Afbouw termijn hraquote:Op zondag 25 februari 2024 13:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maximaal 19 jaar? Die is gebaseerd op?
Ik denk dat je overschat hoe lang mensen daar naar kijken.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Tja niet gek dat veel mensen 20-50k overbieden, dat is 2-4 jaar huur wegpissen.
Naar huur wegpissen? Natuurlijk wel.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik denk dat je overschat hoe lang mensen daar naar kijken.
De HRA vervalt dan, maar daar komt de hypotheekaftrek (HA) voor in de plaats. Indien het huis naar box3 gaat, gaat de hypotheek automatisch mee. Vandaar dat ik geen stuiver aflos nu.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach, als de eigen woning naar box 3 gaat, is er helemaal geen HRA meer. Tot die tijd nog even van genieten.![]()
Ik heb tot mijn 29e gehuurd omdat dat lekker makkelijk was en geen probleem bij onze salarissen. Nooit een gedachte gewijd aan het wegpissen van huur. Met huren kocht ik allerlei andere zaken af.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Naar huur wegpissen? Natuurlijk wel.
quote:
quote:Op zondag 25 februari 2024 14:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
quote:Op zondag 25 februari 2024 14:47 schreef Vanyel het volgende:
Nooit een gedachte gewijd aan het wegpissen van huur.
Voor het overbieden. Eerder dat ze gewoon een huis willen gelet op vermogens groei.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is niet alleen huur weggooien, maar ook het missen van de waardestijging van je huis. M'n WOZ-waarde is de afgelopen 2 jaar met ruim een ton gestegen, die heb ik er bij lange na niet in geïnvesteerdquote:Op zondag 25 februari 2024 13:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Tja niet gek dat veel mensen 20-50k overbieden, dat is 2-4 jaar huur wegpissen.
En hoeveel is die woning in die tijd in waarde gestegen?quote:Op zondag 25 februari 2024 14:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb tot mijn 29e gehuurd omdat dat lekker makkelijk was en geen probleem bij onze salarissen.
Hoe zou jij het noemen?quote:Op zondag 25 februari 2024 14:50 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
Misschien het taalgebruik op een net niveau houden?
Maar je hebt het geld ook niet op je rekening staan. Daarvoor zul je eerst je huis moeten verkopen.quote:Op zondag 25 februari 2024 15:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het is niet alleen huur weggooien, maar ook het missen van de waardestijging van je huis. M'n WOZ-waarde is de afgelopen 2 jaar met ruim een ton gestegen, die heb ik er bij lange na niet in geïnvesteerdMijns inziens is het compleet bezopen, tegen dergelijke stijgingen valt gewoonweg niet op te werken/sparen.
Hypotheek ophogen kan ook.quote:Op zondag 25 februari 2024 16:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar je hebt het geld ook niet op je rekening staan. Daarvoor zul je eerst je huis moeten verkopen.
Veel, maar dat is voor mij dus niet relevant want het was niet mijn huis en het ik heb het niet gekocht.quote:Op zondag 25 februari 2024 16:23 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
En hoeveel is die woning in die tijd in waarde gestegen?
Ben het wel met je eens dat huren in sommige gevallen beter is. Maar dat neemt niet weg dat als je voor langere tijd ergens gaat wonen, kopen verstandiger is.
Dat is een correcte constatering, maar dat een primaire levensbehoefte als huisvesting me op papier meer geld oplevert dan m'n werk vind ik ronduit onwenselijk. Er komen ook nog generaties na mij, hoe moeten die dat ooit gaan betalen?quote:Op zondag 25 februari 2024 16:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar je hebt het geld ook niet op je rekening staan. Daarvoor zul je eerst je huis moeten verkopen.
Verkwisten...quote:
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan. Afgezien daarvan, is er dus wel degelijk iets mis.quote:Op zondag 25 februari 2024 16:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is een correcte constatering, maar dat een primaire levensbehoefte als huisvesting me op papier meer geld oplevert dan m'n werk vind ik ronduit onwenselijk.
Een hypotheekadviseurquote:Op zondag 25 februari 2024 15:51 schreef T_Killer het volgende:
Ik ben op zoek naar een rekentool waarbij ikzelf in kan vullen wat ik maandelijks bruto aan hypotheek wil uitgeven (naast andere info zoals inkomen, rente, rentevaste periode) en dat ik dan inzicht krijg in het hypotheekbedrag wat daarbij hoort. Kent iemand een dergelijke tool (online of offline)?
Heb er wel eentje gevonden (deze), maar die gaat van netto maandlasten uit. Dat zegt me niet zoveel omdat we nu ook maandelijks bruto betalen.
Tvp tot 25-2-2027quote:Op zondag 25 februari 2024 17:02 schreef nostra het volgende:
Huis vrijdag verkocht en ga ook even een paar jaartjes (drie, vermoed ik zomaar) huur wegpissen verkwisten. Dan weer eens kijken hoe de markt ervoor staat, timen kan je toch niet.
Oh, dat kan heel goed. Samen gaan wonen is de bedoeling als alles goed blijft gaan, en kopen dan de meest logische optie. Voor nu even niet om de flexibiliteit te behouden.quote:
En daarna mistte je nog het detail dat hij geen inkomstenbelasting had betaald over het deel wat hij aan zichzelf uitbetaalde (of iets dergelijks), waardoor de totale belastingschuld over de 50.000 kwam?quote:Op zondag 25 februari 2024 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam laatst zappend langs het programma "Hoeveel ben je waard?" op SBS6. Ik vond het ontluisterend om te zien hoe die mensen met geld omgingen. Eén stel met kinderen wilde graag de vrijstaande woning van oma kopen. Op dat moment huurden ze nog. Hij had een eigen zaak als hovenier, zij leek niet te werken. Hij onttrok tussen de 2000-2500 euro uit zijn bedrijf om van te leven, maar door diverse toeslagen kwamen hun maandelijkse inkomsten boven de 6000 euro (!).
Ik snapte daar niks van, maar aan het einde bleek hoe het zat. Hij was meer gaan werken en meer gaan verdienen. Daardoor hadden ze geen recht meer op die toeslagen, maar daar hadden ze zich nooit in verdiept. Ergo: ze waren niet alleen niets waard, maar hadden netto zelfs een schuld van 15k. Dat kopen van het huis van oma werd natuurlijk niks zo.
Ik heb niet met zulke mensen te doen. Als ze hun financiën op orde zouden brengen en hun boerenverstand zouden gebruiken, zouden ze prima kunnen sparen en een huis kunnen kopen. Wat ik wel zuur vind om te zien is hoe hard veel mensen moeten werken voor een bescheiden inkomen. Waarom betalen we onze vaklui niet beter? Maar goed, dat heeft dan weer niets met de woningmarkt te maken.
Holy fuck, serieus? Dat heb ik inderdaad gemist. Ik dacht dat het was afgelopen. Dat moet dramatisch voor hen zijn, zo’n hoge schuld bij zo’n laag inkomen. Dat betaal je niet zomaar terug.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
En daarna mistte je nog het detail dat hij geen inkomstenbelasting had betaald over het deel wat hij aan zichzelf uitbetaalde (of iets dergelijks), waardoor de totale belastingschuld over de 50.000 kwam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |