Wat is het verschil?quote:Op maandag 1 april 2024 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Kan je bij DB ook een stoelreservering toevoegen aan een bestaande boeking of kan je het alleen los boeken? Kan de optie zo snel niet vinden.
Handiger om alles in 1 boeking te hebben. Bij vliegtickets kan je later ook nog dingen toevoegen maar die optie lijkt niet te bestaan bij onze vrienden van DB.quote:
Leuke voor in de achievements in de OPquote:Op zondag 31 maart 2024 21:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]
Alle provinciehoofdsteden aandoen op één dag kan best makkelijk tegenwoordig.
Edit: Het kan ook vanaf Zwolle, met enkele krappe overstaps, op één dag:
[ afbeelding ]
Geen komfort checkin met aparte zitplaatsreserveringquote:Op maandag 1 april 2024 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, nou moet je twee papiertjes uitprinten. Poteeto potaato
Poll vervangenquote:Op woensdag 3 april 2024 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Je poll komt uit 1864. Inmiddels zit dat gewoon in fok ingebouwd.
En het juiste antwoord is..... Een hardloopwedstrijdquote:Op woensdag 3 april 2024 00:21 schreef dennistd het volgende:
Aanstaande zaterdag rijden er geen treinen tussen Bad Bentheim en Nordhorn. De vraag voor de kijkers thuis is:
[poll=7023]
Er rijdt toch ook nog een normale buslijn tussen Bad Bentheim en Nordhorn?quote:Op donderdag 4 april 2024 03:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
En het juiste antwoord is..... Een hardloopwedstrijd![]()
Ook echt geweldige aansluitingen in Nordhorn tussen de trein uit Neuenhaus en de bus naar Bentheim: https://www.be-mobil.de/w(...)04-2024_Waldlauf.pdf
Aldus de reisplanner welquote:Op donderdag 4 april 2024 07:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er rijdt toch ook nog een normale buslijn tussen Bad Bentheim en Nordhorn?
O dan kom ik goed weg want ik heb precies een ticket voor in die week dat ze gaan rijdenquote:Op donderdag 4 april 2024 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
Veel interessanter nieuws:
Vanaf media augustus gaan er tussen Hamburg, Berlin en Praha nieuwe ComfortJet-treinstammen rijden. De capaciteit wordt ook iets groter, getrokken treinen van acht rijtuigen naar treinstammen van negen rijtuigen. Er zijn in totaal 20 negendelige treinstammen besteld door Ceske Drahy voor de inzet op de lijnen Hamburg-Berlin-Praha en Praha-Bratislava-Budapest.
Zie hier: https://twitter.com/Marcu(...)833890509853027?s=20
Gezien het feit dat ie nergens stopt onderweg en dat ie door Gladbeck West komt lijkt me dit een logische route:quote:Op donderdag 4 april 2024 13:31 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat een compleet andere route/lijn richting Köln? Of deels anders. Dat stuk enkelspoor vanaf Münster richting Dortmund (tussen twee geluidswallen) blijft met best wel verbazen.
Wat is een goede kaart waarop ik dat zou kunnen zien welke lijnen er liggen. Op die van DB liggen de lijnen niet zoals in werkelijkheid en goederenlijnen staan er niet op.
https://www.openrailwayma(...)644775390625&zoom=10quote:Op donderdag 4 april 2024 13:31 schreef derLudolf het volgende:
Wat is een goede kaart waarop ik dat zou kunnen zien welke lijnen er liggen. Op die van DB liggen de lijnen niet zoals in werkelijkheid en goederenlijnen staan er niet op.
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een lelijk kutding is die ICE4 toch ook.
Mooie spaghetti. Ik hou heel veel van OpenRailwayMap.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.openrailwayma(...)644775390625&zoom=10
Mja er zijn er 31 meer van dan ICE1 en 2 samen. Gelukkig komen er niet meer bij.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.
Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
De ICE1 en ICE2 mogen al niet gebruikmaken van de SFS Köln-Frankfurt en de SFS Stuttgart-Ulm, dus zowat alle treindiensten richting Zuidwest-Duitsland worden gereden door een ICE3 (Neo) of ICE4. Aangezien de treindiensten tussen NRW en Hamburg nu gekoppeld zijn aan de treindiensten tussen NRW en Basel/München rijdt ook tussen NRW en Hamburg de ICE4. De zevendelige ICE4 wordt juist op de ICE tussen NRW en Berlin ingezet, aangezien de ICE4 meer capaciteit heeft ten opzichte van de ICE2 en zo komt het dat je vanuit NRW vrijwel alle ICE-treindiensten door een ICE3 (Neo) of ICE4 gereden wordt.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.
Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
Thanks.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ie nergens stopt onderweg en dat ie door Gladbeck West komt lijkt me dit een logische route:
https://www.google.com/ma(...)nJTak8No&usp=sharing
Dankuquote:Op donderdag 4 april 2024 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.openrailwayma(...)644775390625&zoom=10
Dat verklaard een hoop. Meeste ritten waren inderdaad richting Basel of Hamburg. Die ICE4 die ik had tussen München en Hamburg zal dan wel een uitzondering zijn, want daar rijdt ook wel 1 en 2 dacht ik. Waarom mag ICE1/2 niet op de SFS?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De ICE1 en ICE2 mogen al niet gebruikmaken van de SFS Köln-Frankfurt en de SFS Stuttgart-Ulm, dus zowat alle treindiensten richting Zuidwest-Duitsland worden gereden door een ICE3 (Neo) of ICE4. Aangezien de treindiensten tussen NRW en Hamburg nu gekoppeld zijn aan de treindiensten tussen NRW en Basel/München rijdt ook tussen NRW en Hamburg de ICE4. De zevendelige ICE4 wordt juist op de ICE tussen NRW en Berlin ingezet, aangezien de ICE4 meer capaciteit heeft ten opzichte van de ICE2 en zo komt het dat je vanuit NRW vrijwel alle ICE-treindiensten door een ICE3 (Neo) of ICE4 gereden wordt.
De ICE2 zit nog wel op de lijn Hamburg/Bremen-München (1x per 2 uur). Op het andere uur rijdt de ICE4 in zijn geheel van Hamburg naar München.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku
[..]
Dat verklaard een hoop. Meeste ritten waren inderdaad richting Basel of Hamburg. Die ICE4 die ik had tussen München en Hamburg zal dan wel een uitzondering zijn, want daar rijdt ook wel 1 en 2 dacht ik. Waarom mag ICE1/2 niet op de SFS?
Volgende week zaterdag voor het eerst ICE2. Dan heb ik ik de meeste wel gehad. ICE T nog niet.
Een flink deel verderop is wel alleen in gebruik voor goederen. Vergelijk maar eens met deze kaart: https://www.öpnvkarte.de/#7.0235;51.537;12quote:Op donderdag 4 april 2024 18:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Thanks.
Maar dat is geen pure goederenroute, daar rijdt de RE42 en RE2 ook langs. Of bedoelen ze dat stuk bij Gladbeck west?
Maar es even bekijken op groot scherm vanavond. Interessant allemaal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 02:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een flink deel verderop is wel alleen in gebruik voor goederen. Vergelijk maar eens met deze kaart: https://www.öpnvkarte.de/#7.0235;51.537;12
Waarom wil een url met een ö geen linkje worden?
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:21 schreef Eix het volgende:
Wonderlijk dit. Blijkbaar staat er ergens op het traject Oss-Nijmegen een defecte trein. Oké, kan zijn. Mijn idee zou dan zijn dat je er lekker omheen rijdt mits ‘ie niet op de brug bij Ravenstein gestrand is. Daar heb je immers wissels voor. In dat uiterste geval keer je in Oss. In plaats daarvan valt komend uur alles uit van Nijmegen tot aan Den Bosch in beide richtingen. -edit: en in Nijmegen vervallen tevens de treinen richting Arnhem.
Ik weet, beste stuurlui staan aan wal. Maar mis ik hier iets? Of is dit dieptepunt het nieuwe normaal anno 2024?
De beveiliging op Nijmegen - Oss helpt ook niet mee: er is daar sprake van linkerspoorbeveiliging. Dat betekent dat er op het normale spoor wel met enige regelmaat seinen staan (waardoor er treinen kort achter elkaar kunnen rijden) maar op het linkerspoor niet. Linkerspoor zijn er slechts een drietal blokken: Wijchen - brug bij Ravenstein, de brug zelf, en brug - Oss.quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:09 schreef James1988 het volgende:
De SFS Keulen - Frankfurt heeft hellingen van 4‰ en is daarmee één van de steilste HSLs ter wereld.
Hier zit een heleboel krankzinnigheid in, verpakt als "logisch"quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
Oh, ja. Je hebt gelijk. Daar had 40 moeten staan, of idd 4%quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:18 schreef MTL het volgende:
Mompelt iets over het verkeerd sturen van een goederentrein waardoor beide sporen geblokkeerd werden
Als alcoholpromillage in je bloed is het ook niet meer spannend. Dan ben je dood.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
Mag ook weleens gekeken worden naar proportionaliteit en reizigersbelangen en meer van dat soort toverpraat.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?
Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
Zie mijn oponthoud vorige week in Almelo.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?
Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
Nou ja, het hangt er vanaf welke trein vanaf waar verkeerd gestuurd is. Stel (geen idee of het zo was, maar kan het me voorstellen) dat een goederentrein vanaf Arnhem komend over spoor 5 niet richting Oss gestuurd is maar naar Nmrep (het opstelterrein naast de Maaslijn). Aan het seinbeeld zie je niets, want een dwergsein. Machinist merkt het op moment dat ie links gaat, gooit de rem erop en staat vervolgens stil midden over alle sporen tussen Oss en Nijmegen. Zomaar achteruitrijden gaat niet, daarvoor moet eerst een rangeerder of machinist gevonden om achterop te staan en te begeleiden. Dat mag uiteraard niemand van NS zijn want achterop een goederentrein staan mag vast niet van de CAO, dus moet er eerst ergens iemand anders opgetrommeld worden. En zo kom je wel aan de twee uur...quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?
Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, het hangt er vanaf welke trein vanaf waar verkeerd gestuurd is. Stel (geen idee of het zo was, maar kan het me voorstellen) dat een goederentrein vanaf Arnhem komend over spoor 5 niet richting Oss gestuurd is maar naar Nmrep (het opstelterrein naast de Maaslijn). Aan het seinbeeld zie je niets, want een dwergsein. Machinist merkt het op moment dat ie links gaat, gooit de rem erop en staat vervolgens stil midden over alle sporen tussen Oss en Nijmegen. Zomaar achteruitrijden gaat niet, daarvoor moet eerst een rangeerder of machinist gevonden om achterop te staan en te begeleiden. Dat mag uiteraard niemand van NS zijn want achterop een goederentrein staan mag vast niet van de CAO, dus moet er eerst ergens iemand anders opgetrommeld worden. En zo kom je wel aan de twee uur...
quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag ook weleens gekeken worden naar proportionaliteit en reizigersbelangen en meer van dat soort toverpraat.
Zie Sporenplanquote:Stond een goederentrein vanuit de richting Wc vast op 108b doordat er ook een trein op 109a en 108a stond, waardoor deze de beide sporen Nm-Wc versperde
Ik zeg ook nergens dat ik dit een goed idee vind hèquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier zit een heleboel krankzinnigheid in, verpakt als "logisch"
Hoe krijgt VIAS of DB Regio het voor elkaar om 83 minuten vertraging te krijgen op Siegen-Dortmund? Dit traject vaak genoeg bereden, nooit grote problemen gehad.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
Lachen man, die DB,
rondje NRW gedaan,
huis - Aachen - Siegen - Dortmund - Aachen - huis
Siegen - Dortmund +83
Dormund - Aachen +29
Aachen - huis +16
Ze zullen denk ik de situatie hebben willen bevriezen vanwege mogelijk bezoek van ILenT of andere inspectiedienst oid.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:53 schreef dennistd het volgende:
Ik lees trouwens op somda dat het toch anders was:
[..]
Zie Sporenplan
Snap alleen niet waarom Arnhem-Nijmegen dan niet gewoon kon rijden?
De trein tot 3 keer aan toe kapotquote:Op zondag 7 april 2024 07:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hoe krijgt VIAS of DB Regio het voor elkaar om 83 minuten vertraging te krijgen op Siegen-Dortmund? Dit traject vaak genoeg bereden, nooit grote problemen gehad.
2016quote:Op zaterdag 6 april 2024 23:24 schreef dennistd het volgende:
Hebben wij een aantal jaar terug in het nieuwjaarsrondje gedaan volgens mij, Dortmund-Hagen-Siegen-Köln
Ik dacht de Flirt wel een stabiele trein was die nauwelijks kapot te krijgen is.quote:
Was alleen geen flirt, zat in IC2320quote:Op zondag 7 april 2024 13:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik dacht de Flirt wel een stabiele trein was die nauwelijks kapot te krijgen is.
Alles kan kapot als je maar goed genoeg je best doet.quote:Op zondag 7 april 2024 13:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik dacht de Flirt wel een stabiele trein was die nauwelijks kapot te krijgen is.
Ik heb voor eind september een reis naar Stuttgart met de IC over Siegen geboekt met een aansluiting van 17 minuten in Frankfurt. Ik ga er vanuit dat ik die aansluiting kan halen.quote:Op zondag 7 april 2024 13:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Was alleen geen flirt, zat in IC2320
Soms zit het mee,quote:Op zondag 7 april 2024 15:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb voor eind september een reis naar Stuttgart met de IC over Siegen geboekt met een aansluiting van 17 minuten in Frankfurt. Ik ga er vanuit dat ik die aansluiting kan halen.
Jup, krijg echt net een mailtje van m'n "geänderte Reiseauskunft"quote:
Waarin ben je in geïnteresseerd? Berlin is met enkel een overstap in Rheine redelijk makkelijk te bereiken en altijd wel een goede suggestie als je historische bezienswaardigheden wilt zien of het immense OV-netwerk wil uitkammen, maar mogelijk ben je daar al geweest.quote:Op zondag 7 april 2024 18:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, krijg echt net een mailtje van m'n "geänderte Reiseauskunft"
Volgende week zaterdag 13-4 zou ik om
5:44 de RE15 naar Münster pakken. Nieuw reisadvies:
12-4 om 23:06 naar Rheine, daar tot 4:53 wachten om de RB65 naar Münster te pakken.
Sowieso geen optie wat betreft reisdagen met Interrail. Dus ik wil m'n geld terug voor zitplaatsreservering.
Heeft iemand nog een suggestie voor een andere bestemming op max 6u vanaf Haren (Ems) of Emmen, geen Köln of Hamburg.
Aantal overstappen maakt opzich niet zoveel uit, maar wil wel voor 13u op locatie zijn (zonder vertraging)quote:Op zondag 7 april 2024 18:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarin ben je in geïnteresseerd? Berlin is met enkel een overstap in Rheine redelijk makkelijk te bereiken en altijd wel een goede suggestie als je historische bezienswaardigheden wilt zien of het immense OV-netwerk wil uitkammen, maar mogelijk ben je daar al geweest.
Eens kijken wat daar te doen is, ken het alleen van de rechtbank. Kan ik misschien ook eens een BR102 bekijken. Of zijn die inmiddels uitgerangeerd?quote:Een andere leuke stad is Nürnberg: veel geschiedenis en een hoop openbaar vervoer met onder andere een metronetwerk. Lang niet zo toeristisch als München. Je moet wel in zowel Rheine als Hannover overstappen.
Schwebebahn heb ik al vaak gedaan. Bonn als oude hoofdstad, ook nog even in overweging nemen. Kan ik ook nog één keertje de Panowagen pakken.quote:Dichter bij huis is Frankfurt ook leuk of anders Bonn met tramlijn 66 die langs de Rhein gaat. Vanuit Köningswinter kun je de Drachenfelsbahn meepakken. Anders kun je nog altijd de Wuppertaler Schwebebahn uitproberen, mocht je de Wuppertaler Schwebebahn nog nooit gehad hebben.
Dequote:Op maandag 8 april 2024 12:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom is zoiets raar? Die kutauto krijgt al zoveel ruimte, dan wordt 't een zeer eindige tijd ff beperkt omdat er iets ongelofelijk moois te zien is.
Ja supererg
Ja dat begreep ik en ikquote:Op maandag 8 april 2024 12:53 schreef derLudolf het volgende:
Deis meer omdat mensen soms van alles riskeren voor een selfie en dat zulke maatregelen nodig zijn. In die zin is het ook een bescherming van de automobilist.
Of een autoloos Scheveningen op mooie dagen.quote:Op maandag 8 april 2024 12:59 schreef Leandra het volgende:
Zouden ze vaker moeten doen, zo'n autoloze zondag in het centrum van grote steden.
Ben benieuwd wat er dan uit een emissie-onderzoek zou komen.
Zou zomaar kunnen, met toenemende droge periodes heb je meer kans op bermbrandjes en bomen op te korte afstand helpen dan niet.quote:Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Dat er überhaupt nog iets binnen 50 meter van het spoor mag staan anno 2024 mag wel een wonder heten.quote:Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Tussen Amersfoort en Zwolle zou dat wel lastig worden.quote:Op maandag 8 april 2024 22:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat er überhaupt nog iets binnen 50 meter van het spoor mag staan anno 2024 mag wel een wonder heten.
vrr is vreselijk, al maandenquote:Op zaterdag 6 april 2024 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
Lachen man, die DB,
rondje NRW gedaan,
huis - Aachen - Siegen - Dortmund - Aachen - huis
Siegen - Dortmund +83
Dormund - Aachen +29
Aachen - huis +16
De grootste bron van onbetrouwbaarheid is het Fernverkehr (IC, ICE) en dan vooral de treinen die door het midden/zuidwesten van Duitsland rijden (Noordrijn-Westfalen, Frankfurt-Mannheim) en dat heeft uitstraling op het treinverkeer in zowat heel Duitsland.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat ik zonder veel vertraging van noord Nederland naar Hirtshals (DK) kan reizen? Ik ben bekend met de onbetrouwbaarheid van de DB maar de overstaptijden in Leer, Bremen en Hamburg zijn vrij ruim dus ik schat de kans in Duitsland in op 50/50. Hoe goed doen de Denen het?
De rit van zo'n 13 uur zonder vertraging is mij eigenlijk al te lang, misschien dat ik het toch maar verdeel over twee dagen. Ik heb een interrail kaartje dus ben in principe flexibel maar onderweg onderdak zoeken of ergens de tent opbouwen is ook weer gedoe.
Nu zijn dat ook best wel heel wat treinen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
De grootste bron van onbetrouwbaarheid is het Fernverkehr (IC, ICE) en dan vooral de treinen die door het midden/zuidwesten van Duitsland rijden (Noordrijn-Westfalen, Frankfurt-Mannheim) en dat heeft uitstraling op het treinverkeer in zowat heel Duitsland.
Bij Salzburg-Hannover zit de grootste complicatie tussen Nürnberg en Würzburg omdat er over een kleine 100 kilometer afstand over normaal spoor gereden moet worden waarbij het spoor gedeeld wordt met goederenvervoer en regionale treinen (RE10). De ICE Hamburg-München en ICE NRW-München rijden op een half uur van elkaar. Tussen Würzburg en Hannover ligt over de gehele route een HSL wat dus voor een betrouwbare dienstregeling zorgt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu zijn dat ook best wel heel wat treinen.
Salzburg-Hannover en Hannover-Haren was pünktlich vorige maand. Zeker voor de eerste etappe kneep ik hem behoorlijk, maar viel me uiteindelijk erg mee.
Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAaaa grapjasquote:Op dinsdag 9 april 2024 22:55 schreef Erno-BE het volgende:
Tussen Würzburg en Hannover ligt over de gehele route een HSL wat dus voor een betrouwbare dienstregeling zorgt.
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.quote:
Een deel van die route kun je rijden in Train Sim World. Het deel Kassel - Würzburg is daar nagebouwd, en je kunt daar een ICE 1 of ICE 3 overheen sturen.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Er is geen een stuk waar ik zoveel vertraging heb opgelopen als die fucking schijt SFS.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Rechtstreekse bus van Groningen naar Leer geeft een overstaptijd van 16 minuten in Leer, dat vind ik redelijk.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
Ik zou het er zelf niet op gokken. In het verleden was het in elk geval niet vaak op tijd, moest 1 bus in 2 uur een slag doen. Dat was krapquote:Op woensdag 10 april 2024 19:44 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Rechtstreekse bus van Groningen naar Leer geeft een overstaptijd van 16 minuten in Leer, dat vind ik redelijk.
Dat is na lang klagen opgelost door vaker de bussen te wisselenquote:Op woensdag 10 april 2024 20:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou het er zelf niet op gokken. In het verleden was het in elk geval niet vaak op tijd, moest 1 bus in 2 uur een slag doen. Dat was krap
Dus nu kan de overstap als betrouwbaar worden gezien?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is na lang klagen opgelost door vaker de bussen te wisselen
Ik lees er niets meer over eigenlijkquote:Op donderdag 11 april 2024 08:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dus nu kan de overstap als betrouwbaar worden gezien?
Super saai.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een deel van die route kun je rijden in Train Sim World. Het deel Kassel - Würzburg is daar nagebouwd, en je kunt daar een ICE 1 of ICE 3 overheen sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |