quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Huilend de vleesmangel vullen tot er ooit een akkoord gevonden kan worden.
Veel meer zit er volgens mij niet in.
Op mijn sinterklaaslijstje staat dat ze vandaag tot een akkoord komen met Rusland. Maar die kans acht ik net zo groot als dat al het grondgebied weer terug wordt verovert, inclusief de Krim.
roemenie moet de onbezette delen van Oekraine confisqeren alsmede moldova en er een aparte provincie van roemenie van makenquote:Op woensdag 21 februari 2024 00:38 schreef Delenlill het volgende:
https://www.understanding(...)and-ethnic-cleansing
[..]
Een goed overzicht over wat Rusland nu precies allemaal doet in de bezette gebieden met de Oekraïense bevolking. Wat in mijn optiek prima kan vallen onder genocide dus.
Nee, jij bent blij dat Putin aan de knoppen draait.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja en daarom moeten we blij zijn dat jij niet aan de knoppen draait.
Er is geen andere optie.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:40 schreef aTypisch het volgende:
Of natuurlijk gewoon knokken tot de laatste man ja toch. Democratie beschermen ditdat, orcs kapot maken 4life
Heb je ook maar een flard bewijs dat rusland zich aan dat akkoord gaat houden?quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Op mijn sinterklaaslijstje staat dat ze vandaag tot een akkoord komen met Rusland. Maar die kans acht ik net zo groot als dat al het grondgebied weer terug wordt verovert, inclusief de Krim.
Dat staat ook op zijn verlanglijstje maar vermoedelijk is dat prijskaartje te duur.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Heb je ook maar een flard bewijs dat rusland zich aan dat akkoord gaat houden?
Kan gebeuren hé, met die zwakke roebel.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat staat ook op zijn verlanglijstje maar vermoedelijk is dat prijskaartje te duur.
Ik denk dat dat niet uitmaakt. De Oekrainers kunnen gewoon niet vechten en zullen dus ook verliezen. Als je je zo laat kennen door zo'n belangrijk punt te verliezen met zoveel man weet je gewoon niet waar je mee bezig bent.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:01 schreef skrn het volgende:
Nee, EU/VS moet echt meer gaan leveren, anders gaat dit mis.
Tja Iran leverde al langer. Zullen dit ook wel doen als middelvinger richting USA. Vraag mij af of Rusland die voertuigen erbij krijgt.quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:45 schreef Ulx het volgende:
[x]https://twitter.com/ColbyBadhwar/status/1760309656902090870[/x]
Goh, een escalatie. Wat heeft het westen verkeerd gedaan dat zoiets nodig was? Het is tenslotte altijd onze schuld als de Russen escaleren.
Wut?quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet uitmaakt. De Oekrainers kunnen gewoon niet vechten en zullen dus ook verliezen. Als je je zo laat kennen door zo'n belangrijk punt te verliezen met zoveel man weet je gewoon niet waar je mee bezig bent.
[..]
Eerst geef je aan dat Oekraïne niet veel anders kan dan doorvechten. En daarna volgt een cynische opmerking over het feit dat Oekraïne blijft doorvechten.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:40 schreef aTypisch het volgende:
Of natuurlijk gewoon knokken tot de laatste man ja toch. Democratie beschermen ditdat, orcs kapot maken 4life
Ik verwacht niets van Oekraïnequote:Op woensdag 21 februari 2024 17:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
[..]
Eerst geef je aan dat Oekraïne niet veel anders kan dan doorvechten. En daarna volgt een cynische opmerking over het feit dat Oekraïne blijft doorvechten.
Wat verwacht je nou van Oekraïne? Of ligt het volgens jou aan Oekraïne dat er momenteel geen akkoord gevonden kan worden?
Je bent alleen heel erg 'concerned' over al die doden.quote:
Verwacht je wel iets van Rusland?quote:
nee, jij?quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Verwacht je wel iets van Rusland?
jupquote:Op woensdag 21 februari 2024 17:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent alleen heel erg 'concerned' over al die doden.
Het komt wel redelijk overeen met wat de Oekraïnse media vertelt:quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Echt neutraal is hij niet maar interessant is het zeker.
Ok, laat ik de vraag anders stellen. Welk morele oordeel geef je over het besluit van Oekraïne om momenteel te blijven doorvechten, en/of zijn opstelling in het kader van eventuele onderhandelingen? Die heb je ongetwijfeld wel, anders snap ik je cynische opmerking niet.quote:
Mooi stukje wanhopige flamebait weer.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:40 schreef aTypisch het volgende:
Maar dat vertaalt zich wonder boven wonder naar dat oekraine dit, dat, zus, zo, moet doen, ipv dat de agressor moet kappen?quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:31 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jup
miljoenen slachtoffers is toch verdrietig
En omdat dat vooral Russische soldaten zijn moet Oekraïne maar medelijden tonen door zich over te geven?quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:31 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jup
miljoenen slachtoffers is toch verdrietig
Behalve dat ze gewoon doorgaan met talloze soldaten de gehaktmolen in blijven draaien waardoor Oekraïne gedwongen blijft om haar land te verdedigen, verwacht ik dat er in Rusland door Rusland mensen uit ramen blijven vallen.quote:
Kracht van de herhaling he?quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:36 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Mooi stukje wanhopige flamebait weer.
oh nou voor jou dan: putin moet nu stoppen en/of morgen dood!quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat vertaalt zich wonder boven wonder naar dat oekraine dit, dat, zus, zo, moet doen, ipv dat de agressor moet kappen?
neequote:Op woensdag 21 februari 2024 17:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En omdat dat vooral Russische soldaten zijn moet Oekraïne maar medelijden tonen door zich over te geven?
dit topic staat vol met een soort van eis naar die mensen toe: knokken tot de dood, no mercy en de wapens worden geregeldquote:Op woensdag 21 februari 2024 17:36 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Mooi stukje wanhopige flamebait weer.
Geavanceerder materiaal wellicht, maar ook munitietekorten. Bovendien verliezen de Russen natuurlijk veel mannen tijdens het oprukken maar de Oekraïners verliezen veel manschappen tijdens bombardementen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:14 schreef franske19 het volgende:
[..]
Meer een factor 10 of meer schat ik. Oekraïne heeft veel geavanceerder materiaal en speelt het veel slimmer. Ze moeten ook wel want ze kunnen niet zomaar (tien)duizenden soldaten opofferen voor een kapot geschoten dorpje.
Aan de Oekraïnse kant lijkt het ook steeds mis te gaan bij het te laat terugtrekken:quote:Oleh said that by January, the remaining troops began rationing their bullets for rifles and machine guns, as well as food and water intake.
“A 1.5-liter bottle of drinking water was (what we had) for three people, for four days at least,” Oleh said, recalling the dire survival conditions.
The positions across Zenit have suffered heavily due to Russia’s constant use of guided air bombs, cluster munitions, and other weapons.
Het vervelende van dat late terugtrekken is ook dat er veel materieel verloren is gegaan.quote:While agreeing that the Avdiivka defense was effective in grinding down Russia’s offensive capability that could be used elsewhere, Western military experts also criticized Ukraine for carrying out the retreat too late. Military analysts pointed out that Ukraine has made similar costly mistakes in Bakhmut, Soledar, and Sievierodonetsk.
En als die dat nou niet doet?quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:45 schreef aTypisch het volgende:
oh nou voor jou dan: putin moet nu stoppen en/of morgen dood!
Oh nou het is maar goed dat Churchill dat toendertijd ook niet heeft gedaan. Onee wacht.quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:45 schreef aTypisch het volgende:
dit topic staat vol met een soort van eis naar die mensen toe: knokken tot de dood, no mercy en de wapens worden geregeld
ook zonder enig einddoel dat binnen bereik is
maar je hebt een nieuw woordje geleerd zie ik, leuk
quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als die dat nou niet doet?
Welke opties heeft oekraine dan?
[..]
Teringquote:Op woensdag 21 februari 2024 17:47 schreef ExTec het volgende:
Hoe ze vatnik staal maken.
[x]https://twitter.com/BeRuzzia/status/1760339978595233897[/x]
ah, ook hier weer iemand die dit ziet als een wereldoorlogquote:Op woensdag 21 februari 2024 17:47 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Oh nou het is maar goed dat Churchill dat toendertijd ook niet heeft gedaan. Onee wacht.
stukje mordorquote:Op woensdag 21 februari 2024 17:47 schreef ExTec het volgende:
We hebben het hier veteranen die daadwerkelijk ooggetuigen waren van waar de Rus in toe staat was. Die eeuwige vrees voor het communisme in de USA komt niet van wat propaganda.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Meh, WW2 was gewoon klaar in ‘45 hoor. Ik zie eerder WW2 een verlenging van de eerste dan de koude oorlog er één van de tweede.
Nu kan een Rus er anders tegenaan kijken als hij het westen als 1 grote hoop ziet, maar de directe conflicten van WW2 waren wel uitgevochten. Wel zijn de verhoudingen na WW2 geheel anders komen te liggen en de spanningen die dat met zich meebracht zijn er nog altijd.
Over musea gesproken; ik zeg niet dat je naar Japan moet, deed ik zelf ook niet immers (zou wel willen), maar als je gaat kun je daar bezoeken over de gevolgen van een atoombom. Goeie lessen die we niet moeten vergeten. Het gooien van zo’n ding moeten we ten aller tijden proberen te voorkomen. Ook al is het een reactie op 1 van Rusland.
Holy fucking shitquote:Op woensdag 21 februari 2024 17:47 schreef ExTec het volgende:
leuk onderwerp als je zo pro grote overheid bent in NLquote:Op woensdag 21 februari 2024 17:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Note toen ik er was, was er veel aandacht voor WOII en ook over de rol die we zelf gespeeld hebben in Europa als het gaat om bijvoorbeeld de Joden vervolging.
Ah ok dus de imperialistische agressie en de genocide is allemaal maar heel normaal. Gelukkig, dan kunnen we morgen weer zaken doen met Putler.quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:50 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah, ook hier weer iemand die dit ziet als een wereldoorlog
want types als Hitler zijn geen uitzondering, maar meer regel in de geschiedenis
derhalve is het handig om die periode aan te halen als het gaat over putin, rusland en co
ofzo
goeie!
hihihi putler!quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:01 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Ah ok dus de imperialistische agressie en de genocide is allemaal maar heel normaal. Gelukkig, dan kunnen we morgen weer zaken doen met Putler.
Ik ben daar geweest, maar geen tentoonstelling over waarom Churchill zo'n hekel aan Nederlanders had. Ik zet mijn geld in op de Boerenoorlogen, maar enlighten me..quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je overigens wat wilt zien van wat de verschillende oorlogen vanaf WOI tot en met nu, kan ik je het oorlog museum in Londen aanraden... Leer je meteen waarom een Churchill een terechte afkeer van ons Nederlanders had.
https://www.visitlondon.c(...)al-war-museum-london
JaMaAr AmEriKa.quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hihihi putler!
de meest imperialistische macht is overigens niet rusland na ww2 of meer recent hoor
doe maar een gokje wie wel
voor het goedpraten van genocide moet je ook niet bij mij zijn, wel in dit topic: Ulx in NWS / Oorlog Israël - Hamas - #246 Alle ogen op Rafah en Den Haag
daar is dat wat normaler
je begint zelf over tijden van de tweede wereldoorlog manquote:
quote:Commander of the 7th Tactical Aviation Brigade: Ukraine currently has more combat aircraft than it did before the invasion
The Ukrainian Air Force has significantly increased the number of combat aircraft since the full-scale invasion.
Yevhen Bulatsik, commander of the 7th Tactical Aviation Brigade, reported on this.
“At the moment, we have much more of them than we had at the time of the full-scale invasion,” Yevhen Bulatsyk noted.
The officer emphasized that this was due to the engineering and technical staff, who continued to repair the aircraft under any conditions.
“All crews are prepared to perform tasks day and night, in simple and difficult weather conditions,” added Yevhen Bulatsyk.
However, Yevhen Bulatsyk noted that Ukrainian aircraft lack weapons.
“I don’t mean the equipment, but the means of destruction, in particular, air power. This combination of capabilities, albeit a smaller number of precision weapons, prevails over the mass of inaccurate weapons,” the commander shared.
He noted that Russia’s aircraft industry is much better developed than Ukraine’s, and they were able to modernize their existing fleet of Soviet-era aircraft.
“Due to the sanctions, the pace of production of their new aircraft has slowed down, so they are focusing more on modernizing the old fleet,” Bulatsyk said.
In 2022-2023, the Allies transferred about a dozen Soviet-era planes and helicopters to Ukraine.
Slovakia handed over the largest number of fighter jets to Ukraine, 13 MiG-29s for Kyiv, the transfer of which was completed on April 17.
At the same time, Ukraine will receive the first F-16 fighter jets in 2024, but it all depends on the results of the training of Ukrainian pilots.
quote:Bringing order to the border: why Ukraine and Poland need help from Frontex
The past few months have seen regular disruptions to movement at the Ukrainian-Polish border (and occasionally at borders with Ukraine's other Western neighbours). It’s now clear that none of the existing mechanisms – whether these are part of integrated border management, diplomacy, or technocratic negotiations – are effective.
And the situation with Poland is escalating in terms of both rhetoric and actions.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ook een gedeelte over de geheime dienst. Hing een lijstje met bekende spionnen voor o.a. de Duitser tijdens beide Wereld Oorlogen. Stonden best veel Nederlanders op. Maar dat is natuurlijk niet DE reden waarom Churchill niet zo happig was op ons Nederlanders. Dat had meer te maken met onze neutrale houding in beide oorlogen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik ben daar geweest, maar geen tentoonstelling over waarom Churchill zo'n hekel aan Nederlanders had. Ik zet mijn geld in op de Boerenoorlogen, maar enlighten me..
Ik ben trots op ons Nederlands verzet en ons leger. Maar dat maakt niet dat ik geen oog heb voor o.a. de hoeveelheid Joden die verraden zijn hier...quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:00 schreef aTypisch het volgende:
[..]
leuk onderwerp als je zo pro grote overheid bent in NL
stukje alles verzamelen en lekker tegen je eigen bevolking gebruiken
Is dit serieus? Een factor 10?!quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:14 schreef franske19 het volgende:
[..]
Meer een factor 10 of meer schat ik. Oekraïne heeft veel geavanceerder materiaal en speelt het veel slimmer. Ze moeten ook wel want ze kunnen niet zomaar (tien)duizenden soldaten opofferen voor een kapot geschoten dorpje.
Gezien de vele parallellen met de geschiedenis waar jij kennelijk geen lessen uit wil trekken. Overigens waren er toen ook mensen zo stompzinnig om te denken dat bukken voor een genocidale dictator zinvol was.quote:Op woensdag 21 februari 2024 18:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je begint zelf over tijden van de tweede wereldoorlog man
met je 'JaMaAr'
ik dacht ik gooi er even een relevantere opmerking in, omdat je ook zelf begint over imperialisme
ook jij sterkte
Nederland was ten tijde van de eerste wereldoorlog erg anti-Brits, wat gezien de voorgeschiedenis niet meer dan logisch is.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Was ook een gedeelte over de geheime dienst. Hing een lijstje met bekende spionnen voor o.a. de Duitser tijdens beide Wereld Oorlogen. Stonden best veel Nederlanders op. Maar dat is natuurlijk niet DE reden waarom Churchill niet zo happig was op ons Nederlanders. Dat had meer te maken met onze neutrale houding in beide oorlogen.
noem ze eens dan?quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:22 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Gezien de vele parallellen met de geschiedenis waar jij kennelijk geen lessen uit wil trekken. Overigens waren er toen ook mensen zo stompzinnig om te denken dat bukken voor een genocidale dictator zinvol was.
Exact. Vanwege oa de Boerenoorlogen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 19:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nederland was ten tijde van de eerste wereldoorlog erg anti-Brits, wat gezien de voorgeschiedenis niet meer dan logisch is.
Ik heb ook niks gezegd over de reden dan wel aanleiding. Het is gewoon akward die lijst vol Nederlandersquote:Op woensdag 21 februari 2024 19:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nederland was ten tijde van de eerste wereldoorlog erg anti-Brits, wat gezien de voorgeschiedenis niet meer dan logisch is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |