Ja, dat zou dan als opwarmer zijn voor een terugkeer van Turkije, las ik al ergens. Ik hoop overigens van niet. Zeker met de stemlijnen de hele avond open wordt de televoting in West-Europa hier nogal mee verpest.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 19:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wel eventueel iets anders uit Turkije.
Ook dit zou ik erg matig groot nieuws vinden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 19:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik zou dan denken aan een interval act met oude winnaars. Alle winnaars van de afgelopen 20 jaar ofzo. Ik zie geen andere reden waarom ze anders Sertab zouden uitnodigen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 19:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Daardoor zie ik dat Malin Akerman de andere presentatrice is, dat is een naam die ik al lang niet meer heb gehoord.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 20:32 schreef ijs_beer het volgende:
Oh joh, ik zie nu pas dat Petra Mede weer presenteert. Leuk!
Ik zou de post downvoten omdat dit een vreselijk slecht idee is, maar ik ben bang dat je er misschien wel eens gelijk in kon hebben. Al zou dat wel een wijziging zijn die behoorlijke invloed op de staging heeft, en daarom eigenlijk nu wel bekend zou moeten zijn, als je ziet hoe hard iedereen met de voorbereiding bezig is.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:28 schreef molloot200 het volgende:
Ik denk dat de andere grote verandering een uitbreiding van het aantal mensen op het podium gaat zijn. We gaan naar 8 of 10 denk ik
Ik maak denk ik straks een apart topic voor de kwalificatiekansenquote:Op woensdag 13 maart 2024 14:47 schreef NailQueen het volgende:
Hier is een recap van de tweede halve finale. Ik durf Tsjechie, Denemarken en Malta af te strepen voor de finale. Letland en Albanie zouden er tussendoor kunnen glippen. Omdat Israel automatisch doorgaat denk ik dat Georgie hierdoor het veld moet ruimen.
Ik weet niet of dit puur iets is van nieuwe fans eigenlijk. Dat losgaan tegen ongewenste winnaars van voorrondes misschien wel. Maar in het Israëlische verhaal zijn er ook genoeg mensen die ik al jaren volg of tegenkom in de sociale media, en zich al die tijd vrij normaal gedroegen, die nu opeens de hele tijd het schuim op de bek hebben. Iedereen moet opeens maar gecanceld worden, en zeker onder fans onderling heb ik dit niet eerder zo meegemaakt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:57 schreef Greys het volgende:
Helemaal eens. Het nieuwe (jonge?) fandom van de laatste paar jaren is deels niet te hárden. Denken dat ze alles mogen zeggen en eisen. Was eigenlijk al zo in het jaar dat Marius Bear getreiterd werd en andere deelnemers gingen oproepen niet meer zo fel en hatelijk te zijn. Sindsdien elk jaar erger geworden.
Zag van de week ook al iemand krijsen bij Wiwi dat 'Joost is so ugly'. Donderstraal op met je gehaat. Ben bang dat het nooit meer gaat veranderen en alleen maar erger gaat worden. Heb weinig hoop meer op dat vlak.
Er gaat iets héél erg mis met voornamelijk de 'nieuwe fans'.
In het Israëlische verhaal idd wel, maar qua online pesterijen en bij bekendmakingen van landen door EIC die ze niet interesseren gillen 'unannounce them we don't want it we want..." etc en het haten op deelnemers met hun namen erin getagd is echt iets van de jonkies/nieuwelingen. Helaas. Die denken echt alles maar te kunnen gillen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit puur iets is van nieuwe fans eigenlijk. Dat losgaan tegen ongewenste winnaars van voorrondes misschien wel. Maar in het Israëlische verhaal zijn er ook genoeg mensen die ik al jaren volg of tegenkom in de sociale media, en zich al die tijd vrij normaal gedroegen, die nu opeens de hele tijd het schuim op de bek hebben. Iedereen moet opeens maar gecanceld worden, en zeker onder fans onderling heb ik dit niet eerder zo meegemaakt.
Bedoel je wellicht deze topics? @Momo is flink in de weer geweest.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:08 schreef Thrts het volgende:
Volgensmij was er vorig jaar een topic met verwachtingen/voorspellingen van dark horses, wie gaan het slechter doen, wat wordt de surprise act etc? Wellicht leuk om dit jaar weer te doen?
Ik dacht dat het een video was, maar het is schijnbaar een livestream met Matt. Het begint zometeen (met vertraging door technische problemen)quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:35 schreef Nashipeer het volgende:
Video is morgen 20:00 beschikbaar, maar ik ben blij dat Matt terug is
https://www.youtube.com/live/uKdu-UIebf4?si=j02SmNVlgTBV6Cn4
Edit: de thumbnail laadt niet, maar is een 'song reaction' voor de eerste halve finale (eerste half plus Zweden en Duitsland)
Dank voor het delen, leuk om te kijken! Ben erg benieuwd wat Matt van Europapa vindt, jammer dat we daar nog een week op moeten wachten.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:09 schreef Nashipeer het volgende:
Eèèn de stream ligt eruit (door copyrightproblemen waarschijnlijk)
Edit: linkje naar de nieuwe stream
Ik denk dat het wel mag. Ik maak hem gewoon aanquote:Op zondag 17 maart 2024 12:22 schreef NailQueen het volgende:
Komt er nog een topic met welk jaar beter is? Zoals deze vorig jaar ESF / [2023 vs. 2022] Welk ESF-jaar is beter?
Anders wil ik hem wel aanmaken (dat wordt mijn eerste topic hier op het forum)
Edit: Een topic over de running order lijkt me ook leuk
Zou best wel eens snel kunnen zijn, vorig jaar was het woensdag 22 maart in de avond.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:05 schreef Niels93 het volgende:
Wanneer kunnen we de running orders ongeveer verwachten?
Het is avond. Ik maak hem zo aanquote:Op maandag 18 maart 2024 09:17 schreef NailQueen het volgende:
Vorig jaar was er een topic over de running order. Het is wel leuk om daar nu weer over te speculeren
Ik zit nu op mijn werk. Heeft iemand anders hier tijd voor om het topic aan te maken? (Anders moeten jullie even wachten tot vanavond)
Dit zag ik ook langskomen, maar dit was toen een onzinnig systeem, en dat zou het nu nog steeds zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:56 schreef Nexum het volgende:
Hoe kut als je dan een borderline qualifier bent bij de televote, dan baal je
[ x ]
Ik zie dit ook niet meteen terugkomen, dan zitten we weer in 2008/2009 geloof ik. En dat geeft de Malta's en Azerbaijan's weer de kans om de boel te manipulerenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit zag ik ook langskomen, maar dit was toen een onzinnig systeem, en dat zou het nu nog steeds zijn.
Het is maar goed dat Noord-Macedonië dit jaar niet meedoet. Die hebben al twee keer de finale gemist door dit systeem. In 2008 en 2009 zoals @TheVulture ook aangaf.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit zag ik ook langskomen, maar dit was toen een onzinnig systeem, en dat zou het nu nog steeds zijn.
Nee, ik lees op Twitter ondertussen flink wat ontkenningen, dus hopelijk is het niet zo. Maar dit is een recept voor een heleboel “Land A was robbed” geklaag, en dat zou ook niet helemaal onterecht zijn. En het ESF wordt ook echt niet beter van Moldavië in plaats van Ierland en Denemarken in plaats van Estland in de finale. Want dat soort lood om oud ijzer is het uiteindelijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het is maar goed dat Noord-Macedonië dit jaar niet meedoet. Die hebben al twee keer de finale gemist door dit systeem. In 2008 en 2009 zoals @:TheVulture ook aangaf.
Dit moeten ze niet opnieuw invoeren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_2008
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_2009
Positieve noot die ik had bedacht is dat dan Letland wel de finale zou halen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, ik lees op Twitter ondertussen flink wat ontkenningen, dus hopelijk is het niet zo. Maar dit is een recept voor een heleboel “Land A was robbed” geklaag, en dat zou ook niet helemaal onterecht zijn. En het ESF wordt ook echt niet beter van Moldavië in plaats van Ierland en Denemarken in plaats van Estland in de finale. Want dat soort lood om oud ijzer is het uiteindelijk.
Wat echt buitengewoon bizar is als je er over nadenkt, als je ziet hoe elke Zweedse scheet jurymateriaal is geblekenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:42 schreef Cee het volgende:
Zweden 2008 had het zonder die regel niet gehaald.
Deze Zweedse scheet haalde de finale dan ook ten koste van:quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat echt buitengewoon bizar is als je er over nadenkt, zeker als je ziet hoe elke Zweedse scheet jurymateriaal is geblekenHero natuurlijk ook gewoon in die finale thuis
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze terug gaan naar dit systeem. De vorige keer was het ook niet echt een succes.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:56 schreef Nexum het volgende:
Hoe kut als je dan een borderline qualifier bent bij de televote, dan baal je
[ x ]
Ik vond destijds dat nummer van FYR Macedonië geweldig.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:54 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Deze Zweedse scheet haalde de finale dan ook ten koste van:
#10 bij de televote
Ik had dan liever de #11 in de televote gehad in plaats van de #12.
Precies. Beter dan die plastic meuk uit Zweden (no pun intended) die de jury had opgevist.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vond destijds dat nummer van FYR Macedonië geweldig.
Ik had best zonder Charlotte Pirelli op m'n netvlies gekund.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:01 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Precies. Beter dan die plastic meuk uit Zweden (no pun intended) die de jury had opgevist.
Ik denk dat ze gewoon voor Denemarken gaan eigenlijk. Radio 2’eriger doet er amper mee.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Positieve noot die ik had bedacht is dat dan Letland wel de finale zou halen.
Als ze dit systeem in 2018 nog hadden gebruikt, was Waylon die tiende geweest die door de jury’s werd gered.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:42 schreef Cee het volgende:
Zweden 2008 had het zonder die regel niet gehaald.
Klopt, die van morgen staat ook al klaar!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:50 schreef Momo het volgende:
Matt gaat weer live zo, dan zal hij NL wel morgen doen
ESF / OGAE en andere grote internationale fan pollsquote:Op zondag 24 maart 2024 19:45 schreef Thrts het volgende:
[ x ]
Punten voor Nederland, wellicht een topic aanmaken?
Zou wel alleen in de finale zijn dus dat scheeltquote:Op woensdag 27 maart 2024 17:14 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Zou wel lelijk zijn trouwens als je tijdens de optredens ziet hoe je op het nummer kunt stemmen met zo’n balk in beeld.
Eerste account hier zit wel pro Rusland dingen te liken en retweetenquote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:42 schreef Greys het volgende:
Hier ook maar even dan:
Ik vind het ontzettend kut voor ze dat ze zich hiertoe überhaupt gedwongen/geroepen voelen. De druk die er op deze deelnemers gelegd wordt.
En al helemaal dat zelfs dít statement voor sommigen weer niet genoeg is. Zie bv deze reactie eronder. Alsnog weer 'extremely disappointed in Olly'. Wat wil je dan, dat hij echt het hele ESF maar opgeeft? Mee gaat vechten? Wat zou wél genoeg zijn voor je?
(En... wat geven de oproep-tot-terugtrekken-roepers eigenlijk zélf op hiervoor? Want het is wel erg makkelijk eisen/verwachten he van artiesten wiens droom dit is. Wat lever je zelf in?)
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Oh het zou me niks verbazen als een substantieel deel van deze accounts Russische trollen zijn. Alles om verdeeldheid en haat te zaaien, het onderwerp doet niet echt ter zake.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerste account hier zit wel pro Rusland dingen te liken en retweetenPrima dat een aantal artiesten zich kritisch opstellen, die vrijheid moet er zeker zijn. Ook al staat hun omroep daar waarschijnlijk niet achter. Stel een aantal landen trekken zich terug wat hebben de burgers in Palestina daar aan? Naast je dat je dan een verneukt Eurovisie hebt. Landen spelen nog wel gewoon bijvoorbeeld voetbal tegen Israël. Waarom moeten artiesten op het ESF zich terugtrekken? Waarom moet 1 persoon alles opgeven waarvoor ze gewerkt hebben? Waarom moet je perse weglopen als het niet eens bent? Dan wint Israël toch eigenlijk alleen maar? Doe eventueel een Hatari met een vlag. Maak mij nog wel steeds zorgen om de veiligheid van alles straks in Malmö...
Precies.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerste account hier zit wel pro Rusland dingen te liken en retweetenPrima dat een aantal artiesten zich kritisch opstellen, die vrijheid moet er zeker zijn. Ook al staat hun omroep daar waarschijnlijk niet achter. Stel een aantal landen trekken zich terug wat hebben de burgers in Palestina daar aan? Naast je dat je dan een verneukt Eurovisie hebt. Landen spelen nog wel gewoon bijvoorbeeld voetbal tegen Israël. Waarom moeten artiesten op het ESF zich terugtrekken? Waarom moet 1 persoon alles opgeven waarvoor ze gewerkt hebben? Waarom moet je perse weglopen als het niet eens bent? Dan wint Israël toch eigenlijk alleen maar? Doe eventueel een Hatari met een vlag. Maak mij nog wel steeds zorgen om de veiligheid van alles straks in Malmö...
Mooi, weet ik in elk geval op welke landen ik niet hoef te stemmen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Verklaring van een aantal artiesten dit jaar (mede na heel gedoe op social media waar mensen vragen artiesten zich terug te trekken omdat Israël mee doet)
Wat een broekiesquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:58 schreef Momo het volgende:
Een jonge Nemo, Jerry, Silvester onder andere.
Ja, het zou wel vreemd zijn dat het echt iets enorms is, als ze er zo lang mee wachten. Het zal in elk geval niet iets worden dat de optredens zelf beïnvloedt dan.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:39 schreef NailQueen het volgende:
We weten nog steeds niet wat die andere 'big change' is he? Hoe langer ze wachten hoe meer ik het gevoel krijg dat het helemaal niet zo groot is. De green room in een andere ruimte? Een van de Abba leden die de green room presenteert?
Oh dat van die greenroom zou best kunnenquote:Op woensdag 3 april 2024 12:39 schreef NailQueen het volgende:
We weten nog steeds niet wat die andere 'big change' is he? Hoe langer ze wachten hoe meer ik het gevoel krijg dat het helemaal niet zo groot is. De green room in een andere ruimte? Een van de Abba leden die de green room presenteert?
Godsamme.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |