Dan verandert er dus niks. Dus wat nou interveniëren als er niks verandert??quote:Op woensdag 10 april 2024 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'een voorbeeld'. Het is een constante.
Ik denk ze wel te herkennen ja, zuiver en alleen dankzij de geschriften. Normaal gesproken, als je het topic blijft volgen, zul jij die ook kunnen herkennen.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik reken jou tot de groep die niet tot de 'kinderen van de nacht' behoort. Dus jij herkent die tekenen. Ben en blijf benieuwd!
[..]
Allicht. De eerste komst is al geweest en werd een enkeltje richting Golgota. Dus daar zijn we klaar mee. De tweede gaan we wel meemaken, dus ben benieuwd.
Verandert er niks aan wat? Ik snap je vraag niet.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan verandert er dus niks. Dus wat nou interveniëren als er niks verandert??
Met propaganda heb ik niets daar prik ik zo doorheen. Dus graag gewoon een voorbeeld/teken.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk ze wel te herkennen ja, zuiver en alleen dankzij de geschriften. Normaal gesproken, als je het topic blijft volgen, zul jij die ook kunnen herkennen.
Pfffff ... het OT is toch geen saai geschiedenisboek?quote:Op woensdag 10 april 2024 14:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar voorlopig zijn we dus nog in de 6e eeuw voor Christus. Nog 2400 jaar geschiedenis te gaan.
Aan mensen/machten. Hij intervenieert toch t.g.v. zijn almacht?quote:
Dat beschrijf ik toch hierboven. God laat rijken opkomen en vallen. Liet Cyrus de Grote Babylon overwinnen. En volgende rijken krijgen de gelegenheid hetzelfde te doen. Die opeenvolging van rijken tot het einde der tijden is dus voorzegd, omdat God dit mogelijk maakte.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Met propaganda heb ik niets daar prik ik zo doorheen. Dus graag gewoon een voorbeeld/teken.
Of het saai is, is persoonlijk. Ik vind geschiedenis bijzonder fascinerend. Ben nu toevallig in Oost Turkije al die oude steden aan het bezoeken. Super interessant.quote:Pfffff ... het OT is toch geen saai geschiedenisboek?
Antakya niet overslaan ivm de grot van Petrusquote:Op woensdag 10 april 2024 15:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat beschrijf ik toch hierboven. God laat rijken opkomen en vallen. Liet Cyrus de Grote Babylon overwinnen. En volgende rijken krijgen de gelegenheid hetzelfde te doen. Die opeenvolging van rijken tot het einde der tijden is dus voorzegd, omdat God dit mogelijk maakte.
[..]
Of het saai is, is persoonlijk. Ik vind geschiedenis bijzonder fascinerend. Ben nu toevallig in Oost Turkije al die oude steden aan het bezoeken. Super interessant.
Je vergeet "willen". Wat je niet aanstaat negeer je gewoon.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar ik heb weinig serieuze berichten gezien waar ik een antwoord op kan/zou moeten geven.
quote:Op woensdag 10 april 2024 17:22 schreef SpecialK het volgende:
Tot nu toe weinig vervulde profetieën (laat staan profetieën die stand blijven houden bij een sceptische analyse).
Vooral veel gezwijmel over de literaire waarde van de bijbel en hoe mooi de symboliek wel niet is. Overdreven diepgaande analyses van de details.
Voelt nu een beetje alsof de TS met dit hele topic dus vooral het doel had om mensen te lokken met "bewijs voor goddelijke kennis en voorspellingen" om ze vervolgens al lezend een evangelische bijbelstudie aan te doen.
Met andere woorden. Wat de dame bij centraal station iedereen probeert aan te doen. Zoals de Amerikanen zo mooi zeggen: Razzle dazzle. Bait and switch.
Sorry maar ik ben nog niet klaar. Al het bovenstaande is in wezen introductie.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:27 schreef SpecialK het volgende:
En dat is het grote probleem met dit alles.
We weten nu WAT je gelooft.. tot in de diepe details.
Maar de vraag rest. WAAROM zou je het geloven. Er zijn talloze prachtig geschreven werken van fictie. Wat maakt deze ineens letterlijk objectief/intersubjectief waar in de realiteit die we delen?
We zijn al meer dan een maand op reis wat dat betreft. Elk detail wat jij aankaart en de emotionele lading die je er aan toe voegt is een volledig subjectieve selectie. Een selectie die onderhand een volledig uniek profiel heeft opgebouwd van "dit is hoe Ali de bijbel ziet". Niemand van de miljarden christenen nu en in het verleden hebben exact dit profiel voor ogen en kunnen stuk voor stuk weer hun eigen profiel aandragen. En op elk punt kunnen ze het met je oneens zijn. "Dit detail is onbelangrijk"... of "deze interpretatie heeft niks met Y te maken". En zij hebben wat dat betreft even veel gelijk als jij. Wat is de kans dat jij met jouw persoonlijke smaakje exact de juiste interpretatie hebt gevonden om de profetie te ondersteunen die je al een maand lang loopt te teasen?quote:Op woensdag 10 april 2024 17:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
[..]
Sorry maar ik ben nog niet klaar. Al het bovenstaande is in wezen introductie.
Jij vindt dat ik overdreven in ga op details. Wat mij betreft zijn de details nu juist zo belangrijk. Die staan er niet voor niets. Ze zorgen ervoor dat het niet zuiver geschiedschrijving is, maar laten zien dat de boodschap die door alle afzonderlijke bijbelgeschriften consistent is. Dat wijst wat mij betreft op een gemeenschappelijke oorsprong, inspiratiebron.
Ja, qua profetieën is het inderdaad jammer. Aan z’n kennis van de bijbel vanuit zijn oogpunt twijfelde waarschijnlijk niemand. Maar ook niemand die er echt om vroeg.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:22 schreef SpecialK het volgende:
Tot nu toe weinig vervulde profetieën (laat staan profetieën die stand blijven houden bij een sceptische analyse).
Vooral veel gezwijmel over de literaire waarde van de bijbel en hoe mooi de symboliek wel niet is. Overdreven diepgaande analyses van de details.
Voelt nu een beetje alsof de TS met dit hele topic dus vooral het doel had om mensen te lokken met "bewijs voor goddelijke kennis en voorspellingen" om ze vervolgens al lezend een evangelische bijbelstudie aan te doen.
Met andere woorden. Wat de dame bij centraal station iedereen probeert aan te doen. Zoals de Amerikanen zo mooi zeggen: Razzle dazzle. Bait and switch.
Dit is gewoon feitelijk onjuist. Bij alles wat ik schrijf put ik uit andere bronnen, dat heb ik ook al eerder genoemd. Ik verzin dit allemaal niet zelf. Sommige mensen hebben hun leven gewijd aan het bestuderen en onderwijzen van deze geschriften. Ik herhaal slechts hun werk en inzichten en probeer die op een begrijpelijke manier te presenteren. Maar daar kun je boeken over schrijven en die zijn er ook over geschreven, omdat je de bijbel simpelweg niet kunt uitputten, er zijn altijd weer nieuwe dingen te ontdekken, dat merk je als je je er daadwerkelijk in verdiept. Er komt ook geen 'bewijsmoment'. Ik schrijf niet met de bedoeling om 'te bewijzen'. Zo werkt dat niet bij geloof. Je kan van alles bewijzen, dat is geen garantie dat iemand ook ergens in gelooft.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
We zijn al meer dan een maand op reis wat dat betreft. Elk detail wat jij aankaart en de emotionele lading die je er aan toe voegt is een volledig subjectieve selectie. Een selectie die onderhand een volledig uniek profiel heeft opgebouwd van "dit is hoe Ali de bijbel ziet". Niemand van de miljarden christenen nu en in het verleden hebben exact dit profiel voor ogen en kunnen stuk voor stuk weer hun eigen profiel aandragen. En op elk punt kunnen ze het met je oneens zijn. "Dit detail is onbelangrijk"... of "deze interpretatie heeft niks met Y te maken". En zij hebben wat dat betreft even veel gelijk als jij. Wat is de kans dat jij met jouw persoonlijke smaakje exact de juiste interpretatie hebt gevonden om de profetie te ondersteunen die je al een maand lang loopt te teasen?
Hoe meer details je blijft aandragen hoe zwakker dat bewijsmoment wordt wat dat betreft. Voor je gevoel denk je dat je een sterke casus aan het opbouwen bent maar je maakt het steeds meer een 1-mans religie met een 1-mans bewijs.
Als je de tijd neemt om de bijbel te bestuderen, komen al die kleine details steeds nadrukkelijker naar voren en herken je ze ook veel sneller. Voor jou en vele anderen is dit, neem ik aan, volstrekt nieuwe materie. Een kennismaking, een introductie. Wat mij betreft is het juist geen warrig verhaal, maar een zeer consistent verhaal. Dus zo'n oordeel ligt wat mij betreft meer aan de lezer dan aan de materie.quote:Bonusvraag:
Als jij een universum zou ontwerpen... zou dit warrige, bijna niet in 1 hoofd te bevatten verhaal de route zijn om mensen een standvastige overtuiging te bieden? Of kan dit allemaal veel directer. Minder leunend op het aantal armbanden die iemand om had in een verhaal?
Na je dood verschijn je trouwens toch ook naakt tegenover God?quote:Op zondag 10 maart 2024 15:20 schreef dop het volgende:
Ik heb 1 prangende vraag die in mij opkomt, als ik over de schaamte van Adam en Eva lees.
Waarom worden wij mensen geboren zonder schaamte, voor onze naaktheid.
Waarom is dit in de moderne mens slechts aangeleerd gedrag?
Het staat er als of het logisch is dat Adam en Eva zich schaamde voor hun naaktheid, maar zo logisch vind ik dat niet.
Dat kan niet, want dan heb je geen lichaam meer. En het is maar de vraag of je God persoonlijk ontmoet. Is ondoenlijk met miljarden geesten. Alleen op een dag al op aarde sterven honderduizenden per dag. En dan hebben we het niet eens over andere planeten.Zo'n god heeft wel wat anders te doen.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Na je dood verschijn je trouwens toch ook naakt tegenover God?
Mee eens, als hij zou bestaan, maar hij is omnipotent en overal aanwezig enzo, dus kan hij op miljarden plekken tegelijk aanwezig zijn en alles en iedereen aanhoren, toch?quote:Op woensdag 10 april 2024 18:10 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat kan niet, want dan heb je geen lichaam meer. En het is maar de vraag of je God persoonlijk ontmoet. Is ondoenlijk met miljarden geesten. Alleen op een dag al op aarde sterven honderduizenden per dag. En dan hebben we het niet eens over andere planeten.Zo'n god heeft wel wat anders te doen.
Waar haal je die theorie vandaan?quote:Op woensdag 10 april 2024 18:12 schreef ToT het volgende:
er zullen vast aardig wat moleculen van de ene persoon in de andere zitten
Sowieso wat je uitplast, poept, zweet en ademt komt weer in the circle of life terecht enzo.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:16 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Waar haal je die theorie vandaan?
Wie zegt dat je als lichaam terugkomt. Ja ik weet het, de katholieke kerk. Maar het staat nergens in de bijbel. Simpele mensen geloven het. Natuurlijk kan het niet, dat je als weggevreten lijk weer opstaat. En een God zou zoiets ook niet willen. Als er in de bijbel staat dat doden weer opstaan, zal daar zeker een heel andere betekenis achter schuilen en krijgen we geen zombieachtige taferelen.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso wat je uitplast, poept, zweet en ademt komt weer in the circle of life terecht enzo.
Alleen antidepressiva al zijn meetbaar in rioolwater en dat komt weer overal terecht wat dieren en planten binnen krijgen.
Je pis komt uit in een rivier en uiteindelijk de zee waar het zich met ander water vermengt en dat verdampt ook weer en regent weer naar beneden enzo.
Toen Jezus stierf, liepen de zombies ook door de straten, volgens de Bijbel.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:21 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wie zegt dat je als lichaam terugkomt. Ja ik weet het, de katholieke kerk. Maar het staat nergens in de bijbel. Simpele mensen geloven het. Natuurlijk kan het niet, dat je als weggevreten lijk weer opstaat. En een God zou zoiets ook niet willen. Als er in de bijbel staat dat doden weer opstaan, zal daar zeker een heel andere betekenis achter schuilen en krijgen we geen zombieachtige taferelen.
Julius Ceasar, ook zo'n genocidale gek.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:12 schreef ToT het volgende:
Het schijnt zelfs dat we met iedere ademteug een flinke lading koolstofatomen binnen krijgen die ooit een deel van het lichaam van Julius Caesar waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |