abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212875030
Alle inzendingen van 2024 zijn bekend. Het duurt niet lang meer voordat de running orders bekend worden gemaakt. Als we de lijn van vorig jaar aanhouden krijgen we dit ergens deze week te horen. Gaat Joost de tweede halve finale afsluiten? Worden de halve finales geopend door een banger of door een kindvriendelijke inzending? Wie krijgt de matige tweede startpositie? En waar komen de BIG 5 en Zweden terecht? Drop hier je verwachtingen! Wie het dichtst in de buurt zit van de echte running order krijgt gratis eeuwige roem :)

In welke halve finale treden de BIG 5 en Zweden op:

Eerste halve finale:
- Verenigd Koninkrijk
- Duitsland
- Zweden

Tweede halve finale:
- Spanje
- Frankrijk
- Italie

[ Bericht 1% gewijzigd door NailQueen op 19-03-2024 19:58:08 ]
pi_212875144
Mocht u nog een klein geheugensteuntje willen:

[ Bericht 19% gewijzigd door NailQueen op 18-03-2024 19:18:21 ]
  maandag 18 maart 2024 @ 19:54:44 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212875788
Mijn take
Semi 1
1. Cyprus
2. Polen
3. Litouwen
4. Oekraïne
5. Ierland
6. Servië
7. Kroatië

8. Portugal
9. IJsland
10.Azerbeidzjan
11.Moldavië
12.Finland
13.Australië
14 Luxemburg
15.Slovenië
  maandag 18 maart 2024 @ 19:59:46 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212875905
Semi 2

1. Oostenrijk
2. Denemarken
3. Malta
4. Armenië
5. Albanië
6. Tsjechië
7. Zwitserland
8. Griekenland

9. Israël
10. San Marino
11. België
12. Georgië
13. Nederland
14. Noorwegen
15. Letland
16. Estland
pi_212876573
Ik ben bezig met een schatting maar het is moeilijker dan ik dacht. Hier kom ik later even op terug :s) :X
pi_212877899
Het lastige bij de startvolgorde is dat de EBU een aantal basisregels heeft, die ze soms ogenschijnlijk net zo makkelijk opzij schuiven, of anders dat er wel noodzaak is vanwege de act van een land. Maar goed, ik hou me maar zo veel mogelijk aan een variatie van uptempo en rustig, man en vrouw, geografische spreiding, e.d. En ook de ongeschreven regels dat de EBU landen die moeite hebben met kwalificatie graag een handje helpt. Dat ze landen met een inzending die ze liever niet in de finale hebben (instead of meat, I eat pussies and veggies) graag benadelen. En dat ze landen belonen die moeite doen voor een goed resultaat, bijvoorbeeld door een grote artiest te sturen.

Dan kom ik op zoiets:

SF1

1. Litouwen - de eerste semi heeft drie knallers in de eerste helft, en dit is daarvan degene die de lat bij onderste helft Top 10 heeft liggen. Ideaal om een willekeurige kijker meteen te enthousiasmeren voor het concept ESF.
2. Cyprus - Dat kan natuurlijk ook eerste, maar dan is dat zo’n luie Fuego-kloon als opener, en zet het een verkeerde toon.
3. Servië - Meestal krijgt Servië een matige startpositie, maar hier is dit rustpunt wel goed geplaatst. In de finale kunnen ze worden gecompenseerd
4. Polen - Een prima liedje
5. (Duitsland) - Die rommel moet je ook ergens kwijt.
6. Oekraïne - Voordat de zaak dreigt in te zakken één van de beste liedjes van de avond.
7. Kroatië - Direct erna, zodat beide een gelijke kans hebben de semi te winnen.
8. Ierland - Na twee toppers gaan mensen niet zappen bij dit pareltje. En Ierland komt zo laat mogelijk om ze erdoor te helpen.

9. Portugal - Een mooi rustpunt na vrij luidruchtige inzendingen. Moldavië In The Middle zou als ‘ludieke’ vulling ook kunnen, maar dat is weer wat schreeuwerig.
10. IJsland - Moet ook ergens.
11. (UK) - Even wat kwaliteit in een mindere serie.
12. Azerbeidzjan - Nog een rustig liedje.
13. Australië - En weer iets vlotters.
14. Moldavië - En weer iets rustigers.
15. (Zweden) - De zaal raakt wat verveeld, tijd voor het gastland.
16. Finland - En de zaal kan doorfeesten.
17. Slovenië - Kan altijd hulp gebruiken.
18. Luxemburg - Als welkomstgeschenk deze startpositie.

SF2

1. Oostenrijk - Een makkelijke keuze op papier.
2. Tsjechië - Dit is niets.
3. Albanië - De eerste rustige inzending.
4. Zwitserland - Na drie mwah-liedjes is er wel behoefte aan kwaliteit (en aan een man).
5. Malta - Moet ook ergens.
6. Armenië - Snel weer iets leukers
7. (Frankrijk) - Die moet als man ook ergens tussen al die vrouwen.
8. Griekenland - Eén van de betere uit dit stuk.
9. Denemarken - Wat dringende hulp aan de buren.

10. Israël - Vroeger kan niet.
11. Nederland - Een populaire inzending voor de televoters om de vorige snel weg te spoelen.
12. (Spanje) - Na Nederland is vrij ondankbaar, dus dan maar deze zou-het-wat-uitmaken-inzending.
13. België - Even iets rustigers.
14. San Marino - Ter opvulling.
15. Estland - Nog iets gezelligs. Dit zou kunnen omwisselen met Noorwegen, maar dan zijn de laatste 3 nogal een anticlimax, en Letland en Georgië moeten die steun wel hebben, dus die kan je niet zomaar eerder zetten.
16. (Italië) - Een bevoordeling van een favoriet, maar met deze twee ervoor en erna moet er ook een kwaliteitssprong zijn.
17. Letland - Het laatste rustpunt.
18. Georgië - Ze doen veel pijn en moeite om te presteren, en ondanks het liedje verdient dat wel een beloning.
19. Noorwegen - Na een paar keer niets nog eens iets leuks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred_B op 18-03-2024 22:35:41 ]
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 18 maart 2024 @ 22:32:07 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212877928
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 22:27 schreef Fred_B het volgende:
Het lastige bij de startvolgorde is dat de EBU een aantal basisregels heeft, die ze soms ogenschijnlijk net zo makkelijk opzij schuiven, of anders dat er wel noodzaak is vanwege de act van een land. Maar goed, ik hou me maar zo veel mogelijk aan een variatie van uptempo en rustig, man en vrouw, geografische spreiding, e.d. En ook de ongeschreven regels dat de EBU landen die moeite hebben met kwalificatie graag een handje helpt. Dat ze landen met een inzending die ze liever niet in de finale hebben (instead of meat, I eat pussies and veggies) graag benadelen. En dat ze landen belonen die moeite doen voor een goed resultaat, bijvoorbeeld door een grote artiest te sturen.

Dan kom ik op zoiets:

SF1

1. Litouwen - de eerste semi heeft drie knallers in de eerste helft, en dit is daarvan degene die de lat bij onderste helft Top 10 heeft liggen. Ideaal om een willekeurige kijker meteen te enthousiasmeren voor het concept ESF.
2. Cyprus - Dat kan natuurlijk ook eerste, maar dan is dat zo’n luie Fuego-kloon als opener, en zet het een verkeerde toon.
3. Servië - Meestal krijgt Servië een matige startpositie, maar hier is dit rustpunt wel goed geplaatst. In de finale kunnen ze worden gecompenseerd
4. Polen - Een prima liedje
5. (Duitsland) - Die rommel moet je ook ergens kwijt.
6. Oekraïne - Voordat de zaak dreigt in te zakken één van de beste liedjes van de avond.
7. Litouwen - Direct erna, zodat beide een gelijke kans hebben de semi te winnen.
8. Ierland - Na twee toppers gaan mensen niet zappen bij dit pareltje. En Ierland komt zo laat mogelijk om ze erdoor te helpen.

9. Portugal - Een mooi rustpunt na vrij luidruchtige inzendingen. Moldavië In The Middle zou als ‘ludieke’ vulling ook kunnen, maar dat is weer wat schreeuwerig.
10. IJsland - Moet ook ergens.
11. (UK) - Even wat kwaliteit in een mindere serie.
12. Azerbeidzjan - Nog een rustig liedje.
13. Australië - En weer iets vlotters.
14. Moldavië - En weer iets rustigers.
15. (Zweden) - De zaal raakt wat verveeld, tijd voor het gastland.
16. Finland - En de zaal kan doorfeesten.
17. Slovenië - Kan altijd hulp gebruiken.
18. Luxemburg - Als welkomstgeschenk deze startpositie.

SF2

1. Oostenrijk - Een makkelijke keuze op papier.
2. Tsjechië - Dit is niets.
3. Albanië - De eerste rustige inzending.
4. Zwitserland - Na drie mwah-liedjes is er wel behoefte aan kwaliteit (en aan een man).
5. Malta - Moet ook ergens.
6. Armenië - Snel weer iets leukers
7. (Frankrijk) - Die moet als man ook ergens tussen al die vrouwen.
8. Griekenland - Eén van de betere uit dit stuk.
9. Denemarken - Wat dringende hulp aan de buren.

10. Israël - Vroeger kan niet.
11. Nederland - Een populaire inzending voor de televoters om de vorige snel weg te spoelen.
12. (Spanje) - Na Nederland is vrij ondankbaar, dus dan maar deze zou-het-wat-uitmaken-inzending.
13. België - Even iets rustigers.
14. San Marino - Ter opvulling.
15. Estland - Nog iets gezelligs. Dit zou kunnen omwisselen met Noorwegen, maar dan zijn de laatste 3 nogal een anticlimax, en Letland en Georgië moeten die steun wel hebben, dus die kan je niet zomaar eerder zetten.
16. (Italië) - Een bevoordeling van een favoriet, maar met deze twee ervoor en erna moet er ook een kwaliteitssprong zijn.
17. Letland - Het laatste rustpunt.
18. Georgië - Ze doen veel pijn en moeite om te presteren, en ondanks het liedje verdient dat wel een beloning.
19. Noorwegen - Na een paar keer niets nog eens iets leuks.
Die tweede Litouwen moet Kroatië zijn toch? :P Verder kan ik mij er wel redelijk in vinden qua volgorde zoals je ziet. :)
pi_212877976
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 22:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Die tweede Litouwen moet Kroatië zijn toch? :P Verder kan ik mij er wel redelijk in vinden qua volgorde zoals je ziet. :)
Gecorrigeerd, ik heb altijd een zwak voor Litouwers.
pi_212886154
1e halve finale:

1. Litouwen - Dit lijkt mij de beste opener
2. Polen
3. Ierland
4. Oekraine

---Duitsland----

5. Kroatie
6. Cyprus
7. Servie - Servie heeft nu 2x op rij de 3e startpositie gehad. Ik denk niet dat ze voor een 3e strike gaan

8. Australie
9. IJsland

--Verenigd Koninkrijk----

10. Portugal
11. Finland
12. Azerbaijan

---Zweden----

13. Moldavie
14. Slovenie
15. Luxemburg - Belangrijk moment. Dus ze krijgen een startpremie.
pi_212886312
Tweede halve finale:

1. Oostenrijk - Ook de beste opener
2. Tsjechie
3. Zwitserland
4. Albanie

--- Frankrijk ----

5. Griekenland
6. Denemarken
7. Malta
8. Armenie

9. Israel
10. Noorwegen

--- Spanje----

11. Estland
12. San Marino
13. Belgie

--- Italie----

14. Letland
15. Georgie
16. Nederland
  woensdag 20 maart 2024 @ 10:45:49 #11
478909 molloot200
alles muziek.
pi_212890602
Die running order kan volgens mij op elk moment komen, dus voor de gein ook maar eens mijn voorspellingen hier gooien om te kijken of ik uiteindelijk een beetje in de buurt zit (waarschijnlijk niet want we weten ook de props niet waardoor Armenië 2022 bijvoorbeeld als laatste was toen).

Semi 1:
1. Cyprus (beetje standaard opener maar ik zie het ze wel weer doen joh)
2. Oekraïne (vorig jaar wilden ze plek 2 een boost geven met Armenië; het is lastig om iets hier op plek 2 te zetten maar Oekraïne gaat toch wel door en het is een mooi contrast met de liedjes er omheen)
3. Ierland (zetten we hier neer als contrast OF helemaal aan het eind van de helft. Maar voor nu even hier: wil je niet in de buurt hebben van Kroatië als hardere nummers)
4. Polen (mooi contrast; zachter popnummer)
5. Litouwen (als laatste voor een pauze een klein feestje en gewoon een lekker nummer; gaat toch wel door)
-AQ Duitsland- (moet ook nog ergens en ik vraag me af of ze deze nummers tijdens de reclameblokken van de landen met reclame gaan doen)
6. Servië (laatste jaren steeds matige startposities in de semi, mogen nu een keer wat meer naar achteren)
7. Kroatië (de grote fanfavoriet waar velen op zitten te wachten)
8. Moldavië (in the middle, ik zie het ze doen |:) )
-AQ Verenigd Koninkrijk- (prima popnummer)
9. Australië (niet echt een hoogstandje, vorig jaar al afsluiters geweest, past hier prima)
10. Finland (weer even een hoogtepunt na wat middelmatigheid, vorig jaar al een semi afgesloten ook, blaast wel alles hiervoor totaal weg)
11. Portugal (mooi contrast met Finland)
-AQ Zweden- (een popbanger hiertussen met perfecte productie lijkt me goed)
12. Azerbeidzjan (iets cultureels tussen 2 standaard popnummertjes, gaat verder niet heel veel doen denk ik hoor)
13. IJsland (mijn nummer laatste van het jaar :P maar past hier prima, gaat denk ik sowieso niet kwalificeren, wel een mooie opsteker voor Slovenië bijvoorbeeld)
14. Slovenië (kan ons nog gaan verbazen denk ik want zij is heel sterk live, ik verwacht een smaakvolle staging en Slovenië is er toch wel 1 die de EBU graag bevoordeelt met een mooie running order)
15. Luxemburg (zijn nieuw en de EBU wil ze waarschijnlijk in de finale krijgen, met deze laatste startplaats is daarop de grootste kans)
  woensdag 20 maart 2024 @ 11:17:28 #12
478909 molloot200
alles muziek.
pi_212890966
Semi 2:
1. Oostenrijk (wilde hier eerst Zwitserland neerzetten omdat dat echt wakkerschudt, maar die hebben we later nog nodig :P)
2. Albanië (matige Engelse vertaling komt op een klassieke Albanese 2e startpositie; nummer zie ik toch enkel en alleen doorgaan vanwege diaspora en die maken die startvolgorde toch niet uit)
3. Griekenland (Armenië en Griekenland wil je uit elkaar halen en Armenië heeft vorig jaar een vroege startplek in de semi gekregen en Griekenland laat dus nu andersom)
4. Tsjechië (moet ergens)
-AQ Frankrijk- (mooi contrast, een man, rust en kwaliteit-
5. Zwitserland (let’s go na het waarschijnlijk simpele Frankrijk met heeeel veel)
6. Denemarken (schreeuwnummer vind ik maar wel wat simpeler dan Zwitserland en wel een prima startpositie)
7. Armenië (uniek authentiek in de eigen taal; bij Griekenland uit de buurt)
8. Malta (standaard popnummer, vorig jaar nummer 2 gekregen dus dit jaar soort van boost)
9. Israël (kan niet vroeger dan dit :P plus contrast met popnummers er omheen)
-AQ Italië- (past wel lekker in na een wat matiger blokje)
10. Noorwegen (deze en San Marino wil je waarschijnlijk uit elkaar halen, start lekker een nieuw blok op)
11. Estland (wel een beetje richting eind show maar ook weg van Joost)
12. België (haalt ongetwijfeld de finale, balladachtig tussen wat explosievere dingen)
-AQ Spanje- tja, moet ergens en ik verwacht dat de landen hier omheen er wel een boost door krijgen
13. Georgië (goede pop met een vrouw die er weleens een show van kan maken a la Noa Kirel, bonus voor lang geen kwalificatie)
14. San Marino (zetten waarschijnlijk ook wel een goede show neer, ondanks dat het liedje matiger is)
15. Letland (rustpunt waar velen op dit moment wel aan toe zullen zijn :P, profiteren ze waarschijnlijk ook wel van, maar is het genoeg?)
16. Nederland (hakkuuuuuuh)
pi_212964167
Tijd voor schone onderbroeken!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 26 maart 2024 @ 11:42:39 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212964211
Meest waarschijnlijke is dat we de tweede halve finale sluiten
pi_212964257
Litouwen en Oostenrijk lijken mij de logische openers. Maar dat zeiden we vorige jaar ook over Gustaph en toen kregen we de troep van Denemarken.
pi_212964824
Je zou denken dat afsluiten logisch is, maar je weet het nooit met props etc. ook van andere landen.
pi_212964946
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 11:45 schreef NailQueen het volgende:
Litouwen en Oostenrijk lijken mij de logische openers. Maar dat zeiden we vorige jaar ook over Gustaph en toen kregen we de troep van Denemarken.
Denemarken was voor kinderen, en die konden dat dan nog net kijken voor het slapen gaan, zo was de redenatie.

Dit jaar zitten er niet zo van die overduidelijke inzendingen voor de jongere kijkers in de eerste helften volgens mij.
pi_212964957
Wel lekker dat we nog eens tweede helft hebben geloot, en dat het allemaal weinig uitmaakt.
pi_212965540
Aan de ene kant hoop ik dat Joost de halve finale mag afsluiten, maar aangezien een finaleplek vrijwel zeker lijkt, zou ik het ook heel vet vinden als hij de finale mag afsluiten. Al is dat met de nieuwe voting regels wellicht wat ongunstig, maar tegelijkertijd is het ook een act waar mensen echt op kunnen zitten wachten en naar uitkijken, zeker omdat het halve finale-optreden dan bekend is en waarschijnlijk weer een nieuwe hype golf creëert (fingers crossed).
  dinsdag 26 maart 2024 @ 14:00:14 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212965577
Running order statistieken televote:
Halve finale

Finale
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 maart 2024 @ 16:04:29 #22
163650 Greys
pi_212966870
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212967073
Cyprus en Malta zouden wel erg slappe openers zijn. Gaan ze niet doen denk ik. Je wilt meteen de kijker prikkelen en aandacht vasthouden. Dat doe je niet met een Fuego/Replay part zoveel. Ergens anders las ik Ierland als opener. Godgloeiende _O- als je kijkers wilt wegjagen, dan moet je vooral Ierland laten openen.

Ik gok op (minus big 5 en Zweden):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_212967721
Ik hoop nu stiekem dat Ierland als opener komt. Dat zou een mooie grap zijn :D
pi_212967764
Ik zie wel veel rood wit blauwe vlaggen in de chat. Leuk :) en de meeste hebben ook nog de brabantse vlag erin, erg grappig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')