Hebben ze ook niet, maar wij zouden wel de valse keuze hebben om dat te doen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:20 schreef StateOfMind het volgende:
Oekrane verdedigt zich, ze vechten voor hun voortbestaan.
Ze hebben niet de optie om dan maar gewoon te stoppen.
Daar kon je vergif op innemen (pun intendedquote:Op woensdag 21 februari 2024 11:23 schreef Momo het volgende:
[x]https://twitter.com/obk/status/1760248353751720211[/x]
Jammer dat die kritische Amerikaanse vragensteller weg is.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:23 schreef Momo het volgende:
[x]https://twitter.com/obk/status/1760248353751720211[/x]
Ik vraag hetquote:Op woensdag 21 februari 2024 11:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Onder alle omstandigheden…
We lachen Rusland 2 jaar uit omdat ze zo incapabel zijn. Nu worden zaken iets penibeler en meteen moeten we Rusland maar binnenvallen.
quote:Vrouw vast in Rusland omdat ze 46 euro gaf aan Oekraense stichting
https://nos.nl/artikel/25(...)oekraiense-stichting
In Rusland is een Russisch-Amerikaanse vrouw opgepakt omdat ze geld zou hebben ingezameld voor het Oekraense leger. De Russische inlichtingendienst FSB beschuldigt haar van verraad.
De FSB zegt dat het gaat om de 33-jarige Ksenia Khavana uit Los Angeles, die zowel de Russische als de Amerikaanse nationaliteit heeft. De onafhankelijke nieuwssite Mediazona schrijft dat ze de Amerikaanse nationaliteit had gekregen nadat ze met een Amerikaan was getrouwd.
Zelden was een spotprent zoooo treffend als die onderstequote:Op woensdag 21 februari 2024 11:35 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Natuurlijk. En zodra er ernstige troepen opbouw langs grenzen is met hier en daar een spelderprik is dingen voor zijn verstandig. Maar we zijn daar ver van verwijderd.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag het
Ben het voor de rest wel met je eens, vraag me ook af of rus die iets gaat proberen richting het westen realistisch is, maar ging me er om dat ook offensieve acties dus defensief kunnen zijn.
Schoppen, hou op hoor !quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo om je heen te schoppen hoor.
Het is vaker gezegd: het is niet zo gek dat dat zulke heftige reacties oproept, als je uit totale desinteresse of egosme roept dat we maar moeten stoppen en daarmee in feite zegt "zoek het lekker uit daar" ben je geen knip voor je neus waard.
Ik niet. Ik heb een broertje dood aan gespiegelde taal, als je het morele gelijk aan je zijde meent te hebben ga je natuurlijk niet oproepen om als eerste bommen te gaan gooien of een gehele bevolking als minderwaardig neer te zetten.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Schoppen, hou op hoor !
Ik ben niet voor de trollen ed. En ben ook niet voor de handen eraf trekken. Maar bij bijvoorbeeld een oorlog starten met Rusland puur om Oekrane ga ik wel ernstige bedenkingen hebben.
Opmerkingen over de eerste bom gooien ( en ja die discussie is al achterlijk en ik moet er niet serieus op ingaan) vindt ik wel dezelfde orde van grootte. Naast het gevaar voor de eigen samenleving, moet je ook rekening houden met de vele slachtoffers in Rusland. En ja ik weet het, hier zeggen we dan “een goeie Rus is een dooie Rus”.
Jawel. Ik denk dat de dreiging die van Rusland uitgaat ook de voornaamste reden is voor die betrokkenheid. Niet de Oekraners die onrecht worden aangedaan.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb een broertje dood aan gespiegelde taal, als je het morele gelijk aan je zijde meent te hebben ga je natuurlijk niet oproepen om als eerste bommen te gaan gooien of een gehele bevolking als minderwaardig neer te zetten.
Door de directe en indirecte dreigementen en pogingen tot chantage aan ons adres zijn "we" in meer of mindere mate wel degelijk betrokken bij de oorlog natuurlijk. Putin roept niet voor niets vaker dat het westen zich er niet mee moet bemoeien/stoppen met wapens leveren.
We denken er in grote lijnen hetzelfde over hoor, ik weet wel waar je op doelt.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jawel. Ik denk dat de dreiging die van Rusland uitgaat ook de voornaamste reden is voor die betrokkenheid. Niet de Oekraners die onrecht worden aangedaan.
Natuurlijk, Putin is een enorme lul en die inval fout. Het is dus makkelijk voor ons een partij aan te hangen en we kunnen ook roepen dat deze partij in grote lijnen tot de goeie. Behoort.
Maar, in mijn optiek slaat dat dus iets te ver door. Ik maakte de sportwedstrijdvergelijking van de week al. Over de ene kant veel lof en lullen we een hoop goed. De andere kant is de vijand en die mogen allemaal sterven.
En dit gaat zo ver als een, halfbakken genuanceerde opmerking, over het minderwaardig zijn van de complete Russische bevolking.
Afijn, ik weet ook dat ik roep om een nuance die lastig aan te brengen is. Ik zal wel weer wat minder gaan reageren, gezien de eindeloze discussies die daar weer uit voort zullen vloeien.
Niet die negeren dat gewoon. Zoals wel meer dingen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar kon je vergif op innemen (pun intended), dat die mensen naar het front zouden 'mogen'.
Ben benieuwd naar de gebruikelijke goedpraters.
Het is gewoon slecht nieuws. Ik geloof zeker dat Rusland meer aan troepen en materieel verliest, maar meer dan een factor 2 tot 3 lijkt me overdreven. En met zulke verhoudingen staat Oekraine er gewoon niet goed voor, daar moeten we eerlijk over zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
Omdat hier ook veel mensen lezen maar niet reageren weet ik dat er mensen zijn die dit interessant vinden. Even een andere blik op wat er in Adviika gebeurd is.
Als je kritisch kijkt kan je ook het volgende patroon zien terug komen. Rusland en Oekrane vechten maanden of jaren om een plaats. Steeds geeft Zelensky aan dat het een belangrijke plaats is en als het dan bijna veroverd wordt door de Russen dan stelt het ineens niks meer voor. Zelensky himself is notabene in Adviika bij een plek gestaan waar hij vol trots zei dat het zou worden verdedigd omdat het zo belangrijk is. Vervolgens wordt het overal in de westerse media gebagataliseerd "ja is geen belangrijke plaats, dus boeiend dat het veroverd of kapot geschoten is". Dit deden ze bij Bachmoet, nu bij Adviika, gaan ze dat ook doen bij Kiev?
Helaas moet ik deze alinea ook toevoegen anders krijg ik allemaal schuimbekende Fokkers over mij heen dus ik zal hem er maar in gooien. Ik ben TEGEN de invasie van Rusland in Oekrane, ik zie Oekrane als een soeverijn land waaruit RUSLAND moet oprotten. Daarna mag Rusland opdraaien voor alle gemaakte kosten, excuses aanbieden etc etc. Ik ben dus kritisch over de berichtgeving maar sta wel achter Oekrane (dus rustig aan jongens).
Ik heb btw al zowel vaker filmpjes gekeken van Dellendill als van HistoryLegends. Waarheid is ergens in het midden.
EDIT en pro westerse Telegraaf, of moet ik zeggen pro onderbuik wat willen mensen lezen krant meld ook
https://www.telegraaf.nl/(...)ugtocht-uit-avdiivka
terwijl er eerder berichten waren dat het een succesvolle terugtrekking was
Nuance met betrekking tot de Russische bevolking is prima. Maar aan het Russische regime valt weinig te nuanceren toch? Het is niks anders dan een kwaadaardig en moorddadig regime dat niks geeft om mensenlevens.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jawel. Ik denk dat de dreiging die van Rusland uitgaat ook de voornaamste reden is voor die betrokkenheid. Niet de Oekraners die onrecht worden aangedaan.
Natuurlijk, Putin is een enorme lul en die inval fout. Het is dus makkelijk voor ons een partij aan te hangen en we kunnen ook roepen dat deze partij in grote lijnen tot de goeie. Behoort.
Maar, in mijn optiek slaat dat dus iets te ver door. Ik maakte de sportwedstrijdvergelijking van de week al. Over de ene kant veel lof en lullen we een hoop goed. De andere kant is de vijand en die mogen allemaal sterven.
En dit gaat zo ver als een, halfbakken genuanceerde opmerking, over het minderwaardig zijn van de complete Russische bevolking.
Afijn, ik weet ook dat ik roep om een nuance die lastig aan te brengen is. Ik zal wel weer wat minder gaan reageren, gezien de eindeloze discussies die daar weer uit voort zullen vloeien.
Waarom zou dat overdreven zijn> Oekrane is nu aan het verdedigen. Niet in de aanval. En verdedigen is nou eenmaal een stuk makkelijker dan aanvallenquote:Op woensdag 21 februari 2024 14:01 schreef skrn het volgende:
maar meer dan een factor 2 tot 3 lijkt me overdreven
Oekraine verdedigt maar het is duidelijk dat Rusland meer wapens en munitie heeft Als ik Oryx kijk, is de ratio van materieelverliezen over de gehele oorlog ook ongeveer 1;3, dus Rusland verliest 3 x zo veel als Oekraine.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom zou dat overdreven zijn> Oekrane is nu aan het verdedigen. Niet in de aanval. En verdedigen is nou eenmaal een stuk makkelijker dan aanvallen
Echt neutraal is hij niet maar interessant is het zeker.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
Omdat hier ook veel mensen lezen maar niet reageren weet ik dat er mensen zijn die dit interessant vinden. Even een andere blik op wat er in Adviika gebeurd is.
Als je kritisch kijkt kan je ook het volgende patroon zien terug komen. Rusland en Oekrane vechten maanden of jaren om een plaats. Steeds geeft Zelensky aan dat het een belangrijke plaats is en als het dan bijna veroverd wordt door de Russen dan stelt het ineens niks meer voor. Zelensky himself is notabene in Adviika bij een plek gestaan waar hij vol trots zei dat het zou worden verdedigd omdat het zo belangrijk is. Vervolgens wordt het overal in de westerse media gebagataliseerd "ja is geen belangrijke plaats, dus boeiend dat het veroverd of kapot geschoten is". Dit deden ze bij Bachmoet, nu bij Adviika, gaan ze dat ook doen bij Kiev?
Helaas moet ik deze alinea ook toevoegen anders krijg ik allemaal schuimbekende Fokkers over mij heen dus ik zal hem er maar in gooien. Ik ben TEGEN de invasie van Rusland in Oekrane, ik zie Oekrane als een soeverijn land waaruit RUSLAND moet oprotten. Daarna mag Rusland opdraaien voor alle gemaakte kosten, excuses aanbieden etc etc. Ik ben dus kritisch over de berichtgeving maar sta wel achter Oekrane (dus rustig aan jongens).
Ik heb btw al zowel vaker filmpjes gekeken van Dellendill als van HistoryLegends. Waarheid is ergens in het midden.
EDIT en pro westerse Telegraaf, of moet ik zeggen pro onderbuik wat willen mensen lezen krant meld ook
Vroeger maakten we in Nederland ook ammunitie. Er moet gewoon snel meer ammo worden gemaakt. Mogelijk met subsidie en hoe sneller hoe beter. Al is het alleen al zodat er minder uit de USA komt en wij weer minder afhankelijk van Amerika zal zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:01 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is gewoon slecht nieuws. Ik geloof zeker dat Rusland meer aan troepen en materieel verliest, maar meer dan een factor 2 tot 3 lijkt me overdreven. En met zulke verhoudingen staat Oekraine er gewoon niet goed voor, daar moeten we eerlijk over zijn.
En overwinningen, hoe bloedig ook, kunnen moraal opzwepen en recrutering makkelijker maken. Het is voor Rusland makkelijker aan troepen ze komen, al komen ze uit Nepal of Noord-Korea, als Rusland aan de winnende hand is. Simpel zat.
Nee, EU/VS moet echt meer gaan leveren, anders gaat dit mis.
Als je een keer wat tijd vrij hebt, dan moet je even naar het oorlogs museum in Bastogne (BE). Daar was/is een expositie over dat de oorlog volgens vele WOII nooit geheel over is geweest. Met de val van de Sovjet Unie hadden ze een paar decennia hoop, totdat Putin aan de macht kwam en van Rusland langzaam weer een dictatoriale staat maakte.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
God, ts wordt vergruist, maar zulke teksten worden geliked.. Dat nooit meer riepen we na WW2, maar ondertussen zijn de mensen die dat riepen meest overleden.
Ik heb het dan ook nergens over 'de mening van een ander'.quote:Op woensdag 21 februari 2024 01:16 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Een echokamer van welke kant dan ook is niet gewenst. Dus wat is er mis met een mening van andere? Ik vind de kremlintrollen al veel minder hier aanwezig dan 1.5j terug. De discussies zijn een stuk beter.
En ik stoor mij juist weer aan de users die denken dat Oekrane met vlag en wimpel uit deze strijdt komt en Rusland met nog max 2 jaar verslagen is.. maar wie ben ik.
Het is Putin die roept dat Rusland in oorlog is met het westen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb een broertje dood aan gespiegelde taal, als je het morele gelijk aan je zijde meent te hebben ga je natuurlijk niet oproepen om als eerste bommen te gaan gooien of een gehele bevolking als minderwaardig neer te zetten.
Door de directe en indirecte dreigementen en pogingen tot chantage aan ons adres zijn "we" in meer of mindere mate wel degelijk betrokken bij de oorlog natuurlijk. Putin roept niet voor niets vaker dat het westen zich er niet mee moet bemoeien/stoppen met wapens leveren.
De usual suspects maken deel uit van pogingen om de export naar Oekraine te blokkeren. (let op: niet import uit)quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:48 schreef Ulx het volgende:
[x]https://twitter.com/United24media/status/1760260771471036627[/x]
Maar ja, je moet de boeren begrijpen hoor. Want boeren goed.
Niet om het goed te praten maar die tegenstelling is wel te verklaren.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
Het is wel te verklaren: je wilt je verdedigers motiveren om goed te verdedigen, n als het voor je tegenstander een gehaktmolen is dan wil je hen k motiveren om mensen de gehaktmolen in te blijven sturen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:47 schreef LethalNinja het volgende:
Alweer? Dit is toch gewoon dezelfde plek als waar gisteren al over gesproken is, of niet?quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:17 schreef polderturk het volgende:
Russische militairen zijn alweer afgeslacht.
[x]https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1760072013274648664[/x]
Ja die hadden we al gepost. Maar er is wel een nieuwe slachting onder Vuhledar:quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:17 schreef polderturk het volgende:
Russische militairen zijn alweer afgeslacht.
[x]https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1760072013274648664[/x]
Dat was ook mijn gedachte ja.quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:23 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Het is wel te verklaren: je wilt je verdedigers motiveren om goed te verdedigen, n als het voor je tegenstander een gehaktmolen is dan wil je hen k motiveren om mensen de gehaktmolen in te blijven sturen.
En als het dan vervolgens toch valt, kun je niet gaan roepen dat nu alles verloren is, want je moet je mensen blijven motiveren, dus probeer je het te downplayen.
Over dat terugtrekken heb ik nu verschillende dingen gehoord over verschillende locaties: dat terugtrekken uit X bijzonder succesvol was, maar terugtrekken uit Y minder succesvol is verlopen. Misschien dat dat de tegenstrijdige verhalen verklaart?
quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:57 schreef Anton91 het volgende:
Opgeruimd staat netjes![]()
[x]https://twitter.com/Liveuamap/status/1760210203503423862?s=20[/x]
Waar blijven de gebruikelijke escalatie 😱 roepers nu?quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:45 schreef Ulx het volgende:
[x]https://twitter.com/ColbyBadhwar/status/1760309656902090870[/x]
Goh, een escalatie. Wat heeft het westen verkeerd gedaan dat zoiets nodig was? Het is tenslotte altijd onze schuld als de Russen escaleren.
Nee, mensen voor warmonger uitmaken doen we alleen als het het westen is dat wapens levert.quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waar blijven de gebruikelijke escalatie 😱 roepers nu?
Meh, WW2 was gewoon klaar in ‘45 hoor. Ik zie eerder WW2 een verlenging van de eerste dan de koude oorlog er n van de tweede.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:59 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je een keer wat tijd vrij hebt, dan moet je even naar het oorlogs museum in Bastogne (BE). Daar was/is een expositie over dat de oorlog volgens vele WOII nooit geheel over is geweest. Met de val van de Sovjet Unie hadden ze een paar decennia hoop, totdat Putin aan de macht kwam en van Rusland langzaam weer een dictatoriale staat maakte.
Dus nee wat er allemaal gebeurt is gedurende WOII willen we nooit meer, toch zijn de Russen weer begonnen met soortgelijke misdaden... Waarbij het met de dag duidelijker aan het worden is. Voor de vrijheid van onze Oekraense vrienden en die van ons zelf komen we vrijwel zeker niet onder een WOIII uit.
Of Putin moet tot inkeer komen of uit een raam pleuren.
Ja maar ik ben neutraal!quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, mensen voor warmonger uitmaken doen we alleen als het het westen is dat wapens levert.
Dan lees je wel over hele teksten heen denk ik dan.quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:03 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook nergens over 'de mening van een ander'.
Ik zie hier maar weinig mensen die denken dat het appeltje-eitje is voor Oekrane om Rusland te verslaan. Als ze er zijn, is het eenvoudig te negeren, anders dan de constante herhaling van bewezen Kremlin-talking points.
Ik zie hier vooral veel mensen die HOPEN dat Oekrane wint.
Kremlin-talking points zijn niet het equivalent daarvan aan de andere kant van het spectrum; dat is een valse analogie.
Meer een factor 10 of meer schat ik. Oekrane heeft veel geavanceerder materiaal en speelt het veel slimmer. Ze moeten ook wel want ze kunnen niet zomaar (tien)duizenden soldaten opofferen voor een kapot geschoten dorpje.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:01 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is gewoon slecht nieuws. Ik geloof zeker dat Rusland meer aan troepen en materieel verliest, maar meer dan een factor 2 tot 3 lijkt me overdreven. En met zulke verhoudingen staat Oekraine er gewoon niet goed voor, daar moeten we eerlijk over zijn.
En overwinningen, hoe bloedig ook, kunnen moraal opzwepen en recrutering makkelijker maken. Het is voor Rusland makkelijker aan troepen ze komen, al komen ze uit Nepal of Noord-Korea, als Rusland aan de winnende hand is. Simpel zat.
Nee, EU/VS moet echt meer gaan leveren, anders gaat dit mis.
Ik heb ook nooit anders beweerd.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nuance met betrekking tot de Russische bevolking is prima. Maar aan het Russische regime valt weinig te nuanceren toch? Het is niks anders dan een kwaadaardig en moorddadig regime dat niks geeft om mensenlevens.
Neenquote:Op woensdag 21 februari 2024 09:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Net zoals jouw wens dat Oekrane stopt met vechten op jouw wensenlijstje staat? Kinderachtig ventje ben je ook.
Huilend de vleesmangel vullen tot er ooit een akkoord gevonden kan worden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:30 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat moet Oekrane volgens jou doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |