Waarom is dit 'typisch Nederlands'? Overtreden Nederlanders eerder regels dan bijvoorbeeld Belgen, Duitsers of Fransozen? En weet je zeker dat verbalisanten vergevingsgezinder zijn in andere landen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is wel zo typisch Nederlands, van de hardlopers die doen waar ze zelf in hebben tot de npc boa's die meteen een prent uitdelen.
Mijn ervaring is dat Nederlanders Hollanders veel meer een schijt aan de regels houding hebben dan bv Duitsers of Skandinaviers.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom is dit 'typisch Nederlands'? Overtreden Nederlanders eerder regels dan bijvoorbeeld Belgen, Duitsers of Fransozen? En weet je zeker dat verbalisanten vergevingsgezinder zijn in andere landen?
Als je ziet hoe het er bij onze zuiderburen aan toe gaat (de regels zijn daar sowieso vrij onnavolgbaar, soms per regio weer verschillend) trek ik zeer in twijfel of dit iets typisch Nederlands is.
Dat krijg je ook als de handhavers een stelletje pedante onpragmatische lapzwansen zijn en de regels soms te idioot voor woorden en ook zo worden toegepast. Op een gegeven moment weet je niet meer wat recht en krom is.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat Nederlanders Hollanders veel meer een schijt aan de regels houding hebben dan bv Duitsers of Skandinaviers.
Maar hoeveel zicht heb je op de situatie? Een eenzijdig jankverhaal van mensen die hun boete stom vinden? Met die standaard kunnen boetes wel afgeschaft worden. Maar dan is het ook niet goed.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik snap je punt, maar in deze specifieke situatie vind ik een boete nog steeds overdreven.
'Jeroen en Kees' vinden niet dat zij tot de bevolkingsgroep horen die beboet dient te worden. "Weet je hoeveel belasting ik wel niet betaal?' hoorde ik ooit iemand in een vergelijkbare situatie zeggenquote:Op woensdag 21 februari 2024 10:14 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Maar hoeveel zicht heb je op de situatie? Een eenzijdig jankverhaal van mensen die hun boete stom vinden? Met die standaard kunnen boetes wel afgeschaft worden. Maar dan is het ook niet goed.
Precies. Na zware regen per se door het bos willen lopen en doen alsof een verregend pad een onvoorziene omstandigheid is. Vervolgens je eigen inschattingsvermogen hoger beoordelen dan een regel voor de veiligheid en als je een boete krijgt moet ie gewoon niet zo flauw doen en echte criminelen gaan vangen. En natuurlijk je gelijk in de media proberen te halen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:21 schreef NoCigar het volgende:
[..]
'Jeroen en Kees' vinden niet dat zij tot de bevolkingsgroep horen die beboet dient te worden. "Weet je hoeveel belasting ik wel niet betaal?' hoorde ik ooit iemand in een vergelijkbare situatie zeggen. Dat enorme entitlement dat uit hun gezeur spreekt zegt echt alles.
Hoe zie je dat voor je? Geen regels? Maar wel mensen binnen laten?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:31 schreef MeneerPresident het volgende:
[..]
Xdxdxd het is een natuurgebied. Daar zouden helemaal geen regels moeten zijn, maar de natuur gewoon zijn gang laten gaan.
Er staat dat je op 'de paden' moet blijven volgens hem. Een ruiterpad is ook een pad, en als je daar loopt vertrapt je geen planten, of iig niet meer dan een paard. Maar kun je op het ruiterpad komen zonder van paden af te gaan? Waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:32 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Misschien is 'natuurbescherming' in deze inderdaad wat over de top, aangezien het een ruiterpad betreft en men zich niet kris kras door de natuur beweegt. Maar de regels dat men óók onder deze omstandigheden op de paden behoort te blijven zijn er nu eenmaal.
Citaat waaruit blijkt dat de natuur in veel gevallen toch wel een significante rol speelt bij deze regel:
[..]
Op 'de paden' blijven klinkt redelijk, want zulke paden zijn immers ook paden dus ze doen maar. Alleen zijn naast het betreden van de natuurzone wandelaars op een ruiterpad ook niet toegestaan.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er staat dat je op 'de paden' moet blijven volgens hem. Een ruiterpad is ook een pad, en als je daar loopt vertrapt je geen planten, of iig niet meer dan een paard. Maar kun je op het ruiterpad komen zonder van paden af te gaan? Waarschijnlijk niet.
Volgens mij worden er maar heel weinig boetes uitgedeeld in natuurgebieden in Nederland, dus dat valt wel mee volgens mij.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:25 schreef Loverboii het volgende:
staat daar achter elke boom een boswachter ofzo?
Hear, hearquote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:22 schreef sp3c het volgende:
Nu ben ik het op zich wel met iedereen eens en denk ik dat onze boswachtende helden zich best wat coulanter op hadden kunnen stellen in dit geval maar ik ben toch blij dat ze dat bij deze twee eikels niet hebben gedaan
Ze wisten dat het niet mocht want ze waren op de hoogte van klachten over dit exacte vergrijp en dachten 'nou ... we doen het toch want het is nu ff ongemakkelijk voor ons!'
Vervolgens krijgen ze hun terechte boetes en gaan ze bij de krant klagen hoe vreselijk het wel niet is
En straks nog aanvechten ook![]()
Ik moest wel spookrijden meneer de rechter, aan de andere kant stond een file
En dan:quote:De heren wordt nog gevraagd of ze een afschrift willen en mogen vervolgens hun route over het ruiterpad vervolgen. Kees snapt er niks van. "We worden bekeurd voor het lopen op het ruiterpad en vervolgens mogen we doorlopen? Laat ons dan teruglopen."
Ehhh..quote:Kees blijft het naar eigen zeggen diep triest vinden. "Dan loop je daar bijvoorbeeld met kinderen en zeggen ze: loop maar terug. Hoe moet je weten dat je online kunt zien dat er plassen liggen? Ik wist er niet van."
Dit is pas typisch Nederlandsquote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:36 schreef dikkedaniel het volgende:
wat zijn we een mierenneukland geworden.
Je mag ook niet meer je mobiel uit je zak halen terwijl je fietst en een biertje drinken in t park![]()
En al die Ethiopiërs die half den haag in de fik hadden gestoken lopen alweer vrij op straatEn Folkert van der Graaf heeft een gratis NS kaart gekregen voor de stilte coupe
Nou nou nou poe poe om een plas heen lopen een vergrijp.quote:
Lol.quote:
Nou... ga eens in het weekend door de NH'se duinen lopen. Net een stadspark tijdens hondenuitlaat tijd.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mij komen veel mensen hier nooit in een bos en denken ze dat het daar net zo druk is als in de Amsterdamse binnenstad.
Net zoveel als jij en elke andere user die in dit topic post.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:14 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Maar hoeveel zicht heb je op de situatie? Een eenzijdig jankverhaal van mensen die hun boete stom vinden? Met die standaard kunnen boetes wel afgeschaft worden. Maar dan is het ook niet goed.
En waarom 'lol'?quote:
Ja vond het wel grappig dat je iemand 'doe even normaal' toebijt na dit soort reacties:quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En waarom 'lol'?
Kun je ook argumenten geven voor deze 3 letterige post?
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jahooooooooor!
0,00000001% kans op een hypothese.
Verbiedt het! Verbiedt het met de doodstraf!!! Executie!!!!!!
Ook niet handig dat elke partij zijn eigen regeltjes verzint. Dit staat bij Staatsbosbeheer:quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
ik weet niet van wie het duingebied eigendom is, bij natuurmonumenten staan er een paar regels en dan staat er onder zoiets als 'al het overige is verboden', en dat is een heel ruim begrip
Zo staat er bijvoorbeeld wel op het bord: 'honden aangelijnd toegestaan'
Maar kom je daar met je aangelijnde kat dan ben je weer in overtreding
https://www.staatsbosbeheer.nl/contact/toegangsregelsquote:Op ruiterpaden mag gewandeld worden, ook met honden. Deze mogen los als het een losloopgebied is. Tenzij anders aangegeven op een toegangsbord.
Context, blijkbaar moet het je even uitgelegd worden. En logisch als reactie op dit soort autoritaire ideeën. Je krijgt cynisme en het 'doe even normaal' is ook een reactie op classificeren als 'vergrijp' om een plas te vermijden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja vond het wel grappig dat je iemand 'doe even normaal' toebijt na dit soort reacties:
[..]
Dan moet je maar de 36 pagina's aan voorwaarden in font 8 doorlezen voordat je op zondagmiddag een keer in een bosje kan gaan lopen. Want ja, natuurmonumenten, sbb, pwn, nationaal loopfonds en wandelaars vereniging dwingelderveld hebben allemaal een ander regeltje. Soms moet je ook achtersevoren lopen. Serieus, dinsdagmiddag al inlezen voor zondag, anders staat deze boze boswachter om de hoek:quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook niet handig dat elke partij zijn eigen regeltjes verzint. Dit staat bij Staatsbosbeheer:
[..]
https://www.staatsbosbeheer.nl/contact/toegangsregels
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vieze Harry (De BOA): "Dit een Motorola 6310, de meest krachtige portofoon die er ooit gemaakt is, en ik weet wat je denkt, heeft hij verbinding met C2000? Om. je de waarheid te vertellen, ik weet het niet, dus, Punk, is dit je geluksdag?"
Ja de context is dat je anderen weer belachelijk zit te maken.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Context, blijkbaar moet het je even uitgelegd worden. En logisch als reactie op dit soort autoritaire ideeën. Je krijgt cynisme en het 'doe even normaal' is ook een reactie op classificeren als 'vergrijp' om een plas te vermijden.
nee het vergrijp is over het ruiterpad galopperen zonder paardquote:Op woensdag 21 februari 2024 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou nou nou poe poe om een plas heen lopen een vergrijp.
Doe even normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |