Helemaal mee eens Jippie. Dan ben je gewoon niet goed wijs en niet geschikt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:10 schreef Jippie het volgende:
Even voor de onwetenden:
[ twitter ]
Iedere ouder die zijn kind zonder valide reden niet laat vaccineren volgens het Rijksvaccinatieprogramma mag van mij uit de ouderlijke macht worden gezet.
Niet dezelfde ziekte, en een virus ipv een bacterie.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Denken ze
‘Little virus’: Anti-vaxxer dies after discharging himself from hospital
[ afbeelding ]
Dat weet ik inderdaad niet, bij kinkhoest hebben ze dit systeem:quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:12 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Gaat dat op voor kinkhoest, met een beschermingsduur van een paar jaar?
Is er bij kinkhoest sprake van groepsimmuniteit?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Zo komen er alleen pas achter nadat ze de groepsimmuniteit om zeep hebben geholpen.
Ironisch genoeg (en zonder dat ze zich er bewust van waren) is die groepsimmuniteit nou precies de reden dat het niet vaccineren een trend is geworden onder bepaalde groepen. Zolang de vaccinatiegraad nog hoog genoeg was waren hun kinderen relatief veilig. Nu de vaccinatiegraad door hun eigen toedoen flink verlaagd is en er dus geen groepsimmuniteit meer is worden hun kinderen de dupe.
De groepsimmuniteit?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat helaas al lang niet meer om alleen maar groepen gelovigen. Dan was de vaccinatiegraad nog hoog en de groepsimmuniteit nog intact.
Het leven zelf heeft de meeste bijwerkingen, niemand maar dan ook niemand kan zichzelf garanderen nooit ziek te zullen worden door een bepaalde levensstijl te kiezen. Natuurlijk helpt lichaamsbeweging, beperkt gebruik van genotmiddelen en gezonde/gevarieerde voeding. Maar de mens is niet maakbaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:53 schreef quirina het volgende:
De vrienden van mij die hun kinderen niet laten vaccineren zijn allemaal hoog opgeleid hoor.
En er zijn wel degelijk bewijzen dat kinderen vaccinatie bijwerkingen kunnen hebben. Als je kind al allergisch is voor ei dat verwerkt zit in een vaccin heb je al een probleem. En ook als je je kind veganistisch op wil laten groeien, niet alle vaccins zijn veganistisch.
Er zijn tal van redenen waarom je niet laat vaccineren, van bijwerkingen , levensovertuiging, veganistische [...]
Het is maar net wat voor risico je voor jezelf en voor je kinderen accepteert.
Dat zijn de zaadjes die door de 'anti-alles club' zijn geplant. Hoe weet je zeker dat de covidvaccinaties de oorzaak zijn van de narigheid van je moeder en je vriend? Mijn vader had voor corona als energieke man al een keer een vijfdubbele bypass te pakken en aangezichtsverlammingen komen ook al sinds mensenheugenis voor. Er is niet altijd 'een schuldige' aan te wijzen voor het leed wat ons overkomt. Het leven geeft en het leven neemt.quote:Ik zelf ben gevaccineerd, mijn familieleden ook. Kinderprikken,reisprikken,covidprikken. We lopen allemaal nog levend rond. Maar ook ik ben verontrust geraakt met de vaccinatie tegen COVID. Mijn moeder die eerst supergezond was kreeg de verlamming van Bell, half jaar erna kreeg ze twee bypass operaties voor haar kiezen en ja ze loopt nog, maar ze is nooit meer de oude geworden.
Vriend van mij ook zelfde gezichtsverlamming.. ook last met bloedvaten. Dan denk ik toch toeval of niet?
Ben ik dan een wappie? Prima hoor noem me maar zo.
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:24 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Is er bij kinkhoest sprake van groepsimmuniteit?
Wanneer heb jij je laatste kinkhoestvaccinatie gehad?
Volgens het artikel van de NOS is daar inderdaad sprake vanquote:
Vier baby's dood door kinkhoest, zorgen gezondheidsdiensten over vaccinatiegraad - https://nos.nl/l/2512863quote:Omdat de groepsimmuniteit afneemt doordat ouders hun kinderen niet meer volledig laten inenten, neemt het risico op uitbraken toe.
Nee, maar vooral na COVID lijkt de vaccinatiebereidheid te zijn gedaald, ook voor wel effectieve, langdurig beschermende vaccinaties.quote:
Moet je eigenlijk dat filmpje uit de OP naar ze sturen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gisteren op feesboek een reactie: 'Vaccinaties leveren onwijs veel geld op! Kinderen zijn de melkkoeien van de farmaceutische bedrijven! Als er nog een kind komt laat ik het weer niet vaccineren!'
Tering hee.
Misschien onder kinderen onder een bepaalde leeftijd, maar de kinkhoest vaccinatie werkt maar een paar jaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Volgens het artikel van de NOS is daar inderdaad sprake van
[..]
Ik heb niet de illusie dat dat helpt bij dit soort mensen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk dat filmpje uit de OP naar ze sturen.
We moeten natuurlijk nog maar afwachten of jij er op dat moment nog steeds zo in staat (/zit/ligt).quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:11 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nou dat ligt aan de kosten/baten he. Net zoals in deze discussie.
Ik heb bijvoorbeeld zelf een hartafwijking die ik niet tot het einde zal laten behandelen om er nog een paar matige jaren aan vast te plakken.
Eigenlijk een soort gelijke keuze als ik niet vind dat een massale vaccinatie hier op z'n plek is.
Zulke mensen worden pas wakker als hun baby in hun armen ligt te stikken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat dat helpt bij dit soort mensen.
Zulke mensen denken ook dat bijvoorbeeld autisme komt door vaccinaties. Compleet geschift.
Schandalig, hoe durf je gods wegen te dwarsbomen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:56 schreef Haushofer het volgende:
Ik trok mijn kind laatst van de weg toen ze de stoep had verlaten. Er kwam een vrachtwagen aan. Ik heb haar gered van een hypothetisch risico.
Einde.
In de biblebelt zeggen ze: “de mensch wikt maar God beschikt”quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zulke mensen worden pas wakker als hun baby in hun armen ligt te stikken.
En dan is het natuurlijk de schuld van de Rabobank Talpa overheid, omdat die niks hebben gedaan
Daar gaat het toch om, om baby's en kinderen? Daarom krijgen zwangeren ook een kinkhoestvaccinatie aangeboden tegenwoordig. Om de baby te beschermen tot deze zelf gevaccineerd kan worden. En kinderen krijgen dus 4x een vaccinatie. Als (bijna) alle kinderen die vaccinaties is er wel degelijk sprake van groepsimmuniteit in de omgeving waar zij het meest verblijven als zij opgroeien (kdv, basisschool) en zijn uitbraken amper voorkomend. En zo was dat dan ook tot recent.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:41 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Misschien onder kinderen onder een bepaalde leeftijd, maar de kinkhoest vaccinatie werkt maar een paar jaar.
Lijkt mij geen groepsimmuniteit te noemen, lijkt me eerder groepsbescherming.
Nogmaals de vraag, wanneer heb jij je laatste kinkhoestvaccinatie gehad?
Ik kan dit echt niet goed kijkenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:10 schreef Jippie het volgende:
Even voor de onwetenden:
[ twitter ]
Iedere ouder die zijn kind zonder valide reden niet laat vaccineren volgens het Rijksvaccinatieprogramma mag van mij uit de ouderlijke macht worden gezet.
Ik ook. Verschrikkelijk dit. Dat een volwasse het krijgt, ja kut enzo. Maar zo'n klein hummeltje... zoiets breekt je hart.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:59 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik kan dit echt niet goed kijken
Ik krijg hier echt tranen van in mijn ogen.
Klinkt als een prima aanpak, maar dat is natuurlijk geen echte groepsimmuniteit maar eerder groepsbescherming te noemen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:24 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat weet ik inderdaad niet, bij kinkhoest hebben ze dit systeem:
"Wat is cocooning?
Cocooning is een manier om baby’s te beschermen tegen infectieziekten door mensen in hun directe omgeving te vaccineren. Zo kunnen de baby’s niet door hun omgeving worden besmet. Het gaat om bijvoorbeeld ouders, broers/zussen, grootouders, oppas, medewerkers van een kinderdagverblijf, kraamverzorgers en verloskundigen. Iedereen die niet of lange tijd geleden is gevaccineerd tegen kinkhoest, kan kinkhoest krijgen en dus (onbewust) jonge baby’s besmetten. Uit Nederlands onderzoek blijkt dat baby’s, die kinkhoest krijgen, in ongeveer 40% van de gevallen door hun moeder besmet worden en in 10-20% door vader, broers of zussen(2). Als deze mensen zijn ingeënt, is de kans kleiner dat zij anderen, en dus ook baby’s, besmetten met een infectieziekte. Op deze manier ontstaat er een ‘schil’ rondom een baby die indirecte bescherming biedt tot de baby oud genoeg is om zelf gevaccineerd te worden."
Dat herken ik volledigquote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:59 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik kan dit echt niet goed kijken
Ik krijg hier echt tranen van in mijn ogen.
Allemaal helemaal prima, maar ik noem dat groepsbescherming en geen groepsimmuniteit, het grootste gedeelte van de bevolking is niet immuun tegen kinkhoest.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch om, om baby's en kinderen? Daarom krijgen zwangeren ook een kinkhoestvaccinatie aangeboden tegenwoordig. Om de baby te beschermen tot deze zelf gevaccineerd kan worden. En kinderen krijgen dus 4x een vaccinatie. Als (bijna) alle kinderen die vaccinaties is er wel degelijk sprake van groepsimmuniteit in de omgeving waar zij het meest verblijven als zij opgroeien (kdv, basisschool) en zijn uitbraken amper voorkomend. En zo was dat dan ook tot recent.
Volwassenen zijn sterk genoeg om kinkhoest te overleven, daarom zijn er bij volwassen geen herhaalvaccinaties meer. Behalve voor zwangeren of in het kader van cocooning. Maar die vaccinaties zijn dus bedoeld om een baby te beschermen tot deze zelf gevaccineerd kan worden.
Ik heb geen kinkhoestvaccinatie meer gehad sinds mijn kindertijd, maar ik heb dan ook geen kinderen.
Mafkezen. en toen er een uitbraak van Polio was lagen de kinderen in het ziekenhuis waar ze volgepompt werden met medicijnen. Dan is de dokter en medicijnen ineens wel toegestaan en kan god met zijn wil de boom in.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:50 schreef quirina het volgende:
[..]
In de biblebelt zeggen ze: “de mensch wikt maar God beschikt”
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |