abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212550099
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:49 schreef Alpha0 het volgende:
Arbeidsmigratie is vooral goed voor werkgevers maar de belangen van werkgevers lopen niet paralel met de belangen van Nederland. Werkgevers willen met sollicitanten net zo omgaan als je in je huis met water omgaat, je wilt in je huishouden verspillend met water kunnen omgaan. Niet hoeven nadenken of je nog een keer die emmer moet vullen tijdens het schoonmaken. Echter voor deze kut mentaliteit van werkgevers meoten er wel voldoende kandidaten zijn: en daar heb je arbeidsmigranten voor nodig. Het is nu heel makkelijk voor een werkgever om onterecht een kandidaat of te wijzen. Je trekt immers zo weer een nieuw blik kandidaten open.

In dat opzicht is arbeidsmigratie een giftig verbond tussen de VVD en links Nederland.
De arbeidsmarkt is vrij lang bijzonder krap. Er is echt niet zomaar een blik andere kandidaten beschikbaar voor verreweg de meeste functies…
pi_212550147
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze zouden zeer ernstig in moeten krimpen, want ze zijn voor grote delen echt afhankelijk van migranten. Of dat erg is, is een tweede. Maar onze economie en welvaart zullen er flink onder lijden. Dat is nu net het punt ;).
Maar je bevolking krimpt toch ook. Dus hoe daalt dan het inkomen per hoofd ;)
pi_212550160
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De arbeidsmarkt is vrij lang bijzonder krap. Er is echt niet zomaar een blik andere kandidaten beschikbaar voor verreweg de meeste functies…
Dat lijkt zo maar is helemaal niet waar. Niet voor hoger opgeleiden in ieder geval.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 11:34:15 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212550609
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 11:05 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dat lijkt zo maar is helemaal niet waar. Niet voor hoger opgeleiden in ieder geval.
Wat lijkt maar zo? Dat er gebrek aan hoogopgeleide werknemers is? En waar baseer je dit op?
Krekker is de bom!
  Forum Admin vrijdag 23 februari 2024 @ 11:42:01 #105
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212550685
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, maar je mag je afvragen of een branche/onderneming wel levensvatbaar (in Nederland)is als het afhankelijk is van goedkope arbeiders uit het buitenland met alle mogelijke excessen van dien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212550695
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 11:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat lijkt maar zo? Dat er gebrek aan hoogopgeleide werknemers is? En waar baseer je dit op?
En wat als er een gebrek was ............ wat dan?!!?!? Is dat een reden om ze uit het buitenland te halen?
  vrijdag 23 februari 2024 @ 11:50:59 #107
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212550780
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 11:42 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
En wat als er een gebrek was ............ wat dan?!!?!? Is dat een reden om ze uit het buitenland te halen?
Dat hangt helemaal af van wat je doelen zijn.

Stel je wil als land een bepaalde industrie/sector oprichten omdat dit meerwaarde heeft voor een aanzienlijk deel v/d bevolking, maar je hebt zelf de vaardigheden niet in huis. Dan kan het inderdaad een reden zijn deze vaardigheden te importeren ja.

Ben jij hier dan tegen? En zo ja, waarom?
Krekker is de bom!
pi_212551094
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 08:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De Turkijedeal speelde PvdA’er Samsom een belangrijke rol in. Niet heel lang daarna verdween de PvdA uit het kabinet en daarmee ook de mogelijkheden om echt wat te doen.
Dat poorten open houden is overigens weer zo’n frame zonder enige basis ;).

Wanneer hebben bijvoorbeeld VVD of CDA voor het laatst een serieuze bijdrage geleverd aan het oplossen van deze problematiek?

En naar de toekomst, wat denk je dat een volgend kabinet realistisch gezien meer kan gaan doen dan het pakket waar Rutte IV het al over eens was toen het viel over de verzonnen duizenden nareis op nareis op nareis migranten?
Turkijedeal weet ik te weinig vanaf om daar wat over te zeggen, dus dan ga ik er vanuit dat je daar een punt hebt.

Poorten open houden is misschien een frame, maar zonder basis? Ik heb PvdA/GL de afgelopen jaren en bij de verkiezingen niet gehoord over de instroom. Hooguit dat ze veiligere routes willen voor asielzoekers. Dat maakt het vrij makkelijk om aan te nemen dat iets van maatregelen niet echt hoog staat daar. Bovendien is Frans Timmermans maar al te groot voorstander van diversiteit, dus ook daar geldt: niet een hele gekke sprong om dan aan te nemen dat immigratie niet iets is wat ze willen stoppen.

Over een volgend kabinet. Geen idee wat ze kunnen doen. Maar ze benoemen het probleem tenminste. Daar heb ik dan meer vertrouwen in dan de partijen die het een beetje negeren en voornamelijk bezig zijn met klimaat. Wat goed is hoor, maar met mate. Er zijn belangrijkere thema's. Is een reden dat rechts groter geworden is; die spelen wat beter in op de thema's die zwaar wegen voor grote groepen mensen. Of ze er dan ook echt wat aan gaan doen? Geen idee. Mede daarom hoop ik dat er nu een echt rechts kabinet komt. Als er dan alsnog niks gebeurd dan is het vrij duidelijk dat ook rechts het antwoord niet in handen heeft. Als je uit komt bij een wat neutraler kabinet (of leunend naar links) zoals NSC/D66/GL/VVD dan krijg je weer allerlei compromissen en dan kan je alsnog niet met zekerheid zeggen wat er mogelijk zou zijn geweest bij een 100% rechts kabinet.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 12:42:02 #109
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212551258
De migratieleugen is de meest succesvolle manier in decennia om guurrechtse economische plannen te verkopen. Misschien nog wel meer dan het 'trickle down effect'. Dat houdt voorlopig nog niet op, want het werkt als een tierelier. En iedereen die nuance brengt is een softie, wil ons land in de uitverkoop zetten en gelooft in de westerse erfschuld. Het boeit me ook steeds minder. Men krijgt wat ze verdienen.
pi_212551270
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 11:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Dat hangt helemaal af van wat je doelen zijn.

Stel je wil als land een bepaalde industrie/sector oprichten omdat dit meerwaarde heeft voor een aanzienlijk deel v/d bevolking, maar je hebt zelf de vaardigheden niet in huis. Dan kan het inderdaad een reden zijn deze vaardigheden te importeren ja.

Ben jij hier dan tegen? En zo ja, waarom?
Bizarre hypothese natuurlijk. Zonder concreet voorbeeld niet mogelijk om op te reageren.
pi_212551408
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Turkijedeal weet ik te weinig vanaf om daar wat over te zeggen, dus dan ga ik er vanuit dat je daar een punt hebt.

Poorten open houden is misschien een frame, maar zonder basis? Ik heb PvdA/GL de afgelopen jaren en bij de verkiezingen niet gehoord over de instroom. Hooguit dat ze veiligere routes willen voor asielzoekers. Dat maakt het vrij makkelijk om aan te nemen dat iets van maatregelen niet echt hoog staat daar. Bovendien is Frans Timmermans maar al te groot voorstander van diversiteit, dus ook daar geldt: niet een hele gekke sprong om dan aan te nemen dat immigratie niet iets is wat ze willen stoppen.
Frans Timmermans zei in het debat heel terecht tegen Wilders “we moeten het niet hebben over migratie, we moeten een debat voeren over arbeid.” maar ja, praten over oplossingen is niet leuk!
pi_212551415
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
En ik snap niet waarom iemand een dergelijk debiele vraag stelt.

De suggestie wekken dat mensen die problemen gekoppeld aan beleid mooi zouden vinden is echt een totaal debiele suggestie zonder enige toegevoegde waarde.

Het probleem zit 'm in bepaald beleid dat ook een hoop negatieve consequenties heeft. Stellen dat voorstanders van dit beleid dit beleid steunen omdat ze de negatieve consequenties mooi vinden is simpelweg: totaal achterlijk.
Kennelijk snap jij niet wat een hyperbool is, dat is pas achterlijk.

En ja het beleid met teveel negatieve consequenties is het huidige asielbeleid. Het is gewoon compleet krankzinnig hoe ruimhartig we zijn naar al die nep-vluchtelingen uit de derdewereld. Ieder jaar weer tienduizenden die zich hier mogen vestigen terwijl ze daar eigenlijk geen recht op zouden moeten hebben.

Ondertussen beginnen bepaalde wijken steeds meer te lijken op de landen waar ze vandaan komen. Als je die gevolgen willens en wetens op de koop toeneemt onder de noemer 'zieliguh vluchtelingen helpen' dan ben je pas totaal achterlijk.
pi_212551456
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:56 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Frans Timmermans zei in het debat heel terecht tegen Wilders “we moeten het niet hebben over migratie, we moeten een debat voeren over arbeid.” maar ja, praten over oplossingen is niet leuk!
Het een sluit het ander niet uit.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 13:13:55 #114
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212551654
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:42 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Bizarre hypothese natuurlijk. Zonder concreet voorbeeld niet mogelijk om op te reageren.
Jij bent degene die stelt dat arbeidsmigranten per definitie slecht zijn. Kom jij maar met een concrete onderbouwing voor deze algemene stelling.
Krekker is de bom!
  vrijdag 23 februari 2024 @ 13:17:11 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212551733
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:57 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Kennelijk snap jij niet wat een hyperbool is, dat is pas achterlijk.
Ja man, anderen zwart proberen te maken d.m.v. overdrijvingen, dat is echt een goede basis voor een constructieve discussie! :D

quote:
En ja het beleid met teveel negatieve consequenties is het huidige asielbeleid. Het is gewoon compleet krankzinnig hoe ruimhartig we zijn naar al die nep-vluchtelingen uit de derdewereld. Ieder jaar weer tienduizenden die zich hier mogen vestigen terwijl ze daar eigenlijk geen recht op zouden moeten hebben.

Ondertussen beginnen bepaalde wijken steeds meer te lijken op de landen waar ze vandaan komen. Als je die gevolgen willens en wetens op de koop toeneemt onder de noemer 'zieliguh vluchtelingen helpen' dan ben je pas totaal achterlijk.
Ik denk dat er weinig kiezers zijn die voorstander zijn van het asielbeleid in huidige vorm.
Krekker is de bom!
pi_212551896
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 11:04 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Maar je bevolking krimpt toch ook. Dus hoe daalt dan het inkomen per hoofd ;)
Doordat we veel minder waarde toe zullen voegen. Nogmaals prima hoor om er voor te pleiten maar wees wel eerlijk over de forse negatieve gevolgen.
pi_212552876
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Maar gl/pvda wil dus wel wat?
pi_212553005
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ja man, anderen zwart proberen te maken d.m.v. overdrijvingen, dat is echt een goede basis voor een constructieve discussie! :D
[..]
Ik denk dat er weinig kiezers zijn die voorstander zijn van het asielbeleid in huidige vorm.
...en door die spreidingswet moeten bij ons ineens alle Polen weg, terwijl er net iemand een paar jaar geleden een Poolse winkel is begonnen. Wat allemaal gewoon goed liep. Rustig.

Omdat er een AZC moet komen.

Ik snap er niks van. Van de logica.
pi_212553088
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Doordat we veel minder waarde toe zullen voegen. Nogmaals prima hoor om er voor te pleiten maar wees wel eerlijk over de forse negatieve gevolgen.
Ja maar ook zonder bevolkingsgroei. Dus dan maakt dat toch niks uit!!!!
pi_212553314
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt, maar je mag je afvragen of een branche/onderneming wel levensvatbaar (in Nederland)is als het afhankelijk is van goedkope arbeiders uit het buitenland met alle mogelijke excessen van dien.
Zeker maar het is natuurlijk lang niet zo dat het alleen maar om goedkope arbeiders gaat. We halen ook vele hoger opgeleide arbeidskrachten binnen van tandartsen tot programmeurs.
pi_212553324
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Over een volgend kabinet. Geen idee wat ze kunnen doen. Maar ze benoemen het probleem tenminste. Daar heb ik dan meer vertrouwen in dan de partijen die het een beetje negeren en voornamelijk bezig zijn met klimaat. Wat goed is hoor, maar met mate. Er zijn belangrijkere thema's. Is een reden dat rechts groter geworden is; die spelen wat beter in op de thema's die zwaar wegen voor grote groepen mensen. Of ze er dan ook echt wat aan gaan doen? Geen idee. Mede daarom hoop ik dat er nu een echt rechts kabinet komt. Als er dan alsnog niks gebeurd dan is het vrij duidelijk dat ook rechts het antwoord niet in handen heeft. Als je uit komt bij een wat neutraler kabinet (of leunend naar links) zoals NSC/D66/GL/VVD dan krijg je weer allerlei compromissen en dan kan je alsnog niet met zekerheid zeggen wat er mogelijk zou zijn geweest bij een 100% rechts kabinet.
Hiermee raak je volgens mij precies het punt wat in het artikel waar dit topic over gaat gemaakt wordt ;).
pi_212553347
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:14 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ja maar ook zonder bevolkingsgroei. Dus dan maakt dat toch niks uit!!!!
Tja, dan heb je een kleinere maar minder welvarende bevolking met minder sociale voorzieningen. Prima om die keuze te maken hoor maar wees er wel eerlijk over.
pi_212553357
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hiermee raak je volgens mij precies het punt wat in het artikel waar dit topic over gaat gemaakt wordt ;).
Mwah, niet helemaal eens, gezien de kern van de OP toch vooral is: ''100% schuld van rechts, rechts dit, rechts dat en vooral lekker doorgaan zo, want we kunnen niet anders - rechts ook niet - want excuusjes''. Ligt wel wat meer genuanceerd.
pi_212553379
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mwah, niet helemaal eens, gezien de kern van de OP toch vooral is: ''100% schuld van rechts, rechts dit, rechts dat en vooral lekker doorgaan zo, want we kunnen niet anders - rechts ook niet - want excuusjes''. Ligt wel wat meer genuanceerd.
Die nuance zit wel degelijk in het artikel. Het punt is dat de rechtse politici ondanks stoere praat geen klap waarmaken. Wist je al dat nu actief analfabete Islamtische schaapherders uit Kirgiziė een huis en nieuwe nationaliteit aanbiedt omdat ze die in Italiė niet meer kunnen vinden?
  vrijdag 23 februari 2024 @ 17:45:07 #125
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212554801
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
...en door die spreidingswet moeten bij ons ineens alle Polen weg, terwijl er net iemand een paar jaar geleden een Poolse winkel is begonnen. Wat allemaal gewoon goed liep. Rustig.

Omdat er een AZC moet komen.

Ik snap er niks van. Van de logica.
Ik denk dat er nog maar weinigen zijn die er iets van snappen van dit "beleid"...
Krekker is de bom!
pi_212557165
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker maar het is natuurlijk lang niet zo dat het alleen maar om goedkope arbeiders gaat. We halen ook vele hoger opgeleide arbeidskrachten binnen van tandartsen tot programmeurs.
Dan ben je toch alleen maar bezig met bevolkingsgroei. Waarom? In al 1 van de dichtst bevolkte landen ter wereld?
pi_212557187
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dan heb je een kleinere maar minder welvarende bevolking met minder sociale voorzieningen. Prima om die keuze te maken hoor maar wees er wel eerlijk over.
Nee. Gewoon niet waar. Denemarken heeft minder inwoners dan ons maar is het ook minder welvarend?!??
pi_212558917
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 20:46 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dan ben je toch alleen maar bezig met bevolkingsgroei. Waarom? In al 1 van de dichtst bevolkte landen ter wereld?
Gezien de demografische ontwikkelingen is de bevolking op peil houden al een forse uitdaging.
Maar het gaat mij verder totaal niet om bevolkingsgroei. Ik denk vooral dat we in deze tijd nooit volledig autarkisch kunnen (of moeten willen) zijn qua arbeidsmarkt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 20:47 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nee. Gewoon niet waar. Denemarken heeft minder inwoners dan ons maar is het ook minder welvarend?!??
Als je alle arbeidsmigranten daar er uit gooit, dan loopt het ook gewoon vast hoor.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 23:10:25 #129
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212559371
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je alle arbeidsmigranten daar er uit gooit, dan loopt het ook gewoon vast hoor.
Daarbij, in tegenstelling tot Nederland is de arbeidsparticipatie in Denemarken van vrouwen net zo hoog als dat van mannen. Vrouwen werken daar gewoon 40u/w omdat oa kinderopvang goed is geregeld. Ik heb dat eens bekeken op het CBS van Denemarken: https://www.dst.dk/da/Statistik Ik heb er meerdere keren gewoond en gewerkt en het viel me altijd al op.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212559423
Mensen hebben in het algemeen geen moeite met migratie. Dat is van alle tijden. Mensen hebben moeite met nietsnutten die op andermans geld willen teren en ondertussen hun middelvinger omhoog steken naar het land waar ze te gast zijn.
Corporate translator
pi_212559686
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:14 schreef HSG het volgende:
Mensen hebben in het algemeen geen moeite met migratie. Dat is van alle tijden. Mensen hebben moeite met nietsnutten die op andermans geld willen teren en ondertussen hun middelvinger omhoog steken naar het land waar ze te gast zijn.
Allicht, maar dat past niet echt in de retoriek van de PVV-achtige partijen, daar is de vreemdelingenhaat veel generieker…
En hoe lang zijn mensen in je stelling te gast, 10, 20, 30 jaar, of zelfs meerdere generaties?
pi_212560768
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:00 schreef thedeedster het volgende:
Werkgevers hebben baat bij immigratie. Dat wordt op FOK al langer gezegd.

Maar hier hebben we er niet zo veel tekst voor nodig.

Maar waarom asiel en arbeid op één hoop wordt gegooid?

Arbeidsmigranten krijgen - buiten die belastingvoordelen- niks gratis, krijgen geen voorrang en gaan ook vaak weer verder.

En indien je iets wilt doen aan arbeidsmigratie, pak dan de EU aan.
Legale migratie ja.

Van buiten de eu zie ik het nut niet.
De helft tot 90% werkt niet. (Afhankelijk van over welke "minderheidsgroep' we het hebben)

Over leugens en mythes in stand houden gesproken

Laten we wel zijn, als die iets hadden toe te voegen aan de economie, waarom deden ze dat niet in eigen land?

Aan beide vormen van migratie moet je iets doen.
Dat geleuter van kan allemaal niet en anders zou je uit de EU moeten stappen blablablabla.. vandaar dat Denemarken bijvoorbeeld het wel gewoon kan.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 06:34:46 #133
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212560800
Ik vind dat hier een belangrijke taak bij de media ligt om met harde cijfers te komen. Arjen Lubach heeft bijvoorbeeld een waardevolle bijdrage geleverd in zijn rubriek Tot op de bodem.
Helaas alleen dat veel mensen geloven wat ze willen geloven. Dat maakt kanalen zoals X en kranten zoals Telegraaf zo gevaarlijk. Misschien zouden media verplicht moeten worden te fact checken of en/of dat het verspreiden van des-/misinformatie strafbaar wordt.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212561226
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 06:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Legale migratie ja.

Van buiten de eu zie ik het nut niet.
De helft tot 90% werkt niet. (Afhankelijk van over welke "minderheidsgroep' we het hebben)

Over leugens en mythes in stand houden gesproken
Ben wel benieuwd of je die cijfers ook wat nader kan duiden? En heb je het dan over alle migratie van buiten de EU of alleen bepaalde groepen?

En nog een vraagje, vind je ook dat asielzoekers veel sneller zouden moeten mogen gaan werken? Dat is iets waar rechtse partijen op tegen zijn omdat ze dan misschien per ongeluk al integreren terwijl ze misschien geen verblijfsvergunning krijgen.
pi_212561248
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 06:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik vind dat hier een belangrijke taak bij de media ligt om met harde cijfers te komen. Arjen Lubach heeft bijvoorbeeld een waardevolle bijdrage geleverd in zijn rubriek Tot op de bodem.
Helaas alleen dat veel mensen geloven wat ze willen geloven. Dat maakt kanalen zoals X en kranten zoals Telegraaf zo gevaarlijk. Misschien zouden media verplicht moeten worden te fact checken of en/of dat het verspreiden van des-/misinformatie strafbaar wordt.
Voor dat doel zou er van mij flink extra geld naar de publieke omroep mogen. Zet een goede club neer met kennis van sociale media en check alles kapot.
pi_212561359
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd of je die cijfers ook wat nader kan duiden? En heb je het dan over alle migratie van buiten de EU of alleen bepaalde groepen?

En nog een vraagje, vind je ook dat asielzoekers veel sneller zouden moeten mogen gaan werken? Dat is iets waar rechtse partijen op tegen zijn omdat ze dan misschien per ongeluk al integreren terwijl ze misschien geen verblijfsvergunning krijgen.
Ik zie al die asielzoekers als illegale migranten.

Afrika is groot zat, groter als zo’n beetje elk continent bij elkaar, ze hebben hier niets te zoeken.

Als je cijfers wil, kom op zeg, nou ben je gewoon aan het trollen.
pi_212561399
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik zie al die asielzoekers als illegale migranten.

Afrika is groot zat, groter als zo’n beetje elk continent bij elkaar, ze hebben hier niets te zoeken.

[ afbeelding ]

Als je cijfers wil, kom op zeg, nou ben je gewoon aan het trollen.

Was ik al bang voor, eigenlijk te verblind door je haat en woede om het over feiten te hebben.

Maar goed, dan hebben we het met die cijfers dus over legale immigratie van buiten de EU? Dan ben ik al helemaal benieuwd naar je nadere duiding!
  zaterdag 24 februari 2024 @ 09:22:54 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212561524
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:14 schreef HSG het volgende:
Nou als ik Alpha0 moet geloven is alles dat hierheen komt per definitie een eng bedreigend monster waarvoor die in zijn broek poept. Of ze nu werken of niet.
pi_212561797
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Was ik al bang voor, eigenlijk te verblind door je haat en woede om het over feiten te hebben.

Maar goed, dan hebben we het met die cijfers dus over legale immigratie van buiten de EU? Dan ben ik al helemaal benieuwd naar je nadere duiding!
Hoe wil je dit nader hebben? Ben je niet bekend naar de cijfers? Want dat idee heb ik eigenlijk.
Alleen al aantal Polen, maar die werken nog gewoon.
Zijn tenminste Europees en doen meestal wel hun best, versus Nederlandse werkgevers die zowel de Nederlander als de arbeidsmigrant een poot uit probeert te draaien middels louche uitzendbureau constructies.

Verder haat en dat soort onzin, dat zijn domme oneliners.
Syriėrs alleen al werkt de helft niet.
Somaliėrs, grootste groep uitkeringsgerechtigden, en een van de grootste groepen criminelen.
Eritreers volg het nieuws.

Ga zo maar door.

Niks anders als ellende en criminaliteit.
pi_212561866
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gezien de demografische ontwikkelingen is de bevolking op peil houden al een forse uitdaging.
Maar het gaat mij verder totaal niet om bevolkingsgroei. Ik denk vooral dat we in deze tijd nooit volledig autarkisch kunnen (of moeten willen) zijn qua arbeidsmarkt.
[..]
Wie heeft het over autarkie?

Autochtone bevolking zit al vrij lang stabiel op 14 miljoen mensen.

quote:
Dat was niet het punt. Punt was dat je met een kleinere bevolking net zo'n hoog BNP per capita kan hebben als een land met veel inwoners.
pi_212561902
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou als ik Alpha0 moet geloven is alles dat hierheen komt per definitie een eng bedreigend monster waarvoor die in zijn broek poept. Of ze nu werken of niet.
Het is niet nodig dat ze hier komen.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 09:53:17 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212561914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:52 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het is niet nodig dat ze hier komen.
Blijkbaar wel. Anders was er geen werk voor ze.
pi_212561961
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hoe wil je dit nader hebben? Ben je niet bekend naar de cijfers? Want dat idee heb ik eigenlijk.
Voor zover ik ze ken lijken ze me niet erg realistisch en vermoed ik dat je maar naar een beperkt aantal landen kijkt. Daarom graag nadere duiding en / of onderbouwing.
quote:
Alleen al aantal Polen, maar die werken nog gewoon.
Zijn tenminste Europees en doen meestal wel hun best, versus Nederlandse werkgevers die zowel de Nederlander als de arbeidsmigrant een poot uit probeert te draaien middels louche uitzendbureau constructies.

Verder haat en dat soort onzin, dat zijn domme oneliners.
Syriėrs alleen al werkt de helft niet.
Somaliėrs, grootste groep uitkeringsgerechtigden, en een van de grootste groepen criminelen.
Eritreers volg het nieuws.

Ga zo maar door.

Niks anders als ellende en criminaliteit.
Aha en hoe zit het met al die andere groepen migranten van Surinamers tot Japanners en van Amerikanen tot Zuid-Afrikanen? Werkt van al die groepen maar maximaal de helft?
pi_212562021
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:50 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Wie heeft het over autarkie?

Autochtone bevolking zit al vrij lang stabiel op 14 miljoen mensen.
Ik had het over autarkie qua beroepsbevolking, want dat is toch wat je wilt zonder enige arbeidsmigratie?
En wellicht stabiel maar wel sterk vergrijzend, je snapt dat dat effect heeft?
quote:
[..]
Dat was niet het punt. Punt was dat je met een kleinere bevolking net zo'n hoog BNP per capita kan hebben als een land met veel inwoners.
Dat laatste klopt maar is irrelevant voor de discussie. Want je moet het effect bepalen van het gedwongen vertrek van, in het geval van Nederland, 3,5 miljoen mensen.
pi_212562584
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Blijkbaar wel. Anders was er geen werk voor ze.
Dat maakt het nog steeds niet noodzakelijk dat ze hier zijn.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 10:47:22 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212562601
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:45 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dat maakt het nog steeds niet noodzakelijk dat ze hier zijn.
Jawel, anders blijven die vacatures onvervuld.
pi_212562667
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, anders blijven die vacatures onvervuld.
En waarom zou dat erg zijn?
  zaterdag 24 februari 2024 @ 10:53:46 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212562675
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:53 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
En waarom zou dat erg zijn?
Aangezien dat zorgt voor een terugval in welvaart die ook niemand wil.
pi_212562858
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor zover ik ze ken lijken ze me niet erg realistisch en vermoed ik dat je maar naar een beperkt aantal landen kijkt. Daarom graag nadere duiding en / of onderbouwing.
[..]
Aha en hoe zit het met al die andere groepen migranten van Surinamers tot Japanners en van Amerikanen tot Zuid-Afrikanen? Werkt van al die groepen maar maximaal de helft?
Sorry maar dit is trollen gewoon.
Na al die jaren en al die discussies en mensen die hier grafieken en cijfers hebben geplaatst bij een eindeloos aantal berichten over dit soort onderwerpen.

Nou krijgen we dus “oh dus je weet het niet” geleuter, ik heb er geen zin in.
Doe maar moeite.

Jij zegt dat het niet zo is, toon maar aan.
pi_212562965
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Sorry maar dit is trollen gewoon.
Na al die jaren en al die discussies en mensen die hier grafieken en cijfers hebben geplaatst bij een eindeloos aantal berichten over dit soort onderwerpen.

Nou krijgen we dus “oh dus je weet het niet” geleuter, ik heb er geen zin in.
Doe maar moeite.

Jij zegt dat het niet zo is, toon maar aan.
Oh fijn is dat, jij roept zonder onderbouwing (behalve een creatief kaartje van Afrika) allemaal dingen die niet geheel waarschijnlijk zijn en dan moet ik aantonen dat je poep praat?
Het zou sterker zijn wanneer je zelf onderbouwt dat uit geen enkel land van buiten de EU de migranten hier voor meer dan de helft aan het werk zijn. Ben zelf bijzonder benieuwd naar bijvoorbeeld de cijfers over Zwitserland, Japan en Zuid Afrika om maar eens drie landen van verschillende continenten te nemen.

Waarbij het aardig zou zijn als je ook de aantallen per land aan kan leveren zodat we zaken ook op die manier in perspectief kunnen plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')