Ik denk dat zelfs zonder de wappie-factor niet te voorkomen is. Zodra er geen ooggetuigen en ervaringsdeskundigen meer zijn, is het gevoel van noodzaak snel weg en juist dit soort dingen zijn een gevoelskwestie. Zo zit de mens in elkaar, ook al willen we ons zelf graag beschrijven als een rationeel wezen.quote:Op zondag 17 maart 2024 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik denk dat het punt is dat ouders die toch al tegen vaccinaties zijn, op internet informatie gaat zoeken om hun gedachte erover te bekrachtigen. Op internet heb je zat wappie verhalen omtrent vaccinaties, en dat maakt het ook zo eng. Deze ouders lijken gebrainwasht en kijken alleen daarnaar, in plaats van naar de werkelijke feiten te kijken. En het is heel moeilijk om deze ouders tot zinnen te laten komen. Zo'n filmpje van een baby met kinkhoest doet ook helemaal niks voor dit soort mensen.
Een soort lockdown effect zeg maar.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vorig jaar wereldwijd 136.000 doden. In mijn jeugd twee kinderen in mijn wijk dood, eentje doof geworden. Behalve de doden zijn er ook vele malen meer mensen met blijvende schade aan hun gezondheid zoals dus dat dove jongetje. Tel daarbij op dat mazelen de weerstand tot maandenlang kan ondergraven, wat de kans op andere infectieziekten vergroot.
Er is natuurlijk wel een balans. Dat er belangrijke vaccins zijn maakt nog niet elk vaccin noodzakelijk of goed. Misschien moet de vaccinologie soms ook even een beetje dimmen?quote:Dus "hysterisch alles maar voorkomen" is niet echt een realistisch perspectief.
Dit.quote:
Dat is wel hoe vaccineren werkt, ja. Een handjevol mongolen kan de effectiviteit van het systeem onderuit halen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:04 schreef Bezsen het volgende:
En als die dan niet genoeg werken is het toch de schuld van mensen die zich niet laten vaccineren.
Stupid idiot....quote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:58 schreef LXIV het volgende:
Vroeger werd niemand tegen mazelen ingeënt. Dat kreeg je rond je 10e een keer en dan was je een weekje ziek. Nu moet hysterisch alles maar voorkomen worden. Geld net zo goed voor de andere kinderziekten.
De pokken en polio zijn natuurlijk andere verhalen.
quote:Hoewel er een veilig en goedkoop vaccin beschikbaar is, is mazelen een van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte wereldwijd.
Hoe zou dat rijksvaccinatie programma toch tot stand gekomen zijn en hoe zou de inhoud daarvan toch bepaald worden.quote:Op zondag 17 maart 2024 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is natuurlijk wel een balans. Dat er belangrijke vaccins zijn maakt nog niet elk vaccin noodzakelijk of goed. Misschien moet de vaccinologie soms ook even een beetje dimmen?
Met de beste bedoelingen door integere wetenschappers die voorzichtig te werk gingen schat ik. De mazelen waren er dan ook lang geen onderdeel van.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hoe zou dat rijksvaccinatie programma toch tot stand gekomen zijn en hoe zou de inhoud daarvan toch bepaald worden.
Nee. Ze bereiden ons voor op een priktatuurquote:
Same here al ben ik hier er op dagelijks een paar flinke hoestbuien redelijk vanaf. Maar ik ging letterlijk out door het hoesten.. Soms meerdere keren op een dag.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb al acht dagen iets vergelijkbaars aan kinkhoest en ik heb nu een antibioticakuur, omdat de waardes in mijn bloed die waren van een longontsteking. Kun je die baby's dat ook niet geven?
1963 eerste toelating in de VS, 1968 "versie 2.0" en 1971 combinatie vaccin. In 1976 opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma.. Best snel nog voor het wat conservatieve Nederland als het gaat om medische wetenschap.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met de beste bedoelingen door integere wetenschappers die voorzichtig te werk gingen schat ik. De mazelen waren er dan ook lang geen onderdeel van.
Als dat had gekund hadden ze dat wel gedaan. Maar nee, medicijnen voor volwassenen kun je niet zonder meer aan baby's geven.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb al acht dagen iets vergelijkbaars aan kinkhoest en ik heb nu een antibioticakuur, omdat de waardes in mijn bloed die waren van een longontsteking. Kun je die baby's dat ook niet geven?
Het artikel is achterlijk, uiteraard, maar de website zelf is na een snelle blik ook problematisch.quote:Op woensdag 20 maart 2024 06:47 schreef quirina het volgende:
Ter aanleiding van deze discussie werd ik via whatsapp geattendeerd op dit artikel van borstvoeding.com
https://www.borstvoeding.com/files/verborgengevaren.pdf
Degene die mij dit stuurde is geen wappie, maar gewoon hoogopgeleid en deze site over borstvoeding komt op mij gewoon prima over. Niet perse zweverig of iets dergelijks.
Intro klinkt wel erg boos.. met gifspuiten enzo.
Borstvoeding.com is een prima site inderdaad, waarom ze in godsnaam deze pdf op hun site hebben staan is een raadsel. Het is een bekende pdf die rondgaat in anti-vaccinatiegroepen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 06:47 schreef quirina het volgende:
Ter aanleiding van deze discussie werd ik via whatsapp geattendeerd op dit artikel van borstvoeding.com
https://www.borstvoeding.com/files/verborgengevaren.pdf
Degene die mij dit stuurde is geen wappie, maar gewoon hoogopgeleid en deze site over borstvoeding komt op mij gewoon prima over. Niet perse zweverig of iets dergelijks.
Intro klinkt wel erg boos.. met gifspuiten enzo.
Ook verder in het artikel. Ik weet het niet zo. Er staan wel veel verwijzingen in.
Off-topic:quote:Op woensdag 20 maart 2024 06:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
Stel, je bent net moeder en het lukt gewoon niet om borstvoeding te geven, het komt niet op gang, voor veel vrouwen is dit een drama.
Dan kom je op zo'n net uitziende website van de borstvoeding maffia, niks geen handvat voor vrouwen bij wie het echt niet lukt, kunstmelk mag nooit, je bent gewoon een loser van een moeder, daar komt deze website op neer.
Nou dan komen de kraamtranen wel hoor.....
borstvoeding.com B.V.quote:Op woensdag 20 maart 2024 08:31 schreef Hexagon het volgende:
Volgens de hysterische moeders van borstvoeding.nl ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |