Of een autoloos Scheveningen op mooie dagen.quote:Op maandag 8 april 2024 12:59 schreef Leandra het volgende:
Zouden ze vaker moeten doen, zo'n autoloze zondag in het centrum van grote steden.
Ben benieuwd wat er dan uit een emissie-onderzoek zou komen.
Zou zomaar kunnen, met toenemende droge periodes heb je meer kans op bermbrandjes en bomen op te korte afstand helpen dan niet.quote:Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Dat er überhaupt nog iets binnen 50 meter van het spoor mag staan anno 2024 mag wel een wonder heten.quote:Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Tussen Amersfoort en Zwolle zou dat wel lastig worden.quote:Op maandag 8 april 2024 22:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat er überhaupt nog iets binnen 50 meter van het spoor mag staan anno 2024 mag wel een wonder heten.
vrr is vreselijk, al maandenquote:Op zaterdag 6 april 2024 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
Lachen man, die DB,
rondje NRW gedaan,
huis - Aachen - Siegen - Dortmund - Aachen - huis
Siegen - Dortmund +83
Dormund - Aachen +29
Aachen - huis +16
De grootste bron van onbetrouwbaarheid is het Fernverkehr (IC, ICE) en dan vooral de treinen die door het midden/zuidwesten van Duitsland rijden (Noordrijn-Westfalen, Frankfurt-Mannheim) en dat heeft uitstraling op het treinverkeer in zowat heel Duitsland.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat ik zonder veel vertraging van noord Nederland naar Hirtshals (DK) kan reizen? Ik ben bekend met de onbetrouwbaarheid van de DB maar de overstaptijden in Leer, Bremen en Hamburg zijn vrij ruim dus ik schat de kans in Duitsland in op 50/50. Hoe goed doen de Denen het?
De rit van zo'n 13 uur zonder vertraging is mij eigenlijk al te lang, misschien dat ik het toch maar verdeel over twee dagen. Ik heb een interrail kaartje dus ben in principe flexibel maar onderweg onderdak zoeken of ergens de tent opbouwen is ook weer gedoe.
Nu zijn dat ook best wel heel wat treinen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
De grootste bron van onbetrouwbaarheid is het Fernverkehr (IC, ICE) en dan vooral de treinen die door het midden/zuidwesten van Duitsland rijden (Noordrijn-Westfalen, Frankfurt-Mannheim) en dat heeft uitstraling op het treinverkeer in zowat heel Duitsland.
Bij Salzburg-Hannover zit de grootste complicatie tussen Nürnberg en Würzburg omdat er over een kleine 100 kilometer afstand over normaal spoor gereden moet worden waarbij het spoor gedeeld wordt met goederenvervoer en regionale treinen (RE10). De ICE Hamburg-München en ICE NRW-München rijden op een half uur van elkaar. Tussen Würzburg en Hannover ligt over de gehele route een HSL wat dus voor een betrouwbare dienstregeling zorgt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu zijn dat ook best wel heel wat treinen.
Salzburg-Hannover en Hannover-Haren was pünktlich vorige maand. Zeker voor de eerste etappe kneep ik hem behoorlijk, maar viel me uiteindelijk erg mee.
Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAaaa grapjasquote:Op dinsdag 9 april 2024 22:55 schreef Erno-BE het volgende:
Tussen Würzburg en Hannover ligt over de gehele route een HSL wat dus voor een betrouwbare dienstregeling zorgt.
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.quote:
Een deel van die route kun je rijden in Train Sim World. Het deel Kassel - Würzburg is daar nagebouwd, en je kunt daar een ICE 1 of ICE 3 overheen sturen.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Er is geen een stuk waar ik zoveel vertraging heb opgelopen als die fucking schijt SFS.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Rechtstreekse bus van Groningen naar Leer geeft een overstaptijd van 16 minuten in Leer, dat vind ik redelijk.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
Ik zou het er zelf niet op gokken. In het verleden was het in elk geval niet vaak op tijd, moest 1 bus in 2 uur een slag doen. Dat was krapquote:Op woensdag 10 april 2024 19:44 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Rechtstreekse bus van Groningen naar Leer geeft een overstaptijd van 16 minuten in Leer, dat vind ik redelijk.
Dat is na lang klagen opgelost door vaker de bussen te wisselenquote:Op woensdag 10 april 2024 20:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou het er zelf niet op gokken. In het verleden was het in elk geval niet vaak op tijd, moest 1 bus in 2 uur een slag doen. Dat was krap
Dus nu kan de overstap als betrouwbaar worden gezien?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is na lang klagen opgelost door vaker de bussen te wisselen
Ik lees er niets meer over eigenlijkquote:Op donderdag 11 april 2024 08:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dus nu kan de overstap als betrouwbaar worden gezien?
Super saai.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een deel van die route kun je rijden in Train Sim World. Het deel Kassel - Würzburg is daar nagebouwd, en je kunt daar een ICE 1 of ICE 3 overheen sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |