SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Grappig. Zowel een pro-Palestijnse als een pro-Israel fanaat begrijpen mijn post over christenen in het Midden-Oosten niet.![]()
Je gaat bijna denken dat mensen zo diep in hun bubbel zitten dat ze doelbewust dingen niet willen begrijpen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:45 schreef theunderdog het volgende:
Grappig. Zowel een pro-Palestijnse als een pro-Israel fanaat begrijpen mijn post over christenen in het Midden-Oosten niet.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Net als nu de oorlog tegen Hamas is maar onschuldige burgers en veel kinderen massaal door IDF gedood worden?quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:10 schreef Cuendillar het volgende:
De oorlog gaat tegen Hezbollah zijn en niet tegen Libanon; bovendien is Hezbollah bepaald geen christelijke organisatie
En dat gaat geen enkele jaren duren denk ik, eerder enkele maanden.![]()
Partij kiezen (op individueel niveau) bij een conflict, waar je in werkelijkheid helemaal geen aandeel in hebt.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat mensen zo diep in hun bubbel zitten dat ze doelbewust dingen niet willen begrijpen.
Ik vind dat je dan psychiatrisch opgenomen moet worden.![]()
quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat mensen zo diep in hun bubbel zitten dat ze doelbewust dingen niet willen begrijpen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Partij kiezen is nog tot daar aan toe, al is dat wat je zegt wel een beetje raar als je er geen aandeel in hebt. Het wordt problematisch als je vervolgens voor geen enkel ander tegengeluid meer open staat.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Partij kiezen (op individueel niveau) bij een conflict, waar je in werkelijkheid helemaal geen aandeel in hebt.
Ik vind dat je dan psychiatrisch opgenomen moet worden.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat een hamas actie direct wordt afgedaan met een 'jamaarIsrael'.Zie hier het levende bewijs. Mensen blijven liever kankeren op Israel terwijl ze zelf ook dondersgoed weten dat Hamas door zich over te geven in 1 klap de Palestijnse bevolking gaat helpen om de broodnodige hulp te krijgen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Alles om maar niet de daden van de Isralische regering in twijfel te trekken. "Hamas is kut en is kut richting haar eigen bevolking dus al het leed van de Palestijnse burger komt door Hamas". Maar vooral niet stilstaan bij de daden van Isral en of dat allemaal wel gerechtvaardigd is, door de beugel kan en of er alternatieven zijn. Hasbara gaat er lekker in bij gehersenspoelde Scorpie. Niks geleerd ook van de Amerikaanse reactie op 9/11. Triest.
Maar in plaats van dat logica de boventoon voert zijn deze mensen veel meer bezig met de intense gewelddadige en dodelijke haat richting Israel en zijn inwoners te voeden door halve waarheden, leugens en pallywood-filmpjes op X te delen.
Dat soort lui gaan dan Hamas "verzetstrijders" noemen enzo, en weigeren het te hebben over deze groep van duizenden gewelddadige, extremistische, moordlustige, verkrachtende, niets-ontziende martelende kindermoordenaars die liever sterven dan vrede te willen.
En dan is de enige stuiptrekking die dit soort lui nog hebben "Ja maar Israel", want ze weten ook wel dat ze inhoudelijk niet in kunnen op het feit dat niemand in de wereld zo gek is zo'n moordzuchtige wraakmachine van de Hamas voort te laten leven in je achtertuin. Wat dat betreft staat Israel volkomen in hun recht om de aankomende 10 jaar heel Gaza onder controle te houden totdat de laatste Hamas-rat uit zijn hol is gekomen en verdelgd is als het ongedierte dat het is.
Helaas nemen deze ratten vaak onschuldige burgers met zich mee door hen als schilden te gebruiken (iets wat de Ronald Koemannetjes van deze wereld maar nalaten te veroordelen, want hey, het zijn verzetstrijdersmaar dan vooral uitvergroten dat er onschuldige Palestijnen zijn omgekomen door Israel tijdens het verdelgen van ongedierte )
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2024 10:59:21 ]![]()
Waarom zou je qua partij kiezen verder gaan dan: 'ik verkies Israel boven Palestina, simpelweg omdat ik in het westen woon, en Israel onze bondgenoot is'. Dus algemene, geopolitieke support. Ik zie hier daarentegen echt fanboy gedrag.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Partij kiezen is nog tot daar aan toe, al is dat wat je zegt wel een beetje raar als je er geen aandeel in hebt. Het wordt problematisch als je vervolgens voor geen enkel ander tegengeluid meer open staat.
Israel is volslagen achterlijk. Alleen net wat minder achterlijk dan de rest.![]()
Geen idee, ik ken niet anders dan dat er gerommel is in die regio, het is alleen vervelend dat mensen menen dat conflict hier verder uit te moeten diepen omdat ze toevalligerwijs meer met Palestina/Isral hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou je qua partij kiezen verder gaan dan: 'ik verkies Israel boven Palestina, simpelweg omdat ik in het westen woon, en Israel onze bondgenoot is'. Dus algemene, geopolitieke support. Ik zie hier daarentegen echt fanboy gedrag.
Israel is volslagen achterlijk. Alleen net wat minder achterlijk dan de rest.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Israel bevind zich in een totaal ander geopolitiek klimaat omringd door landen die bij het minste geringste Israel van de kaart willen vegen. Onze Westerse idealen en moraliteitskompas zouden daar allang ons ondergang hebben betekend.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou je qua partij kiezen verder gaan dan: 'ik verkies Israel boven Palestina, simpelweg omdat ik in het westen woon, en Israel onze bondgenoot is'. Dus algemene, geopolitieke support. Ik zie hier daarentegen echt fanboy gedrag.
Israel is volslagen achterlijk. Alleen net wat minder achterlijk dan de rest.![]()
Probeer dit nog eens te zeggen, maar dan in begrijpelijke taal?quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Net als nu de oorlog tegen Hamas is maar onschuldige burgers en veel kinderen massaal door IDF gedood worden?Intolerant voor intolerantie![]()
Dat je Libanon ten onrechte een christelijk land noemt helpt niet mee om je punt te maken denk ik.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:45 schreef theunderdog het volgende:
Grappig. Zowel een pro-Palestijnse als een pro-Israel fanaat begrijpen mijn post over christenen in het Midden-Oosten niet.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik ben bang dat je er hiermee compleet naast zit, eigenlijk. Isral krijgt 0 goodwill van een aantal enorme vooringenomen bubbels. Hun recht op zelfverdediging zal nooit erkend worden in die bubbels.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Eens, maar gelet op de steeds meer prevalerende anti-Isral sentimenten lijkt het me verstandig dat Isral na 5 maanden gaat toegeven aan de internationale druk van het staakt het vuren. Puur ten gunste voor humanitaire hulp voor de Palestijnse burger.
Daarbij de wereld dan wel duidelijk maken dat dit 'gevaar voor eigen leven' is gelet op de genocide intentie van Hamas. En onder voorwaarde dat Isral bij de eerste de beste Hamas aanval op Isral het offensief onmiddellijk zal worden hervat.
Het kweekt wat goodwill, en het recht op zelfverdediging zal weer meer internationale erkenning krijgen bij een volgende Hamas aanval.
Een volgende Hamas-aanval zal net zo hard gevierd worden en de reactie erop zal uitgebreid uitgemeten worden.![]()
Libanon is een christelijk land.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat je Libanon ten onrechte een christelijk land noemt helpt niet mee om je punt te maken denk ik.![]()
quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat een hamas actie direct wordt afgedaan met een 'jamaarIsrael'.Die idioterie van Isral haters blijf je altijd houden. Dat volk kan je met een wapenstilstand ook niet bereiken. Sterker nog, wat Israel ook doet ten positieve, ze blijven Isral haten. Reddeloos verloren. Het gaat m.i. dan ook om de goodwill van de rest/meerderheid van de wereldbevolking.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je er hiermee compleet naast zit, eigenlijk. Isral krijgt 0 goodwill van een aantal enorme vooringenomen bubbels. Hun recht op zelfverdediging zal nooit erkend worden in die bubbels.
Een volgende Hamas-aanval zal net zo hard gevierd worden en de reactie erop zal uitgebreid uitgemeten worden.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ah ja, die broodnodige hulp van Isral vanwege leed (mede) veroorzaakt door Isral, die hulp. En wie zegt dat ze echte hulp krijgen als Hamas zich overgeeft en niet een doekje tegen het bloeden? De onderdrukking duurt al decennia, ook vr 7 oktober.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Zie hier het levende bewijs. Mensen blijven liever kankeren op Israel terwijl ze zelf ook dondersgoed weten dat Hamas door zich over te geven in 1 klap de Palestijnse bevolking gaat helpen om de broodnodige hulp te krijgen.Ben zelf ook geen fan van filmpjes, foto's en emotionele verhalen. Meer van feiten, nuance, eerlijkheid en praktische oplossingen.quote:Maar in plaats van dat logica de boventoon voert zijn deze mensen veel meer bezig met de intense gewelddadige en dodelijke haat richting Israel en zijn inwoners te voeden door halve waarheden, leugens en pallywood-filmpjes op X te delen.Ik denk dat een deel van Hamas inderdaad niet voor rede vatbaar is maar ook een deel (waarschijnlijk het merendeel) die wel tot iets constructiefs bereid is als het aanbod aantrekkelijk genoeg is. En dat laatste geldt al helemaal voor het volk wat geen banden heeft met Hamas. Jij lijkt ze allemaal als beesten te zien, ik zie ze als mensen waarvan slechts een deel hopeloos verloren is.quote:Dat soort lui gaan dan Hamas "verzetstrijders" noemen enzo, en weigeren het te hebben over deze groep van duizenden gewelddadige, extremistische, moordlustige, verkrachtende, niets-ontziende martelende kindermoordenaars die liever sterven dan vrede te willen.1000 doden vs 35k+ doden... wie is hier nou de moordzuchtige wraakmachine?quote:En dan is de enige stuiptrekking die dit soort lui nog hebben "Ja maar Israel", want ze weten ook wel dat ze inhoudelijk niet in kunnen op het feit dat niemand in de wereld zo gek is zo'n moordzuchtige wraakmachine van de Hamas voort te laten leven in je achtertuin. Wat dat betreft staat Israel volkomen in hun recht om de aankomende 10 jaar heel Gaza onder controle te houden totdat de laatste Hamas-rat uit zijn hol is gekomen en verdelgd is als het ongedierte dat het is.Ik veroordeel dat maar het vergoeilijkt niet het handelen van Isral.quote:Helaas nemen deze ratten vaak onschuldige burgers met zich mee door hen als schilden te gebruiken (iets wat de Ronald Koemannetjes van deze wereld maar nalaten te veroordelen, want hey, het zijn verzetstrijdersmaar dan vooral uitvergroten dat er onschuldige Palestijnen zijn omgekomen door Israel tijdens het verdelgen van ongedierte )
"Rat"... "ongedierte"... "verdelgen". Historisch gezien trouwens echt het taalgebruik van de goede kant![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vroeger. Tegenwoordig niet meer.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Libanon is een christelijk land.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat Isral doelbewust journalisten vermoordt wisten al natuurlijk. Kennelijk heeft TNO onderzoek gedaan naar 1 casus.quote:Onderzoek TNO concludeert dat Israli's op journalisten schoten
Een Isralische tankbemanning heeft volgens onderzoek uitgevoerd in opdracht van persbureau Reuters in oktober in Libanon bijna twee minuten lang op een groepje journalisten geschoten. Ze werden met twee tankgranaten bestookt en ze zijn vervolgens "zeer waarschijnlijk" lang met machinegeweervuur beschoten. Reuters heeft TNO (Nederlandse Organisatie voor toegepast-natuurwetenschappelijk onderzoek) in de arm genomen om uit te vinden wat er 13 oktober precies gebeurd kan zijn.
Bij de beschieting werd Reutersmedewerker Issam Abdallah (37) gedood en is een fotograaf van het Franse persbureau AFP, Christina Assi (28), gewond geraakt. Reuters stelt dat het met bewijsmateriaal naar TNO is gestapt om dat te laten analyseren. Het persbureau concludeerde voorlopig in december al samen met de TNO-onderzoekers dat de tankbemanning het vuur op de journalisten had geopend van ongeveer anderhalve kilometer afstand. Dit is nu bevestigd onder meer aan de hand van geluidsopnames en beelden van het incident die afkomstig zijn van een videocamera van de nieuwszender Al Jazeera.
In totaal werden zeven journalisten onder vuur genomen. Ze waren aan het werk in het zuiden van Libanon bij het dorp Alma al-Chaab om beelden te maken van de beschietingen over en weer tussen de Israli's en de strijders van de Libanese beweging Hezbollah. De journalisten reden in een auto met "TV" erop gekalkt en droegen blauwe helmen en vesten waar "press" op stond.
Isral is naar eigen zeggen ook een onderzoek begonnen, maar daar is nog niets van vernomen. Isral stelt dat het geen journalisten als doelwit kiest. Het onderzoek kan niet vaststellen of de tankbemanning met opzet journalisten onder vuur nam. (ANP)Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
In Nederland is het fanboy gedrag wel heel duidelijk (heb alleen niet erbij gezegd voor welke kant).quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel is volslagen achterlijk. Alleen net wat minder achterlijk dan de rest.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het ligt gecompliceerder. Een eerdere post van mij.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat mensen zo diep in hun bubbel zitten dat ze doelbewust dingen niet willen begrijpen.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:14 schreef egayalS het volgende:
Ik moet misschien mijn excuses aanbieden aan de Isral adepten hiero, omdat ik al geruime tijd zeg dat ze de wandaden van de Israelis niet willen zien. Misschien is het zo dat ze de realiteit simpelweg niet kunnen zie omdat hun hersenen hun zicht op de realiteit saboteren.
Kwam een post recentelijk tegen waarin uit onderzoek blijkt dat wanneer mensen geconfronteerd worden met consonante informatie, dus in het geval van de Isral adepten, wanneer ze geconfronteerd worden met Hasbara propaganda dat hun vooroordelen bevestigen gaan hun emotionele circuit gloeien en zeggen ze bv "zie je nou wel unwra zijn terroristen".
Echter wanneer ze geconfronteerd worden met dissonante informatie bv dat de Israelis massa moorden plegen, de Palestijnen dehumaniseren, doelbewust de Palestijnen verhongeren, random burgers snipen, random burgers voor de cameras belachelijk maken, door de lingerie van Palestijnse vrouwen gaan, plunderingen uitvoeren, voedsel onder de rupsbanden van tanks vernietigen om de verhongerende Palestijnen te treiteren.
Met andere woorden zich niet gedragen als de most moral army in the world zoals ze zelf graag geloven, dan stoppen de delen van de hersendelen waar het rationele denken zit met functioneren en raken ze nog meer overtuigd dat de israelis de most moral army in the world hebben
[..]quote:How Your Emotions Can Stop You From Thinking Properly
Mistakes Were Made, but Not by Me: Why We Justify Foolish Beliefs, Bad Decisions, and Hurtful Acts)" by Carol Tavris and Elliot Aronson.
https://www.goodreads.com(...)e_Made_but_Not_by_Me
"Drew Westen and his colleagues found that the reasoning areas of the brain virtually shut down when participants were confronted with dissonant information, and the emotion circuits of the brain were activated when consonance was restored.
These mechanisms provide neurological basis for the observation that once our minds are made up, it can be a major effort to change them."
"Neuroscientists have shown that these biases in thinking were built into the way brains process information - all brains, regardless of their owners' political affiliation.
In one study, people were monitored by magnetic resonance imaging (MRI) as they tried to process either dissonant or consonant information about George Bush or John Kerry.
Indeed, even reading information that goes against your point of view can make you all the more convinced you are right."Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Welke post?quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:45 schreef theunderdog het volgende:
Grappig. Zowel een pro-Palestijnse als een pro-Israel fanaat begrijpen mijn post over christenen in het Midden-Oosten niet.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Vandaar je veroordeling van het ziekenhuisincident voordat bleek dat niet Israel maar Hamas zelf erachter zat toch?quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah ja, die broodnodige hulp van Isral vanwege leed (mede) veroorzaakt door Isral, die hulp. En wie zegt dat ze echte hulp krijgen als Hamas zich overgeeft en niet een doekje tegen het bloeden? De onderdrukking duurt al decennia, ook vr 7 oktober.
[..]
Ben zelf ook geen fan van filmpjes, foto's en emotionele verhalen. Meer van feiten, nuance, eerlijkheid en praktische oplossingen.Precies wat ik zeg: Jouw grenzeloze naeve gedachten dat er met deze religieuze extremistische gebrainwashte moordenaars redelijkerwijs onderhandeld kan worden zou voor Israel hun ondergang betekenen. De afgelopen jaren is ingezet op zelfbestuur in Gaza door Hamas en kijk wat er van terecht is gekomen - een slachtpartij die ongekend is sinds WO2. Hoe kan je nou in hemelsnaam denken dat er met dat soort mensen, die jarenlang een slachtpartij plannen, ondertussen 1 grote show opvoeren, te onderhandelen valt over een staakt-het-vuren? In het woordenboek kan bij het woord onbetrouwbaar direct een link naar Hamas en de Palestijnen met 7 oktober worden gezet.quote:Ik denk dat een deel van Hamas inderdaad niet voor rede vatbaar is maar ook een deel (waarschijnlijk het merendeel) die wel tot iets constructiefs bereid is als het aanbod aantrekkelijk genoeg is. En dat laatste geldt al helemaal voor het volk wat geen banden heeft met Hamas. Jij lijkt ze allemaal als beesten te zien, ik zie ze als mensen waarvan slechts een deel hopeloos verloren is.Hoeveel van die doden zijn Hamas strijders - oh nee wacht, Hamas rapporteert dat niet, want dat komt hun frame van onschuldige burgerdoden niet ten goede.quote:1000 doden vs 35k+ doden... wie is hier nou de moordzuchtige wraakmachine?Je veroordeelt geen zak. Je zegt iets voor de buhne om daarna doodleuk op te roepen dat Israel de moordzuchtige machine genaamd Hamas maar gewoon moet tolereren en de doden die daarbij vallen op de koop toe nemen "want dat krijg je ervan als je daar een staat sticht". Zelden iemand gezien die zo hard antisemitisch geluid loopt te verkondigen en ondertussen de Palestijnse moordaanslagen op Israelische burgers goed praat, met je "verzetstrijders".quote:Ik veroordeel dat maar het vergoeilijkt niet het handelen van Isral.quote:"Rat"... "ongedierte"... "verdelgen". Historisch gezien trouwens echt het taalgebruik van de goede kant![]()
Ja, dat jij weigert Hamas verkrachters en moordenaars te veroordelen voor hun daden wisten we allang. In jouw ogen zijn het helden en dan is het nogal lastig om ze uit te maken voor barbaarse psychopatische dieren. Blijf draaien Koemannetje, blijf draaien om de hete brij heen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2024 11:59:17 ]![]()
Hard gelachen om zoveel hypocrisie.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:50 schreef egayalS het volgende:
[..]
Het ligt gecompliceerder. Een eerdere post van mij.
[..]![]()
Je beschrijft feilloos het concept van confirmation bias en cognitieve dissonantie bij normale mensen - en gaat totaal voorbij aan het allesbepalende verschijnsel bij jullie Isralhaters en bij het grootste deel van de Palestijnen zelf.
De haat.
Die bepaalt alles voor jullie. Waar ikzelf me bewust ben van cognitieve dissonantie, en er omheen probeer te werken door jouw propaganda wl te lezen, is dat bij jullie haters niet mogelijk. Haat is een extreme emotie en dus zwart-wit. Daarom projecteren jullie je haat ook zo vaak op Isral en diens steuners en daarom lijkt het ook alsof beide zijden onwrikbaar zijn. Is voor een deel ook zo, maar door twee distinctieve redenen. Haat (onoplosbaar) en cognitieve dissonantie (in theorie oplosbaar).Intolerant voor intolerantie![]()
Hamas: Isral moet niets weten van vredesonderhandelingen
https://www.telegraaf.nl/(...)edesonderhandelingenHahahahaquote:Isral heeft volgens de Palestijnse beweging Hamas bij de onderhandelingen in Caro over een bestand in de Gazastrook alle pogingen van bemiddelaars doen mislukken. Zo wil Isral bijvoorbeeld niets weten van het stopzetten van de aanvallen en het toelaten op grote schaal van hulp in de Gazastrook. De delegatie van Hamas heeft volgens Egyptische staatsmedia Caro verlaten en de gesprekken over een bestand zouden komende week hervat worden.
Dat is dan waarschijnlijk te laat voor het oorspronkelijke doel van deze gespreksronde. Dat is een bestand vr het begin van de islamitische vastenmaand ramadan die begin komende week aanvangt.
De terroristenclub die geen vrede wil voordat alle joden dood zijn, huilt over de vredesonderhandelingen
Hamas: "Eieren leggen kippen!"Intolerant voor intolerantie![]()
Aah ik zie het alquote:Op donderdag 7 maart 2024 11:03 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Probeer dit nog eens te zeggen, maar dan in begrijpelijke taal?![]()
Wat voor goodwill? Je lapt al ruim 75 jaar de internationale regels aan je laars. Ga dat maar eens eerst naleven en als je dan nog wat van jezelf kan geven krijg je misschien wat goodwill.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je er hiermee compleet naast zit, eigenlijk. Isral krijgt 0 goodwill van een aantal enorme vooringenomen bubbels. Hun recht op zelfverdediging zal nooit erkend worden in die bubbels.
Een volgende Hamas-aanval zal net zo hard gevierd worden en de reactie erop zal uitgebreid uitgemeten worden.![]()
Zo ongeveer, maar dat hangt grotendeels van Hezbollah af. Als ook zij zich tussen de burgers verschuilen en ze inzet als menselijk schild, dan gaat dat inderdaad gebeuren.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Net als nu de oorlog tegen Hamas is maar onschuldige burgers en veel kinderen massaal door IDF gedood worden?Intolerant voor intolerantie![]()
Alleen genocide lovers en Isral adepten geloofden daar natuurlijk niet in.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:40 schreef egayalS het volgende:
Dat Isral doelbewust journalisten vermoordt wisten al natuurlijk. Kennelijk heeft TNO onderzoek gedaan naar 1 casus.
[..]![]()
De Palestijnen moeten inderdaad een proces van de-radicalisering ondergaan. Je kunt het vergelijken met Duitsland, dat na de Tweede Wereldoorlog een proces van denazificatie moest ondergaan.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Minder terreur, dus tweestatenoplossing. En niet minder terreur, dus Hamas uitschakelen.
Maar je bent totaal niet realistisch dat Hamas compleet kan worden uitgeschakeld. Het idee van Hamas blijft altijd wel bestaan, zeker de komende decennia. Hoe veel gefrustreerde pubers gaan zich aansluiten de komende vijf jaar?Je hebt hier toch echt al de meest opmerkelijke dingen zitten te verkondigen. Zo moest Isral vooral maar niets terugdoen na 7 oktober, want ach jee de Palestijnen waren zo zielig, dus moest men de onderhandelingstafel opzoeken en consessies doen nadat er meerdere Isralische dorpen waren afgeslacht. En het terrorisme en zelf het antisemitisme van de Palestijnen heb je gezegd te kunnen 'begrijpen'. Dat zou ik toch geen nuances of eerlijke en praktische oplossing willen noemen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben zelf ook geen fan van filmpjes, foto's en emotionele verhalen. Meer van feiten, nuance, eerlijkheid en praktische oplossingen.Goed dat je ook eindelijk eens uitspreekt tegen het terreur dat Isral al 75 jaar moet ondergaan. En in het geval van Joden in de regio, is dit al meer dan 100 jaar. Want ook voordat Isral bestond, waren Arabieren al bezig met pogroms jegens Joden.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat voor goodwill? Je lapt al ruim 75 jaar de internationale regels aan je laars. Ga dat maar eens eerst naleven en als je dan nog wat van jezelf kan geven krijg je misschien wat goodwill.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Mwahquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alleen genocide lovers en Isral adepten geloofden daar natuurlijk niet in.
Journalisten lopen nu eenmaal gevaar in oorlogsgebied, de vraag of men wist dat er op journalisten werd geschoten is niet beantwoord en dat lijkt me de enige interessante hierOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
*insert lijst van oorlogen begonnen door buurlanden tegen Isral van de afgelopen 75 jaar*quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen moeten inderdaad een proces van de-radicalisering ondergaan. Je kunt het vergelijken met Duitsland, dat na de Tweede Wereldoorlog een proces van denazificatie moest ondergaan.
[..]
Je hebt hier toch echt al de meest opmerkelijke dingen zitten te verkondigen. Zo moest Isral vooral maar niets terugdoen na 7 oktober, want ach jee de Palestijnen waren zo zielig, dus moest men de onderhandelingstafel opzoeken en consessies doen nadat er meerdere Isralische dorpen waren afgeslacht. En het terrorisme en zelf het antisemitisme van de Palestijnen heb je gezegd te kunnen 'begrijpen'. Dat zou ik toch geen nuances of eerlijke en praktische oplossing willen noemen.
[..]
Goed dat je ook eindelijk eens uitspreekt tegen het terreur dat Isral al 75 jaar moet ondergaan. En in het geval van Joden in de regio, is dit al meer dan 100 jaar. Want ook voordat Isral bestond, waren Arabieren al bezig met pogroms jegens Joden.![]()
Ik doe helemaal niks (op vier nogal lullige edoch terechte verkeersboetes na in mijn hele leven) maar bedankt voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat voor goodwill? Je lapt al ruim 75 jaar de internationale regels aan je laars. Ga dat maar eens eerst naleven en als je dan nog wat van jezelf kan geven krijg je misschien wat goodwill.![]()
Moslims die na honderduizenden doden door aanslagen het gore lef hebben om te janken over "regels.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dat is volgens mij een stuk minder hun ding, maar ze schijnen wel een formidabel tunnelnetwerk aangelegd te hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:50 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zo ongeveer, maar dat hangt grotendeels van Hezbollah af. Als ook zij zich tussen de burgers verschuilen en ze inzet als menselijk schild, dan gaat dat inderdaad gebeuren.
https://www.reuters.com/article/idUSKCN1T42A7/
https://www.timesofisrael(...)hern-lebanon-report/
https://www.forbes.com/si(...)ahs-land-of-tunnels/![]()
Waarom alleen de Palestijnen dan?quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen moeten inderdaad een proces van de-radicalisering ondergaan. Je kunt het vergelijken met Duitsland, dat na de Tweede Wereldoorlog een proces van denazificatie moest ondergaan.
Waarom mag Isral de meest walgelijke dingen uitvoeren, al tientallen jaren, maar moet Palestina alles doen.Ik heb hier nog niemand 7 oktober zien goed praten.quote:Je hebt hier toch echt al de meest opmerkelijke dingen zitten te verkondigen. Zo moest Isral vooral maar niets terugdoen na 7 oktober, want ach jee de Palestijnen waren zo zielig,
Maar moet Isral er op deze manier op reageren? Moet Isral een genocide loslaten om een terroristische aanval te vergelden?
En dan ook nog eens te bedenken dat 7 okt niet uit de lucht kwam vallen. Als je bedenkt wat Isral al tientallen jaren doet tegen Palestina.Volgens mij is iedereen hier anti-Hamas. Anti-terreur van Palestijnse kant.quote:Goed dat je ook eindelijk eens uitspreekt tegen het terreur dat Isral al 75 jaar moet ondergaan. En in het geval van Joden in de regio, is dit al meer dan 100 jaar. Want ook voordat Isral bestond, waren Arabieren al bezig met pogroms jegens Joden.
Het grootste probleem zit hem erin dat mensen hier niet anti-genocide en anti-terreur van Israelische kant zijn.
Ook jij praat echt alles weer goed.
Want zie 7 oktober, zie 75 jaar geweld.
Wat je echter niet WILT beseffen is wat Isral al tientallen jaren doet tegen Palestina.
Isral pest al tientallen jaren Palestina. Palestijnen doen dan af en toe wat terug. Dan doet Isral verontwaardigt en doet wat terug.
Palestijnen nog bozer en doen iets. Etc etc.
Dat noemen we een vicieuze cirkel.![]()
Nee, want Isral is een lieverdjequote:Op donderdag 7 maart 2024 13:18 schreef HeatWave het volgende:
Moslims die na honderduizenden doden door aanslagen het gore lef hebben om te janken over "regels.
![]()
![]()
Toch wel walgelijk dat Nederland de Israelische president toelaat hier.
Die beste man komt hier huichelachtig praten over de holocaust. Terwijl ondertussen zijn eigen land een genocide pleegt.
Historie is iets om van te leren, dat wil Isral ons maar al te graag onder de neus drukken.
Met alle recht overigens.
Maar ondertussen voeren ze het zelf afschuwelijk erg uit![]()
![]()
Vast niet, maar waarom zou je lief zijn tegen moslims? Geef me 1 geldige reden?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, want Isral is een lieverdjeA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Zou er een mogelijkheid zijn op Fok om het woordje genocide te turven?
Ik heb echt nog nooit zo vaak dergelijke taal de wereld in geslingerd zien worden als nu. Het zijn bijzondere tijdenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Terwijl er op geen enkele wijze sprake is van een genocide, echt in de verre verste niet.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:25 schreef Molo het volgende:
Zou er een mogelijkheid zijn op Fok om het woordje genocide te turven?
Ik heb echt nog nooit zo vaak dergelijke taal de wereld in geslingerd zien worden als nu. Het zijn bijzondere tijdenA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Isral pest de Palestijnen niet. Het land heeft zich al bijna een eeuw moeten verdedigen tegen het aanhoudende geweld en terreur van de Palestijnen en andere Arabieren omdat deze vonden dat men niet te veel Joden in het gebied kon accepteren en daarom maar over besloot te moeten gaan tot de aanval. Eerst jegens Joden individueel, daarna jegens de Joodse staat.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom alleen de Palestijnen dan?
Waarom mag Isral de meest walgelijke dingen uitvoeren, al tientallen jaren, maar moet Palestina alles doen.
[..]
Ik heb hier nog niemand 7 oktober zien goed praten.
Maar moet Isral er op deze manier op reageren? Moet Isral een genocide loslaten om een terroristische aanval te vergelden?
En dan ook nog eens te bedenken dat 7 okt niet uit de lucht kwam vallen. Als je bedenkt wat Isral al tientallen jaren doet tegen Palestina.
[..]
Volgens mij is iedereen hier anti-Hamas. Anti-terreur van Palestijnse kant.
Het grootste probleem zit hem erin dat mensen hier niet anti-genocide en anti-terreur van Israelische kant zijn.
Ook jij praat echt alles weer goed.
Want zie 7 oktober, zie 75 jaar geweld.
Wat je echter niet WILT beseffen is wat Isral al tientallen jaren doet tegen Palestina.
Isral pest al tientallen jaren Palestina. Palestijnen doen dan af en toe wat terug. Dan doet Isral verontwaardigt en doet wat terug.
Palestijnen nog bozer en doen iets. Etc etc.
Dat noemen we een vicieuze cirkel.
Daarnaast is er van genocide is helemaal geen sprake, bestaat 'Palestina' niet en heeft ook nooit bestaan. Probeer het nog maar eens en dit keer zonder bloedsprookjes of geschiedvervalsing.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik ben daar ooit in geweest, echt ongelofelijk hoe lang dat aanvoelt als je erin bent. Hoe dichter ze bij de grens met Israel kwamen hoe lichter gereedschap ze moesten gebruiken om ongehoord te blijven.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een stuk minder hun ding, maar ze schijnen wel een formidabel tunnelnetwerk aangelegd te hebben.
https://www.reuters.com/article/idUSKCN1T42A7/
https://www.timesofisrael(...)hern-lebanon-report/
https://www.forbes.com/si(...)ahs-land-of-tunnels/![]()
Oh wauw, dat lijkt me tegelijk heel gaaf en heel benauwend. Ik word al een beetje leip in de mergelgrottenquote:Op donderdag 7 maart 2024 13:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik ben daar ooit in geweest, echt ongelofelijk hoe lang dat aanvoelt als je erin bent. Hoe dichter ze bij de grens met Israel kwamen hoe lichter gereedschap ze moesten gebruiken om ongehoord te blijven.![]()
![]()
quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:21 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb hier nog niemand 7 oktober zien goed praten.Dit is toch gewoon Comedy Capers of niet soms.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:21 schreef bianconeri het volgende:
En dan ook nog eens te bedenken dat 7 okt niet uit de lucht kwam vallen. Als je bedenkt wat Isral al tientallen jaren doet tegen Palestina.
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2024 13:48:56 ]![]()
Bestaat gewoon hoorquote:Op donderdag 7 maart 2024 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
Daarnaast is er van genocide is helemaal geen sprake, bestaat 'Palestina' niet en heeft ook nooit bestaan. Probeer het nog maar eens en dit keer zonder bloedsprookjes of geschiedvervalsing
https://web.archive.org/w(...)tent/site/palestine/Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Misschien moet je de feiten gewoon eens nazoeken?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch gewoon Comedy Capers of niet soms.
Want volgens mij mis je een beetje wat Israel allemaal doet.Israel pest de Palestijnen wel. Genoeg moorden, verkrachtingen en landje pik.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral pest de Palestijnen niet. Het land heeft zich al bijna een eeuw moeten verdedigen tegen het aanhoudende geweld en terreur van de Palestijnen en andere Arabieren omdat deze vonden dat men niet te veel Joden in het gebied kon accepteren en daarom maar over besloot te moeten gaan tot de aanval. Eerst jegens Joden individueel, daarna jegens de Joodse staat.
Daarnaast is er van genocide is helemaal geen sprake, bestaat 'Palestina' niet en heeft ook nooit bestaan. Probeer het nog maar eens en dit keer zonder bloedsprookjes of geschiedvervalsing.
Maar goed dat mis je blijkbaar een beetje.Een volk volledig uitmoorden zonder te kijken wie of wat je aanvalt?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Terwijl er op geen enkele wijze sprake is van een genocide, echt in de verre verste niet.
Dat is wat we genocide noemen.![]()
Maar hunnie...quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, want Isral is een lieverdje
Intolerant voor intolerantie![]()
Ja, dat deel klopt. Alleen gebeurt dat totaal niet op dit moment, wat als Israel dat wil was het 8 oktober volledig klaar geweest met heel gaza.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:10 schreef bianconeri het volgende:
.
[..]
Een volk volledig uitmoorden zonder te kijken wie of wat je aanvalt?
Dat is wat we genocide noemen..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
![]()
Wat is mijn stad toch kapotgemaakt door islampijpers, gezellig als Jood naar een verbindingsavond, met de ramadan als thema.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ga je toch niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nog steeds groot gedeelte. Maar ik begrijp dat je kolonisatie dan ineens wel toppie vindt?quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vroeger. Tegenwoordig niet meer.![]()
Alles gaat gelijk heel steil naar beneden, dus als je op de terugweg weer naar boven moet dan word je wel een beetje benauwd.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh wauw, dat lijkt me tegelijk heel gaaf en heel benauwend. Ik word al een beetje leip in de mergelgrotten![]()
Lekker eten, mooi toch?quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Wat is mijn stad toch kapotgemaakt door islampijpers, gezellig als Jood naar een verbindingsavond, met de ramadan als thema.![]()
Annabel vergeet alleen dat ze met dat dikke lichaam van haar zodanig op een varken lijkt, dat ze zowel haram als treife is.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Wat is mijn stad toch kapotgemaakt door islampijpers, gezellig als Jood naar een verbindingsavond, met de ramadan als thema.
Heb je haar wel eens horen praten? ze moet bij elke zin een hap adem nemen.![]()
Was Annebol van plan daar weer wat leuke jodengrappen te maken ofzo?quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Wat is mijn stad toch kapotgemaakt door islampijpers, gezellig als Jood naar een verbindingsavond, met de ramadan als thema.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Haha ja. Toen kreeg ze ook best veel gezeik over zich heen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Was Annebol van plan daar weer wat leuke jodengrappen te maken ofzo?
[ afbeelding ]
Daarna is ze door de knieen gegaan. In de wandelgangen zegt men dat ze een hijskraan nodig had om weer op te staan.![]()
Haha, een 'iftar'. Tja, de Islamofilie in progressieve kringen blijft inderdaad een erg vreemd fenomeen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Wat is mijn stad toch kapotgemaakt door islampijpers, gezellig als Jood naar een verbindingsavond, met de ramadan als thema.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 07-03-2024 16:59:00 (geen trouw/geen volkskrant) ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Tis wat.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Wat is mijn stad toch kapotgemaakt door islampijpers, gezellig als Jood naar een verbindingsavond, met de ramadan als thema.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
NeeOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Helden![]()
Het is van de zotte dat terwijl Israel voor genocide wordt berecht bij het ICJ, dat wij dan de president van dat land uitnodigen om het holocaust museum te openen.Dit is de man die voor de cameras kenbaar maakte dat iedereen in Gaza verantwoordelijk is 7 oktober en dat hij niet accepteert dat er burgers zijn in Gaza. Dat Zuid Afrika bij het ICJ uitgerekend zijn uitspraken heeft gebruikt is veelzeggend.
Het is zoiets als dat je iemand die berecht wordt voor pedofilie uitnodigt voor de opening van een kinderdagverblijf. Hoe groot is die plaat voor je kop dan?quote:Demonstratie in Amsterdam om komst Isralische president
Op het Waterlooplein in Amsterdam is zondag een demonstratie vanwege de aanwezigheid van de Isralische president Isaac Herzog bij de opening van het Nationaal Holocaustmuseum. Een van de demonstrerende organisaties, de joodse organisatie Erev Rav, roept op de president aanstaande zondag ‘te arresteren voor het aanzetten tot genocide op de Palestijnen’.
Erev Rav was eerder ook betrokken bij sit-ins voor de Palestijnse slachtoffers in Gaza. Koning Willem-Alexander opent het museum zondag en houdt een toespraak in de Portugese Synagoge, die vlak naast het Waterlooplein ligt. Het museum zelf ligt een paar straten verderop, tegenover de Hollandsche Schouwburg aan de Plantage Middenlaan.
Erev Rav demonstreert tegen Herzog omdat hij een leider is “van een staat die genocide pleegt’, of ‘plausibel genocide’ pleegt in de woorden van het Internationaal Gerechtshof. Genocide mag nooit meer worden getolereerd, laat staan genormaliseerd.” De demonstratie begint om elf uur. ANPIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat is niet wat hij gezegd heeft, dit is bij elkaar geknipt en geplakt uit meerdere statements, waarbij bijvoorbeeld weer weg is gelaten dat hij zei dat er geen excuus is om onschuldige burgers af te maken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:43 schreef egayalS het volgende:
Helden![]()
Het is van de zotte dat terwijl Israel voor genocide wordt berecht bij het ICJ, dat wij dan de president van dat land uitnodigen om het holocaust museum te openen.Dit is de man die voor de cameras kenbaar maakte dat iedereen in Gaza verantwoordelijk is 7 oktober en dat hij niet accepteert dat er burgers zijn in Gaza. Dat Zuid Afrika bij het ICJ uitgerekend zijn uitspraken heeft gebruikt is veelzeggend.
Het is zoiets als dat je iemand die berecht wordt voor pedofilie uitnodigt voor de opening van een kinderdagverblijf. Hoe groot is die plaat voor je kop dan?
[..]
Maar ga vooral door met je stemmingmakerij, het is wel weer duidelijk waar het achtereinde van de bagger herkauwende menselijke duizendpoot is.![]()
Te druk bezig met Russische hoertjes.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Niet reageren, rapporteren.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij gezegd heeft, dit is bij elkaar geknipt en geplakt uit meerdere statements, waarbij bijvoorbeeld weer weg is gelaten dat hij zei dat er geen excuus is om onschuldige burgers af te maken.
Maar ga vooral door met je stemmingmakerij, het is wel weer duidelijk waar het achtereinde van de bagger herkauwende menselijke duizendpoot is.![]()
Ik vind dit een topic voor discussie, niet voor propaganda.Intolerant voor intolerantie![]()
Hamas heeft zich nog steeds niet overgegeven, lijkt haast of ze Palestijnen dood willen hebben.
En wat verwachten die laffe honden eigenlijk? Zonder wapenstilstand/vrede zitten ze als ratten klem in hun tunnels.![]()
Gewoon druk blijven uitoefenen en door drukken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:23 schreef havanagila het volgende:
Hamas heeft zich nog steeds niet overgegeven, lijkt haast of ze Palestijnen dood willen hebben.
En wat verwachten die laffe honden eigenlijk? Zonder wapenstilstand/vrede zitten ze als ratten klem in hun tunnels.![]()
Ze verwachten dat er nu of in de verre toekomst een moment komt dat IDF ophoudt met vechten, bijvoorbeeld omdat IDF 90% van Hamas heeft uitgeschakeld, en op dat moment zal Hamas de overwinning uitroepen. Dus schuilen en bidden dat ze het overlevenquote:Op donderdag 7 maart 2024 18:23 schreef havanagila het volgende:
Dat wisten ze al. Voor de inval in Gaza waren ze al doelwit. Dat er relatief en absoluut zoveel meer journalisten in een korte periode sneuvelden kwam ook niet uit de lucht vallen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mwah
Journalisten lopen nu eenmaal gevaar in oorlogsgebied, de vraag of men wist dat er op journalisten werd geschoten is niet beantwoord en dat lijkt me de enige interessante hier![]()
Bewijzen waarvan? Dat Isreal al 75 jaar resolutie op resolutie niet naleeft? Dat Isreal al 75 jaar internationale regels schendt? Zat bewijzen van.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niks (op vier nogal lullige edoch terechte verkeersboetes na in mijn hele leven) maar bedankt voor het bewijzen van mijn punt.![]()
En de nieuwe generatie wordt daarna alvast klaar gestoomd voor over een paar jaar.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze verwachten dat er nu of in de verre toekomst een moment komt dat IDF ophoudt met vechten, bijvoorbeeld omdat IDF 90% van Hamas heeft uitgeschakeld, en op dat moment zal Hamas de overwinning uitroepen. Dus schuilen en bidden dat ze het overlevenWie dit leest is een lezer van dit![]()
Er is natuurlijk een hoop te doen over die Pallywooders die honger zouden hebben..
COGAT laat graag zien dat er voedsel in overvloed is
En als UNRWA weer eens jankt dat er te weinig eten is, dan wordt UNRWA er op gewezen dat er aan de grens genoeg staat maar UNRWA niet voldoende vrachtwagens binnen Gaza vervoert
COGAT laat ook dagelijks trots de nummers zien. Het aantal vrachtwagens met voedsel
Iedereen kan zelf uitrekenen hoeveel voedsel dat is en hoeveel dat per persoon is. (2,2 miljoen inwoners en 150 dagen gesloten grenzen). Het is beduidend minder dan een puberen meisje per dag eet.
Ik kom hier op omdat ik dit artikel uit 2012 tegenkwam. Het betreft de oorlog van 2008. Goed om te realiseren, toen had Gaza 1,6 miljoen inwoners.
Haaretz Exclusive | 2,279 Calories per Person: How Israel Made Sure Gaza Didn't Starve
Knip
After a three-and-a-half-year legal battle waged by the Gisha human rights organization, the Coordinator of Government Activities in the Territories has finally released a 2008 document that detailed its "red lines" for "food consumption in the Gaza Strip."
The document calculates the minimum number of calories necessary, in COGAT's view, to keep Gaza residents from malnutrition at a time when Israel was tightening its restrictions on the movement of people and goods in and out of the Strip, including food products and raw materials. The document states that Health Ministry officials were involved in drafting it, and the calculations were based on "a model formulated by the Ministry of Health ... according to average Israeli consumption," though the figures were then "adjusted to culture and experience" in Gaza.
Knip
The "red lines" document calculates the minimum number of calories needed by every age and gender group in Gaza, then uses this to determine the quantity of staple foods that must be allowed into the Strip every day, as well as the number of trucks needed to carry this quantity. On average, the minimum worked out to 2,279 calories per person per day, which could be supplied by 1,836 grams of food, or 2,575.5 tons of food for the entire population of Gaza.
Bringing this quantity into the Strip would require 170.4 truckloads per day, five days a week.
From this quantity, the document's authors then deducted 68.6 truckloads to account for the food produced locally in Gaza mainly vegetables, fruit, milk and meat.
Knip. Er gaan nog wat vrachtwagens bij en af. Zie artikel
Altogether, therefore, COGAT concluded that Israel needed to allow 131 truckloads of food and other essential products into Gaza every day.
Knip
Toen al 131 vrachtwagens per dag. Dat is substantieel meer dan er nu Gaza binnenkomt terwijl er toen veel minder mensen woonde en meer landbouw was. Zijn wij nog wel the goodies?![]()
je denkt dat ze al een half jaar op die gasten staan te schieten??quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat wisten ze al. Voor de inval in Gaza waren ze al doelwit. Dat er relatief en absoluut zoveel meer journalisten in een korte periode sneuvelden kwam ook niet uit de lucht vallen.
kan hoor als je genoeg munitie bij je hebt maar het voelt wat ondwaarschijnlijkOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Die aardbeien zien er wel beroerd uit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Had van mij ook niet gehoeven, inderdaad. We hebben genoeg talentvolle Nederlandse-Joden die dit kunnen doen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:43 schreef egayalS het volgende:
Helden![]()
Het is zoiets als dat je iemand die berecht wordt voor pedofilie uitnodigt voor de opening van een kinderdagverblijf. Hoe groot is die plaat voor je kop dan?
[..]![]()
Vind het wel meevallen eigenlijk. Grote aardbeien die waarschijnlijk waterig en smaakloos zijn, net zoals ze hier nu zijn.quote:
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat heeft hij inderdaad niet zo gezegd. Wel heeft hij jaren geleden een keer gezegd dat hij tegen interraciale relaties is (waarbij Joden met niet-Joden gaan).quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij gezegd heeft, dit is bij elkaar geknipt en geplakt uit meerdere statements, waarbij bijvoorbeeld weer weg is gelaten dat hij zei dat er geen excuus is om onschuldige burgers af te maken.
Maar ga vooral door met je stemmingmakerij, het is wel weer duidelijk waar het achtereinde van de bagger herkauwende menselijke duizendpoot is.
Al met al had ik ook graag iemand anders gezien.![]()
Ze hopen dat de publieke opinie tegen Isral keert.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:23 schreef havanagila het volgende:
En wat verwachten die laffe honden eigenlijk? Zonder wapenstilstand/vrede zitten ze als ratten klem in hun tunnels.
Maar dat weet de rest ook, waardoor er weinig openlijke kritiek op Isral is![]()
Waar een deel van de journalisten indirecte banden heeft met Hamas.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat wisten ze al. Voor de inval in Gaza waren ze al doelwit. Dat er relatief en absoluut zoveel meer journalisten in een korte periode sneuvelden kwam ook niet uit de lucht vallen.![]()
Isral adepten be like, this is perfectly fineIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zelfs al had 80% banden met hamas dan nog is de overige 20% meer dan in alle oorlogen in de afgelopen 40 jaar.quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar een deel van de journalisten indirecte banden heeft met Hamas.
Maar zelfs bewijzen om je bewering te staven zijn er niet.![]()
Er zitten vast en zeker journalisten bij die tegelijkertijd ook Hamas terroristen waren. Als IDF dan gevraagd wordt hoe het zit met bombardement X of Y op journalist A of B dan kan israel zeggen dat ze Hamas waren. Als die reactie uitblijft dan weten we 't nietquote:Op donderdag 7 maart 2024 20:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar een deel van de journalisten indirecte banden heeft met Hamas.![]()
Journalisten zijn al veel langer doelwit, vooral journalisten die kritische vragen stelden. Shireen Abu Akleh niet te vergeten. Dat was gewoon een voorbeeld executie.quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
je denkt dat ze al een half jaar op die gasten staan te schieten??
kan hoor als je genoeg munitie bij je hebt maar het voelt wat ondwaarschijnlijk![]()
Onder normale omstandigheden is een bezoek van een Isralische president weinig nieuwswaardig om een museum te openen. Maar we leven niet in normale omstandigheden. Isral is bezig met een genocidale campagne in Gaza. Waarvoor het land nu bij het ICJ in onze "stad van vrede en recht" terecht staat. Deze president neemt met zijn genociale retoriek actief deel aan de genocidale campagne. En wat doet onze premier en koning? Ze gaan handjes schudden met de beste man
Welke signalen geef je dan af als land?quote:Protest tegen komst Isralische president bij opening Holocaustmuseum: ‘Herzog maakt propaganda voor genocide’
Onder pro-Palestijnse activisten is grote beroering ontstaan over de aanwezigheid van de Isralische president Yitzhak Herzog bij de opening van het Nationaal Holocaustmuseum. De Joodse organisatie Erev Rav roept op tot protest tegen zijn komst.
...
“Hij maakt propaganda voor het plegen van genocide,” zegt Gal. In oktober vorig jaar, vijf dagen nadat Hamas Isral was gevallen, zei hij op een internationale persconferentie dat hij geen onderscheid wenste te maken tussen strijders en burgers in Gaza. Die laatsten zouden net zo goed schuldig zijn aan het bloedbad dat Hamas in Isral aanrichtte. “Een hele natie is hier verantwoordelijk voor. De retoriek over burgers die zich nergens van bewust zijn is niet waar. We zullen vechten totdat we hun ruggengraat breken.”
In een verklaring stelt Erev Rav dat ‘de ontvangst van Herzog door de koning een klap is in het gezicht van de Palestijnen die machteloos moeten toezien hoe Isral hun geliefden vermoordt en hun land verwoest en van de talloze Nederlanders die daar ’s nachts wakker van liggen’. Dat Herzog nu aanwezig is bij de opening van een Holocaustmuseum, maakt het volgens Gal extra pijnlijk. “De uitspraak ‘nooit meer’ is niet zomaar een uitspraak. Wij beschouwen het als onze religieuze plicht om het nooit meer waar te maken. Ik vind het Holocaustmuseum superbelangrijk, maar op deze manier vraag ik mij af: waarom zo’n museum openen als die wordt gebruikt voor het normaliseren van genocide?” https://www.parool.nl/ams(...)r-genocide~ba2d16f4/Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Een journalist heeft in oorlogstijd niet speciale rechten ofzo, het is gewoon een burger die de gevechten bewust op zoekt
Kans dat je daar aan dood gaat is aanwezig, je kunt niet van Jan Soldaat vragen of hij uit gaat zoeken wat doe gozer aan de overkant nu echt aan het doen ksOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nooit van gehoordquote:Op donderdag 7 maart 2024 21:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Journalisten zijn al veel langer doelwit, vooral journalisten die kritische vragen stelden. Shireen Abu Akleh niet te vergeten. Dat was gewoon een voorbeeld executie.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Er is dan ook nogal veel aandacht voor dit conflict. De journalisten hadden ook in Congo kunnen zitten.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zelfs al had 80% banden met hamas dan nog is de overige 20% meer dan in alle oorlogen in de afgelopen 40 jaar.
Maar zelfs bewijzen om je bewering te staven zijn er niet.![]()
Nee. Maar dan blijft het gewoon beroepsrisico. Buitengewoon tragisch. Dat zeker.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zitten vast en zeker journalisten bij die tegelijkertijd ook Hamas terroristen waren. Als IDF dan gevraagd wordt hoe het zit met bombardement X of Y op journalist A of B dan kan israel zeggen dat ze Hamas waren. Als die reactie uitblijft dan weten we 't niet![]()
Moskeen vragen koning om president van Isral zondag niet te ontvangen
https://nos.nl/l/2511874
Een samenwerkingsverband van Nederlandse moskeen, K7, roept koning Willem-Alexander op om zondag niet aanwezig te zijn bij de ontvangst van de Isralische president Herzog. De moskeen doen dat in een verklaring die in handen is van persbureau ANP.
De Isralische president is komend weekend in Amsterdam bij de opening van het Nationaal Holocaust Museum en zal daar ook spreken. K7 noemt zijn aanwezigheid "een enorme dreun voor een ieder die begaan is met het lot van de Palestijnse bevolking en rechtvaardigheid hoog in het vaandel heeft staan".
De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten dat de koning ondanks de oproep aanwezig zal zijn bij de opening, omdat het museum "van grote betekenis en nationaal belang is".When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Goh, 7 oktober waren ze doodstil met zijn allen maar hier staan ze voor in de rij.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:44 schreef Aether het volgende:
Een samenwerkingsverband van Nederlandse moskeen, K7, roept koning Willem-Alexander op om zondag niet aanwezig te zijn bij de ontvangst van de Isralische president Herzog. De moskeen doen dat in een verklaring die in handen is van persbureau ANP.
De Isralische president is komend weekend in Amsterdam bij de opening van het Nationaal Holocaust Museum en zal daar ook spreken. K7 noemt zijn aanwezigheid "een enorme dreun voor een ieder die begaan is met het lot van de Palestijnse bevolking en rechtvaardigheid hoog in het vaandel heeft staan".
De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten dat de koning ondanks de oproep aanwezig zal zijn bij de opening, omdat het museum "van grote betekenis en nationaal belang is".
Volkomen logisch dat de koning niet buigt voor dit volk.![]()
Zucht, gaat echt lekker met die integratie en tolerantie.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
De haathutten roeren zich onder het mom van "het lot van de Palestijnse bevolking" (interesseert ze niets) en "rechtvaardigheid" (we willen niet weten wat zij daaronder verstaan).quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:44 schreef Aether het volgende:
De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten dat de koning ondanks de oproep aanwezig zal zijn bij de opening, omdat het museum "van grote betekenis en nationaal belang is".
Denk niet dat de koning daar wat mee gaat doen.
Jewish interim CEO of prestigious San Francisco arts center resigns over antisemitism
https://www.timesofisrael(...)s-over-antisemitism/
Biden bevestigt in toespraak bouw tijdelijke haven in Gaza
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-75966648When the student is ready, the teacher will appear.
Dat is die haven die we al een keer eerder betaald hebben, toch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Lees dan ook meteen even de reacties onder die tweets die de boel debunken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
Er is natuurlijk een hoop te doen over die Pallywooders die honger zouden hebben..
COGAT laat graag zien dat er voedsel in overvloed is
[ x ]
En als UNRWA weer eens jankt dat er te weinig eten is, dan wordt UNRWA er op gewezen dat er aan de grens genoeg staat maar UNRWA niet voldoende vrachtwagens binnen Gaza vervoert
COGAT laat ook dagelijks trots de nummers zien. Het aantal vrachtwagens met voedsel
[ x ]
Iedereen kan zelf uitrekenen hoeveel voedsel dat is en hoeveel dat per persoon is. (2,2 miljoen inwoners en 150 dagen gesloten grenzen). Het is beduidend minder dan een puberen meisje per dag eet.
Ik kom hier op omdat ik dit artikel uit 2012 tegenkwam. Het betreft de oorlog van 2008. Goed om te realiseren, toen had Gaza 1,6 miljoen inwoners.
Haaretz Exclusive | 2,279 Calories per Person: How Israel Made Sure Gaza Didn't Starve
Knip
After a three-and-a-half-year legal battle waged by the Gisha human rights organization, the Coordinator of Government Activities in the Territories has finally released a 2008 document that detailed its "red lines" for "food consumption in the Gaza Strip."
The document calculates the minimum number of calories necessary, in COGAT's view, to keep Gaza residents from malnutrition at a time when Israel was tightening its restrictions on the movement of people and goods in and out of the Strip, including food products and raw materials. The document states that Health Ministry officials were involved in drafting it, and the calculations were based on "a model formulated by the Ministry of Health ... according to average Israeli consumption," though the figures were then "adjusted to culture and experience" in Gaza.
Knip
The "red lines" document calculates the minimum number of calories needed by every age and gender group in Gaza, then uses this to determine the quantity of staple foods that must be allowed into the Strip every day, as well as the number of trucks needed to carry this quantity. On average, the minimum worked out to 2,279 calories per person per day, which could be supplied by 1,836 grams of food, or 2,575.5 tons of food for the entire population of Gaza.
Bringing this quantity into the Strip would require 170.4 truckloads per day, five days a week.
From this quantity, the document's authors then deducted 68.6 truckloads to account for the food produced locally in Gaza mainly vegetables, fruit, milk and meat.
Knip. Er gaan nog wat vrachtwagens bij en af. Zie artikel
Altogether, therefore, COGAT concluded that Israel needed to allow 131 truckloads of food and other essential products into Gaza every day.
Knip
Toen al 131 vrachtwagens per dag. Dat is substantieel meer dan er nu Gaza binnenkomt terwijl er toen veel minder mensen woonde en meer landbouw was. Zijn wij nog wel the goodies?
En deze tweet:Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ja, 30 jaar geleden, maar er is nooit iets (af)gebouwd.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:13 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is die haven die we al een keer eerder betaald hebben, toch?When the student is ready, the teacher will appear.
Omdat ze zo stom waren om de palestijnen op te vangen die uit Jordani getrapt werden.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vroeger. Tegenwoordig niet meer.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Je post denk ik de verkeerde tweet want onder die staat niks interessants. De beste reacties zijn https://x.com/vividprowes(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg en https://x.com/shleper/sta(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fgquote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Lees dan ook meteen even de reacties onder die tweets die de boel debunken.
En deze tweet:
[ x ]![]()
Beroepsrisico ? Dat risico heeft in alle voorgaande conflicten bij elkaar niet zoveel slachtoffers onder journalisten opgeleverd als deze 3 maanden in Gaza door IDF.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar dan blijft het gewoon beroepsrisico. Buitengewoon tragisch. Dat zeker.
Er is daar maar 1 verklaring voor en dat is doelbewust onder vuur worden genomen. Ook hun namen staan gewoon op bommen geschreven. Dus het is geen uit de lucht gegrepen verhaal.![]()
Zionistische genocide babbelaars proberen weer van alles aan te halen om hun misdaden tegen Palestijnen goed te praten.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 07:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De haathutten roeren zich onder het mom van "het lot van de Palestijnse bevolking" (interesseert ze niets) en "rechtvaardigheid" (we willen niet weten wat zij daaronder verstaan).
Denk niet dat de koning daar wat mee gaat doen.![]()
Dan te bedenken dat het IDF nu pamfletten heeft verspreid met de Ramadan boodschap dat Palestijnen aan de hongerigen moeten denken in deze periode.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En deze tweet:
[ x ]![]()
Er is niet overal hongersnood, voor de Gazanen met geld is er voldoende. Hier wordt kennelijk handel gedreven.
En de Amerikanen droppen snoepgoed over de datum.
Interessant kanaal over het dagelijks leven in Gaza., wel gekleurd.![]()
Je weet zelf ook dat je nu een vrij stevige aanname doet en dat de onderbouwing ervan enigszins (lees: volledig tot tegendeel is bewezen) op je eigen gevoel is gestoeld?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beroepsrisico ? Dat risico heeft in alle voorgaande conflicten bij elkaar niet zoveel slachtoffers onder journalisten opgeleverd als deze 3 maanden in Gaza door IDF.
Er is daar maar 1 verklaring voor en dat is doelbewust onder vuur worden genomen. Ook hun namen staan gewoon op bommen geschreven. Dus het is geen uit de lucht gegrepen verhaal.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Net of Skittles kunnen verrotten
Overigens is voorbij de 'best before' datum niet hetzelfde als over de datum zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alweer?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En deze tweet:
[ x ]
Waar zijn dan de beelden van de hongerende mensen?
Je weet toch dat Hamas alles uitbuit voor de zieligheidsfactor? Dan zou ik wel beelden van hongerende mensen verwachten. Kindertjes met uitpuilende buikjes enzo. Niks van dat alles... dus zeg het maar.
Die mensen hebben het niet gemakkelijk en ik ben blij dat die hulp er komt, maar dit verhaal neem ik voorlopig met een korreltje zout.Intolerant voor intolerantie![]()
Ja, dat is waar. Hij pakt mij like niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:10 schreef Molo het volgende:
Net of Skittles kunnen verrotten
Overigens is voorbij de 'best before' datum niet hetzelfde als over de datum zijn.![]()
ja hoor..quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan te bedenken dat het IDF nu pamfletten heeft verspreid met de Ramadan boodschap dat Palestijnen aan de hongerigen moeten denken in deze periode.![]()
de haven was af, en toen kwam er weer oorlog en heeft israel het platgebombardeerd. dat was nog een relletje tussen israel en nederland toen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, 30 jaar geleden, maar er is nooit iets (af)gebouwd.![]()
Echt waar?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan te bedenken dat het IDF nu pamfletten heeft verspreid met de Ramadan boodschap dat Palestijnen aan de hongerigen moeten denken in deze periode.![]()
Heb je een link of bron?
Dat zou wel humor zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
![]()
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het verschilt heel erg per zne geloof ik. In het noorden is de nood echt hoog terwijl verder naar het zuiden dus taferelen zijn van markten vol (soms wanstaltig dure) producten en ook doorverkoop van hulpgoederen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:07 schreef Mylene het volgende:
Er is niet overal hongersnood, voor de Gazanen met geld is er voldoende. Hier wordt kennelijk handel gedreven.
[ x ]
[ x ]
Interessant kanaal over het dagelijks leven in Gaza., wel gekleurd.
Dit account is inderdaad erg gekleurd en is ooit opgericht om het beeld van Gaza als "grootste openluchtgevangenis van de wereld" tegen te spreken. Maar ze verifieert de beelden die ze uit Gaza krijgt wel goed.![]()
Ja want er waren geen Isralische slachtoffers van terreur in dat jaar vr 7 oktober?quote:
Oh wacht:
https://edition.cnn.com/2(...)dead-intl/index.html
https://www.lemonde.fr/en(...)fears_6015328_4.html
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-64584267
https://www.timesofisrael(...)ected-terror-attack/
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-64793715
https://www.timesofisrael(...)after-terror-attack/
https://www.tv7israelnews.com/terrorists-kill-4-in-israel/
https://www.middleeasteye(...)et-strike-identified
https://www.algemeiner.co(...)-two-young-children/
https://www.australianjew(...)in-west-bank-attack/
https://www.reuters.com/w(...)shooting-2023-08-05/
https://themedialine.org/(...)bank-town-of-huwara/
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-66570478
Je punt dat er een eenzijdige ceasefire was klopt dus van geen kanten.![]()
Pallywood is realquote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En deze tweet:
[ x ]alles weer eens in scne gezet. Lijkt het ziekenhuis all over again weer.
![]()
Die haven kan nog wel eens interessant worden. Lachen, als de palies zo dom zijn om VS soldaten onder vuur te nemen. Zien we daarna de VS' billen van het stof niet meer. En zijn ze zo slim om dat niet te doen, kunnen ze in qatar weer de volgende gouden deurknoppen bestellen.<signature here>.![]()
Dat is niet zijn punt. In die tweet wordt gezegd dat Hamas een ceasefire doorbroken zou hebben maar het punt is juist dat er geen echte ceasefire was. Van beide kanten niet, zoals je zelf al aangeeft. En dan is een aanslag van Hamas op 7 oktober ineens "het doorbreken van een permanente ceasefire"... dat klopt dan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je punt dat er een eenzijdige ceasefire was klopt dus van geen kanten.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Meestal is debunken het inhoudelijk weerleggen van. Maar voor joker is de minste vorm van louter propagandistisch weerwoord, al "debunken".quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pallywood is realalles weer eens in scne gezet. Lijkt het ziekenhuis all over again weer.
<signature here>.![]()
Lees weer allemaal berichten van booslims die nu ook willen dat onze premier niet met een Isralier door een museum loopt.
Maar waarom heeft niemand het erover dat er nog steeds veel mensen uit Isral (tegen hun wil) gevangen genomen zijn, hun levens zijn verpest. Laat Hamas eens beginnen met het vrijlaten van hen.
Er kleeft wat dat betreft ook nog steeds bloed aan de handen van Hamas en de andere groeperingen.![]()
Trouble in paradise:
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-790833Met een slag om de arm gezien de bron, maar het zou niet heel verrassend zijn gezien de instelling van beide heren.quote:Sinwar is taking a hawkish stance, wishing to extort more concessions from Israel, while Haniyeh, who is leading the Cairo negotiations, is willing to concede to a pause of a month and a half in the war, during which a possibility of a durable ceasefire could be examined along with the IDF’s withdrawal from the Strip.![]()
In die tweet wordt dit gezegd:quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is niet zijn punt. In die tweet wordt gezegd dat Hamas een ceasefire doorbroken zou hebben maar het punt is juist dat er geen echte ceasefire was. Van beide kanten niet, zoals je zelf al aangeeft. En dan is een aanslag van Hamas op 7 oktober ineens "het doorbreken van een permanente ceasefire"... dat klopt dan natuurlijk niet.quote:A ‘ceasefire’ is when Zionists kill Palestinians but Palestinians don’t fight back![]()
![]()
Vanaf seconden 20. Wat een dreunenAls er echt mensen bij omgekomen zijn dan verbaasd me dat niks
![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nogmaals, van genocide is geen sprake en van misdaden ook niet. Of heb je het nog over 7 oktober? Dan gaan beide wel op.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zionistische genocide babbelaars proberen weer van alles aan te halen om hun misdaden tegen Palestijnen goed te praten.Daarnaast hebben veel Palestijnen ook obesitas, die hongeren dus echt niet maar zo uit.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:07 schreef Mylene het volgende:
[ x ]
[ x ]
Interessant kanaal over het dagelijks leven in Gaza., wel gekleurd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Jij denkt dat je als journalist in gewapende conflicten speciale rechten hebt? je bent dan gewoon burger.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beroepsrisico ? Dat risico heeft in alle voorgaande conflicten bij elkaar niet zoveel slachtoffers onder journalisten opgeleverd als deze 3 maanden in Gaza door IDF.
Er is daar maar 1 verklaring voor en dat is doelbewust onder vuur worden genomen. Ook hun namen staan gewoon op bommen geschreven. Dus het is geen uit de lucht gegrepen verhaal.![]()
Je ziet het veel kleine objecten regenen in dat filmpje Een van die parachutes doet het ook niet en opeens zo'n pallet die door je dak knalt is ook niet leuk. Ik vind 5 nog weinig bij het zien van de beelden.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Vanaf seconden 20. Wat een dreunenAls er echt mensen bij omgekomen zijn dan verbaasd me dat niks
![]()
Door IDF ja? Hoe weet jij dat zo zeker. Hamas heeft het ook niet zo op kritische mensen. Die gaan dood of de martelkamer in. Dat feitje zorgt er ook voor dat de afgelopen 20 jaar overgebleven journalisten sowieso al een grotere kans op stout zijn hebben. In deze tijd van alles filmen zijn ondertussen ook genoeg Palestijnse ambulancebroeders en journalisten met wapens gezien.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
En GroenLinks maar juichen om de verzetsstrijdersquote:![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is een treurige propaganda kanaal.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het verschilt heel erg per zne geloof ik. In het noorden is de nood echt hoog terwijl verder naar het zuiden dus taferelen zijn van markten vol (soms wanstaltig dure) producten en ook doorverkoop van hulpgoederen.
Dit account is inderdaad erg gekleurd en is ooit opgericht om het beeld van Gaza als "grootste openluchtgevangenis van de wereld" tegen te spreken. Maar ze verifieert de beelden die ze uit Gaza krijgt wel goed.![]()
Die lui blijven maar doodgaan, he.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Wat een bizar cynische gebeurtenis weer, dit.Intolerant voor intolerantie![]()
![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
Tijd voor Aliyahquote:
Waar Bibi ze met open armen zal ontvangen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
De waarschuwing gaat dus over de pro-Palestina demonstraties en dat London tijdens die protesten op die locaties een no-go zone voor Joden wordt.quote:
Het is weerzinwekkend, alleen de titel is ook een beetje clickbait![]()
quote:Tweede Kamer wil sneller optreden tegen betogers in Kamergebouw
https://nos.nl/artikel/25(...)ogers-in-kamergebouw
De Tweede Kamer heeft afspraken gemaakt met de burgemeester van Den Haag om sneller te kunnen ingrijpen als er demonstraties in het Kamergebouw worden gehouden. Dinsdag was er een pro-Palestijnse actie in de entreehal, terwijl dat verboden is.When the student is ready, the teacher will appear.
Misschien moeten we even stoppen met de term "pro-Palestina"?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De waarschuwing gaat dus over de pro-Palestina demonstraties en dat London tijdens die protesten op die locaties een no-go zone voor Joden wordt.
Het is weerzinwekkend, alleen de titel is ook een beetje clickbait
Het is anti-Isral.
De Palestijnen zijn niet interessant voor het leeuwendeel van de demonstranten.Intolerant voor intolerantie![]()
Jup. Iedereen die zich uitspreekt tegen het voorzetten van de oorlog en al het leed wat daarbij komt kijken is een Jodenhaterquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Misschien moeten we even stoppen met de term "pro-Palestina"?
Het is anti-Isral.
De Palestijnen zijn niet interessant voor het leeuwendeel van de demonstranten.![]()
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup. Iedereen die zich uitspreekt tegen het voorzetten van de oorlog en al het leed wat daarbij komt kijken is een Jodenhater
Alles voor het woordje 'maar' telt niet zoals ieder weldenkend mens weetquote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:31 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Blij dat deze engnekken de verkiezingen niet hebben gewonnen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
"No arrests have been made at this stage."quote:
De fuck? Even een schilderij mollen en.... niks?
100 jaar oud schilderij ook, zal een leuk prijskaartje/schadeclaim aan hangen.![]()
Ah. Vandaar dat er zovaak 'maar Hamas' geschreeuwd wordtquote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Alles voor het woordje 'maar' telt niet zoals ieder weldenkend mens weet![]()
Oh ja, Hamas.
Hebben die laffe ratten zich al overgeven of laten ze nog steeds liever onschuldige mensen sterven voor hun eigen gewin?![]()
Collectieve bestraffing, lekker neutrale term ook. Gevoel als feiten presenteren, zijn ze bij GroenLinks en ook in jouw gelederen goed inquote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah. Vandaar dat er zovaak 'maar Hamas' geschreeuwd wordtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
"Maar Isral" heeft decennia geleden land gepikt. Dus raketten/moordpartijen/genocidaleslachtpartijen van Hamas mag je niet bekritiseren.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah. Vandaar dat er zovaak 'maar Hamas' geschreeuwd wordt![]()
En met dat gevoel bedoel je: ICJ, OHCHR, VN, ICC, WFP en HRW?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Collectieve bestraffing, lekker neutrale term ook. Gevoel als feiten presenteren, zijn ze bij GroenLinks en ook in jouw gelederen goed in
Je lijkt niet door te hebben wat het betekent dat meerdere landen met vliegtuigen voedsel dropt en dat bondgenoot de VS nu zelfs een tijdelijke haven gaat aanleggen. Ze doen dat niet omdat ze denken dat nu de IDF alle grenzen controleert en het grootste deel van Gaza onder controle heeft, het daar echt goed gaat.![]()
https://m.facebook.com/st(...)d=122160585140031140
Morgen gaat er in Gaza Stad een grote bakkerij weer open die 250.000 pitabroden per uur kan leveren.
De verwachting is dat er zondag ng drie bakkerijen de deuren weer openen.
Mooi.![]()
Of, misschien ook een klein beetje, omdat ze ook zeker willen weten dat het eten bij burgers terecht komt en niet meteen door "een bepaalde terreurgroep die deze hele teringzooi is begonnen" wordt afgepakt?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En met dat gevoel bedoel je: ICJ, OHCHR, VN, ICC, WFP en HRW?
Je lijkt niet door te hebben wat het betekent dat meerdere landen met vliegtuigen voedsel dropt en dat bondgenoot de VS nu zelfs een tijdelijke haven gaat aanleggen. Dat doen ze niet omdat ze vinden dat het daar nu IDF het grootste gedeelte onder controle heeft echt lekker gaat![]()
Kan jij iemand (die geen lid van Hamas of Hezbollah is) aanwijzen die dat vindt of zou (kunnen) vinden?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:05 schreef havanagila het volgende:
[..]
"Maar Isral" heeft decennia geleden land gepikt. Dus raketten/moordpartijen/genocidaleslachtpartijen van Hamas mag je niet bekritiseren.![]()
Blinken reiterates that ball ‘in Hamas’s court’ regarding Gaza truce
https://www.timesofisrael(...)egarding-gaza-truce/When the student is ready, the teacher will appear.
Het nadeel van een voedsel dropping is dat het weinig is en terecht komt bij de sterkten. Er ontstaat chaos. Nederland heeft met C-130 Hercules gevlogen, in dat vliegtuig kan iets minder dan 20 ton. Dat is minder dan een vrachtwagen en er gaan per dag honderd vrachtwagens over de grens.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:13 schreef havanagila het volgende:
[..]
Of, misschien ook een klein beetje, omdat ze ook zeker willen weten dat het eten bij burgers terecht komt en niet meteen door "een bepaalde terreurgroep die deze hele teringzooi is begonnen" wordt afgepakt?
IDF in Gaza houdt ook vrachtwagens tegen. Paar dagen geleden nog 14 vrachtwagens van WFP https://x.com/wfp/status/(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg
Er zijn tig grensovergangen, alleen Isral wil dat er maar n gebruikt wordt en dat is niet in het belang van de burger. Ik ben natuurlijk niet in Gaza, als al die clubjes iets over hun expertise zeggen dan kan het zijn dat ze allemaal liegen. Of er zit een kern van waarheid in.![]()
het is chantage, om de gijzelaars vrij te krijgenquote:
TjaEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is chantage, om de gijzelaars vrij te krijgen
Tja
Nee, dit is dom stemmen winnen voor biden. En straks lopen daar 1000 VS militairen rond.
What could go wrong.<signature here>.![]()
Maskers vallen af met de massale import van met name islamitische mensen die een totaal andere set normen en waarden eropna houden die niet compatible zijn met de Westerse maatschappij.quote:
Londen is allang verloren net zoals Parijs en Berlijn. Amsterdam gaat ook hard die kant op.![]()
Het is of anti-Israel, or Pro-Hamas. Meer smaken zijn er niet. Als het pro-Palestijnen zouden zijn geweest hadden ze Hamas opgeroepen zich per direct over te geven.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Misschien moeten we even stoppen met de term "pro-Palestina"?
Het is anti-Isral.
De Palestijnen zijn niet interessant voor het leeuwendeel van de demonstranten.![]()
De term 'collectieve bestraffing' is natuurlijk ook eentje die bespottelijk is en bewust een vertekend beeld schept. Je zou elke oorlog wel zo kunnen omschrijven. Immers, een oorlog resulteert in kommer en kwel voor iedereen, dat is per definitie zo.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Collectieve bestraffing, lekker neutrale term ook. Gevoel als feiten presenteren, zijn ze bij GroenLinks en ook in jouw gelederen goed in
Maar schijnbaar is er de verwachting dat als het om de Palestijnen draait, er ineens bijzondere gevechtstactieken bestaan om tactisch een terreurnetwerk uit te schakelen dat uit burgers bestaat, die zich doelbewust tussen andere burgers schuilhouden en dan ook nog geregeld ondergronds zitten.
Om hier dan nog maar te zwijgen over het feit dat veel Palestijnen die niet actief betrokken zijn bij het terreur, het wel steunen en zelfs toejuichen. Meer dan genoeg onderzoeken tonen dit aan en de beelden van 7 oktober spraken ook voor zich.Het opmerkelijke blijft ook dat er ondanks dit soort ontwikkelingen nog altijd een aanzienlijke groep mensen zijn in het Westen die graag ng meer toestroom zien vanuit Islamtische landen of het in ieder geval zeker niet willen beperken.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 07:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maskers vallen af met de massale import van met name islamitische mensen die een totaal andere set normen en waarden eropna houden die niet compatible zijn met de Westerse maatschappij.
Londen is allang verloren net zoals Parijs en Berlijn. Amsterdam gaat ook hard die kant op.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De enige engnekken zijn degenen die deze oorlog toejuichen omdat ze past in een ideologische strijd waarin ze graag mensen met een bepaald geloof zo massaal mogelijk gedood willen zien. Ze zitten fappend achter hun computer op hun muffe maar veilige stinkzolder. En die zitten niet alleen aan de Hamas zijde.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:31 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Blij dat deze engnekken de verkiezingen niet hebben gewonnen.![]()
Ik zie hier niemand een oorlog toejuichen. Wat ik wel zie is dat ranzig links een holocaust herdenking kaapt voor hun activistische stokpaardjes.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De enige engnekken zijn degenen die deze oorlog toejuichen omdat ze past in een ideologische strijd waarin ze graag mensen met een bepaald geloof zo massaal mogelijk gedood willen zien. Ze zitten fappend achter hun computer op hun muffe maar veilige stinkzolder. En die zitten niet alleen aan de Hamas zijde.![]()
Welke maand valt ramadan 2024?
In 2024 is de Ramadan van 10 maart t/m 9 april.
De afgelopen jaren zijn de gemoederen tijdens de ramadan regelmatig hoog opgelopen rond de Al Aqsa. Deze belangrijke moskee staat bovenop de Tempelberg, voor joden de heiligste plek op aarde, de plaats waar ooit de belangrijkste joodse tempel stond
Als er ooit een ideaal moment is geweest om meer vuur op het olie te gooien is het nu wel
Bibi is van plan om het bezoek van de Al Aqsa moskee te beperken
Denken jullie dat het wederom flink zal escaleren?
Israel to restrict access to Jerusalem’s Al-Aqsa Mosque during Ramadan
quote: Israel will impose some restrictions on access to Al-Aqsa Mosque in the Old City of occupied East Jerusalem during the Muslim holy month of Ramadan according to “security needs”, Prime Minister Benjamin Netanyahu’s office says.
The Al-Aqsa compound, the third holiest site in the world for Muslims, sits atop a hill in the Old City. The site is also revered by Jews, who refer to it as the Temple Mount.
https://www.aljazeera.com(...)osque-during-ramadanA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
'October 7, part two': Iran plans for terror during Ramadan, Israel charges
Defense Minister Gallant presses for more West Bank Palestinian workers, slams Ben-Gvir on Temple Mount.
Defense Minister Yoav Gallant on Tuesday warned that Iran, Hezbollah, and Hamas are trying to use Ramadan to inflame the region so as to achieve another October 7 disaster against Israel.
According to Gallant, their hope is to provoke Palestinians in the West Bank, Hezbollah, and Arabs and Muslims across the region to attack and turn their rage on Israel, using the Temple Mount and tensions in the West Bank as an excuse.
The defense minister has been a leading voice for smashing Hamas and earlier in the war, tried to persuade the war cabinet to launch a preemptive strike on Hezbollah.
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-789231A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Eens.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De enige engnekken zijn degenen die deze oorlog toejuichen omdat ze past in een ideologische strijd waarin ze graag mensen met een bepaald geloof zo massaal mogelijk gedood willen zien. Ze zitten fappend achter hun computer op hun muffe maar veilige stinkzolder. En die zitten niet alleen aan de Hamas zijde.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ik ben bang dat dit nog niks is vergeleken bij wat er vanaf morgen te zien zal zijn. En niet dat ik een groot fan ben van ordetroepen die gezinnetjes en bejaarden de moskee uit knuppelen, ik durf er een lief ding onder te verwedden dat alle verontwaardigde filmpjes pas beginnen op dit punt, het punt waarop de ordetroepen reageren op eerder gedoe.quote:
Het geijkte recept werkt al jaren hetzelfde: vuurwerk, molotovcocktails, stenen, knuppels en ander wapentuig in de moskee mee laten nemen door jonge relschoppers, een beetje met vlaggen lopen schreeuwen en dreigen op die verhoging en als het dan niet houdbaar meer is, dan zaten er ineens alleen maar lieve, vrome mensen in die moskee die ZOMAAR eruit geveegd werden. De Al-Aqsa was #ONTHEILIGD! Niet door de relschoppers die hem in de fik zetten en die erin aan het voetballen waren natuurlijk, de reactie erop, dat kan echt niet.
Ze schijten hem nog steeds in Isral over de taferelen in de gemengde steden een paar jaar geleden naar aanleiding van de rellen toen rond het complex. Nu is de situatie nu hopelijk anders aangezien een hoop Arabische Israli not amused reageerden op 7 oktober maar Hamas zal zeker proberen het weer aan te wakkeren in die richting.![]()
quote:![]()
Zou Femke, dit ook gezien hebben
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Het blijft bijzonder, de straat opgaan met een vlag van een land dat niet bestaat, gehuld in een 'keffiyeh' om antisemitische en Islamitische terroristen toe te juichen, waarbij men dan gaat schreeuwen tegen een moslima agente, omdat die niet meedoet met de 'demonstranten', maar gewoon haar beroep uitoefent. Haha, wat is de Westerse samenleving toch afgegleden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik ben het grotendeels met je eens. In mei 2021 opende ik deze reeks, toen was er gedoe met al die raketten met daarbij de rellen in de Al Aqsa moskee. Ook tijdens ramadan btwquote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit nog niks is vergeleken bij wat er vanaf morgen te zien zal zijn. En niet dat ik een groot fan ben van ordetroepen die gezinnetjes en bejaarden de moskee uit knuppelen, ik durf er een lief ding onder te verwedden dat alle verontwaardigde filmpjes pas beginnen op dit punt, het punt waarop de ordetroepen reageren op eerder gedoe.
Het geijkte recept werkt al jaren hetzelfde: vuurwerk, molotovcocktails, stenen, knuppels en ander wapentuig in de moskee mee laten nemen door jonge relschoppers, een beetje met vlaggen lopen schreeuwen en dreigen op die verhoging en als het dan niet houdbaar meer is, dan zaten er ineens alleen maar lieve, vrome mensen in die moskee die ZOMAAR eruit geveegd werden. De Al-Aqsa was #ONTHEILIGD! Niet door de relschoppers die hem in de fik zetten en die erin aan het voetballen waren natuurlijk, de reactie erop, dat kan echt niet.
Ze schijten hem nog steeds in Isral over de taferelen in de gemengde steden een paar jaar geleden naar aanleiding van de rellen toen rond het complex. Nu is de situatie nu hopelijk anders aangezien een hoop Arabische Israli not amused reageerden op 7 oktober maar Hamas zal zeker proberen het weer aan te wakkeren in die richting.
Nu 250 delen verder, beginnen we naar een groot climax toe te werken. Die de rellen van 2021 makkelijk zal overtreffen. Als ik de jpost artikel moet geloven wil Iran niets anders dan een tweede 7 october. Hoe ze dat denken te doen valt nog te bezien
Ik hou mijn hart vast iig
Mocht Iran meegesleurd worden in het conflict of er gebeurt iets met dat moskee in oud Jerusalem
Dan kom ik hier weer actief mee posten
Maar het is natuurlijk heel goed beveiligd nu allemaal daar. Worden moskee gangers ook gefouilleerd ofzo?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Nee, aan de Fatah-kant lopen er helaas ook veel te veel rond.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De enige engnekken zijn degenen die deze oorlog toejuichen omdat ze past in een ideologische strijd waarin ze graag mensen met een bepaald geloof zo massaal mogelijk gedood willen zien. Ze zitten fappend achter hun computer op hun muffe maar veilige stinkzolder. En die zitten niet alleen aan de Hamas zijde.Intolerant voor intolerantie![]()
Gefusileerd, volgens sommigen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar het is natuurlijk heel goed beveiligd nu allemaal daar. Worden moskee gangers ook gefouilleerd ofzo?
Waarom?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens. In mei 2021 opende ik deze reeks, toen was er gedoe met al die raketten met daarbij de rellen in de Al Aqsa moskee. Ook tijdens ramadan btw
Nu 250 delen verder, beginnen we naar een groot climax toe te werken. Die de rellen van 2021 makkelijk zal overtreffen. Als ik de jpost artikel moet geloven wil Iran niets anders dan een tweede 7 october. Hoe ze dat denken te doen valt nog te bezien
Ik hou mijn hart vast iig
Het Midden-Oosten is een wespennest. Toch niet heel veel anders dan anders?![]()
Al wordt die moskee in puin gebombardeerd. Er gaat niets gebeuren.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:35 schreef Ali_boo het volgende:
Mocht Iran meegesleurd worden in het conflict of er gebeurt iets met dat moskee in oud Jerusalem
Dan kom ik hier weer actief mee posten![]()
How the Gaza Ministry of Health Fakes Casualty Numbers
https://www.tabletmag.com(...)kes-casualty-numbers
Statistisch gezien kunnen de sterftecijfers van het Palestijnse "ministry of health" (Hamas) niet kloppen. "Most likely, the Hamas ministry settled on a daily total arbitrarily. We know this because the daily totals increase too consistently to be real."
Niet verbazingwekkend, maar wel in tegenspraak met eerdere berichten, waarin werd aangetoond dat de opgegeven cijfers in vorige conflicten, redelijk overeen kwamen met het uiteindelijke sterftecijfer.
Daar geven ze wel een verklaring voor trouwens: de getallen van Hamas kwamen in het verleden redelijk overeen met de getallen van de UN...
... RWA.![]()
Dus tja.
[ Bericht 20% gewijzigd door Cuendillar op 09-03-2024 16:42:37 ]Intolerant voor intolerantie![]()
Oh. In dat geval: zo.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.Intolerant voor intolerantie![]()
Neequote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:57 schreef havanagila het volgende:
Oh ja, Hamas.
Hebben die laffe ratten zich al overgeven of laten ze nog steeds liever onschuldige mensen sterven voor hun eigen gewin?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Benieuwd of de protestvoerders bij het holocaust museum zich een beetje in kunnen houden morgen.
Bah bah.![]()
Bah bah.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:00 schreef havanagila het volgende:
Benieuwd of de protestvoerders bij het holocaust museum zich een beetje in kunnen houden morgen.
Bah bah.Intolerant voor intolerantie![]()
Dit is typisch een reactie van zo iemand.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:11 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, aan de Fatah-kant lopen er helaas ook veel te veel rond.![]()
Always the victim, always the victimIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Isral adepten op fok be like, wat nou genocide?
Israli politici en rabbijnen be like, wij gaan een genocide plegen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wie hoorde daar ook een lama schijten?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Interview met 1 van de joodse organisaties die morgen de demonstratie tegen de komst van genocide propagandist Herzog organiseren https://dekanttekening.nl(...)dentiteit-gegijzeld/
Antizionist Yuval Gal: ‘Isral heeft onze identiteit gegijzeld’
...
Wij steunen de totale vrijheid van de Palestijnen van de rivier tot de zee. Veel Isral-apologeten zeggen dat ze het verschrikkelijk vinden wat er gebeurt in Gaza en de Westbank. Maar ze vergeten dat er ook apartheid is in Isral, in Tel Aviv, Tiberias en West-Jeruzalem. In het land Isral mogen sommige Palestijnen stemmen, maar anderen mogen het niet. Sommigen kunnen van stad naar stad reizen, andere kunnen niet eens bewegen in hun eigen stad. Sommigen moeten het leger in, anderen niet. Isral noemt de Palestijnen binnen haar grenzen ‘Arabieren van Isral’. Ze zijn ‘van hun’. Isral ontkent hun identiteit.’
Zionisme is het recht dat Joden claimen op een eigen land. Betwisten jullie dat recht?
‘Ja. Ik wil dat geen enkele etnische groep een eigen staat heeft. De mensen die in een land wonen, moeten samen verantwoordelijk zijn voor wat daar gebeurt. Mensen zouden het direct belachelijk vinden als ik ging pleiten voor Nederland als land voor alleen witte mensen.’Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat is vrij logisch toch? Die plek is een enorm veiligheidsrisico.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:16 schreef Ali_boo het volgende:
Bibi is van plan om het bezoek van de Al Aqsa moskee te beperkenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Arabieren in Israel kunnen vrijwillig het leger in, dat wordt aangemoedigd. Er is alleen geen dienstplicht omdat ze het zelf niet willen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:41 schreef egayalS het volgende:
Interview met 1 van de joodse organisaties die morgen de demonstratie tegen de komst van genocide propagandist Herzog organiseren https://dekanttekening.nl(...)dentiteit-gegijzeld/
Antizionist Yuval Gal: ‘Isral heeft onze identiteit gegijzeld’
...
Wij steunen de totale vrijheid van de Palestijnen van de rivier tot de zee. Veel Isral-apologeten zeggen dat ze het verschrikkelijk vinden wat er gebeurt in Gaza en de Westbank. Maar ze vergeten dat er ook apartheid is in Isral, in Tel Aviv, Tiberias en West-Jeruzalem. In het land Isral mogen sommige Palestijnen stemmen, maar anderen mogen het niet. Sommigen kunnen van stad naar stad reizen, andere kunnen niet eens bewegen in hun eigen stad. Sommigen moeten het leger in, anderen niet. Isral noemt de Palestijnen binnen haar grenzen ‘Arabieren van Isral’. Ze zijn ‘van hun’. Isral ontkent hun identiteit.’
Zionisme is het recht dat Joden claimen op een eigen land. Betwisten jullie dat recht?
‘Ja. Ik wil dat geen enkele etnische groep een eigen staat heeft. De mensen die in een land wonen, moeten samen verantwoordelijk zijn voor wat daar gebeurt. Mensen zouden het direct belachelijk vinden als ik ging pleiten voor Nederland als land voor alleen witte mensen.’![]()
https://m.jpost.com/opinion/article-790884
Ik vond dit wel een scherp artikel over de spanning rond de Ramadan:quote:Accepting Muslim violence during Ramadan insults the majority of world Muslims
It is the soft bigotry of low expectations that so-called security experts, politicians, diplomats, and statesmen nod their heads and say, “Well, of course, tensions always run high during Ramadan, and as such Jews should keep a low profile, because Muslim violence must be anticipated during the holy month.” Such a sentiment insults the majority of the world’s Muslims, as well as our intelligence.![]()
Ja ik vind ook dat je dat niet moet tolereren al dat extra geweld tijdens Ramadan.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:02 schreef Qarrad het volgende:
https://m.jpost.com/opinion/article-790884
Ik vond dit wel een scherp artikel over de spanning rond de Ramadan:
[..]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Er is ook een Arabische partij in de Knesset. Maar goed, past niet in de narrative.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:55 schreef oblo het volgende:
[..]
Arabieren in Israel kunnen vrijwillig het leger in, dat wordt aangemoedigd. Er is alleen geen dienstplicht omdat ze het zelf niet willen.![]()
Zoals de kolonisten in de west bank samen met het IDF onder een hoedje spelen. Zo spelen ook deze "demonstranten" onder een hoedje met het IDF,/politie.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
7 gijzelaars gedood claimt Hamas.
https://www.google.com/am(...)le-east-68450736.ampquote:The group blamed the deaths on Israeli bombardment and said a "number" of its fighters were also killed. It said the number of hostages killed might now exceed 70.![]()
Toch knap dat ze geen lijst kunnen leveren wie/hoeveel gegijzelden er zijn maar wel direct weten dat ze zijn omgekomen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:29 schreef Qarrad het volgende:
https://www.google.com/am(...)le-east-68450736.amp
[..]When the student is ready, the teacher will appear.
Ja, het komt ook altijd door Isralische bombardementen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Toch knap dat ze geen lijst kunnen leveren wie/hoeveel gegijzelden er zijn maar wel direct weten dat ze zijn omgekomen.
quote:Terwijl de internationale Palestijnse lobby met steun van de Westerse media bij hoog en laag blijft beweren dat er een ‘humanitair’ staak-het-vuren in Gaza moet komen, is de realiteit dat Hamas week na week zo’n wapenstilstand blijft blokkeren. Volgens de Mossad hoopt de Hamas-leider in Gaza, Yahya Sinwar, dat een Isralisch offensief tegen Rafah – het laatste terreurbolwerk in de Gazastrook – tijdens de ramadan zal leiden tot een opstand op de Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem, en een versterkt offensief van Hezbollah in Noord-Isral.
Maar zelfs de traditionele Hamas-bondgenoot Qatar prikt nu door deze doorzichtige strategie van Sinwar en andere terreurleiders heen. De regering in Doha dreigt volgens The Wall Street Journal de in het oliestaatje levende Hamas-leiders het land uit te zetten als hun organisatie een akkoord over een staakt-het-vuren blijft blokkeren. Het mag duidelijk zijn dat dit een belangrijk drukmiddel is. De politieke leiding van Hamas leeft in grote luxe in Doha, waar tenminste drie van de terroristenleiders het tot miljardair geschopt hebben door voor de Palestijnse bevolking bestemd hulpgeld achterover te drukken.
[…]
https://niw.nl/hamas-blij(...)tie-tijdens-ramadan/When the student is ready, the teacher will appear.
https://english.alarabiya(...)-backs-Hamas-leaders
Het morele kompas van Klein-Azi meldt zich ook evenquote:“No-one can make us qualify Hamas as a terrorist organization,” he said in a speech in Istanbul. “Turkey is a country that speaks openly with Hamas leaders and firmly backs them.”![]()
Free free Palestine...van deze varkens.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:59 schreef Aether het volgende:
[..]
De politieke leiding van Hamas leeft in grote luxe in Doha, waar tenminste drie van de terroristenleiders het tot miljardair geschopt hebben door voor de Palestijnse bevolking bestemd hulpgeld achterover te drukken.![]()
![]()
Always the victim, always the victimquote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:21 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er is ook een Arabische partij in de Knesset. Maar goed, past niet in de narrative.
Geweldige interactie van een professor met zijn leerlingen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Lol, een "professor" die les geeft op een community college? Dat is de Amerikaanse versie van het MBO.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:10 schreef egayalS het volgende:
Geweldige interactie van een professor met zijn leerlingen![]()
Slapen de mods weer?
Ene propaganda linkdump na de andere...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik begrijp niet dat Hamas nog steeds niet door heeft dat je met Isral niet moet sollen. Het is geen geciviliseerd land dat burgerslachtoffers probeert te voorkomen en bijvoorbeeld doelgericht de daders/terroristen gaat uitschakelen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:29 schreef Qarrad het volgende:
https://www.google.com/am(...)le-east-68450736.amp
[..]
Ze slaan gewoon meedogenloos hard terug waardoor niet alleen Hamas, maar ook het land waarvoor ze menen op te komen, uiteindelijk eigenlijk alleen maar grote verliezen lijdt.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
Dat weet (het leiderschap van) Hamas verdomd goed, en is ook het verdienmodel. Zij rijk, duizend Israli's en tienduizenden Palestijnen dood. En daardoor weer steun vanuit islamitische hoek.quote:Op zondag 10 maart 2024 01:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat Hamas nog steeds niet door heeft dat je met Isral niet moet sollen. Het is geen geciviliseerd land dat burgerslachtoffers probeert te voorkomen en bijvoorbeeld doelgericht de daders/terroristen gaat uitschakelen.
Ze slaan gewoon meedogenloos hard terug waardoor niet alleen Hamas, maar ook het land waarvoor ze menen op te komen, uiteindelijk eigenlijk alleen maar grote verliezen lijdt.![]()
Dus dat het zoveel mensenlevens kost (ook van de Palestijnen waarvoor ze menen op te komen) maar ze verder niets uit?quote:Op zondag 10 maart 2024 01:23 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat weet (het leiderschap van) Hamas verdomd goed, en is ook het verdienmodel. Zij rijk, duizend Israli's en tienduizenden Palestijnen dood. En daardoor weer steun vanuit islamitische hoek.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
So what?quote:Op zondag 10 maart 2024 01:13 schreef havanagila het volgende:
[..]
Lol, een "professor" die les geeft op een community college? Dat is de Amerikaanse versie van het MBO.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Zweden en Canada hervatten financile steun aan UNRWA
Zweden en Canada gaan hun financile steun aan de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen (UNRWA) hervatten, meldt BBC News. De geldstroom was stopgezet nadat Isral werknemers had beschuldigd van betrokkenheid bij de aanval van Hamas op 7 oktober.
Na de beschuldigingen door Isral zijn de desbetreffende medewerkers ontslagen en stelde UNRWA een onafhankelijk onderzoek in. Dat onderzoek wordt uitgevoerd onder leiding van de voormalige Franse buitenlandminister Catherine Colonna.
Meerdere landen besloten in afwachting van het onderzoek hun financile steun aan de organisatie voor Palestijnse vluchtelingen te bevriezen. Ook Nederland deed dat.
Zweden en Canada besloten deze week om hun steun eerder te hervatten. De Zweedse regering maakte zaterdag bekend in totaal 400 miljoen Zweedse kronen (omgerekend ongeveer 35 miljoen euro) vrij te maken voor de organisatie. De eerste 200 miljoen kronen worden binnenkort overgemaakt.
Vrijdag zei Canada al de financile steun weer te hervatten. Om hoeveel geld het gaat, is niet bekend. De minister van Internationale Ontwikkeling Ahmed Hussen zei vrijdag dat het besluit is genomen zodat "er meer kan worden gedaan om te reageren op de dringende behoeften van Palestijnse burgers".
Isral noemde het besluit van de twee landen een "ernstige fout". "Dit zal niets veranderen aan het feit dat de organisatie onderdeel is van het probleem en geen onderdeel zal zijn van de oplossing in de Gazastrook", zei het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken in een verklaring.
UNRWA hoopt op terugkeer donoren
UNRWA-chef Philippe Lazzarini hoopt dat meer landen hun financile steun de komende weken zullen hervatten. Het eindrapport van het onafhankelijke onderzoek wordt naar verwachting eind april gepubliceerd, zegt persbureau Reuters.
"Ik ben voorzichtig optimistisch dat binnen de komende weken, en ook na de publicatie van het rapport van Catherine Colonna, een aantal donoren zal terugkeren", zei Lazzarini zaterdag tegen de Zwitserse omroep RTS.
De organisatie vervult momenteel een belangrijke humanitaire rol in de Gazastrook. De ruim twee miljoen Palestijnen in de Gazastrook zijn afhankelijk van humanitaire hulp.
Volgens het ministerie van Volksgezondheid van Hamas zijn bij Isralische bombardementen meer dan 30.000 mensen omgekomen en ruim 70.000 anderen gewond geraakt. Die cijfers zijn niet onafhankelijk geverifieerd, maar worden erkend door de Verenigde Naties.
Nu.nl![]()
Heeft Hamas zich al overgegeven zodat de arme Palestijnse bevolking, waarvoor zij claimen op te komen, de broodnodige humanitaire hulp kan ontvangen en er een einde komt aan deze oorlog?![]()
Dutch Jewish anti-Zionist group calls for Herzog’s arrest during Amsterdam visit
https://www.timesofisrael(...)ing-amsterdam-visit/When the student is ready, the teacher will appear.
HoloCola?quote:Op zondag 10 maart 2024 07:33 schreef Aether het volgende:
NWS / Twee Zweeds-Palestijnse broers beginnen eigen cola merkIntolerant voor intolerantie![]()
Refugees are welcome
-Rabia Al-Basri![]()
In de ratio van de Isral adepten hebben de Palestijnen nu het recht om Tel Aviv met de grond gelijk te maken tot dat dit kind is vrijgelaten.
Niks nieuws dit overigens. Ze noemen het uiteraard geen gijzelneming maar "administratieve detentie"Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Demonstraties begonnen tegen komst Isralische president bij Holocaustmuseum
https://nos.nl/artikel/25(...)-bij-holocaustmuseum
Dit is zeker net zoiets als die groep in Amerika genaamd 'Jews for Peace', waar je niet opvallend genoeg niet Joods hoeft te zijn om bij de beweging te kunnen aansluiten.quote:Op zondag 10 maart 2024 07:37 schreef Aether het volgende:
Dutch Jewish anti-Zionist group calls for Herzog’s arrest during Amsterdam visit
https://www.timesofisrael(...)ing-amsterdam-visit/'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Eigenlijk zouden ze geen hekken en beveiliging moeten doen, dan zien we straks eindelijk eens de ware aard van deze pro Hamas strijders.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]Zonder wrijving geen glans![]()
Plaatsvervangende schaamte krijg ik hier (altijd) van. Als ik hier een (kaaskop) collega zou herkennen zou ik daar wel een oordeel over hebben. Tenslotte zullen de meeste moslims niet geloven in de holocaust.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik vind het echt niet kunnen dit, schaamteloos.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Het is inderdaad ook schaamteloos. Waarom pakken deze mensen hun koffers niet en gaan richting het Midden-Oosten als men zich zo verbonden voelt met het Islamtische terreur, het antizionisme en de Jodenhaat daar?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Bruinlinks hand in hand met islamitische Jodenhaters die ervoor zorgen dat een Jood zich niet meer veilig voelt in NL.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
De maskers vallen weer af, al is het niet heel verrassend.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet kunnen dit, schaamteloos.![]()
Tsja, men heeft het recht om te demonstreren. Wat je er ook van vindt.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar ga me er niet zo druk om maken.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Bijzonder en vervelend voor haar en haar ouders dat ze in Isral opgesloten wordt waar haar ouders haar niet kunnen bezoeken.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef egayalS het volgende:
In de ratio van de Isral adepten hebben de Palestijnen nu het recht om Tel Aviv met de grond gelijk te maken tot dat dit kind is vrijgelaten.
Niks nieuws dit overigens. Ze noemen het uiteraard geen gijzelneming maar "administratieve detentie"
[ x ]![]()
Ik wist niet eens dat die man president van Isral is? Ik zie alleen maar Netanyanu voor me.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
Het was qua timing niet zo handig om net de president bij de opening uit 't nodigen.
Arme stumperds van de PvdA krijgen de schuld van iets wat Joodse organisaties hebben georganiseerd
-Rabia Al-Basri![]()
Eensquote:Op zondag 10 maart 2024 12:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Tsja, men heeft het recht om te demonstreren. Wat je er ook van vindt.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar ga me er niet zo druk om maken.![]()
ZowaarIntolerant voor intolerantie![]()
Isral is gewoon een bevriende natie, dus waarom niet?quote:Op zondag 10 maart 2024 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
Het was qua timing niet zo handig om net de president bij de opening uit 't nodigen.
Met anti-Isral elementen in je samenleving moet je ook weer niet zoveel rekening houden.Intolerant voor intolerantie![]()
Heb weer ergens gelezen dat hij dat van een hele natie die verantwoordelijk is helemaal niet zo heeft gezegd. Kan de bron even niet vinden.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:19 schreef egayalS het volgende:
Arme stumperds van de PvdA krijgen de schuld van iets wat Joodse organisaties hebben georganiseerd![]()
[ x ]Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het is natuurlijk juist een uitermate geschikt moment. De president van de enige Joodse staat vragen om de opening van een museum over de Holocaust bij te wonen, is een hele logische keus.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
Het probleem ligt bij de mensen die daar buiten gaan protesteren en aan de hele wereld laten zien aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan. Een kant waar sentimenten worden omarmd die juist hebben weten te leiden tot de Holocaust.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Omdat er op dit moment een oorlog is waar zelfs ICJ meekijkt. Als de opening van dit museum vorig jaar maart zou zijn geweest dan zou het aantal demonstranten substantieel minder zijn geweest.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:23 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Isral is gewoon een bevriende natie, dus waarom niet?
Met anti-Isral elementen in je samenleving moet je ook weer niet zoveel rekening houden.![]()
Je wakkert het vuurtje wel aan, door er van uit te gaan dat het allemaal holocaust ontkenners zijn. Dat is niet waar.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk juist een uitermate geschikt moment. De president van de enige Joodse staat vragen om de opening van een museum over de Holocaust bij te wonen, is een hele logische keus.
Het probleem ligt bij de mensen die daar buiten gaan protesteren en aan de hele wereld laten zien aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan. Een kant waar sentimenten worden omarmd die juist hebben weten te leiden tot de Holocaust.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
En daar moet je dan voor zwichten?quote:Op zondag 10 maart 2024 12:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat er op dit moment een oorlog is waar zelfs ICJ meekijkt. Als de opening van dit museum vorig jaar maart zou zijn geweest dan zou het aantal demonstranten substantieel minder zijn geweest.![]()
Die oorlog kan Isral niets aan doen, zij verdedigen zichzelf door het grootschalige terreurnetwerk uit te schakelen dat diep verweven zit in de Palestijnse samenleving en deze oorlog is begonnen. En laat dat nu net tevens de kant zijn waar allerlei 'demonstranten' steun aan zijn komen betuigen.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat er op dit moment een oorlog is waar zelfs ICJ meekijkt. Als de opening van dit museum vorig jaar maart zou zijn geweest dan zou het aantal demonstranten substantieel minder zijn geweest.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Sterker nog, als ik de beelden zie lopen er juist ook veel joden mee, zelfs mensen die nazaten zijn van slachtoffers van de holocaust.
Ik vind het verwerpelijk om ze meteen in een bepaald hoek te duwen Howardclark.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Hij is toch de vertegenwoordiger van Isral en niet de vertegenwoordiger van 'de Joden'?quote:Op zondag 10 maart 2024 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk juist een uitermate geschikt moment. De president van de enige Joodse staat vragen om de opening van een museum over de Holocaust bij te wonen, is een hele logische keus.
Het probleem ligt bij de mensen die daar buiten gaan protesteren en aan de hele wereld laten zien aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan. Een kant waar sentimenten worden omarmd die juist hebben weten te leiden tot de Holocaust.
20% van de Isralirs is Moslim en er wonen ook Christenen. Klopt jouw argument nog steeds hoor alleen qua timing was het handiger geweest als iemand aanwezig zou zijn die geen rol (ook ceremonieel) bij de oorlog heeft
(Ik heb er geen probleem mee)![]()
Nee er moet niet gezwicht worden vanwege de demonstranten. Die zijn er in dit geval sowieso wel. Er moet gekeken worden naar de rol van Isral op dit moment, echt lekker gaat 't daar niet, zie uitspraak ICJquote:![]()
Heel goed dat deze mensen daar staan. Herzog is een vreselijke oorlogsmisdadiger die zelf bezig is met het uitvoeren van een allesvernietigende genocide. Ook uitermate hypocriet dat dit museum deze man heeft uitgenodigd en een politiek podium geeft. Dan ben je al totaal niet meer serieus te nemen in je missie als museum.PWBF![]()
Om daar een opening van een Holocaust Museum voor te misbruiken vind ik niet kunnen, maar beschaving is weer eens ver te zoeken in het door Islamisten beinvloede deel van Nederland.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee er moet gezwicht worden vanwege de demonstranten. Er moet gekeken worden naar de rol van Isral op dit moment![]()
Alleen is dat nu en daar ook niet een goed moment.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee er moet niet gezwicht worden vanwege de demonstranten. Die zijn er in dit geval sowieso wel. Er moet gekeken worden naar de rol van Isral op dit moment, echt lekker gaat 't daar niet, zie uitspraak ICJ
Dus ik snap de tegenstanders van de demonstratie ook wel. Maar ga ze niet allemaal voor holocaust ontkenners uitmaken.
Schijnbaar stond de uitnodiging voor Herzog al voor 7 oktober gepland, ergens in de zomer al.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Snap ik wel maar Nederland, en mijns inziens elk zinnig mens, staat gewoon aan de kant van Isral. Kritiek of bedenkingen op de oorlogsvoering of niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat er op dit moment een oorlog is waar zelfs ICJ meekijkt. Als de opening van dit museum vorig jaar maart zou zijn geweest dan zou het aantal demonstranten substantieel minder zijn geweest.
Maar dit zijn mensen die joden haten en/of een communistisch beeld van neo-kolonialisme hebben bij Isral. Geen mensen om rekening mee te houden als je het mij vraagt.
Dat van het ICJ is natuurlijk een farce, dat weet je zelf ook wel.Intolerant voor intolerantie![]()
Het steunen van Isral is het steunen van een genocide. Dergelijke steun (of het wegkijken ervan) toont maar weer eens heel goed aan hoe een vreselijke gebeurtenis als de Holocaust ooit heeft kunnen gebeuren.PWBF![]()
Je hebt er wel mee te maken helaas dus doen of ze er niet zijn gaat niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Snap ik wel maar Nederland, en mijns inziens elk zinnig mens, staat gewoon aan de kant van Isral. Kritiek of bedenkingen op de oorlogsvoering of niet.
Maar dit zijn mensen die joden haten en/of een communistisch beeld van neo-kolonialisme hebben bij Isral. Geen mensen om rekening mee te houden als je het mij vraagt.![]()
'Welke holocaust? Had Hitler maar zijn klus afgemaakt'.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Om daar een opening van een Holocaust Museum voor te misbruiken vind ik niet kunnen, maar beschaving is weer eens ver te zoeken in het door Islamisten beinvloede deel van Nederland.
Zo wordt er gedacht door die mensen. Echt een horde barbaren. Niet dat Isral zich voorbeeldig heeft gedragen. Het is kwaad versus kwaad.![]()
quote:Op zondag 10 maart 2024 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je hebt er wel mee te maken helaas dus doen of ze er niet zijn gaat niet.Dat stel ik toch ook helemaal niet voor of zo?
Mijn punt is dat je zo'n bezoek niet hoeft af te blazen vanwege wat demonstranten.
Daar ligt inderdaad een grote oorzaak van het probleem. Zonder de decennialange toestroom van mensen uit Islamtische landen richting het Westen, zouden de pro-Palestijnse sentimenten hier veel minder sterk aanwezig zijn. En die sentimenten slaan over op de goedgelovige en makkelijk te benvloeden autochtonen, zonder kennis van geschiedenis en/of deze kwestie.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Om daar een opening van een Holocaust Museum voor te misbruiken vind ik niet kunnen, maar beschaving is weer eens ver te zoeken in het door Islamisten beinvloede deel van Nederland.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het steunen van islamofascistische terroristen is natuurlijk prima.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:48 schreef Nielsch het volgende:
Het steunen van Isral is het steunen van een genocide. Dergelijke steun (of het wegkijken ervan) toont maar weer eens heel goed aan hoe een vreselijke gebeurtenis als de Holocaust ooit heeft kunnen gebeuren.![]()
Maar wel omdat je geen genocidepleger bij de opening van een museum over een genocide wil hebben.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:50 schreef Cuendillar het volgende:
[..]Dat stel ik toch ook helemaal niet voor of zo?
Mijn punt is dat je zo'n bezoek niet hoeft af te blazen vanwege wat demonstranten.PWBF![]()
Gelukkig ben jij alwetend.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar ligt inderdaad een grote oorzaak van het probleem. Zonder de decennialange toestroom van mensen uit Islamtische landen richting het Westen, zouden de pro-Palestijnse sentimenten hier veel minder sterk aanwezig zijn. En die sentimenten slaan over op de goedgelovige en makkelijk te benvloeden autochtonen, zonder kennis van geschiedenis en/of deze kwestie.
Ranzig links is weer eens schaamteloos bezig.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Demonstreren tegen een genocidepleger is ranzig? Leg eens uit.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:53 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Ranzig links is weer eens schaamteloos bezig.PWBF![]()
Negeer de user in kwestie maar, die heeft hier al Hezbollah zitten toejuichen en opgeroepen voor de vernietiging van Isral.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het steunen van islamofascistische terroristen is natuurlijk prima.Het zou fijn zijn als je het houdt bij wat er daadwerkelijk in mijn posts staat. Nergens stel ik dit en ook heb ik nergens gezegd dat de demonstranten allemaal Holocaustontkenners zouden zijn, wat je een paar posts terug aan het beweren was.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Oh ja? Waar dan? Doe eens een quote.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Negeer de user in kwestie maar, die heeft hier al Hezbollah zitten toejuichen en opgeroepen voor de vernietiging van Isral.
[..]
Het zou fijn zijn als je het houdt bij wat er daadwerkelijk in mijn posts staat. Nergens stel ik dit en ook heb ik nergens gezegd dat de demonstranten allemaal Holocaustontkenners zouden zijn, wat je een paar posts terug aan het beweren was.PWBF![]()
Een holocaust herdenking kapen voor je politieke stokpaardjes is ranzig ja.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Demonstreren tegen een genocidepleger is ranzig? Leg eens uit.![]()
De desbetreffende post zal inmiddels bij je usernotes staan.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Stuk minder ranzig dan het uitnodigen van een oorlogsmisdadiger.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:57 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Een holocaust herdenking kapen voor je politieke stokpaardjes is ranzig ja.PWBF![]()
Je lult maar wat dus, zoals altijd.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De desbetreffende post zal inmiddels bij je usernotes staan.PWBF![]()
Hmm, nee. Klik.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wees er maar trots op.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mooi! Niet genote iig dus zal wel goed zijn.![]()
Dan was het iemand anders, heb het hier voorbij zien komen.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Negeer de user in kwestie maar, die heeft hier al Hezbollah zitten toejuichen en opgeroepen voor de vernietiging van Isral.
[..]
Het zou fijn zijn als je het houdt bij wat er daadwerkelijk in mijn posts staat. Nergens stel ik dit en ook heb ik nergens gezegd dat de demonstranten allemaal Holocaustontkenners zouden zijn, wat je een paar posts terug aan het beweren was.
Of alle demonstranten minder goed op de hoogte zijn van de geschiedenis dan jij betwijfel ik.
Deal ermee dat er op verschillende manieren naar de hele kwestie wordt gekeken, en zet mensen die anders denken niet weg als naef die benvloed worden door de immigranten uit het midden-oosten. Er zitten nota bene zelfs joden tussen die Isral regelmatig bezoeken en er hebben gewoond.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Hij is geen oorlogsmisdadiger. De president van Israel is een louter ceremonile functie en heeft geen politieke invloed. Ook is er geen onafhankelijk bewijs voor genocide.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stuk minder ranzig dan het uitnodigen van een oorlogsmisdadiger.![]()
Dat is opmerkelijk, zulke posts zijn banwaardig als je het mij vraagt.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mooi! Niet genote iig dus zal wel goed zijn.Tja, ik bekijk dat anders. Ik kan ook weinig met zulk moreel relativisme. Sommige kwesties zijn behoorlijk duidelijk, dan alsnog doelbewust voor de foute kant kiezen is verwerpelijk, waarbij vaak een gebrek aan kennis een rol speelt. Andere voorbeelden daarvan zijn bijvoorbeeld pro-Rusland demonstraties in Duitsland of de recente pro-Houthi demonstratie in Amsterdam.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan was het iemand anders, heb het hier voorbij zien komen.
Of alle demonstranten minder goed op de hoogte zijn van de geschiedenis dan jij betwijfel ik.
Deal ermee dat er op verschillende manieren naar de hele kwestie wordt gekeken, en zet mensen die anders denken niet weg als naef die benvloed worden door de immigranten uit het midden-oosten. Er zitten nota bene zelfs joden tussen die Isral regelmatig bezoeken en er hebben gewoond.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Waarom?quote:Op zondag 10 maart 2024 13:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is opmerkelijk, zulke posts zijn banwaardig als je het mij vraagt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is net alsof er niet gedemonstreerd mag worden als Herzog de Jood vertegenwoordigd en er mag wel gedemonstreerd worden als Herzog Isral vertegenwoordigd.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Om daar een opening van een Holocaust Museum voor te misbruiken vind ik niet kunnen, maar beschaving is weer eens ver te zoeken in het door Islamisten beinvloede deel van Nederland.
Het zou mooier geweest zijn als de demonstratie op een andere plaats was geweest.
De (een) initiator van een demonstratie, een Joodse club, die demonstratie is toch ook bij het holocaust museum?![]()
Hadden ze die engnek niet moeten uitnodigen, dan was er niks aan de hand.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:57 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Een holocaust herdenking kapen voor je politieke stokpaardjes is ranzig ja.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Die protestanten zijn de engnekken. Progressiefjes doen samen met de islamisten de jaren 30 herleven.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hadden ze die engnek niet moeten uitnodigen, dan was er niks aan de hand.![]()
Deze begrijp ik oprecht niet. Hoezo is een of die rechtbank een farce?quote:Op zondag 10 maart 2024 12:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat van het ICJ is natuurlijk een farce, dat weet je zelf ook wel.
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 10-03-2024 14:13:30 ]![]()
'Alles vernietigende genocide'quote:Op zondag 10 maart 2024 12:44 schreef Nielsch het volgende:
Heel goed dat deze mensen daar staan. Herzog is een vreselijke oorlogsmisdadiger die zelf bezig is met het uitvoeren van een allesvernietigende genocide. Ook uitermate hypocriet dat dit museum deze man heeft uitgenodigd en een politiek podium geeft. Dan ben je al totaal niet meer serieus te nemen in je missie als museum.. De extreme hyperbolen van pro-Palestinagekkies zijn hilarisch.
![]()
Die uitnodiging is dankbaar als alibi gebruikt om met virulent antisemitisme weg te komen.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hadden ze die engnek niet moeten uitnodigen, dan was er niks aan de hand.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Ik schaam me in ieder geval diep. En dit topic mijd ik tegenwoordig maar zoveel mogelijk omdat ik het ontluisterend vind, met het gratuite “genocide!”- en “terrorisme!”-geroep. Het is zo’n groteske om- en verdraaiing van feiten.quote:
In een betere wereld zouden mensen als ik deelnemen aan tegendemonstraties, maar ik wil me niet mee laten zuigen in de grote hoeveelheid haat over en weer.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Oh nee hoor, Nederland heeft met zijn Calvinistische inslag altijd al veel gerechtvaardigde verontwaardiging gevoeld bij conflictsituaties waarin massaal geweld gebruikt wordt en volstrekt assymetrische machtsverhoudingen een rol spelen. 100 jaar geleden was men hier ook al tegen verhongering en de tactiek van de verschroeide aarde als oorlogswapens. Dat inzicht is echt niet geimporteerd door Marokkaanse gastarbeiders of economische vluchtelingen.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar ligt inderdaad een grote oorzaak van het probleem. Zonder de decennialange toestroom van mensen uit Islamtische landen richting het Westen, zouden de pro-Palestijnse sentimenten hier veel minder sterk aanwezig zijn. En die sentimenten slaan over op de goedgelovige en makkelijk te benvloeden autochtonen, zonder kennis van geschiedenis en/of deze kwestie.It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.![]()
De idioten die nu staan te demonsteren zijn zonder uitzondering antisemieten. Echter: er is ook veel domheid, onwetendheid en vooringenomenheid bij veel mensen. Mijn maat vindt bijvoorbeeld dat Isral een fascistische regering heeft, wat kant noch wal raakt. Isral is een parlementaire democratie wat volslagen haaks staat op fascisme.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke diepe afkeer jegens het enige Joodse land ter wereld is al vreemd genoeg. Wat dat betreft heeft Scorpie een punt. Met de oprichting van Isral, kon een deel van de haat die er jegens Joden was, ineens worden afgereageerd op een staat. Joden individueel waren niet meer het probleem, maar het collectief van de Joodse staat.![]()
Je oordeel baseren op de machtsverhoudingen is tamelijk onzinnig. Je moet kijken naar motieven, gedrag en cultuur. Anders zou je bijvoorbeeld ook voor Noord-Korea moeten zijn als zij weer eens spierballentaal richting de VS uiten. Immers, Noord-Korea is de zwakste van de twee. Maar de zwakkere is nu eenmaal niet altijd de partij die gelijk heeft.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Oh nee hoor, Nederland heeft met zijn Calvinistische inslag altijd al veel gerechtvaardigde verontwaardiging gevoeld bij conflictsituaties waarin massaal geweld gebruikt wordt en volstrekt assymetrische machtsverhoudingen een rol spelen. 100 jaar geleden was men hier ook al tegen verhongering en de tactiek van de verschroeide aarde als oorlogswapens. Dat inzicht is echt niet geimporteerd door Marokkaanse gastarbeiders of economische vluchtelingen.
En uiteraard heeft de grootschalige influx van migranten uit Islamtische landen een grote rol gespeeld bij de pro-Palestijnse sentimenten in het Westen. Zouden die er zonder deze migranten ook zijn geweest? Vast wel, maar op veel kleinere schaal.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Kan iemand mij uitleggen waarom bij bijna alle pro palestina demonstraties veel agressieve gekken rondlopen en iedereen genocidale leuzen scandeert?quote:![]()
Het gaat niet om de spierballentaal, maar om de effectieve oorlogshandelingen. Als de VS er voor zouden kiezen om N-Korea weken aan een stuk te carpet bomben, zou daarop ook een veroordelende maatschappelijke reactie ontstaan. Ook als dat voorafgegaan werd door jaren van nucleair gedreig van Kim Jong Il.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je oordeel baseren op de machtsverhoudingen is tamelijk onzinnig. Je moet kijken naar motieven, gedrag en cultuur. Anders zou je bijvoorbeeld ook voor Noord-Korea moeten zijn als zij weer eens spierballentaal richting de VS uiten. Immers, Noord-Korea is de zwakste van de twee. Maar de zwakkere is nu eenmaal niet altijd de partij die gelijk heeft.
Het is veel mensen duidelijk dat hier miljoenen lijden onder nietsontziend machtsvertoon van godsdienstwaanzinnigen aan beide zijden (of politici die ten koste van zo ongeveer alles aan lijfsbehoud doen), en men projecteert zichzelf in die situatie van onrecht. Ik vind dat niet zo vreemd, en stellen dat dat hoofdzakelijk voortkomt uit een soort (hervonden) sympathie voor Islamitische regimes of uit anti-semitisme een onzinnige (en op zijn minst opportunistische) voorstelling van zaken.It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.![]()
Ja, als ik de plaatjes zie, zien die mensen er ook erg 'calvinistisch' uit.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Oh nee hoor, Nederland heeft met zijn Calvinistische inslag altijd al veel gerechtvaardigde verontwaardiging gevoeld bij conflictsituaties waarin massaal geweld gebruikt wordt en volstrekt assymetrische machtsverhoudingen een rol spelen.<signature here>.![]()
Betoging Amsterdam lijkt afgelopen na oproep ME om te vertrekken
https://nos.nl/artikel/25(...)-me-om-te-vertrekken
quote:Op zondag 10 maart 2024 13:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze begrijp ik oprecht niet. Hoezo is een of die rechtbank een farce?
Tja, dat er mensen zullen lijden is altijd een onderdeel van oorlog. Het is dan belangrijk te kijken hoe dat komt. En het geval van de Palestijnen hebben zij dit over zichzelf uitgeroepen door decennialang terreur te voeren dat doelbewust gericht was op Isralische burgers.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:34 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Het gaat niet om de spierballentaal, maar om de effectieve oorlogshandelingen. Als de VS er voor zouden kiezen om N-Korea weken aan een stuk te carpet bomben, zou daarop ook een veroordelende maatschappelijke reactie ontstaan. Ook als dat voorafgegaan werd door jaren van nucleair gedreig van Kim Jong Il.
Het is veel mensen duidelijk dat hier miljoenen lijden onder nietsontziend machtsvertoon van godsdienstwaanzinnigen aan beide zijden (of politici die ten koste van zo ongeveer alles aan lijfsbehoud doen), en men projecteert zichzelf in die situatie van onrecht. Ik vind dat niet zo vreemd, en stellen dat dat hoofdzakelijk voortkomt uit een soort (hervonden) sympathie voor Islamitische regimes of uit anti-semitisme een onzinnige (en op zijn minst opportunistische) voorstelling van zaken.
Men heeft de kinderen opgevoed Isral en Joden te haten en martelaarschap als het hoogst haalbare goed in de wereld te zien. Hierdoor stond er elke generatie weer een nieuwe lading terroristen klaar om Isral aan te vallen.
Isral is na de verschrikkelijke aanslagen van 7 oktober, die ook nog eens breed werd gevierd onder de Palestijnen, die ook maar wat graag meededen aan de martelingen en plunderingen, helemaal klaar met deze vicieuze cirkel.
Onnozele Westerlingen die zich vervolgens dan besluiten te scharen achter dit het volk dat al vele jaren bezig is met terreur en antisemitisme, scharen zich dus wl achter dat gedachtegoed. Je kunt ook niet spreken over beide zijden zoals jij hier doet, want het komt maar van n kant, en dat is niet de Isralische.
Zoals al vaker aangegeven in deze reeks: als de Palestijnen de wapens neerleggen is er vrede, legt Isral de wapens neer bestaat het land morgen niet meer.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit soort domme kutjes.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Dat is toch net de plek om te bepalen of iets wel of niet gebeurd is? Daar is toch vrij weinig op af te geven lijkt me, behalve een of meerdere emoticons natuurlijkquote:![]()
Gewoon, even lekker joden haten zonder dat je daar raar op aangekeken wordt. Wie wil dat nou niet?quote:Op zondag 10 maart 2024 15:15 schreef oblo het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom bij bijna alle pro palestina demonstraties veel agressieve gekken rondlopen en iedereen genocidale leuzen scandeert?
(Behalve de niet-jodenhaters)Intolerant voor intolerantie
Forum Opties Forumhop: Hop naar: