abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:07:48 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212658708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:49 schreef michaelmoore het volgende:

nee 16.000 gulden was de nieuwbouwprijs in 1955, in 1955 kostte een huis van beton 24.000 gulden
In de omgeving van Utrecht??? Laat me niet lachen, mijn opa kocht begin jaren '50 een enorm kleine jaren '30 rijtjeswoning in een gehucht in Friesland en dat was toen al meer dan Hfl 16.000,-...

quote:
mijn broer kocht het in 1967 voor ik meen 60,000 gulden
Het verandert allemaal nogal he?

quote:
ik kocht in dezelfde straat in 1977 voor 110.000 gulden
mijn vader schold me verrot toen want ik had geen noemenswaardig inkomen , mijn vriendin wel
en verkocht in 1987 voor 137.000 gulden , en kocht een Premie A voor 148.000 gulden met 40.000 premie contante waarde
In 1977 een huis voor 110.000 gulden kopen... Jouw vriendin was directeur van de Nederlandsche Bank?

Zelfs tot ruim in de jaren '80 was een huis van meer dan een ton in guldens vrijwel onhaalbaar voor de gemiddelde (fabrieks)arbeider.
pi_212658757
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:34 schreef Cherni het volgende:

En ja ondanks dat ik 40 was heb ik altijd mee gestaakt om de ouderen regelingen te behouden omdat ik ooit ook van die regelingen gebruik kan maken. En nu ik de leeftijd heb, ben ik maar al te blij dat die regelingen nog bestaan.
Dit is nu juist het cruciale punt. Toen jij 40 was kon je er ook redelijkerwijs van uitgaan dat die voordelen ook nog zouden bestaan op je 60e. Je streed voor het belang van de oudere in de wetenschap dat er ook een collectief belang was.

Maar jongeren van nu snappen heus wel dat zo’n ouderen regeling misschien met de huidige bevolkingspiramide nog net te bekostigen is, maar zeker niet met de bevolkingspiramide van over een paar decennia.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:15:36 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212658798
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik betwijfel het. Ik zou in iedergeval niet willen ruilen met onze zzp postbode die ruim de 65 is gepasseerd en MOET werken om rond te komen op een normale manier.
MOET ??

dat maak jij ervan

ik werk ook 5 dagen per week en ik moet niks
ik zou ook gerust postbode worden , lekker wandelen in de zon , veel mensen zien en geld toe krijgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:16:45 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212658810
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:03 schreef Cherni het volgende:

Lijkt mij ook niet te kloppen. Volgens mij en kijk ik even naar mijn ouders kochten hun eerste huis voor zo rond 65.000 gulden in 1971. En wat ik mij nog kon herinneren is dat zelfs mijn moeder zelf nog kon meewerken om rond te komen. Dat was dan niet fulltime.
Mijn vader kocht begin jaren '80 zijn eerste woning voor ik meen iets van 77.000 gulden in een gehucht in Friesland en daar moest hij als fabrieksarbeider in de vierploegendienst krom voor liggen...

Vakanties zaten er bij ons iig niet in, zelfs de auto is weg gedaan toen. Alles ging op de fiets.

quote:
En in de tijd dat ik zou kunnen kopen als schoolverlater was een premie woning in de jaren eind jaren 80 130.000 voor premie A en 160.000 gulden voor een premie C. Voor een premie C verdiende ik te weinig en had geen spaargeld genoeg om dat te kunnen kopen en een premie A kon ook niet omdat mij dat niet gegund werd omdat mijn inkomen net iets te hoog was waardoor anderen voorrang kregen. Dus kocht ik mijn eerste woning en gelijk ook laatse woning voor 275.000 gulden net voor de eeuwwisseling. Ook dat was een behoorlijk bedrag in Limburg voor een uit de jaren 30 tussenwoning aan de rand van het centrum. En door de jaren heen opgeknapt.

Men vergeet ook de investeringen en onderhoud die je bij een eigen woning steeds hebt. Alsof het bij de koop van een huis ophoud en verder geen kosten maakt. Bovendien zit het vermogen in bakstenen. Het voordeel wat ik nu heb is de verwaarloosbare hypo. Tja na circa 35 jaar werken, sparen etc is het ook logica dat ik er beter bijzit dan een starter op uitzonderingen na. Er zullen vast jongeren zijn die mij uitlachen.
Men heeft gewoon geen idee hoe het er vroeger aan toe ging. Ik heb ook geen idee waar dat romantische "alles kon op 1 salaris en het geld klotste tegen de plinten omhoog" vandaan is gekomen...
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:16:57 #155
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212658814
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
In de omgeving van Utrecht??? Laat me niet lachen, mijn opa kocht begin jaren '50 een enorm kleine jaren '30 rijtjeswoning in een gehucht in Friesland en dat was toen al meer dan Hfl 16.000,-...
[..]
Het verandert allemaal nogal he?
[..]
In 1977 een huis voor 110.000 gulden kopen... Jouw vriendin was directeur van de Nederlandsche Bank?

Zelfs tot ruim in de jaren '80 was een huis van meer dan een ton in guldens vrijwel onhaalbaar voor de gemiddelde (fabrieks)arbeider.
ja ik betaalde voor een hele kleine woning gebouwd in 1955 onder Utrecht een 110.000 gulden

mijn vader die schold me verrot
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:17:37 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:18:15 #157
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212658829
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het gaat mij om dat 16.000 gulden geneuzel van je.
Dat was de nieuwbouwprijs in 1955 , voor een nieuwbouwhuisje met houten vloeren met plat dak

een huis van gegoten beton die kostte toen 24.000 gulden
pi_212658933
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
MOET ??

dat maak jij ervan

ik zou ook gerust postbode worden , lekker wandelen in de zon , veel mensen zien en geld toe krijgen
Jij niet nee. Zo lust ik er nog wel een paar. Ik heb alle respect voor ouderen en kom er net voor op als voor jongeren want ik heb ook kinderen waarvan ik hoop dat ze het prima gaan hebben.

Maar als ouderen die zelf geprofiteerd hebben van hun aow, pensioen voorstander zijn om langer door te werken in combinatie met de aow leeftjdsverhoging dan ga ik met jongeren mee en kan ik mij de frustratie voorstellen.

Er is een groot verschil. Jij had dus met 65 jaar je aow en pensioen. En hoef je eigenlijk niets. Straks moeten jongeren wachten tot hun 70ste alvorens aow te krijgen dus moet je in principe.

Het gaat niet eens om werken,al werk je 80 uur per week op 80 jarige leeftijd. Mijn buurman ruim de 70 gepasseerd werkt ook nog. Maar sinds hij 65 werd gelijk aow, pensioen en salaris. Lekker lullen dan als je financieel de zekerheid hebt met aow en pensioen en je dus niet hoeft.

Dat het kwartje bij velen niet valt dat het niet om werken gaat maar financiële zekerheid op oudere leeftijd omdat je zwakker staat in de maatschappij als arbeider valt mij tegen.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:31:49 #159
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212658972
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Jij niet nee. Zo lust ik er nog wel een paar. Ik heb alle respect voor ouderen en kom er net voor op als voor jongeren want ik heb ook kinderen waarvan ik hoop dat ze het prima gaan hebben.

Maar als ouderen die zelf geprofiteerd hebben van hun aow, pensioen voorstander zijn om langer door te werken in combinatie met de aow leeftjdsverhoging dan ga ik met jongeren mee en kan ik mij de frustratie voorstellen.

Er is een groot verschil. Jij had dus met 65 jaar je aow en pensioen. En hoef je eigenlijk niets. Straks moeten jongeren wachten tot hun 70ste alvorens aow te krijgen dus moet je in principe.

Het gaat niet eens om werken,al werk je 80 uur per week op 80 jarige leeftijd. Mijn buurman ruim de 70 gepasseerd werkt ook nog. Maar sinds hij 65 werd gelijk aow, pensioen en salaris. Lekker lullen dan als je financieel de zekerheid hebt met aow en pensioen en je dus niet hoeft.

Dat het kwartje bij velen niet valt dat het niet om werken gaat maar financiële zekerheid op oudere leeftijd omdat je zwakker staat in de maatschappij als arbeider valt mij tegen.
nee het hoeft niet,. als ik morgen 12 weken weg ga dan zeg ik dat en daaag, zoek het maar uit

maar ik krijg wel een forse belastingaanslag ieder jaar , dat wel
pi_212659046
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee het hoeft niet,. als ik morgen 12 weken weg ga dan zeg ik dat en daaag

maar ik krijg wel een forse belastingaanslag ieder jaar , dat wel
Je snapt het schijnbaar nog niet. Als jongeren straks pas hun aow of pensioen krijgen boven de 70 is het voor een arbeider moeten. Of kun je zonder aow en pensioen zeggen daaag ik kom morgen niet. Heb ik het niet eens over de sollicitatie plicht etc.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:37:00 #161
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212659058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:35 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je snapt het schijnbaar nog niet. Als jongeren straks pas hun aow of pensioen krijgen boven de 70 is het voor een arbeider moeten. Of kun je zonder aow en pensioen zeggen daaag ik kom morgen niet. Heb ik het niet eens over de sollicitatie plicht etc.
mensen kunnen makkelijk doorwerken tot 70

ze zijn lui tegenwoordig , gaan liever een jaartje weg

Maar als je ZZP er bent en je spaart zelf ( 30% van het belastbaar loon ) voor je pensioen op een geblokkeerde rekening dan kun je gaan wanneer jij dat wilt he
pi_212659261
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mensen kunnen makkelijk doorwerken tot 70

ze zijn lui tegenwoordig , gaan liever een jaartje weg

Maar als je ZZP er bent en je spaart zelf ( 30% van het belastbaar loon ) voor je pensioen op een geblokkeerde rekening dan kun je gaan wanneer jij dat wilt he
Gelul allemaal. Ik kan ook niet tot mijn 70ste werken op de manier zoals dat nu gaat. Praat je wel eens met een zzper in de schoonmaak? Ik ken er meer dan zat en die mogen blij zijn rond te komen wil zwijgen goed te kunnen sparen. Mbt salaris zou ik niet willen ruilen. En dan heb ik een notabebe nog een cao ook waarvan jij vind dat het onzin is.

Nee, sinds de jaren 90 hebben ze schoonmakers, postbodes etc wijsgemaakt dat je eigen baas en manager bent en die flexibiliteit een zege voor iedereen is. Is dat niet geweldig. Het is prima dat een architect, chirurg, engineers, ondernemers, zwetsers etc zonder cao werken. Dat zijn prima beroepen met een dusdanig salaris dat je inderdaad beter zonder cao kunt werken. Over die groep heb ik het dus niet.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:50:44 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212659296
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
Dat was de nieuwbouwprijs in 1955 , voor een nieuwbouwhuisje met houten vloeren met plat dak

een huis van gegoten beton die kostte toen 24.000 gulden
Bullshit.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:54:56 #164
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212659335
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bullshit.
ja dat was toen zo

een onbewoonbare woning mocht niet voor meer worden verkocht dan 3000 gulden en dat waren er een hele boel
meest met de plee buiten

mijn oudste broer kon zijn huurhuis , (een hoekhuis) kopen in De Bilt op de looijdijk voor 26.000 gulden in 1970, hij kreeg het niet rond
die gaat nu voor 700.000 euro

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 02-03-2024 14:05:53 ]
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:56:40 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212659352
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:05 schreef inslagenreuring het volgende:
Het zegt jou niets begrijp ik.
Neen, in mijn omgeving bestond die ongekende weelde die jij schetst niet. Misschien ben ik van een andere generatie of liggen jouw roots in een omgeving van welgestelden.
pi_212659581
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Gelul allemaal. Ik kan ook niet tot mijn 70ste werken op de manier zoals dat nu gaat. Praat je wel eens met een zzper in de schoonmaak? Ik ken er meer dan zat en die mogen blij zijn rond te komen wil zwijgen goed te kunnen sparen. Mbt salaris zou ik niet willen ruilen. En dan heb ik een notabebe nog een cao ook waarvan jij vind dat het onzin is.

Nee, sinds de jaren 90 hebben ze schoonmakers, postbodes etc wijsgemaakt dat je eigen baas en manager bent en die flexibiliteit een zege voor iedereen is. Is dat niet geweldig. Het is prima dat een architect, chirurg, engineers, ondernemers, zwetsers etc zonder cao werken. Dat zijn prima beroepen met een dusdanig salaris dat je inderdaad beter zonder cao kunt werken. Over die groep heb ik het dus niet.
Heeft allemaal geen zin joh, die user betrekt alles op zichzelf.

Ik wil m'n oude dag in Afrika slijten, dus dat kan iedereen doen. Ik kan vervroegd stoppen, dus anderen ook. Ik zou het wel leuk vinden om met andere bejaarden in een soort commune te wonen, dus dat is de oplossing. Enzovoort.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 14:22:42 #167
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212659625
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 14:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Heeft allemaal geen zin joh, die user betrekt alles op zichzelf.

Ik wil m'n oude dag in Afrika slijten, dus dat kan iedereen doen. Ik kan vervroegd stoppen, dus anderen ook. Ik zou het wel leuk vinden om met andere bejaarden in een soort commune te wonen, dus dat is de oplossing. Enzovoort.
Dat dus.
Nu alleen nog wat wolven en koeienstront en de bingokaart is weer vol.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 15:13:48 #168
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212660137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:50 schreef Gia het volgende:
Gisteren kwam op tv iets voorbij over het oplossen van vereenzaming achter de voordeur. Vooral bij alleenstaande ouderen.

Bejaardenhuizen terug!? Dan hebben ze gezelschap aan elkaar, levert woningen op. Win - win.

https://www.parlement.com/id/vj46fcrjfu8n/m_j_martin_van_rijn
[..]

Klopt., maar zoals Jan rotmans zegt

we moeten niet terug naar vroeger met bejaardenhuizen van 300 personen met een directeur , management en administratie,
Maar vooruit naar vroeger, naar ouderen communities van 50 kleine huisjes met gezamenlijke tuin en huiskamer waar men elkaar helpt en inderdaad kan wonen tot de dood

Dan komt de door- en uitstroom weer op gang en komen er grote eengezinswoningen leeg

En dat kan heel goed in weilanden gebouwd worden , dat hoeft liever niet in de stad
pi_212660148
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
MOET ??

dat maak jij ervan

Iedereen die geen eigen land heeft om voor zichzelf het benodigde voedsel te verbouwen moet werken, anders krijgt men van de ondernemers geen voedzaam voedsel.
Dan krijgen de mensen met geen eigen land geen macht en pracht en praal.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 15:29:46 #170
3542 Gia
User under construction
pi_212660253
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klopt., maar zoals Jan rotmans zegt

we moeten niet terug naar vroeger met bejaardenhuizen van 300 personen met een directeur , management en administratie,
Maar vooruit naar vroeger, naar ouderen communities van 50 kleine huisjes met gezamenlijke tuin en huiskamer waar men elkaar helpt en inderdaad kan wonen tot de dood

Dan komt de door- en uitstroom weer op gang en komen er grote eengezinswoningen leeg

En dat kan heel goed in weilanden gebouwd worden , dat hoeft liever niet in de stad
Beter appartementencomplexen van zo'n 40 woningen, met gezamenlijke huiskamer/eetzaal en beweegtuin.
De zorg die deze mensen nu al krijgen, kan dan ook gecentraliseerder geregeld worden. 2 Verzorgenden per 8 uur dienst is voldoende, verder een activiteiten begeleider en 2 man personeel in de keuken. Tuin kan onderhouden worden door de gemeente, omdat dat in principe openbaar groen is.
Dit is veel goedkoper dan hoe het nu geregeld is met zorg aan huis, tafeltje dek je enz....
  zaterdag 2 maart 2024 @ 15:36:34 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212660336
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Beter appartementencomplexen van zo'n 40 woningen, met gezamenlijke huiskamer/eetzaal en beweegtuin.
De zorg die deze mensen nu al krijgen, kan dan ook gecentraliseerder geregeld worden. 2 Verzorgenden per 8 uur dienst is voldoende, verder een activiteiten begeleider en 2 man personeel in de keuken. Tuin kan onderhouden worden door de gemeente, omdat dat in principe openbaar groen is.
Dit is veel goedkoper dan hoe het nu geregeld is met zorg aan huis, tafeltje dek je enz....
O ja en dan ben jij directeur zeker

in de keuken ????????????? , we leven in een tijd van thuis afgehaald he , van internet en besteld krijgen wat je koopt
ouderen vinden het leuk om zelf de tuin te onderhouden

activiteiten kunnen we ook zelf , een gezamenlijke ruimte dat is wel nodig
alsjeblieft geen bemoeials meer
ouderen zijn niet zielig + De thuiszorg gaan we afbouwen
ik ben bijna 72 en kerngezond, steeds bellen uitzendburos me of ik wil komen werken maar als je in een ouderen communitie woont ben je dan opeens zielig ???

ik kan prima voor mijn medemensen zorgen

De hokjes cultuur in Nederland is om van te kotsen, als je 65 bent en je doet de vaat bij je buurvrouw dan ben je mantelzorger en niet zielig , doe je dat niet, dan ben je oud en dus zielig

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-03-2024 21:26:04 ]
  zondag 3 maart 2024 @ 14:17:03 #172
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212675547
Ik lees in de telegraaf altijd mijn eigen hersenscheten terug
vreemd is dat

sommigen denken ,
O jee, ik moet nog een colum maken , laat ik die ouwe maar weer eens nabauwen
https://www.telegraaf.nl/(...)e-weer-een-gaaf-land
quote:
Dé oplossing zit in luxe bejaardentehuizen; ofwel woonomgevingen waar ouderen gezamenlijk wonen.

Want, denkt u maar mee: Zij kunnen elkaar dan verzorgen.
Dat is ook een vorm van blijven werken na pensioendatum - waar ik zo’n voorstander van ben -, ook vrijwilligerswerk is immers werk.
Inkomen hoeft niet, zij hebben - zoals vorige week geconstateerd - voldoende pensioen.

Het gevolg is minder zorgkosten, immers de ouderen verzorgen elkaar.
En er is minder personeel nodig. En het is nog gezellig ook.

Vrije woningen
Daarnaast komen er dan woningen vrij en kan er doorgestroomd worden op de woningmarkt.
Veel ouderen willen echt wel verhuizen, maar niet naar een bejaardenflatje uit de jaren ’70.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 03-03-2024 15:48:43 ]
pi_212676761
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 14:17 schreef michaelmoore het volgende:
Dat is ook een vorm van blijven werken na pensioendatum - waar ik zo’n voorstander van ben -, ook vrijwilligerswerk is immers werk.
Inkomen hoeft niet, zij hebben - zoals vorige week geconstateerd - voldoende pensioen.
De meeste ouderen die onder erbarmelijke omstandigheden gewerkt hebben en de pensioenleeftijd gehaald hebben, zijn volgens mij dolgelukkig dat zij geen plichten meer hebben, ook al zullen zij er waarschijnlijk nooit heel lang van kunnen genieten.
  zondag 3 maart 2024 @ 15:38:18 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212676776
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 15:37 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste ouderen die onder erbarmelijke omstandigheden gewerkt hebben en de pensioenleeftijd gehaald hebben, zijn volgens mij dolgelukkig dat zij geen plichten meer hebben, ook al zullen zij er waarschijnlijk nooit heel lang van kunnen genieten.
nou nou , erbarmelijk , ha ha
pi_212677765
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 15:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou nou , erbarmelijk , ha ha
Iemand van de bovenklasse heeft natuurlijk nooit last gehad van erbarmelijke omstandigheden. Dat snap ik ook wel.
pi_212678357
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nah, dat loopt wel los. Die laatste paar jaar zit je gewoon in de ziektewet omdat je oud en moe bent tegen salaris
pi_212678471
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
O ja en dan ben jij directeur zeker

in de keuken ????????????? , we leven in een tijd van thuis afgehaald he , van internet en besteld krijgen wat je koopt
ouderen vinden het leuk om zelf de tuin te onderhouden

activiteiten kunnen we ook zelf , een gezamenlijke ruimte dat is wel nodig
alsjeblieft geen bemoeials meer
ouderen zijn niet zielig + De thuiszorg gaan we afbouwen
ik ben bijna 72 en kerngezond, steeds bellen uitzendburos me of ik wil komen werken maar als je in een ouderen communitie woont ben je dan opeens zielig ???

ik kan prima voor mijn medemensen zorgen

De hokjes cultuur in Nederland is om van te kotsen, als je 65 bent en je doet de vaat bij je buurvrouw dan ben je mantelzorger en niet zielig , doe je dat niet, dan ben je oud en dus zielig

Dit vind ik altijd best irritant. Tot op hoge leeftijd zelfstandig willen wonen en niet willen erkennen dat de leeftijd gaat tellen ookal ben je vitaal. Als je een vitale oudere ben en je wordt ziek loopt dat sneller spaak dan bij jongere mensen. En dan als je ziek wordt en hulpbehoevend moet er op stel en sprong iets geregeld worden terwijl de oudere nooit voorbereidingen heeft willen treffen

Krijg je ineens te horen: “maar ik kan het zo niet rooien in m’n eentje thuis”
En dan zorgverleners maar heksen om het voor elkaar te krijgen
pi_212678907
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:12 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dit vind ik altijd best irritant. Tot op hoge leeftijd zelfstandig willen wonen en niet willen erkennen dat de leeftijd gaat tellen ookal ben je vitaal. Als je een vitale oudere ben en je wordt ziek loopt dat sneller spaak dan bij jongere mensen. En dan als je ziek wordt en hulpbehoevend moet er op stel en sprong iets geregeld worden terwijl de oudere nooit voorbereidingen heeft willen treffen

Krijg je ineens te horen: “maar ik kan het zo niet rooien in m’n eentje thuis”
En dan zorgverleners maar heksen om het voor elkaar te krijgen
Ik ben benieuwd hoe jij het dan voor je ziet?
pi_212679042
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:43 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het dan voor je ziet?
Overheid heeft hier ook een rol. Meer bewustwording creeeren, verzorgingshuizen terug, stimuleren om in ieder geval gelijkvloers te gaan wonen. Meer verlofregelingen voor mantelzorg. En vanuit de maatschappij meer bereidwilligheid om meer en eerder in gesprek te gaan over opties
  zondag 3 maart 2024 @ 18:14:43 #180
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212679241
Geef de medische wereld daar maar de schuld van.
Eigenlijk zouden mensen niet ouder dan 70 moeten worden.

Op 65 een 5 jaartjes rentenieren na gedane arbeid en thats it. Maar je kunt de Nederlandse opa's/oma's natuurlijk niet met 70 jaar een spuitje geven.

Misschien is de AOW verhogen naar 80 een optie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')