abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2024 @ 15:03:09 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213048946
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Kan je bij DB ook een stoelreservering toevoegen aan een bestaande boeking of kan je het alleen los boeken? Kan de optie zo snel niet vinden.
Wat is het verschil? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213049021
quote:
5s.gif Op maandag 1 april 2024 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat is het verschil? :?
Handiger om alles in 1 boeking te hebben. Bij vliegtickets kan je later ook nog dingen toevoegen maar die optie lijkt niet te bestaan bij onze vrienden van DB.
  maandag 1 april 2024 @ 15:10:53 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213049027
ja, nou moet je twee papiertjes uitprinten. Poteeto potaato :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213049091
Het antwoord op mijn vraag is dus nee, kan niet. Bedankt verder :P
  maandag 1 april 2024 @ 15:19:26 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213049102
Graag gedaan! ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 1 april 2024 @ 16:04:28 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213049630
In de DB Navigator App heb je dat overzicht overigens wel.

Heb je een papieren ticket, moet je even een pen er bij pakken als je alles op 1 overzicht wil :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213050727
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]
Alle provinciehoofdsteden aandoen op één dag kan best makkelijk tegenwoordig.

Edit: Het kan ook vanaf Zwolle, met enkele krappe overstaps, op één dag:
[ afbeelding ]
Leuke voor in de achievements in de OP
pi_213055337
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, nou moet je twee papiertjes uitprinten. Poteeto potaato :)
Geen komfort checkin met aparte zitplaatsreservering :'(
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 april 2024 @ 09:27:15 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_213057163
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Sport woensdag 3 april 2024 @ 00:21:53 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213067676
Aanstaande zaterdag rijden er geen treinen tussen Bad Bentheim en Nordhorn. De vraag voor de kijkers thuis is:
POLL

[ Bericht 26% gewijzigd door dennistd op 03-04-2024 13:47:38 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 april 2024 @ 09:49:20 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213068820
Je poll komt uit 1864. Inmiddels zit dat gewoon in fok ingebouwd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 3 april 2024 @ 13:47:55 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213071348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Je poll komt uit 1864. Inmiddels zit dat gewoon in fok ingebouwd.
Poll vervangen :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 3 april 2024 @ 17:34:30 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213073238
Zowel in de reisplanner van de Bentheimer Eisenbahn als in die van DB is het nog niet verwerkt
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 4 april 2024 @ 03:11:37 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213078929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 00:21 schreef dennistd het volgende:
Aanstaande zaterdag rijden er geen treinen tussen Bad Bentheim en Nordhorn. De vraag voor de kijkers thuis is:
[poll=7023]
En het juiste antwoord is..... Een hardloopwedstrijd :')

Ook echt geweldige aansluitingen in Nordhorn tussen de trein uit Neuenhaus en de bus naar Bentheim: https://www.be-mobil.de/w(...)04-2024_Waldlauf.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 april 2024 @ 07:43:56 #215
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213079410
quote:
86s.gif Op donderdag 4 april 2024 03:11 schreef dennistd het volgende:

[..]
En het juiste antwoord is..... Een hardloopwedstrijd :')

Ook echt geweldige aansluitingen in Nordhorn tussen de trein uit Neuenhaus en de bus naar Bentheim: https://www.be-mobil.de/w(...)04-2024_Waldlauf.pdf
Er rijdt toch ook nog een normale buslijn tussen Bad Bentheim en Nordhorn?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 08:13:09 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213079599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 07:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Er rijdt toch ook nog een normale buslijn tussen Bad Bentheim en Nordhorn?
Aldus de reisplanner wel :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 april 2024 @ 08:15:04 #217
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213079615
Veel interessanter nieuws:

Vanaf media augustus gaan er tussen Hamburg, Berlin en Praha nieuwe ComfortJet-treinstammen rijden. De capaciteit wordt ook iets groter, getrokken treinen van acht rijtuigen naar treinstammen van negen rijtuigen. Er zijn in totaal 20 negendelige treinstammen besteld door Ceske Drahy voor de inzet op de lijnen Hamburg-Berlin-Praha en Praha-Bratislava-Budapest.

Zie hier: https://twitter.com/Marcu(...)833890509853027?s=20
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_213080734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
Veel interessanter nieuws:

Vanaf media augustus gaan er tussen Hamburg, Berlin en Praha nieuwe ComfortJet-treinstammen rijden. De capaciteit wordt ook iets groter, getrokken treinen van acht rijtuigen naar treinstammen van negen rijtuigen. Er zijn in totaal 20 negendelige treinstammen besteld door Ceske Drahy voor de inzet op de lijnen Hamburg-Berlin-Praha en Praha-Bratislava-Budapest.

Zie hier: https://twitter.com/Marcu(...)833890509853027?s=20
O dan kom ik goed weg want ik heb precies een ticket voor in die week dat ze gaan rijden :P

Berlijn-Praag trouwens. Ben benieuwd.
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 13:31:45 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213083203


Is dat een compleet andere route/lijn richting Köln? Of deels anders. Dat stuk enkelspoor vanaf Münster richting Dortmund (tussen twee geluidswallen) blijft met best wel verbazen.

Wat is een goede kaart waarop ik dat zou kunnen zien welke lijnen er liggen. Op die van DB liggen de lijnen niet zoals in werkelijkheid en goederenlijnen staan er niet op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 april 2024 @ 13:33:26 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213083218
Schweers und Wall, Eisenbahnatlas Deutschland. Staat alles op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 april 2024 @ 13:33:38 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213083222
Alles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 4 april 2024 @ 13:42:04 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213083281
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:31 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Is dat een compleet andere route/lijn richting Köln? Of deels anders. Dat stuk enkelspoor vanaf Münster richting Dortmund (tussen twee geluidswallen) blijft met best wel verbazen.

Wat is een goede kaart waarop ik dat zou kunnen zien welke lijnen er liggen. Op die van DB liggen de lijnen niet zoals in werkelijkheid en goederenlijnen staan er niet op.
Gezien het feit dat ie nergens stopt onderweg en dat ie door Gladbeck West komt lijkt me dit een logische route:
https://www.google.com/ma(...)nJTak8No&usp=sharing
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_213083513
Wat een lelijk kutding is die ICE4 toch ook.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 4 april 2024 @ 14:09:07 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213083572
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:31 schreef derLudolf het volgende:
Wat is een goede kaart waarop ik dat zou kunnen zien welke lijnen er liggen. Op die van DB liggen de lijnen niet zoals in werkelijkheid en goederenlijnen staan er niet op.
https://www.openrailwayma(...)644775390625&zoom=10
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 16:27:33 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213085190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een lelijk kutding is die ICE4 toch ook.
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.

Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213085377
quote:
Mooie spaghetti. Ik hou heel veel van OpenRailwayMap.

Er zitten wel enkele grote nadelen aan openstreetmaps; veel plaatsnamen zijn niet vertaald waardoor je niet het flauwste idee hebt hoe je iets moet opzoeken bijvoorbeeld. In Spanje hebben ze dus blijkbaar vanaf Barcelona een groot gedeelte van de klassieke breedspoorlijn naar het zuiden omgebouwd naar dual gauge; Iberisch breedspoor en normaalspoor en dat is er niet op terug te vinden.

Dat is dus náást de normaalsporige HSL die er ligt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_213085417
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.

Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
Mja er zijn er 31 meer van dan ICE1 en 2 samen. Gelukkig komen er niet meer bij.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 4 april 2024 @ 17:20:40 #228
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213085892
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.

Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
De ICE1 en ICE2 mogen al niet gebruikmaken van de SFS Köln-Frankfurt en de SFS Stuttgart-Ulm, dus zowat alle treindiensten richting Zuidwest-Duitsland worden gereden door een ICE3 (Neo) of ICE4. Aangezien de treindiensten tussen NRW en Hamburg nu gekoppeld zijn aan de treindiensten tussen NRW en Basel/München rijdt ook tussen NRW en Hamburg de ICE4. De zevendelige ICE4 wordt juist op de ICE tussen NRW en Berlin ingezet, aangezien de ICE4 meer capaciteit heeft ten opzichte van de ICE2 en zo komt het dat je vanuit NRW vrijwel alle ICE-treindiensten door een ICE3 (Neo) of ICE4 gereden wordt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 18:04:57 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213086402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:42 schreef dennistd het volgende:

[..]
Gezien het feit dat ie nergens stopt onderweg en dat ie door Gladbeck West komt lijkt me dit een logische route:
https://www.google.com/ma(...)nJTak8No&usp=sharing
Thanks.
Maar dat is geen pure goederenroute, daar rijdt de RE42 en RE2 ook langs. Of bedoelen ze dat stuk bij Gladbeck west?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 18:05:30 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213086409
quote:
Danku _O_


quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De ICE1 en ICE2 mogen al niet gebruikmaken van de SFS Köln-Frankfurt en de SFS Stuttgart-Ulm, dus zowat alle treindiensten richting Zuidwest-Duitsland worden gereden door een ICE3 (Neo) of ICE4. Aangezien de treindiensten tussen NRW en Hamburg nu gekoppeld zijn aan de treindiensten tussen NRW en Basel/München rijdt ook tussen NRW en Hamburg de ICE4. De zevendelige ICE4 wordt juist op de ICE tussen NRW en Berlin ingezet, aangezien de ICE4 meer capaciteit heeft ten opzichte van de ICE2 en zo komt het dat je vanuit NRW vrijwel alle ICE-treindiensten door een ICE3 (Neo) of ICE4 gereden wordt.
Dat verklaard een hoop. Meeste ritten waren inderdaad richting Basel of Hamburg. Die ICE4 die ik had tussen München en Hamburg zal dan wel een uitzondering zijn, want daar rijdt ook wel 1 en 2 dacht ik. Waarom mag ICE1/2 niet op de SFS?

Volgende week zaterdag voor het eerst ICE2. Dan heb ik ik de meeste wel gehad. ICE T nog niet.

[ Bericht 47% gewijzigd door derLudolf op 04-04-2024 18:13:38 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 april 2024 @ 18:51:56 #231
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213086995
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Danku _O_
[..]
Dat verklaard een hoop. Meeste ritten waren inderdaad richting Basel of Hamburg. Die ICE4 die ik had tussen München en Hamburg zal dan wel een uitzondering zijn, want daar rijdt ook wel 1 en 2 dacht ik. Waarom mag ICE1/2 niet op de SFS?

Volgende week zaterdag voor het eerst ICE2. Dan heb ik ik de meeste wel gehad. ICE T nog niet.
De ICE2 zit nog wel op de lijn Hamburg/Bremen-München (1x per 2 uur). Op het andere uur rijdt de ICE4 in zijn geheel van Hamburg naar München.

De ICE1 en ICE2 hebben geen ECTS aan boord en mogen niet op de SFS Stuttgart-Ulm. Ook mogen de ICE1 en ICE2 niet op de SFS Köln-Frankfurt vanwege de steilere hellingen op deze SFS.

De ICE-T rijdt voornamelijk op de lijn (Wiesbaden-)Frankfurt-Dresden en (Hamburg/Berlin/Köln-)Nürnberg-Wien. Dus een reis naar Dresden via Frankfurt boeken betekent de grootste kans dat je in een ICE-T terecht komt. Of anders naar Oostenrijk.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 4 april 2024 @ 19:09:25 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213087308
De SFS Keulen - Frankfurt heeft hellingen van 4‰ en is daarmee één van de steilste HSLs ter wereld. Door de lijn op deze manier te bouwen konden kosten worden bespaard (men hoefde minder viaducten/tunnels te bouwen), maar niet al het materieel heeft voldoende vermogen om de hellingen te kunnen temmen.

Tot aan de introductie van de ICE 4 was de ICE 3 het enige type dat op deze lijn was toegelaten.

Een paar jaar geleden zijn er wel testritten geweest met een Railjet...

twitter
  Redactie Sport vrijdag 5 april 2024 @ 02:01:49 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213092568
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Thanks.
Maar dat is geen pure goederenroute, daar rijdt de RE42 en RE2 ook langs. Of bedoelen ze dat stuk bij Gladbeck west?
Een flink deel verderop is wel alleen in gebruik voor goederen. Vergelijk maar eens met deze kaart: https://www.öpnvkarte.de/#7.0235;51.537;12

Waarom wil een url met een ö geen linkje worden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 08:38:23 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213093587
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 02:01 schreef dennistd het volgende:

[..]
Een flink deel verderop is wel alleen in gebruik voor goederen. Vergelijk maar eens met deze kaart: https://www.öpnvkarte.de/#7.0235;51.537;12

Waarom wil een url met een ö geen linkje worden?
Maar es even bekijken op groot scherm vanavond. Interessant allemaal.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:21:47 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_213099012
Wonderlijk dit. Blijkbaar staat er ergens op het traject Oss-Nijmegen een defecte trein. Oké, kan zijn. Mijn idee zou dan zijn dat je er lekker omheen rijdt mits ‘ie niet op de brug bij Ravenstein gestrand is. Daar heb je immers wissels voor. In dat uiterste geval keer je in Oss. In plaats daarvan valt komend uur alles uit van Nijmegen tot aan Den Bosch in beide richtingen. -edit: en in Nijmegen vervallen tevens de treinen richting Arnhem. :?

Ik weet, beste stuurlui staan aan wal. Maar mis ik hier iets? Of is dit dieptepunt het nieuwe normaal anno 2024? :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:13:47 #236
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213100361
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:21 schreef Eix het volgende:
Wonderlijk dit. Blijkbaar staat er ergens op het traject Oss-Nijmegen een defecte trein. Oké, kan zijn. Mijn idee zou dan zijn dat je er lekker omheen rijdt mits ‘ie niet op de brug bij Ravenstein gestrand is. Daar heb je immers wissels voor. In dat uiterste geval keer je in Oss. In plaats daarvan valt komend uur alles uit van Nijmegen tot aan Den Bosch in beide richtingen. -edit: en in Nijmegen vervallen tevens de treinen richting Arnhem. :?

Ik weet, beste stuurlui staan aan wal. Maar mis ik hier iets? Of is dit dieptepunt het nieuwe normaal anno 2024? :{
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213100411
Mompelt iets over het verkeerd sturen van een goederentrein waardoor beide sporen geblokkeerd werden :X
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:29:53 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213101152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
De beveiliging op Nijmegen - Oss helpt ook niet mee: er is daar sprake van linkerspoorbeveiliging. Dat betekent dat er op het normale spoor wel met enige regelmaat seinen staan (waardoor er treinen kort achter elkaar kunnen rijden) maar op het linkerspoor niet. Linkerspoor zijn er slechts een drietal blokken: Wijchen - brug bij Ravenstein, de brug zelf, en brug - Oss.

Als er een defecte trein staat bij station Ravenstein (ri. Oss) kun je wel veel treinen van Nijmegen naar Oss sturen, maar zal de 2e trein op de brug bij Ravenstein moeten blijven wachten tot de eerste trein station Oss nadert. Dat is nog best een stuk.
pi_213108032
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:55:03 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213108827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 19:09 schreef James1988 het volgende:
De SFS Keulen - Frankfurt heeft hellingen van 4‰ en is daarmee één van de steilste HSLs ter wereld.
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:56:15 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213108838
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
Hier zit een heleboel krankzinnigheid in, verpakt als "logisch" -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 april 2024 @ 14:28:06 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213109096
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
Oh, ja. Je hebt gelijk. Daar had 40 moeten staan, of idd 4% :Y

De LGV Atlantique (Marseille - Avignon) heeft hellingen van 3,5% op de steilste plekken. In Train Sim World heb ik die route eens gespeeld, als je vanuit Avignon vertrekt en versnelt naar de topsnelheid dan kun je daarna de trein vrijwel de hele tijd laten rollen en nog op tijd aankomen in Marseille :D
  zaterdag 6 april 2024 @ 14:30:27 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213109123
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:18 schreef MTL het volgende:
Mompelt iets over het verkeerd sturen van een goederentrein waardoor beide sporen geblokkeerd werden :X
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?

Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
pi_213109130
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
Als alcoholpromillage in je bloed is het ook niet meer spannend. Dan ben je dood.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 6 april 2024 @ 14:35:28 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213109163
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:

[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?

Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
Mag ook weleens gekeken worden naar proportionaliteit en reizigersbelangen en meer van dat soort toverpraat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213109388
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:

[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?

Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
Zie mijn oponthoud vorige week in Almelo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zaterdag 6 april 2024 @ 16:10:57 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213109866
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:

[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?

Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
Nou ja, het hangt er vanaf welke trein vanaf waar verkeerd gestuurd is. Stel (geen idee of het zo was, maar kan het me voorstellen) dat een goederentrein vanaf Arnhem komend over spoor 5 niet richting Oss gestuurd is maar naar Nmrep (het opstelterrein naast de Maaslijn). Aan het seinbeeld zie je niets, want een dwergsein. Machinist merkt het op moment dat ie links gaat, gooit de rem erop en staat vervolgens stil midden over alle sporen tussen Oss en Nijmegen. Zomaar achteruitrijden gaat niet, daarvoor moet eerst een rangeerder of machinist gevonden om achterop te staan en te begeleiden. Dat mag uiteraard niemand van NS zijn want achterop een goederentrein staan mag vast niet van de CAO, dus moet er eerst ergens iemand anders opgetrommeld worden. En zo kom je wel aan de twee uur...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 6 april 2024 @ 16:42:23 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213110154
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:10 schreef dennistd het volgende:

[..]
Nou ja, het hangt er vanaf welke trein vanaf waar verkeerd gestuurd is. Stel (geen idee of het zo was, maar kan het me voorstellen) dat een goederentrein vanaf Arnhem komend over spoor 5 niet richting Oss gestuurd is maar naar Nmrep (het opstelterrein naast de Maaslijn). Aan het seinbeeld zie je niets, want een dwergsein. Machinist merkt het op moment dat ie links gaat, gooit de rem erop en staat vervolgens stil midden over alle sporen tussen Oss en Nijmegen. Zomaar achteruitrijden gaat niet, daarvoor moet eerst een rangeerder of machinist gevonden om achterop te staan en te begeleiden. Dat mag uiteraard niemand van NS zijn want achterop een goederentrein staan mag vast niet van de CAO, dus moet er eerst ergens iemand anders opgetrommeld worden. En zo kom je wel aan de twee uur...
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Mag ook weleens gekeken worden naar proportionaliteit en reizigersbelangen en meer van dat soort toverpraat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 april 2024 @ 16:42:55 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213110160
Gewoon opflikkeren met die regelneukerij want er wordt duizend man een paar uur vertraging aan de broek gesmeerd of het niks is. NADENKEN :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 6 april 2024 @ 16:53:48 #250
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213110256
Ik lees trouwens op somda dat het toch anders was:

quote:
Stond een goederentrein vanuit de richting Wc vast op 108b doordat er ook een trein op 109a en 108a stond, waardoor deze de beide sporen Nm-Wc versperde
Zie Sporenplan

Snap alleen niet waarom Arnhem-Nijmegen dan niet gewoon kon rijden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 6 april 2024 @ 18:16:38 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213111400
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Hier zit een heleboel krankzinnigheid in, verpakt als "logisch" -O-
Ik zeg ook nergens dat ik dit een goed idee vind hè :P Maar dit is in de praktijk hoe het werkt. Los van alle gesaneerde wissels en de angst voor een heul drukke trein vind ik het ook belachelijk dat er anno 2024 nog steeds een enkelsporige brug over de Maas ligt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 6 april 2024 @ 21:39:44 #252
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213114713
Lachen man, die DB,
rondje NRW gedaan,
huis - Aachen - Siegen - Dortmund - Aachen - huis

Siegen - Dortmund +83
Dormund - Aachen +29
Aachen - huis +16

:')
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Sport zaterdag 6 april 2024 @ 22:17:26 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213115423
Maar je was dus wel op tijd in Siegen? O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 6 april 2024 @ 22:20:56 #254
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213115484
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 22:17 schreef dennistd het volgende:
Maar je was dus wel op tijd in Siegen? O-)
Yep, mooie route er naar toe ook O+
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Sport zaterdag 6 april 2024 @ 23:24:15 #255
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213116367
Hebben wij een aantal jaar terug in het nieuwjaarsrondje gedaan volgens mij, Dortmund-Hagen-Siegen-Köln
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 7 april 2024 @ 07:48:45 #256
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213118881
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
Lachen man, die DB,
rondje NRW gedaan,
huis - Aachen - Siegen - Dortmund - Aachen - huis

Siegen - Dortmund +83
Dormund - Aachen +29
Aachen - huis +16

:')
Hoe krijgt VIAS of DB Regio het voor elkaar om 83 minuten vertraging te krijgen op Siegen-Dortmund? Dit traject vaak genoeg bereden, nooit grote problemen gehad.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 7 april 2024 @ 09:54:15 #257
256146 b2py
Beton!
pi_213120592
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:53 schreef dennistd het volgende:
Ik lees trouwens op somda dat het toch anders was:
[..]
Zie Sporenplan

Snap alleen niet waarom Arnhem-Nijmegen dan niet gewoon kon rijden?
Ze zullen denk ik de situatie hebben willen bevriezen vanwege mogelijk bezoek van ILenT of andere inspectiedienst oid.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 april 2024 @ 12:25:58 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213122430
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 april 2024 @ 12:43:56 #259
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213122643
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 07:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Hoe krijgt VIAS of DB Regio het voor elkaar om 83 minuten vertraging te krijgen op Siegen-Dortmund? Dit traject vaak genoeg bereden, nooit grote problemen gehad.
De trein tot 3 keer aan toe kapot
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 7 april 2024 @ 13:11:20 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213122970
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 23:24 schreef dennistd het volgende:
Hebben wij een aantal jaar terug in het nieuwjaarsrondje gedaan volgens mij, Dortmund-Hagen-Siegen-Köln
2016 :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 april 2024 @ 13:21:29 #261
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213123100
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 12:43 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
De trein tot 3 keer aan toe kapot
Ik dacht de Flirt wel een stabiele trein was die nauwelijks kapot te krijgen is.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 7 april 2024 @ 13:26:14 #262
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213123181
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 13:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik dacht de Flirt wel een stabiele trein was die nauwelijks kapot te krijgen is.
Was alleen geen flirt, zat in IC2320
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 7 april 2024 @ 14:24:44 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213124129
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 13:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik dacht de Flirt wel een stabiele trein was die nauwelijks kapot te krijgen is.
Alles kan kapot als je maar goed genoeg je best doet. :P
  zondag 7 april 2024 @ 15:05:23 #264
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213124794
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 13:26 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Was alleen geen flirt, zat in IC2320
Ik heb voor eind september een reis naar Stuttgart met de IC over Siegen geboekt met een aansluiting van 17 minuten in Frankfurt. Ik ga er vanuit dat ik die aansluiting kan halen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 7 april 2024 @ 16:02:29 #265
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213126137
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 15:05 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik heb voor eind september een reis naar Stuttgart met de IC over Siegen geboekt met een aansluiting van 17 minuten in Frankfurt. Ik ga er vanuit dat ik die aansluiting kan halen.
Soms zit het mee,
regelmatig zit het tegen bij de DB :')
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zondag 7 april 2024 @ 18:18:13 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213128262
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 16:02 schreef marcb1974 het volgende:

regelmatig zit het tegen bij de DB :')
Jup, krijg echt net een mailtje van m'n "geänderte Reiseauskunft"

Volgende week zaterdag 13-4 zou ik om
5:44 de RE15 naar Münster pakken. Nieuw reisadvies:
12-4 om 23:06 naar Rheine, daar tot 4:53 wachten om de RB65 naar Münster te pakken.

Sowieso geen optie wat betreft reisdagen met Interrail. Dus ik wil m'n geld terug voor zitplaatsreservering.

Heeft iemand nog een suggestie voor een andere bestemming op max 6u vanaf Haren (Ems) of Emmen, geen Köln of Hamburg.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 april 2024 @ 18:22:48 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  zondag 7 april 2024 @ 18:27:36 #268
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213128374
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 18:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, krijg echt net een mailtje van m'n "geänderte Reiseauskunft"

Volgende week zaterdag 13-4 zou ik om
5:44 de RE15 naar Münster pakken. Nieuw reisadvies:
12-4 om 23:06 naar Rheine, daar tot 4:53 wachten om de RB65 naar Münster te pakken.

Sowieso geen optie wat betreft reisdagen met Interrail. Dus ik wil m'n geld terug voor zitplaatsreservering.

Heeft iemand nog een suggestie voor een andere bestemming op max 6u vanaf Haren (Ems) of Emmen, geen Köln of Hamburg.
Waarin ben je in geïnteresseerd? Berlin is met enkel een overstap in Rheine redelijk makkelijk te bereiken en altijd wel een goede suggestie als je historische bezienswaardigheden wilt zien of het immense OV-netwerk wil uitkammen, maar mogelijk ben je daar al geweest.

Een andere leuke stad is Nürnberg: veel geschiedenis en een hoop openbaar vervoer met onder andere een metronetwerk. Lang niet zo toeristisch als München. Je moet wel in zowel Rheine als Hannover overstappen.

Dichter bij huis is Frankfurt ook leuk of anders Bonn met tramlijn 66 die langs de Rhein gaat. Vanuit Köningswinter kun je de Drachenfelsbahn meepakken. Anders kun je nog altijd de Wuppertaler Schwebebahn uitproberen, mocht je de Wuppertaler Schwebebahn nog nooit gehad hebben.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator zondag 7 april 2024 @ 19:10:46 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213128949
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:27 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Waarin ben je in geïnteresseerd? Berlin is met enkel een overstap in Rheine redelijk makkelijk te bereiken en altijd wel een goede suggestie als je historische bezienswaardigheden wilt zien of het immense OV-netwerk wil uitkammen, maar mogelijk ben je daar al geweest.
Aantal overstappen maakt opzich niet zoveel uit, maar wil wel voor 13u op locatie zijn (zonder vertraging)
Toen ik boekte leek er bijna niets te rijden tussen Hannover en Berlin. Maar zou nu IC141 en ICE845 kunnen pakken.

Ik had via Dortmund gepland, vandaar misschien het nu gekke reisadvies. IC141 gaat maar tot Lichtenberg.


quote:
Een andere leuke stad is Nürnberg: veel geschiedenis en een hoop openbaar vervoer met onder andere een metronetwerk. Lang niet zo toeristisch als München. Je moet wel in zowel Rheine als Hannover overstappen.
Eens kijken wat daar te doen is, ken het alleen van de rechtbank. Kan ik misschien ook eens een BR102 bekijken. Of zijn die inmiddels uitgerangeerd?

quote:
Dichter bij huis is Frankfurt ook leuk of anders Bonn met tramlijn 66 die langs de Rhein gaat. Vanuit Köningswinter kun je de Drachenfelsbahn meepakken. Anders kun je nog altijd de Wuppertaler Schwebebahn uitproberen, mocht je de Wuppertaler Schwebebahn nog nooit gehad hebben.
Schwebebahn heb ik al vaak gedaan. Bonn als oude hoofdstad, ook nog even in overweging nemen. Kan ik ook nog één keertje de Panowagen pakken.

Dank voor de tips in elk geval, ookal ga ik waarschijnlijk wel naar Berlin, het kan een andere keer nog.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 7 april 2024 @ 19:22:57 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213129108
Over Bonn gesproken, ik was gisteren met de auto naar Essen geweest en hoorde op WDR dat het centrum van Bonn voor auto's was afgesloten.

POLL
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 12:03:45 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213135774
IDD, kersenbomen waarmee het centrum schijnbaar vol mee staat bloeiden en gezien het mooie weer verwachtten ze veel mensen die waarschijnlijk midden op straat zouden gaan staan om selfies te maken :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213135845
Waarom is zoiets raar? Die kutauto krijgt al zoveel ruimte, dan wordt 't een zeer eindige tijd ff beperkt omdat er iets ongelofelijk moois te zien is.

Ja supererg :')
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator maandag 8 april 2024 @ 12:53:36 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213136284
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom is zoiets raar? Die kutauto krijgt al zoveel ruimte, dan wordt 't een zeer eindige tijd ff beperkt omdat er iets ongelofelijk moois te zien is.

Ja supererg :')
De :') is meer omdat mensen soms van alles riskeren voor een selfie en dat zulke maatregelen nodig zijn. In die zin is het ook een bescherming van de automobilist.

Als het niet zoiets is, is het wel een Baustelle in Duitsland dus zou er niet mee zitten hoor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 8 april 2024 @ 12:59:50 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213136349
Zouden ze vaker moeten doen, zo'n autoloze zondag in het centrum van grote steden.
Ben benieuwd wat er dan uit een emissie-onderzoek zou komen.

In augustus alle zondagen autoloos in Parijs ofzo, dan zijn de Parijzenaren toch niet in de stad, dat scheelt sowieso al een hoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213137646
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 12:53 schreef derLudolf het volgende:
De :') is meer omdat mensen soms van alles riskeren voor een selfie en dat zulke maatregelen nodig zijn. In die zin is het ook een bescherming van de automobilist.
Ja dat begreep ik en ik :') daarop omdat ik vind dat je jankt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 8 april 2024 @ 17:43:54 #276
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213138763
DE, dag 2
Huis - Herzogenrath - Dusseldorf +0
Dusseldorf - Herzogenrath +49
Herzogenrath - huis +0

Kijken of ik een 5 strippenkaart kan vol maken met vertragingen *O*
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 april 2024 @ 18:28:28 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213139283
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:59 schreef Leandra het volgende:
Zouden ze vaker moeten doen, zo'n autoloze zondag in het centrum van grote steden.
Ben benieuwd wat er dan uit een emissie-onderzoek zou komen.
Of een autoloos Scheveningen op mooie dagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_213139823
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 8 april 2024 @ 19:26:05 #279
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213139874
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Zou zomaar kunnen, met toenemende droge periodes heb je meer kans op bermbrandjes en bomen op te korte afstand helpen dan niet.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 8 april 2024 @ 19:46:17 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213140234
En tijdens de herfst of zware stormen vormen die bomen ook een bedreiging vanwege bladval of het risico dat ze in z'n geheel omvallen.
pi_213142154
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Dat er überhaupt nog iets binnen 50 meter van het spoor mag staan anno 2024 mag wel een wonder heten.
  maandag 8 april 2024 @ 22:14:29 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213142200
Nee, dat heet geluidsschermen :{
pi_213142478
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:09 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat er überhaupt nog iets binnen 50 meter van het spoor mag staan anno 2024 mag wel een wonder heten.
Tussen Amersfoort en Zwolle zou dat wel lastig worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_213142708
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
Lachen man, die DB,
rondje NRW gedaan,
huis - Aachen - Siegen - Dortmund - Aachen - huis

Siegen - Dortmund +83
Dormund - Aachen +29
Aachen - huis +16

:')
vrr is vreselijk, al maanden
pi_213150108
Hoe groot achten jullie de kans dat ik zonder veel vertraging van noord Nederland naar Hirtshals (DK) kan reizen? Ik ben bekend met de onbetrouwbaarheid van de DB maar de overstaptijden in Leer, Bremen en Hamburg zijn vrij ruim dus ik schat de kans in Duitsland in op 50/50. Hoe goed doen de Denen het?
De rit van zo'n 13 uur zonder vertraging is mij eigenlijk al te lang, misschien dat ik het toch maar verdeel over twee dagen. Ik heb een interrail kaartje dus ben in principe flexibel maar onderweg onderdak zoeken of ergens de tent opbouwen is ook weer gedoe.
pi_213150239
"Volgende week in Basta; De NMBS. We ontdekken een trein die op tijd rijdt."

De laatste zin van de eerste aflevering van de ondertussen alweer 13 jaar oude Vlaamse TV serie Basta. De meeste internetnerds kennen het wel van de Bureaucontainer die ze bij Mobistar voor de deur pleurden. Ben benieuwd. Kan 't iedereen aanraden tot nu toe (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 9 april 2024 @ 19:13:17 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213150585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat ik zonder veel vertraging van noord Nederland naar Hirtshals (DK) kan reizen? Ik ben bekend met de onbetrouwbaarheid van de DB maar de overstaptijden in Leer, Bremen en Hamburg zijn vrij ruim dus ik schat de kans in Duitsland in op 50/50. Hoe goed doen de Denen het?
De rit van zo'n 13 uur zonder vertraging is mij eigenlijk al te lang, misschien dat ik het toch maar verdeel over twee dagen. Ik heb een interrail kaartje dus ben in principe flexibel maar onderweg onderdak zoeken of ergens de tent opbouwen is ook weer gedoe.
De grootste bron van onbetrouwbaarheid is het Fernverkehr (IC, ICE) en dan vooral de treinen die door het midden/zuidwesten van Duitsland rijden (Noordrijn-Westfalen, Frankfurt-Mannheim) en dat heeft uitstraling op het treinverkeer in zowat heel Duitsland.

De trein van Hamburg richting Denemarken begint in Hamburg dus daar zul je geen last hebben van geklootviool rond Frankfurt. Voor een reis van Leer naar Hirtshals heb je eigenlijk alleen een 'risico' tussen Bremen en Hamburg, omdat je daar afhankelijk bent van een ICE uit München. Maar er zijn alternatieven, dus ik denk dat dat risico wel meevalt.
pi_213150669
Reclamebureau Holy Fools is weer een reclamecommercial aan het opnemen voor NS.
afgelopen zaterdag waren de eerste opnamen in Amsterdam. Het gaat vanaf donderdag verder in Arnhem, Rotterdam en Schiedam.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 21:04:32 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213152512
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:13 schreef James1988 het volgende:

[..]
De grootste bron van onbetrouwbaarheid is het Fernverkehr (IC, ICE) en dan vooral de treinen die door het midden/zuidwesten van Duitsland rijden (Noordrijn-Westfalen, Frankfurt-Mannheim) en dat heeft uitstraling op het treinverkeer in zowat heel Duitsland.
Nu zijn dat ook best wel heel wat treinen.
Salzburg-Hannover en Hannover-Haren was pünktlich vorige maand. Zeker voor de eerste etappe kneep ik hem behoorlijk, maar viel me uiteindelijk erg mee.


Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 april 2024 @ 22:55:46 #290
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213154139
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nu zijn dat ook best wel heel wat treinen.
Salzburg-Hannover en Hannover-Haren was pünktlich vorige maand. Zeker voor de eerste etappe kneep ik hem behoorlijk, maar viel me uiteindelijk erg mee.


Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
Bij Salzburg-Hannover zit de grootste complicatie tussen Nürnberg en Würzburg omdat er over een kleine 100 kilometer afstand over normaal spoor gereden moet worden waarbij het spoor gedeeld wordt met goederenvervoer en regionale treinen (RE10). De ICE Hamburg-München en ICE NRW-München rijden op een half uur van elkaar. Tussen Würzburg en Hannover ligt over de gehele route een HSL wat dus voor een betrouwbare dienstregeling zorgt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_213156398
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 22:55 schreef Erno-BE het volgende:
Tussen Würzburg en Hannover ligt over de gehele route een HSL wat dus voor een betrouwbare dienstregeling zorgt.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAaaa grapjas :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 10 april 2024 @ 16:51:09 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_213160375
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAaaa grapjas :D
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 10 april 2024 @ 17:26:34 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213160828
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef Duvel het volgende:

[..]
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Een deel van die route kun je rijden in Train Sim World. Het deel Kassel - Würzburg is daar nagebouwd, en je kunt daar een ICE 1 of ICE 3 overheen sturen.
pi_213161040
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef Duvel het volgende:

[..]
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Er is geen een stuk waar ik zoveel vertraging heb opgelopen als die fucking schijt SFS.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_213162680
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:

Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
Rechtstreekse bus van Groningen naar Leer geeft een overstaptijd van 16 minuten in Leer, dat vind ik redelijk.
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 20:12:02 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213163133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:44 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Rechtstreekse bus van Groningen naar Leer geeft een overstaptijd van 16 minuten in Leer, dat vind ik redelijk.
Ik zou het er zelf niet op gokken. In het verleden was het in elk geval niet vaak op tijd, moest 1 bus in 2 uur een slag doen. Dat was krap
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 april 2024 @ 21:58:16 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213164793
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik zou het er zelf niet op gokken. In het verleden was het in elk geval niet vaak op tijd, moest 1 bus in 2 uur een slag doen. Dat was krap
Dat is na lang klagen opgelost door vaker de bussen te wisselen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 08:24:47 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213166549
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Dat is na lang klagen opgelost door vaker de bussen te wisselen
Dus nu kan de overstap als betrouwbaar worden gezien?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2024 @ 19:28:24 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213172734
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 08:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dus nu kan de overstap als betrouwbaar worden gezien?
Ik lees er niets meer over eigenlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 april 2024 @ 20:11:50 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_213173391
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:26 schreef James1988 het volgende:

[..]
Een deel van die route kun je rijden in Train Sim World. Het deel Kassel - Würzburg is daar nagebouwd, en je kunt daar een ICE 1 of ICE 3 overheen sturen.
Super saai.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')