Mooie spaghetti. Ik hou heel veel van OpenRailwayMap.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.openrailwayma(...)644775390625&zoom=10
Mja er zijn er 31 meer van dan ICE1 en 2 samen. Gelukkig komen er niet meer bij.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.
Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
De ICE1 en ICE2 mogen al niet gebruikmaken van de SFS Köln-Frankfurt en de SFS Stuttgart-Ulm, dus zowat alle treindiensten richting Zuidwest-Duitsland worden gereden door een ICE3 (Neo) of ICE4. Aangezien de treindiensten tussen NRW en Hamburg nu gekoppeld zijn aan de treindiensten tussen NRW en Basel/München rijdt ook tussen NRW en Hamburg de ICE4. De zevendelige ICE4 wordt juist op de ICE tussen NRW en Berlin ingezet, aangezien de ICE4 meer capaciteit heeft ten opzichte van de ICE2 en zo komt het dat je vanuit NRW vrijwel alle ICE-treindiensten door een ICE3 (Neo) of ICE4 gereden wordt.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.
Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
Thanks.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ie nergens stopt onderweg en dat ie door Gladbeck West komt lijkt me dit een logische route:
https://www.google.com/ma(...)nJTak8No&usp=sharing
Dankuquote:Op donderdag 4 april 2024 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.openrailwayma(...)644775390625&zoom=10
Dat verklaard een hoop. Meeste ritten waren inderdaad richting Basel of Hamburg. Die ICE4 die ik had tussen München en Hamburg zal dan wel een uitzondering zijn, want daar rijdt ook wel 1 en 2 dacht ik. Waarom mag ICE1/2 niet op de SFS?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De ICE1 en ICE2 mogen al niet gebruikmaken van de SFS Köln-Frankfurt en de SFS Stuttgart-Ulm, dus zowat alle treindiensten richting Zuidwest-Duitsland worden gereden door een ICE3 (Neo) of ICE4. Aangezien de treindiensten tussen NRW en Hamburg nu gekoppeld zijn aan de treindiensten tussen NRW en Basel/München rijdt ook tussen NRW en Hamburg de ICE4. De zevendelige ICE4 wordt juist op de ICE tussen NRW en Berlin ingezet, aangezien de ICE4 meer capaciteit heeft ten opzichte van de ICE2 en zo komt het dat je vanuit NRW vrijwel alle ICE-treindiensten door een ICE3 (Neo) of ICE4 gereden wordt.
De ICE2 zit nog wel op de lijn Hamburg/Bremen-München (1x per 2 uur). Op het andere uur rijdt de ICE4 in zijn geheel van Hamburg naar München.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku
[..]
Dat verklaard een hoop. Meeste ritten waren inderdaad richting Basel of Hamburg. Die ICE4 die ik had tussen München en Hamburg zal dan wel een uitzondering zijn, want daar rijdt ook wel 1 en 2 dacht ik. Waarom mag ICE1/2 niet op de SFS?
Volgende week zaterdag voor het eerst ICE2. Dan heb ik ik de meeste wel gehad. ICE T nog niet.
Een flink deel verderop is wel alleen in gebruik voor goederen. Vergelijk maar eens met deze kaart: https://www.öpnvkarte.de/#7.0235;51.537;12quote:Op donderdag 4 april 2024 18:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Thanks.
Maar dat is geen pure goederenroute, daar rijdt de RE42 en RE2 ook langs. Of bedoelen ze dat stuk bij Gladbeck west?
Maar es even bekijken op groot scherm vanavond. Interessant allemaal.quote:Op vrijdag 5 april 2024 02:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een flink deel verderop is wel alleen in gebruik voor goederen. Vergelijk maar eens met deze kaart: https://www.öpnvkarte.de/#7.0235;51.537;12
Waarom wil een url met een ö geen linkje worden?
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:21 schreef Eix het volgende:
Wonderlijk dit. Blijkbaar staat er ergens op het traject Oss-Nijmegen een defecte trein. Oké, kan zijn. Mijn idee zou dan zijn dat je er lekker omheen rijdt mits ‘ie niet op de brug bij Ravenstein gestrand is. Daar heb je immers wissels voor. In dat uiterste geval keer je in Oss. In plaats daarvan valt komend uur alles uit van Nijmegen tot aan Den Bosch in beide richtingen. -edit: en in Nijmegen vervallen tevens de treinen richting Arnhem.
Ik weet, beste stuurlui staan aan wal. Maar mis ik hier iets? Of is dit dieptepunt het nieuwe normaal anno 2024?
De beveiliging op Nijmegen - Oss helpt ook niet mee: er is daar sprake van linkerspoorbeveiliging. Dat betekent dat er op het normale spoor wel met enige regelmaat seinen staan (waardoor er treinen kort achter elkaar kunnen rijden) maar op het linkerspoor niet. Linkerspoor zijn er slechts een drietal blokken: Wijchen - brug bij Ravenstein, de brug zelf, en brug - Oss.quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:09 schreef James1988 het volgende:
De SFS Keulen - Frankfurt heeft hellingen van 4‰ en is daarmee één van de steilste HSLs ter wereld.
Hier zit een heleboel krankzinnigheid in, verpakt als "logisch"quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
Oh, ja. Je hebt gelijk. Daar had 40 moeten staan, of idd 4%quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:18 schreef MTL het volgende:
Mompelt iets over het verkeerd sturen van een goederentrein waardoor beide sporen geblokkeerd werden
Als alcoholpromillage in je bloed is het ook niet meer spannend. Dan ben je dood.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
Mag ook weleens gekeken worden naar proportionaliteit en reizigersbelangen en meer van dat soort toverpraat.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?
Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
Zie mijn oponthoud vorige week in Almelo.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?
Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
Nou ja, het hangt er vanaf welke trein vanaf waar verkeerd gestuurd is. Stel (geen idee of het zo was, maar kan het me voorstellen) dat een goederentrein vanaf Arnhem komend over spoor 5 niet richting Oss gestuurd is maar naar Nmrep (het opstelterrein naast de Maaslijn). Aan het seinbeeld zie je niets, want een dwergsein. Machinist merkt het op moment dat ie links gaat, gooit de rem erop en staat vervolgens stil midden over alle sporen tussen Oss en Nijmegen. Zomaar achteruitrijden gaat niet, daarvoor moet eerst een rangeerder of machinist gevonden om achterop te staan en te begeleiden. Dat mag uiteraard niemand van NS zijn want achterop een goederentrein staan mag vast niet van de CAO, dus moet er eerst ergens iemand anders opgetrommeld worden. En zo kom je wel aan de twee uur...quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?
Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, het hangt er vanaf welke trein vanaf waar verkeerd gestuurd is. Stel (geen idee of het zo was, maar kan het me voorstellen) dat een goederentrein vanaf Arnhem komend over spoor 5 niet richting Oss gestuurd is maar naar Nmrep (het opstelterrein naast de Maaslijn). Aan het seinbeeld zie je niets, want een dwergsein. Machinist merkt het op moment dat ie links gaat, gooit de rem erop en staat vervolgens stil midden over alle sporen tussen Oss en Nijmegen. Zomaar achteruitrijden gaat niet, daarvoor moet eerst een rangeerder of machinist gevonden om achterop te staan en te begeleiden. Dat mag uiteraard niemand van NS zijn want achterop een goederentrein staan mag vast niet van de CAO, dus moet er eerst ergens iemand anders opgetrommeld worden. En zo kom je wel aan de twee uur...
quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag ook weleens gekeken worden naar proportionaliteit en reizigersbelangen en meer van dat soort toverpraat.
Zie Sporenplanquote:Stond een goederentrein vanuit de richting Wc vast op 108b doordat er ook een trein op 109a en 108a stond, waardoor deze de beide sporen Nm-Wc versperde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |