abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2024 @ 17:43:54 #276
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213138763
DE, dag 2
Huis - Herzogenrath - Dusseldorf +0
Dusseldorf - Herzogenrath +49
Herzogenrath - huis +0

Kijken of ik een 5 strippenkaart kan vol maken met vertragingen *O*
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 april 2024 @ 18:28:28 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213139283
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:59 schreef Leandra het volgende:
Zouden ze vaker moeten doen, zo'n autoloze zondag in het centrum van grote steden.
Ben benieuwd wat er dan uit een emissie-onderzoek zou komen.
Of een autoloos Scheveningen op mooie dagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_213139823
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 8 april 2024 @ 19:26:05 #279
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_213139874
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Zou zomaar kunnen, met toenemende droge periodes heb je meer kans op bermbrandjes en bomen op te korte afstand helpen dan niet.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 8 april 2024 @ 19:46:17 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213140234
En tijdens de herfst of zware stormen vormen die bomen ook een bedreiging vanwege bladval of het risico dat ze in z'n geheel omvallen.
pi_213142154
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het volgens protocol om bomen die binnen enkele meter van het spoor staan preventief te kappen?
Dat er überhaupt nog iets binnen 50 meter van het spoor mag staan anno 2024 mag wel een wonder heten.
  maandag 8 april 2024 @ 22:14:29 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213142200
Nee, dat heet geluidsschermen :{
pi_213142478
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:09 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat er überhaupt nog iets binnen 50 meter van het spoor mag staan anno 2024 mag wel een wonder heten.
Tussen Amersfoort en Zwolle zou dat wel lastig worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_213142708
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
Lachen man, die DB,
rondje NRW gedaan,
huis - Aachen - Siegen - Dortmund - Aachen - huis

Siegen - Dortmund +83
Dormund - Aachen +29
Aachen - huis +16

:')
vrr is vreselijk, al maanden
pi_213150108
Hoe groot achten jullie de kans dat ik zonder veel vertraging van noord Nederland naar Hirtshals (DK) kan reizen? Ik ben bekend met de onbetrouwbaarheid van de DB maar de overstaptijden in Leer, Bremen en Hamburg zijn vrij ruim dus ik schat de kans in Duitsland in op 50/50. Hoe goed doen de Denen het?
De rit van zo'n 13 uur zonder vertraging is mij eigenlijk al te lang, misschien dat ik het toch maar verdeel over twee dagen. Ik heb een interrail kaartje dus ben in principe flexibel maar onderweg onderdak zoeken of ergens de tent opbouwen is ook weer gedoe.
pi_213150239
"Volgende week in Basta; De NMBS. We ontdekken een trein die op tijd rijdt."

De laatste zin van de eerste aflevering van de ondertussen alweer 13 jaar oude Vlaamse TV serie Basta. De meeste internetnerds kennen het wel van de Bureaucontainer die ze bij Mobistar voor de deur pleurden. Ben benieuwd. Kan 't iedereen aanraden tot nu toe (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 9 april 2024 @ 19:13:17 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213150585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat ik zonder veel vertraging van noord Nederland naar Hirtshals (DK) kan reizen? Ik ben bekend met de onbetrouwbaarheid van de DB maar de overstaptijden in Leer, Bremen en Hamburg zijn vrij ruim dus ik schat de kans in Duitsland in op 50/50. Hoe goed doen de Denen het?
De rit van zo'n 13 uur zonder vertraging is mij eigenlijk al te lang, misschien dat ik het toch maar verdeel over twee dagen. Ik heb een interrail kaartje dus ben in principe flexibel maar onderweg onderdak zoeken of ergens de tent opbouwen is ook weer gedoe.
De grootste bron van onbetrouwbaarheid is het Fernverkehr (IC, ICE) en dan vooral de treinen die door het midden/zuidwesten van Duitsland rijden (Noordrijn-Westfalen, Frankfurt-Mannheim) en dat heeft uitstraling op het treinverkeer in zowat heel Duitsland.

De trein van Hamburg richting Denemarken begint in Hamburg dus daar zul je geen last hebben van geklootviool rond Frankfurt. Voor een reis van Leer naar Hirtshals heb je eigenlijk alleen een 'risico' tussen Bremen en Hamburg, omdat je daar afhankelijk bent van een ICE uit München. Maar er zijn alternatieven, dus ik denk dat dat risico wel meevalt.
pi_213150669
Reclamebureau Holy Fools is weer een reclamecommercial aan het opnemen voor NS.
afgelopen zaterdag waren de eerste opnamen in Amsterdam. Het gaat vanaf donderdag verder in Arnhem, Rotterdam en Schiedam.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 21:04:32 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213152512
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:13 schreef James1988 het volgende:

[..]
De grootste bron van onbetrouwbaarheid is het Fernverkehr (IC, ICE) en dan vooral de treinen die door het midden/zuidwesten van Duitsland rijden (Noordrijn-Westfalen, Frankfurt-Mannheim) en dat heeft uitstraling op het treinverkeer in zowat heel Duitsland.
Nu zijn dat ook best wel heel wat treinen.
Salzburg-Hannover en Hannover-Haren was pünktlich vorige maand. Zeker voor de eerste etappe kneep ik hem behoorlijk, maar viel me uiteindelijk erg mee.


Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 april 2024 @ 22:55:46 #290
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213154139
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nu zijn dat ook best wel heel wat treinen.
Salzburg-Hannover en Hannover-Haren was pünktlich vorige maand. Zeker voor de eerste etappe kneep ik hem behoorlijk, maar viel me uiteindelijk erg mee.


Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
Bij Salzburg-Hannover zit de grootste complicatie tussen Nürnberg en Würzburg omdat er over een kleine 100 kilometer afstand over normaal spoor gereden moet worden waarbij het spoor gedeeld wordt met goederenvervoer en regionale treinen (RE10). De ICE Hamburg-München en ICE NRW-München rijden op een half uur van elkaar. Tussen Würzburg en Hannover ligt over de gehele route een HSL wat dus voor een betrouwbare dienstregeling zorgt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_213156398
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 22:55 schreef Erno-BE het volgende:
Tussen Würzburg en Hannover ligt over de gehele route een HSL wat dus voor een betrouwbare dienstregeling zorgt.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAaaa grapjas :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 10 april 2024 @ 16:51:09 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_213160375
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAaaa grapjas :D
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 10 april 2024 @ 17:26:34 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213160828
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef Duvel het volgende:

[..]
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Een deel van die route kun je rijden in Train Sim World. Het deel Kassel - Würzburg is daar nagebouwd, en je kunt daar een ICE 1 of ICE 3 overheen sturen.
pi_213161040
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef Duvel het volgende:

[..]
Niet de gehele misschien, maar een flink deel is 250 of 280 km/u. Ik reken het goed.
Er is geen een stuk waar ik zoveel vertraging heb opgelopen als die fucking schijt SFS.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_213162680
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:

Volgens mij is de aansluiting van bus uit Groningen niet heel best. Stap je in in Meppen/Haren/Papenburg in (RE15) heb je 55 minuten overstap in Leer, dan zou ik eerder geneigd zijn in Leer op te stappen
Rechtstreekse bus van Groningen naar Leer geeft een overstaptijd van 16 minuten in Leer, dat vind ik redelijk.
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 20:12:02 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213163133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:44 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Rechtstreekse bus van Groningen naar Leer geeft een overstaptijd van 16 minuten in Leer, dat vind ik redelijk.
Ik zou het er zelf niet op gokken. In het verleden was het in elk geval niet vaak op tijd, moest 1 bus in 2 uur een slag doen. Dat was krap
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 april 2024 @ 21:58:16 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213164793
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik zou het er zelf niet op gokken. In het verleden was het in elk geval niet vaak op tijd, moest 1 bus in 2 uur een slag doen. Dat was krap
Dat is na lang klagen opgelost door vaker de bussen te wisselen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 08:24:47 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213166549
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Dat is na lang klagen opgelost door vaker de bussen te wisselen
Dus nu kan de overstap als betrouwbaar worden gezien?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 april 2024 @ 19:28:24 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213172734
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 08:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dus nu kan de overstap als betrouwbaar worden gezien?
Ik lees er niets meer over eigenlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 april 2024 @ 20:11:50 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_213173391
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:26 schreef James1988 het volgende:

[..]
Een deel van die route kun je rijden in Train Sim World. Het deel Kassel - Würzburg is daar nagebouwd, en je kunt daar een ICE 1 of ICE 3 overheen sturen.
Super saai.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')