abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 mei 2024 @ 20:30:15 #51
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213609828
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ergens begrijp ik het wel hoor, Jezus zegt ook dat de hele wet en profeten aan de twee grootste geboden hangen.

Toch vind ik het nogal denigrerend klinken 'in de prullebak gooien', alsof het allemaal waardeloos is en we ook wel zonder kunnen.

Dat was niet wat Jezus bedoelde te zeggen. Die bedoelde dat alles met die twee grote geboden kan worden samengevat. Niet dat de rest waardeloos is.
Dat snap ik. Om een discussie uit te lokken in een klas met o.a. protestanten, leden van het Leger des Heils, mensen uit de evangelisch kerk, baptisten en atheisten is het natuurlijk wel een gevatte opmerking.

Voor wat betreft Jezus. Ik denk niet dat Jezus een flauw benul had van 'de rest'. Het Nieuwe Testament moest nog geschreven worden en het is maar de vraag of aan wat allemaal aan Jezus toegeschreven is ook maar een klein beetje waar is.
Zelf denk ik niet dat Jezus het zo leuk zou hebben gevonden wat er allemaal over hem verzonnen is.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_213610198
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:30 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Dat snap ik. Om een discussie uit te lokken in een klas met o.a. protestanten, leden van het Leger des Heils, mensen uit de evangelisch kerk, baptisten en atheisten is het natuurlijk wel een gevatte opmerking.

Voor wat betreft Jezus. Ik denk niet dat Jezus een flauw benul had van 'de rest'. Het Nieuwe Testament moest nog geschreven worden en het is maar de vraag of aan wat allemaal aan Jezus toegeschreven is ook maar een klein beetje waar is.
Zelf denk ik niet dat Jezus het zo leuk zou hebben gevonden wat er allemaal over hem verzonnen is.
Dan moet je uitgaan van een puur menselijke Jezus en dat doe ik niet. Een goddelijk en menselijke Jezus is zelf de inspiratiebron van zowel het OT als het NT.
pi_213610206
Verder stel ik voor dat we dit topic sluiten en in het andere verdergaan.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:04:23 #54
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213614838
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dan moet je uitgaan van een puur menselijke Jezus en dat doe ik niet. Een goddelijk en menselijke Jezus is zelf de inspiratiebron van zowel het OT als het NT.
We weten dat jij dat niet doet. Alles wat je hier zegt is op basis van je geloof en niet op basis van enige logica.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')