https://worldathletics.or(...)therlands-bol-klaverquote:Men
800m: Ryan Clarke
60m hurdles: Job Geerds
Pole vault: Menno Vloon
Heptathlon: Sven Jansons
4x400m: Terrence Agard, Ramsey Angela, Liemarvin Bonevacia, Taymir Burnet, Isaya Klein Ikkink, Tony van Diepen
Women
60m: N'Ketia Seedo
400m: Femke Bol, Lieke Klaver
60m hurdles: Maayke Tjin A-Lim, Nadine Visser
Shot put: Jessica Schilder, Jorinde Van Klinken
Pentathlon: Sofie Dokter
4x400m: Femke Bol, Lisanne de Witte, Lieke Klaver, Eveline Saalberg, Cathelijn Peeters, Myrte van der Schoot
https://twitter.com/Carl_Lewis/status/1760044539241267684quote:The issue has nothing to do with fouling. They are no longer trying to jump far. We jumped differently. That's why we jumped farther. So the board change will hurt the distances in the long run. A lack of discipline and consistency on the runway that exists will only get worse.
Those who like the idea are missing the point. It will not make people jump farther. It's how you jump, now where you jump from. So all of the 8.20 jumps will become 8.60? We should focus on accepting the fact that the world record is 9.95 and stop ignoring it.
Mike Powell took years of work to jump that world record. So we're saying they cant jump that 30 years later? They can, with the right commitment. The focus should be like his and go get the damn record changing and doing whatever he had to do in training.
The new board idea will not work and will not improve distances. Every person who has ever jumped over 29 feet is still alive. Maybe you should start asking them how they did it and stop trying to do everything else.
En dan met eh zonder polsstok?quote:Op donderdag 22 februari 2024 10:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja je kan ook de lat weghalen bij polsstok en dan meten hoe hoog iemand kwam.
UKquote:400m: Talitha Diggs, Alexis Holmes
4x400m: Quanera Hayes, Bailey Lear, Na'Asha Robinson, Maya Singletary, Jessica Wright
https://www.usatf.org/new(...)team-usatf-at-world-
https://worldathletics.or(...)-glasgow-24-usa-team
Zeg 't maar jongens.quote:4x400m: Hannah Brier, Hannah Kelly, Jessie Knight, Laviai Nielsen, Lina Nielsen, Ama Pipi
quote:3:28.40 JAM (Junelle Bromfield, Janieve Russell, Roneisha McGregor, Stephenie Ann McPherson)
3:28.57 NED (Lieke Klaver, Eveline Saalberg, Lisanne de Witte, Femke Bol)
3:28.59 POL (Natalia Kaczmarek, Iga Baumgart-Witan, Kinga Gacka, Justyna Święty-Ersetic)
3:28.63 USA (Na'Asha Robinson, Jessica Beard, Brittany Aveni, Lynna Irby)
3:28.82 UK (Hannah Williams, Ama Pipi, Yemi Mary John, Jessie Knight)
quote:Canada’s Christopher Morales Williams clocked 44.49 to win the 400m at the SEC Indoor Championships in Fayetteville, Arkansas, on Saturday (24).
If ratified, it means the 19-year-old would have broken the world indoor record of 44.57 set by USA’s Kerron Clement in Fayetteville in 2005, as well as the 44.52 run by Michael Norman in Texas in 2018, which could not be ratified as a world record.
Morales Williams took 0.9 off his previous best set at the Clemson Tiger Paw Invitational earlier this month and won the race by more than a second.
The University of Georgia sophomore had won his heat on Friday in 45.58, which at that stage was the second-fastest performance of his career so far.
His performance came just a week after Femke Bol improved her own world indoor record over the same distance to 49.24 in Apeldoorn last Sunday.
Morales Williams formed part of Canada's world U20 bronze medal-winning 4x400m team in Cali in 2022 and went on to claim Pan American U20 400m silver one year later.
He ran an indoor PB of 46.05 on his 400m season opener in Boston in January and improved to 45.39 in Clemson before his record-breaking run in Arkansas.
https://worldathletics.or(...)400m-record-arkansas
Ook geen Velzeboer die het shorttrack WK domineerde. En geen Biles maar turnen is geen sport.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:48 schreef franklop het volgende:
[ x ]
3 atleten, geen Bol helaas.
WR indoor, twee wereldtitels outdoor, twee Europese titels (indoor), dominantie in DL en een ER was niet genoeg.
Dit jaar dan maar upgraden naar 2 wereldtitels indoor en 2 OS titels (of 3)
Kiptum is niet eens genomineerdquote:Op maandag 26 februari 2024 15:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Ook geen Velzeboer die het shorttrack WK domineerde. En geen Biles maar turnen is geen sport.
Ik verwacht dat Kiptum wint bij de mannen zo niet dan kun je die hele award opdoeken.
quote:Beter laat dan nooit. Nafi Thiam wil op het EK atletiek in juni - slechts een tweetal maanden voor de Spelen - haar olympische kwalificatie afdwingen, zo heeft haar management laten weten. Voor dat EK in Rome heeft ze een wildcard gekregen als titelverdedigster.
Op de Olympische Spelen hebben titelverdedigers geen gegarandeerd startrecht, en zo komt het dat Nafi Thiam zich nog altijd moet plaatsen voor Parijs. In 2023 werkte ze namelijk geen enkele zevenkamp af.
De verwachting was dat de tweevoudige olympische kampioene haar kwalificatie zou proberen af te dwingen op de Zuid-Afrikaanse kampioenschappen in april of bij de Hypomeeting in Gtzis in mei, maar ze wacht dus tot in juni.
Weet niet wat de eisen zijn? Maar ze kan dan niet teveel risico nemen bij verspringen enzo. Maar ze zal vast genoeg marge hebbenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nafi Thiam zoekt de grenzen wel op met haar kwalificatiemoment
[..]
6450 punten is de limiet voor directe plaatsing. PB van 6900 heeft ze natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Weet niet wat de eisen zijn? Maar ze kan dan niet teveel risico nemen bij verspringen enzo. Maar ze zal vast genoeg marge hebben
Blijft een risico voor EK titel (minder risico) en OS (3x fout, struikelpartij), maar goed. Zonder gekke dingen zou er geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
6450 punten is de limiet voor directe plaatsing. PB van 6900 heeft ze natuurlijk.
Heel Vlaanderen in paniek!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nafi Thiam zoekt de grenzen wel op met haar kwalificatiemoment
[..]
quote:De tijd die Christopher Morales Williams zaterdag op de 400 meter indoor liep, gaat niet officieel de boeken in als een wereldrecord. Door “een probleem met de startblokken” kan zijn prestatie niet worden bekrachtigd, meldt de U.S. Track & Field and Cross Country Coaches Association (USTFCCCA).
De USTFCCCA zegt dat de prestatie van Morales Williams wel ’s werelds beste tijd blijft, maar geen officieel wereldrecord is. Volgens de organisatie is de tiener na afloop op doping getest en was dat “niet het probleem.”
Zelf ging de Canadees best goed om met het nieuws. “Het verandert niets aan het feit dat ik die tijd echt heb neergezet. Het is nog steeds de beste tijd die ik ooit indoor heb gelopen, dus het maakt me niet zoveel uit. Het wereldrecord zal niet bekrachtigd worden, maar de tijd bestaat wel! Voor mij maakt het niet zoveel verschil”, aldus de 19-jarige sprinter.
Yups, zie SPT / [WK ATLETIEK] in Glasgow #1 Schroeien met Bolquote:Op donderdag 29 februari 2024 19:29 schreef chufi het volgende:
Morgenochtend vanaf 11 uur gaan we los in Glasgow
https://worldathletics.or(...)/glasgow24/timetable
Geen gouden koppel. Matig, slecht.quote:Op zondag 3 maart 2024 01:19 schreef heywoodu het volgende:
We zijn live vanuit Tokyo op de PLAYER, met Sifan![]()
De gare live timing is hier te vinden, op een enkeling na staan de namen ook allemaal in het Japans!
https://leaderboard.runnet.jp/?tri=20207_20240303_01
Ivo zal het te druk hebben met het langlaufen, maar de Boet heeft wat uit te leggenquote:
Vijfde in de heats tellen we dus niet mee. Gevallen in Budapest bij de 4400 tellen we ook niet mee. Ok.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:40 schreef Idisrom het volgende:
"Bol is forgotten how to lose" Volgens mij was dat op de BBC.
Ik vraag me ook weleens af wanneer Bol voor het laatst echt tegenvallend liep, kan ik me niet herinneren.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:40 schreef Idisrom het volgende:
"Bol is forgotten how to lose" Volgens mij was dat op de BBC.
Dit is dan weer niet het WK-topic. Maar dat terzijde.quote:
Prrrrrrrr, frustrerend. Plekkie 4 voor Hassan. Kan en mag niet gebeurenquote:Op zondag 3 maart 2024 02:12 schreef heywoodu het volgende:
1:00.20 voor Kiplagat, Kipruto en Ngetich halverwege, Kipchoge al op bijna twintig seconden en kan de gangmaker voor hem ook niet bijhouden.
ONZE Sifan zit gewoon nog voorin.
Verwarrend wel.quote:Op zondag 3 maart 2024 11:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is dan weer niet het WK-topic. Maar dat terzijde.
Mee eens, maar ik vrees dat we daarvoor terecht moeten bij de mensen in Tokyo, die beslissen om een regulier atletiekevenement te houden tijdens een eigentopictoernooiquote:
Sydney schijnt eraan te komen tochquote:Op zondag 3 maart 2024 17:14 schreef Pino112 het volgende:
Volgens Leon Haan zijn er zeven marathon Majors, ben benieuwd welke dan allemaal.
quote:Drie jaar geleden lukte het in Tokio ook niet. Pijn dwong Deelstra meermaals te stoppen of te wandelen. Ze eindigde met pijn en moeite als 44ste, maar op haar eigen klokje zag ze hoe goed ze had kunnen lopen.
"Zoals hardlopers dat vaak doen zette ik mijn klokje stil als ik stil stond of wandelde. Als ik door had kunnen lopen, was ik ruimschoots binnen de top tien geindigd."
quote:"Met een uitgerust lijf en in de beste vorm ooit. Ik dacht echt dat ik geen last van mijn blessures zou krijgen. Maar na zes kilometer, bij de eerste rotonde, voelde ik het al." Het parcours liep linksom de rotonde, precies wat haar lichaam niet kon hebben.
"Als ik zelf mijn 'parkoertje' uit mag zetten, had ik kneiterhard gelopen. In trainingen meed ik rotondes. Lekker rechtsom, rechtdoor. Geen schuine wegen."
De Speld?quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Rotonde zat marathonloopster Deelstra dwars: 'Had in Parijs willen stoppen'
[..]
[..]
Boston, Chicago, New Yorkquote:Op zondag 3 maart 2024 17:14 schreef Pino112 het volgende:
Volgens Leon Haan zijn er zeven marathon Majors, ben benieuwd welke dan allemaal.
quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Boston, Chicago, New York
London, Parijs (OS), Berlijn
Tokyo
Stop de tijd.
Bol loopt voortaan alleen nog de Olumpiese Spelen. #McLachenquote:
Ben ik blij dat ik het geluid altijd uitzet als die Leon Haan commentaar geeft...quote:Op zondag 3 maart 2024 17:14 schreef Pino112 het volgende:
Als je een rotonde niet linksom kunt lopen, ben je gewoon niet fit en had je niet aan de marathon moeten beginnen. Hoe moeilijk dat ook was geweest...quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Rotonde zat marathonloopster Deelstra dwars: 'Had in Parijs willen stoppen'
[..]
[..]
Geloof dat 3 weken hierna het WK indoor is, dus de kans dat ze dit EK in Apeldoorn loopt is berhaupt vrij klein.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Bol loopt voortaan alleen nog de Olumpiese Spelen. #McLachen
Vrij bizar dat je fysiek zo slecht zit dat een rotonde rechtsom na 6 km al te veel is. Hoe slecht is je cordinatie dan wel niet?quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als je een rotonde niet linksom kunt lopen, ben je gewoon niet fit en had je niet aan de marathon moeten beginnen. Hoe moeilijk dat ook was geweest...
Nog in te komen als je de baan bent gewend zoals Hassan, maar Deelstra loopt al zolang ik me kan heugen marathons.quote:Op woensdag 6 maart 2024 14:20 schreef Coppi het volgende:
[..]
Vrij bizar dat je fysiek zo slecht zit dat een rotonde rechtsom na 6 km al te veel is. Hoe slecht is je cordinatie dan wel niet?
quote:Hij ontwikkelde z’n eigen computercode waardoor hij zich plaatste voor de Olympische Spelen: het geweldige verhaal van 5.000 meter-loper John Heymans
Wie niet sterk/snel is, moet slim zijn. John Heymans (26), een Belgische 5.000 meter-loper, is het allebei. Hij schreef z’n eigen computercode – met behulp van ChatGPT – waardoor hij zich in amper vier (kleinere) wedstrijden kon plaatsen voor de Olympische Spelen in Parijs. “Andere atleten zeiden dat m’n code bullshit was. Maar iedereen die zegt dat ik dom ben, is zelf dom.”
Als hij loopt zoals hij spreekt, dan komt het helemaal goed in Parijs. Heymans doet z’n verhaal met bravoure. “Er waren twee manieren om je te kwalificeren voor de Olympische Spelen. Ofwel door onder een bepaalde tijd te lopen, maar dat is zeer moeilijk. Ofwel via een plaats op de wereldranking: de top 42 mag naar de Olympische Spelen in Parijs. Maar als je kijkt naar plaats dertig tot zestig op die ranking: dat zijn allemaal atleten die bijna hetzelfde niveau halen. Atleten die het slim aanpakken, kunnen zich plaatsen voor de Spelen door hun plaats op de wereldranking te optimaliseren. Atleten die minder slim zijn, optimaliseren hun ranking niet en vallen juist buiten de kwalificatiecriteria.”
De olympische limiet lopen zou moeilijk worden – althans dat dacht hij op dat moment – en dus ging Heymans aan de slag. Op de piste uiteraard, maar ook achter z’n computerscherm. “Ik dacht dat ik het via de wereldranking zou moeten doen. Dus heb ik een computercode geschreven, met behulp van ChatGPT. Ik voorspelde dat ik 13’15” op de 5.000 meter zou lopen in de zomer. Dan verwerkte ik in mijn code alle atleten die in de voorbije vijf zes jaar 13’15” hebben gelopen en hoeveel punten ze daarmee hebben gepakt in welke wedstrijden. Zo kreeg ik als resultaat een soort van statistische analyse die me zei welke wedstrijden ik moest lopen om mijn kansen zo groot mogelijk te maken om hoog te staan in de ranking. In welke wedstrijden ik het meeste punten kon behalen, eigenlijk. Belangrijk om te weten: er worden labels gegeven aan wedstrijden: diamant, goud, zilver, brons, enzovoort. Je krijgt meer punten in de wedstrijden met een gouden label.”
Diamant, goud, zilver
Dus dan is de reflex: de hoogst aangeschreven wedstrijden lopen, want daar zijn het meest aantal punten te verdienen. “Helemaal niet”, zo gaat Heymans verder. “Als je geen wereldtopper bent maar ergens rond plaats veertig op de ranking, is de kans dat je in de wedstrijden van het hoogste label top vijf eindigt heel klein. En dan is het interessanter om eerste te worden in een minder hoog aangeschreven wedstrijd dan bijvoorbeeld achtste in een wedstrijd van het toplabel.” Maar z’n code ging nog een stap verder. “Ik moest volgens de code wedstrijden van het zilveren of bronzen label lopen, maar niet eender welke wedstrijden, want sommige van die wedstrijden zijn beter bezet dan anderen. Die code heeft de juiste wedstrijden van het zilveren en bronzen label eruit gepikt en die heb ik dan gelopen.” Met succes, want in amper vier wedstrijden steeg hij genoeg plaatsen op de ranking om zich te kwalificeren voor de Spelen.
“Er kwamen atleten naar mij en zeiden: ‘die code is bullshit. Je moet gewoon zo’n hoog mogelijk label lopen om zo veel mogelijk punten te verzamelen.’ Maar iedereen die zegt dat ik dom ben, is zelf dom. Niemand in heel de wereld heeft zich met vier wedstrijden kunnen opwerken van zelfs niet gekwalificeerd raken voor een EK naar zich kwalificeren voor de Olympische Spelen. En ik wel”, zo lacht hij.
Uiteindelijk liep Heymans eind januari in Boston met 13’03”46 toch onder de olympische limiet. Ook zonder z’n computercode had hij dus Parijs gehaald, maar toch. Als inventiviteit een olympische discipline zou zijn, won Heymans ongetwijfeld goud.
Enorm lang verhaal met als conclusie 'het was helemaal niet nodig geweest'.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zeg nooit meer dat Belgen dom zijn....
Staat dan weer niet bij dat ze een homo hatende Putin pijpster is.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:35 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt Wikipedia, ik ben heel blij om dit te weten.
Staat ook niet in haar artikel zelf. Ik ben kwaad! Ik ben woest! Ik heb een sjabloon toegevoegd omdat ik te lui ben om het zelf te herschrijven.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Staat dan weer niet bij dat ze een homo hatende Putin pijpster is.
Nou ja, African Games-kampioen, om precies te zijnquote:
Sifan ging toch maar liever trainen genotquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:55 schreef DeeBee het volgende:
Dacht dat ONZE Sifan mee ging doen?!
Kenia boven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...
De WK selectie van 2023:quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Geheime seksfilmpjes bij de estafetteploegen: https://www.trouw.nl/spor(...)n-wegnemen~beb97e80/
Speculaties over de namen graag.
Zijn Van Diepen en Van Es nog samen?quote:MEN
100m: Raphael Bouju
200m: Taymir Burnet
400m: Liemarvin Bonevacia
1500m: Niels Laros
5000m: Mike Foppen
Marathon: Abdi Nageeye
High jump: Douwe Amels
Hammer: Denzel Comenentia
Decathlon: Rik Taam
4x100m: Raphael Bouju, Taymir Burnet, Nsikak Ekpo, Churandy Martina, Xavi Mo-Ajok, Hensley Paulina
4x400m: Terrence Agard, Ramsey Angela, Isayah Boers, Liemarvin Bonevacia, Isaya Klein Ikkink, Nick Smidt
WOMEN
100m: N’Ketia Seedo
200m: Tasa Jiya
400m: Lieke Klaver
1500m: Sifan Hassan
5000m: Sifan Hassan, Maureen Koster
10,000m: Sifan Hassan, Diane van Es
100m hurdles: Maayke Tijn A-Lim, Nadine Visser
400m hurdles: Femke Bol, Cathelijn Peeters
Long jump: Pauline Hondema
Shot put: Jessica Schilder, Alida van Daalen, Jorinde van Klinken
Discus: Jorinde van Klinken
Heptathlon: Sofie Dokter, Emma Oosterwegel, Anouk Vetter
4x100m: Tasa Jiya, Lieke Klaver, Jamile Samuel, N’Ketia Seedo, Marije van Hunenstijn, Nadine Visser
4x400m: Femke Bol, Lisanne de Witte, Lieke Klaver, Cathelijn Peeters, Eveline Saalberg, Zoe Sedney
Er wordt toch nergens gemeld dat het specifiek over de estafetteploegen gaat? En volgens mij ook dat het in dit geval om n filmpje gaat, niet meerderenquote:Op zaterdag 6 april 2024 14:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Geheime seksfilmpjes bij de estafetteploegen: https://www.trouw.nl/spor(...)n-wegnemen~beb97e80/
Is dit het einde van de 4x400 gemengd?quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Die reactie van de atletiekunie is echt schandalig in het kwadraat.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
De rol van meuwly hint daar wel een beetje naar toch?quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er wordt toch nergens gemeld dat het specifiek over de estafetteploegen gaat? En volgens mij ook dat het in dit geval om n filmpje gaat, niet meerderen(dat zijn dan weer de geruchten die aan het eind genoemd worden)
Menno Vloon lijkt me uitgesloten. Die heeft nog nooit gepresteerd met zijn stok als er camera's op gericht waren. Zo'n filmpje zet hem meer voor schut dan andersom.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:26 schreef Nober het volgende:
[..]
De WK selectie van 2023:
High jump: Douwe Amels
Hammer: Denzel Comenentia
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onderschat Kersee niet, die heeft nog een paar voorraden van Griffith Joyner uit de tuin opgegraven evt.quote:Op zondag 7 april 2024 13:34 schreef Ericr het volgende:
Or quicker, wat een grap. Laat ze eerst maar eens racen ipv talkshows aflopen voor haar boekje
https://www.european-athl(...)defence-at-roma-2024quote:Dutch phenomenon Femke Bol has committed to defend her women’s 400m hurdles title at the Roma 2024 European Athletics Championships which take place on 7-12 June.
Since winning gold in the 400m flat, 400m hurdles and 4x400m relay two years ago at the Munich 2022 European Athletics Championships, Bol has gone from strength to strength.
Last year she won the women’s 400m hurdles at the Budapest 2023 World Athletics Championships before famously anchoring the Dutch team to a glorious 4x400m gold.
She has continued in the same winning vein indoors, bettering her own 400m short track world record in winning gold in 49.17 at the World Indoor Championships in Glasgow in March, where she once again ran the last leg for the Netherlands to win 4x400m gold.
As one of the true superstars of the sport today, her presence in Rome will add huge excitement to this year’s European Athletics Championships. And Bol shares in the excitement.
A great stadium
“I’m really looking forward to it,” she said. “I always love Rome. I had one of my first Diamond Leagues there in COVID times. There was this huge stadium and just two people I think in the crowd because it wasn’t allowed.
“Another year I was there and Tamberi (Italy’s Olympic high jump gold medallist Gianmarco Tamberi) was jumping and the crowd went crazy. The Italians go crazy. There are so loud which is so nice. So, I am really looking forward to being able to compete there. I think it is a great stadium and track. It will be nice to be able to test myself also over the 400m hurdles.
“I love the warm up track with the big statues around it. There is such a nice vibe and the weather is good. I must say the Italians are also really nice. I have run a few times there and they cheer for everyone and want everyone to do their best.”
A nice pressure
With the Paris Olympic Games later in the summer, Bol will not be tackling the 400m double over flat and the hurdles as she did two years ago. But she also welcomes the expectation on her to defend at least one of her titles.
“I won’t do a double of 400m and 400m hurdles because that is too much right now,” she says.
“But I think that is also nice. It gives a nice pressure. It also shows you ‘Okay I have the medal, because I have already done it once - I know how I have done it back then. I have learned from it.' This is also something that helps, I think. A bit of pressure is never something bad.”
The full interview with Femke Bol can be heard on the European Athletics new’ Ignite podcast series due to be released on 18 April, where she talks in-depth about her life and career in the sport, Roma 2024 and the Paris Olympic Games. Subscribe audioboom or spotify and get it first.
The women’s 400m hurdles final will take place on Tuesday 11 June at the Stadio Olimpico.
BLACKEDquote:Op donderdag 11 april 2024 14:56 schreef Szura het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)tiekploeg-versterken
WE worden wereldkampioen
Wij hopen allen op een opvlieging van DAT ASS Mamonaquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:00 schreef heywoodu het volgende:
Damn, dat heeft dan wel de potentie om een ng mooiere strijd te worden(nou had het die potentie sowieso al gezien de flinke groei op dat onderdeel)
En mogelijke historie voor Dominica.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:21 schreef Szura het volgende:
[..]
Wij hopen allen op een opvlieging van DAT ASS Mamona
Maar dat is dus niet de enige keuze. Lees gewoon het verhaal van Katie Moon even: het is n van de mogelijkheden, ze hebben allerlei verschillende vormen die ze kunnen gebruiken naar gelang wat ze prettiger vinden zitten. De n zal minder stof willen, de ander meer, puur afhankelijk van wat voor hen het beste sportieve resultaat oplevert.quote:Op zaterdag 13 april 2024 12:05 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Zo erg zal het toch ni-
[ afbeelding ]
ok, terechte klacht
Heb ik gedaan, meer zelfs dan jij, want als je haar reacties onder haar post leest dan lees je ook dat ze het ook niet goed vindt dat deze variant voor de marketing gebruikt is.quote:Op zaterdag 13 april 2024 12:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet de enige keuze. Lees gewoon het verhaal van Katie Moon even: het is n van de mogelijkheden, ze hebben allerlei verschillende vormen die ze kunnen gebruiken naar gelang wat ze prettiger vinden zitten. De n zal minder stof willen, de ander meer, puur afhankelijk van wat voor hen het beste sportieve resultaat oplevert.
Ja, die pop was wat apart inderdaad, maar goed. Gelukkig is het uiteindelijk een non-issue voor de atletes, gezien de ruime keuzemogelijkheden die ze hebbenquote:Op zaterdag 13 april 2024 12:29 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, meer zelfs dan jij, want als je haar reacties onder haar post leest dan lees je ook dat ze het ook niet goed vindt dat deze variant voor de marketing gebruikt is.
We were all concerned with the mannequin. Myself included. I posted to clarify for those unaware that we have many different options, and that’s not our only choice.
Het is ook geen groot probleem. Alleen was mijn eerste reactie op die andere tweet "zal wel gezeik om niks zijn" en toen ik het zag "ok, ik snap haar punt ook al overdrijft ze".
Hebben zulke mensen nou niks beters te doen dan overal over te zeuren zonder zich in te lezen?quote:Op zaterdag 13 april 2024 12:01 schreef Nober het volgende:
Te weinig stof?
[ afbeelding ]
[ x ]
[..]
[ x ]
Ik kom op d'n twitter een filmpje van vandaag tegen waarin ze een 200 wint op een of ander evenement voor militairen/politie, inclusief interview (na die post dus).quote:Op zondag 14 april 2024 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Lijkt erop dat wereldkampioene 400m Paulino er ineens mee stopt. Iets over bedankt voor alles en tijd om iets nieuws te proberen.
[ x ]
Ik hoop deze zomer veel vrouwen in dit broekje te zienquote:Op zaterdag 13 april 2024 12:05 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Zo erg zal het toch ni-
[ afbeelding ]
ok, terechte klacht
En doet Eid Naser nog iets?quote:Op zondag 14 april 2024 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Lijkt erop dat wereldkampioene 400m Paulino er ineens mee stopt. Iets over bedankt voor alles en tijd om iets nieuws te proberen.
[ x ]
Kijk dan! Dat tentje aan het einde ookquote:
Tegenwindquote:Op maandag 15 april 2024 10:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kijk dan! Dat tentje aan het einde ook![]()
![]()
![]()
En deze ook: https://youtube.com/shorts/E84mcGO12ps?
Er staat wel erg veel wind trouwens....
Tegenwind is juist beter.quote:Op maandag 15 april 2024 10:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, kun je nagaan!!!![]()
quote:
Ziet niet echt uit als een atletiekmeeting. Eerder een voor grap wedstrijdje op een random weilandquote:Op maandag 15 april 2024 10:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kijk dan! Dat tentje aan het einde ook![]()
![]()
![]()
En deze ook: https://youtube.com/shorts/AJa9Eh0yRAo
Er staat wel erg veel wind trouwens....
Ja, dat heet een discuswedstrijdquote:Op maandag 15 april 2024 11:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Ziet niet echt uit als een atletiekmeeting. Eerder een voor grap wedstrijdje op een random weiland
Ik zit klaar voor de 1.59.59quote:Op maandag 15 april 2024 16:24 schreef DeeBee het volgende:
Boston marathon op Eurosport voor de liefhebber
Lemma is gigantisch aan het schroeien en ligt 1,5 minuut voor na 50 minutenWe wachten op de ontplofte brommer of de dopingcontrole
"Breuk vraagt of het in orde is."quote:Op maandag 15 april 2024 17:09 schreef chufi het volgende:
Chinees He Jie wint de halve marathon van Peking .... onderzoek volgt ...
https://www.marca.com/atl(...)2601dcc528b459d.html
Zak met geld?quote:
Dat daar geen levenslange schorsingen op volgden is nog steeds een schandequote:
Dit is wel erg opzichtig. Dat juichen van die andere renners ook nadat ze net verloren hebbenquote:Op maandag 15 april 2024 17:09 schreef chufi het volgende:
Chinees He Jie wint de halve marathon van Peking .... onderzoek volgt ...
https://www.marca.com/atl(...)2601dcc528b459d.html
quote:Abdi Nageeye won zondag de marathon van Rotterdam in een nieuw Nederlands record. Hoe was dit voor hem en hoe schat hij zijn kansen in op de Olympische Spelen?
Er zijn vast strafkampen voor ongepast gedrag zoals niet direct juichen voor de winnaar.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is wel erg opzichtig. Dat juichen van die andere renners ook nadat ze net verloren hebben
quote:Current World Record holder Tigst Assefa is joined by Brigid Kosgei, Ruth Chepngetich and Peres Jepchirchir to answer questions from the world's media ahead of Sunday's TCS London Marathon.
quote:Kenenisa Bekele, Leul Gebresilase, Tamirat Tola, Emile Cairess, Marc Scott and Callum Hawkins answer questions from the world's media ahead of Sunday's TCS London Marathon.
Had ook nog wat over.quote:
Heb je wel een link?quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:07 schreef wimderon het volgende:
Meer mensen waarbij het terugkijken via cbc niet werkt?
Met Canadese VPN doet 'ie het hier wel.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
https://www.cbc.ca/player/play/video/1.7180064
Ah, hier niet (en de andere videos wel). Vreemd.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met Canadese VPN doet 'ie het hier wel.
En doen alsof je uit Zweden komt?quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ah, hier niet (en de andere videos wel). Vreemd.
Als je op youtube gaat zoeken kom je bijna alleen maar halve races met spoilers in de titels tegen
Die kende ik ook ja, maar toch liever Brits commentaar. (Al zijn degenen die er vandaag zaten niet bijzonder).quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En doen alsof je uit Zweden komt?
https://www.svtplay.se/vi(...)d-league/xiamen-kina
Snel de Kip Keino Classic kijken, dat was wel met Ivo en kende ook wel wat prima wedstrijdenquote:Op zaterdag 20 april 2024 22:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die kende ik ook ja, maar toch liever Brits commentaar. (Al zijn degenen die er vandaag zaten niet bijzonder).
Maar goed, gelukkig in ieder geval niet tot 2:00 gewacht op de samenvatting op Ziggy om dan teleurgesteld te worden omdat Ivo er niet was.
Onze Nageeye en Hasan doen niet mee en ook de Belg Abdi niet aan de start dus de kans is groot op een Afrikaanse zege.quote:
Die voorsprong op het schema gaat ook hard nu.quote:Op zondag 21 april 2024 12:01 schreef DeeBee het volgende:
BekeleGod hangt er nog aan halverwege bij de eerste groep mannen
Er wordt niet echt geschroeid voorlopig, vrouwen gaan wel ok voor dat women only WR maar ook weer niet veel meer...
Hoe is dat anders dan een record voor vrouwen?quote:Op zondag 21 april 2024 11:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Oh ze hebben weer een obscuur WR gevonden om voor te strijden, women's only WR van 2:17:01.
Het normale WR voor vrouwen staat op 2:11:53quote:Op zondag 21 april 2024 12:43 schreef superniger het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan een record voor vrouwen?
Geen mannelijke hazen, daarom ook een aparte start een halfuur voor de mannen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:43 schreef superniger het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan een record voor vrouwen?
Hier gaat iets gigantisch mis bij Sedoc, Clermont ligt op zeeniveau...quote:De 17-jarige Amerikaanse atleet Christian Miller heeft bij wedstrijden in Clermont (Florida) een razendsnelle 100 meter gelopen. Met een tijd van 9,93 seconden was hij zo vroeg in het outdoorseizoen zelfs al sneller dan regerend wereldkampioen Noah Lyles.
Lyles, die drie gouden medailles won bij de laatste WK atletiek, liep vorige week bij zijn eerste wedstrijd van het seizoen een tijd van 10,01 op het sprintnummer. Miller dook daar zondag met een Amerikaans juniorenrecord dus onder.
De tiener is bovendien de snelste atleet op de 100 meter in 2024. De Nigeriaan Favour Ashe heeft de tweede seizoenstijd achter zijn naam: hij liep eerder dit jaar in een outdoorwedstrijd naar 9,99.
'Bijzonder, maar afwachten of hij dit ook op zeeniveau kan'
NOS-analist Gregory Sedoc noemt de prestatie van Miller heel bijzonder, maar de oud-atleet stelt nog wel een voorbehoud bij de gelopen tijd. "Het is heel bijzonder, alleen moet ik nog zien of hij deze tijd ook op zeeniveau kan lopen."
Sedoc haalt een gezegde uit de atletiekwereld aan. "We zeggen niet voor niets: 'In Claremont worden dromen werkelijkheid'. Atleten lopen daar vaker tijden die ze daarna niet meer kunnen lopen."
Overigens liep Miller de tijd ook met een meewind van 1.6 meter per seconde, daar waar 2 meter per seconde is toegestaan.
quote:Brinkman raakte afgelopen najaar twee weken voor haar deelname aan de marathon van Amsterdam geblesseerd aan een kuit. Daarna was ze weer "iets te enthousiast" begonnen, legt haar manager Valentijn Trouw tijdens een digitaal persmoment uit. Deelname aan de marathon van Valencia in december werd daardoor geen haalbare kaart, waarna Brinkman rust nam en vooral alternatief trainde op de fiets.
In maart is ervoor gekozen om alsnog versneld voor te bereiden voor de marathon van Hamburg. Daarbij heeft de 30-jarige atlete een beetje last aan een pees aan haar kuit gekregen. Een laatste test, deels op wedstrijdsnelheid, moet woensdag uitkomst geven of ze donderdag naar Hamburg afreist om daar drie dagen later "alles op alles te zetten".
Brinkman is hartstikke fit, zegt Trouw, maar het is niet helemaal zeker of haar lichaam klaar is voor de impact van het lopen. "Dat is dusdanig fragiel, dat het nog alle kanten op kan, maar ik zie haar gewoon naar Hamburg gaan", zegt hij.
Volgens de manager is het lopen van de limiet in Hamburg de laatste kans voor Brinkman om zich voor Parijs te kwalificeren. Andere manieren via de ranking om zich te kwalificeren zijn er volgens hem niet, omdat door het grote aantal atleten dat de limiet heeft gelopen het quotum al is bereikt.
Gedopeerde Kersee troepquote:Op maandag 22 april 2024 09:24 schreef Nober het volgende:
Team International
➡️Dina Asher-Smith, Rhasidat Adeleke, Lanae Tava-Thomas, Julien Alfred
Formula Kersee
➡️Keni Harrison, Sydney McLaughlin-Levrone, Jenna Prandini, Morolake Akinosun
[ x ]
McLovin die een race looptquote:Op maandag 22 april 2024 09:24 schreef Nober het volgende:
Team International
➡️Dina Asher-Smith, Rhasidat Adeleke, Lanae Tava-Thomas, Julien Alfred
Formula Kersee
➡️Keni Harrison, Sydney McLaughlin-Levrone, Jenna Prandini, Morolake Akinosun
[ x ]
Ze heeft 2 keer sneller gelopen dan haarquote:Op dinsdag 23 april 2024 18:03 schreef Riofan83 het volgende:
McLaughlin gaat weer 400 horden lopen. Te beginnen op 18 mei tijdens de LA Grand Prix. Slecht nieuws voor Femke.
Slechts 2 keer sneller, maar dat komt vooral omdat ze bijna nooit loopt. Haar snelste tijd is nog steeds bijna een seconde sneller dan de snelste tijd van Bol. Het is te hopen dat Bol zich dit seizoen nog spectaculair weet te verbeteren.quote:Op dinsdag 23 april 2024 18:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze heeft 2 keer sneller gelopen dan haar
Bol is op ander niveau dan 2 jaar terug.
Resultaten uit het verleden....quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:17 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Slechts 2 keer sneller, maar dat komt vooral omdat ze bijna nooit loopt. Haar snelste tijd is nog steeds bijna een seconde sneller dan de snelste tijd van Bol. Het is te hopen dat Bol zich dit seizoen nog spectaculair weet te verbeteren.
Geen Hassan slaat echt nergens op. Bij die andere 2 staan in ieder geval de gouden medaillewinnaars van hun onderdeel er nog op.quote:
Kipyegon op zo'n plaat is toch echt superlogisch?quote:Op woensdag 24 april 2024 11:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Geen Hassan slaat echt nergens op. Bij die andere 2 staan in ieder geval de gouden medaillewinnaars van hun onderdeel er nog op.
edit: EN KIPYEGON WEL?!?
Ik mis enige vorm van logica in deze foto, ofwel je kiest de huidige wereldtoppers en verwijdert de helft van de foto, ofwel je kiest de sterren van de vorige Olympische Spelen en verwijdert de andere helft van de foto.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kipyegon op zo'n plaat is toch echt superlogisch?
Zo even kijken wie er precies op staan, maar eens dat Hassan er op zou moeten...maar Kipyegon is nog meer een zekerheid bij de grote sterren richting Parijs.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik mis enige vorm van logica in deze foto, ofwel je kiest de huidige wereldtoppers en verwijdert de helft van de foto, ofwel je kiest de sterren van de vorige Olympische Spelen en verwijdert de andere helft van de foto.
Maar in beide gevallen zou Hassan erop moeten staan.
Zijn het niet gewoon vooral wereldkampioenen van Boedapest? En dan zonder de vervelende Noren en zonder onder andere Femke Bol.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik mis enige vorm van logica in deze foto, ofwel je kiest de huidige wereldtoppers en verwijdert de helft van de foto, ofwel je kiest de sterren van de vorige Olympische Spelen en verwijdert de andere helft van de foto.
Maar in beide gevallen zou Hassan erop moeten staan.
Wiki zegt dat Claremont op 356 m hoogte ligt... wellicht is Sedoc daarmee in de war.quote:Op zondag 21 april 2024 14:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hier gaat iets gigantisch mis bij Sedoc, Clermont ligt op zeeniveau...
Of met de Kwaremontquote:Op woensdag 24 april 2024 12:52 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wiki zegt dat Claremont op 356 m hoogte ligt... wellicht is Sedoc daarmee in de war.
Maar ja, om het nou alleen maar vol te zetten met (het liefst Amerikaanse) sprinters en Duplantis is ook zo watquote:Op woensdag 24 april 2024 11:59 schreef VoMy het volgende:
Het idee dat een kogelstoter ooit de ster van de Olympische Spelen gaat worden, is aandoenlijk overigens. Chopra staat er ook alleen maar bij omdat in India 1 miljard mensen wonen die erbarmelijk slecht zijn in vrijwel elke Olympische sport, maar die vlieger gaat voor Crouser dus al niet eens op.
Triple gold incomingquote:Op woensdag 24 april 2024 15:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hassan na deze disrespect
[ afbeelding ]
13:00 Ziggyquote:Op zaterdag 27 april 2024 10:23 schreef E.T. het volgende:
Nergens een tv uitzending vandaag?
en deze nog niet hier gezien... (ik krijg de post niet beter zichtbaar hier, dus dan maar het linkje) Geen Parijs voor Jazmin Sawyers...![]()
https://www.instagram.com/reel/C6ML74fCPw1
Achillespees afgescheurd van afzetbeen.. Lijkt me echt enorm pijnlijk.. en langdurig qua herstel..
Niet de beste ooit, maar wel weer vermakelijk. Simbine die de Amerikaantjes pakt, altijd mooi, mooie race van Neita, goede 5km's.quote:
quote:The Curacao SprintFest will witness the Netherlands squad faceoff with Belgium, Switzerland, and Ukraine's athletics squad to compete in multiple events, including the 4x100m, 400m, 300m, 150m, 100m, and top 8 local youth races.
Uitgestapt en exit OSquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:15 schreef Szura het volgende:
Brinkman duikt weer op, ze gaat komend weekend voor de OS-limiet in Hamburg
[..]
Het kan nog op de Marathon van Utrecht.quote:
quote:Uiterst succesvol Sprintfeest op Curaao met topprestaties voor de Nederlanders
100 meter
Hensley Paulina 10.25
Churandy Martina 10.36
Lieke Klaver 11.33 (=PR)
Femke Bol 11.47 PR
150 meter
Taymir Burnet 15.28 PR, 2e AT
Lieke Klaver 16.96
Femke Bol 17.10 PR
300 meter
Eugene Omalla 32.68, 3e aller tijden
400 meter
Liemarvin Bonevacia 45.21 NR M35 (was 28 jaar in handen van Eric Roeske 46.99)
Cathelijn Peeters 51.08 PR, 4e aller tijden na Femke Bol, Lieke Klaver en Lisanne de Witte
4x100 meter
NED M 38.30
NED V 43.36
Vooral jammer van Saalbergquote:Op maandag 29 april 2024 08:25 schreef DeeBee het volgende:
PeetersGodin maakt ongekende progressie
De Witte en Saalberg daarentegen lijken toch wat meer achteruit te gaan
Lichte blessure. Verliet het trainingskamp vorige week voortijdig. Jammer, want zo iemand hadden ze goed kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:37 schreef Max23 het volgende:
Tony van Diepen zie ik niet bij de selectie van de world relays?
Hint je op iets?quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:37 schreef Max23 het volgende:
Tony van Diepen zie ik niet bij de selectie van de world relays?
Jawel, maar er moet op dezelfde dag ook een 4x400 mixed gelopen worden. Dus je hebt per geslacht eigenlijk 6 goede nodig. Dan is een Van Diepen die wegvalt wel zonde.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:37 schreef franklop het volgende:
Naja 6e in b finale moet ook zonder hem lukken? Hopelijk
Hangt helemaal af van wie er op die 4x400 gemengd lopen. Ze zitten in de zwaarste heat (Bahama's met Gardiner en Miller-Uibo + Jamaica met 100.000 sterke lopers + Dominicaanse met o.a. Paulinho), dus juist op de 4x400 gemengd zie ik ze er eigenlijk net naast grijpen. Zeker als Bol en/of Klaver niet loopt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 00:23 schreef heywoodu het volgende:
Top-2 en het olympisch ticket is binnen (en anders de herkansingen in)
4x400m gemengd:
[ afbeelding ]
4x100m vrouwen:
[ afbeelding ]
4x100m mannen:
[ afbeelding ]
4x400m vrouwen:
[ afbeelding ]
4x400m mannen:
[ afbeelding ]
Ik zet m'n geld gewoon op de 4x400m gemengd en vrouwen voor morgen, de rest naar de herkansingen, gok ik.
Vrouwen hebben een makkelijke heat, mannen niet..quote:Op zondag 5 mei 2024 13:32 schreef DeeBee het volgende:
Flinke troep wel gister, vooral de mannen.
Ze zullen vandaag wel de mixed winnen en bij de vrouwen met een B-team alsnog top-2 lopen.
Mannen 4x400m lijken de lastigste opgave te hebben, die gaan het denk ik niet halen.
Twee keer volledig afgedroogd, beide races waren bizar slecht. Agard en Angela leken nergens naar en Omalla ook weinig bijzonder.quote:Op maandag 6 mei 2024 06:46 schreef TheArt het volgende:
4x400 mannen moeten nu sneller dan 2.59,34 (tijd van het 2e snelste team over 2023 en 2024 van de teams die het hier niet gered hebben). Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Op het WK liepen we nog 3.00,23, dus daar moet nog een seconde van af. De 3.03,24 hier is wel echt een bizar slechte tijd.
Waarschijnlijk ook gewoon allemaal in de trainingsopbouw, het zou ook wel tamelijk bizar zijn als ze continue de stenen uit de straat blijven sprinten.quote:Op maandag 6 mei 2024 07:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Twee keer volledig afgedroogd, beide races waren bizar slecht. Agard en Angela leken nergens naar en Omalla ook weinig bijzonder.
Bol n Klaver ook niet super, Adeleke sloopte Klaver en Bol kon de andere Ierse amper kloppen.
Volgens het AD horen ze nog wel bij de 2 beste tijden, maar ik gok dat jij iets beter op de hoogte bentquote:Op maandag 6 mei 2024 06:46 schreef TheArt het volgende:
4x400 mannen moeten nu sneller dan 2.59,34 (tijd van het 2e snelste team over 2023 en 2024 van de teams die het hier niet gered hebben). Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Op het WK liepen we nog 3.00,23, dus daar moet nog een seconde van af. De 3.03,24 hier is wel echt een bizar slechte tijd.
Nou ja, Bol en Klaver waren gewoon degelijk, op z'n minst. Adeleke was cht heel bizar in de finalequote:Op maandag 6 mei 2024 07:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Twee keer volledig afgedroogd, beide races waren bizar slecht. Agard en Angela leken nergens naar en Omalla ook weinig bijzonder.
Bol n Klaver ook niet super, Adeleke sloopte Klaver en Bol kon de andere Ierse amper kloppen.
Ik hebquote:Op maandag 6 mei 2024 06:46 schreef TheArt het volgende:
AD is niet echt scherp nee, dit is de huidige top-5 (van niet-geplaatste landen) in de kwalificatieperiode:quote:Op maandag 6 mei 2024 09:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens het AD horen ze nog wel bij de 2 beste tijden, maar ik gok dat jij iets beter op de hoogte bent
Al denk ik dat zij dan niet naar 2023 kijken
VS telt niet meequote:Op maandag 6 mei 2024 10:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik heb
1. VS 2:57.31
2. Frankrijk 2:58.45
3. Zambia 2:59.12
4. Jamaica 2:59.34
5. Nederland 3:00.23
Omdat die zich wel voor de Spelen hebben geplaatst.quote:
Huh? Het staat gewoon in de uitslagquote:
Ik ben hartstikke blind ofzo.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh? Het staat gewoon in de uitslag
https://media.aws.iaaf.or(...)X4-M-oq2----.RS6.pdf
Vannacht hun tweederondeheat gewonnen.
Ach, ik vrees dat het weinig uit gaat makenquote:
Dus van de 5 snelste landen qua tijd heeft enkel VS zich geplaatst afgelopen weekend? Apart welquote:Op maandag 6 mei 2024 10:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
AD is niet echt scherp nee, dit is de huidige top-5 (van niet-geplaatste landen) in de kwalificatieperiode:
Frankrijk 2:58.45
Zambia 2:59.12
Jamaica 2:59.34
Nederland 3:00.23
Tsjechi 3:00.99
Dat niet, ook bijvoorbeeld de Britten en India. Dit is de hele (nou ja, gedeeltelijke) lijst met toptijden in de kwalificatieperiode. Doorgestreept zijn landen die zich hebben geplaatst in Nassau en een rits Amerikaanse collegeteams.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dus van de 5 snelste landen qua tijd heeft enkel VS zich geplaatst afgelopen weekend? Apart wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ja en dan moet je ook nog hopen dat de landen voor je zich niet verder verbeteren.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, ik vrees dat het weinig uit gaat maken
Klein Ikkink erin zou het nog wel wat sneller maken, maar ja...dat is dan sneller dan de 3:03, terwijl het (veel) sneller moet dan de 3:00 van vorig jaar. Ik zie het totaal niet gebeuren.
Vroem Vroemquote:Op maandag 6 mei 2024 17:08 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
De nieuwe McLaughlin is uit.
Tevens een 200 in 22.38 op de 200 even later.
18 Mei eerste 400m horden in 20 maanden.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:08 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
De nieuwe McLaughlin is uit.
Tevens een 200 in 22.38 op de 200 even later.
Die gaat gewoon direct in de buurt van haar eigen wereldrecord lopen, zodat Bol weet dat zilver in Parijs haar deel is.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
18 Mei eerste 400m horden in 20 maanden.
Zou ze op haar minder geliefde 400 meter vlak niet meer kans hebben op goud? Of doet McLaughlin beide?quote:Op maandag 6 mei 2024 19:48 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Die gaat gewoon direct in de buurt van haar eigen wereldrecord lopen, zodat Bol weet dat zilver in Parijs haar deel is.
Wie Femke? Dan moet ze nog stuk harder op 400m vlak om daar goud te pakkenquote:Op maandag 6 mei 2024 20:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zou ze op haar minder geliefde 400 meter vlak niet meer kans hebben op goud? Of doet McLaughlin beide?
Bij de vorige OS werd Bol toen gespaard in de series toch? Als dat nu weer gebeurt, zijn er maar 2 mannen die kunnen lopen.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:06 schreef Riofan83 het volgende:
De Nederlandse 4x400-meter-mannen moeten zich gaan focussen op de 3 beschikbare plekjes op de 4x400 mixed. Zit je eenmaal in dt team, dan maak je gelijk kans op een medaille (ervan uitgaande dat Bol en Klaver in Parijs allebei in de 48 splitten).
Er mogen 3 mannen en 3 vrouwen voor geselecteerd worden, van wie er maximaal 5 lopen. Je mag ten opzichte van de 4 serielopers maar 1 iemand vervangen in de finale.
Op basis van het (min of meer) recente verleden lijken mij Bonevacia, Van Diepen en Klein Ikkink de belangrijkste gegadigden op dit moment.
Aangezien het de USA is, is het waarschijnlijk vooral janken over andere landen. De IAAF heeft McLaughlin met haar 2 wedstrijdjes nog tot Atleet van het Jaar gekozen in 2022 dus de bobo's vinden het wel best zo.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voert USADA uberhaupt controles uit bij eigen atleten of is het alleen janken over andere landen?
Zoals altijd doet Sifan maar weer watquote:Op zondag 12 mei 2024 11:16 schreef Starflyer het volgende:
Hassan heeft een 5000m gewonnen in Los Angeles.
https://www.ad.nl/andere-(...)-kilometer~aa064106/
Als Beamish en Cheruiyot onderaan het lijstje inschrijftijden staan dan heb je wel een aardig veld jaquote:Op maandag 13 mei 2024 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Diamond League Eugene 25 mei met Bowerman Mile met volgende indrukwekkende veld;
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |