abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212714456
Zoals de regeling nu is (eerste 20 maanden geen belasting over 30% van het loon, daarna 20 maanden over 20% en de laatste 20 maanden over 10%, met een maximuminkomen van 233.000) vind ik de regeling zeer goed te verdedigen. Verhuizen naar een ander land is duur, dat je dat wat aantrekkelijker maakt omdat we het talent nodig hebben vind ik goed te begrijpen. Als ze na 60 maanden (5 jaar) hier nog werken vallen ze volledig buiten de regeling, want dan zijn er ook geen extra kosten meer maar zijn ze gewoon inwoner van Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212714465
quote:
Je eerste link is ook kritisch op deze regeling en je tweede link, linkt weer naar je eerste link.
pi_212714482
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:12 schreef Hanca het volgende:
Zoals de regeling nu is (eerste 20 maanden geen belasting over 30% van het loon, daarna 20 maanden over 20% en de laatste 20 maanden over 10%, met een maximuminkomen van 233.000) vind ik de regeling zeer goed te verdedigen. Verhuizen naar een ander land is duur, dat je dat wat aantrekkelijker maakt omdat we het talent nodig hebben vind ik goed te begrijpen. Als ze na 60 maanden (5 jaar) hier nog werken vallen ze volledig buiten de regeling, want dan zijn er ook geen extra kosten meer maar zijn ze gewoon inwoner van Nederland.
Waarom heeft een arme Pool of Bulgaar deze regeling niet nodig? Maken zij geen kosten bij het verhuizen?
pi_212714485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We kunnen beter wat aan arbeidsmigratie doen in distributiecentra of kassen. Dat kunnen we itt ASML wel missen.
pi_212714499
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Waarom heeft een arme Pool of Bulgaar deze regeling niet nodig? Maken zij geen kosten bij het verhuizen?
Die vallen niet onder de categorie 'talent dat we nodig hebben'. Je kunt nou eenmaal een kenniseconomie niet puur op hier geboren mensen laten draaien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212714787

[ Bericht 61% gewijzigd door KaheemSaid op 06-03-2024 12:40:00 ]
pi_212714889
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:12 schreef Hanca het volgende:
Ik vind dat de regeling nog wel wat soberder kan. Het feit dat een kennismigrant significant meer van zijn salaris overhoudt dan een Nederlandse collega die hetzelfde werk doet, vind ik toch wat scheef.

Het is inderdaad zo dat verhuizen naar een ander land geld kost, maar het lijkt me niet dat daarvoor vijf jaar lang compensatie nodig is (ook al wordt die gedurende de looptijd minder).
Deze kennismigranten maken vanaf dag 1 al evenveel gebruik van alle voorzieningen die Nederland biedt (terecht), dus die belastingkorting kan best wat minder.
pi_212714935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die vallen niet onder de categorie 'talent dat we nodig hebben'. Je kunt nou eenmaal een kenniseconomie niet puur op hier geboren mensen laten draaien.
Maar verhuizen kan dus prima zonder compensatie van die kosten.
pi_212714953
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:48 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ik vind dat de regeling nog wel wat soberder kan. Het feit dat een kennismigrant significant meer van zijn salaris overhoudt dan een Nederlandse collega die hetzelfde werk doet, vind ik toch wat scheef.

Het is inderdaad zo dat verhuizen naar een ander land geld kost, maar het lijkt me niet dat daarvoor vijf jaar lang compensatie nodig is (ook al wordt die gedurende de looptijd minder).
Deze kennismigranten maken vanaf dag 1 al evenveel gebruik van alle voorzieningen die Nederland biedt (terecht), dus die belastingkorting kan best wat minder.
Dit dus. Laten we on niet laten chanteren door asm. De regeling zorgt op dit moment voor een ongewenste scheefstand. Lijkt mij niet moeilijk om in te zien.
pi_212714956
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Maar verhuizen gaat dus prima zonder compensatie van die kosten.
Die laagbetaalde mensen worden gehuisvest door uitzendbureaus (in vaak verschrikkelijke omstandigheden, trouwens). Dus wat je zegt is onwaar.
pi_212714986
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dit dus. Laten we on niet laten chanteren door asm. De regeling zorgt op dit moment voor een ongewenste scheefstand. Lijkt mij niet moeilijk om in te zien.
De regeling levert momenteel veel meer op dan hij kost, ook als je de huisvestingsproblematiek mee neemt. Dat lijkt me dan ook weer niet moeilijk om te zien.
pi_212714991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:48 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat de maatschappij aan die kennismigrant geen kosten gehad heeft tot deze hier kwam, terwijl die werknemer de eerste 20+ jaar heel wat gekost heeft.

Denk dat je gewoon Europa breed dit moet aanpakken en eventueel afbouwen. Oftewel een samenwerking om de kosten relatief laag te houden.
pi_212715066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
De regeling levert momenteel veel meer op dan hij kost, ook als je de huisvestingsproblematiek mee neemt. Dat lijkt me dan ook weer niet moeilijk om te zien.
Ik denk dat je de maatschappelijke kosten van onze huisvestigingsproblatiek niet moet onderschatten Hanca. De vraag ik voor hoever je dit af kan wenden aan crisismanagement (bouwcrisis 2009), falend overheidsbeleid, migratie, geografische verschijnselen en de expatregeling specifiek.
pi_212715114
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Als we het dan toch over scheefstand en maatschappelijke kosten hebben kunnen we de D66 snoeischaar beter even in de agrarische sector zetten denk ik.
pi_212715119
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 13:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik denk dat je de maatschappelijke kosten van onze huisvestigingsproblatiek niet moet onderschatten Hanca. De vraag ik voor hoever je dit af kan wenden aan crisismanagement (bouwcrisis 2009), falend overheidsbeleid, migratie, geografische verschijnselen en de expatregeling specifiek.
Er wonen in Nederland 200.000 expats, waarvan de helft in Amsterdam. Over de rest van het land gaat het dus maar om 100.000 mensen, waarvan zo'n 30.000 in Rotterdam.

Dus ja, het heeft invloed op de huizenmarkt, maar wel op hele specifieke plekken en niet erg veel op de huizenmarkt als geheel.
pi_212715265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 13:05 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als we het dan toch over scheefstand en maatschappelijke kosten hebben kunnen we de D66 snoeischaar beter even in de agrarische sector zetten denk ik.
Ja, en dan nog specifieker in de veehouderij. Voegt maar heel beperkt toe aan de economie, slachterijen zonder veel migranten kunnen al niet uit en ook nog eens veel uitstoot en dierenleed. En dat onzin taboe van bouwen op landbouwgrond het raam uit, dan gaat het met dat woningprobleem ook plots een stuk sneller.

Het is toch van de zotte dat we meer dan de helft van de Nederlandse grond exclusief zouden moeten reserveren voor iets wat marginaal bijdraagt? En voor het behouden van voedselzekerheid zou dan nog iets te zeggen zijn, maar niet voor het beschermen van de laagwaardige export.
pi_212716168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat de maatschappij aan die kennismigrant geen kosten gehad heeft tot deze hier kwam, terwijl die werknemer de eerste 20+ jaar heel wat gekost heeft.

Denk dat je gewoon Europa breed dit moet aanpakken en eventueel afbouwen. Oftewel een samenwerking om de kosten relatief laag te houden.
Het kost tonnen om een Nederlander op te leiden tot het punt waar ze een Masters behalen buiten het feit dat we gewoon een tekort hebben aan hoogopgeleide werknemers (en aan laagopgeleide).
pi_212716343
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Maar verhuizen kan dus prima zonder compensatie van die kosten.
Als het puur om compensatie van verhuiskosten gaat lijkt het me op de weg van de werkgever liggen…
zie email 27 oktober
pi_212716417
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als het puur om compensatie van verhuiskosten gaat lijkt het me op de weg van de werkgever liggen…
Het heeft natuurlijk ook gewoon het aantrekkelijk zijn van Nederland als vestigingsland. Wij willen graag een kenniseconomie zijn, dan moeten we ook interessant zijn voor dat type bedrijven en ook voor kennismigranten.
pi_212716513
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het heeft natuurlijk ook gewoon het aantrekkelijk zijn van Nederland als vestigingsland. Wij willen graag een kenniseconomie zijn, dan moeten we ook interessant zijn voor dat type bedrijven en ook voor kennismigranten.
Eens. Maar ik ben het ook eens met de mensen die zeggen dat het niet zo kan zijn dat als een Nederlander en een Pakistaan precies hetzelfde werk doen, voor hetzelfde salaris de pakistaan dan fors meer overhoudt.

Aantrekkelijk kun je ook voor een deel zoeken in de woningmarkt, het fiscale klimaat, goed onderwijs, etc. En zo hangt alles met alles samen.
zie email 27 oktober
pi_212716651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Eens. Maar ik ben het ook eens met de mensen die zeggen dat het niet zo kan zijn dat als een Nederlander en een Pakistaan precies hetzelfde werk doen, voor hetzelfde salaris de pakistaan dan fors meer overhoudt.

Aantrekkelijk kun je ook voor een deel zoeken in de woningmarkt, het fiscale klimaat, goed onderwijs, etc. En zo hangt alles met alles samen.
Onderwijs hebben deze mensen vaak niet nodig, het zijn juist al hoogopgeleide werknemers. Ze wonen redelijk vaak in koopwoningen, daar kun je dus als overheid niet heel veel. Dus de enige optie is echt fiscaal/financieel. Dan zijn er 2 opties om dat aan te vliegen en als Nederland toch interessant te blijven: je geeft de werknemers een regeling zoals de huidige, of je geeft het bedrijf een subsidie waardoor die een hoger loon kunnen bieden. Veel meer opties zie ik niet.

Doe je geen van beide, dan kun je ook gedag zeggen tegen dit type bedrijven dat in alle andere Europese landen wel maatregelen ziet die het voor hen aantrekkelijker maken.
pi_212716763
Of we stoppen met het discrimineren op afkomst/geboorteland en geven iedereen 30% belasting korting?
pi_212716833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Of we stoppen met het discrimineren op afkomst/geboorteland en geven iedereen 30% belasting korting?
Dit is natuurlijk geen discrimineren op afkomst/geboorteland.

En je kunt dit wel willen afschaffen, maar dat moet dan gewoon Europees worden geregeld. Dat alle landen stoppen met dit type regelingen. En mijn inschatting is dat dat nooit gaat lukken.
pi_212716927
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onderwijs hebben deze mensen vaak niet nodig, het zijn juist al hoogopgeleide werknemers. Ze wonen redelijk vaak in koopwoningen, daar kun je dus als overheid niet heel veel. Dus de enige optie is echt fiscaal/financieel. Dan zijn er 2 opties om dat aan te vliegen en als Nederland toch interessant te blijven: je geeft de werknemers een regeling zoals de huidige, of je geeft het bedrijf een subsidie waardoor die een hoger loon kunnen bieden. Veel meer opties zie ik niet.

Doe je geen van beide, dan kun je ook gedag zeggen tegen dit type bedrijven dat in alle andere Europese landen wel maatregelen ziet die het voor hen aantrekkelijker maken.
Zij zelf niet. Maar hun kinderen natuurlijk wel. En als ASML geen huizen hoeft te bouwen kunnen ze die mensen en middelen in hun eigen mensen steken.

Maar ik zou dan nog eerder voor een vorm van loonkostensubsidie gaan (al zal dat waarschijnlijk EU-technisch ook lastig zijn). Maar deze regeling klopt gewoon principieel niet.
zie email 27 oktober
pi_212716953
Er is beweging?

quote:
‘Ik sta er heel positief in’, zegt BBB-voorvrouw Caroline van der Plas na een gesprek met informateur Kim Putters. Ze kijkt terug op een ‘goed gesprek omdat we het echt hebben over hoe we naar het einde van deze informatieperiode gaan’. De afgelopen weken leek de formatie juist stroef te verlopen, vooral nadat anonieme bronnen in De Telegraaf hebben geklaagd over de opstelling van NSC-leider Pieter Omtzigt in de onderhandelingen.

Wat Van der Plas precies heeft besproken met Putters wil ze niet zeggen. Later op woensdag spreekt de informateur met VVD-leider Dilan Yeşilgöz. Hij moet uiterlijk volgende week zijn verslag uitbrengen.
https://www.nd.nl/varia/v(...)-gesprek-met-putters
pi_212717022
quote:
Dit soort geluiden gaf Van der Plas ook op het moment dat Omtzigt aan het nadenken was hoe hij eruit kon stappen bij Plasterk. Heb niet het idee dat zij nou heel goed aan voelt hoe de rest er over denkt.
pi_212717027
quote:
Nou ja, het riedeltje dat er constructief gesproken wordt en hoe positief en optimistisch we allemaal wel niet zijn is al zo oud als de formatie natuurlijk.

Maar misschien dat er onder de tijdsdruk nu echt iets aan het gebeuren is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212717938
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vrijwel ieder ander EU land zegt ja op deze vraag en ik kan je heel simpel vertellen waarom...talent is niet oneindig aanwezig in een land, er zijn in heel Europa minder jongeren dan ouderen.
quote:
Zeventien van de 27 EU-lidstaten hebben nu een regeling die is afgeleid van waar wij mee zijn begonnen. En dan schaffen wij hem af.” Verder moeten al die nieuwe medewerkers van ASML ook ergens gaan wonen. „Hoe zit het met de infrastructuur, de artsen, de scholen?”, vraagt Wennink zich af
.

Laten wij dan maar weer de slimste zijn en deze regeling versoberen. Wellicht volgens de andere lidstaten weer.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-loper-voor-ons-uit
pi_212718404
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 16:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[..]
.

Laten wij dan maar weer de slimste zijn en deze regeling versoberen. Wellicht volgens de andere lidstaten weer.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-loper-voor-ons-uit
Waarom zou dat slim zijn? Andere lidstaten zien alleen maar voordelen van zo'n regeling.
pi_212718560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 14:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Toch is het ook een beetje gek om zo te focussen op de belastingdruk en dat te vergelijken onder de noemer 'is het eerlijk'. ASML brengt Nederland op heel veel vlakken ook veel. Andes wordt het ook een beetje 'iedereen even arm'.

Qua kosten baten lijkt het mij een no brainer om dit soort regelingen in stand te houden. Ik zou dan eerder gaan kijken naar betere herverdeling van de baten dan zodanig in de kosten gaan snoeien dat je de baten gaat verliezen.
  woensdag 6 maart 2024 @ 17:53:11 #231
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_212718690
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom zou dat slim zijn? Andere lidstaten zien alleen maar voordelen van zo'n regeling.
Als we slim zijn dan trekken we alle subsidies onder de landbouwsector uit, onteigenen we de helft van die sector (vooral intensieve veehouderij) en gaan we woningbouw, hoogwaardige industrie zoals ASML en heel veel natuur op die gebieden implementeren.
pi_212719035
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Als we slim zijn dan trekken we alle subsidies onder de landbouwsector uit, onteigenen we de helft van die sector (vooral intensieve veehouderij) en gaan we woningbouw, hoogwaardige industrie zoals ASML en heel veel natuur op die gebieden implementeren.
Hoe enorm ik ook pro-natuur ben, hoe noodzakelijk ik het ook vind dat er zo snel mogelijk zoveel mogelijk maatregelen moeten worden genomen om de natuur die op de rand van de afgrond staat te redden... dit is natuurlijk gewoon geen optie. Je kunt niet alle subsidies afschaffen en zo maar de helft onteigenen, dat is onbehoorlijk bestuur. Ook boeren zijn mensen en juist een heel groot deel van hen wil graag de natuur redden en meer natuurinclusief boeren. Die kun je niet zo laten vallen.
  woensdag 6 maart 2024 @ 18:39:11 #233
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_212719134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 18:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe enorm ik ook pro-natuur ben, hoe noodzakelijk ik het ook vind dat er zo snel mogelijk zoveel mogelijk maatregelen moeten worden genomen om de natuur die op de rand van de afgrond staat te redden... dit is natuurlijk gewoon geen optie. Je kunt niet alle subsidies afschaffen en zo maar de helft onteigenen, dat is onbehoorlijk bestuur. Ook boeren zijn mensen en juist een heel groot deel van hen wil graag de natuur redden en meer natuurinclusief boeren. Die kun je niet zo laten vallen.
Daarom de intensieve veehouderij, die Engelse raaigras ridders hebben helemaal geen benul van natuurbehoud. Gewoon weg ermee, uitkopen en iets nuttigs gaan doen.

En dan zijn we heel coulant over de miljardenschade die ze veroorzaakt hebben via hun misdadige machtsmisbruik via de waterschappen. Die tientallen miljarden schade hoeven ze niet te vergoeden
pi_212720247
quote:
Putters zal wel een minderheidskabinet gaan adviseren. Omtzigt kan dan lekker gedogen vanuit de tweede kamer. VVD kan niet meer terug. BBB is allang blij als het er van komt en PVV lijkt alles op te willen geven zolang er maar een rechts kabinet komt.
  woensdag 6 maart 2024 @ 20:17:11 #235
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212720597
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 19:59 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Putters zal wel een minderheidskabinet gaan adviseren. Omtzigt kan dan lekker gedogen vanuit de tweede kamer. VVD kan niet meer terug. BBB is allang blij als het er van komt en PVV lijkt alles op te willen geven zolang er maar een rechts kabinet komt.
En BBB en PVV kunnen geen tot amper ministers leveren dus heeft de VVD alle macht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212720681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En BBB en PVV kunnen geen tot amper ministers leveren dus heeft de VVD alle macht.
Ik denk dat dat voor BBB echt nog wel mee valt, die hadden ook binnen de kortste keren een hele verzameling gedeputeerden in de provincies. PVV heeft inderdaad bijna niemand en kan ze ook niet uit de Kamer trekken.
pi_212721585
Niet in het nieuws gezien (maar misschien let ik niet op): https://www.tweedekamer.n(...)02611&did=2024D05867

quote:
Motie van het lid Hertzberger over een onderzoek naar de fysieke en mentale gezondheidsuitkomsten na behandeling met de "Dutch protocol"-methodiek

MOTIE VAN HET LID HERTZBERGER
Voorgesteld 15 februari 2024
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat het aantal minderjarigen met genderdysforie snel
toeneemt;
overwegende dat een aantal Europese landen, zoals Zweden, terughou-
dender zijn geworden in de behandelmethode met puberteitsremmers,
het zogeheten «Dutch protocol»;
verzoekt de regering om onderzoek te laten doen naar de fysieke en
mentale gezondheidsuitkomsten na behandeling met de «Dutch
protocol»-methodiek en deze te vergelijken met cohorten patiënten in
andere Europese landen, met een andere zorgstandaard,
en gaat over tot de orde van de dag.
Mooi dat deze motie aangenomen is. Het wordt echt eens tijd om (ook naar aanleiding van de Zembla documentaires) hier grondig onderzoek naar te doen. Het Amsterdam UMC moet geforceerd worden om eindelijk eens open kaart te spelen over dit onderwerp. Dit zou zo maar eens de beerput open kunnen trekken ^O^
pi_212723911
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:08 schreef MoreDakka het volgende:
Niet in het nieuws gezien (maar misschien let ik niet op): https://www.tweedekamer.n(...)02611&did=2024D05867
[..]
Mooi dat deze motie aangenomen is. Het wordt echt eens tijd om (ook naar aanleiding van de Zembla documentaires) hier grondig onderzoek naar te doen. Het Amsterdam UMC moet geforceerd worden om eindelijk eens open kaart te spelen over dit onderwerp. Dit zou zo maar eens de beerput open kunnen trekken ^O^
De woke-ideologie is te ver doorgeschoten. Volgens mij is "Het Leven' vrij simpel van oorsprong. Eerst had je mannen en vrouwen, pas later kregen we foutjes van de natuur. Dat is helemaal niet erg maar ik geloof niet in tientallen gender-identiteiten.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_212723986
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 07:53 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
De woke-ideologie is te ver doorgeschoten. Volgens mij is "Het Leven' vrij simpel van oorsprong. Eerst had je mannen en vrouwen, pas later kregen we foutjes van de natuur. Dat is helemaal niet erg maar ik geloof niet in tientallen gender-identiteiten.
Ik snap deze gedachtegang niet zo goed. Wie ben ik, als persoon die hier niets mee te maken heeft, om te bepalen wat mensen voelen en hoe ze dat voelen?
pi_212724007
Bijna de helft van de stroom is verleden jaar groen opgewekt.

Ik vind die verduurzaming van het elektriciteitsnet zo indrukwekkend.
pi_212725344
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 08:10 schreef KaheemSaid het volgende:
Bijna de helft van de stroom is verleden jaar groen opgewekt.

[ afbeelding ]

Ik vind die verduurzaming van het elektriciteitsnet zo indrukwekkend.
Dat is inderdaad indrukwekkend :)
pi_212725648
quote:

[..]
Anderzijds .....sommige mensen met een anti-wokeideologie zijn ook te ver doorgeschoten.
Tientallen diverse gendersoorten is onzin. Wel zijn er onnoemelijk veel invullingen van genderidentiteit.
Zoals Maxima zei over culturele identiteit :
quote:
Nederland is veel te veelzijdig om in één cliché te vatten. 'De' Nederlander bestaat niet. Als troost kan ik u zeggen dat 'de' Argentijn ook niet bestaat. Ik vind het daarom heel interessant dat de titel van het rapport van de WRR niet is 'De Nederlandse Identiteit'. Maar: 'Identificatie met Nederland'. Dat laat ruimte voor ontwikkeling. En voor diversiteit.
pi_212729399
quote:

[..]
Tja dit soort onzin moet je juist niet willen. Dit is een medisch schandaal, ja het heeft te maken met ideologie maar dat moet niet de focus zijn.
pi_212729410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 08:07 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik snap deze gedachtegang niet zo goed. Wie ben ik, als persoon die hier niets mee te maken heeft, om te bepalen wat mensen voelen en hoe ze dat voelen?
In dit geval gaat het om het beschermen van kinderen tegen medische wanpraktijken, dat is natuurlijk wel iets anders.
pi_212730081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
In dit geval gaat het om het beschermen van kinderen tegen medische wanpraktijken, dat is natuurlijk wel iets anders.
Mijn opmerking was puur op het “ Eerst had je mannen en vrouwen, pas later kregen we foutjes van de natuur. Dat is helemaal niet erg maar ik geloof niet in tientallen gender-identiteiten.”.

Over of iets medische wanpraktijken zijn of niet kan ik helemaal niet controleren, maar ik hoop natuurlijk wel dat dit goed gebeurd.
pi_212730454
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:14 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mijn opmerking was puur op het “ Eerst had je mannen en vrouwen, pas later kregen we foutjes van de natuur. Dat is helemaal niet erg maar ik geloof niet in tientallen gender-identiteiten.”.

Over of iets medische wanpraktijken zijn of niet kan ik helemaal niet controleren, maar ik hoop natuurlijk wel dat dit goed gebeurd.
Oh ok, fair enough :)
pi_212732547
Is het rechtse kabinet er al?

We zijn al bijna 6 maande verder

wat een tijdverspilling

we kunnen beter gelijk naar pvda grlinks gaan.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 7 maart 2024 @ 19:44:29 #248
12221 Tijn