Van de zotten inderdaad.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:32 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.bd.nl/binnenl(...)onze-jeugd~a643def7/
Fijn dat de conservatieven in Den Haag het drugsbeleid nog steeds gijzelen hier met hun drugs are bad dogma. Inmiddels heeft zelfs het conservatieve Duitsland ons op dit gebied ingehaald...
Dit wordt een beetje een herhaling van deze week, maar ik vind het prima als ze verslavingen proberen te voorkomen en zo de zorgkosten laag willen houden. Al heb ik meer moeite met harddrugs dan wiet.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:32 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.bd.nl/binnenl(...)onze-jeugd~a643def7/
Fijn dat de conservatieven in Den Haag het drugsbeleid nog steeds gijzelen hier met hun drugs are bad dogma. Inmiddels heeft zelfs het conservatieve Duitsland ons op dit gebied ingehaald...
Hoe voorkomt legaal _geproduceerde_ wiet verslavingen? Is het verslavender dan illegaal geproduceerde?quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit wordt een beetje een herhaling van deze week, maar ik vind het prima als ze verslavingen proberen te voorkomen en zo de zorgkosten laag willen houden. Al heb ik meer moeite met harddrugs dan wiet.
Het is makkelijker verkrijgbaar, de drempel wordt lager om te kopen. Zoals er ook veel meer wordt gegokt nu het legaal is, als iets illegaal is is dat gewoon een behoorlijke drempel.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe voorkomt legaal _geproduceerde_ wiet verslavingen? Is het verslavender dan illegaal geproduceerde?
De politiek hier zat natuurlijk wel te ijlen dat er niet teveel THC in die wiet zou mogen zitten. In dat geval ja dan is de illegale beter en sterker. Misschien ook het doel van de proef: falen zodat bij een verbod de partijen rugdekking hebben adhv een rapport dat het niet werkt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe voorkomt legaal _geproduceerde_ wiet verslavingen? Is het verslavender dan illegaal geproduceerde?
quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is makkelijker verkrijgbaar, de drempel wordt lager om te kopen. Zoals er ook veel meer wordt gegokt nu het legaal is, als iets illegaal is is dat gewoon een behoorlijke drempel.
Het is helemaal niet makkelijker verkrijgbaar. Het is even makkelijk verkrijgbaar als nu. Het enige verschil met dit experiment is dat de kweek en distributie legaal is en dat er wordt toegezien op de kwaliteit.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is makkelijker verkrijgbaar, de drempel wordt lager om te kopen. Zoals er ook veel meer wordt gegokt nu het legaal is, als iets illegaal is is dat gewoon een behoorlijke drempel.
Volgens mij was onze 'progressieve' geest gewoon een variant van 'ach, ik heb er geen last van' en niet zozeer een idealistisch iets. Homohuwelijk? Ach, ik heb er geen last van. Desinteresse.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach als je ziet hoe sigaretten steeds duurder worden gemaakt zal illegale wiet ook wel aantrekkelijk blijven zelfs als ze legaliseren.
Verder zijn het uiteraard niet de conservatieven in Den Haag maar in het hele land. Nederland is gewoon een extreem conservatief land.
Ja, maar wel naast jou, he? Want daar staat ze.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:53 schreef nostra het volgende:
Kan Dilan eens stoppen met haar 'stap naar voren'? Ze zou onderhand al in Maastricht beland moeten zijn.
Mag wel hopen dat ze wietreclame dan *wel* verbieden. We hebben gezien hoe het uitpakt als de gokreclames vrij spel krijgen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Exact dit.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Volgens mij was onze 'progressieve' geest gewoon een variant van 'ach, ik heb er geen last van' en niet zozeer een idealistisch iets. Homohuwelijk? Ach, ik heb er geen last van. Desinteresse.
Heel Nederland krijgt genoeg stappen dankzij Yeşilgöz, zijn we straks niet meer wereldkampioen zitten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar wel naast jou, he? Want daar staat ze.
Is het dat niet al?quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mag wel hopen dat ze wietreclame dan *wel* verbieden. We hebben gezien hoe het uitpakt als de gokreclames vrij spel krijgen.
Ja, maar bij legalisering veranderd dat mischien want dan is het een legaal product en daar moet je voor kunnen adverteren, lijkt mij.quote:
Je mag nu inderdaad niet voor een verboden product adverteren. Wiet is nog steeds gewoon verboden, illegaal. Dat het gedoogd wordt maakt het niet legaal, het gaat gewoon tegen de wet in. Dan kun je natuurlijk geen reclame maken.quote:
Dat moet helemaal niet, voor tabak mag dat ook niet.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar bij legalisering veranderd dat mischien want dan is het een legaal product en daar moet je voor kunnen adverteren, lijkt mij.
En treuriger zijn nog de gevallen waar juist kinderen vooruit worden gestuurd, in de hoop dat de ouders later kunnen aansluiten. Dat zou ontmoedigd moeten worden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar kiezen al die mannen toch zelf voor, om zonder vrouw en kinderen te migreren? Zij zijn het voetvolk, dat vooruit wordt gestuurd. Ik heb er helemaal geen moeite mee dat gezinshereniging moet worden uitgesteld.
Huhquote:Op donderdag 29 februari 2024 21:11 schreef Hanca het volgende:
NSC, BBB en PVV die feitelijk gewoon in woord het vertrouwen in Van der Plas opzeggen.
Oh ja, tuurlijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |