SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Dat is om de status quo te behouden.quote:
Maar verkoop van geraffineerde producten is opgeschort voor 6 maanden, voorspelling: die opschorting wordt nooit meer ongedaan gemaakt.quote:1 - Orel. Oil depot | 09.01.24
2 - Bryansk region. Oil depot | 19.01.24
3 - Leningrad Region. Novatek terminal | 21.01.24
4 - Krasnodar Region. OIL REFINERY | 25.01.24
5 - Saint Petersburg. Oil refinery | 31.01.24
6 - Volgograd. OIL REFINERY | 03.02.24
7 - Krasnodar Region. OIL REFINERY | 09.02.24
8 - Kursk region. Oil depot | 15.02.24
9 - Belgorod Region. Oil depot | 05.03.24
10 - Kursk region. Fuel tank | 06.03.24
11 - Orel. Oil depot | 12.03.24
12 - Nizhny Novgorod Region. OIL REFINERY | 12.03.24
13 - Ryazan Refinery 13.03.24
Het zal niet alleen Scholz zijn die het doet. Ook Pavel doet mee.quote:
Euhm...gaat echt lekker daar he? Hoeveel anti Putin Russische troepen zijn actief daar?quote:
Enkele honderden minimaal denk ik. Alles bij elkaar.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Euhm...gaat echt lekker daar he? Hoeveel anti Putin Russische troepen zijn actief daar?
Mogelijk kan Rostov ( Novoshakhtinsk ) aan het lijstje worden toegevoegd. Is nu net aangevallen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:16 schreef ExTec het volgende:
Lijstje met welke raffinaderijen/infra allemaal klop hebben gehad.
[..]
Maar verkoop van geraffineerde producten is opgeschort voor 6 maanden, voorspelling: die opschorting wordt nooit meer ongedaan gemaakt.
Het lijkt er op. Blijkbaar bevestigd een gouverneur dat.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Mogelijk kan Rostov ( Novoshakhtinsk ) aan het lijstje worden toegevoegd. Is nu net aangevallen.
Ik wens ze succes daar, lekker chaos schoppenquote:Op woensdag 13 maart 2024 12:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Enkele honderden minimaal denk ik. Alles bij elkaar.
Het staat nogal slordig als verkiezingen moeten worden geannuleerd in dat gebied. Dan maakt Poetin niet zo'n sterke indruk. Maar ja, vliegtuigen en helikopters sturen is ook wat gevaarlijk zo vlak bij de grens. Het zal toch over de grond moeten.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik wens ze succes daar, lekker chaos schoppen
Beetje rampokken!quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik wens ze succes daar, lekker chaos schoppen
Dat had imo na mh17 al mogen gebeuren. En het had ook niet veel gescheeld of er waren westerse troepen geweest op de crashsite.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik heb vandaag 20 Days in Mariupol gekeken en ik ben steeds meer van mening dat we als NAVO moeten ingrijpen.
Het is jammer dat de eenvoudige strategie, geef Oekraïne de wapens die het nodig heeft om Rusland flink op zijn flikker te geven, niet tot stand komt.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik heb vandaag 20 Days in Mariupol gekeken en ik ben steeds meer van mening dat we als NAVO moeten ingrijpen.
Helemaal mee eens. Rutte heeft toen inderdaad heel serieus overwogen militairen te sturen. https://www.ewmagazine.nl(...)og-oekraine-1048646/quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat had imo na mh17 al mogen gebeuren. En het had ook niet veel gescheeld of er waren westerse troepen geweest op de crashsite.
Denk dat er toen erg weinig militairen zin hadden in zo'n goed doordachte expeditie.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Rutte heeft toen inderdaad heel serieus overwogen militairen te sturen. https://www.ewmagazine.nl(...)og-oekraine-1048646/
Ach beetje borstklopperij achteraf dit.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Rutte heeft toen inderdaad heel serieus overwogen militairen te sturen. https://www.ewmagazine.nl(...)og-oekraine-1048646/
Niet echt, er is gewogen of het de moeite waard was en dat was het simpelweg niet.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ach beetje borstklopperij achteraf dit.
Nee die melden zich dan gewoon ziek natuurlijk.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk dat er toen erg weinig militairen zin hadden in zo'n goed doordachte expeditie.
Net of Nederland ook maar iets klaar zou spelen daar. Man man hoe naïef kun je zijn zeg. Die zouden al uit de lucht worden geschoten voordat ze ook maar konden landen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet echt, er is gewogen of het de moeite waard was en dat was het simpelweg niet.
[..]
Nee die melden zich dan gewoon ziek natuurlijk.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Net of Nederland ook maar iets klaar zou spelen daar. Man man hoe naïef kun je zijn zeg. Die zouden al uit de lucht worden geschoten voordat ze ook maar konden landen.
[..]
Net of Nederland ook maar iets klaar zou spelen daar. Man man hoe naïef kun je zijn zeg. Die zouden al uit de lucht worden geschoten voordat ze ook maar konden landen.
Echt een admin-waardige reactie dit, chapeau.quote:
Tuurlijk want RUSSIA STRONK!quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zeg dan niet zoiets doms.quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Echt een admin-waardige reactie dit, chapeau.
Bemoei je met je eigen zaken ouwe sterrenlikker.quote:
Ik heb die documentaire een paar weken geleden gekeken toen die op de npo was. Is denk 1 van de heftigste documentaires die ik ooit gezien heb. Ik snap wel dat mensen daarom willen dat de NAVO moet ingrijpen maar ik denk dat, dat nooit gaat gebeuren. Maar iedereen die nog steeds roept dat Rusland in zijn recht staat of dat Rusland nog mild is enzovoort kon ik al niet serieus nemen maar nu helemaal niet meer.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Echt een admin-waardige reactie dit, chapeau.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 15:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bemoei je met je eigen zaken ouwe sterrenlikker.
Ik wist niet dat ik hier admin was.quote:
Ben ik ook niet.quote:
[..]
Dan maken ze maar zin.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Denk dat er toen erg weinig militairen zin hadden in zo'n goed doordachte expeditie.
Wat ze nodig hebben zijn honderddertig atoombommen en een manier om die op Russische steden te gooien. Moet je opletten hoe snel de oorlog voorbij is. Zullen we die geven? Waarschijnlijk zeg je nee. Dus zo eenvoudig is het ook weer niet.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is jammer dat de eenvoudige strategie, geef Oekraïne de wapens die het nodig heeft om Rusland flink op zijn flikker te geven, niet tot stand komt.
Dan is NAVO ingrijpen niet eens nodig.
Iedereen zijn voeten optillen: PzKpfws niveau moet passeren!quote:Op woensdag 13 maart 2024 15:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Heb een stuk gekeken net maar ben gestopt, ik vond het te heftig.quote:Op woensdag 13 maart 2024 15:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb die documentaire een paar weken geleden gekeken toen die op de npo was. Is denk 1 van de heftigste documentaires die ik ooit gezien heb. Ik snap wel dat mensen daarom willen dat de NAVO moet ingrijpen maar ik denk dat, dat nooit gaat gebeuren. Maar iedereen die nog steeds roept dat Rusland in zijn recht staat of dat Rusland nog mild is enzovoort kon ik al niet serieus nemen maar nu helemaal niet meer.
Lekker on-topic ook 👍🏻quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:47 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Iedereen zijn voeten optillen: PzKpfws niveau moet passeren!
quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Macron gaat 600 HAMMER glijbommen leveren. https://www.armyrecogniti(...)html#google_vignette
quote:
[..]
Ik was niet degene die met nietszeggende kutsmileys begon te strooien..quote:
Goeien troll weer.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Je had meegekregen dat oekraine expliciet had gevraagd de al toegezegde levering van geheim te houden?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:31 schreef Ulx het volgende:
Handig om het te vertellen. Kan Rusland er rekening mee houden.
Wat voor een persoon is deze man? Geen wiki pagina heeft ie.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:29 schreef Ulx het volgende:
Gerasimov is trouwens vervangen als opperbevelhebber. Geen reden gegeven, maar er gaan geruchten dat de man niet meer naar zijn werk kwam.
[ x ]
Het is een orc.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat voor een persoon is deze man? Geen wiki pagina heeft ie.
Graag gedaanquote:Op woensdag 13 maart 2024 17:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bedankt voor het serieuze antwoord.
Dit is natuurlijk een voorbeeld dat het in het belachelijke trekt.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ze nodig hebben zijn honderddertig atoombommen en een manier om die op Russische steden te gooien. Moet je opletten hoe snel de oorlog voorbij is. Zullen we die geven? Waarschijnlijk zeg je nee. Dus zo eenvoudig is het ook weer niet.
En dat gekut van de VS is juist het probleem. In Rusland bouwt men een oorlogseconomie op. En in de VS wordt er gesteggeld of er überhaupt wel munitie gestuurd moet worden.quote:Er zijn zoals ik het zie twee grote issues:
Westerse wapens niet mogen inzetten tegen doelen in Rusland. Dat begint alleen steeds minder belangrijk te worden als je ziet dat raffinaderijen op 800 kilometer van de grens nu kunnen worden geraakt met Made-in-Ukraine materiaal. Het zou mooi zijn als het wel mag, maar ik denk dat het het opperbevel in Kyiv ondertussen eigenlijk een rotzorg zal zijn. Hun spul is ondertussen nauwkeurig genoeg op grote afstanden zoals we zien. (Je hebt uiteraard lui die balen dat zo'n olie-installatie niet met een Taurus wordt opgeblazen want-voor-omdat-redenen, maar ja, jammer dan. Gebruik je wat anders.)
En het tweede probleem is wat nodig is voor de frontlinie. Daar hebben en krijgen ze wel spul voor, de leveringen staan gewoon op de kalender. De reparatie van bepaalde voertuigen doen ze al zelf. Europa begint meer munitie te leveren. Artillerie komt ook gewoon binnen. De VS kan daarnaast dingen als clustermunitie leveren die Europa niet heeft maar daar lopen ze te kutten in het Huis.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Valeri_Gerasimovquote:Op woensdag 13 maart 2024 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat voor een persoon is deze man? Geen wiki pagina heeft ie.
Het is jammer dat er zo'n documentaire nodig is om in de westerse wereld duidelijk te maken hoe Russen oorlog voeren en zich als bezettingsmacht gedragen, terwijl we er decennialang voor gewaarschuwd zijn door landen die tijdens de koude oorlog door de Russen bezet zijn. Hadden we daar als westerse wereld naar geluisterd dan was het nooit tot deze oorlog hoeven komen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb een stuk gekeken net maar ben gestopt, ik vond het te heftig.![]()
Nee Rusland is natuurlijk helemaal niet mild. En lees dat Putin ook weer heeft gesproken over de kernwapens die ze nog achter de hand hebben, als laatste stuiptrekking zie ik ze die nog wel gebruiken. Maar dat het zover komt, heeft niemand zin in, denk ik. Hoop ik.
Die docu's zijn heel handig om de geesten rijp te maken voor totalkrieg idd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:16 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is jammer dat er zo'n documentaire nodig is om in de westerse wereld duidelijk te maken hoe Russen oorlog voeren en zich als bezettingsmacht gedragen, terwijl we er decennialang voor gewaarschuwd zijn door landen die tijdens de koude oorlog door de Russen bezet zijn. Hadden we daar als westerse wereld naar geluisterd dan was het nooit tot deze oorlog hoeven komen.
Door de langdurige vrede is in het Westen de mythe ontstaan dat alle volkeren en culturen in principe goedaardig zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:16 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is jammer dat er zo'n documentaire nodig is om in de westerse wereld duidelijk te maken hoe Russen oorlog voeren en zich als bezettingsmacht gedragen, terwijl we er decennialang voor gewaarschuwd zijn door landen die tijdens de koude oorlog door de Russen bezet zijn. Hadden we daar als westerse wereld naar geluisterd dan was het nooit tot deze oorlog hoeven komen.
Ze gaven atoomwapens op wegens veiligheidsgaranties. De ontstekers hadden ze wel kunnen reverse-engineeren. Dus hoezo is atoomwapens voor Oekraine belachelijk?quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een voorbeeld dat het in het belachelijke trekt.
[..]
De VS wordt gewoon minder belangrijk. Het is jammer, maar alleen al de EU + UK gaan Rusland in de loop van dit jaar al weer inhalen qua productie. We lijken sneller op te schalen dan de VS.quote:En dat gekut van de VS is juist het probleem. In Rusland bouwt men een oorlogseconomie op. En in de VS wordt er gesteggeld of er überhaupt wel munitie gestuurd moet worden.
We gaan er nu naartoe dat Rusland drie keer meer munitie produceert voor de oorlog in Oekraïne dan de VS en Europa.
CNN: Exclusive: Russia producing three times more artillery shells than US and Europe for Ukraine
Je vergeet weer te vermelden dat die productie niet allemaal voor Oekraïne is. Als de cijfers al gehaald worden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze gaven atoomwapens op wegens veiligheidsgaranties. De ontstekers hadden ze wel kunnen reverse-engineeren. Dus hoezo is atoomwapens voor Oekraine belachelijk?
[..]
De VS wordt gewoon minder belangrijk. Het is jammer, maar alleen al de EU + UK gaan Rusland in de loop van dit jaar al weer inhalen qua productie. We lijken sneller op te schalen dan de VS.
Ik bedoel die andere.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Valeri_Gerasimov
In vredestijd hadden we Oekraïne inderdaad kunnen voorzien van kernwapens. Dat is een mooie stok achter de deur om een vijandige macht op afstand te houden. Nu er eenmaal oorlog is, is het een slecht idee om kernwapens naar Oekraïne te brengen, niet alleen vanwege een mogelijke aanval op Rusland, maar ook vanwege mogelijke incidenten en aanvullen in Oekraïne zelf.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze gaven atoomwapens op wegens veiligheidsgaranties. De ontstekers hadden ze wel kunnen reverse-engineeren. Dus hoezo is atoomwapens voor Oekraine belachelijk?
Ik deel je optimisme niet, voorlopig gaat de productie in Europa nog niet om aantallen die doorslaggevend zullen zijn voor Oekraïne. Daarbij zoals BEFEM zegt, verkopen we ook nog eens veel aan het (verre) buitenland van wat we hier produceren.quote:De VS wordt gewoon minder belangrijk. Het is jammer, maar alleen al de EU + UK gaan Rusland in de loop van dit jaar al weer inhalen qua productie. We lijken sneller op te schalen dan de VS.
Aan die exportcomtracten kan je in theorie nog iets aan doen, verscheuren. De munitie voor onze eigen legers heb je geen alternatief voor. Dat is ook munitie die niet naar Oekraïne kan en wel in productiecijfers zit.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In vredestijd hadden we Oekraïne inderdaad kunnen voorzien van kernwapens. Dat is een mooie stok achter de deur om een vijandige macht op afstand te houden. Nu er eenmaal oorlog is, is het een slecht idee om kernwapens naar Oekraïne te brengen, niet alleen vanwege een mogelijke aanval op Rusland, maar ook vanwege mogelijke incidenten en aanvullen in Oekraïne zelf.
[..]
Ik deel je optimisme niet, voorlopig gaat de productie in Europa nog niet om aantallen die doorslaggevend zullen zijn in Oekraïne. Daarbij zoals BEFEM zegt, verkopen we ook nog eens veel aan het (verre) buitenland van wat we hier produceren.
"Boehoehoehooooeeee!!! Mensen vinden mijn favoriete clubje stom!"quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die docu's zijn heel handig om de geesten rijp te maken voor totalkrieg idd.
Docu's leiden tot oorlog!quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Boehoehoehooooeeee!!! Mensen vinden mijn favoriete clubje stom!"
De Russen hebben hun zelfverzonnen slachtofferrol tijdens WO II ook overdreven, terwijl ze die oorlog nota bene samen met de nazi's zelf begonnen zijn. Achteraf moeten we dan ook vaststellen dat het Amerikaanse lend-lease verdrag met de Russen tijdens WO II de grootste geopolitieke blunder van de 20e eeuw gebleken is en dat Patton de situatie toen toch juist inschatte. Waarschijnlijk zou het beter zijn geweest wanneer de Russen een verpletterende nederlaag geleden hadden tijdens WO II.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Door de langdurige vrede is in het Westen de mythe ontstaan dat alle volkeren en culturen in principe goedaardig zijn.
De geschiedenis zit echter vol met duivelse volkeren. Door de kernwapens kunnen we ze niet onderwerpen aan beschaving, dus waar het strandt weet niemand. Een ding staat vast, de Russen zullen nooit beschaving aanleren.
Als de cijfers van de Russen kloppen lopen die nog wel even voor. Dat zomaar kunnen als de Russen de waarheid spreken. Dat klopt.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je vergeet weer te vermelden dat die productie niet allemaal voor Oekraïne is. Als de cijfers al gehaald worden.
Goed argument, naar de andere partij wijzen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de cijfers van de Russen kloppen lopen die nog wel even voor. Dat zomaar kunnen als de Russen de waarheid spreken. Dat klopt.
En jij vergeet te vermelden dat de EPA JPS over meerdere schijven werkt. Orders zijn tegelijk voor Oekraine èn voor lidstaten om de eigen voorraden aan te vullen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je vergeet weer te vermelden dat die productie niet allemaal voor Oekraïne is. Als de cijfers al gehaald worden.
Ik lees ook verhalen over enorme productie van moderne tanks en hypermoderne vliegtuigen in Rusland. Het kan dat Rusland dat allemaal best doet. Ik ontken niets.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Goed argument, naar de andere partij wijzen.
Geen cijfers maar een belangrijk deel. Mag je zelf een getal bij verzinnen.quote:However, according to Borrell, industrial capacity is no longer an obstacle: what is hampering deliveries to Ukraine is the fact that European companies are exporting weapons to clients that are not at war.
"An important part of our production is being exported to third countries," the chief diplomat said, without naming the destinations.
Dat is te vaag. Zijn het nieuwe contracten? Ik heb net de perspage van Rheinmetall bekeken maar daar zag ik niets genoemd worden. Of zijn het oude contracten met een langere levertijd (wegens bij afsluiten berekende capaciteit) want dan kunnen die door de genoemde extra capaciteit sneller worden afgerond. Dat is op zich geen slecht plan, scheelt een hoop juridisch gezeikstraal.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:20 schreef BEFEM het volgende:
We hebben het niet over orders, we hebben het over productie. En dat weet jij best.
Van een paar weken terug:
[..]
Geen cijfers maar een belangrijk deel. Mag je zelf een getal bij verzinnen.
quote:Poland's Tusk faults EU nations loudly declaring support for Ukraine while maintaining Russian trade
Half of Europe still trades with Russia and Belarus, continuing to circumvent sanctions, Polish PM Donald Tusk said
Sanctions against Russia should cease being fictitious, Polish Prime Minister Donald Tusk said in an interview with the TVN 24 channel.
Half of Europe still trades with Russia and Belarus, and many companies, including Polish ones, successfully circumvent sanctions, he stressed.
"Because for some reason no one is interested in strictly ensuring their compliance," Tusk said.
He noted that frozen Russian assets may be enough to ensure Ukraine's success in the war.
"Because in those capitals where we hear loud pro-Ukrainian messages, when it comes to this, for example, when we say: let's take these Russian assets, let's hand them over to Ukraine, it turns out there are some problems there," the Polish prime minister said.
The politician emphasized that Poland "behaves extremely rationally and responsibly, boldly, but without gambling."
Polish farmers started a nationwide protest on February 9, blocking roads throughout the country, including those leading to the border with Ukraine.
They also began to obstruct traffic at checkpoints from Ukraine, spilling Ukrainian grain from trucks and wagons.
On February 29, Polish Prime Minister Tusk, after a meeting with his Latvian counterpart, did not rule out that Poland could ban the import of Russian agricultural products.
On March 6, large-scale protests by Polish farmers began in the center of Warsaw, with demonstrators burning tires in front of the office of Polish premier Tusk.
Contracten kan je niet in je loop stoppen, granaten wel. Daar gaat het linksom of rechtsom om. Je moet realistisch zijn in getallen die genoemd worden en niet doen voorkomen alsof de gehele productie naar Oekraïne gaat.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is te vaag. Zijn het nieuwe contracten? Ik heb net de perspage van Rheinmetall bekeken maar daar zag ik niets genoemd worden. Of zijn het oude contracten met een langere levertijd (wegens bij afsluiten berekende capaciteit) want dan kunnen die door de genoemde extra capaciteit sneller worden afgerond. Dat is op zich geen slecht plan, scheelt een hoop juridisch gezeikstraal.
Nee, maar contracten gaan niet over een percentage van je capaciteit. Die gaan over absolute aantallen voor een bepaalde datum. En die bepaal je door te kijken wat de capaciteit van je fabriek is. Dan kun je aangeven wat die klant per week/maand geleverd krijgt. En dat kan best 80% van de capaciteit zijn. Maar verhoog je de capaciteit en donderstraal je je productie ver omhoog blijf je niet verplicht om nog steeds 80% van de productie aan dat land te leveren.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Contracten kan je niet in je loop stoppen, granaten wel. Daar gaat het linksom of rechtsom om. Je moet realistisch zijn in getallen die genoemd worden en niet doen voorkomen alsof de gehele productie naar Oekraïne gaat.
Hopelijk kunnen ze deze ook aan Oekraïne leveren dan. Het liefst zo snel mogelijk. Al verwacht ik dat het nog wel even gaat duren voordat deze vol in de productie zit. Een afstand van 150km in plaats van 70 is natuurlijk wel een hele vooruitgang.quote:HIMARS Will Soon Shoot Its GMLRS Rockets Twice As Far
The M270 Multiple Launch Rocket System has been in service since 1983. It is a tracked rocket launcher, carrying up to 12 rockets. In 2010 a new more mobile wheeled version appeared known as HIMARS – this system carried up to 6 rockets. The standard ammunition for these systems is GMLRS rockets, which typically have a range of 70 km. Ukraine is using them too. But it is time for an upgrade.
Lockheed Martin, the manufacturer of HIMARS, reported successful tests of ER GMLRS rockets. This is quite important, because it will significantly improve the capabilities of these weapons, demand for which is growing.
GMLRS rockets, launched by the HIMARS and M270 systems, have a typical range of 70 km. However, Lockheed Martin has been developing a longer-range version of this rocket since 2017. ER GMLRS (ER – Extended Range) is exactly that. And new buyers of HIMARS will undoubtedly be very interested in these rockets, since their recent tests in New Mexico were successful and Lockheed Martin is moving towards series production of ER GMLRS rockets.
“The Army’s success in this operational test further demonstrates the readiness of ER GMLRS and overall capability of our family of munitions,” said Jay Price, vice president for Precision Fires at Lockheed Martin. “Our capabilities provide range options, affordability and of course the continued precision of this enhanced system.”
ER GMLRS will have a range of about 150 km. That is easily twice as far as the standard GMLRS. The manufacturer claims that both accuracy and reliability have been improved as well.
ER GMLRS in terms of its dimensions and launch mechanism is practically no different from its predecessors. This means that HIMARS launchers will not need any significant modifications. Overall, the advantage of the HIMARS and the M270 is their modular design. HIMARS can fire GMLRS rockets, which are smaller, or large, long-range tactical ballistic missiles ATACMS. There are also versions with cluster warheads.
The new rockets will be offered to existing HIMARS operators, but could also be supplied to countries that ordered HIMARS systems already after the Russian invasion of Ukraine. All Baltic countries are buying HIMARS now, as is Australia, Taiwan, Morocco, Italy. Of course, extended-range GMLRS rockets will also interest Poland, Ukraine, and other HIMARS users. Naturally, the US is going to be the first to use these rockets.
ER GMLRS doesn’t have the range or power of the ATACMS, but it is a much smaller rocket. Being able to engage targets 150 km away is very important, because that allows evading counter battery fire, staying away from enemy’s artillery and most drones. Such a reach advantage would be invaluable to Ukraine now, helping hit ammo warehouses and command posts deep behind the enemy lines.
The range and precision are two of the most important characteristics for tactical missiles. Hopefully, the ER GMLRS will soon reach production and will start its service.
Dit was overigens ook wel vrij ver van het front:quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:18 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Rusland heeft dus verbeterde verkenningsdrones en ze hebben geleerd veel sneller te schakelen. Kut.
Lui kwamen gewoon vrijwillig terug van vakantie.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:47 schreef Hyperdude het volgende:
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik barstte ook een aantal keren bijna in tranen uit tijdens het kijken van de documentaire.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb een stuk gekeken net maar ben gestopt, ik vond het te heftig.![]()
Nee Rusland is natuurlijk helemaal niet mild. En lees dat Putin ook weer heeft gesproken over de kernwapens die ze nog achter de hand hebben, als laatste stuiptrekking zie ik ze die nog wel gebruiken. Maar dat het zover komt, heeft niemand zin in, denk ik. Hoop ik.
quote:Ukrainian journalists film Poland's trade with Russia and were deported with their property seized – video
Rayon.in.ua, a Ukrainian news outlet, has stated that Polish law enforcers have detained two journalists who were investigating Poland's trade with Russia.
Weer Oekraïense journalisten aangehouden en hun apparatuur in beslag genomen. En daarna zelfs het land/het schengen gebied uitgezet met een ban van 5 jaar. Terwijl zij bezig waren met een onderzoek naar Russische import in Polen -> de rest van Europa.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel weer in ongeveer dezelfde regio als waar die mogelijke Patriots ook zijn vernietigd. Dat is wel opvallend. Zou er een aantal FSB spionnetjes/collaborateurs in die regio rondlopen? Of misschien een lek in het leger zelf ofzo.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit was overigens ook wel vrij ver van het front:
[ afbeelding ]
Ik denk dat we te maken hebben met een nieuwe generatie drones. Dit zijn drones met een bereik van 50km, waardoor de Oekraïners waarschijnlijk buiten bereik dachten te zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:07 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Wel weer in ongeveer dezelfde regio als waar die mogelijke Patriots ook zijn vernietigd. Dat is wel opvallend. Zou er een aantal FSB spionnetjes/collaborateurs in die regio rondlopen? Of misschien een lek in het leger zelf ofzo.
Of ze moeten wel heel veel geluk hebben opeens met hun drones.
Dat is inderdaad mogelijk. Al is het wel opmerkelijk hoe precies hun raketten opeens zijn. Al kan ik begrijpen dat ze met daadwerkelijke militaire doelen van hoge waarde wat beteren raketten gebruiken dan ze doen op scholen en appartementen natuurlijk.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat we te maken hebben met een nieuwe generatie drones. Dit zijn drones met een bereik van 50km, waardoor de Oekraïners waarschijnlijk buiten bereik dachten te zijn.
Ik dacht dat dit lancets waren, maar ik ben er niet zeker van.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:14 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mogelijk. Al is het wel opmerkelijk hoe precies hun raketten opeens zijn. Al kan ik begrijpen dat ze met daadwerkelijke militaire doelen van hoge waarde wat beteren raketten gebruiken dan ze doen op scholen en appartementen natuurlijk.
quote:Russian Rebels' Plan to Topple Putin: 'Guns, Grenades and Armored Vehicles'
The pro-Ukraine Russian rebel formations fighting their way across the shared border between the two warring nations want the ongoing operation to spark an uprising against President Vladimir Putin, one volunteer has said.
The Freedom of Russia Legion, Siberian Battalion and the Russian Volunteer Corps (RDK)—all volunteer paramilitary groups operating under the umbrella of the Ukrainian military—on Tuesday launched a two-pronged incursion into Russia's Belgorod and Kursk regions.
Amid fierce fighting, Alexei Baranovsky—a volunteer of the Freedom of Russia Legion who goes by the call sign "Lutik"—told Newsweek that the rebel fighters intend to eventually "march on Moscow." The goal, he said, is "the ensuing liberation of Russia from Putin. We may not be able to pull it off now, but that is our overarching mission."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, en vooral dan die toespraak die Putin in het begin hield waarin hij zei geen burgerdoelen te raken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik barstte ook een aantal keren bijna in tranen uit tijdens het kijken van de documentaire.
quote:Gazprom’s Nord Stream sues insurers for more than $400M over 2022 Baltic Sea pipeline blasts
Nord Stream AG is seeking more than EUR 400 million ($436m) from its insurers for refusing to cover explosions in 2022 which ruptured pipelines designed to transport Russian gas to Germany, Financial Times reported on March 12.
London’s High Court documents show the Switzerland-based company brought a lawsuit last month claiming that insurers “failed to pay” for damage done by underwater explosions that mangled and deformed the Nord Stream 1 and 2 pipelines at the bottom of the Baltic Sea.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:21 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
https://www.newsweek.com/(...)red-vehicles-1878730
[..]Zijn dit voormalige krijgsgevangenen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
De beelden zijn ook van stuk betere kwaliteit.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:14 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mogelijk. Al is het wel opmerkelijk hoe precies hun raketten opeens zijn. Al kan ik begrijpen dat ze met daadwerkelijke militaire doelen van hoge waarde wat beteren raketten gebruiken dan ze doen op scholen en appartementen natuurlijk.
Een aantal zullen inderdaad voormalige krijgsgevangenen zijn, die zich hiervoor vrijwillig aangemeld hebben. Maar de meeste zijn gewoon vrijwilligers die tegen de oorlog zijn, en tegen Putin en zijn dictatorschap.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn dit voormalige krijgsgevangenen?
Dat is inderdaad ook erg opvallend. In elk geval bij deze helikopters. Ik heb nog nooit zulke scherpe beelden gezien vanuit Rusland.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
De beelden zijn ook van stuk betere kwaliteit.
quote:Syrskyi decides to strengthen units fighting in eastern Ukraine
Commander-in-Chief of the Ukrainian Armed Forces of Ukraine Oleksandr Syrskyi has decided to strengthen a number of military units on the eastern front with reserves, ammunition, and electronic warfare equipment, which will ensure the stability of the defense in the future.
He announced this on the Telegram social media platform, Ukrinform reports.
According to Syrskyi, today he "moved to the area of operations in the sector of the enemy's active operations."
"I worked in two brigades, where the situation is gradually becoming more complicated and there is a threat of enemy units advancing deep into our military formations," he said.
After a detailed analysis and assessment of the situation, together with the commanders and staff officers, all necessary decisions were made to strengthen the specified military units with reserves, ammunition and electronic warfare equipment, which will further ensure the stability of the defense in this section of the front, the commander-in-chief said.
quote:“Concerned Russian Citizens Decided to Participate in Presidential Elections.” Interview with Freedom of Russia Legion Volunteer
On the morning of March 12, Russian volunteer paramilitary units Freedom of Russia Legion, Russian Volunteer Corps, and Siberian Battalion stated they had crossed the Russian-Ukrainian border. They reported they moved into the Kursk and Belgorod Oblasts of the Russian Federation to “free the territory of the country from Putin’s regime.” The spokesman for GUR (Main Intelligence Directorate of Ukraine) Andrii Yusov told Radio Svoboda, a Ukrainian media outlet, that [these] voluntary units can do what they think is necessary on the territory of Russia. When journalists asked where militias get arms, Yusov said they have trophy weapons.
Gwara Media journalists talked to a volunteer of Freedom of Russia, Aleksey Baranovskyi, call sign “Lyutic.”
quote:EU ambassadors approve $5.5 billion for defense fund for Ukraine in 2024
EU ambassadors have agreed in principle on 5 billion euros ($5.5 billion) in defense assistance for Ukraine in 2024 within the framework of the European Peace Facility (EPF), the Belgian Presidency of the EU Council said on March 13.
The EPF has been a key tool for supporting Ukraine's defense capabilities since 2022 but has been largely depleted as member states disagreed on the best way to replenish it and unlock further cash for Ukraine.
"The (European Union) remains determined to provide lasting support to (Ukraine) & ensure that the country gets the military equipment it needs to defend itself," the Belgian presidency said on social media.
The funds to purchase military supplies for Ukraine will be disbursed via the Ukraine Assistance Fund, a newly created tool under the EPF.
The Financial Times reported on March 12 that EU member states are near the deal on additional funds for Ukraine's defense. According to the outlet, the agreement will prioritize weapons produced inside the EU but will not exclude those manufactured outside the bloc.
Larger states contributing to the EPF have previously complained that smaller countries with stockpiles of Soviet-era equipment sent outdated military gear to Ukraine and used the reimbursements to modernize their own arsenals.
The FT reported in February that countries like Germany and France want to phase out the reimbursement model this year and instead focus EU funds directly on arms contracts within the continent.
Foreign arms supplies are now critical for Ukraine as assistance from the U.S., a key military donor, has been stalled for months by domestic political infighting.
quote:Lead, follow or get out the way': House speaker urged to act on Ukraine aid bill
Republican Mike Johnson urged by Democrats and veterans to hold vote on Senate package
A group of congressional Democrats including the former House speaker Nancy Pelosi and armed services veterans urged the current Republican speaker, Mike Johnson, to "lead, follow or get out of the way" of more military support for Ukraine in its war against Russian invaders.
quote:Massive Fortification Efforts Underway in Kharkiv Region
Large-scale efforts have begun in the Kharkiv region to construct fortifications at hundreds of sites.
The Head of the Kharkiv Regional Military Administration, Oleh Syniehubov, stated that they install dragon’s teeth, dig anti-tank ditches, and erect strongholds and dugouts.
“To date, work has begun on almost hundreds more objects, having previously cleared territories,” added Oleh Syniehubov.
Voortaan elk Russisch vliegtuig over de Baltische zee, en elk Russisch schip in de Baltische zee een NATO escort geven. Wij moeten Rusland laten zien dat het nu onze zee is.quote:Russia scrambled its Tu-22M3 bomber and MiG-31 fighters armed with hypersonic Kinzhal missiles in response to Sweden's decision to join NATO
Russia flew bombers and fighter jets, including some with hypersonic missiles, over the Baltic Sea. This is seen as a response to Sweden joining NATO.
Sweden's accession to NATO was not well received by Russia, according to the Defense Romania portal. The Russian Armed Forces sent a Tu-22M3 bomber and MiG-31 fighters armed with hypersonic Kinzhal missiles on a deterrence flight. We remind you of the capabilities of Russian weapons.
Shortly after NATO's show of force (when alliance aircraft appeared over Stockholm), the Russians responded in "their characteristic style," the report said.
The Russian Long-Range Aviation Command sent a Tu-22M3 bomber and MiG-31s over the Baltic Sea, accompanied by Su-30s and Su-35s. The show of Russian force also included aerial refueling. The flights carried out by the Russians "were carried out in accordance with international regulations on the use of airspace."
Russian aircraft over the Baltic Sea
The Tu-22M3 bomber is one of the aircraft that appeared over the Baltic Sea. Nicknamed Backfire (in NATO code), the aircraft was manufactured by the Kazan Aircraft Production Association and was designed as a fast bomber capable of carrying weapons on long-range flights. This task is facilitated by its specific design feature, namely variable-geometry wings.
The Tu-22M3 has a maximum speed of 2,300 km/h and a cruising speed of 900 km/h. The operational ceiling of this bomber, capable of carrying a payload of up to 24 tons, is 14 km, and its maximum range is 7,000 km. The Tu-22M3 can be armed with Kh-15, Kh-22, and modern Kh-47M2 Kinzhal maneuverable missiles. The ammunition can be equipped with nuclear warheads.
In addition to the aforementioned bomber, the Russians scrambled MiG-31s, which - as we read - were to carry hypersonic missiles. The aforementioned aircraft are designs that can reach speeds of 2.8 Ma and are capable of operating at an altitude of 25 km. Additionally, they can cover a single range of up to 3,000 km, while carrying one of the most advanced Russian weapons - the Kh-47M2 Kinzhal missiles. It was with them that the deterrence flight over the Baltic Sea was carried out.
Let us recall that this is a weapon that poses a real threat not only to Ukraine, but also to areas 2,000 km away from the launch site of the missile. This is the range of the hypersonic Kinzhal. The Kh-47M2 is said to travel at a speed of about 8 Ma, making it a difficult target to intercept, although - as the Ukrainians have shown - it is not impossible.
quote:Enough of red lines – Lithuanian President on foreign troops in Ukraine
Lithuanian President Gitanas Nausėda has supported discussions about possible deployment of foreign troops to Ukraine for exercises.
Source: LRT with reference to Nausėda, reported by European Pravda
Details: "I welcomed the idea of sending missions to Ukrainian territory as an idea, and I think we should discuss it. Of course, it would be best if we all unanimously agreed on the need for this and assessed the intelligence and other information we have very well," Nausėda said.
He also stressed that fear of a possible Kremlin reaction should not be a determining factor in making a common European decision.
"If we start saying that no, Vladimir Putin will not like this or that... we will never make a decision. And that's why I told both the President [Emmanuel Macron] and the media yesterday that we have to stop drawing red lines for ourselves," Nausėda said.
He stressed that by drawing red lines, the West is only helping Putin, "who is beginning to think that we are predictable and that he can control and manipulate us."
Background:
• Earlier, Macron said the deployment of Western troops to Ukraine in the future could not be ruled out, although he stressed that there is currently no consensus among the allies on this issue. France later clarified that the participation of foreign troops in the fighting was out of the question.
• Macron's words provoked a strong reaction from the governments of many allied countries, whose leaders were quick to state that they had no plans to send their military to Ukraine.
• Macron later noted that his resonant words had been carefully considered.
• Ukraine's Foreign Minister Dmytro Kuleba believes that the discussion between the allies initiated by Macron will "save Europe a lot of time" in realising that more needs to be done to support Ukraine.
quote:Footballer Quincy Promes re-arrested in Dubai as a fugitive from the Netherlands
Police in Dubai again arrested former Dutch national football player Quincy Promes on Wednesday. The athlete is considered a fugitive in the Netherlands due to a drug trafficking conviction in February. He was arrested because of an urgent bulletin the Netherlands issued via Interpol to alert other countries that he was a wanted man, the Dutch Public Prosecution Service (OM) announced. The Netherlands plans to file for his extradition.
Klinkt er naar dat hij inderdaad uitgeleverd gaat worden aan Nederland. Als zij hem alsnog weer arresteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:41 schreef Aether het volgende:
FP: Poetin: 'Geen onderhandelingen, Rusland is klaar voor nucleaire oorlog'
Dus we moeten Rusland plat nuken. Rusland is er klaar voor.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:41 schreef Aether het volgende:
quote:Russia Opens Criminal Case Against Journalist Zygar Over ‘War Fakes’
Russian authorities have pressed criminal charges against journalist Mikhail Zygar for spreading “fake news” about the Russian military, the state-run RIA Novosti news agency reported on Wednesday, citing an anonymous law enforcement source.
According to the Baza Telegram channel, which is purported to have links to Russian law enforcement, Zygar is accused of spreading false information on social media about atrocities committed by the Russian army in the Ukrainian city of Bucha.
Russian troops occupied Bucha, located west of Kyiv, shortly after Moscow sent troops into Ukraine in early 2022. More than 450 people were massacred during the Russian occupation, according to the Ukrainian authorities.
Moscow denied that its army carried out atrocities against the city's civilian population, instead accusing Kyiv and its Western allies of staging the scenes.
If convicted, Zygar, who currently lives outside of Russia, could face up to 10 years in prison.
Zygar, a former editor-in-chief of the independent broadcaster Dozhd, was added to Russia's list of “foreign agents” in 2022.
Since Moscow launched its full-scale invasion of Ukraine, Russian authorities have opened at least 297 criminal cases for spreading “fakes” about the war, according to the independent rights watchdog OVD-Info.
Video in het artikel. Al rent de bestuurder/1 van de crew volgens mij weg voordat die raket afgevuurd wordt.quote:EXCLUSIVE: Anti-Kremlin Rebel Drone Attacked Grad MLRS, Then "Self-destructed" Complex Cockpit
An exclusive video obtained by the Kyiv Post shows anti-Putin rebels' drones attacked an MLRS, after which a missile from the system descended and pierced the cockpit containing Russian army soldiers.
Kyiv Post's sources in the Ukrainian intelligence services provided an exclusive video showing how a drone of Russian anti-Putin protesters first destroys a multiple launch rocket system (MLRS), after which a missile from the system descended and pierced the cabin, which Russian army soldiers occupied.
The Russian crew was reportedly killed.
Kyiv Post source said that the “self-firing” occurred on Tuesday, March 12, near Graivopona in Russia's Belgorod region.
“Today the Grad was caught up,” the source in the special services told us.
“They destroyed the Russian Gradl and while it was burning, it spontaneously self-destructed in its own cabin.”
Multiple launch rocket systems (MLRS) are an important component of artillery. Fire from such systems destroys both manpower and equipment.
Russian volunteers fighting for Ukraine said Tuesday, March 12, that they had launched a cross-border attack into the Belgorod and Kursk regions of Russia.
Fighters from the Freedom of Russia Legion (LSR), the Russian Volunteer Corps (RDK), and volunteers affiliated with the Siberian Battalion are engaged in this operation.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met name de HIMARS in dit lijstje is interessant.
quote:Austria expels 2 diplomats from Russia’s Embassy in Vienna. An official says it’s related to spying
Austria said Wednesday it has ordered two diplomats from the Russian Embassy in Vienna to leave the country. An Austrian official said the expulsions were related to spying activities.
The Foreign Ministry said in a brief statement that the two Russian diplomats “engaged in acts incompatible with their diplomatic status” and were declared “personae non gratae.”
It provided no further details about the diplomats or their alleged actions. They were given until March 19 to leave Austria.
An Austrian official with knowledge of the matter said the expulsions were related to spying. The official spoke on condition of anonymity to discuss the expulsions.
Russian state news agency RIA Novosti quoted the Russian Foreign Ministry as saying that “Russia will give an appropriate response to Vienna’s groundless decision.”
The Russian Embassy in Austria issued a statement on its Telegram channel saying that it is “outraged by the decision of the Austrian Foreign Ministry to declare two employees of the Russian Embassy personae non gratae.”
“As in previous episodes of expulsions, this time we were not presented with any evidence of any kind, much less evidence of a violation of the Vienna Convention on Diplomatic Relations. This is a purely political decision of the Austrian authorities, which we categorically do not accept,” the statement read. “Moscow’s decisive response cannot raise any doubts. The responsibility for the further degradation of bilateral relations falls entirely on Vienna.”
quote:Russia says it is alarmed by 'insulting rhetoric' and ultimatums from Armenian leadership
Russia said on Wednesday it was alarmed by what it described as insulting rhetoric and ultimatums directed at Moscow from the political leadership of Armenia and advised Yerevan to use the proper communications channels instead.
Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova was reacting to a statement made the previous day by Armenian Prime Minister Nikol Pashinyan who said his country would leave the Moscow-led Collective Security Treaty Organisation (CSTO) unless the security bloc detailed its commitment to uphold Armenia's security in a satisfactory way.
Ties between Armenia, traditionally a close ally of Moscow and host to various Russian military facilities, are strained after Azerbaijan retook its breakaway region of Nagorno-Karabakh in September last year despite the presence there of Russian peacekeepers.
The CSTO did not intervene either and the military action prompted a mass exodus of the area's ethnic Armenian population to Armenia.
Zakharova said on Wednesday that Russia did not object to any country's right to determine its own foreign policy based on its national interests, but said Armenia's behaviour was improper.
"We cannot but be alarmed by the ultimatums and sometimes insulting rhetoric from the Armenian leadership," she told a briefing.
"The consistent desire of parts of the Armenian elite to discuss the CSTO outside this organisation is puzzling."
She advised Armenia to discuss the future of its membership of the CSTO within the CSTO and to use two-way communication channels with Russia for anything concerning bilateral ties.
Pashinyan has in recent months expressed discontent with Armenia's longstanding ties with Russia and said Yerevan could no longer rely on Moscow to ensure its defence needs.
Armenian Foreign minister Ararat Mirzoyan said on Friday his country was also considering applying for European Union membership as it seeks to forge closer ties with the West.
quote:Occupied Ukraine encouraged to vote in Russian election by armed men
Moscow has launched a wide-ranging campaign telling residents of occupied parts of Ukraine to vote in Russia's presidential election.
For the first time, the national vote is taking place over three days (15-17 March), but additional early voting has already begun in the occupied parts of four Ukrainian regions: Zaporizhzhia, Kherson, Donetsk and Luhansk.
One resident complained of pro-Russian collaborators with ballot boxes going from house to house looking for voters accompanied by armed soldiers.
Vladimir Putin will certainly win another term of office, but a high turnout would help the Kremlin's efforts to legitimise his continued rule.
It would also be used to justify Russia's invasion of Ukraine.
Vladimir Putin is one of four candidates on the ballot, but none of the others poses a realistic challenge.
All of his most outspoken critics have either been forced into exile, jailed, or have died.
quote:Russia awakes to biggest attack on Russian soil since World War II
The biggest attack on Russian soil since the Second World War continues as waves of attack drones continue to fall on Russian oil refineries, military bases, and security services for a second straight day.
At least 60 drones were spotted over not less than seven Russian regions overnight on March 13, with at least seven more in a morning wave, Russia’s Defense Ministry announced.
A major oil refinery is ablaze in Ryazan, military bases were targeted in Voronezh, and an FSB building was damaged in Belgorod as multiple waves of drones continue to fall in regions across Russia.
A missile threat was also reported by the Governor of Kursk Oblast.
The waves of drones are a continuation of attacks on March 12 that saw Russia deal with at least 25 drones over nine regions that struck at least two oil facilities.
Russia claims to have “intercepted and destroyed” 58 of 60 attack drones in an overnight wave targeting the following regions:
• Belgorod Oblast - 11 drones
• Bryansk Oblast - 8 drones
• Voronezh Oblast - 29 drones
• Kursk Oblast - 8 drones
• Leningrad Oblast - 1 drone
• Ryazan Oblast - 1 drone
The report does not mention Lipetsk Oblast, where a UAV was also reported flying at night.
At least seven “Ukrainian UAVs” (unmanned aerial vehicles) were part of a morning wave, including 6 targeting Voronezh Oblast and another over Belgorod Oblast, Russia’s Defense Ministry claimed.
Een goed overzicht van alle drone aanvallen van Oekraïne op Ruslands grondgebied van 11/12/13 maart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Belarusian Vacation Camps For Ukrainian Children More About Reeducation Than Recuperation
Children from Russian-occupied parts of Ukraine visit a military site in Belarus as part of a purported camp to get them out of a war zone. However, there is evidence the camps are being used to indoctrinate Ukrainian youth with Russian ideology.
They play hockey, visit a toy factory, receive gifts, and perform goofy dances. But they also train with automatic weapons, ride on armored personnel carriers, commemorate the Soviet Union, and learn a Russian pop song that proclaims, "Russia is behind us."
Belarus's organized vacations for children from Russian-occupied parts of Ukraine are not just about escaping life in a combat zone. The trips come with a mission, evidence gathered by RFE/RL's Belarus Service and Schemes, the investigative unit of RFE/RL's Ukrainian Service, indicates: teaching young Ukrainians to identify with concepts that both Moscow and Minsk promote.
quote:Russia used farmers' protests in the EU to undermine support for Ukraine
On February 26, European leaders met in Paris to demonstrate social unity and their continued solidarity with Kiev. It was a welcome act of reassurance at a time when EU policymakers are wavering over further military aid to Ukraine and struggling to reconcile their continued support for the embattled nation with domestic issues, namely large farmer protests taking place across the bloc.
The protests began at the grassroots level, but Russia actively used them for disinformation purposes as the Kremlin sought to sow division and undermine popular support for Ukraine's defense.
quote:US to manufacture long-range missiles for HIMARS in Australia for needs of Ukraine - WSJ
The United States plans to open the first foreign factory in Australia for the production of Guided Multiple Launch Rocket Systems (GMLRS) for the High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) for reactive salvo fire systems. The ammunition will be directed to the needs of the Ukrainian Armed Forces, informs The Wall Street Journal.
The source notes that Lockheed company plans to hire six Australian engineers to prepare and launch production. The decision was made because the US defense industry cannot meet demand and quickly replenish rocket stocks.
"The rapid consumption of munitions in Ukraine and the Middle East—from missiles to artillery shells—has strained the ability of the U.S industrial base to meet demand and replenish depleted stocks. The Biden administration is seeking to develop multiple production lines across allied nations for critical weapons, though that isn't easy," writes WSJ.
Australian officials note that the first batch of 12 GMLRS rockets is planned to be tested by the end of 2025, and by 2030 the country expects to produce thousands of ammunition annually. Obstacles to the implementation of the plan may include a shortage of personnel, transportation difficulties, and a deficit of necessary production components.
Rocket production is planned at a military base on the outskirts of Sydney. The publication emphasizes that this is the first plant outside the US to produce such weapons.
GMLRS rockets are manufactured by the American company Lockheed Martin. They are equipped with a satellite guidance system and can hit targets up to 80 km away.
Military aid from the United States to Ukraine
On March 12, the United States announced a new package of assistance to Ukraine worth $300 million. Among other items, it includes artillery shells and GMLRS rockets for HIMARS.
Lithuania's Minister of Foreign Affairs, Gabrielius Landsbergis, stated that Ukraine needs not 40 but 400 HIMARS launchers to win the war against Russia.
Previously, the US tested new rockets for the HIMARS rocket artillery systems.
Waarom is dat nog niet gebeurd dan?quote:
Beetje lastig te bereiken, zo in het noorden van Siberië. Bovendien leg je meteen echt heel Rusland plat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom is dat nog niet gebeurd dan?
Omdat landen als oostenrijk en hongarije dan ook in de kou zitten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom is dat nog niet gebeurd dan?
Top.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje lastig te bereiken, zo in het noorden van Siberië. Bovendien leg je meteen echt heel Rusland plat.
Dat krijg je er van als je gaat heulen met de vijand. Zat tijd gehad het om te draaien.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat landen als oostenrijk en hongarije dan ook in de kou zitten.
Ik ben het 110% met je eens.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat krijg je er van als je gaat heulen met de vijand. Zat tijd gehad het om te draaien.
Ben benieuwd wat VEM2012 hier van vindt.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:41 schreef Aether het volgende:
Ik denk dat hij denkt dat Putin denkt dat we hem veel sneller overal zijn egoïstische klote-zin in hadden moeten geven en dat het dus onze schuld is dat het zo ver is gekomen. En met ons bedoel ik de combinatie FOK! en NATO.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat VEM2012 hier van vindt.
Volgens dat wappie was "NATO expansion!" de boosdoener, dat deze oorlog SE en FI in de armen van de NAVO hebben gejaagd, wat je eigenlijk wel op je theewater aan kon voelen ook, en rus daarom nu ineens een NAVO grens van een paar 1000KM erbij heeft, snapt hij niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat VEM2012 hier van vindt.
Heerlijk, hoe die bezig is.quote:“In any case, in the coming year, I'm going to have to send guys to Odessa,” said the head of state in a relaxed manner in front of a handful of guests on February 21 after pantheonization
Goed plan. Ligt maar een kleine 4 duizend kilometer van Kharkiv af. Praktisch in de poolcirkel.quote:
Die zijn nog lekker bezig. Artillerie beschietingen over en weer, orc-lijken in bossen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
Wat is eigenlijk de status van die roadtrip in Ruzland?
Ik vind het echt ronduit absurd dat een land dat een full scale invasie is begonnen tegen een buurland niet haar eigen grenzen kan beschermen. Nog erger is dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurdquote:Op donderdag 14 maart 2024 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die zijn nog lekker bezig. Artillerie beschietingen over en weer, orc-lijken in bossen.
Wat ik er 'positief' aan vind is dat ze nu door lijken te zetten. IPV ff de grens over te yolo'en en daarna weer rap terug te gaan.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind het echt ronduit absurd dat een land dat een full scale invasie is begonnen tegen een buurland niet haar eigen grenzen kan beschermen. Nog erger is dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd
Na die eerste thunderrun hadden ze al moeten bedenken dat het nog een keer zou kunnen gebeuren. Maar kennelijk niet dus..quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat ik er 'positief' aan vind is dat ze nu door lijken te zetten. IPV ff de grens over te yolo'en en daarna weer rap terug te gaan.
Nu gewoon klassiek gebied uitbreiden, wordt het vanzelf een probleem wat de bunkermidget niet meer kan negeren.
Ik denk het niet hoor. Dit is eerder een kwestie van het slagveld bepalen. Dat zie je ook bij Tsettino: er is maar 1 weg waardoor rusland moet aanvallen. Met in het westen een rivier.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat ik er 'positief' aan vind is dat ze nu door lijken te zetten. IPV ff de grens over te yolo'en en daarna weer rap terug te gaan.
Nu gewoon klassiek gebied uitbreiden, wordt het vanzelf een probleem wat de bunkermidget niet meer kan negeren.
quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:25 schreef ExTec het volgende:
Sucks to be you. Vervelend hé, zo'n oorlog.
[ x ]
[ afbeelding ]
Dat is het ja, ze zitten nu nog in de actieradius van Oekraïens anti-air. Als ze te ver gaan worden ze gedecimeerd door de luchtmacht net als de vorige keer.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor. Dit is eerder een kwestie van het slagveld bepalen. Dat zie je ook bij Tsettino: er is maar 1 weg waardoor rusland moet aanvallen. Met in het westen een rivier.
En als je daarbij nog optelt dat rusland altijd nooddekking geeft met hun luchtmacht, dan is een "Patriot ambush" te verwachten.
Zeker weten. Genieten. Met volle teugen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:30 schreef inslagenreuring het volgende:
Als is het symbolisch natuurlijk wel weer gieren.
Rode lijnen, NOEKSquote:Op donderdag 14 maart 2024 11:34 schreef Barbusse het volgende:
Ik wacht op de posts waarin Oekraïne verweten wordt escalerend bezig te zijn
Neuh, waarom zou ik?quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker weten. Genieten. Met volle teugen.
Maar jij zal wel erg "concerned" zijn.
Dat betwijfel ik. Ik zag ook ergens vaag filmpjes: "zijn bradleys!" - Nee.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:37 schreef inslagenreuring het volgende:
gebruiken ook westers materieel enzo.
Zag hier ook een foto van een Leopard met dat vlaggetje (om een of andere reden zijn al die reacties weggemod?)quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik zag ook ergens vaag filmpjes: "zijn bradleys!" - Nee.
En, al zou dat wel zo zijn, nou en, of is dat weer een denkbeeldige 'rode lijn', waar je erg "concerned" over bent ofzo?
Nee, juist niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:48 schreef inslagenreuring het volgende:
Jij geloof oprecht dat Russische insurgents het duurste materiaal meekrijgen voor een roadtripje moederland?
quote:
Er waren hier gewoon foto's te zien, die dus zijn verwijderd om onbekende redenen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, juist niet.
Maar rus trollen die iets zien bewegen, en uitkramen: "bradley!", ja, die zie ik wel.
Incl. geolocatie en weet ik veel wat?quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:54 schreef inslagenreuring het volgende:
Er waren hier gewoon foto's te zien, die dus zijn verwijderd om onbekende redenen.
quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:34 schreef Barbusse het volgende:
Ik wacht op de posts waarin Oekraïne verweten wordt escalerend bezig te zijn
Sterk 'spul' hè?quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon gepost door de usuals hier. Of zijn dat ook Russische trollen?quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Incl. geolocatie en weet ik veel wat?
Of zei rus het, en komt zo'n mooie "onafhankelijke denker" zoals jij dan al snel tot de conclusie dat het dan waar moet zijn?
Want iedereen die hier iets post staat ook per definitie achter eventuele conclusies die getrokken worden in hetgeen gepost....?quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gewoon gepost door de usuals hier. Of zijn dat ook Russische trollen?
Daar ga ik wel vanuit in deze prachtige echokamer.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want iedereen die hier iets post staat ook per definitie achter eventuele conclusies die getrokken worden in hetgeen gepost....?
Zalig zijn de simpelen.
Heb je hier ook geolocatie, bronnen, maps en foto's van? Of houd je er toch een dubbele standaard op na?quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit in deze prachtige echokamer.
Ik denk dat weinig mensen betwisten dat oekrainse proxies daadwerkelijk in russia proper aan het gallen zijn.quote:Heb je hier ook geolocatie, bronnen, maps en foto's van? Of houd je er toch een dubbele standaard op na?
Ik denk niet dat ze dood zijn. Maar zou ze ook geen enkele rol van betekenis toekennen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh.
[..]
Ik denk dat weinig mensen betwisten dat oekrainse proxies daadwerkelijk in russia proper aan het gallen zijn.
Maar ik las dat putin zei dat ze allemaal gedood waren?
Nou, dan kan ik me voorstellen dat jij het zo zeker nog niet weet, nee.
Vanavond maar weer eens Wargames (1983) kijken.quote:
Blijf dan gewoon wegquote:Op donderdag 14 maart 2024 12:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit in deze prachtige echokamer.
[..]
Heb je hier ook geolocatie, bronnen, maps en foto's van? Of houd je er toch een dubbele standaard op na?
Je brengt me op een idee. Wat thunder op een Russische server met nato vlag op een jagdpanther. Gewoon, omdat het kan.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:03 schreef Aether het volgende:
[..]
Vanavond maar weer eens Wargames (1983) kijken.
Mijn postgedrag is al stukken minder (uitgesproken) en beperkt tot lurken meestal.quote:
Nee het gaat om dat vervelende toontje dat je aanslaat. Het zal me verder om het even zijn wat je mening is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mijn postgedrag is al stukken minder (uitgesproken) en beperkt tot lurken meestal.
En dat komt omdat je op username kritisch bejegend wordt terwijl (bijvoorbeeld net met ExTec) we het in de basis gewoon eens zijn. Vandaar echokamer.
Dit is sarcasme, toch......????quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind het echt ronduit absurd dat een land dat een full scale invasie is begonnen tegen een buurland niet haar eigen grenzen kan beschermen. Nog erger is dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd
Op zijn minst de grenzen die in de buurt van het conflict liggen lijkt me.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is sarcasme, toch......????
Wat is daar absurd aan?
Of denk jij echt dat een gigantisch land als Rusland dat alles wat het heeft inzet in Oekraïne alle grenzen gaat kunnen bewaken?
Als je dat denkt dan leef je echt in een droomwereld.
Valt wel mee. Het is wat directer dan die poeha van de Russen. Die komen de ene week met dreigingen richting een land in Europa, een week later met gelul over inzetten op het slagveld, daarna beginnen ze weer over doelen in de VS of het opblazen van een carrier groep op zee.quote:
Dat ontwikkel je vanzelf wel als je DM's krijgt met achterlijke beledigingen of iedere keer voor kremlintroll of poetinpijper (wtfquote:Op donderdag 14 maart 2024 13:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee het gaat om dat vervelende toontje dat je aanslaat. Het zal me verder om het even zijn wat je mening is.
Die mag je gerust doorzetten naar mij of een andere fa want dat is echt niet de bedoeling.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat ontwikkel je vanzelf wel als je DM's krijgt met achterlijke beledigingen of iedere keer voor kremlintroll of poetinpijper (wtf) wordt versleten als je inhoudelijk wilt worden.
Maar goed, zal er op letten ja.
I knowquote:Op donderdag 14 maart 2024 13:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die mag je gerust doorzetten naar mij of een andere fa want dat is echt niet de bedoeling.
Misschien heb je wel eens zo'n videogame gespeeld. Waar je basis moet bouwen en dan de ander moet vernietigen.quote:
Dat impliceert ook dat het niet verstandig is om al je zware wapens te doneren.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien heb je wel eens zo'n videogame gespeeld. Waar je basis moet bouwen en dan de ander moet vernietigen.
Als je daar oliedom alles wat je hebt offensief inzet, komt je tegenstander met zeer minimale middelen naar je basis en maakt die alles met de grond gelijk.
Dus; ja, dit is absurd.
Kan zijn dat je al niet meer verwacht van rus, goed mogelijk, maar dat maakt het gedrag niet minder absurd.
Grapje zeker? Er ligt notabene een actieve oorlogszone tussen, ìn Oekraïne. En die gasten rijden er gewoon doorheen, zonder gezien te worden? Met tanks, ifv's en alles? Ongezien?quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is sarcasme, toch......????
Wat is daar absurd aan?
Of denk jij echt dat een gigantisch land als Rusland dat alles wat het heeft inzet in Oekraïne alle grenzen gaat kunnen bewaken?
Als je dat denkt dan leef je echt in een droomwereld.
Wat moeten we met dit soort mensen in godsnaam aan?quote:
Walgelijke landverraders.quote:
In tijden van oorlog vallen ze onder het krijgsrecht.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat moeten we met dit soort mensen in godsnaam aan?
Ja.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
In tijden van oorlog vallen ze onder het krijgsrecht.
What. The. Fuck.quote:
Ik kan dat beter voor me houden als ik geen streepje door mijn naam wilquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Is deze man niet verkozen in de tijd dat FvD nog groot was? 6 juni zijn er weer Europese verkiezingen, hij zal dan wel verdwijnen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Er zijn kennelijk genoeg mensen die hierop stemmen. En het eens met zijn betoog zijn.
Schaam mij kapot dat dit in het Nederlands is ook. Mocht het daadwerkelijk tot een oorlog komen dan weet je in ieder geval welke mensen je als eerst kunt oppakken voor landverraad.quote:
Hebben ze meteen hun tribunalenquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Schaam mij kapot dat dit in het Nederlands is ook. Mocht het daadwerkelijk tot een oorlog komen dan weet je in ieder geval welke mensen je als eerst kunt oppakken voor landverraad.
Hoerenzoon.quote:
#ANONIEMquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kan dat beter voor me houden als ik geen streepje door mijn naam wil
Zoooo kritischquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Er zijn kennelijk genoeg mensen die hierop stemmen. En het eens met zijn betoog zijn.
Waarschijnlijk onze Lagerwächter meisjes Eva en Raisa.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
En usual suspects hier op Fok.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk onze Lagerwächter meisjes Eva en Raisa.
Heb gelukkig nog niet zoiets engs als dit voorbij zien komen, of zijn al geband misschien. Overigens lijkt die man wel bijna te hyperventileren op dat moment. Onder druk van Rusland?quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En usual suspects hier op Fok.
quote:
Onsamenhangend gebrabbelquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
@:datismijnmening en @:bezsen vinden dit leuk
Zieke gekquote:
Misschien het verkeerde kopje gepakt 😱quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb gelukkig nog niet zoiets engs als dit voorbij zien komen, of zijn al geband misschien. Overigens lijkt die man wel bijna te hyperventileren op dat moment. Onder druk van Rusland?
Tribunalen en kampen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, je kunt allerlei meningen hebben over deze oorlog en het van allerlei hoeken bekijken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb gelukkig nog niet zoiets engs als dit voorbij zien komen, of zijn al geband misschien. Overigens lijkt die man wel bijna te hyperventileren op dat moment. Onder druk van Rusland?
Behandeling bedoel je?quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:50 schreef Hyperdude het volgende:
Straks ga ik nog D66 stemmen.![]()
Dit soort idioten hebben tegengas nodig.
Ingebonden DSM-5 op zijn hoofdje laten stuiteren lijkt mij een goed begin.quote:
Achter op het scherm was een timer die aan het aflopen was. Volgens mij was zijn spreektijd gewoon voorbij en heeft het niks te maken met de onzin die hij aan het uitkramen was dat hij werd afgebroken.quote:
Geen idee wat hier gebeurt is, maar voor een groep van een man of 15 is de grensincursie niet bepaald goed afgelopen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dood zijn. Maar zou ze ook geen enkele rol van betekenis toekennen.
Lollig is het wel.
Ik dacht aan een alcoholprobleem. Het probleem van democratie is toch wel dat ook dit soort personen gewoon elke maand ¤ 9.808,67 mogen bijschrijven voor dit grondige onderzoekswerk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja, die heb ik wel eens gespeeld.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien heb je wel eens zo'n videogame gespeeld. Waar je basis moet bouwen en dan de ander moet vernietigen.
Als je daar oliedom alles wat je hebt offensief inzet, komt je tegenstander met zeer minimale middelen naar je basis en maakt die alles met de grond gelijk.
Dus; ja, dit is absurd.
Kan zijn dat je al niet meer verwacht van rus, goed mogelijk, maar dat maakt het gedrag niet minder absurd.
Niet in alle grensdelen is er een ''actieve'' oorlogszone.quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:11 schreef Barbusse het volgende:
Grapje zeker? Er ligt notabene een actieve oorlogszone tussen, ìn Oekraïne. En die gasten rijden er gewoon doorheen, zonder gezien te worden? Met tanks, ifv's en alles? Ongezien?
Hoeveel soldaten heeft Rusland nou aan haar (navo) grenzen bij Finland en de Baltische staten enz buiten een verdwaalde padvindersclubje hier en daar? Moet toch best veel zijn omdat de navo zo agressief is enzquote:Op donderdag 14 maart 2024 17:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, die heb ik wel eens gespeeld.
En is natuurlijk wel heel simplistisch gezegd natuurlijk he.
Om maar 1 ding te noemen heeft de enemy in dit gevallen meerdere kampen en is iets groter dan een pixel op je beeldscherm.
En je hebt zelf ook meerdere kampen en bent ook levensgroot.
Het is niet even simpel een stenen muur om je kamp heen bouwen zodat de tegenstander niet binnen kan lopen.
[..]
Niet in alle grensdelen is er een ''actieve'' oorlogszone.
Zeker noordelijk van Charkov wordt momenteel niet heel actief gevochten.
Daarnaast zoals ik al tegen je zei: Oekraine en Rusland zijn wel even iets groter dan Nederland (ietsje).
Het is niet alsof je alleen maar je buurman zijn perceel in de gaten hoeft te houden en met duizend man hoeft te bewaken.
Rusland heeft alle troepen bijna nodig in Oekraine zelf, en moet daarnaast vele duizenden kilometers bewaken met soldaten (o.a. bij Finland, de Baltische Staten en Oekraine).
Technisch gezien zijn het geen soldaten, deze taken worden uitgevoerd door de Federale veiligheidstroepen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hoeveel soldaten heeft Rusland nou aan haar (navo) grenzen bij Finland en de Baltische staten enz buiten een verdwaalde padvindersclubje hier en daar? Moet toch best veel zijn omdat de navo zo agressief is enz
quote:Judge Cannon skeptical of Trump's arguments that classified documents charges are "unconstitutionally vague"
Judge Aileen Cannon said it would be an “extraordinary step” for her to throw out the Mar-a-Lago documents case, as former President Donald Trump is requesting, on the basis that the relevant law is "unconstitutionally vague."
Het ziet er naar uit dat de rechter het verwerpen van deze zaak een buitengewone stap vindt. En het lijkt mij dat Trump wel met hele goede argumenten moet komen om dit voor elkaar te krijgen. Ik zie dit niet gebeuren dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Prosecutors point to Bedminster meeting where Trump described classified records
Prosecutor Jay Bratt read a transcript of Donald Trump discussing classified documents at his Bedminster Club in New Jersey in court Thursday to show that the former president "never" deemed classified records personal.
Een van de andere argumenten van Trump is dat deze documenten persoonlijk waren, en dat hij ze daarom in bezit mocht hebben. Wat dit weerlegd. En niet alleen dat dit geeft ook aan dat hij deze geheime informatie heeft gedeeld met anderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Key things to know about the Trump Mar-a-Lago documents case as hearing is underway
Former President Donald Trump is currently in court in Florida for a hearing over this alleged mishandling of classified documents. This case is one of four criminal cases Trump is facing, although it’s unclear when it will go to trial.
Here's what to know about this case:
Een handig overzicht. De daadwerkelijke datum voor de rechtszaak moet nog beslist worden. En natuurlijk zal Trump proberen om deze datum na de presidentsverkiezingen te laten vallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:The Presidential Records Act will likely come up in today's hearing. Here's what it says
Lawyers for Donald Trump are pushing a series of arguments for why the judge overseeing the case concerning the former president's handling of classified documents should order the case to be dismissed. Some of those arguments include that Trump is shielded by presidential immunity and that his handling of classified material is allowed under the Presidential Records Act.
De argumenten die Trump vooral zal gebruiken zijn waardeloos. Daar hij geen president meer was, en daar er geen wettelijke basis is voor hem om deze documenten te houden. Ook was hij meerdere keren gewaarschuwd over een periode van twee jaar. Waarin hij bleef ontkennen dat hij deze documenten had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Fact Check: Trump has made false claims about the Presidential Records Act before
A Florida judge overseeing the case against former President Donald Trump's handling of classified documents has set apart an entire day on Thursday to hear arguments on whether the case should be thrown out. His lawyers are expected to argue that Trump had presidential classification powers.
Trump has claimed before that he was abiding by the relevant law, the Presidential Records Act, by engaging in a post-presidency negotiation with the National Archives and Records Administration about returning documents.
Feit is dat er geen wettelijke basis is voor hem om de documenten te houden nadat hij geen president meer was. En dat er geen ruimte is om hierover te onderhandelen zoals hij deed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Judge in Trump case will have one key thing to consider: could Trump keep any documents he wanted?
On Thursday, Donald Trump and special counsel Jack Smith will have the chance to debate in court Trump’s most-cited legal argument in the classified documents case against him: whether as president, he was allowed to keep any documents he wanted.
Vandaag is ook de eerste zitting over de geheime documenten zaak van Trump. Hierin zal vooral geluisterd worden naar de argumenten of hij deze documenten had mogen hebben of niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Judge dismisses some charges against Trump in Georgia election subversion case
In the Georgia election subversion case — one of the other criminal cases Donald Trump faces — the presiding judge has thrown out some of the charges against the former president and several of his co-defendants.
Zoals ik het begrepen heb, heeft de rechter 6 van de 41 aanklachten laten vallen. Omdat het niet duidelijk was wat de wettelijke basis hiervan was. Er kan nog steeds beroep worden ingesteld hiertegen. Dus met een betere motivering over wat de wettelijke basis is zouden ze weer terug kunnen komen. Ook zal de rechter mogelijk vandaag beslissen of de officier van justitie Fani Willis van de zaak wordt gehaald. Wat natuurlijk de zaak flink zal vertragen verwacht ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, ze hebben geen vijanden nodig met dit soort onzin natuurlijk. De partij heft zich netjes op nu...quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou, je kunt allerlei meningen hebben over deze oorlog en het van allerlei hoeken bekijken.
Maar als je de Oekraïners beticht van organenhandel, kennels om kinderen te fokken en pedo netwerken ben je echt door de ratten besnuffeld.
Wat een psychotische idioot zeg.
Dat laatste valt nog te betwijfelen. Het lijkt er sterk op dat men simpelweg de stemmen van de samenzweringtheoretici trekt wat neerkomt op grofweg drie zetels.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ach, ze hebben geen vijanden nodig met dit soort onzin natuurlijk. De partij heft zich netjes op nu...
De Graaff was verkozen als PVV'er, maar tijdens Covid is hij in wappiekringen verzeild geraakt, en daarna bij FvD beland. FvD had ooit ook Europarlementariërs, maar die waren op dat moment allemaal al met ruzie opgestapt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is deze man niet verkozen in de tijd dat FvD nog groot was? 6 juni zijn er weer Europese verkiezingen, hij zal dan wel verdwijnen.
Is nog het kleine beetje harde kern wat ze over hebben. Dat zal inderdaad niet snel veranderen en voor Thierry en zijn vrienden is het gewoon een verdienmodel om die onzin te blijven roepen. Geld uit de kamer, eigen uitgeverij voor hun onzin boekjes, maaltijdboxen met Nederlandse producten zoals de bekende Nederlandse noedels enzovoort. Om hun luxe levensstijl te onderhouden. Het wordt pas lachen als die harde kern niet meer bestaat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat laatste valt nog te betwijfelen. Het lijkt er sterk op dat men simpelweg de stemmen van de samenzweringtheoretici trekt wat neerkomt op grofweg drie zetels.
quote:SBU detains alleged Russian agent planning to blow up Kharkiv railway
A Ukrainian man suspected of working with Russian military intelligence and planning to blow up a railway in Kharkiv Oblast has been detained, the Security Service of Ukraine (SBU) announced on March 14.
The alleged saboteur is accused of trying to destroy power lines and rolling stock using a homemade improvised explosive device, in an attempt to disrupt fuel and ammunition supplies headed for Ukrainian forces in the Lyman direction.
The SBU said in a post on Telegram that the man’s plans were discovered before he had a chance to carry them out and the identities of his Russian contacts had been established.
“As a result of the special operation, an enemy saboteur who tried to detonate power lines of railway tracks and rolling stock near the junction station was detained,” the SBU said.
The attacker turned out to be a local resident who worked for the Main Directorate of the General Staff of the Russian Armed Forces (known as GRU),” the agency added.
“In addition, during the investigation, evidence was obtained of the defendant's performance of another task – he collected information about the locations of the bases of the Armed Forces units in Kharkiv and Pavlograd, in the Dnipropetrovsk Oblast.”
quote:Kastuś Kalinoŭski regiment may enter Belarus if ‘Lukashenko crosses red line,’ says United Transitional Cabine
“Appropriate conditions are necessary” for the Kastuś Kalinoŭski regiment to enter Belarus, the deputy head of the Belarusian United Transitional Cabinet, Pavel Latushko, said in an interview with Radio NV on March 12.
“The conditions are Lukashenko’s participation in a ground operation on the territory of Ukraine by the armed forces of the Republic of Belarus,” he said.
“Lukashenko is the aggressor, we understand that, but he is not directly involved in the war. In this regard, there are probably no legal or other grounds for the Belarusian soldiers of the Kalinoŭski regiment to enter the territory of Belarus.”
At present, the regiment is a part of the Ukrainian Armed Forces and under its command. If it crosses the border with Belarus, Lukashenko’s regime will consider it an act of aggression, “which may provoke some actions on his part.”
“At the same time, if Lukashenko crosses this red line, I think there will be no obstacles for the Belarusian heroes of the Kalinoŭski regiment to enter the territory of Belarus. This option is also possible if they leave the Ukrainian Armed Forces, become a volunteer unit and enter the territory of Belarus to liberate it. For example, in case of Lukashenko’s death, in case of destabilization of the situation in Belarus.”
On Feb. 22, the monitoring group Belaruski Hajun reported that Belarus would hold joint military exercises with Russia on its territory in 2025.
In December 2023, the commander of the Joint Forces of the Armed Forces of Ukraine, Lieutenant General Serhiy Nayev, stated that the border with Belarus is currently calm, but the situation could change at any moment.
On June 24, 2023, during the rebellion of PMC leader Yevgeny Prigozhin, the commander of the Kastus Kalinoŭski Regiment, Denis Prokhorov, addressed the Belarusian people, calling on citizens to be ready to liberate Belarus from dictatorship and occupation.
Heb je het idee dat de categorie samenzweeringsvolgers juist toenemende of afnemende is?quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is nog het kleine beetje harde kern wat ze over hebben. Dat zal inderdaad niet snel veranderen en voor Thierry en zijn vrienden is het gewoon een verdienmodel om die onzin te blijven roepen. Geld uit de kamer, eigen uitgeverij voor hun onzin boekjes, maaltijdboxen met Nederlandse producten zoals de bekende Nederlandse noedels enzovoort. Om hun luxe levensstijl te onderhouden. Het wordt pas lachen als die harde kern niet meer bestaat.
Niet alle Wagner/Storm Z soldaten zijn waardeloos dus. Een aantal hebben de juiste beslissing genomen en vechten nu voor de Russische separatisten. Al zitten daar hopelijk geen moordenaars en verkrachters bij.quote:RDK commander lauds POWs recruited from Wagner Group, Storm-Z fighting Russian troops in Ukraine
Convicts understand their crime, and therefore want to atone for their guilt, Commander Denis Nikitin said
Captives from the Wagner PMC terrorist group and the Storm-Z squads, where convicted criminals were recruited, are fighting in the Russian Volunteer Corps, reported the commander of the unit, Denis "White Rex" Nikitin, in an interview with Ukrainska Pravda.
The RDK has recently been recruiting former Wagner and Storm members.
He noted that they show themselves "brilliantly" on the battlefield.
"Better than everyone else. The commander of our armored group is now saying: I don't need volunteers, only captives," said Nikitin.
The convicts realize their crime and are therefore more motivated, the RDK commander said.
"This is the best contingent, because they understand that there is even more attention to them, and they want to atone for their guilt before their own conscience, this country, so they work to the maximum. They are super-motivated," he concluded.
Earlier, the Russian Volunteer Corps, the Russian Freedom Legion and the Siberian Battalion announced strikes on Russian military facilities in Belgorod and Kursk.
On the morning of March 12, the Russian Freedom Legion and the Russian Volunteer Corps launched a new joint operation on the territory of Russia.
The Russian Freedom Legion announced that their fighters took control of the Russian village of Tyotkino in Kursk Oblast, located on the border with Ukraine. Later, it was reported there that fighting continues in the settlement.
The Siberian Battalion showed a video of a landing battle on the territory of the Russian Federation and reported the destruction of the position of the Russian army.
quote:Petrol prices in Russia hit six-month high following strikes on oil refineries
The price of petrol in Russia has hit a six-month high following a series of Ukrainian drone strikes on oil refineries across the country, Russian business outlet RBC reported on Thursday.
One tonne of petrol now costs 60,569 rubles (¤604), its highest price since September when fuel shortages led to prices reaching all-time highs, forcing Russia to introduce a temporary ban on exporting petrol in an effort to stabilise the domestic market.
Despite another embargo on exports introduced on 1 March, petrol prices continue to rise as oil refineries targeted by the strikes are forced to halt production.
On Tuesday production was halted at a Lukoil refinery in the Nizhny Novgorod region of central Russia after a drone strike caused a fire at the facility — one of Russia’s largest — which processes around 6% of the country’s total crude oil.
On Wednesday a fire also broke out at a Rosneft refinery in the neighbouring Ryazan region following a drone attack, while operations were suspended at a refinery in Russia’s southern Rostov region after debris from downed drones damaged the facility.
Russia’s Energy Ministry said on Wednesday that the fuel situation in the country was “stable” and was being “monitored daily”, adding that it saw no risk of retail petrol prices increasing.
quote:European Parliament initiates debate on banning import of agricultural products from Russia and Belarus
The European Parliament will hold a debate on Tuesday on whether to ban the import of agricultural products from Russia and Belarus.
As repored by RMF24, the initiative was introduced by Polish MEP Andrzej Halicki from the largest political group, the European People's Party.
The request to hold this debate was submitted after the agenda for the session had already been approved, but it is expected that parliamentarians will support the inclusion of this discussion in the schedule.
"Two years after the war began, consumer goods from these two regimes are still entering the EU market," the MEP said, stressing that he considers this economically unjustified and morally unacceptable.
In his opinion, the embargo on products from Russia and Belarus is one of the steps that the EU can take in response to the protests of farmers in many countries.
In February, the Latvian parliament adopted a temporary import ban on agricultural products from Russia and Belarus until at least July 2025. Latvia said the move is aimed at severing economic ties with aggressor countries and complements EU-wide sanctions.
On 8 March, the Polish Sejm approved a resolution calling for sanctions on imports of Russian and Belarusian food products.
quote:The 47th Mechanized Brigade destroyed a Russian armored convoy
M2 Bradley and soldiers of the 47th ‘Magura’ Separate Mechanized Brigade destroyed a convoy of Russian armored personnel carriers and troops in the Donetsk region.
The brigade’s press service reported on this.
quote:German lawmakers reject Taurus missiles for Ukraine — again
The German parliament has voted against an opposition motion to allow long-range Taurus cruise missiles to be sent to Ukraine.
quote:Armenia’s EU dream faces a big obstacle: The Russian army
Armenia is looking West for security and prosperity — but may not be able to evict Moscow’s military on its own.
Als de EU Armenia weet in te lijven. Of in elk geval kandidaat lidstaat maakt is dat weer een grote blamage voor Putin. Al moeten ze wel aan alle voorwaarden voldoen natuurlijk. Maar met Georgië en Moldavië hebben we het ook al gedaan. Eerst moet er een manier gevonden worden om die Russische soldaten het land uit te schoppen. En andere Russische invloeden te verwijderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen maar meer reden om troepen naar Oekraïne te sturen. Putin/Rusland is duidelijk bezig om ons uit elkaar proberen te drijven. En het sturen van troepen zal niet vanuit de NAVO gebeuren natuurlijk. Maar slechts vanuit individuele NAVO landen. Wat hun goed recht is.quote:Russia warns Ukraine war could spin out of control due to action of one or two NATO countries
MOSCOW, March 13 (Reuters) - Russia warned on Wednesday that the war in Ukraine could spin out of control and expand geographically due to the ill-considered actions of one or two member states from the NATO military alliance.
The conflict has triggered the deepest crisis in Moscow's relations with the West since the 1962 Cuban Missile Crisis and Russia reacted angrily after French President Emmanuel Macron last month refused to rule out sending troops to Ukraine.
On Wednesday, President Vladimir Putin told the West that Russia was technically ready for nuclear war and that if the U.S. sent troops to Ukraine, it would be considered a significant escalation of the conflict.
Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova told reporters on Wednesday that the situation around Ukraine was becoming dangerous and that the risks were growing.
"As a result of the ill-considered provocative actions of even one or two EU or NATO member states, the Ukrainian crisis could absolutely go beyond its geographical borders, acquire a completely different scale and develop uncontrollably," Zakharova told a news briefing.
Zakharova said Moscow believed the West was now walking "on the edge of the abyss" and pushing the world to the edge too with its actions over Ukraine.
"Accordingly, the question today is how to avoid the risks of further escalation. They are obvious and frightening to all sensible people," Zakharova said, advising the West to give up on the idea of strategically defeating Russia and stop supporting Ukraine with money and weapons.
"The West will have to learn to reckon not only with its own geopolitical ambitions, but also with the legitimate interests of other countries," Zakharova said.
"I am well aware that this will literally cause gnashing of teeth, but it will have to be done at some point, and the sooner it is done, the fewer people will die, and the fewer people, in principle, will suffer," she said.
The West is grappling with how to support Kyiv against Russia, which now controls almost one-fifth of Ukrainian territory and is rearming much faster than the West and Ukraine.
Kyiv says it is defending itself against an imperial-style war of conquest designed to erase its national identity.
Russia says it sent tens of thousands of troops into Ukraine in February 2022 in what it called a "special military operation" to bolster its own security against a hostile West and to defend the Russian-speaking population of Ukraine's south-east.
Escalate to de-escalete. Dat trucje kennen we nu inmiddels wel.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:35 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)two-nato-2024-03-13/
[..]
Alleen maar meer reden om troepen naar Oekraïne te sturen. Putin/Rusland is duidelijk bezig om ons uit elkaar proberen te drijven. En het sturen van troepen zal niet vanuit de NAVO gebeuren natuurlijk. Maar slechts vanuit individuele NAVO landen. Wat hun goed recht is.
Dit zijn dus loze dreigementen van Putin.
quote:The Moscow Times: EU firms supply equipment for the Novatek project worth 580 euros to Russia’s Arctic LNG 2 Project Despite Sanctions
After the Russian invasion of Ukraine, European companies continued to supply equipment to the Russian Arctic LNG 2 project, supplying it with their products worth hundreds of millions of euros, despite it being under Western sanctions. The Moscow Times’ Russian service and the Arctida NGO reported in a joint investigation.
Inclusief bijna 13 miljoen aan goederen vanuit Nederland zie ik. Dat is toch weer beschamend. De bedrijven die hier verantwoordelijk voor zijn moeten aangepakt worden. Of deze nu in Nederland zitten of in China maakt niet uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Putin Ally Found 'Hanged' in Own Office: Reports
Vitaly Robertus, the vice president of Lukoil, Russia's second-largest oil producer, was found dead in his Moscow office on Tuesday in an apparent suicide, according to local reports.
Multiple Russian Telegram channels, including independent Russian journalism project ASTRA and Baza, which is linked to Russia's security services, reported on Thursday that Robertus had been found "hanged" in his office.
This marks at least the fourth death of a top executive at Lukoil since Russia's war in Ukraine began on February 24, 2022.
Hij heeft blijkbaar zelfmoord gepleegd door zichzelf te laten ophangen door de FSB (of wie er ook verantwoordelijk voor is, niet hijzelf in elk geval). Gevaarlijk beroep topman zijn van een oliebedrijf. Zou je haast nog beter aan het front kunnen gaan vechten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dat toch met de brandfilmpjes steeds in dit topic? Een land van 135 miljoen inwoners, weet je hoe vaak daar brand is?quote:
ja schuurbranden , maar niet zo vaak olieraffinaderijen toch, en zeker niet als er steeds drones naar toe vliegenquote:Op donderdag 14 maart 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is dat toch met de brandfilmpjes steeds in dit topic? Een land van 135 miljoen inwoners, weet je hoe vaak daar brand is?
Sinds the oorlog gestart is zijn het aantal branden in Rusland flink omhoog gegaan. Dus een groot deel van deze branden zijn een direct gevolg van de oorlog. Of het nu door ontevreden burgers of gedesillusioneerde soldaten gebeurd, of door het verzet, drones en raketten maakt dan niet uit. En dan zijn er natuurlijk ook nog de sancties die hier aan bijgedragen kunnen hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is dat toch met de brandfilmpjes steeds in dit topic? Een land van 135 miljoen inwoners, weet je hoe vaak daar brand is?
niet alleen brandende raffinaderijen of munitie opslagplaatsen maar ook ontspoorde munitie treinen en zinkende schepen met munitiequote:Op donderdag 14 maart 2024 20:05 schreef Delenlill het volgende:
En we zien Rusland nu eenmaal graag branden.
Bron aub.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:05 schreef Delenlill het volgende:
Sinds the oorlog gestart is zijn het aantal branden in Rusland flink omhoog gegaan.
Heb je cijfers van branden?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:05 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Sinds the oorlog gestart is zijn het aantal branden in Rusland flink omhoog gegaan. Dus een groot deel van deze branden zijn een direct gevolg van de oorlog. Of het nu door ontevreden burgers of gedesillusioneerde soldaten gebeurd, of door het verzet, drones en raketten maakt dan niet uit. En dan zijn er natuurlijk ook nog de sancties die hier aan bijgedragen kunnen hebben.
Dat en we zien Rusland nu eenmaal graag branden.
416 industriebranden in 2022quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bron aub.
Edit: En 'flink' hé, ik wil een significante toename zien.
https://molfar.com/en/blog/what-burned-best-in-russiaquote:Op donderdag 14 maart 2024 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bron aub.
Edit: En 'flink' hé, ik wil een significante toename zien.
Dat is alleen al vanaf het begin van de oorlog-de eerste maanden van 2023. Maar er is een duidelijke stijgende lijn die zelfs jij niet kunt ontkennen. Het artikel gaat nog verder. Dus veel plezier met het lezen. Ik zal ook even kijken naar cijfers van voor de oorlog en nu.quote:Russia on fire: the rate of fires has doubled in the last three months
In our previous publication, which is available below on the same page, we analyzed the dynamics of fires in the Russian Federation in 2022. This time, we added the first 3 months of 2023 to the calculation.
OSINT agency Molfar correctly predicted an increase in the number of fires during the first months of 2023. Although we were somewhat optimistic in our forecasts, the number of fires did increase. Compare for yourself: 414 cases during the whole of 2022, compared to 212 fires in the first three months of 2023. It should be reminded that during the same period (January – March) last year, there were only 64 fires across Russia, which is even three times less than this year.
Flammable objects: what catches fire most often in Russia?
Russian warehouses and factories burned the most – more than 70% of all cases occurred at these facilities. Shopping centers also burned quite well (12% of all cases) – note that all fires occurred at night, so there were no mass casualties.
Jamaar een land van 135 miljoen inwoners, weet je hoe vaak daar een munitietreinen ontsporen en schepen zinken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet alleen brandende raffinaderijen of munitie opslagplaatsen maar ook ontspoorde munitie treinen en zinkende schepen met munitie
Was die blogger "Thirteenth" niet laatst in een gestrand schip omgekomen?quote:
Dat bleek volgens mij al vrij snel (helaas) niet het geval.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Was die blogger "Thirteenth" niet laatst in een gestrand schip omgekomen?
Ze zijn onderweg naar Roemenië, zodat ze snel ingezet kunnen worden, kleine nuancequote:Op donderdag 14 maart 2024 20:47 schreef capricia het volgende:
Franse troepen op weg naar mogelijke inzet Oekraïne.
[ x ]
Er zou ook een toespraak van Macron komen. Maar ik ben niet in de gelegenheid om te zoeken.
quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze zijn onderweg naar Roemenië, zodat ze snel ingezet kunnen worden, kleine nuance
Volgens dat bericht is het ter voorbereiding van inzet in Oekraïne, vooral in Odessa.quote:French regiments are said to be on their way to #Roumanie , in preparation for deployment in Ukraine against the Russian army, notably at #Odessa . Among them, the 2nd Foreign Infantry Regiment #Nîmes is mentioned.
Dan verwachten ze dat Rusland die kant op wil bewegen. Om richting Moldavië te gaan.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:50 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[..]
Volgens dat bericht is het ter voorbereiding van inzet in Oekraïne, vooral in Odessa.
Dat zou best kunnen. Maar dat is bijna onmogelijk. Daar ze op dit ogenblik niet echt een vloot in de zwarte zee hebben. En van de grotere landingsschepen zijn slechts 50 procent over. Ze kunnen nooit in de buurt van Odessa komen. En in de Kerson regio zitten ze ook vast. Dus via het land gaat ook niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan verwachten ze dat Rusland die kant op wil bewegen. Om richting Moldavië te gaan.
De speech begint om 21.00 uur. *Correctie: ik ben hier niet meer zeker van. Ik zie zie ook al fragmenten, wat betekent dat de speech al is begonnen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:50 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[..]
Volgens dat bericht is het ter voorbereiding van inzet in Oekraïne, vooral in Odessa.
Natuurlijk kan er wat vertaalfoutjes insluipen met automatisch vertalen. Dus laten we de speech van Macron afwachten. Die heb ik nog niet kunnen vinden.
Frankrijk gaat kennelijk geen doorbraken van de Russen accepteren.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:55 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Maar dat is bijna onmogelijk. Daar ze op dit ogenblik niet echt een vloot in de zwarte zee hebben. En van de grotere landingsschepen zijn slechts 50 procent over. Ze kunnen nooit in de buurt van Odessa komen. En in de Kerson regio zitten ze ook vast. Dus via de land gaat ook niet.
Misschien dat zij luchtafweer gaan bemannen ofzo.
dit is wel heel ergquote:Op donderdag 14 maart 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Styrofoam?quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit is wel heel erg
heeft niets met de oorlog te maken , maar hoe kan een flat zo vreselijk branden
Stukje goedkope gevelplaten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit is wel heel erg
Dat was nou niet echt een succes te noemenquote:
Volgens mij is er een live interview geweest rond 8 uur vanavond, maar zeker weten doe ik het ook niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De speech begint om 21.00 uur. *Correctie: ik ben hier niet meer zeker van. Ik zie zie ook al fragmenten, wat betekent dat de speech al is begonnen.
Goedkope gevelpanelen want Rusland geeft geen neuk om de veiligheid van de bevolking.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit is wel heel erg
Maar ze waren er wel!quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat was nou niet echt een succes te noemen
Er zitten in de lijst veel 'malls'.quote:
wel goeie isolatie danquote:Op donderdag 14 maart 2024 21:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Goedkope gevelpanelen want Rusland geeft geen neuk om de veiligheid van de bevolking.
Gokje: Frankrijk gaat de grenzen van Oekraïne bewaken zodat Oekraïne zich kan concentreren op de aanval op Rusland?quote:
Hoezo? rus fikte moskou daarna toch zelf af? Om te voorkomen dat hij er wat mee kon?quote:Op donderdag 14 maart 2024 21:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat was nou niet echt een succes te noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |