groepsimmuniteit.
pi_212846954
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Opgericht door een ergotherapeut die gespecialiseerd is in zachte fasciatherapieën, wat dat ook moge zijn.
En door een levenscoach en energetisch therapeut.

Niet bepaald toonaangevende autoriteiten op het gebied van vaccins, virussen en kinderziekten.
Iedereen is expert.

5 jaar research master + PhD zegt tegenwoordig weinig meer. Ik krijg zelf ook legio berichten van crackpots via LinkedIn binnen met eigengebakken "theorieën" die kant noch wal slaan. Laatst nog een LinkedIn contact die een negatieve reactie van een Nobelprijswinnaar op zijn "theorie" kreeg en daarover een YouTube video maakte over hoe die reactie zijn kijk op de wetenschappelijke wereld bevestigde.

Veel narcistischer dan dat had ik ze nog weinig gezien :')
  zaterdag 16 maart 2024 @ 12:11:59 #238
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212847025
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Iedereen is expert.

5 jaar research master + PhD zegt tegenwoordig weinig meer. Ik krijg zelf ook legio berichten van crackpots via LinkedIn binnen met eigengebakken "theorieën" die kant noch wal slaan. Laatst nog een LinkedIn contact die een negatieve reactie van een Nobelprijswinnaar op zijn "theorie" kreeg en daarover een YouTube video maakte over hoe die reactie zijn kijk op de wetenschappelijke wereld bevestigde.

Jarenlange universitaire opleidingen door professoren en andere mensen uit het vakgebied zijn passé.

Half uurtje 'onderzoek' op YouTube en Facebook en X en je bent expert *O* :')

En de oh zo 'kritische denkers' zijn op die filmpjes en berichten opeens niet meer kritisch, en slikken dat als schapen zoete koek :')
A murky, forgotten land.
pi_212847279
quote:
De meesten waren een weekje ziek ja. Sommigen kregen complicaties, gevolgd door doofheid of hersenbeschadigingen, enkele kinderen stierven. De dochter van Roald Dahl bijvoorbeeld:
quote:
Olivia, my eldest daughter, caught measles when she was seven years old. As the illness took its usual course I can remember reading to her often in bed and not feeling particularly alarmed about it. Then one morning, when she was well on the road to recovery, I was sitting on her bed showing her how to fashion little animals out of coloured pipe-cleaners, and when it came to her turn to make one herself, I noticed that her fingers and her mind were not working together and she couldn’t do anything.

“Are you feeling all right?” I asked her.

“I feel all sleepy,” she said.

In an hour, she was unconscious. In twelve hours she was dead.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 13:25:08 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212847611
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Niet dezelfde ziekte, en een virus ipv een bacterie.
Fundamenteel anders.
Wel dezelfde domheid
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212848099
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Iedereen is expert.

Tsja, narcisme en zelfoverschatting hebben een verband.

Direct and interactive effects of narcissism and power on overconfidence
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 16 maart 2024 @ 14:35:28 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212848280
quote:
Vorig jaar wereldwijd 136.000 doden. In mijn jeugd twee kinderen in mijn wijk dood, eentje doof geworden. Behalve de doden zijn er ook vele malen meer mensen met blijvende schade aan hun gezondheid zoals dus dat dove jongetje. Tel daarbij op dat mazelen de weerstand tot maandenlang kan ondergraven, wat de kans op andere infectieziekten vergroot.

Dus "hysterisch alles maar voorkomen" is niet echt een realistisch perspectief.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 18:37:12 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212851017
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vorig jaar wereldwijd 136.000 doden. In mijn jeugd twee kinderen in mijn wijk dood, eentje doof geworden. Behalve de doden zijn er ook vele malen meer mensen met blijvende schade aan hun gezondheid zoals dus dat dove jongetje. Tel daarbij op dat mazelen de weerstand tot maandenlang kan ondergraven, wat de kans op andere infectieziekten vergroot.

Individueel zijn het natuurlijk drama ‘s, op wereldschaal is het irrelevant
The End Times are wild
pi_212851339
Wat is het standpunt van FvD over vaccinaties tegen mazelen, kinkhoest ed ?
En mag de overheid dat mogelijk maken ? Aldus FvD

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 16-03-2024 19:35:39 ]
pi_212851492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat is je punt nou eigenlijk? :')
pi_212851563
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 19:37 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wat is je punt nou eigenlijk? :')
Het verborgen punt is :
  zaterdag 16 maart 2024 @ 23:40:57 #247
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212854992
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
De vaccinaties zijn op wereldschaal zo'n beetje het grootste succes van de mensheid. Miljoenen levens gered en gezondheidsschade bespaard, de levensverwachting opgekrikt tot ongekende hoogten.

En dan kom jij met "hysterisch alles proberen te voorkomen".
pi_212855061
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 23:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De vaccinaties zijn op wereldschaal zo'n beetje het grootste succes van de mensheid. Miljoenen levens gered en gezondheidsschade bespaard, de levensverwachting opgekrikt tot ongekende hoogten.

En dan kom jij met "hysterisch alles proberen te voorkomen".
Vergeet ook niet de kosten voor de maatschappij als kinderen/mensen blijvend letsel overhouden van een kinderziekte. Dan zijn de kosten van een het vaccinatieprogramma veel goedkoper.
  zondag 17 maart 2024 @ 00:07:48 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212855284
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:02 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ik heb nergens iets ontkent he wat jullie als een zwerm allemaal stellen.
Ik hecht loutere een andere waarde aan de baten van vaccinaties en betwijfel of de farmaceutische industrie te vetrouwen is.
Heb je al een rolstoel en beademingsmachine gekocht voor als je kindertjes Polio oplopen?
pi_212855964
Het is dat het ethische grenzen over gaat anders had je het echt mogen verplichten om te vaccineren. Dit is best ridicuul eigenlijk.
pi_212857084
Ik denk dat het punt is dat ouders die toch al tegen vaccinaties zijn, op internet informatie gaat zoeken om hun gedachte erover te bekrachtigen. Op internet heb je zat wappie verhalen omtrent vaccinaties, en dat maakt het ook zo eng. Deze ouders lijken gebrainwasht en kijken alleen daarnaar, in plaats van naar de werkelijke feiten te kijken. En het is heel moeilijk om deze ouders tot zinnen te laten komen. Zo'n filmpje van een baby met kinkhoest doet ook helemaal niks voor dit soort mensen.
  zondag 17 maart 2024 @ 11:39:09 #252
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212858254
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik denk dat het punt is dat ouders die toch al tegen vaccinaties zijn, op internet informatie gaat zoeken om hun gedachte erover te bekrachtigen. Op internet heb je zat wappie verhalen omtrent vaccinaties, en dat maakt het ook zo eng. Deze ouders lijken gebrainwasht en kijken alleen daarnaar, in plaats van naar de werkelijke feiten te kijken. En het is heel moeilijk om deze ouders tot zinnen te laten komen. Zo'n filmpje van een baby met kinkhoest doet ook helemaal niks voor dit soort mensen.
Ik denk dat zelfs zonder de wappie-factor niet te voorkomen is. Zodra er geen ooggetuigen en ervaringsdeskundigen meer zijn, is het gevoel van noodzaak snel weg en juist dit soort dingen zijn een gevoelskwestie. Zo zit de mens in elkaar, ook al willen we ons zelf graag beschrijven als een rationeel wezen.

Only the burned believe in the fire (Heinlein, heb ik niet zelf verzonnen ;) )
pi_212860400
!

[ Bericht 50% gewijzigd door Bluesdude op 17-03-2024 15:06:31 ]
  zondag 17 maart 2024 @ 15:07:05 #254
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212860423

[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 17-03-2024 15:07:22 ]
A murky, forgotten land.
pi_212861179
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Een soort lockdown effect zeg maar.

quote:
Er is natuurlijk wel een balans. Dat er belangrijke vaccins zijn maakt nog niet elk vaccin noodzakelijk of goed. Misschien moet de vaccinologie soms ook even een beetje dimmen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_212863751
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Bedankt wappies. :r
Dit.

De mongolen van de samenleving die iets op facebook voor waarheid aannemen, maar de medici niet. :')
  zondag 17 maart 2024 @ 19:30:34 #257
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_212864072
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:04 schreef Bezsen het volgende:

En als die dan niet genoeg werken is het toch de schuld van mensen die zich niet laten vaccineren.
Dat is wel hoe vaccineren werkt, ja. Een handjevol mongolen kan de effectiviteit van het systeem onderuit halen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 17 maart 2024 @ 19:39:35 #258
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_212864152
quote:
Stupid idiot....

quote:
Hoewel er een veilig en goedkoop vaccin beschikbaar is, is mazelen een van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte wereldwijd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_212875613
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Stupid idiot....
[..]

Dat soort mongolen loopt hier dus vrij rond en mag stemmen. :{
  maandag 18 maart 2024 @ 20:02:45 #260
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212875966
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is natuurlijk wel een balans. Dat er belangrijke vaccins zijn maakt nog niet elk vaccin noodzakelijk of goed. Misschien moet de vaccinologie soms ook even een beetje dimmen?
Hoe zou dat rijksvaccinatie programma toch tot stand gekomen zijn en hoe zou de inhoud daarvan toch bepaald worden.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_212875994
twitter
pi_212876090
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:02 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Hoe zou dat rijksvaccinatie programma toch tot stand gekomen zijn en hoe zou de inhoud daarvan toch bepaald worden.
Met de beste bedoelingen door integere wetenschappers die voorzichtig te werk gingen schat ik. De mazelen waren er dan ook lang geen onderdeel van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 18 maart 2024 @ 20:10:39 #263
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212876095
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:04 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Nee. Ze bereiden ons voor op een priktatuur _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212876256
Ik heb al acht dagen iets vergelijkbaars aan kinkhoest en ik heb nu een antibioticakuur, omdat de waardes in mijn bloed die waren van een longontsteking. Kun je die baby's dat ook niet geven?
  maandag 18 maart 2024 @ 20:28:00 #265
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212876343
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb al acht dagen iets vergelijkbaars aan kinkhoest en ik heb nu een antibioticakuur, omdat de waardes in mijn bloed die waren van een longontsteking. Kun je die baby's dat ook niet geven?
Same here al ben ik hier er op dagelijks een paar flinke hoestbuien redelijk vanaf. Maar ik ging letterlijk out door het hoesten.. Soms meerdere keren op een dag.

Na drie dagen antibiotica begon in op te knappen.. Wat wss betekent dat het geen kinkhoest was, want die bacterie is meestal al pleite als de klachten het heftigst zijn. Morgen 2e bloed test om het definitief uit te sluiten.

Over de antibiotica bij kids, je bent dus al te laat als het slachtoffer de hevige symptomen heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door The-BFG op 18-03-2024 20:41:16 ]
  maandag 18 maart 2024 @ 20:35:42 #266
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212876444
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Met de beste bedoelingen door integere wetenschappers die voorzichtig te werk gingen schat ik. De mazelen waren er dan ook lang geen onderdeel van.
1963 eerste toelating in de VS, 1968 "versie 2.0" en 1971 combinatie vaccin. In 1976 opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma.. Best snel nog voor het wat conservatieve Nederland als het gaat om medische wetenschap.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 10:24:01 #267
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_212880643
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als dat had gekund hadden ze dat wel gedaan. Maar nee, medicijnen voor volwassenen kun je niet zonder meer aan baby's geven.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 19 maart 2024 @ 23:46:49 #268
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212888354
twitter
pi_212888679
Ter aanleiding van deze discussie werd ik via whatsapp geattendeerd op dit artikel van borstvoeding.com
https://www.borstvoeding.com/files/verborgengevaren.pdf

Degene die mij dit stuurde is geen wappie, maar gewoon hoogopgeleid en deze site over borstvoeding komt op mij gewoon prima over. Niet perse zweverig of iets dergelijks.

Intro klinkt wel erg boos.. met gifspuiten enzo.
Ook verder in het artikel. Ik weet het niet zo. Er staan wel veel verwijzingen in.

[ Bericht 7% gewijzigd door quirina op 20-03-2024 06:55:03 ]
pi_212888702
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 06:47 schreef quirina het volgende:
Ter aanleiding van deze discussie werd ik via whatsapp geattendeerd op dit artikel van borstvoeding.com

Degene die mij dit stuurde is geen wappie, maar gewoon hoogopgeleid en deze site over borstvoeding komt op mij gewoon prima over. Niet perse zweverig of iets dergelijks.

Het artikel is achterlijk, uiteraard, maar de website zelf is na een snelle blik ook problematisch.

Stel, je bent net moeder en het lukt gewoon niet om borstvoeding te geven, het komt niet op gang, voor veel vrouwen is dit een drama.

Dan kom je op zo'n net uitziende website van de borstvoeding maffia, niks geen handvat voor vrouwen bij wie het echt niet lukt, kunstmelk mag nooit, je bent gewoon een loser van een moeder, daar komt deze website op neer.

Nou dan komen de kraamtranen wel hoor.....

En dan de medewerkers...zoals de ex-verpleegster die lid is van het facebook team, verschrikkelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hatseflats22 op 20-03-2024 07:13:04 ]
pi_212888823
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 06:47 schreef quirina het volgende:

Ook verder in het artikel. Ik weet het niet zo. Er staan wel veel verwijzingen in.
Borstvoeding.com is een prima site inderdaad, waarom ze in godsnaam deze pdf op hun site hebben staan is een raadsel. Het is een bekende pdf die rondgaat in anti-vaccinatiegroepen.

Opgesteld door Teunie Kuiper, die geen enkele wetenschappelijke achtergrond heeft, maar wel vrolijk met moeilijke termen strooit, waardoor sommige lezers denken: ‘Hmm ja zou best kunnen dat het zinkgehalte van de T-vaccinaties de osmose van de membraancellen verstoort’ of wat voor andere waanzin Teunie er dan ook uitbraakt.
pi_212888921
De wappies zijn babykillers, vergeet dat niet!
  woensdag 20 maart 2024 @ 08:22:49 #273
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212889232
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 06:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
Stel, je bent net moeder en het lukt gewoon niet om borstvoeding te geven, het komt niet op gang, voor veel vrouwen is dit een drama.

Dan kom je op zo'n net uitziende website van de borstvoeding maffia, niks geen handvat voor vrouwen bij wie het echt niet lukt, kunstmelk mag nooit, je bent gewoon een loser van een moeder, daar komt deze website op neer.

Nou dan komen de kraamtranen wel hoor.....
Off-topic:

Dit is echt wel een probleem.. gelukkig hadden wij de geboorte van de eerste een ervaren kraamhulp en verloskundige. Na echt van alles geprobeerd te hebben lukte borstvoeding gewoon niet.. Vrouw uitgeput en gefrustreerd, kind kwam amper aan.. Dus gewoon besloten kunstvoeding te gaan geven.

Toen kwam de tweede en was er ineens een lactatie verpleegster in het ziekenhuis.. De opmerkingen die ze maakte en het pushen om ons zoontje maar steeds aan de borst te leggen was echt bizar.

Op een gegeven moment gaven kinder arts, verloskundige, en heck mijn moeder aan dat de baby uitgeput was en echt even moest slapen... Lactatie verpleegster was echt over de zeik, en legt de baby weer aan de borst..

Gelukkig was het snel einde dienst voor haar dus kon de baby lekker slapen :)

Bij de 3e overigens veel minder gemerkt van de borstvoeding pushers...
  woensdag 20 maart 2024 @ 08:31:06 #274
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212889279
Volgens de hysterische moeders van borstvoeding.nl zou ik toch wel voor galg en rad moeten zijn opgegroeid en mijn gezondheid dramatisch moeten zijn geweest omdat ik geen borstvoeding heb gehad. :')
  woensdag 20 maart 2024 @ 09:26:44 #275
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212889756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 08:31 schreef Hexagon het volgende:
Volgens de hysterische moeders van borstvoeding.nl ...
borstvoeding.com B.V.

Borstvoeding.com B.V.
Het verkrijgen, beheren en exploiteren van een website.

KVK-nummer: 76690512
Besloten Vennootschap
Hoofdvestiging
Vestigingsnummer: 000044450028
Palmpolstraat 70, 1327CH Almere

Handelsnaam:

Borstvoeding.com B.V.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212893088
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ooit waren wetenschappers integer maar tegenwoordig is vooral medisch wetenschappelijk onderzoek in hoge mate gecorrumpeerd door Big Pharma en dient het vooral de belangen van de farmaceutische industrie.
pi_212893144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ooit waren wetenschappers integer maar tegenwoordig is vooral medisch wetenschappelijk onderzoek in hoge mate gecorrumpeerd door Big Pharma en dient het vooral de belangen van de farmaceutische industrie.
Populistisch gezwam.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 20 maart 2024 @ 20:05:44 #278
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212896821
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:20 schreef recursief het volgende:

[..]
Populistisch gezwam.
We hebben idd wat (naja best veel) schandalen gehad waar Big Pharma betrokken was.. Enig wantrouwen is goed, maar al die schandalen maken niet dat we alle goede zaken vanuit Big Pharma en de medische wetenschap maar moeten afschrijven.
pi_212897804
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 20:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
We hebben idd wat (naja best veel) schandalen gehad waar Big Pharma betrokken was.. Enig wantrouwen is goed, maar al die schandalen maken niet dat we alle goede zaken vanuit Big Pharma en de medische wetenschap maar moeten afschrijven.
K_F_P beweert dat de medische wetenschap vooral de belangen van Big Pharma dient en dat is gewoon je reinste kletskoek die wat mij betreft geen enkele nuancering verdient. Het is populistisch gezwam. Niks meer en niks minder.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')