Ik sluit Noorwegen ook niet uit als winnaar maar we hebben zeker een grote kans. Vooral als we de afsluiter zijnquote:Op woensdag 13 maart 2024 12:25 schreef TheVulture het volgende:
Nu we de hele line-up van de tweede halve finale weten durf ik wel te zeggen dat we die halve finale gaan winnen
Leuk! Twietje van gemaakt.quote:Op woensdag 13 maart 2024 15:44 schreef Niels93 het volgende:
Op het carillon van de Universiteit Twente: https://www.instagram.com/reel/C4dSe3foI7U/
Ik neem hier afstand van.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:12 schreef Dave het volgende:
Een of ander bandje dat ik wel eens in een talentenjacht voorbij heb zien komen. De vertaling van Pene Corrida laat ik over aan @:Strani
Pene is toch iets van pasta?quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:12 schreef Dave het volgende:
Een of ander bandje dat ik wel eens in een talentenjacht voorbij heb zien komen. De vertaling van Pene Corrida laat ik over aan @:Strani
Nee, het is groente. Winterpenequote:
Haha, deze versie was ik ook helemaal fan geweest. MAar denk niet dat het een hype was geworden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:12 schreef Dave het volgende:
Wat een werk! Wat leuk dat je dit hebt gedaan.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:09 schreef Momo het volgende:
Hier is dan het topic (je moet een paar minuten wachten om een nieuwe poll aan te maken) over de tweede halve finale waar Joost in zit, inclusief bio's, clips en poll. Alle nummers zijn nu bekend.
ESF / [2024] Tweede halve finale: mening en kwalificatiekansen #1
Ben benieuwd wat de ESF fans van de nummers vinden, maar ook de mensen die de nummers nog niet of nauwelijks gehoord hebbenStem op de polls en/of laat je reactie achter.
Ja, als daar alle nummers bekend zijn, Azerbeidzjan is weer eens moeilijk aan het doen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:14 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Wat een werk! Wat leuk dat je dit hebt gedaan.
Ga je er ook eentje doen voor de 1e halve finale?
Ik ga er deze dagen eens rustig voor zitten.
Israël op de zevende plek? Zijn ze in de war met een ander, niet-politiek liedjesfestijn?quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Dat Nederlanders geen geld in kunnen zetten heeft er denk ik ook mee te maken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:48 schreef Kinga het volgende:
Ik snap serieus niet waarom Kroatie nog altijd op 1 staat bij de bookies. Als er iemand viral is gegaan is het Joost wel.
quote:
Ja, Joost staat niet eens in de top 4 bij de bookies. Die top 4 heeft echt een grote voorsprong op de rest.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:48 schreef Kinga het volgende:
Ik snap serieus niet waarom Kroatie nog altijd op 1 staat bij de bookies. Als er iemand viral is gegaan is het Joost wel.
Ik snap het ergens wel, als ik Europapa luister denk ik ook niet "hier hoor ik een Eurovisie-winnaar"... maar misschien is dat juist wel de kracht.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:48 schreef Kinga het volgende:
Omdat in de het 50 procent juries is. Ik zou nu niet mijn geld zetten op Joost voor winst. Voor nu zie ik Italië en Oekraïne alleen bij beide goed scoren.quote:Op woensdag 13 maart 2024 19:48 schreef Kinga het volgende:
Zeker!quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:08 schreef Em31 het volgende:
We/ze hebben Joost ook nog niet live gehoord, dat is ook nog een twijfelgeval lijkt me voor mensen die wedden. Wel benieuwd wat voor effect dat gaat hebben als we het de komende dagen horen.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker!
Al vind ik het aan de ene kant geruststellend dat Baby Lasagna bv niet de állerbeste zanger is en dat dat kennelijk niks uitmaakte bij de bookmakers en aan de andere kant vind ik het een beetje spannend omdat ik denk dat Europapa pas écht op z'n allerbest uit de verf gaat komen. Ik heb zelf het gevoel dat hij na de eerste repetities in Malmö nog meer gaat stijgen.![]()
Wanneer?quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:08 schreef Em31 het volgende:
We/ze hebben Joost ook nog niet live gehoord, dat is ook nog een twijfelgeval lijkt me voor mensen die wedden. Wel benieuwd wat voor effect dat gaat hebben als we het de komende dagen horen.
Donderdag en vrijdag dacht ik, maar donderdag is no phones. En het is nog niet bekend of hij dan EUROPAPA gaat doen. Ik hoop dat het klopt wat ik zegquote:
Ja ik denk eerlijk gezegd dat er sowieso tijdens de repetities pas meer gaat veranderen/duidelijk wordt. Niet alleen Nederland, ook de anderen bovenin. Voor mijn gevoel klopt het niet echt nu, maar tegelijkertijd weet ik ook niet wat het dan wel moet zijn. Denk wat Momo zegt, Italië of Oekraïne is op dit moment logischer.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker!
Al vind ik het aan de ene kant geruststellend dat Baby Lasagna bv niet de állerbeste zanger is en dat dat kennelijk niks uitmaakte bij de bookmakers en aan de andere kant vind ik het een beetje spannend omdat ik denk dat Europapa pas écht op z'n allerbest uit de verf gaat komen. Ik heb zelf het gevoel dat hij na de eerste repetities in Malmö nog meer gaat stijgen.![]()
Ik zie hier in de reacties en quotes wel een meerderheid het hebben over NL en Italië so farquote:Op woensdag 13 maart 2024 20:49 schreef Em31 het volgende:
Zie ik meteen deze tweet staan
[ x ]
De reacties zijn (on)duidelijk, niemand weet het.
Nog een paar risicotjes bij de televote:quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat in de het 50 procent juries is. Ik zou nu niet mijn geld zetten op Joost voor winst. Voor nu zie ik Italië en Oekraïne alleen bij beide goed scoren.
Non-qualifier zie ik niet gebeuren hoor zelfs als de staging de plank zou misslaan en het grote publiek het niet zou begrijpen. We zitten in een semi met België, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken en Estland. Onze stemvrienden en landen waar Joost al gestreamd wordt nu. En er zijn meer nummers die je eigenlijk vaker moet horen zoals een Griekenland.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Nog een paar risicotjes bij de televote:
• De eerste reactie was wat flauwtjes, en veel mensen hier vonden het op het eerste gehoor wat tegenvallen. Pas bij de tweede/derde keer luisteren sloeg het echt aan. Een groot deel van het publiek hoort het nummer in mei voor de eerste keer. Gaat het dan ook overkomen?
• De outro is erg sterk als je Nederlands spreekt, maar ook dat doen veel Eurovisiekijkers niet. Ook daar is er een risico dat het niet begrepen gaat worden.
• Nederland heeft geen fantastische trackrecord als het op staging aankomt, en er is best een risico dat de staging lollig wordt in plaats van leuk, en daardoor in de rest van Europa niet overkomt. Nu moet ik bekennen dat ik weinig idee heb van het werk van Gover Meit, maar het is een lastige balanceeract die daar moet worden opgelost.
De enorme hype die hier in Nederland gecreeerd wordt, stemt me een stuk hoopvoller, maar ik durf een shock non-qualifier nog steeds niet uit te sluiten.
Het is niet alleen in Nederland he, het is de inzending van dit jaar die buiten het eigen land het meest wordt beluisterd. De finale niet halen lijkt me bijna onmogelijk, 12 punten van België hebben we sowieso, in Estland is het al een soort van hit en die zitten ook in onze halve finale, Oostenrijk en Zwitserland kennen hem, dus puur op basis van wie hij is en het nummer ben je al bijna door.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef Sableheart het volgende:
De enorme hype die hier in Nederland gecreeerd wordt, stemt me een stuk hoopvoller, maar ik durf een shock non-qualifier nog steeds niet uit te sluiten.
Ik zie fans inderdaad vaak roepen dat de streams voor Europapa ‘niet tellen’/niets zeggen want het komt vooral uit Nederland&België, maar zo’n 300.000/400.000 komt alsnog uit andere landen. Dat lijkt me behoorlijk wat.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is niet alleen in Nederland he, het is de inzending van dit jaar die buiten het eigen land het meest wordt beluisterd. De finale niet halen lijkt me bijna onmogelijk, 12 punten van België hebben we sowieso, in Estland is het al een soort van hit en die zitten ook in onze halve finale, Oostenrijk en Zwitserland kennen hem, dus puur op basis van wie hij is en het nummer ben je al bijna door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |