Mensik zojuist de finale zien verliezen van Khachanov, 7-6 (12), 6-4, maar wel echt een prima speler. Lekkere service, flinke groundstrokes. Tiebreak was ontzettend genot, maar daarna Khachanov net iets vaster.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 23:00 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
En in Doha de 18-jarige Mensik in de finale na zeges tegen Davidovich Fokina, Murray, Rublev en Monfils
quote:Andy Murray hint op afscheid na de zomer: “Ik heb geen plannen om daarna nog verder te spelen”
Andy Murray (ATP 67) heeft woensdag zijn nakende afscheid van het tennis aangekondigd. De voormalige Britse nummer een van de wereld gaf enkele minuten na zijn uitschakeling op het ATP 500-toernooi in Dubai (hardcourt/2.941.785 dollar) aan dat hij waarschijnlijk niet meer zal verder spelen na de zomer.
De 36-jarige Murray verloor in de tweede ronde in de Verenigde Arabische Emiraten in twee sets (6-2 en 6-4) van de Fransman Ugo Humbert (ATP 18). Voor de Schot betekende dat de zesde nederlaag op acht wedstrijden tijd. “Ik heb geen plannen om na deze zomer nog verder te spelen”, herhaalde de Schot geïrriteerd. “Ik krijg die vraag na iedere wedstrijd en zal daarover pas opnieuw praten, als het tijd is om te stoppen.”
Murray, die sinds 2019 met een kunstheup speelt, gaf ook aan dat hij eind mei wel graag zou aantreden op Roland Garros. De Schot, die in 2016 de finale bereikte in Parijs, nam sinds 2020 niet meer deel aan het Franse grandslamtoernooi. Na Roland Garros wil Murray ook nog graag naar de Olympische Spelen. “Ik hou van het toernooi”, zei de tweevoudige olympische kampioen. “Maar om het goed te doen op de Spelen, moet je toernooien spelen en wedstrijden op gravel winnen.” Niet echt de favoriete ondergrond van de Schot, die de voorbij twee seizoenen amper elf wedstrijden op gravel speelde.
FuentesGod spuit nog wel wat placentas die knieeen in, al lijkt het wel richting definitief einde tijdperk te gaanquote:
Ja jammer, dit is niks meer zo..quote:
quote:Op maandag 11 maart 2024 08:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
Waarom zijn tennissers altijd van die ontzettend labiele personen?
Paul Haarhuis stond er ooit in de finale.quote:Op maandag 11 maart 2024 10:15 schreef PippenScottie het volgende:
Ik volg tennis echt al heeeeul lang en kan me niet herinneren dat een Nederlander ooit goed gepresteerd heeft in Miami/Key Biscane of Indian Wells
dit ging helemaal fout en dan daarna het schoonmaken van de baan...quote:Op maandag 11 maart 2024 08:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
Sow, dat racket is kapotquote:Op maandag 11 maart 2024 08:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ x ]
Haha bizar! Duurde 2 uur voordat ze weer verder konden.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 00:23 schreef Szura het volgende:
A pause for... bees?! ð
Carlos Alcaraz and Alexander Zverev's quarter-final match has been SUSPENDED due to a swarm of bees
Carlos ook duidelijk bang voor wespenquote:
meer balance in zn leven ... family etc ... dus die zal binnenkort ook wel een einde aan zn carriere breien...quote:
Jammer, veel regen. Gaat weer nachtwerk voor ons worden...quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:40 schreef chufi het volgende:
Nu 2 jonge opvolgers Sinner vs Alcaraz .. Hopen dat het droog blijft en dat er geen nieuwe Bee attack komt ...
Ze spelen weer ... 1e set met 6-1 naar Sinner zie ik ... Kijken of Alcaraz terug krabbelt nu in de 2equote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:21 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Jammer, veel regen. Gaat weer nachtwerk voor ons worden...
Ja highlights zagen er ook spectaculair uit. Alcaraz blijkbaar spel verandert in de tweede, veel gevarieerder gaan spelen en ook veel meer naar het net?quote:Op zondag 17 maart 2024 02:05 schreef chufi het volgende:
Wow wat spelen die 2..... Carlos pakt set 2 6-3
Waarvan een op gravel: Rome. Waar zijn andere resultaten twee keer een 1e ronde en een keer een 2e ronde zijnquote:Op zondag 17 maart 2024 10:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als Medvedev vanavond wint dan pakt hij zijn zevende masters op 7 verschillende locatiesHij heeft dan net zoveel Masters slots gewonnen als Federer en Nadal
Als zoiets in het voetbal gebeurt staan ze in no time met een defibrilator klaar (tegenwoordig..), hier is de reactie echt zo sloom..quote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat ging niet helemaal goed:
[ x ]
quote:Geen Jakub Mensik (ATP 70) deze week op de hoofdtabel van de Miami Open. De 18-jarige Tsjech verloor in de tweede ronde van de kwalificaties in twee sets van de Slovaak Lukas Klein. Al op het einde van de eerste set kookte het potje van Mensik over. Hij gooide zijn racket in de richting van de umpire en een ballenjongen, maar raakte gelukkig enkel een stoel. Gek genoeg kreeg het tennistalent geen waarschuwing of straf voor zijn actie, wat tot veel verontwaardiging leidde.
En weer tegen Sinner waarschijnlijk, die lotingen/schema's zitten ook niet mee. Hij moet eigenlijk nog wat plaatsen stijgen om niet telkens al vrij vroeg tegen een top 4-speler te moeten.quote:
Een knak in zijn mogelijke afscheidsplan op Wimbledonquote:
Sowieso is de schade voor de wereldranglijst beperkt gebleven voor Sinner en Alcaraz in deze sunshine double. Ze hadden veel te verdedigen en doen dat ook, hetgeen de druk op Djokovic de komende maanden hoog houdt. Na Monte Carlo heeft hij veel te verdedigen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Weer mogelijkheid dat de eerste geplaatste vier spelers de halve finales bereiken. Naast Djokovic steken Alcaraz, Sinner en Medvedev er duidelijk bovenuit, ben benieuwd of Zverev zich daarbij kan voegen.
Dat was ( wederom ) een zeer indrukwekkend optreden van Sinner.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:41 schreef Ambrosius het volgende:
Sinner veegt Medvedev even van de baan.
Knap dat meddy van een slechte matchup ineens een goede matchup is geworden, in amper een half jaar tijd hahaquote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:41 schreef Ambrosius het volgende:
Sinner veegt Medvedev even van de baan.
En mentaal sterk en weinig blessures. Die gaat heel veel Grand Slams winnen.quote:Op maandag 1 april 2024 09:41 schreef Norrage het volgende:
Sinner echt de nieuwe Djoko aan het worden, saai maar effectief maar wel indrukwekkend
Dat van weinig blessures ben ik het niet helemaal mee eens. Tot nu toe was hij juist een erg fragiele speler, maar dat was Djoko ook in het begin. We gaan het zien.quote:Op maandag 1 april 2024 09:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En mentaal sterk en weinig blessures. Die gaat heel veel Grand Slams winnen.
Prima, maar dit heeft weinig met de ATP te maken.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:19 schreef tong80 het volgende:
De WTA Finals worden de komende drie
jaar gehouden in Saudi-Arabië.Hoofdstad
Riyad vervangt het Mexicaanse Cancún,de
stad waar het eindejaarstoernooi vorig
jaar werd gehouden.
Aan het toernooi doen de beste acht
tennissters van de wereld mee.De ATP
Finals worden sinds vorig jaar al in
Jeddah gehouden,dat ook in Saudi-Arabië
ligt.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=654
Money rules the world.
Nou ja. Het laat wel zien dat de NOS het onderscheid tussen next gen finals en het reguliere toernooi niet snapt bij de ATPquote:Op donderdag 4 april 2024 20:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Prima, maar dit heeft weinig met de ATP te maken.
Ach Botietsjquote:Opnieuw breekt Van de Zandschulp met coach, nu met Örtegren
Tennisser Botic van de Zandschulp heeft al na een paar maanden de samenwerking met Johan Örtegren beëindigd. De nummer 86 van de wereld hoopte met de Zweedse coach weer de weg naar boven te vinden.
De tennisser uit Veenendaal werkte pas sinds begin december samen met de 45-jarige Scandinaviër, met wie hij een langdurige werkrelatie had gehoopt op te bouwen. De breuk ontstond al voor het gravelseizoen.
Wel bijzonder dat ze niet als laatste van de dag worden geplandquote:Op donderdag 11 april 2024 18:09 schreef chufi het volgende:
Djoko en Tsjitsji door ... Rune en Dimitrov moesten hun afgebroken partij van gisteren eerst afmaken... Nu tegen elkaar en Rune heeft zn fysio-break truc weer eens opgevoerd terwijl ie 1 set voor staat ... publiek was ook een beetje tegen hem wel
Best wel vage schaduw nu over de baan , maar het is nog licht ... geen avondpartijen op de planning volgens mij ...quote:Op donderdag 11 april 2024 18:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat ze niet als laatste van de dag worden gepland
Voorlaatste partij op de baan volgens de OOPquote:Op donderdag 11 april 2024 18:22 schreef chufi het volgende:
[..]
Best wel vage schaduw nu over de baan , maar het is nog licht ... geen avondpartijen op de planning volgens mij ...
Ik ben fanquote:Op donderdag 11 april 2024 19:45 schreef chufi het volgende:
Jammer dat Rune ook nog weer wint in 3 sets .... Enge clan met die ma op de tribune altijd
Vorig jaar was hij hier ook sterk, maar werd het daarna minder in het gravelseizoen (en RG was helemaal niks)quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wordt wel problematisch als Sinner ook al de beste gaat zijn op gravel.
Werd niet juist altijd gezegd dat een afdruk nauwkeuriger is dan Hawkeye en het daarom niet nodig is?quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:03 schreef TjjWester het volgende:
Waarom is er nog steeds geen technologie bij gravel? Er is een hawk-eye voor tv doeleinde maar die word niet officieel gebruikt.
Ik snap wel dat Rune behoorlijk gefrustreerd is als je op je scherm ziet dat beslissing van de umpire onjuist is, umpire geeft de bal in terwijl het hele stadion op het scherm ziet dat het uit is......
Als ik de commentatoren mag geloven had Sinner eigenlijk op 5-1 in de 3e set moeten komen, maar omdat n bal die bijna 10cm uit was toch in werd gegeven wist Tsitsipas z'n servicegame alsnog binnen te slepen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:03 schreef TjjWester het volgende:
Waarom is er nog steeds geen technologie bij gravel? Er is een hawk-eye voor tv doeleinde maar die word niet officieel gebruikt.
Ik snap wel dat Rune behoorlijk gefrustreerd is als je op je scherm ziet dat beslissing van de umpire onjuist is, umpire geeft de bal in terwijl het hele stadion op het scherm ziet dat het uit is......
quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:04 schreef EP3 het volgende:
[..]
Als ik de commentatoren mag geloven had Sinner eigenlijk op 5-1 in de 3e set moeten komen, maar omdat n bal die bijna 10cm uit was toch in werd gegeven wist Tsitsipas z'n servicegame alsnog binnen te slepen.
Aartsconservatieve tenniswereld wil er nog niet aan..quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Werd niet juist altijd gezegd dat een afdruk nauwkeuriger is dan Hawkeye en het daarom niet nodig is?
En bij de kleinere toernooien op gravel zal het financiële aspect vast ook meetellen. Maar als het er toch is, waarom niet gebruiken inderdaad..
Onvoorstelbaar. Maar ja, volgende wedstrijd tegen een heel ander kaliber.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:24 schreef chufi het volgende:
Rafa wint van Cobolli met 6-2, 6-3
Notic wint ook in Munchen in 3 sets van ene Gakhov
Moet de halve finale halen om in de top-100 te blijven..quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:24 schreef chufi het volgende:
Rafa wint van Cobolli met 6-2, 6-3
Notic wint ook in Munchen in 3 sets van ene Gakhov
Rafa of Botic ?quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Moet de halve finale halen om in de top-100 te blijven..
Oh ja wildcardquote:Op dinsdag 16 april 2024 21:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Botic neem ik aan. Rafa staat allang niet meer in de top 100
Maakt gebruik van z’n protected ranking, neem ik aan. Al krijgt hij vast voor elk toernooi sowieso een wildcard als hij wilquote:
Denk dat ie op Roland Garros al afscheid neemtquote:Op dinsdag 16 april 2024 21:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maakt gebruik van z’n protected ranking, neem ik aan. Al krijgt hij vast voor elk toernooi sowieso een wildcard als hij wil
Vandaag verloren van De Minaur met 7-5, 6-1quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:42 schreef chufi het volgende:
[..]
Denk dat ie op Roland Garros al afscheid neemt
Ik lees net dat Eubanks in zijn hele profcarrière slechts één pot op gravel heeft gewonnen.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:51 schreef chufi het volgende:
Botic wint zowaar met 6-3 6-3 van Eubanks in Madrid
Hoe krijgt Nadal dit in godsnaam voor elkaar. Als het Madrid niet was geweest zou hij niet eens meedoen, en als hij zich zo voelt dan doet hij aan Roland Garros ook helemaal niet mee. En toch weet hij zo'n jongen met 6-1 6-0 te verslaan.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:49 schreef chufi het volgende:
Ja dit is natuurlijk een prima opsteker voor Rafa.... had zn zoon kunnen zijn
Pff waarom had Tallon het lastig met een nietsnut als Daniel T...quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:56 schreef chufi het volgende:
Tallon nu nog bezig ...
[ afbeelding ]
Hij pakt de break 5-4 nu op eigen serve afmaken
Laat zn zich daar druk om maken ,,, nextquote:Op vrijdag 26 april 2024 23:57 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Pff waarom had Tallon het lastig met een nietsnut als Daniel T...
Wat bedoel je ?quote:Op vrijdag 26 april 2024 23:58 schreef chufi het volgende:
[..]
Laat zn zich daar druk om maken ,,, next
Hij flikt iets dat eigenlijk helemaal niet kan...quote:Op zaterdag 27 april 2024 18:19 schreef chufi het volgende:
Rafa wint onder de ogen van de koning van de Minaur in 2 sets
Zijn laatste krachten om denk op Roland Garros definitief afscheid te nemen ..quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:58 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Hij flikt iets dat eigenlijk helemaal niet kan...
Bizar. Matig niveau dan zeker.
Hij heeft gezegd dat als hij zich zo voelt als op dit moment, dat hij Roland Garros helemaal niet zal spelen. Maar dat zou ook niet zeggen dat het einde van zijn carrière zou zijn, volgens hem. Dan kan het volgend jaar nog.quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Zijn laatste krachten om denk op Roland Garros definitief afscheid te nemen ..
Dat was voor hij aan Madrid begon ... nu 2 x gewonnen inmiddels ...quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat als hij zich zo voelt als op dit moment, dat hij Roland Garros helemaal niet zal spelen. Maar dat zou ook niet zeggen dat het einde van zijn carrière zou zijn, volgens hem. Dan kan het volgend jaar nog.
Hij heeft aangegeven wel te willen dubbelen met Alcaraz op de Olympische Spelen, nadat die laatste dat opperde, en in de voorbereiding daarop ook toernooien samen te willen spelen om zich daarop voor te bereiden dus Roland Garros zal wellicht niet zijn laatste toernooi zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Zijn laatste krachten om denk op Roland Garros definitief afscheid te nemen ..
Dan is het toch wel krankzinnig dom om nu Madrid te spelen? Of is dat volgens hem een goede manier om van blessures af te komen?quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat als hij zich zo voelt als op dit moment, dat hij Roland Garros helemaal niet zal spelen. Maar dat zou ook niet zeggen dat het einde van zijn carrière zou zijn, volgens hem. Dan kan het volgend jaar nog.
Ja, dat klopt. Maar Madrid voelt natuurlijk als zijn huis. Hij zal toch bang zijn dat hij volgend jaar wellicht geen kans meer heeft om daar te kunnen meedoen.quote:Op zondag 28 april 2024 09:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan is het toch wel krankzinnig dom om nu Madrid te spelen? Of is dat volgens hem een goede manier om van blessures af te komen?
Hoeren onder speeddial op het bondskantoor, dit kan niet meer foutquote:
Water is nat, gras is groenquote:
Tarrel speelde ook gewoon erg goedquote:Op zondag 28 april 2024 13:26 schreef Norrage het volgende:
Rune echt compleet uit vorm, die gaat veel ranglijst punten verliezen. Totaal niet verrassend dit wmb, maar de media zal er wel iets fantastisch van fabriceren
Lagen wel wat mogelijkheden voor een mooi betje inderdaad. Maar blijft een goede overwinning voor Griekspoor. Hoewel ooit zijn favoriete ondergrond is hij nog niet het effectiefst op gravel, en opvallend genoeg nog nooit laatste 16 gehaald op een mastersquote:Op zondag 28 april 2024 13:26 schreef Norrage het volgende:
Rune echt compleet uit vorm, die gaat veel ranglijst punten verliezen. Totaal niet verrassend dit wmb, maar de media zal er wel iets fantastisch van fabriceren
Ja mooie baas is dat. Beetje Kyrgios achtig, maar dan net anders.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bublik. Mooi figuur. Zo ene heb je nodig op de Tour.
Ho ho, hij zei deze week opeens dat dit jaar niet per se het einde hoeft te zijnquote:Op woensdag 1 mei 2024 00:09 schreef BobW het volgende:
Nadal verliest zijn laatste wedstrijd in Madrid.
Na deze wedstrijd klonk het weer wel alsof hij er dit jaar mee stopt, tikje labielquote:Op woensdag 1 mei 2024 01:29 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Ho ho, hij zei deze week opeens dat dit jaar niet per se het einde hoeft te zijn
Dubbelen met Alcaraz op de OS ... was nog een ideetjequote:Op woensdag 1 mei 2024 14:30 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Na deze wedstrijd klonk het weer wel alsof hij er dit jaar mee stopt, tikje labiel
Heupblessure, loopt al een tijdje op zijn tandvlees heb ik het idee. Geeft wel aan Rome te willen spelen dus het is niet ernstig.quote:
Als hij nou verstandig is dan slaat hij die over..quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:49 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Heupblessure, loopt al een tijdje op zijn tandvlees heb ik het idee. Geeft wel aan Rome te willen spelen dus het is niet ernstig.
Eens! Alleen in eigen land is zo'n mooi toernooi toch moeilijk overslaan als je niets ernstigs hebt. Toch zou het wel verstandig zijn, want op RG kan hij echt gaan vlammen. Roland Garros ligt echt enorm open trouwens. Sinner, Alcaraz, Djokovic, Zverev, Tsitsipas, Medvedev, Rublev? Ik geef ze misschien gelijke kansen op dit moment. En dan heb je FAA en Minaur nog die misschien een kansje ruiken. Geen idee hoe Djokovic er op dit moment voor staat, maar die heeft misschien wel de grootste kans.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Heupblessure, loopt al een tijdje op zijn tandvlees heb ik het idee. Geeft wel aan Rome te willen spelen dus het is niet ernstig.
Het probleem met Ruud is dat ik hem absoluut niet zie winnen van Alcaraz, Sinner of Djokovic in tegenstelling tot gasten als Tsitsipas en Zverev die minder stabiel zijn maar een hogere piek hebbenquote:Op donderdag 2 mei 2024 01:01 schreef GwaiLow het volgende:
Denk dat ik Ruud maar niet noem als dark horse. Al is dat misschien onterecht..
Ja, inderdaad. Ruud is gewoon een goede en taaie speler. Heeft niet echt enorme wapens. Hij is mentaal wel sterk, is heel fit en snel en maakt relatief weinig fouten. Daarmee ga je het op een Grand Slam inderdaad niet snel redden tegen de absolute toppers. Griekspoor heeft nog iets meer kans.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:44 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Het probleem met Ruud is dat ik hem absoluut niet zie winnen van Alcaraz, Sinner of Djokovic in tegenstelling tot gasten als Tsitsipas en Zverev die minder stabiel zijn maar een hogere piek hebben
Geen enorme wapens, allround, fit en weinig fouten. Daar bestaat zo'n beetje de hele top uit op dit moment, helaas.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:41 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ruud is gewoon een goede en taaie speler. Heeft niet echt enorme wapens. Hij is mentaal wel sterk, is heel fit en snel en maakt relatief weinig fouten. Daarmee ga je het op een Grand Slam inderdaad niet snel redden tegen de absolute toppers. Griekspoor heeft nog iets meer kans.
Het blijft zeer knap. Hij blijft staan en valt niet om, dat is ook een prestatie. En natuurlijk gravelkoning Ruud pakken, is waanzin!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:58 schreef wimderon het volgende:
Gravelmonster Nishioka
Gravelkoning Mannarino (die sinds Miami niet meer gespeeld had)
Mensik (die na 1 set opgeeft)
Ruud
Walkover van Sinner
Lehecka die na 6 games opgeeft
En dan sta je in de finale van een Masters.
Deze post was de druppel, hij stopt ermee.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:01 schreef de_boswachter het volgende:
Zo’n Thiem ook bizar. Had een periode dat hij het iedereen op gravel lastig maakte en nu raakt hij na zijn silent ban geen pepernoot meer. Was hem op aan het zoeken omdat ik er weinig van hoorde. Echt heel apart.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:27 schreef BobW het volgende:
[..]
Deze post was de druppel, hij stopt ermee.
https://nos.nl/artikel/25(...)t-jaar-als-tennisser
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:18 schreef Federer-fan het volgende:
Aparte situatie gister. Nadal serveerde een bal. die viel via de netband in het servicevak. Mohammed Lahyani - toch niet de eerste de beste - riep "Prima servicio" (oftewel, voor wie geen Italiaans spreekt: "Prima service"). Maar toch werd er een let gespeeld. Begrijp me niet verkeerd. Iedereen maakt fouten, maar dit vond ik wel een blunder.
nclusief quali 3 potten 7-6 3e set gewonnenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:03 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Tegen de nummer 240 van de wereld, zo bont heeft zelfs Botic het nog niet gemaakt
Wel een mooi verhaal zo voor je thuispubliek ja. Maar dat hij dat tegen Ajdukovic en Rinderknech flikt is één ding, Griekspoor mag dat niet laten gebeuren natuurlijkquote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:48 schreef Norrage het volgende:
I
[..]
nclusief quali 3 potten 7-6 3e set gewonnen
Wat een zielige act is dat zeg, straks meedoen met de rolstoeltennissers op RGquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:26 schreef DeeBee het volgende:
Definitief einde tijdperk Reetplukker @:Szura
Ja echt hoe krijg je het voorelkaar om er geen 3e set uit te halen .quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:42 schreef Tim86 het volgende:
Botox verknalde een 5-1 voorsprong in set 2 en verliest in straight sets van FAA
Nounou wat moet dat pijn gedaan hebbenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:54 schreef FundsAreSafu het volgende:
[ x ]
Djokovic kreeg ff een metalen waterfles tegen zijn kop, schijnt mee te vallen en ze zeggen dat het uit de tas van een kind viel die over de railing hing om een handtekening te vragen
Net zoveel als wanneer iemand een tennisbal op je keel slaat gok ikquote:Op zondag 12 mei 2024 04:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nounou wat moet dat pijn gedaan hebben
Alsof die fles met laten we zeggen 80 km/u omlaag viel. No-vac heeft weer goodwill nodig.quote:Op zondag 12 mei 2024 04:50 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Net zoveel als wanneer iemand een tennisbal op je keel slaat gok ik
kan dat echt van zo'n lullig flesje?quote:Op zondag 12 mei 2024 16:18 schreef FundsAreSafu het volgende:
Djokovic verliest met 6-2 6-3 van Tabilo, denk toch dat hij er een hersenschudding aan heeft overgehouden
Nee joh. Volgende dag kwam hij met een wielrenhelm naar de trainingsbaan omdat het allemaal zo grappig was.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:23 schreef Norrage het volgende:
Was wel een ijzeren fles en hij had bloed en viel ook meteen naar de grond. Ik geloof het wel. Zijn eerste ronde was eigenlijk heel sterk, deze pot leek nergens op. Hij leek er echt niet bij met zijn hoofd....
Lees zijn verklaring maar, ik kan er wel inkomen hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:09 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Nee joh. Volgende dag kwam hij met een wielrenhelm naar de trainingsbaan omdat het allemaal zo grappig was.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit zo zou zijn. De fles viel amper een meter naar beneden en viel gewoon uit een rugzak, dus geen extra momentum buiten de zwaartekracht om. Tenzij Djoko de schedel van een pasgeboren baby heeft hou je daar buiten een schrammetje echt niets aan over. Neymar is er niks bij.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lees zijn verklaring maar, ik kan er wel inkomen hoor.
Hij wint van de nummer 52 van de wereld en een debiel die faked dat hij een hersenschudding heeft.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:49 schreef Szura het volgende:
Wat staat die Tabilo allemaal te doen dan deze week, ook nog oa Khachanov geklopt en in de halve finales nu
Niet rechtstreeks geplaatst voor Wimbledon, maar dat gaat waarschijnlijk nog wel lukken want er hoeven maar 2 man af te zeggen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:02 schreef Alpha0 het volgende:
Botic weer in de Top 100.Dankzij zijn nieuwe coach natuurlijk.
Werkte ook nog een MP weg. Wel lekker clutch, niet voor het eerst dit jaar.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:43 schreef chufi het volgende:
Griekspoor wint in 3 sets van Shapovalov en moet later vandaag tegen Djokovic
Dan is het niet vandaag.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:59 schreef Norrage het volgende:
Nu tegen Djoko. Nou, als hij een keer kan winnen....
Goed serveerwerk van Djokovic ook wel op die punten, het was meer hoe Griekspoor er daarna mee omgingquote:Op donderdag 23 mei 2024 19:10 schreef Norrage het volgende:
4 sps waaronder een 0-40 is niet heel erg handig.
Klopt, dat is echt de ziekte van de subtoppers. Blijven hangen in gemiste kansen. Het klinkt toch zo makkelijk, gewoon kop op en doorgaan. Het lukt alleen zelden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:18 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Goed serveerwerk van Djokovic ook wel op die punten, het was meer hoe Griekspoor er daarna mee omging
Waarom dat?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:24 schreef mitt het volgende:
Wel respect dat Djokovic de halve finale in Geneve speelt momenteel.
quote:Advocaat van Alexander Zverev ziet geen bewijzen voor mishandeling ex-partner, die op kosten van Duitse tenniskampioen luxeleventje zou geleid hebben
Alexander Zverev heeft zijn voormalige vriendin niet mishandeld. Dat zei de advocaat van de olympische tenniskampioen, die momenteel actief is op Roland Garros, in een rechtbank in Berlijn. De raadsman benadrukte dat getuigenverklaringen, foto’s en video’s ook niet duidelijk maken dat de Duitse nummer 4 van de wereld geweld heeft gebruikt.
Zverev werd vorig jaar in oktober veroordeeld tot een boete van 450.000 euro voor het mishandelen van zijn voormalige vriendin Brenda Patea tijdens een ruzie in 2020. De vrouw is de moeder van zijn dochtertje. Zverev ontkende alle beschuldigingen en is in beroep gegaan. De tennisser was vrijdag op de eerste procesdag niet aanwezig in de rechtbank, omdat hij volop actief is op Roland Garros. In de tweede ronde was hij te sterk voor David Goffin.
Zverev werd eerder door een andere ex-vriendin beschuldigd van fysieke en geestelijke mishandeling. Deze ex deed geen aangifte tegen de tennisser. Wel kwam er een onderzoek van de internationale bond voor tennisprofs ATP naar het vermeende geweld. De ATP kon na een onderzoek van vijftien maanden geen bewijs vinden voor huiselijk geweld en legde Zverev dan ook geen straf op.
Ook voorafgaand aan Roland Garros had hij er vertrouwen in dat hij vrijgesproken zou worden. “Ik weet wat ik heb gedaan en ik weet wat ik niet heb gedaan. Dat zal aan het einde van de dag uitkomen en daar moet ik op vertrouwen. Ik geloof dat ik niet zal verliezen”, zei hij aan de Duitse media.
Feesten en winkelen
Zverevs advocaat Alfred Dierlamm veegde tijdens de eerste procesdag meteen de tenlasteleggingen van tafel. “Uit de bewijsvoering zal blijken dat de klager (Brenda Patea; nvdr.) niet is gewurgd en dus geen letsel heeft opgelopen. De verdenkingen zijn uitsluitend gebaseerd op leugens en zijn op geen enkele manier betrouwbaar”, klonk uit het pleidooi van de advocaat van Zverev.
Dierlamm portretteerde Patea als een vrouw die hield van luxe, feesten en winkelen. “Ze was vooral geïnteresseerd in de uitbreiding van haar netwerk op sociale media en heeft ook een speciale relatie met de waarheid. Zo beweerde ze soms dat ze een financieel adviseur, een manager bij Amazon, een professionele basketballer of een hoteleigenaar was.” Enkele getuigen konden dit volgens het Duitse Bild bevestigen.
“Het model beweerde ook dat ze twintigduizend euro per maand verdiende voor de geboorte van hun dochter Mayla (3). Ook dat was een leugen, want ze verdiende in werkelijkheid 28.106,49 euro voor het volledige jaar”, zei de advocaat van Zverev, die ook alles zou betalen in het luxeleventje van zijn vriendin. Naast reizen en winkelen zou hij ook 7.881,55 euro per maand betaald hebben voor een appartement in Berlijn. “En toen hij haar dure sieraden gaf, zocht ze die op op het internet en klaagde ze waarom ze niet meer waard was voor hem.”
Een paar uur na het vermeende “wurgincident” zou Patea alweer voor 461,23 euro aan het winkelen geslagen zijn op Amazon en in de loop van de week zou ze in totaal een bedrag van 3.755,33 euro hebben uitgegeven. Allemaal betaald met de creditcard van Zverev. “Is dit het gedrag van iemand die net bijna bewusteloos gewurgd is?” vroeg de advocaat zich af. “Waarom is ze niet naar de dokter gegaan om de vermeende verwondingen professioneel te laten vaststellen?” Tot nu toe zijn er op die twee vragen nog geen antwoorden. De rechtszaak gaat maandag verder.
Pakken ze toch rolstoeltennis meequote:Op woensdag 12 juni 2024 14:47 schreef Szura het volgende:
Alcaraz en Nadal gaan dubbelen in Parijs (als ze niet weer geblesseerd zijn)
Ben jij dan elke wedstrijd woedend op ze?quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:47 schreef Szura het volgende:
Alcaraz en Nadal gaan dubbelen in Parijs (als ze niet weer geblesseerd zijn)
Ik ga het dubbeltoernooi van de Spelen niet kijken kom nou tochquote:Op woensdag 12 juni 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ben jij dan elke wedstrijd woedend op ze?
quote:Rafael Nadal zal begin juli niet in actie komen op Wimbledon, het derde grandslamtoernooi van het seizoen. Dat maakte de 38-jarige Spaanse tennislegende donderdag bekend via sociale media. Nadal, die Wimbledon al twee keer won in zijn carrière, wil zich focussen op de Olympische Spelen in Parijs.
”Ik zal aantreden op de Olympische Spelen in Parijs, mijn laatste Spelen in mijn carrière”, begon Nadal zijn aankondiging op X. “Daarom heb ik beslist dat het beste voor mijn lichaam is om niet van ondergrond te veranderen en te blijven spelen op gravel tot dan. Dat is dan ook de reden dat ik niet op Wimbledon zal spelen dit jaar. Ik vind het jammer dat ik de fantastische sfeer op dat geweldige evenement, dat voor altijd in mijn hart zit, niet zal meemaken en samen kan zijn met de Britse fans die mij altijd gesteund hebben. Ik zal jullie missen.”
Daarnaast gaf Nadal ook meteen aan waar de tennisfans hem dan wel nog mogen verwachten in aanloop naar de Spelen. “Als voorbereiding zal ik het toernooi in Bastad in Zweden spelen. Het is een toernooi waaraan ik eerder in mijn carrière al heb deelgenomen en waar ik een leuke tijd heb beleefd, zowel op als naast de court.”
Hij lijkt hier wel een beetje te zeggen dat hij nooit meer op Wimbledon in actie komt. Niet definitief, maar lijkt er wel een beetje op.quote:Op donderdag 13 juni 2024 23:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om je carrière te beëindigen?
quote:Tennisicoon Roger Federer moet tranen bedwingen in gepassioneerde speech: “Moeiteloos, dat bestaat niet”
Roger Federer sprak onlangs de ‘Class of 2024’ van het Dartmouth College toe. Hij geeft de kersverse afgestudeerden zijn wijze raad mee en onthult waar hij zijn dagen tegenwoordig mee vult. “Ik rijd mijn kinderen naar school, schaak online tegen vreemden en stofzuig het huis: ik geniet ervan.”
Roger Federer kennen we natuurlijk allemaal als één van dé dominante figuren van het tennis de afgelopen decennia. Sinds 2022 is hij op pensioen en wordt hij dus ingeschakeld als huisman door zijn vrouw Miroslova, ook een gewezen tennisspeelster. Maar wat doet hij eigenlijk in het Dartmouth College? De dochter van een goede vriend van Federer studeerde er dit jaar af. Genoeg redenen dus om af te zakken naar de Verenigde Staten en er een gepassionerde speech te houden voor de ‘graduates’. Een toga kon natuurlijk niet ontbreken.
“Moeiteloos”... is een mythe
De Zwitser weet als geen ander dat talent veel meer is dan een gift van moeder natuur, en dat wil hij de afgestudeerden inpeperen. “Moeiteloos, dat bestaat niet. Tijdens mijn carrière zeiden veel mensen dat het leek alsof ik moeiteloos op een tennisveld stond. Dat was bedoeld als compliment, maar het frustreerde me. Want het is niet waar. Talent gaat vooral over moed, vastberadenheid en discipline.”
Ondanks zijn talloze Grand Slam-overwinningen, waaronder een record van 8 zeges op het heilige gras van Wimbledon, weet hij ook hoe een nederlaag smaakt. “Je kan harder werken dan je ooit had gedacht, maar toch nog verliezen. Tennis is brutaal. Neem bijvoorbeeld de finale van Wimbledon in 2008 tegen Rafael Nadal. Sommigen noemen het de beste match ooit. Alle respect voor Rafa. Maar ik denk dat het veel beter was geweest, moest ik gewonnen hebben (lacht).
“De waarheid is, wat je ook doet in het leven, dat je soms gaat verliezen. Een punt, een match, een seizoen, een job,.. De beste ter wereld zijn niet de beste omdat ze elk punt wonnen. Ze zijn de beste omdat ze weten dat ze ook zullen verliezen. En nog eens en nog eens. Maar ook leren hoe je met een nederlaag omgaat.”
Meer dan het tennisveld
Toch is tennis niet alles, Federer geeft mee dat het leven veel meer is dan dat. “Het tennisveld is maar een kleine plek. Wanneer ik begon, wist ik dat tennis me de wereld kon tonen. Maar het kon niet ‘de wereld’ zijn.” Op het einde van zijn speech wordt hij zelf licht emotioneel wanneer hij zich nog een laatste keer richt tot zijn publiek. “Wat je ook kiest, ga ervoor, wees vrij, probeer alles. Maar vooral: wees lief tegen elkaar en geniet van het leven.”
https://www.instagram.com/p/C8U8ecPit9jquote:Op maandag 17 juni 2024 23:18 schreef FundsAreSafu het volgende:
Raonic 47 aces vandaag, verbreekt het record van Karlovic dat op 45 stond
7-6 Griekspoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:53 schreef GwaiLow het volgende:
Nou Griek, doe het maar. Speel die Sinner helemaal gek! Go go go
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |