abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2024 @ 09:49:20 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213068820
Je poll komt uit 1864. Inmiddels zit dat gewoon in fok ingebouwd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 3 april 2024 @ 13:47:55 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213071348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Je poll komt uit 1864. Inmiddels zit dat gewoon in fok ingebouwd.
Poll vervangen :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 3 april 2024 @ 17:34:30 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213073238
Zowel in de reisplanner van de Bentheimer Eisenbahn als in die van DB is het nog niet verwerkt
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 4 april 2024 @ 03:11:37 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213078929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 00:21 schreef dennistd het volgende:
Aanstaande zaterdag rijden er geen treinen tussen Bad Bentheim en Nordhorn. De vraag voor de kijkers thuis is:
[poll=7023]
En het juiste antwoord is..... Een hardloopwedstrijd :')

Ook echt geweldige aansluitingen in Nordhorn tussen de trein uit Neuenhaus en de bus naar Bentheim: https://www.be-mobil.de/w(...)04-2024_Waldlauf.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 april 2024 @ 07:43:56 #215
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213079410
quote:
86s.gif Op donderdag 4 april 2024 03:11 schreef dennistd het volgende:

[..]
En het juiste antwoord is..... Een hardloopwedstrijd :')

Ook echt geweldige aansluitingen in Nordhorn tussen de trein uit Neuenhaus en de bus naar Bentheim: https://www.be-mobil.de/w(...)04-2024_Waldlauf.pdf
Er rijdt toch ook nog een normale buslijn tussen Bad Bentheim en Nordhorn?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 08:13:09 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213079599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 07:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Er rijdt toch ook nog een normale buslijn tussen Bad Bentheim en Nordhorn?
Aldus de reisplanner wel :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 april 2024 @ 08:15:04 #217
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213079615
Veel interessanter nieuws:

Vanaf media augustus gaan er tussen Hamburg, Berlin en Praha nieuwe ComfortJet-treinstammen rijden. De capaciteit wordt ook iets groter, getrokken treinen van acht rijtuigen naar treinstammen van negen rijtuigen. Er zijn in totaal 20 negendelige treinstammen besteld door Ceske Drahy voor de inzet op de lijnen Hamburg-Berlin-Praha en Praha-Bratislava-Budapest.

Zie hier: https://twitter.com/Marcu(...)833890509853027?s=20
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_213080734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
Veel interessanter nieuws:

Vanaf media augustus gaan er tussen Hamburg, Berlin en Praha nieuwe ComfortJet-treinstammen rijden. De capaciteit wordt ook iets groter, getrokken treinen van acht rijtuigen naar treinstammen van negen rijtuigen. Er zijn in totaal 20 negendelige treinstammen besteld door Ceske Drahy voor de inzet op de lijnen Hamburg-Berlin-Praha en Praha-Bratislava-Budapest.

Zie hier: https://twitter.com/Marcu(...)833890509853027?s=20
O dan kom ik goed weg want ik heb precies een ticket voor in die week dat ze gaan rijden :P

Berlijn-Praag trouwens. Ben benieuwd.
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 13:31:45 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213083203


Is dat een compleet andere route/lijn richting Köln? Of deels anders. Dat stuk enkelspoor vanaf Münster richting Dortmund (tussen twee geluidswallen) blijft met best wel verbazen.

Wat is een goede kaart waarop ik dat zou kunnen zien welke lijnen er liggen. Op die van DB liggen de lijnen niet zoals in werkelijkheid en goederenlijnen staan er niet op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 april 2024 @ 13:33:26 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213083218
Schweers und Wall, Eisenbahnatlas Deutschland. Staat alles op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 april 2024 @ 13:33:38 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213083222
Alles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 4 april 2024 @ 13:42:04 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213083281
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:31 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Is dat een compleet andere route/lijn richting Köln? Of deels anders. Dat stuk enkelspoor vanaf Münster richting Dortmund (tussen twee geluidswallen) blijft met best wel verbazen.

Wat is een goede kaart waarop ik dat zou kunnen zien welke lijnen er liggen. Op die van DB liggen de lijnen niet zoals in werkelijkheid en goederenlijnen staan er niet op.
Gezien het feit dat ie nergens stopt onderweg en dat ie door Gladbeck West komt lijkt me dit een logische route:
https://www.google.com/ma(...)nJTak8No&usp=sharing
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_213083513
Wat een lelijk kutding is die ICE4 toch ook.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 4 april 2024 @ 14:09:07 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213083572
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:31 schreef derLudolf het volgende:
Wat is een goede kaart waarop ik dat zou kunnen zien welke lijnen er liggen. Op die van DB liggen de lijnen niet zoals in werkelijkheid en goederenlijnen staan er niet op.
https://www.openrailwayma(...)644775390625&zoom=10
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 16:27:33 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213085190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een lelijk kutding is die ICE4 toch ook.
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.

Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213085377
quote:
Mooie spaghetti. Ik hou heel veel van OpenRailwayMap.

Er zitten wel enkele grote nadelen aan openstreetmaps; veel plaatsnamen zijn niet vertaald waardoor je niet het flauwste idee hebt hoe je iets moet opzoeken bijvoorbeeld. In Spanje hebben ze dus blijkbaar vanaf Barcelona een groot gedeelte van de klassieke breedspoorlijn naar het zuiden omgebouwd naar dual gauge; Iberisch breedspoor en normaalspoor en dat is er niet op terug te vinden.

Dat is dus náást de normaalsporige HSL die er ligt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_213085417
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.

Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
Mja er zijn er 31 meer van dan ICE1 en 2 samen. Gelukkig komen er niet meer bij.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 4 april 2024 @ 17:20:40 #228
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213085892
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Klopt, maar het lijkt wel of zo'n beetje elke keer als ik een ICE pak het een ICE4 is.

Vorige week trouwens voor het eerst in ICE1 gezeten, vond de stoelen in de 1e klas niet geweldig, naar mijn idee zijn die van ICE4 beter.
De ICE1 en ICE2 mogen al niet gebruikmaken van de SFS Köln-Frankfurt en de SFS Stuttgart-Ulm, dus zowat alle treindiensten richting Zuidwest-Duitsland worden gereden door een ICE3 (Neo) of ICE4. Aangezien de treindiensten tussen NRW en Hamburg nu gekoppeld zijn aan de treindiensten tussen NRW en Basel/München rijdt ook tussen NRW en Hamburg de ICE4. De zevendelige ICE4 wordt juist op de ICE tussen NRW en Berlin ingezet, aangezien de ICE4 meer capaciteit heeft ten opzichte van de ICE2 en zo komt het dat je vanuit NRW vrijwel alle ICE-treindiensten door een ICE3 (Neo) of ICE4 gereden wordt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 18:04:57 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213086402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 13:42 schreef dennistd het volgende:

[..]
Gezien het feit dat ie nergens stopt onderweg en dat ie door Gladbeck West komt lijkt me dit een logische route:
https://www.google.com/ma(...)nJTak8No&usp=sharing
Thanks.
Maar dat is geen pure goederenroute, daar rijdt de RE42 en RE2 ook langs. Of bedoelen ze dat stuk bij Gladbeck west?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 18:05:30 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213086409
quote:
Danku _O_


quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De ICE1 en ICE2 mogen al niet gebruikmaken van de SFS Köln-Frankfurt en de SFS Stuttgart-Ulm, dus zowat alle treindiensten richting Zuidwest-Duitsland worden gereden door een ICE3 (Neo) of ICE4. Aangezien de treindiensten tussen NRW en Hamburg nu gekoppeld zijn aan de treindiensten tussen NRW en Basel/München rijdt ook tussen NRW en Hamburg de ICE4. De zevendelige ICE4 wordt juist op de ICE tussen NRW en Berlin ingezet, aangezien de ICE4 meer capaciteit heeft ten opzichte van de ICE2 en zo komt het dat je vanuit NRW vrijwel alle ICE-treindiensten door een ICE3 (Neo) of ICE4 gereden wordt.
Dat verklaard een hoop. Meeste ritten waren inderdaad richting Basel of Hamburg. Die ICE4 die ik had tussen München en Hamburg zal dan wel een uitzondering zijn, want daar rijdt ook wel 1 en 2 dacht ik. Waarom mag ICE1/2 niet op de SFS?

Volgende week zaterdag voor het eerst ICE2. Dan heb ik ik de meeste wel gehad. ICE T nog niet.

[ Bericht 47% gewijzigd door derLudolf op 04-04-2024 18:13:38 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 april 2024 @ 18:51:56 #231
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213086995
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Danku _O_
[..]
Dat verklaard een hoop. Meeste ritten waren inderdaad richting Basel of Hamburg. Die ICE4 die ik had tussen München en Hamburg zal dan wel een uitzondering zijn, want daar rijdt ook wel 1 en 2 dacht ik. Waarom mag ICE1/2 niet op de SFS?

Volgende week zaterdag voor het eerst ICE2. Dan heb ik ik de meeste wel gehad. ICE T nog niet.
De ICE2 zit nog wel op de lijn Hamburg/Bremen-München (1x per 2 uur). Op het andere uur rijdt de ICE4 in zijn geheel van Hamburg naar München.

De ICE1 en ICE2 hebben geen ECTS aan boord en mogen niet op de SFS Stuttgart-Ulm. Ook mogen de ICE1 en ICE2 niet op de SFS Köln-Frankfurt vanwege de steilere hellingen op deze SFS.

De ICE-T rijdt voornamelijk op de lijn (Wiesbaden-)Frankfurt-Dresden en (Hamburg/Berlin/Köln-)Nürnberg-Wien. Dus een reis naar Dresden via Frankfurt boeken betekent de grootste kans dat je in een ICE-T terecht komt. Of anders naar Oostenrijk.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 4 april 2024 @ 19:09:25 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213087308
De SFS Keulen - Frankfurt heeft hellingen van 4‰ en is daarmee één van de steilste HSLs ter wereld. Door de lijn op deze manier te bouwen konden kosten worden bespaard (men hoefde minder viaducten/tunnels te bouwen), maar niet al het materieel heeft voldoende vermogen om de hellingen te kunnen temmen.

Tot aan de introductie van de ICE 4 was de ICE 3 het enige type dat op deze lijn was toegelaten.

Een paar jaar geleden zijn er wel testritten geweest met een Railjet...

twitter
  Redactie Sport vrijdag 5 april 2024 @ 02:01:49 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_213092568
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Thanks.
Maar dat is geen pure goederenroute, daar rijdt de RE42 en RE2 ook langs. Of bedoelen ze dat stuk bij Gladbeck west?
Een flink deel verderop is wel alleen in gebruik voor goederen. Vergelijk maar eens met deze kaart: https://www.öpnvkarte.de/#7.0235;51.537;12

Waarom wil een url met een ö geen linkje worden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 08:38:23 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213093587
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 02:01 schreef dennistd het volgende:

[..]
Een flink deel verderop is wel alleen in gebruik voor goederen. Vergelijk maar eens met deze kaart: https://www.öpnvkarte.de/#7.0235;51.537;12

Waarom wil een url met een ö geen linkje worden?
Maar es even bekijken op groot scherm vanavond. Interessant allemaal.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:21:47 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_213099012
Wonderlijk dit. Blijkbaar staat er ergens op het traject Oss-Nijmegen een defecte trein. Oké, kan zijn. Mijn idee zou dan zijn dat je er lekker omheen rijdt mits ‘ie niet op de brug bij Ravenstein gestrand is. Daar heb je immers wissels voor. In dat uiterste geval keer je in Oss. In plaats daarvan valt komend uur alles uit van Nijmegen tot aan Den Bosch in beide richtingen. -edit: en in Nijmegen vervallen tevens de treinen richting Arnhem. :?

Ik weet, beste stuurlui staan aan wal. Maar mis ik hier iets? Of is dit dieptepunt het nieuwe normaal anno 2024? :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:13:47 #236
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213100361
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:21 schreef Eix het volgende:
Wonderlijk dit. Blijkbaar staat er ergens op het traject Oss-Nijmegen een defecte trein. Oké, kan zijn. Mijn idee zou dan zijn dat je er lekker omheen rijdt mits ‘ie niet op de brug bij Ravenstein gestrand is. Daar heb je immers wissels voor. In dat uiterste geval keer je in Oss. In plaats daarvan valt komend uur alles uit van Nijmegen tot aan Den Bosch in beide richtingen. -edit: en in Nijmegen vervallen tevens de treinen richting Arnhem. :?

Ik weet, beste stuurlui staan aan wal. Maar mis ik hier iets? Of is dit dieptepunt het nieuwe normaal anno 2024? :{
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213100411
Mompelt iets over het verkeerd sturen van een goederentrein waardoor beide sporen geblokkeerd werden :X
  vrijdag 5 april 2024 @ 19:29:53 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213101152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
De beveiliging op Nijmegen - Oss helpt ook niet mee: er is daar sprake van linkerspoorbeveiliging. Dat betekent dat er op het normale spoor wel met enige regelmaat seinen staan (waardoor er treinen kort achter elkaar kunnen rijden) maar op het linkerspoor niet. Linkerspoor zijn er slechts een drietal blokken: Wijchen - brug bij Ravenstein, de brug zelf, en brug - Oss.

Als er een defecte trein staat bij station Ravenstein (ri. Oss) kun je wel veel treinen van Nijmegen naar Oss sturen, maar zal de 2e trein op de brug bij Ravenstein moeten blijven wachten tot de eerste trein station Oss nadert. Dat is nog best een stuk.
pi_213108032
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:55:03 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213108827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 19:09 schreef James1988 het volgende:
De SFS Keulen - Frankfurt heeft hellingen van 4‰ en is daarmee één van de steilste HSLs ter wereld.
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:56:15 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213108838
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt geen volledige dienstregeling draaien op enkelspoor. Wat wel kan is bijvoorbeeld alleen de sprinters laten rijden, maar die moeten dan het hele stuk Ravenstein-Oss of Oss-Den Bosch (afhankelijk van waar het probleem zit) tegenspoor rijden want verder liggen nergens overloopwissels. Daarmee krijg je hooguit een uurdienstregeling, maar wat er dan aan reizigers mee moet past nooit in 2 sprinterstellen. Dus dan rijden ze maar niets.
Hier zit een heleboel krankzinnigheid in, verpakt als "logisch" -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 april 2024 @ 14:28:06 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213109096
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
Oh, ja. Je hebt gelijk. Daar had 40 moeten staan, of idd 4% :Y

De LGV Atlantique (Marseille - Avignon) heeft hellingen van 3,5% op de steilste plekken. In Train Sim World heb ik die route eens gespeeld, als je vanuit Avignon vertrekt en versnelt naar de topsnelheid dan kun je daarna de trein vrijwel de hele tijd laten rollen en nog op tijd aankomen in Marseille :D
  zaterdag 6 april 2024 @ 14:30:27 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213109123
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:18 schreef MTL het volgende:
Mompelt iets over het verkeerd sturen van een goederentrein waardoor beide sporen geblokkeerd werden :X
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?

Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
pi_213109130
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
4 % toch zeker? 4 promille lijkt me niet zo spannend.
Als alcoholpromillage in je bloed is het ook niet meer spannend. Dan ben je dood.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 6 april 2024 @ 14:35:28 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213109163
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:

[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?

Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
Mag ook weleens gekeken worden naar proportionaliteit en reizigersbelangen en meer van dat soort toverpraat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')