Ik sluit Noorwegen ook niet uit als winnaar maar we hebben zeker een grote kans. Vooral als we de afsluiter zijnquote:Op woensdag 13 maart 2024 12:25 schreef TheVulture het volgende:
Nu we de hele line-up van de tweede halve finale weten durf ik wel te zeggen dat we die halve finale gaan winnen
Leuk! Twietje van gemaakt.quote:Op woensdag 13 maart 2024 15:44 schreef Niels93 het volgende:
Op het carillon van de Universiteit Twente: https://www.instagram.com/reel/C4dSe3foI7U/
Ik neem hier afstand van.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:12 schreef Dave het volgende:
Een of ander bandje dat ik wel eens in een talentenjacht voorbij heb zien komen. De vertaling van Pene Corrida laat ik over aan @:Strani
Pene is toch iets van pasta?quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:12 schreef Dave het volgende:
Een of ander bandje dat ik wel eens in een talentenjacht voorbij heb zien komen. De vertaling van Pene Corrida laat ik over aan @:Strani
Nee, het is groente. Winterpenequote:
Haha, deze versie was ik ook helemaal fan geweest. MAar denk niet dat het een hype was geworden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:12 schreef Dave het volgende:
Wat een werk! Wat leuk dat je dit hebt gedaan.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:09 schreef Momo het volgende:
Hier is dan het topic (je moet een paar minuten wachten om een nieuwe poll aan te maken) over de tweede halve finale waar Joost in zit, inclusief bio's, clips en poll. Alle nummers zijn nu bekend.
ESF / [2024] Tweede halve finale: mening en kwalificatiekansen #1
Ben benieuwd wat de ESF fans van de nummers vinden, maar ook de mensen die de nummers nog niet of nauwelijks gehoord hebbenStem op de polls en/of laat je reactie achter.
Ja, als daar alle nummers bekend zijn, Azerbeidzjan is weer eens moeilijk aan het doen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:14 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Wat een werk! Wat leuk dat je dit hebt gedaan.
Ga je er ook eentje doen voor de 1e halve finale?
Ik ga er deze dagen eens rustig voor zitten.
Isral op de zevende plek? Zijn ze in de war met een ander, niet-politiek liedjesfestijn?quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Dat Nederlanders geen geld in kunnen zetten heeft er denk ik ook mee te maken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:48 schreef Kinga het volgende:
Ik snap serieus niet waarom Kroatie nog altijd op 1 staat bij de bookies. Als er iemand viral is gegaan is het Joost wel.
quote:
Ja, Joost staat niet eens in de top 4 bij de bookies. Die top 4 heeft echt een grote voorsprong op de rest.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:48 schreef Kinga het volgende:
Ik snap serieus niet waarom Kroatie nog altijd op 1 staat bij de bookies. Als er iemand viral is gegaan is het Joost wel.
Ik snap het ergens wel, als ik Europapa luister denk ik ook niet "hier hoor ik een Eurovisie-winnaar"... maar misschien is dat juist wel de kracht.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:48 schreef Kinga het volgende:
Omdat in de het 50 procent juries is. Ik zou nu niet mijn geld zetten op Joost voor winst. Voor nu zie ik Itali en Oekrane alleen bij beide goed scoren.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:48 schreef Kinga het volgende:
Zeker!quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:08 schreef Em31 het volgende:
We/ze hebben Joost ook nog niet live gehoord, dat is ook nog een twijfelgeval lijkt me voor mensen die wedden. Wel benieuwd wat voor effect dat gaat hebben als we het de komende dagen horen.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker!
Al vind ik het aan de ene kant geruststellend dat Baby Lasagna bv niet de llerbeste zanger is en dat dat kennelijk niks uitmaakte bij de bookmakers en aan de andere kant vind ik het een beetje spannend omdat ik denk dat Europapa pas cht op z'n allerbest uit de verf gaat komen. Ik heb zelf het gevoel dat hij na de eerste repetities in Malm nog meer gaat stijgen.![]()
Wanneer?quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:08 schreef Em31 het volgende:
We/ze hebben Joost ook nog niet live gehoord, dat is ook nog een twijfelgeval lijkt me voor mensen die wedden. Wel benieuwd wat voor effect dat gaat hebben als we het de komende dagen horen.
Donderdag en vrijdag dacht ik, maar donderdag is no phones. En het is nog niet bekend of hij dan EUROPAPA gaat doen. Ik hoop dat het klopt wat ik zegquote:
Ja ik denk eerlijk gezegd dat er sowieso tijdens de repetities pas meer gaat veranderen/duidelijk wordt. Niet alleen Nederland, ook de anderen bovenin. Voor mijn gevoel klopt het niet echt nu, maar tegelijkertijd weet ik ook niet wat het dan wel moet zijn. Denk wat Momo zegt, Itali of Oekrane is op dit moment logischer.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker!
Al vind ik het aan de ene kant geruststellend dat Baby Lasagna bv niet de llerbeste zanger is en dat dat kennelijk niks uitmaakte bij de bookmakers en aan de andere kant vind ik het een beetje spannend omdat ik denk dat Europapa pas cht op z'n allerbest uit de verf gaat komen. Ik heb zelf het gevoel dat hij na de eerste repetities in Malm nog meer gaat stijgen.![]()
Ik zie hier in de reacties en quotes wel een meerderheid het hebben over NL en Itali so farquote:Op woensdag 13 maart 2024 20:49 schreef Em31 het volgende:
Zie ik meteen deze tweet staan
[ x ]
De reacties zijn (on)duidelijk, niemand weet het.
Nog een paar risicotjes bij de televote:quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat in de het 50 procent juries is. Ik zou nu niet mijn geld zetten op Joost voor winst. Voor nu zie ik Itali en Oekrane alleen bij beide goed scoren.
Non-qualifier zie ik niet gebeuren hoor zelfs als de staging de plank zou misslaan en het grote publiek het niet zou begrijpen. We zitten in een semi met Belgi, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken en Estland. Onze stemvrienden en landen waar Joost al gestreamd wordt nu. En er zijn meer nummers die je eigenlijk vaker moet horen zoals een Griekenland.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Nog een paar risicotjes bij de televote:
• De eerste reactie was wat flauwtjes, en veel mensen hier vonden het op het eerste gehoor wat tegenvallen. Pas bij de tweede/derde keer luisteren sloeg het echt aan. Een groot deel van het publiek hoort het nummer in mei voor de eerste keer. Gaat het dan ook overkomen?
• De outro is erg sterk als je Nederlands spreekt, maar ook dat doen veel Eurovisiekijkers niet. Ook daar is er een risico dat het niet begrepen gaat worden.
• Nederland heeft geen fantastische trackrecord als het op staging aankomt, en er is best een risico dat de staging lollig wordt in plaats van leuk, en daardoor in de rest van Europa niet overkomt. Nu moet ik bekennen dat ik weinig idee heb van het werk van Gover Meit, maar het is een lastige balanceeract die daar moet worden opgelost.
De enorme hype die hier in Nederland gecreeerd wordt, stemt me een stuk hoopvoller, maar ik durf een shock non-qualifier nog steeds niet uit te sluiten.
Het is niet alleen in Nederland he, het is de inzending van dit jaar die buiten het eigen land het meest wordt beluisterd. De finale niet halen lijkt me bijna onmogelijk, 12 punten van Belgi hebben we sowieso, in Estland is het al een soort van hit en die zitten ook in onze halve finale, Oostenrijk en Zwitserland kennen hem, dus puur op basis van wie hij is en het nummer ben je al bijna door.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Sableheart het volgende:
De enorme hype die hier in Nederland gecreeerd wordt, stemt me een stuk hoopvoller, maar ik durf een shock non-qualifier nog steeds niet uit te sluiten.
Ik zie fans inderdaad vaak roepen dat de streams voor Europapa ‘niet tellen’/niets zeggen want het komt vooral uit Nederland&Belgi, maar zo’n 300.000/400.000 komt alsnog uit andere landen. Dat lijkt me behoorlijk wat.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is niet alleen in Nederland he, het is de inzending van dit jaar die buiten het eigen land het meest wordt beluisterd. De finale niet halen lijkt me bijna onmogelijk, 12 punten van Belgi hebben we sowieso, in Estland is het al een soort van hit en die zitten ook in onze halve finale, Oostenrijk en Zwitserland kennen hem, dus puur op basis van wie hij is en het nummer ben je al bijna door.
Dit is mijn zorg ook. Ik hoop zo zo zo zo dat de staging tof wordt en niet lollig.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Sableheart het volgende:
• Nederland heeft geen fantastische trackrecord als het op staging aankomt, en er is best een risico dat de staging lollig wordt in plaats van leuk, en daardoor in de rest van Europa niet overkomt. Nu moet ik bekennen dat ik weinig idee heb van het werk van Gover Meit, maar het is een lastige balanceeract die daar moet worden opgelost.
Met een beetje slimme staging pakt Joost heel de wereld in.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:31 schreef D_A het volgende:
Dat Joost kan performen moge duidelijk zijn toch? Nu nog zo goed mogelijk voor TV inrichten.
Ja, klopt:quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Sableheart het volgende:
Nog een paar risicotjes bij de televote:
• De eerste reactie was wat flauwtjes, en veel mensen hier vonden het op het eerste gehoor wat tegenvallen.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:16 schreef Arcee het volgende:
Refrein erg leuk, maar voor de rest vind ik het te simpel. Het mist met name in de eerste helft een wow-gevoel. Dat het ook nog eens grotendeels Nederlandstalig is zal niet helpen.
Dat klopt ook, want ik vind het nu erg leuk.quote:Pas bij de tweede/derde keer luisteren sloeg het echt aan.
Ja maar de vraag is, waarom is "de jury" zo fan van AliExpress Rammstein met een Bon Jovi refreintje en een My First technobeat?quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat in de het 50 procent juries is. Ik zou nu niet mijn geld zetten op Joost voor winst. Voor nu zie ik Itali en Oekrane alleen bij beide goed scoren.
Je bedoeld Kroati denk ik, want je quote mij over Oekrane en Itali? Ik denk dat Kroati hetzelfde probleem hebben als Nederland, ook geen jurynummer. De ultieme jurynummer dit jaar is denk ik Zwitserland, als live alle noten gehaald worden. Ook Belgi, Zweden, Itali en Oekrane. Vergeet ook niet dat de gemiddelde juryleeftijd in de laatste jaren dacht ik 52-55 jaar was. Dat is niet voordelig voor Joost. Jury's houden van goede vocals, veilig en goed geproduceerde (pop)nummers. Jury's gaan over het algemeen niet goed op alternatievere muziek. Vaak compenseert een televote dan weer en wint een Maneskin of Kalush Orchestra.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja maar de vraag is, waarom is "de jury" zo fan van AliExpress Rammstein met een Bon Jovi refreintje en een My First technobeat?
Oprecht vraag hoor, want ik hoor daar eigenlijk echt de kwaliteit niet.
Oh nee check, je reageerde op iemand die zich afvroeg waarom Kroati zo hoog stond, vandaar.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Je bedoeld Kroati denk ik, want je quote mij over Oekrane en Itali? Ik denk dat Kroati hetzelfde probleem hebben als Nederland, ook geen jurynummer. De ultieme jurynummer dit jaar is denk ik Zwitserland, als live alle noten gehaald worden. Ook Belgi, Zweden, Itali en Oekrane. Vergeet ook niet dat de gemiddelde juryleeftijd in de laatste jaren dacht ik 52-55 jaar was. Dat is niet voordelig voor Joost. Jury's houden van goede vocals, veilig en goed geproduceerde (pop)nummers. Jury's gaan over het algemeen niet goed op alternatievere muziek. Vaak compenseert een televote dan weer en wint een Maneskin of Kalush Orchestra.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:58 schreef blackswangreen het volgende:
als ik Europapa luister denk ik ook niet "hier hoor ik een Eurovisie-winnaar"
Ik ben 54 en ging sinds San Remo voor Mneskin en heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd voor ze in Ahoy. Ik vind de albums van Joost leuk en luister eigenlijk alleen maar alternatieve muziek.quote:Vergeet ook niet dat de gemiddelde juryleeftijd in de laatste jaren dacht ik 52-55 jaar was. Dat is niet voordelig voor Joost.
Ik denk wel dat Kroati misschien iets toegankelijker is dan Europapa voor een groter publiek en een dus ook iets oudere jury. Maar hoe jury's reageren is toch altijd weer anders dan verwacht. Soms denk ik dat iets echt een jurynummer is en dan valt het toch tegen uiteindelijk of gaan ze helemaal voor iets anders. Live vocals gaan daar ook wel belangrijk zijn, zeker bij nummers met uithalen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh nee check, je reageerde op iemand die zich afvroeg waarom Kroati zo hoog stond, vandaar.
Vind het compleet logisch dat de jury een stuk harder gaat op de landen die je noemt hoor.
Bij Joost kan dat niet anders dan een nadeel zijn, al is het voor zijn doen best poppy en serieus geproduceerd, dat heeft ie goed door gehad.
Het is natuurlijk ook niet zo zwart-wit, ik heb ook twintigers gezien die Europapa en Joost niks vinden en andere mensen hier op fok die 50+ zijn en enthousiast zijn. Maar dat onderzoek van RTL over wat mensen van het nummer vinden laten wel duidelijk een verschil zien tussen jong en oud. Dat zou in andere landen ook zo kunnen zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:14 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Ik ben 54 en ging sinds San Remo voor Mneskin en heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd voor ze in Ahoy. Ik vind de albums van Joost leuk en luister eigenlijk alleen maar alternatieve muziek.
Op het Songfestival val ik ook meestal voor de wat meer alternatieve nummers (My Star van Brainstorm bijvoorbeeld, en ik was blij met de winst van Lordi).
Na Joost is Kroati dit jaar mijn nummer 2 en Noorwegen 3. Ik zou het dus wel weten. Maar ja, ik ben denk ik niet representatief op dat vlak (en ze schatten me altijd jaren jonger, dus dat zal het dan zijn haha).
Hij gaat wel goed, maar waar haal je deze cijfers vandaan?quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:16 schreef Momo het volgende:
Video gaat echt goed op YouTube!
#1 in The Netherlands
#1 in Belgium
#3 in Iceland
#4 in Estonia
#4 in Norway
#5 in Sweden
#6 in Finland
#9 in Denmark
#11 in Austria
#17 in Germany
#21 in Luxembourg
#28 in Switzerland
#47 in Ireland
https://www.youtube.com/p(...)2QIxSEhPqSzhqsWhhrBJquote:Op donderdag 14 maart 2024 09:32 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij gaat wel goed, maar waar haal je deze cijfers vandaan?
Ah ok, die lijst op Kworb ziet er anders uit, maar die klopt volgens mij wel vaker niet helemaal.quote:
Het is de laatste +/- tien jaar toch ook wel een paar keer goed gegaan qua staging. Bij Anouk en Ducan paste het minimalistische perfect. Douwe Bob was ook gewoon goed. En CatS was gewoon geniaal.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Sableheart het volgende:
Waylon zei vooraf al meteen dat hij zelf niets weet over staging als muzikant en dat dus aan het ingehuurde team creatievelingen overliet dat er verstand van had. Ging alsnog enorm fout.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:20 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk dat Joost met de staging niets aan het toeval over gaat laten. Hij gaat dit echt wel serieuzer aanpakken dan Waylon en Mia/Dion/Duncan.
Ik heb het idee dat hij zich al een tijdje omringt met creatievelingen die weten hoe je iets maakt. Gisteren een video gezien van een spaanse die veel verstand lijkt te hebben van film die de clip ontleedde en dan zie je hoeveel details en aandacht er in die clip zit.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Waylon zei vooraf al meteen dat hij zelf niets weet over staging als muzikant en dat dus aan het ingehuurde team creatievelingen overliet dat er verstand van had. Ging alsnog enorm fout.
Nou is het ene team creatievelingen het andere team niet en zal Joost niet snel in de valkuil vallen omdat hij zelf wl creatief is op dat vlak dus dat zie ik veel eerder goedkomen.
Yes, het zal ongetwijfeld spontaan en enigszins geimproviseerd ogen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:52 schreef blackswangreen het volgende:
Stefano Keizers heeft hem ook geholpen met die Lowlands-performance, en die is echt geweldig. Ik denk/hoop dat we niet gewoon Joost krijgen die voor een LED-scherm gaat staan, maar dat er wel iets gaat gebeuren.
Nou hadden we bij S10 de voormalig directeur van de Toneelgroep Amsterdam als creatieve brein en daar was ook niks van te zien, dus het kan nog altijd niks worden. Maar dat kun je je toch bijna niet voorstellen bij n Stefano Keizers n Joost Klein, allebei prettig gestoord.
Ja die video was tof he? Die stond hier idd. Door die Spaanse vielen me ng meer hele knappe dingetjes op aan de clip inderdaad.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:45 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hij zich al een tijdje omringt met creatievelingen die weten hoe je iets maakt. Gisteren een video gezien van een spaanse die veel verstand lijkt te hebben van film die de clip ontleedde en dan zie je hoeveel details en aandacht er in die clip zit.
Ook de website waar je Europapa kunt kopen is als je er op klikt helemaal in de jaren 90 internet stijl. Ik vond dat geniaal gedaan. Dat geeft mij echt het gevoel dat echt over alles goed nagedacht is.
Daarom heb ik nu het gevoel van het komt gewoon goed met de staging.
quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat ie Trijntje d'r jurk aantrekt.
En dan komt Rene Froger eronder vandaan?quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Jaaa burrrrn! Ergens zal wel iets (virtueel) goed in de hens gaan.quote:
Nu zie ik dit voor mequote:Op donderdag 14 maart 2024 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Mt lichtjespakquote:Op donderdag 14 maart 2024 13:31 schreef linebear het volgende:
[..]
En dan komt Rene Froger eronder vandaan?
Met lichtjespak hadden we toen gewonnen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:21 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat lichtjespak was volgens mij een wild idee van Gordon, maar het werd uiteindelijk een glitterpak met een lampje-handschoen.
[ afbeelding ]
Sieneke die op de achtergrond aan het hakken isquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:01 schreef Rebel- het volgende:
Vind dat Joost opvallende referenties aan Sieneke dropt. Eerst bij Lubach, daarna bij WiWi.
Zal toch niet echt in de act eraan gaan refereren...?
Zou wel geniaal zijn, maar ik vrees dat de meeste Europeanen dat niet gaan snappenquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:01 schreef Rebel- het volgende:
Vind dat Joost opvallende referenties aan Sieneke dropt. Eerst bij Lubach, daarna bij WiWi.
Zal toch niet echt in de act eraan gaan refereren...?
Klinkt heel grappig voor de Nederlanders, maar zelf de buitenlandse kijkers die gewoon elk jaar kijkt naar de halve finales en finale weten dat niet meer. De aandachtige kijkers hier zouden ook niet zo meer weten, misschien Duitsland, Moldavi, Turkije, Frankrijk en Roemeni uit dat jaarquote:Op donderdag 14 maart 2024 16:10 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zou wel geniaal zijn, maar ik vrees dat de meeste Europeanen dat niet gaan snappen
Niet vanuit het publiek als het goed is want het is een NO PHONE concert en je moet alles inleveren qua telefoon en smartwatch enzo bij aanvang en dat gaat dan in een locked case dus ze nemen het serieus.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:02 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn deze beelden vanavond beschikbaar?
@:Greys
In Duitsland heeft men het nog regelmatig over Sieneke als het over het ESC gaat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt heel grappig voor de Nederlanders, maar zelf de buitenlandse kijkers die gewoon elk jaar kijkt naar de halve finales en finale weten dat niet meer. De aandachtige kijkers hier zouden ook niet zo meer weten, misschien Duitsland, Moldavi, Turkije, Frankrijk en Roemeni uit dat jaar![]()
Al is een draaiorgel in de fik altijd wel grappig
Ach, Duitsland toch.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In Duitsland heeft men het nog regelmatig over Sieneke als het over het ESC gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |