Nou blijkbaar past dan extreemrechts beleid. Dat is dan een bewuste keuze waar wel eens wat meer inhoudelijk tegengas op mag komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nja, als ik niet tevreden ben met de standpunten van bepaalde partijen dan vind ik het logisch dat je verder kijkt naar iets wat wel bij je past.
Wel als er een ongelijk speelveld is doordat die andere winkel klanten wint met leugens en via truuks loopt te verhullen dat zijn producten allerlei schadelijke bij-effecten hebben.quote:Maar ik vind het wel apart dat partijen (nu is dat links, maar rechts doet het ook zat) in de slachtofferrol springen (‘rechts wordt groter en het overkomt ons allemaal, paniek, laten we elkaars hand vast houden’) zonder stil te staan bij de eigen rol. Vergelijk het met een bedrijf. Als je opeens klanten verliest aan een concurrent dan zou ik me gaan afvragen waarom ze overstappen en wat IK kan doen om die mensen terug te krijgen. Effectiever dan in een hoekje te huilen omdat die andere winkel zo fout is. Als je als ondernemer er zo in gaat staan dan ga je heel snel failliet.
Nee, ook hier ontbreekt de stap die steeds wordt ontweken.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Het totale gebrek aan zelfreflectie is inderdaad stuitend en zelfs buitengewoon zorgwekkend te noemen. De facto is het gewoon een bevestiging van de onderliggende kritiek die aan het uitwijken naar de flanken ten grondslag ligt, namelijk een totale disconnectie tussen de bevolking en de politiek. Dat het één keer gebeurt dat je een goed verhaal hebt, maar het niet weet te verkopen, dat kan. Maar je eerste reactie zou toch moeten zijn: wat kan ik beter doen, wat heb ik fout gedaan? Nu is dat soort eigen verantwoordelijkheid nemen sowieso inherent wat lastig voor de linkerflank, maar het neemt nu wel wat sneue proporties aan. Kok kon het, Bos kon het, Rosenmöller in beperkte mate, get a grip en make it happen zou ik zeggen. Begin eerst eens met het erkennen dat poppetjes uitmaken en je dus niet Timmermans je kopman maakt of Marijnissen je topvrouw, maar een bijtertje die kan verkopen. Da's alvast stap één.
De PVV en de FvD. Duidelijk afgebakende organisaties met aanwijsbare mensen en een vastgestelde set aan daden en standpunten.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op welke extreemrechtse partijen kunnen wij (hier in Nederland) dan stemmen bij de aankomende verkiezingen? Welke partij(en) zijn in jouw ogen dan extreemrechts?
En ik blijf dat "entiteiten" verhaal van je maar vaag vinden met je:
[..]
Dat zijn geen stappen, dat zijn twee afzonderlijke verschijnselen. Het falen van (centrum-)links is hun verantwoordlijkheid en dus ook hun probleem om op te lossen. Waar de kiezer vervolgens op kiest is zijn keuze inderdaad en daar mag je nog een waardeoordeel over hebben ook, maar dat is een fait accompli. Het enige wat links kan doen is aan zichzelf werken, schoppen tegen de vermeende domheid van anderen is het stomste wat ze kunnen doen. En stop eens met de PVV extreemrechts te noemen, ik blijf het plaatje niet posten.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:01 schreef Hexagon het volgende:
Nee, ook hier ontbreekt de stap die steeds wordt ontweken.
Vwb de FvD kan ik er nog wel in meegaan maar die club is eerder volledig debiel geworden, daarbij zijn ze ook compleet gemarginaliseerd. De PVV "extreemrechts" noemen is echter bullshit van de bovenste plank. Als je het over "extreemrechts" hebt dan heb je het over de NVU, CP-86, CD, NA, Nieuw Rechts en dat soort partijen en afsplitsingen van.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:02 schreef Hexagon het volgende:
De PVV en de FvD. Duidelijk afgebakende organisaties met aanwijsbare mensen en een vastgestelde set aan daden en standpunten.
Daar wordt het allemaal niet veel duidelijker van he.quote:Er bestaat geen partij, organisatie of politicus die "links" of "rechts" heet.
Dat zie je bij alle grote onderwerpen wel op het internet (mensen in mijn omgeving zijn gelukkig een stuk genuanceerder). Commentaar op Israël? Hamas aanhanger. Commentaar op de Corona aanpak? Wappie. Commentaar op het klimaat beleid omdat je vind dat het wel iets minder mag? Klimaatontkenner. Enig commentaar richting alle steun voor Oekraïne? Poetingeiler. Wil je meer beperkingen voor asielzoekers? Racist. Commentaar op links? Extreem-rechts. Voorstander van wat meer klimaat maatregelen? Klimaatdrammer. Zwart/wit denken is nou eenmaal het makkelijkste en op het internet, als anonieme user, gaat dat nog net even wat makkelijker, helemaal als er wat emoties mee beginnen te spelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit. Waarom wordt deze kwestie telkens weer zo zwart/wit gesteld?
Ik zelf wil een sobere EU, die zich focust op haar kerntaken en die vooral niet nóg meer macht moet krijgen. Haal die kleptocratische trekjes weg.
Waarom is het dan meteen extreemrechts beleid? Je hebt ook nog gewoon rechts beleid. Ik vind bepaalde linkse standpunten ook vrij extreem; zijn het dan ook maar meteen extreemlinkse partijen? Nee. Daarnaast lachwekkend dat je een PVV blijft wegzetten als een extreemrechtse partij, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou blijkbaar past dan extreemrechts beleid. Dat is dan een bewuste keuze waar wel eens wat meer inhoudelijk tegengas op mag komen.
Oh nee, politieke partijen gebruiken truukjes en vertellen niet de hele waarheid. Gelukkig zijn centrale en linkse partijen beter dan dat, die hoeven daar niet naar te grijpen. Kom op joh.quote:Wel als er een ongelijk speelveld is doordat die andere winkel klanten wint met leugens en via truuks loopt te verhullen dat zijn producten allerlei schadelijke bij-effecten hebben.
Mijn kritiek is niet enkel gericht op linkse partijen maar ook op allerlei opiniemakers, mediafiguren en anderen die meegaan in een frame dat er een logische koppeling zou zitten tussen gevestigde partijen niet kiezen en de bewuste keuze voor een extreemrechts alternatief.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zijn geen stappen, dat zijn twee afzonderlijke verschijnselen. Het falen van (centrum-)links is hun verantwoordlijkheid en dus ook hun probleem om op te lossen. Waar de kiezer vervolgens op kiest is zijn keuze inderdaad en daar mag je nog een waardeoordeel over hebben ook, maar dat is een fait accompli. Het enige wat links kan doen is aan zichzelf werken, schoppen tegen de vermeende domheid van anderen is het stomste wat ze kunnen doen. En stop eens met de PVV extreemrechts te noemen, ik blijf het plaatje niet posten.
Een partij die mensen op basis van groep waar ze toe behoren wil deporteren (minder minder), voortdurend de rechtstaat aanvalt en in andere landen aanpapt met dat soort partijen, is toch niet anders te noemen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:18 schreef AchJa het volgende:
Dus nogmaals de vraag, wanneer vind jij een partij "extreemrechts"? Waar ligt bij jou de grens van rechts naar extreemrechts?
Dus het is op persoonlijke titel begrijp ik?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:34 schreef Hexagon het volgende:
Een partij die mensen op basis van groep waar ze toe behoren wil deporteren (minder minder), voortdurend de rechtstaat aanvalt en in andere landen aanpapt met dat soort partijen, is toch niet anders te noemen.
Misschien is radicaalrechts een betere term.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:34 schreef Hexagon het volgende:
Een partij die mensen op basis van groep waar ze toe behoren wil deporteren (minder minder), voortdurend de rechtstaat aanvalt en in andere landen aanpapt met dat soort partijen, is toch niet anders te noemen.
Zelfs dat niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Misschien is radicaalrechts een betere term.
Waarom niet?quote:
Autoritaire ideeën worden in dit kompas niet zo duidelijk weergegeven. JA21 is veel gematigder dan de PVV bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus het is op persoonlijke titel begrijp ik?
Zelfs de NPO en Parlement.com noemen de PVV niet extreemrechts... Alle bronnen die je kunt vinden plaatsen de PVV vooral in de conservatieve hoek:
[ afbeelding ]
Ik baseer mij op wat serieuzere bronnen, wat de onderbuiken van de Fokkers er allemaal van vinden is verder prima maar daar doe ik niet heel veel mee. Je kunt vinden dat de PVV extreem- danwel radicaalrechts is maar dat zijn ze dus niet.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Autoritaire ideeën worden in dit kompas niet zo duidelijk weergegeven. JA21 is veel gematigder dan de PVV bijvoorbeeld.
Dit grafiekje vind ik volstrekte lulkoek. Er is hier blijkbaar een enorme correlatie tussen Links en Progressief.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus het is op persoonlijke titel begrijp ik?
Zelfs de NPO en Parlement.com noemen de PVV niet extreemrechts... Alle bronnen die je kunt vinden plaatsen de PVV vooral in de conservatieve hoek:
[ afbeelding ]
Post anders maar een andere.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:50 schreef thedeedster het volgende:
Dit grafiekje vind ik volstrekte lulkoek. Er is hier blijkbaar een enorme correlatie tussen Links en Progressief.
Het zal wel daar een of andere wetenschapper zijn opgesteld. Maar politiek is natuurlijk geen exacte wetenschap. Zeer subjectief dit.
Ik baseer mij gewoon op de uitspraken en het partijprogramma van de PVV.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik baseer mij op wat serieuzere bronnen, wat de onderbuiken van de Fokkers er allemaal van vinden is verder prima maar daar doe ik niet heel veel mee. Je kunt vinden dat de PVV extreem- danwel radicaalrechts is maar dat zijn ze dus niet.
Populistisch dat wel.
Was niet als persoonlijke aanval bedoeld.quote:
Hier wordt (graag?) aan voorbij gegaan;quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik baseer mij gewoon op de uitspraken en het partijprogramma van de PVV.
De PVV scoorde de afgelopen verkiezingen juist zo goed omdat Wilders juist een groot aantal van die autoritaire ideeën liet vallen - wat volgens mij wel bewijst dat de overgrote meerderheid helemaal niet op radicaalrechts zit te wachten - maar hij laat imo nu niet zien dat hij daar oprecht in was.
Sinds wanneer wil de PVV mensen deporteren? Ja, minder minder, maar als je de partij een beetje volgt snap je hopelijk ook wel dat dat vooral betekent dat hij minder binnen wil halen. Kan best zijn dat hij diep van binnen het liefst alle moslims zou deporteren, maar dat heeft hij nooit hardop beweerd & hij weet ook wel dat hij daar toch nooit mee weg komt. Typisch linkse propaganda, lekker zijn standpunten wat extremer maken zodat je hem daadwerkelijk weg kan zetten als extreem-rechts.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:34 schreef Hexagon het volgende:
Dat zijn serieuzere bronnen, wat de onderbuiken van de Fokkers er allemaal van vinden is verder prima maar daar doe ik niet heel veel mee. Je kunt vinden dat de PVV niet radicaalrechts is, maar dat zijn ze dus wel.quote:
Dit denk ik ook. Wat je gaat zien (denk ik), is dat er een forse stop zal komen op toelatingsgesprekken en er meer eenduidig streng asiel beleid zal komen, zodat een duitsland niet voor 29 landen ineens kan beslissen goh laten we massaal zoveel miljoen mensen toelaten. het cynisch is wel dat hierdoor landen dus soevereiniteit op zullen geven voor een strenger beleid.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:06 schreef theunderdog het volgende:
Wat een verdachtmakingen. Rechts staat helemaal niet gelijk aan anti-EU. De meeste zien dat een uittreding onwijs dom is. Nee, het zal zorgen voor een rechtse koers binnen de EU, en dat is hardstikke goed.
Die termen doen er niet toe. Of PVV nu wel of niet radicaalrechts is, men heeft een klimaat geschapen waarbij een partij zoals de PVV normaal is geworden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat zijn serieuzere bronnen, wat de onderbuiken van de Fokkers er allemaal van vinden is verder prima maar daar doe ik niet heel veel mee. Je kunt vinden dat de PVV niet radicaalrechts is, maar dat zijn ze dus wel.
Ik hoop het. Het wordt hoog tijd.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Wat je gaat zien (denk ik), is dat er een forse stop zal komen op toelatingsgesprekken en er meer eenduidig streng asiel beleid zal komen, zodat een duitsland niet voor 29 landen ineens kan beslissen goh laten we massaal zoveel miljoen mensen toelaten. het cynisch is wel dat hierdoor landen dus soevereiniteit op zullen geven voor een strenger beleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |