Zie mijn oponthoud vorige week in Almelo.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?
Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
Nou ja, het hangt er vanaf welke trein vanaf waar verkeerd gestuurd is. Stel (geen idee of het zo was, maar kan het me voorstellen) dat een goederentrein vanaf Arnhem komend over spoor 5 niet richting Oss gestuurd is maar naar Nmrep (het opstelterrein naast de Maaslijn). Aan het seinbeeld zie je niets, want een dwergsein. Machinist merkt het op moment dat ie links gaat, gooit de rem erop en staat vervolgens stil midden over alle sporen tussen Oss en Nijmegen. Zomaar achteruitrijden gaat niet, daarvoor moet eerst een rangeerder of machinist gevonden om achterop te staan en te begeleiden. Dat mag uiteraard niemand van NS zijn want achterop een goederentrein staan mag vast niet van de CAO, dus moet er eerst ergens iemand anders opgetrommeld worden. En zo kom je wel aan de twee uur...quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En vervolgens werd de treindienst rondom Nijmegen vrijwel volledig gestaakt, alleen Arriva reed nog. En dat duurde 2 uur?
Doet me haast vermoeden dat men de situatie heeft bevroren, of de treindienstleider van z'n plek heeft gehaald voor een onderzoekje.
quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, het hangt er vanaf welke trein vanaf waar verkeerd gestuurd is. Stel (geen idee of het zo was, maar kan het me voorstellen) dat een goederentrein vanaf Arnhem komend over spoor 5 niet richting Oss gestuurd is maar naar Nmrep (het opstelterrein naast de Maaslijn). Aan het seinbeeld zie je niets, want een dwergsein. Machinist merkt het op moment dat ie links gaat, gooit de rem erop en staat vervolgens stil midden over alle sporen tussen Oss en Nijmegen. Zomaar achteruitrijden gaat niet, daarvoor moet eerst een rangeerder of machinist gevonden om achterop te staan en te begeleiden. Dat mag uiteraard niemand van NS zijn want achterop een goederentrein staan mag vast niet van de CAO, dus moet er eerst ergens iemand anders opgetrommeld worden. En zo kom je wel aan de twee uur...
quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag ook weleens gekeken worden naar proportionaliteit en reizigersbelangen en meer van dat soort toverpraat.
Zie Sporenplanquote:Stond een goederentrein vanuit de richting Wc vast op 108b doordat er ook een trein op 109a en 108a stond, waardoor deze de beide sporen Nm-Wc versperde
Ik zeg ook nergens dat ik dit een goed idee vind hčquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier zit een heleboel krankzinnigheid in, verpakt als "logisch"
Hoe krijgt VIAS of DB Regio het voor elkaar om 83 minuten vertraging te krijgen op Siegen-Dortmund? Dit traject vaak genoeg bereden, nooit grote problemen gehad.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
Lachen man, die DB,
rondje NRW gedaan,
huis - Aachen - Siegen - Dortmund - Aachen - huis
Siegen - Dortmund +83
Dormund - Aachen +29
Aachen - huis +16
Ze zullen denk ik de situatie hebben willen bevriezen vanwege mogelijk bezoek van ILenT of andere inspectiedienst oid.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:53 schreef dennistd het volgende:
Ik lees trouwens op somda dat het toch anders was:
[..]
Zie Sporenplan
Snap alleen niet waarom Arnhem-Nijmegen dan niet gewoon kon rijden?
De trein tot 3 keer aan toe kapotquote:Op zondag 7 april 2024 07:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hoe krijgt VIAS of DB Regio het voor elkaar om 83 minuten vertraging te krijgen op Siegen-Dortmund? Dit traject vaak genoeg bereden, nooit grote problemen gehad.
2016quote:Op zaterdag 6 april 2024 23:24 schreef dennistd het volgende:
Hebben wij een aantal jaar terug in het nieuwjaarsrondje gedaan volgens mij, Dortmund-Hagen-Siegen-Köln
Ik dacht de Flirt wel een stabiele trein was die nauwelijks kapot te krijgen is.quote:
Was alleen geen flirt, zat in IC2320quote:Op zondag 7 april 2024 13:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik dacht de Flirt wel een stabiele trein was die nauwelijks kapot te krijgen is.
Alles kan kapot als je maar goed genoeg je best doet.quote:Op zondag 7 april 2024 13:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik dacht de Flirt wel een stabiele trein was die nauwelijks kapot te krijgen is.
Ik heb voor eind september een reis naar Stuttgart met de IC over Siegen geboekt met een aansluiting van 17 minuten in Frankfurt. Ik ga er vanuit dat ik die aansluiting kan halen.quote:Op zondag 7 april 2024 13:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Was alleen geen flirt, zat in IC2320
Soms zit het mee,quote:Op zondag 7 april 2024 15:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb voor eind september een reis naar Stuttgart met de IC over Siegen geboekt met een aansluiting van 17 minuten in Frankfurt. Ik ga er vanuit dat ik die aansluiting kan halen.
Jup, krijg echt net een mailtje van m'n "geänderte Reiseauskunft"quote:
Waarin ben je in geďnteresseerd? Berlin is met enkel een overstap in Rheine redelijk makkelijk te bereiken en altijd wel een goede suggestie als je historische bezienswaardigheden wilt zien of het immense OV-netwerk wil uitkammen, maar mogelijk ben je daar al geweest.quote:Op zondag 7 april 2024 18:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, krijg echt net een mailtje van m'n "geänderte Reiseauskunft"
Volgende week zaterdag 13-4 zou ik om
5:44 de RE15 naar Münster pakken. Nieuw reisadvies:
12-4 om 23:06 naar Rheine, daar tot 4:53 wachten om de RB65 naar Münster te pakken.
Sowieso geen optie wat betreft reisdagen met Interrail. Dus ik wil m'n geld terug voor zitplaatsreservering.
Heeft iemand nog een suggestie voor een andere bestemming op max 6u vanaf Haren (Ems) of Emmen, geen Köln of Hamburg.
Aantal overstappen maakt opzich niet zoveel uit, maar wil wel voor 13u op locatie zijn (zonder vertraging)quote:Op zondag 7 april 2024 18:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarin ben je in geďnteresseerd? Berlin is met enkel een overstap in Rheine redelijk makkelijk te bereiken en altijd wel een goede suggestie als je historische bezienswaardigheden wilt zien of het immense OV-netwerk wil uitkammen, maar mogelijk ben je daar al geweest.
Eens kijken wat daar te doen is, ken het alleen van de rechtbank. Kan ik misschien ook eens een BR102 bekijken. Of zijn die inmiddels uitgerangeerd?quote:Een andere leuke stad is Nürnberg: veel geschiedenis en een hoop openbaar vervoer met onder andere een metronetwerk. Lang niet zo toeristisch als München. Je moet wel in zowel Rheine als Hannover overstappen.
Schwebebahn heb ik al vaak gedaan. Bonn als oude hoofdstad, ook nog even in overweging nemen. Kan ik ook nog één keertje de Panowagen pakken.quote:Dichter bij huis is Frankfurt ook leuk of anders Bonn met tramlijn 66 die langs de Rhein gaat. Vanuit Köningswinter kun je de Drachenfelsbahn meepakken. Anders kun je nog altijd de Wuppertaler Schwebebahn uitproberen, mocht je de Wuppertaler Schwebebahn nog nooit gehad hebben.
Dequote:Op maandag 8 april 2024 12:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom is zoiets raar? Die kutauto krijgt al zoveel ruimte, dan wordt 't een zeer eindige tijd ff beperkt omdat er iets ongelofelijk moois te zien is.
Ja supererg
Ja dat begreep ik en ikquote:Op maandag 8 april 2024 12:53 schreef derLudolf het volgende:
Deis meer omdat mensen soms van alles riskeren voor een selfie en dat zulke maatregelen nodig zijn. In die zin is het ook een bescherming van de automobilist.
Of een autoloos Scheveningen op mooie dagen.quote:Op maandag 8 april 2024 12:59 schreef Leandra het volgende:
Zouden ze vaker moeten doen, zo'n autoloze zondag in het centrum van grote steden.
Ben benieuwd wat er dan uit een emissie-onderzoek zou komen.
Zou zomaar kunnen, met toenemende droge periodes heb je meer kans op bermbrandjes en bomen op te korte afstand helpen dan niet.quote:Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |