De arbeidsmarkt is vrij lang bijzonder krap. Er is echt niet zomaar een blik andere kandidaten beschikbaar voor verreweg de meeste functies…quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:49 schreef Alpha0 het volgende:
Arbeidsmigratie is vooral goed voor werkgevers maar de belangen van werkgevers lopen niet paralel met de belangen van Nederland. Werkgevers willen met sollicitanten net zo omgaan als je in je huis met water omgaat, je wilt in je huishouden verspillend met water kunnen omgaan. Niet hoeven nadenken of je nog een keer die emmer moet vullen tijdens het schoonmaken. Echter voor deze kut mentaliteit van werkgevers meoten er wel voldoende kandidaten zijn: en daar heb je arbeidsmigranten voor nodig. Het is nu heel makkelijk voor een werkgever om onterecht een kandidaat of te wijzen. Je trekt immers zo weer een nieuw blik kandidaten open.
In dat opzicht is arbeidsmigratie een giftig verbond tussen de VVD en links Nederland.
Maar je bevolking krimpt toch ook. Dus hoe daalt dan het inkomen per hoofdquote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze zouden zeer ernstig in moeten krimpen, want ze zijn voor grote delen echt afhankelijk van migranten. Of dat erg is, is een tweede. Maar onze economie en welvaart zullen er flink onder lijden. Dat is nu net het punt.
Dat lijkt zo maar is helemaal niet waar. Niet voor hoger opgeleiden in ieder geval.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De arbeidsmarkt is vrij lang bijzonder krap. Er is echt niet zomaar een blik andere kandidaten beschikbaar voor verreweg de meeste functies…
Wat lijkt maar zo? Dat er gebrek aan hoogopgeleide werknemers is? En waar baseer je dit op?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:05 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat lijkt zo maar is helemaal niet waar. Niet voor hoger opgeleiden in ieder geval.
Klopt, maar je mag je afvragen of een branche/onderneming wel levensvatbaar (in Nederland)is als het afhankelijk is van goedkope arbeiders uit het buitenland met alle mogelijke excessen van dien.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De arbeidsmarkt is vrij lang bijzonder krap. Er is echt niet zomaar een blik andere kandidaten beschikbaar voor verreweg de meeste functies…
En wat als er een gebrek was ............ wat dan?!!?!? Is dat een reden om ze uit het buitenland te halen?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat lijkt maar zo? Dat er gebrek aan hoogopgeleide werknemers is? En waar baseer je dit op?
Dat hangt helemaal af van wat je doelen zijn.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:42 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
En wat als er een gebrek was ............ wat dan?!!?!? Is dat een reden om ze uit het buitenland te halen?
Turkijedeal weet ik te weinig vanaf om daar wat over te zeggen, dus dan ga ik er vanuit dat je daar een punt hebt.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De Turkijedeal speelde PvdA’er Samsom een belangrijke rol in. Niet heel lang daarna verdween de PvdA uit het kabinet en daarmee ook de mogelijkheden om echt wat te doen.
Dat poorten open houden is overigens weer zo’n frame zonder enige basis.
Wanneer hebben bijvoorbeeld VVD of CDA voor het laatst een serieuze bijdrage geleverd aan het oplossen van deze problematiek?
En naar de toekomst, wat denk je dat een volgend kabinet realistisch gezien meer kan gaan doen dan het pakket waar Rutte IV het al over eens was toen het viel over de verzonnen duizenden nareis op nareis op nareis migranten?
Bizarre hypothese natuurlijk. Zonder concreet voorbeeld niet mogelijk om op te reageren.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal af van wat je doelen zijn.
Stel je wil als land een bepaalde industrie/sector oprichten omdat dit meerwaarde heeft voor een aanzienlijk deel v/d bevolking, maar je hebt zelf de vaardigheden niet in huis. Dan kan het inderdaad een reden zijn deze vaardigheden te importeren ja.
Ben jij hier dan tegen? En zo ja, waarom?
Frans Timmermans zei in het debat heel terecht tegen Wilders “we moeten het niet hebben over migratie, we moeten een debat voeren over arbeid.” maar ja, praten over oplossingen is niet leuk!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Turkijedeal weet ik te weinig vanaf om daar wat over te zeggen, dus dan ga ik er vanuit dat je daar een punt hebt.
Poorten open houden is misschien een frame, maar zonder basis? Ik heb PvdA/GL de afgelopen jaren en bij de verkiezingen niet gehoord over de instroom. Hooguit dat ze veiligere routes willen voor asielzoekers. Dat maakt het vrij makkelijk om aan te nemen dat iets van maatregelen niet echt hoog staat daar. Bovendien is Frans Timmermans maar al te groot voorstander van diversiteit, dus ook daar geldt: niet een hele gekke sprong om dan aan te nemen dat immigratie niet iets is wat ze willen stoppen.
Kennelijk snap jij niet wat een hyperbool is, dat is pas achterlijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En ik snap niet waarom iemand een dergelijk debiele vraag stelt.
De suggestie wekken dat mensen die problemen gekoppeld aan beleid mooi zouden vinden is echt een totaal debiele suggestie zonder enige toegevoegde waarde.
Het probleem zit 'm in bepaald beleid dat ook een hoop negatieve consequenties heeft. Stellen dat voorstanders van dit beleid dit beleid steunen omdat ze de negatieve consequenties mooi vinden is simpelweg: totaal achterlijk.
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Frans Timmermans zei in het debat heel terecht tegen Wilders “we moeten het niet hebben over migratie, we moeten een debat voeren over arbeid.” maar ja, praten over oplossingen is niet leuk!
Jij bent degene die stelt dat arbeidsmigranten per definitie slecht zijn. Kom jij maar met een concrete onderbouwing voor deze algemene stelling.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:42 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Bizarre hypothese natuurlijk. Zonder concreet voorbeeld niet mogelijk om op te reageren.
Ja man, anderen zwart proberen te maken d.m.v. overdrijvingen, dat is echt een goede basis voor een constructieve discussie!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:57 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Kennelijk snap jij niet wat een hyperbool is, dat is pas achterlijk.
Ik denk dat er weinig kiezers zijn die voorstander zijn van het asielbeleid in huidige vorm.quote:En ja het beleid met teveel negatieve consequenties is het huidige asielbeleid. Het is gewoon compleet krankzinnig hoe ruimhartig we zijn naar al die nep-vluchtelingen uit de derdewereld. Ieder jaar weer tienduizenden die zich hier mogen vestigen terwijl ze daar eigenlijk geen recht op zouden moeten hebben.
Ondertussen beginnen bepaalde wijken steeds meer te lijken op de landen waar ze vandaan komen. Als je die gevolgen willens en wetens op de koop toeneemt onder de noemer 'zieliguh vluchtelingen helpen' dan ben je pas totaal achterlijk.
Doordat we veel minder waarde toe zullen voegen. Nogmaals prima hoor om er voor te pleiten maar wees wel eerlijk over de forse negatieve gevolgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:04 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Maar je bevolking krimpt toch ook. Dus hoe daalt dan het inkomen per hoofd
Maar gl/pvda wil dus wel wat?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
...en door die spreidingswet moeten bij ons ineens alle Polen weg, terwijl er net iemand een paar jaar geleden een Poolse winkel is begonnen. Wat allemaal gewoon goed liep. Rustig.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 13:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja man, anderen zwart proberen te maken d.m.v. overdrijvingen, dat is echt een goede basis voor een constructieve discussie!
[..]
Ik denk dat er weinig kiezers zijn die voorstander zijn van het asielbeleid in huidige vorm.
Ja maar ook zonder bevolkingsgroei. Dus dan maakt dat toch niks uit!!!!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 13:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Doordat we veel minder waarde toe zullen voegen. Nogmaals prima hoor om er voor te pleiten maar wees wel eerlijk over de forse negatieve gevolgen.
Zeker maar het is natuurlijk lang niet zo dat het alleen maar om goedkope arbeiders gaat. We halen ook vele hoger opgeleide arbeidskrachten binnen van tandartsen tot programmeurs.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar je mag je afvragen of een branche/onderneming wel levensvatbaar (in Nederland)is als het afhankelijk is van goedkope arbeiders uit het buitenland met alle mogelijke excessen van dien.
Hiermee raak je volgens mij precies het punt wat in het artikel waar dit topic over gaat gemaakt wordtquote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Turkijedeal weet ik te weinig vanaf om daar wat over te zeggen, dus dan ga ik er vanuit dat je daar een punt hebt.
Poorten open houden is misschien een frame, maar zonder basis? Ik heb PvdA/GL de afgelopen jaren en bij de verkiezingen niet gehoord over de instroom. Hooguit dat ze veiligere routes willen voor asielzoekers. Dat maakt het vrij makkelijk om aan te nemen dat iets van maatregelen niet echt hoog staat daar. Bovendien is Frans Timmermans maar al te groot voorstander van diversiteit, dus ook daar geldt: niet een hele gekke sprong om dan aan te nemen dat immigratie niet iets is wat ze willen stoppen.
Over een volgend kabinet. Geen idee wat ze kunnen doen. Maar ze benoemen het probleem tenminste. Daar heb ik dan meer vertrouwen in dan de partijen die het een beetje negeren en voornamelijk bezig zijn met klimaat. Wat goed is hoor, maar met mate. Er zijn belangrijkere thema's. Is een reden dat rechts groter geworden is; die spelen wat beter in op de thema's die zwaar wegen voor grote groepen mensen. Of ze er dan ook echt wat aan gaan doen? Geen idee. Mede daarom hoop ik dat er nu een echt rechts kabinet komt. Als er dan alsnog niks gebeurd dan is het vrij duidelijk dat ook rechts het antwoord niet in handen heeft. Als je uit komt bij een wat neutraler kabinet (of leunend naar links) zoals NSC/D66/GL/VVD dan krijg je weer allerlei compromissen en dan kan je alsnog niet met zekerheid zeggen wat er mogelijk zou zijn geweest bij een 100% rechts kabinet.
Tja, dan heb je een kleinere maar minder welvarende bevolking met minder sociale voorzieningen. Prima om die keuze te maken hoor maar wees er wel eerlijk over.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:14 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ja maar ook zonder bevolkingsgroei. Dus dan maakt dat toch niks uit!!!!
Mwah, niet helemaal eens, gezien de kern van de OP toch vooral is: ''100% schuld van rechts, rechts dit, rechts dat en vooral lekker doorgaan zo, want we kunnen niet anders - rechts ook niet - want excuusjes''. Ligt wel wat meer genuanceerd.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hiermee raak je volgens mij precies het punt wat in het artikel waar dit topic over gaat gemaakt wordt.
Die nuance zit wel degelijk in het artikel. Het punt is dat de rechtse politici ondanks stoere praat geen klap waarmaken. Wist je al dat nu actief analfabete Islamtische schaapherders uit Kirgizië een huis en nieuwe nationaliteit aanbiedt omdat ze die in Italië niet meer kunnen vinden?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, niet helemaal eens, gezien de kern van de OP toch vooral is: ''100% schuld van rechts, rechts dit, rechts dat en vooral lekker doorgaan zo, want we kunnen niet anders - rechts ook niet - want excuusjes''. Ligt wel wat meer genuanceerd.
Ik denk dat er nog maar weinigen zijn die er iets van snappen van dit "beleid"...quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
...en door die spreidingswet moeten bij ons ineens alle Polen weg, terwijl er net iemand een paar jaar geleden een Poolse winkel is begonnen. Wat allemaal gewoon goed liep. Rustig.
Omdat er een AZC moet komen.
Ik snap er niks van. Van de logica.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |