abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2024 @ 17:46:33 #226
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212526643
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:45 schreef aTypisch het volgende:
oh nou voor jou dan: putin moet nu stoppen en/of morgen dood!
En als die dat nou niet doet?

Welke opties heeft oekraine dan?
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  woensdag 21 februari 2024 @ 17:47:44 #227
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212526655
Hoe ze vatnik staal maken.

twitter
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212526656
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:45 schreef aTypisch het volgende:

dit topic staat vol met een soort van eis naar die mensen toe: knokken tot de dood, no mercy en de wapens worden geregeld
ook zonder enig einddoel dat binnen bereik is
maar je hebt een nieuw woordje geleerd zie ik, leuk :)
Oh nou het is maar goed dat Churchill dat toendertijd ook niet heeft gedaan. Onee wacht.
pi_212526661
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
En als die dat nou niet doet?

Welke opties heeft oekraine dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:38 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Huilend de vleesmangel vullen tot er ooit een akkoord gevonden kan worden.
Veel meer zit er volgens mij niet in.

Op mijn sinterklaaslijstje staat dat ze vandaag tot een akkoord komen met Rusland. Maar die kans acht ik net zo groot als dat al het grondgebied weer terug wordt verovert, inclusief de Krim.
  woensdag 21 februari 2024 @ 17:49:42 #230
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212526675
quote:
Tering :X :X :X
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212526678
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:47 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Oh nou het is maar goed dat Churchill dat toendertijd ook niet heeft gedaan. Onee wacht.
ah, ook hier weer iemand die dit ziet als een wereldoorlog :')
want types als Hitler zijn geen uitzondering, maar meer regel in de geschiedenis
derhalve is het handig om die periode aan te halen als het gaat over putin, rusland en co

ofzo
goeie!
pi_212526685
quote:
stukje mordor
  woensdag 21 februari 2024 @ 17:54:55 #233
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212526721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Meh, WW2 was gewoon klaar in ‘45 hoor. Ik zie eerder WW2 een verlenging van de eerste dan de koude oorlog er één van de tweede.

Nu kan een Rus er anders tegenaan kijken als hij het westen als 1 grote hoop ziet, maar de directe conflicten van WW2 waren wel uitgevochten. Wel zijn de verhoudingen na WW2 geheel anders komen te liggen en de spanningen die dat met zich meebracht zijn er nog altijd.

Over musea gesproken; ik zeg niet dat je naar Japan moet, deed ik zelf ook niet immers (zou wel willen), maar als je gaat kun je daar bezoeken over de gevolgen van een atoombom. Goeie lessen die we niet moeten vergeten. Het gooien van zo’n ding moeten we ten aller tijden proberen te voorkomen. Ook al is het een reactie op 1 van Rusland.
We hebben het hier veteranen die daadwerkelijk ooggetuigen waren van waar de Rus in toe staat was. Die eeuwige vrees voor het communisme in de USA komt niet van wat propaganda.

Die veteranen wisten dat hun nakomelingen ooit weer naar Europa moesten. Totdat de Sovjet Unie en de muur viel.

Als je overigens wat wilt zien van wat de verschillende oorlogen vanaf WOI tot en met nu, kan ik je het oorlog museum in Londen aanraden... Leer je meteen waarom een Churchill een terechte afkeer van ons Nederlanders had.

https://www.visitlondon.c(...)al-war-museum-london

Note toen ik er was, was er veel aandacht voor WOII en ook over de rol die we zelf gespeeld hebben in Europa als het gaat om bijvoorbeeld de Joden vervolging.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_212526753
quote:
Holy fucking shit :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_212526774
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Note toen ik er was, was er veel aandacht voor WOII en ook over de rol die we zelf gespeeld hebben in Europa als het gaat om bijvoorbeeld de Joden vervolging.

leuk onderwerp als je zo pro grote overheid bent in NL

stukje alles verzamelen en lekker tegen je eigen bevolking gebruiken :)
pi_212526784
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:50 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ah, ook hier weer iemand die dit ziet als een wereldoorlog :')
want types als Hitler zijn geen uitzondering, maar meer regel in de geschiedenis
derhalve is het handig om die periode aan te halen als het gaat over putin, rusland en co

ofzo
goeie!
Ah ok dus de imperialistische agressie en de genocide is allemaal maar heel normaal. Gelukkig, dan kunnen we morgen weer zaken doen met Putler.
pi_212526824
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:01 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Ah ok dus de imperialistische agressie en de genocide is allemaal maar heel normaal. Gelukkig, dan kunnen we morgen weer zaken doen met Putler.
hihihi putler!

de meest imperialistische macht is overigens niet rusland na ww2 of meer recent hoor
doe maar een gokje wie wel

voor het goedpraten van genocide moet je ook niet bij mij zijn, wel in dit topic: Ulx in NWS / Oorlog Israël - Hamas - #246 Alle ogen op Rafah en Den Haag
daar is dat wat normaler

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2024 18:07:37 ]
  woensdag 21 februari 2024 @ 18:09:21 #238
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212526845
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Als je overigens wat wilt zien van wat de verschillende oorlogen vanaf WOI tot en met nu, kan ik je het oorlog museum in Londen aanraden... Leer je meteen waarom een Churchill een terechte afkeer van ons Nederlanders had.

https://www.visitlondon.c(...)al-war-museum-london

Ik ben daar geweest, maar geen tentoonstelling over waarom Churchill zo'n hekel aan Nederlanders had. Ik zet mijn geld in op de Boerenoorlogen, maar enlighten me..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_212526865
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:05 schreef aTypisch het volgende:

[..]
hihihi putler!

de meest imperialistische macht is overigens niet rusland na ww2 of meer recent hoor
doe maar een gokje wie wel

voor het goedpraten van genocide moet je ook niet bij mij zijn, wel in dit topic: Ulx in NWS / Oorlog Israël - Hamas - #246 Alle ogen op Rafah en Den Haag
daar is dat wat normaler

JaMaAr AmEriKa.
pi_212526894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:11 schreef Cilantro het volgende:

[..]
JaMaAr AmEriKa.
je begint zelf over tijden van de tweede wereldoorlog man
met je 'JaMaAr'

ik dacht ik gooi er even een relevantere opmerking in, omdat je ook zelf begint over imperialisme

ook jij sterkte

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2024 18:14:43 ]
pi_212527148
https://mil.in.ua/en/news(...)before-the-invasion/
quote:
Commander of the 7th Tactical Aviation Brigade: Ukraine currently has more combat aircraft than it did before the invasion
The Ukrainian Air Force has significantly increased the number of combat aircraft since the full-scale invasion.

Yevhen Bulatsik, commander of the 7th Tactical Aviation Brigade, reported on this.

“At the moment, we have much more of them than we had at the time of the full-scale invasion,” Yevhen Bulatsyk noted.

The officer emphasized that this was due to the engineering and technical staff, who continued to repair the aircraft under any conditions.

“All crews are prepared to perform tasks day and night, in simple and difficult weather conditions,” added Yevhen Bulatsyk.

However, Yevhen Bulatsyk noted that Ukrainian aircraft lack weapons.

“I don’t mean the equipment, but the means of destruction, in particular, air power. This combination of capabilities, albeit a smaller number of precision weapons, prevails over the mass of inaccurate weapons,” the commander shared.

He noted that Russia’s aircraft industry is much better developed than Ukraine’s, and they were able to modernize their existing fleet of Soviet-era aircraft.

“Due to the sanctions, the pace of production of their new aircraft has slowed down, so they are focusing more on modernizing the old fleet,” Bulatsyk said.

In 2022-2023, the Allies transferred about a dozen Soviet-era planes and helicopters to Ukraine.

Slovakia handed over the largest number of fighter jets to Ukraine, 13 MiG-29s for Kyiv, the transfer of which was completed on April 17.

At the same time, Ukraine will receive the first F-16 fighter jets in 2024, but it all depends on the results of the training of Ukrainian pilots.
pi_212527243
https://www.eurointegrati(...)/2024/02/20/7180024/
quote:
Bringing order to the border: why Ukraine and Poland need help from Frontex
The past few months have seen regular disruptions to movement at the Ukrainian-Polish border (and occasionally at borders with Ukraine's other Western neighbours). It’s now clear that none of the existing mechanisms – whether these are part of integrated border management, diplomacy, or technocratic negotiations – are effective.

And the situation with Poland is escalating in terms of both rhetoric and actions.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:13:09 #243
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212527562
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik ben daar geweest, maar geen tentoonstelling over waarom Churchill zo'n hekel aan Nederlanders had. Ik zet mijn geld in op de Boerenoorlogen, maar enlighten me..
Was ook een gedeelte over de geheime dienst. Hing een lijstje met bekende spionnen voor o.a. de Duitser tijdens beide Wereld Oorlogen. Stonden best veel Nederlanders op. Maar dat is natuurlijk niet DE reden waarom Churchill niet zo happig was op ons Nederlanders. Dat had meer te maken met onze neutrale houding in beide oorlogen.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:14:58 #244
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212527581
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:00 schreef aTypisch het volgende:

[..]
leuk onderwerp als je zo pro grote overheid bent in NL

stukje alles verzamelen en lekker tegen je eigen bevolking gebruiken :)
Ik ben trots op ons Nederlands verzet en ons leger. Maar dat maakt niet dat ik geen oog heb voor o.a. de hoeveelheid Joden die verraden zijn hier...
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:20:02 #245
302965 skrn
pi_212527653
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:14 schreef franske19 het volgende:

[..]
Meer een factor 10 of meer schat ik. Oekraïne heeft veel geavanceerder materiaal en speelt het veel slimmer. Ze moeten ook wel want ze kunnen niet zomaar (tien)duizenden soldaten opofferen voor een kapot geschoten dorpje.
Is dit serieus? Een factor 10?!
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:22:23 #246
505462 Cilantro
pi_212527693
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je begint zelf over tijden van de tweede wereldoorlog man
met je 'JaMaAr'

ik dacht ik gooi er even een relevantere opmerking in, omdat je ook zelf begint over imperialisme

ook jij sterkte
Gezien de vele parallellen met de geschiedenis waar jij kennelijk geen lessen uit wil trekken. Overigens waren er toen ook mensen zo stompzinnig om te denken dat bukken voor een genocidale dictator zinvol was.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:22:24 #247
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212527694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:13 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Was ook een gedeelte over de geheime dienst. Hing een lijstje met bekende spionnen voor o.a. de Duitser tijdens beide Wereld Oorlogen. Stonden best veel Nederlanders op. Maar dat is natuurlijk niet DE reden waarom Churchill niet zo happig was op ons Nederlanders. Dat had meer te maken met onze neutrale houding in beide oorlogen.
Nederland was ten tijde van de eerste wereldoorlog erg anti-Brits, wat gezien de voorgeschiedenis niet meer dan logisch is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:26:05 #248
-1 #ANONIEM
pi_212527746
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:22 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Gezien de vele parallellen met de geschiedenis waar jij kennelijk geen lessen uit wil trekken. Overigens waren er toen ook mensen zo stompzinnig om te denken dat bukken voor een genocidale dictator zinvol was.
noem ze eens dan?

rusland is geen duitsland pre tweede wereldoorlog
in bijna niks

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2024 19:29:40 ]
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:26:13 #249
302965 skrn
pi_212527747
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nederland was ten tijde van de eerste wereldoorlog erg anti-Brits, wat gezien de voorgeschiedenis niet meer dan logisch is.
Exact. Vanwege oa de Boerenoorlogen.
  woensdag 21 februari 2024 @ 19:35:35 #250
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212527889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik heb ook niks gezegd over de reden dan wel aanleiding. Het is gewoon akward die lijst vol Nederlanders :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')