quote:Vanuit de judowereld wordt met name vol dankbaarheid teruggedacht aan Chris de Korte. De judocoach uit Hoogvliet, die vele successen behaalde met toppers als Mark Huizinga en Angelique Seriese, overleed vrijdag op 86-jarige leeftijd.
Huizinga, de olympisch kampioen van Sydney 2000, zegt „als judoka en als mens” te zijn gevormd door De Korte. „Ik had talent, maar zonder hem had ik niet zoveel gewonnen. Hij heeft me over grenzen geduwd en tegelijkertijd altijd beschermd.”
Huizinga deelde via een persbericht een aantal reacties van andere judoka’s. Daarin toont Seriese zich vooral dankbaar. „Zijn passie was de judosport. Wat mooi dat hij hierdoor als trainer/coach zoveel judoka’s naar de Europese en wereldtop heeft begeleid. Ik dank hem voor zijn inzet, technische inzichten en gedrevenheid. Velen zullen hem missen, maar zijn levenslessen zijn blijvend.”
Volgens oud-judoka en voormalig bondscoach Marjolein van Unen verliest de judowereld een gepassioneerde coach. „Als judoka en later als collega en vriend wist Chris mij en veel anderen te motiveren en inspireren met zijn kennis en kunde.”
Marhinde Verkerk, de laatste judoka die hij in 2009 naar de wereldtitel begeleidde, noemt hem een grondlegger en boegbeeld. „Chris wist heel goed wat er moest gebeuren om kampioenen te maken. Hij was expert in het verder ontwikkelen van je talent en daar diverse trainingsmethodes voor te bedenken. De persoon achter de judoka was net zo belangrijk en daardoor heb ik ook naast de mat veel van hem kunnen leren”, aldus Verkerk.
„Een verlies voor de Nederlandse judofamilie”, noemt Judo Bond Nederland het overlijden van De Korte. „Wij zijn hem grote dank verschuldigd, wetende dat zijn invloed voortleeft in de dojo, op de tatami en in de harten van allen die hij heeft geïnspireerd.”
Centralisatie werkt!quote:Op zondag 18 februari 2024 11:48 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, Steenhuis in de finale, Kamps voor brons, Korrel voor brons, Spijkers voor brons, Snippe voor brons (niet tegen elkaar).
Dat was een sneaky beentje.quote:Op zondag 18 februari 2024 16:10 schreef borisz het volgende:
[x]https://twitter.com/Judo/status/1759232386892464218[/x]
Denk dat zelfs Jur Spijkers Meyer nog voorbij gaat. Zie Meyer meer buiten dan op de tatami...quote:Op maandag 19 februari 2024 21:10 schreef Marcoss het volgende:
Dan is Grol gestopt en mist Meyer weer de Spelen ja?
Geen een judoka gezien die dat beter doet hoor of minder slecht.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:13 schreef Riofan83 het volgende:
Misschien dat Jur Spijkers op de laatste 4 Grand Slams en het WK nog genoeg punten haalt om Snippe ook nog voorbij te gaan.
Meyer lijkt me - gezien zijn blessure - kansloos. Hopelijk krijgt hij geen rol in de dagelijkse uitzendingen van de NOS, want dat was 3 jaar geleden tijdens Tokyo 2021 tenenkrommend slecht.
Het hoeft ook geen judoka te zijn toch?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:14 schreef marsan het volgende:
[..]
Geen een judoka gezien die dat beter doet hoor of minder slecht.
Premium.quote:Op donderdag 22 februari 2024 11:51 schreef borisz het volgende:
Afdeling Brabant is #teamHenkGrol
https://www.ed.nl/sport-r(...)ze-ons-uit~a3f26294/
Kan ze namens Italië in de eerste ronde worden uitgeschakeld. Leuk voor de statistieken.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:32 schreef tong80 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)uitkomen-voor-italie
Dat is dan weer een afgang minder voor Nederland.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kan ze namens Italië in de eerste ronde worden uitgeschakeld. Leuk voor de statistieken.
Ik luister nu naar Hajime Judopodcast. Ik had een regelverandering gemist.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:36 schreef borisz het volgende:
Twee resultaten en Polling is de beste Italiaanse. Irene Pedrotti heeft 1404 punten. Kim moet volgens mij wel op 0 beginnen...
BassieAdriaan.gifquote:Op donderdag 18 april 2024 20:14 schreef DeeBee het volgende:
ONZE Kim Polling gaat goud winnen voor Italië in Parijs
quote:Oranje-judoka Tsjakadoea te zwaar bij weging: streep door EK-deelname
Tornike Tsjakadoea is uitgesloten van deelname aan de EK judo, die donderdag in Zagreb beginnen. De Nederlander met Georgische roots, uitkomend in de klasse tot 60 kilogram, bleek vandaag te zwaar bij de weging voor het toernooi.
Bij zo'n weging mogen judoka's geen gram boven het maximaal toegestane gewicht in hun klasse wegen. Het komt zelden voor dat een judoka niet door een weging komt, maar met name in de lichtgewichtklasse van Tsjakadoea is het vaak een opgave om onder de 60 kilogram te blijven.
"Er zullen natuurlijk veel mensen zijn die conclusies gaan trekken van buitenaf, maar niet weten wat er achter de schermen gebeurt en wat deze sport vraagt van je lichaam", laat Tsjakadoea weten aan de NOS.
De judoka benadrukt dat de weging zijn eigen verantwoordelijkheid is. "Natuurlijk. Dit keer ging het gewicht lastiger dan gedacht. Misschien door de vele toernooien die ik heb gedraaid. Of omdat ik vaak heb moeten afvallen en mijn lichaam daar op een bepaalde manier op reageert. Of door de ontlading en emoties na een periode van punten scoren voor de Spelen."
Tsjakadoea behaalde in maart in Tbilisi voor de vijfde keer in zijn loopbaan brons bij een grandslamtoernooi. Hij is hard op weg om zich opnieuw voor de Olympische Spelen te kwalificeren. Bij het EK had hij punten kunnen veroveren voor de olympische ranglijst.
In 2021 verloor Tsjakadoea bij de Spelen in Japan de wedstrijd om olympisch brons.
'Schuldvraag'
Een woordvoerder van de Nederlandse judobond laat weten niet precies te weten wat er mis is gegaan. "Het is niet zo zwart-wit als het soms lijkt. Hij wordt nauwgezet begeleid."
"Ik kan nu niet zeggen of Tornike zelf dingen verkeerd heeft gedaan of dat zijn lichaam door de vele toernooien de afgelopen periode anders heeft gereageerd. Dat weten we op dit moment simpelweg nog niet. Dus een 'schuldvraag' is ook echt nog niet aan de orde. We gaan dit goed onderzoeken, zodat het niet nogmaals kan gebeuren."
Tsjakadoea besluit met de woorden: "Het is gewoon van je fouten leren en verdergaan. Dat is topsport."
Geldkraan een keer helemaal dichtdraaien. Geert doe er wat aan!!!quote:
Je hebt dus eigenlijk vooral zin om je te ergeren aan de NOS anders neem je wel een abonnement bij Discovery om de sporten te kijken.quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:14 schreef Szura het volgende:
Ook enorm zin in de OS waar de NOS vast weer hele blokken inruimt voor judo met analist en al, om dan weer te zien dat de Nederlanders er niks van bakken
Echter is het zonde van je geld om voor de resultaten van de Nederlandse judoka's te betalen voor een abonnement op Discovery. Fans van judoka's uit andere landen krijgen meer waar voor hun geld.quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Je hebt dus eigenlijk vooral zin om je te ergeren aan de NOS anders neem je wel een abonnement bij Discovery om de sporten te kijken.
En ik heb al HBO wijsneusquote:Op vrijdag 26 april 2024 13:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Je hebt dus eigenlijk vooral zin om je te ergeren aan de NOS anders neem je wel een abonnement bij Discovery om de sporten te kijken.
Geen NLse deelname deze week in Dushanbe, Tajikistan (GS).quote:De Europese Kampioenschappen zijn net achter de rug, maar de WK komt er alweer aan! Zojuist is de selectie bekend gemaakt voor dit toernooi.
Onder de geselecteerde judoka's bevinden zich de drie EK medaille winnaars: Joanne van Lieshout, Frank de Wit en Michael Korrel. Emiel Jaring maakt weer zijn debuut, net als op de EK. Julie Beurskens komt voor het eerst individueel in actie op een senioren eindtoernooi.
Het WK start op zondag 19 mei en duurt tot 24 mei, op de laatste dag vindt de WK Mixed Teams plaats. Vorig jaar wist TeamNL op de slotdag geschiedenis te schrijven, door de eerste Nederlandse WK teammedaille ooit te winnen.
Selectie
Dames
-52 kg Naomi van Krevel
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout en Geke van den Berg
-70 kg Hilde Jager & Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps & Karen Stevenson
Reserve: Margit de Voogd (-70 kg)
Heren
-60 kg Emiel Jaring & Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van ’t End
-100 kg Simeon Catharina & Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe & Jur Spijkers
Haalt ook de halve finalequote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:57 schreef DeeBee het volgende:
Alleen Van Lieshout in de 8e finales vandaag, alle andere troep alweer op de loservlucht naar huis
Ze heb gewonnen (breaking NOS jawel!)quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:54 schreef TheArt het volgende:
Ze wint van Beauchemin-Pinard, de nummer 1 van de wereld, en staat in de finale tegen Szymanska
Wat bedoel jequote:
Nederland flopland.quote:Van 't End gediskwalificeerd op WK, ook andere Nederlandse judoka's uitgeschakeld
Noël van 't End, Margit de Voogd, Hilde Jager en Guusje Steenhuis zijn donderdag voortijdig uitgeschakeld op de WK judo in Abu Dhabi. Ze kwalificeerden zich allemaal niet voor de finalesessie later op de dag.
Van 't End won in de categorie tot 90 kilogram zijn eerste twee partijen nog wel. In de achtste finales tegen de Libanees Caramnob Sagaipov werd hij gediskwalificeerd wegens een ongeoorloofde techniek. Op dat moment stond Van 't End een waza-ari voor.
Ja, de tijd van Anton Geesink, Willem Ruska en Mark Huizinga is wel voorbij.quote:
Ik vrees dat we gisteren met Joanne het hoogtepunt voort dit WK alweer gehad hebben. Maar ik hoop wel dat ik ongelijk heb.quote:
Dit!quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:34 schreef Riofan83 het volgende:
Van 't End is altijd maar aan het zeiken dat 'ie genaaid wordt en de scheidsrechters tegen hem zijn, maar vandaag kan ik hem niet anders dan gelijk geven. Belachelijke diskwalificatie. Waarom zou je bewust een verboden actie doen als je wazari voorstaat en er niets aan de hand is.
De rest van de Nederlandse deelnemers was zoals gebruikelijk flop.
En het moet ook een beetje knokken blijven. Kom op zeg, stel je niet zo aan met die arm. Als je iemand per ongeluk bewusteloos wurgt win je ook gewoon de wedstrijd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:34 schreef Riofan83 het volgende:
Van 't End is altijd maar aan het zeiken dat 'ie genaaid wordt en de scheidsrechters tegen hem zijn, maar vandaag kan ik hem niet anders dan gelijk geven. Belachelijke diskwalificatie. Waarom zou je bewust een verboden actie doen als je wazari voorstaat en er niets aan de hand is.
De rest van de Nederlandse deelnemers was zoals gebruikelijk flop.
Parodie op een sport.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:40 schreef Aguero het volgende:
Emma Reid komt met een seconde te gaan uit de ippon en houdt vervolgens zelf voor 20 seconden Tcheumeo vast.Scorebord had het er even moeilijk mee
Wat is het probleem?quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Parodie op een sport.
https://nos.nl/video/2521(...)nog-nooit-meegemaakt
Grappig dat juist zij Nederland uitschakelde.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 17:44 schreef DeeBee het volgende:
Nederland troep op de loservlucht naar huis...door Polling
Maar dan weer niet tegen haar eerdere concurrente voor de OSquote:Op vrijdag 24 mei 2024 17:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Grappig dat juist zij Nederland uitschakelde.
Ik las eerst 'tot 2023' Maar het is tot 2031. Dat is nog eens een straf.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:59 schreef heywoodu het volgende:
Kerel die stond te gillen en doen met z'n 'We are Fethi Nourine'-tshirt (in het publiek) na het goud van Kotsoiev gisteren
Fethi Nourine:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fethi_Nourine
Ach, de landenwedstrijd wordt toch sowieso nauwelijks serieus genomen? Allerlei landen waar de grote toppers niet eens van de partij waren gisteren, waar dan gewoon een opkomend talent of een reserve een kans krijgtquote:Op vrijdag 24 mei 2024 17:44 schreef DeeBee het volgende:
Nederland troep op de loservlucht naar huis...door Polling
Julie Beurskens -57kg met een continentale plek mag dus niet mee.quote:p 28 mei 2024 heeft de directeur Topsport de voordracht gedaan van een negental judoka voor deelname aan de Olympische Spelen in Parijs. Dit betreft de onderstaande judoka's. De voordracht is conform de interne selectieprocedure OS 2024. Het voltallige bestuur heeft daarop tijdens een daarvoor ingelaste digitale bestuursvergadering op 28 mei 2024 besloten deze voordracht over te nemen en als zodanig vast te stellen.
Dames
• Joanne van Lieshout (-63 kg)
• Sanne van Dijke (-70 kg)
• Guusje Steenhuis (-78)
• Marit Kamps (+78)
Heren
• Tornike Tsjakadoea (-60 kg)
• Frank de Wit (-81 kg)
• Noël van ’t End (-90 kg)
• Michael Korrel (-100 kg)
• Jelle Snippe (+100 kg)
Dat klinkt dus verre van logisch. Is er een reden dat zij niet geselecteerd is?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Julie Beurskens -57kg met een continentale plek mag dus niet mee.
Toch wel!quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Julie Beurskens -57kg met een continentale plek mag dus niet mee.
quote:De Olympische judoselectie van TeamNL is compleet! Met het sluiten van de internationale kwalificatieperiode van de IJF en het afronden van de laatste formaliteiten door het bondsbestuur en NOC*NSF zijn de deelnemers aan de Olympische Spelen duidelijk.
Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrouwen -44kg, met goud voor dé grote Slowaakse sporthoop (over alle (zomer)olympische sporten gezien zelfs). Twee Belgische dames allebei eruit in de herkansingen, helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mannen -50kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mannen -55kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag onder meer de vrouwen tot 52kg, met Elise Rustige in de loop van de middag.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Vorig jaar goud bij de vrouwen tot -44kg voor Clarice Ribeiro, nu tot 48 kilogram:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de vrouwen tot 52 kilogram hebben WE brons dankzij Elise RustigeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zowaar Amerikaans goud bij de mannen tot 60kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tot slot Georgisch succes bij de mannen tot 66kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Maarten Arens weg als bondscoach. Al kon hij de laatste jaren al niet zo veel.
https://www.jbn.nl/nieuws(...)judo-bond-nederland/quote:Maarten Arens neemt afscheid als bondscoach bij Judo Bond Nederland (JBN).
Maarten is door ernstige blessures al sinds begin 2022 volledig uitgevallen en heeft sindsdien geen betekenis meer kunnen hebben voor de JBN. Na 2,5 jaar afwezigheid door ziekte kwam er helaas ook formeel een einde aan zijn rol bij de JBN.
De Olympisch coach heeft een lange en indrukwekkende carrière in de judosport en bij de JBN achter de rug. Na zijn actieve carrière als topjudoka trad Arens in 2001 dienst als coördinator talentontwikkeling en junioren bondscoach bij de heren. In 2005 werd hij verantwoordelijk voor de heren senioren en vanaf de centralisatie op Papendal in 2016 fungeerde Arens als hoofdcoach van het NTC. Onder zijn leiding werden onder meer wereldtitels behaald door Guillaume Elmont (2005), Ruben Houkes (2007). Met Houkes en Henk Grol behaalden Arens ook drie Olympische bronzen medailles. Zijn expertise en toewijding hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van vele sporters, die onder zijn begeleiding belangrijke stappen hebben gezet in hun carrière en fantastische prestaties hebben geleverd.
Rob Geleijnse, algemeen directeur van de JBN heeft moeite met het vertrek: "Het vertrek van Maarten bij Judo Bond Nederland doet ons pijn. De afgelopen twee jaar hebben we Maarten al moeten missen. Hij heeft een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd en met hem verliest de JBN een enorme hoeveelheid judokennis en -ervaring. We gaan Maarten missen en vanzelfsprekend willen we hem ontzettend bedanken voor zijn enorme bijdrage aan de judo-community en de JBN. We wensen hem een spoedig herstel en veel succes in de komende periode en hopen hem in de toekomst op een andere manier terug te zien.”
Arens over zijn gedwongen afscheid: "Het is wrang dat mijn lichaam nu voor mij heeft bepaald dat het tijd is om afscheid te nemen van de judobond. Dat neemt niet weg dat ik dankbaar terugkijk op alles wat de judosport me heeft gebracht. In al die jaren hebben we ongelooflijk veel hoogtepunten en dieptepunten met elkaar beleefd. Daarvoor ben ik alle sporters, coaches, trainers, (medische) stafleden, medewerkers en vrijwilligers waarmee ik samen heb gewerkt dankbaar. Uiteraard blijf ik het (top)judo volgen.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Ik vond Roy Meyer altijd leuk om te zien. Is hij nog wel een beetje bezig?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Z'n laatste wedstrijd was in november 2023. Hij is tegenwoordig te boeken als spreker enzo:quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vond Roy Meyer altijd leuk om te zien. Is hij nog wel een beetje bezig?
https://roymeyer.nl/There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Gestopt dus, jammer.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Z'n laatste wedstrijd was in november 2023. Hij is tegenwoordig te boeken als spreker enzo:
https://roymeyer.nl/
Hij speelde ook wel eens met het idee om MMA te gaan doen. Zou ik ook wel leuk vinden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Waarom geen afscheid genomen voor de spelenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:21 schreef borisz het volgende:
Maarten Arens weg als bondscoach. Al kon hij de laatste jaren al niet zo veel.
https://www.jbn.nl/nieuws(...)judo-bond-nederland/
[..]En wat betreft Roy Meyer sluit ik me aan.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
heywoodu
![]()
Ondertussen in Lima, de vrouwen tot 57kg. De Franse verliezend finaliste versloeg ONZE Ciska Adema in de achtste finales.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Japans goud bij de vrouwen tot 63kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Azerbeidzjan boven bij de mannen tot 73kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een Russisch onderonsje voor de titel tot 81kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag, de laatste dag met individuele wedstrijden, zowaar twee Nederlandse deelnemers: Xanne van Lijf bij de vrouwen tot 70kg, gelijk in de achtste finales, en Bram Nederbragt, die één ronde eerder begint bij de mannen tot 90kg.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Meyer was geblesseerd. Is nu weer in training maar heeft problemen met de JBN.
https://www.ad.nl/vechtsp(...)n-al-kapot~a209f19c/quote:Een bureaucratische wurggreep ketent zijn ambities. Lang verhaal kort: de judobond en Meyer hebben een conflict. Een sudderende kwestie. ,,Mij is verteld dat uit de huidige trainersstaf niemand kan worden gevonden die met mij wil of kan samenwerken. (Diepe zucht) Nu dreig ik mijn A-status te verliezen omdat ik geen trainer van de judobond heb, er geen plan is en ik niet in competitieverband kan uitkomen.”winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
heywoodu
![]()
Zijn er ook überhaupt geen clubs meer ofzo? Je had toch ooit dingen als een Champions League?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:58 schreef borisz het volgende:
https://www.ad.nl/vechtsp(...)n-al-kapot~a209f19c/
[..]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Brons voor Van Lijf -70kgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeldzaam Ests eremetaal bij de vrouwen boven 70kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederbragt ging er helaas uit in de achtste finales bij de -90kg, met Kazachs goud:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook Ests eremetaal bij de mannen boven 90kg, het kan niet op:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Wat een soap daar bij de Judobondquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:58 schreef borisz het volgende:
https://www.ad.nl/vechtsp(...)n-al-kapot~a209f19c/
[..]
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.![]()
Was 'in mijn tijd' (lees 55 jaar geleden) niet anders. Toen noemden ze zich de Budobond en vielen er meer vechtsporten onder. Altijd zijn er conflicten geweest.quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Van der Geest wil afrekenen met centralisatie en bestuurders zonder judo-kennis - https://nos.nl/l/2535546
Daar is Cor!winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Ik denk niet dat de bond en het NOC/NSF gaan luisteren naar deze oude brulboei.quote:Op maandag 2 september 2024 16:33 schreef borisz het volgende:
Van der Geest wil afrekenen met centralisatie en bestuurders zonder judo-kennis - https://nos.nl/l/2535546
Daar is Cor!There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
En al helemaal niet als je op primetime bij de NOS volledig naar diezelfde NOC-NSF wijst als de hoofdschuldige. Het leek ome Cor trouwens vooral om de financiering te gaan. Die zal daar dus ook nog wel ergens een cheque meepakken.quote:Op maandag 2 september 2024 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bond en het NOC/NSF gaan luisteren naar deze oude brulboei.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Cor heeft duidelijk een eigenbelang.quote:Op maandag 2 september 2024 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En al helemaal niet als je op primetime bij de NOS volledig naar diezelfde NOC-NSF wijst als de hoofdschuldige. Het leek ome Cor trouwens vooral om de financiering te gaan. Die zal daar dus ook nog wel ergens een cheque meepakken.
Schuldvraag laat ik even in het midden, maar op het punt dat er veel talenten zijn gestopt omdat die geen zin hadden in Papendal heeft hij zeker gelijk. Dat weet ik uit 'de toeleverkanalen' voor voorheen Kenamju.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Als de judobond ook al niet naar Willem Visser en andere coaches wil luisteren, dan denk ik ook niet dat ze naar Cor willen luisteren: https://archive.is/688puquote:Op maandag 2 september 2024 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bond en het NOC/NSF gaan luisteren naar deze oude brulboei.![]()
heywoodu
![]()
EK junioren in Tallinn: zilver voor Joni Geilen (-63kg), brons voor Joes Schell (-100kg) en het gemengde team.
https://judotv.com/competitions/eju_jun2024/resultsVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Broekjes uit op het bondsbureau. Nounou.quote:Op maandag 9 september 2024 06:05 schreef heywoodu het volgende:
EK junioren in Tallinn: zilver voor Joni Geilen (-63kg), brons voor Joes Schell (-100kg) en het gemengde team.
https://judotv.com/competitions/eju_jun2024/resultsU MAD?![]()
heywoodu
![]()
Grand Prix in Zagreb is vandaag begonnen, flink wat Nederlanders.
Vrouwen -48kg: winst voor de Japanse Wakana Koga, die in de kwartfinales Amber Gersjes uitschakelde. Gersjes mocht later op voor brons en klopte Rebeka Koszegi daarin.
Vrouwen -52kg: Naomi van Krevel werd in de kwartfinales geklopt door de Spaanse Ayumi Leiva en verloor in de herkansingen van de Française Leonie Gonzalez. Leiva verloor de finale van de Japanse Kisumi Omori.
Vrouwen -57kg: Pleuni Cornelisse verloor in de achtste finales van Ana Puljiz uit Kroatië, die uiteindelijk de finale verloor van de Française Faiza Mokdar.
Mannen -60kg: Emiel Jaring verloor in de achtste finales van de Israëliër Lior Rafailov, Bart Weling verloor een ronde eerder van Artem Lesiuk uit Oekraïne. De winst was voor Sherzod Davlatov uit Kazachstan.
Mannen -66kg: Geen Nederlanders, winst voor de Kazach Zhanarys Rakhmetkali.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Vrouwen -63kg: Geke van den Berg ging er in de halve finales uit tegen de Française Manon Deketer en mocht op voor brons tegen Nauana Silva uit Brazilië, maar dat verloor ze. Kira Yamaguchi uit Japan klopte Deketer in de finale.
Vrouwen -70kg: Sanne Vermeer schopte het tot de finale en trof daarin de Israëlische Maya Kogan, die ze ook wist te verslaan, GOUD dus!
Mannen -73kg: Geen Nederlandse deelname, winst voor Hongarije dankzij Daniel Szegedi, die de Italiaan Giovanni Esposito versloeg.
Mannen -81kg: Ook hier geen Nederlanders, de Moldaviër Victor Sterpu pakte de winst door Gabriel Falcão uit Brazilië te verslaan.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Vrouwen -78kg: Sanne van Dijke schopte het tot de finale en trof daarin Karla Prodan, de Kroatische die in de halve finales van Lieke Derks won. Van Dijke won en pakte dus het tweede GOUD voor Nederland in Zagreb. Derks nam het voor brons op tegen de Duitse Lea Schmid en wist die wedstrijd ook te winnen.
Vrouwen +78kg: Paulien Sweers ging er in de achtste finales gelijk uit tegen de Kroatische Tina Radic, de Française Coralie Hayme won in de finale van Yuli Mishiner uit Israël.
Mannen -90kg: Mark van Dijk sneuvelde in de halve finales tegen de Hongaar Peter Safrany en mocht voor brons op tegen Giorgi Jabniashvili uit Georgië, die hij versloeg. Tigo Renes ging er gelijk al uit tegen de Duitser Lasse Schriever, Safrany won de finale van Marcelo Fronckowiak uit Brazilië.
Mannen -100kg: Simeon Catharina verloor in de halve finales van de Oekraïner Anton Savytskiy en mocht voor brons judoën tegen diens landgenoot Zaur Duniamaliiev, die te sterk bleek. Silvan Bulthuis verloor in zijn eerste partij gelijk van de Hongaar Zsombor Veg, Savytskiy won de finale van de Brit Rhys Thompson.
Mannen +100kg: Jur Spijkers ging gelijk al onderuit tegen de Braziliaan Lucas Lima, Jelle Snippe verloor in de kwartfinales van Movli Borchashvilli uit Georgië. Via de herkansingen mocht hij toch op voor brons en wel tegen Lima, waar hij helaas van verloor. Winst voor Borchashvilli, die de Oekraïner Yevheniy Balyevskyy versloeg.
Next: vanaf 2 oktober het WK junioren (vorige waren cadetten) in Dushanbe.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Uiteraard de coach weg en niet de algemeen directeur of iets of hele andere keuzes maken. Dit gaat helpen!quote:Op vrijdag 20 september 2024 07:48 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)len-zonder-medailles
Coach ontslagen, judoka's weer boos.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ronnes mag ook ophoepelen, no brainer natuurlijk. Blijft nog wel jaren bewaard als cursusmateriaal interviews geven denk ik.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Nu nog iemand van de roeibond aanstellen.Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Of beidequote:Op vrijdag 20 september 2024 07:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard de coach weg en niet de algemeen directeur of iets of hele andere keuzes maken. Dit gaat helpen!![]()
![]()
heywoodu
![]()
Ondertussen is in Dushanbe het WK bij de junioren begonnen (Lima was bij de kadetten). Nog geen Nederlandse deelname op dag één.
Chinees goud bij de vrouwen tot 48kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Japans onderonsje voor goud bij de vrouwen tot 52kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Japans goud bij de mannen tot 60kg, maar een medaille voor het thuisland:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook bij de mannen tot 66kg was het Japan tegen Japan voor goud:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Je verwacht het wel een beetje, Japans goud bij de vrouwen tot 57kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk onze eerste deelneemster, Joni Geilen ging er bij de vrouwen tot 63kg helaas uit in de achtste finales tegen So Morichika uit Japan. Die moest het vervolgens doen met brons, goud ging zowaar naar Frankrijk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tot slot een Japans onderonsje bij de mannen tot 73kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Vrouwen tot 70kg, Oostenrijks goud en Zwitsers zilver. Er hing nog wat zeldzamers in de lucht, maar Aina Laura Rasoanaivo Razafy uit Madagascar sneuvelde na een paar fraaie zeges in de herkansingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de mannen tot 81kg ging Joshua de Lange in de kwartfinales onderuit tegen Suleyman Shukurov (AZE), waarna hij in de herkansingen verloor van Azat Kumisbay (KAZ), die beiden brons pakten. Goud ging naar Georgië:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Floris den Hartog verloor bij de mannen tot 90kg gelijk van de Kazach Askar Birzhanov, verder toch nog Japans goud:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Vrouwen -78kg leverde zowaar Colombiaans goud op. Zilver was voor de Duitse Mathilda Niemeyer, die in de achtste finales van Maria Hanstede won.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuid-Koreaans goud en, ook wel leuk, Egyptisch brons bij de superzwaargewichtvrouwen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oezbekistan boven bij de mannen tot 100kg, waar Joes Schell er al gelijk uit ging tegen Azhdar Baghirov uit Azerbeidzjan, die op zijn beurt brons pakte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot slot de mannen boven 100kg, waar de Rus Denis Batchaev het goud pakte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen de gemengde landenwedstrijd. Zonder Nederland, helaas.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Frankrijk vs Japan (met goud voor Japan) in de finale, verrassendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende halte: de Grand Slam in Abu Dhabi komende week.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Nederland is prima bezig in Abu Dhabi:
Judoka Jaring pakt Grand Slam-medaille in Abu Dhabi
Grand Slam-titel judoka De Voogd, zilver Jager en brons Van Lieshout
Niet het sterkst bezette toernooi ooit overigens, hier het hele bracket richting de Nederlandse finale...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Weliswaar geen wedstrijdjudo, maar de danexamens op 17 november zijn geannuleerd omdat wegens een intern conflict er onvoldoende examinatoren beschikbaar zijn. Het gaat echt bergafwaarts met die hele judobond.![]()
Ja, sorry, ik had iets anders te doen.quote:Op zondag 3 november 2024 00:01 schreef hebikweer het volgende:
Weliswaar geen wedstrijdjudo, maar de danexamens op 17 november zijn geannuleerd omdat wegens een intern conflict er onvoldoende examinatoren beschikbaar zijn. Het gaat echt bergafwaarts met die hele judobond.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Bron NOS:
De Nederlandse judobond heeft Anthonie Wurth aangesteld als interim manager topsport. Dat heeft de bond maandag bekendgemaakt.
De 57-jarige oud-judoka volgt directeur Gijs Ronnes op die begin oktober moest vertrekken als gevolg van de mislukte Olympische Spelen in Parijs. Nederland veroverde voor het eerst sinds 1984 geen enkele olympische judomedaille.
De judobond heeft bewust gekozen voor een interim aanstelling, vertelt Rob Geleijnse, algemeen directeur bij de judobond in een persbericht. Zo kan er "zorgvuldig" worden gezocht naar een nieuwe directeur topsport.
"Op dit moment hebben wij behoefte aan een persoon die de rust kan terugbrengen en de basis opnieuw kan neerzetten", zegt Geleijnse. "Wij geloven dat Anthonie hier de juiste persoon voor is."
Wurth was zelf ook actief op de Spelen. In 1992 eindigde hij als negende in zijn gewichtsklasse. Een jaar eerder kroonde hij zich tot Europees kampioen.
"Het judo in Nederland kent een rijke geschiedenis en heeft veel potentie", aldus Wurth. "Die gaan we op een goede manier benutten en verzilveren, waarbij mijn uitgangspunt ontleend is aan het judo zelf: structureel winnen vraagt om duidelijke en stevige keuzes."There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
De basis opnieuw opzetten is in de beginne niet heel spannend. STOP MET PAPENDAL VERPLICHTING!!!!!!!!!!!OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Kwam een tweetje voorbij van de IJF-eindbaas over dat de president van Kazachstan over de vloer was en dat Astana WK2027 heeft...Dus even op Wiki kijken
Volgend jaar Budapest na 2017 en 2021.
WK2026 Baku na 2018
Kazachstan in 2015 voor het laatst... Dat valt nog mee....
Ze blijven wel hangen in de 'Stan-nen', Zandbak en Budapest en vooruit Japan mocht ook nog eens een keertje.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Leuk initiatief Maar het ging het om het volgende.quote:Het eerste team van Stichting Topjudo Kenamju is winnaar geworden van de eerste editie van de nationale Judo Liga. In de regio Zuid-West, met zeven teams in divisie 1, had de ploeg van trainers Sjoerd Blankevoort en Koen van Nol zich voor de halve finales geplaatst. Daarin rekenden zij eerst overtuigend met 4-0 af met aartsrivaal de Korte en in de spannende eindstrijd moest Slingerland er met 2-1 aan geloven.
De Judo Liga werd bedacht door JBN-scheidsrechter Wouter Meijer en lijkt in dit pilot-jaar meteen een groot succes te zijn geworden. De Liga is bedoeld voor mannelijke judoka’s die net onder het niveau van de sporters op Papendal zitten. Meer dan 50 clubs schreven zich in. Heerenveen won al in de regio Noord-Oost, Kenamju nu dus in de regio Zuid-West en de finale in de regio Zuid-Oost is in december.
(...)https://www.haarlemsdagbl(...)o-liga/27471935.htmlquote:De skatehal in de Waarderpolder was omgebouwd tot een uiterst sfeervolle judo-arena met ruim 450 enthousiaste toeschouwers rond de enige mat. In het snel verlopende programma zagen zij Frank de Wit (28) als blikvanger in de finale.
De Heemskerker, tweede op het EK dit jaar, is na de mislukte Olympische Spelen in Parijs overgestapt naar de klasse tot 90 kilo. ,,Dat bevalt me prima. Ik hoef nu niet meer vlak voor een wedstrijd gedwongen af te vallen met zeven, acht kilo’’, aldus De Wit.
,,Ik heb alleen vanwege de reorganisaties bij de JBN na Parijs nu al maanden geen trainer/coach meer. Mijn wedstrijdprogramma voor 2025 is nog volledig onduidelijk. Ik probeer zelf wat te trainen op Papendal en bij Kenamju. De vrijgekomen tijd besteed ik nu vooral ook aan mijn laatste stages voor mijn opleiding fysiotherapie.’’
Nog een hoop onduidelijkheid dus bij JBN...winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Waarom is de Haarlemse judoschool van Cor van der Geest en zijn zonen ingedeeld in de regio Zuid-West?quote:Op maandag 25 november 2024 06:35 schreef borisz het volgende:
[..]
Leuk initiatief Maar het ging het om het volgende.
[..]
https://www.haarlemsdagbl(...)o-liga/27471935.html
Nog een hoop onduidelijkheid dus bij JBN...There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Er komt een -13 klasse. Dus niet meer meteen van -11 naar -15. Die stap was wel heel erg groot. Zeker gezien een 11 jarige dan verwurgingen mag leren, maar ook verwurgt mag worden tijdens een wedstrijd.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
en dan met dezelfde kutredenering die ze al 20 jaar gebruiken, dat ze potentie zien.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:36 schreef Pino112 het volgende:
Gelukkig komt er 'gewoon' 1.6mln euro vanuit NOCNSF
HOE DAN?![]()
Serieus?quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dan met dezelfde kutredenering die ze al 20 jaar gebruiken, dat ze potentie zien.
HOE DAN?![]()
Opmerkelijk genoeg blijft judobond JBN een van de meest toebedeelde sportbonden. Dit ondanks het feit dat de Nederlandse judoka's geen enkele medaille behaalden in olympisch Parijs. Drie jaar eerder, tijdens de Spelen van Tokio, bedroeg de oogst slechts één bronzen plak.![]()
5 jaar daarvoor was het er ook 1 bronzen, 4 jaar daarvoor 2 bronzen, 4 jaar daarvoor 4 bronzen en 1! zilveren en 4 jaar daarvoor 3 bronzen en 1 zilver en dan het GROTE succes van 2000 (1 gouden Huizinga).quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:18 schreef xzaz het volgende:
Opmerkelijk genoeg blijft judobond JBN een van de meest toebedeelde sportbonden. Dit ondanks het feit dat de Nederlandse judoka's geen enkele medaille behaalden in olympisch Parijs. Drie jaar eerder, tijdens de Spelen van Tokio, bedroeg de oogst slechts één bronzen plak.
En gedurende die hele tijd zijn ze 1 van de toebedeelde sportbonden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Wienerschnitzels op 29-11-2024 16:16:06 ]![]()
Judoka Noël van 't End hangt een tweejarige schorsing boven het hoofd vanwege gestelde fouten rondom zijn dopingcontroles. Dinsdag staat de wereldkampioen van 2019 (in de klasse tot 90 kilogram) voor de bestuursrechter tegenover de Dopingautoriteit. Het is voor het eerst dat in Nederland een rechter zich buigt over zo'n zaak.
Topsporters zijn verplicht om een uur per dag beschikbaar te zijn voor dopingcontrole, de zogenaamde whereabouts. Ze moeten zelf opgeven wanneer dat het geval is en op welk adres. Via een app kan een sporter zijn of haar verblijfplaats aanpassen als er iets verandert. Volgens de Dopingautoriteit miste Van 't End twee keer een test en wijzigde hij één keer zijn whereabouts te laat.
Bij drie keer een gemiste test of het te laat of niet doorgeven van wijzigingen binnen een jaar is de sporter in overtreding. De straf daarvoor is twee jaar schorsing.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
In Tokio was de GS. Het werd 13x goud voor Japan.
In NL was het NK
Dames:
-48 kg: Amber Gersjes (De Korte Sportinstituut)
-52 kg: Naomi van Krevel (De Korte Sportinstituut)
-57 kg: Shannon van de Meeberg (De Korte Sportinstituut)
-63 kg: Joanne van Lieshout (Essink Sportcentrum)
-70 kg: Sanne Vermeer (De Korte Sportinstituut)
-78 kg: Lieke Derks (De Korte Sportinstituut)
+78kg: Guusje Steenhuis (De Korte Sportinstituut)
Heren:
-60 kg: Jason Wong (Sportschool Kenamju)
-66 kg: Jochem van Harten (Sportschool Slingerland)
-73 kg: Matthijs van Harten (Sportschool Slingerland)
-81 kg: Mo van Dun (Sportschool Kenamju)
-90 kg: Mark van Dijk (Sportschool Slingerland)
-100 kg: Michael Korrel (Sportschool Slingerland)
+100 kg: Simeon Catharina
Toch wel wat grote namen die een Nederlandse titel pakken. Dat is wel eens minder geweest.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Het gaat lekker bij JBN deel ontelbaar
Trouw: https://www.trouw.nl/spor(...)l-en-schip~bbc74a70/
En uit Heemskerk nu ook Frank de Wit die zich aan de kant gezet voelt
https://nos.nl/artikel/25(...)il-aan-de-kant-gezetwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Gelukkig wordt er weer 1,5 miljoen in deze bodemloze put gestortLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Trouw artikel kan ik niet lezen helaas.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:51 schreef borisz het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)il-aan-de-kant-gezet
Ik weet niet zo goed wat ik moet met het verhaal van Frank. De hele toko zit in een limbo vanwege de nieuwe structuur die opgezet moet gaan worden.
Er zal vast wel een kern van waarheid in zitten.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
De soap gaat maar door.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:51 schreef borisz het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)il-aan-de-kant-gezet
Duurt minstens een paar jaar voordat alles weer behoorlijk op de rit staat.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Er is ook geen (volledig) bestuur meer
https://www.jbn.nl/nieuws/afscheid-van-bestuursleden/
https://www.jbn.nl/nieuws/afscheid-van-voorzitter-bondsbestuur/
Gelukkig is het geld wel binnen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Kim met pensioen.quote:Het is het einde van een tijdperk voor mij 🥋🤍
Als ik kon, was ik voor altijd atleet blijven. Maar elke atleet weet dat vroeg of laat hun carrière zal eindigen, en voor mij is het niet anders. Omdat ik nog niet in een Sportgroep ben gekomen en tegelijkertijd mijn lichaam het moeilijk heeft, Andrea een vol schema heeft en Aurora steeds groter wordt, besloot ik dat het tijd is voor mij om "met pensioen te gaan van judo". Ik had heel graag meer toernooien voor Italië gespeeld. Gelukkig heb ik naast individuele uitslagen in deze wedstrijden samen met een heel bijzondere judoka groep een bijdrage kunnen leveren aan de historische bronzen medaille op het World Mixed Team Championships en de Olympische houten medaille. Ik ben het Italiaanse team dankbaar voor het opnemen van mij in de groep en voor hoe ik me kan herinneren wat mijn laatste races werden, vooral met goede herinneringen.
Afscheid nemen van iets dat al zoveel jaren mijn leven is, is niet makkelijk. Maar terugkijkend kan ik met zekerheid zeggen dat ik een prachtige carrière heb gehad, waar ik alleen maar trots op kan zijn. Ik heb meer ervaren en bereikt dan ik ooit had gedacht, ondanks dat ik misschien het talent had om nog meer te winnen. Maar uiteindelijk volgde ik altijd mijn hart en het resultaat is dat judo me meer heeft gegeven dan welke medaille dan ook. Hoe symbolisch is het dat de maand dat mijn dochter haar eerste judo les volgde en aan haar judo avontuur begint, ik de mijne afmaak?
Ik heb ook heel blij nieuws: ik ben aangenomen als docent bij @ntc_erasmus_milaan. In deze school ga ik Nederlandse taal en cultuur onderwijzen aan Nederlandstalige kinderen. Dankzij deze inspirerende job, Italiaanse lessen met @sikkopolling.nl en e-commerce management van @ciaoitalyturin ben ik zeker niet bang om me te vervelen.
Terugblik op Aurora's eerste judoles, eindigde met een verklaring die ik in 2010 heb afgelegd:
"Achteraf gezien was de beste beslissing die mijn ouders ooit maakten om mij mijn eerste judoles te geven"
Papa en mama bedankt voor alles❤️winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Te veel straffen, te weinig actie en te onduidelijke regels; zo zou je veel reacties kunnen samenvatten na het zien van het olympisch judotoernooi afgelopen zomer in Parijs. De Internationale Judo Federatie (IJF) heeft de kritiek ter harte genomen en heeft het spelregelboek drastisch aangepast. Komend weekeinde zullen tijdens de Grand Slam van Parijs de nieuwe reglementen voor het eerst in de praktijk worden gebracht.
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)t-wordt-belangrijker
Interessant filmpje: https://nos.nl/l/2553948
De IJF heeft interessante veranderingen doorgevoerd. Vooral dat het grondspel belangrijker wordt is een groot pluspunt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Goede zaak. Hopelijk maakt dat het spelletje interessanter.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
Te veel straffen, te weinig actie en te onduidelijke regels; zo zou je veel reacties kunnen samenvatten na het zien van het olympisch judotoernooi afgelopen zomer in Parijs. De Internationale Judo Federatie (IJF) heeft de kritiek ter harte genomen en heeft het spelregelboek drastisch aangepast. Komend weekeinde zullen tijdens de Grand Slam van Parijs de nieuwe reglementen voor het eerst in de praktijk worden gebracht.
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)t-wordt-belangrijker
Interessant filmpje: https://nos.nl/l/2553948
De IJF heeft interessante veranderingen doorgevoerd. Vooral dat het grondspel belangrijker wordt is een groot pluspunt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
WIJ van het altijd passieve TeamNL, met Van t End voorop, gaan vast gewoon door met straffen verzamelenLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Aan de andere kant, de NOS belicht dat stukje nog goed.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:50 schreef Szura het volgende:
WIJ van het altijd passieve TeamNL, met Van t End voorop, gaan vast gewoon door met straffen verzamelenquote:Nederlandse judoka's zouden wel eens baat kunnen hebben bij deze nieuwe regels. Zo wordt het grondgevecht belangrijker dan voorheen en dat is in het voordeel van wereldkampioene Joanne van Lieshout. Vorig jaar tijdens de Grand Slam van Parijs stond zij op de mat tegen toenmalig olympisch kampioene Clarisse Agbegnenou. Van Lieshout had het lastig in het staande gevecht, maar toen beide judoka's op de grond belandden, kwam de Nederlandse in haar kracht.
Ze overrompelde de ervaren Française en dwong haar bijna tot opgave. Dat lukte net niet. Ondanks haar geweldige inzet op de grond, gaf de scheidsrechter Van Lieshout toch een straf wegens passiviteit. Toentertijd werden alleen staande activiteiten als positief of negatief beoordeeld. Volgens de nieuwe regels moeten ook handelingen tijdens het grondgevecht meegenomen worden in de overweging om te straffen.
Nog een Nederlander die voordeel zou kunnen hebben van de nieuwe regels is Tornike Tsjakadoea. Tijdens het WK 2022 in Tasjkent werd hij gediskwalificeerd omdat hij tijdens het gooien van een tegenstander eerst zelf met zijn hoofd de mat raakte. Dit was verboden uit angst voor letsel aan de nekwervels.
Tsjakadoea moest toen zijn techniek (uchi mata) aanpassen, aangezien hij nogal eens met zijn hoofd langs de mat scheerde. Inmiddels is men daarop teruggekomen. Topjudoka's blijken zoveel controle te hebben dat het medisch verantwoord is om gooien en verdedigen met het hoofd toe te staan.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Mag je ook weer tillen onder de band? Want dat zou het gelijk ook heel veel leuker maken. Kata guruma bijvoorbeeld?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wij NEDERLANDERS gaan hiervan profiteren. Totdat de medailles verdeeld worden en ze (bijna) allemaal weer met een onbegrepen blik naar de zijkant kijken na een nederlaag.![]()
Dan overweegt Henkie Grol een comebackquote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:46 schreef Discombobulate het volgende:
Mag je ook weer tillen onder de band? Want dat zou het gelijk ook heel veel leuker maken. Kata guruma bijvoorbeeld?![]()
![]()
Onze deelnemers in Parijs
Selectie
Dames
-52 kg Naomi van Krevel
-70 kg Hilde Jager, Margit de Voogd
-78 kg Lieke Derks
+78 kg Marit Kamps, Karen Stevenson
Heren
-90 kg Frank de Wit, Mark van Dijk
-100 kg Michael Korrelwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
En wat een succes hebben de Nederlandse deelnemers er weer van gemaakt.......1 bronzen plak is natuurlijk kwalitatief uitermate teleurstellend.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:47 schreef borisz het volgende:
Onze deelnemers in Parijs
Selectie
Dames
-52 kg Naomi van Krevel
-70 kg Hilde Jager, Margit de Voogd
-78 kg Lieke Derks
+78 kg Marit Kamps, Karen Stevenson
Heren
-90 kg Frank de Wit, Mark van Dijk
-100 kg Michael Korrel![]()
Maar boh wat gingen we profiteren van de nieuwe regels - NOSquote:Op maandag 3 februari 2025 08:36 schreef hebikweer het volgende:
[..]
En wat een succes hebben de Nederlandse deelnemers er weer van gemaakt.......1 bronzen plak is natuurlijk kwalitatief uitermate teleurstellend.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Even kort de kalender
Deze maand nog GS: Baku, Tashkent
Eind maart GS Tiblisi
Eind April EK Podgorica. In mei 2x GS in diverse 'Stans'
13 t/m 20 juni het WK in Budapest.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
De Nederlandse judobond JBN heeft de samenwerking met coach Garmt Zijlstra maandag beëindigd. Volgens de bond is er een andere visie op de toekomstige invulling van de coaching in het nieuw te vormen topsportprogramma.
https://www.nu.nl/sport-o(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2Fwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Op zich apart gezien zijn "pupil" WK geworden is vorig jaar.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:25 schreef borisz het volgende:
De Nederlandse judobond JBN heeft de samenwerking met coach Garmt Zijlstra maandag beëindigd. Volgens de bond is er een andere visie op de toekomstige invulling van de coaching in het nieuw te vormen topsportprogramma.
https://www.nu.nl/sport-o(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2FOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Robbert van der Geest. Vast familie van. Is duidelijk https://nihonsport.blog/s(...)opig-niet-meer-goed/winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Neef van Dennis en Elco.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:56 schreef borisz het volgende:
Robbert van der Geest. Vast familie van. Is duidelijk https://nihonsport.blog/s(...)opig-niet-meer-goed/There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Blijven doneren!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 17:56 schreef borisz het volgende:
Robbert van der Geest. Vast familie van. Is duidelijk https://nihonsport.blog/s(...)opig-niet-meer-goed/Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
heywoodu
![]()
Lijkt er op dat HBO/Eurosport de rechten niet meer heeft? Parijs was er niet te zien, Baku nu ook niet, laatste was Tokyo in december
Sanne Vermeer vijfde in Baku.
Zo nog wel drie x strijd om brons na drie verloren halve finales voor De Wit, Derks en Kamps.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
De Wit en Kamps pakken brons.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:00 schreef borisz het volgende:
Sanne Vermeer vijfde in Baku.
Zo nog wel drie x strijd om brons na drie verloren halve finales voor De Wit, Derks en Kamps.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
't End voor van 't End is nabij
https://www.nu.nl/sport-o(...)wee-jaar-dreigt.htmlwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Interessant.
Van Unen is beoogd voorzitter van JBN. https://www.telegraaf.nl/(...)-judo-bond-nederlandwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Guillaume Elmont is de nieuwe directeur topsport van de Nederlandse judobond. De oud-judoka, die in 2005 wereldkampioen werd, moet het Nederlandse judo weer op niveau gaan brengen na de teleurstellende Olympische Spelen in Parijs.
https://nos.nl/artikel/25(...)port-van-de-judobond
Rotterdam levert de nieuwe voorzitter. Haarlem/Kenamju de nieuwe directeur.
[ Bericht 17% gewijzigd door borisz op 18-03-2025 14:14:50 ]winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Ik hoop dat ze beiden oud en wijs genoeg zijn om dusdanig samen te werken om de JBN weer uit het slop te trekken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:08 schreef borisz het volgende:
Guillaume Elmont is de nieuwe directeur topsport van de Nederlandse judobond. De oud-judoka, die in 2005 wereldkampioen werd, moet het Nederlandse judo weer op niveau gaan brengen na de teleurstellende Olympische Spelen in Parijs.
https://nos.nl/artikel/25(...)port-van-de-judobond
Rotterdam levert de nieuwe voorzitter. Haarlem/Kenamju de nieuwe directeur.
We zullen het zien.![]()
De geest van ome Cor van der Geest (what's in a name) zal wel binnenkort merkbaar worden.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
GS Tbilisi
Zilver voor Simeon CATHARINA(-100) en Sanne VAN DIJKE (-70)
Brons: Jur Spijkers +100, Marit Kamps +78. Emiel Jaring -60. Noami Van Krevel -52.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Het is merkbaar dat de nieuwe directeur en voorzitter direct een verschil maken.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:07 schreef borisz het volgende:
GS Tbilisi
Zilver voor Simeon CATHARINA(-100) en Sanne VAN DIJKE (-70)
Brons: Jur Spijkers +100, Marit Kamps +78. Emiel Jaring -60. Noami Van Krevel -52.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie dopeur Van t End ineens langskomen in een nieuw programma a la Kamp van Koningsbrugge lolLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Naomi van Krevel heeft Nederland op de openingsdag van de EK judo in Podgorica (Montenegro) meteen een medaille bezorgd. Ze veroverde brons in de klasse tot 52 kilogram door een zwaarbevochten zege op Gefen Primo uit Israël.
De plak voor de 24-jarige Van Krevel, die haar tweede EK afwerkte, is een flinke opsteker voor de Oranje-ploeg, die bij de Olympische Spelen van vorig jaar in Parijs flink teleurstelde door geheel buiten de prijzen te blijven.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Van Lieshout ook brons door twee aanvallen op haar arm door haar tegenstandster. Het is iets.
Henk Grol heeft er een mening over
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Dat laatste blijft een leuke rubriekquote:Op donderdag 24 april 2025 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van Lieshout ook brons door twee aanvallen op haar arm door haar tegenstandster. Het is iets.
Henk Grol heeft er een mening over
Henkie vond het maar raar dat de eerste keer slechts een shido was en de tweede keer (echt 10 seconden later, kijk eens dom Francaise) het wel direct DQ was.quote:Op donderdag 24 april 2025 18:44 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dat laatste blijft een leuke rubriek
Frankrijk 2 DQs in die klasse, lekker gewerkt dames.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Judoka Sanne van Dijke is op de EK in Podgorica (Montenegro) verrassend snel uitgeschakeld in de klasse tot 70 kilogram. De Europees kampioene van 2017 en 2021 verloor in haar eerste partij met yuko van de Hongaarse Szofi Özbas.
Van Dijke pakte in het verleden meerdere medailles op grote toernooien. Naast haar twee gouden EK-medailles won ze ook twee keer EK-zilver en een bronzen plak. Ook veroverde ze brons op de Spelen van Tokio en werd ze drie keer derde op de WK.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
En nog een onsuccesvolle judoka:
EK-debutant Mark van Dijk (tot 90 kilogram) kwam vrijdag niet verder dan de tweede ronde in Podgorica. De 24-jarige judoka had in de eerste ronde nog een bye en verloor in zijn eerste partij met ippon van Toni Miletic uit Bosnië en Herzegovina.
Van Dijk staat op de wereldranglijst iets hoger dan Miletic (40ste om 67ste) en zag de Bosniër al vroeg in de partij twee straffen krijgen. Toch ging het mis in de verlenging toen Van Dijk na 48 seconden op zijn rug werd gegooid.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Simeon Catharina heeft het brons gegrepen in de klasse tot 100 kilogram op de EK in de Montenegrijnse hoofdstad Podgorica. Catharina en Marit Kamps waren de enige Nederlandse judoka's die zaterdag de finaleronde haalden via de herkansingen. Kamps liep het brons mis.
In totaal kwamen er zaterdag zeven Nederlanders in actie, onder wie zwaargewichten en medaillekandidaten Jur Spijkers, Michael Korrel en Jelle Snippe. Zij werden voortijdig uitgeschakeld.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
![]()
EK dit jaar niet echt gevolgd...
NRC uit de krant dit weekend JBN https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-de-schop-a489108winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Geen EK-finales behaald, team er meteen uit tegen de Belgjes.
De staat van het Nederlandse judo, ach ach ach.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
https://nos.nl/artikel/25(...)vertrekt-bij-de-bond
Ook het laatste poppetje is vertrokkenquote:De Nederlandse judobond beëindigt per 1 juli de samenwerking met Bas Meerveld. Hij was sinds begin 2022 bondscoach van de vrouwelijke judoka's. Na een evaluatie heeft de judobond besloten dat er geen rol meer voor Meerveld is weggelegd die "goed aansluit bij onze visie".
Na de teleurstellend verlopen Olympische Spelen van Parijs - waar de Nederlandse ploeg voor het eerst in decennia geen enkele medaille pakte - kondigde de judobond aan grondige hervormingen door te voeren.
Meerveld is de laatste coach die moet vertrekken na het debacle. Meerdere bondscoaches en directeur topsport Gijs Ronnes moesten als gevolg daarvan vertrekken. Oud-judoka Guillaume Elmont, die in 2005 wereldkampioen werd, volgde Ronners op als directeur topsport.
Tijdens de EK in Montenegro, eind vorige maand, gaf Meerveld al aan dat zijn toekomst onzeker was. "Wat ik zelf wil? Dat weet ik echt nog niet, dat hangt van verschillende factoren af", gaf hij aan.
Hervormingsplannen
De judobond presenteerde in maart de hervormingsplannen. Zo moet het aantal judoka's dat op Papendal traint kleiner worden en wordt in het rapport een andere structuur van de coaching voorgesteld.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
quote:Zojuist is de selectie voor de wereldkampioenschappen senioren bekend gemaakt. In totaal zijn veertien judoka's geselecteerd voor het toernooi in Boedapest, Hongarije.
Alle ogen zullen gericht zijn op huidig wereldkampioen Joanne van Lieshout. Zij zal proberen haar titel te verdedigen en nog een ster op haar pak toe te voegen. Ook de andere winnaars van een EK medaille eind april, Naomi van Krevel en Simeon Catharina, reizen af naar Boedapest.
In de selectie zitten twee judoka's die voor het eerst hun opwachting maken op het individuele onderdeel van de WK. Mark van Dijk nam in 2024 al deel aan de teamwedstrijd, maar mag nu ook alleen de mat op. Lieke Derks won al eens zilver en brons op een WK -21, maar doet dit jaar voor het eerst mee aan het senioren WK.
Selectie
Dames
-48 kg Amber Gersjes
-52 kg Naomi van Krevel
-70 kg Margit de Voogd en Sanne van Dijke
-78 kg Lieke Derks en Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps en Karen Stevenson
Heren
-60 kg Emiel Jaring
-90 kg Mark van Dijk
-100 kg Simeon Catharina
+100 kg Jelle Snippe en Jur Spijkers
Het toernooi vindt van 13 juni t/m 20 juni plaats in Hongarije. We zullen dit jaar niet deelnemen aan het Mixed Teamsevenement op de slotdag.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Drie Nederlandse topjudoka's geschorst na fouten met 'whereabouts' - https://nos.nl/l/2567861
Centraal doperen en nog zo slecht presteren, trek die stekker eruit en geen euro meer naar deze troep
Jack does it in real time...![]()
Hahahahahaha nee dit kan niet[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Vond het al dat er zo weinig heren naar het WK gingen, maar nu weten we dus waarom hahahaha
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, preciesquote:Op zondag 18 mei 2025 21:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vond het al dat er zo weinig heren naar het WK gingen, maar nu weten we dus waarom hahahaha![]()
Wat een treurigheid weer
quote:Op zondag 18 mei 2025 21:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vond het al dat er zo weinig heren naar het WK gingen, maar nu weten we dus waarom hahahahaquote:De WK in juni hadden ze alle drie sowieso gemist vanwege een blessure.![]()
Eikels.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Vooral bij Korrel geloof ik er weinig van inderdaad.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als u geen UFC 316 spoilers wilt zien dan moet u niet klikken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Nober op 08-06-2025 21:02:54 ]![]()
Wat is UFC en wat heeft dat met judo te maken en waarom is Trump daar?quote:Op zondag 8 juni 2025 17:56 schreef Nober het volgende:
Tweevoudig Olympisch judo kampioene Kayla Harrison nu ook UFC kampioen
[ x ]
https://x.com/WhiteHouse/status/1931735765127451010
[ x ]
https://x.com/espnW/status/1931570826538618906
Bekijk deze YouTube-videoThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
UFC is een Mixed martial arts organisatie.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat is UFC en wat heeft dat met judo te maken en waarom is Trump daar?
Judo is ook een mixed martial arts.
Trump is al lange tijd een fan van UFC/MMA, hielp de UFC in de jaren 90 aan een locatie voor hun evenementen toen de sport nog in vele staten illegaal was en werd actief gesteund door UFC voorman Dana White bij de verkiezingen in 2016, 2020 en 2024.![]()
heywoodu
![]()
@Nober Op zich niks mis mee om het te noemen (gaat immers over een grote ster uit het judo, en in topics over schaatsen gaat het soms ook wel eens over Jake Paul-geneuzel), maar aangezien het vooral ook over een andere sport gaat: zou je het even in een spoiler willen zetten?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Die twee gouden medailles zijn ook de enige twee gouden in judo voor Amerika.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:53 schreef heywoodu het volgende:
@:Nober Op zich niks mis mee om het te noemen (gaat immers over een grote ster uit het judo, en in topics over schaatsen gaat het soms ook wel eens over Jake Paul-geneuzel), maar aangezien het vooral ook over een andere sport gaat: zou je het even in een spoiler willen zetten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
heywoodu
![]()
"Fans vragen zich af: hoe kon dit zo lang doorgaan? Waarom werd dit niet eerder ontdekt?"quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:38 schreef hebikweer het volgende:
Dit is ook fraai: https://www.vechtsportinf(...)ijgt-verdiende-straf
Ja, dat is makkelijk vragen achteraf, maar er zijn natuurlijk ook gewoon vele duizenden parasporters die getest worden, en die tests zijn doorgaans behoorlijk stevig en ingrijpend. Héél af en toe kan iemand die eigenlijk gesnapt hoort te worden er eens tussendoor glippen..Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Amber Gersjes en Emiel Jaring zijn niet verder gekomen dan de tweede ronde bij de wereldkampioenschappen judo. Gersjes en Jaring zijn de enige Nederlanders die op de openingsdag van de WK in actie kwamen.
Gersjes won in de eerste ronde van de klasse tot 48 kilogram met waza-ari van Galija Tinbajeva uit Kazachtstan. De wereldkampioene bij de junioren van 2017 ging in de tweede ronde onderuit. De Russische Sabina Giliazova, die Gersjes in april nog versloeg bij de EK judo waar zij uiteindelijk net naast het brons greep, won nu met waza-ari in extra tijd.
Gersjes stond al op twee straffen, moest dus iets meer risico nemen, en belandde op haar zij na een beenworp van Giljazova, die brons won bij de EK's van 2021 en 2023.
In de lichtste gewichtsklasse (-60 kg) bij de mannen was Jaring vrij in de eerste ronde. In de tweede ronde moest hij al snel in de aanval omdat zijn Russische tegenstander Ajoeb Blijev een yuko voorsprong nam.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Gevalletje wat geld toeschuiven en een oogje dichtknijpen was er niet bij zeker?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Fans vragen zich af: hoe kon dit zo lang doorgaan? Waarom werd dit niet eerder ontdekt?"
Ja, dat is makkelijk vragen achteraf, maar er zijn natuurlijk ook gewoon vele duizenden parasporters die getest worden, en die tests zijn doorgaans behoorlijk stevig en ingrijpend. Héél af en toe kan iemand die eigenlijk gesnapt hoort te worden er eens tussendoor glippen..Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Definitief einde tijdperk Kees Jongkind als commentator overigens nu hij adjunct hoofdredacteur bij NOS Sport is geworden.![]()
Jammer, die was wel prettigquote:Op zondag 15 juni 2025 13:30 schreef Pino112 het volgende:
Definitief einde tijdperk Kees Jongkind als commentator overigens nu hij adjunct hoofdredacteur bij NOS Sport is geworden.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ah de NOS heeft een artikel aan Van Lieshout gewijd. Dat is meestal gelijk aan eerste ronde uitschakelingCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
2e ronde.quote:Op maandag 16 juni 2025 07:12 schreef franklop het volgende:
Ah de NOS heeft een artikel aan Van Lieshout gewijd. Dat is meestal gelijk aan eerste ronde uitschakeling
Joanne van Lieshout is op de WK judo in Boedapest in de klasse -63 kilogram al in de tweede ronde uitgeschakeld. De Braziliaanse Nauana Silva stootte de 22-jarige titelhoudster met waza-ari uit het toernooi.
Van Lieshout won in haar eerste partij met yuko van de Australische Katharina Haecker.
Tegen Silva had ze bijna succes met een flitsende schouderworp, waarbij de Braziliaanse in haar val nog net een
val op haar rug of zij kon vermijden.
Van Lieshout werkte zich daarna uit een penibel grondgevecht, maar werd na drie minuten door een venijnig en verrassend beenveegje uit balans gebracht:waza-ri.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Achja Joanne werd vorige keer verrassend wereldkampioen, daar heb ik niet zoveel tegen.
Het probleem is dat het structureel bij vrijwel iedereen moeilijk is.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
heywoodu
![]()
Oh ja, WK is bezig
Is dat nog ergens te kijken wat ook gewoon terug te kijken is, of alleen live bij de middeleeuwse streams van NOS en verder on-demand alleen bij IJF tegen forse betaling?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Alleen live bij NOS en IJF ja. Terugkijken bij IJF weer voor overdreven veel centen voor zo'n niet-zo-bijzondere sport.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:01 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, WK is bezig
Is dat nog ergens te kijken wat ook gewoon terug te kijken is, of alleen live bij de middeleeuwse streams van NOS en verder on-demand alleen bij IJF tegen forse betaling?
Misschien is er met een VPN nog een leuk adresje, maar geen idee welk land dan werkbaar is.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
heywoodu
![]()
Lekker, 25 euro. En dat is dan voor het individuele WK, de dag met de landenwedstrijd is altijd een los evenement bij de IJF, dus dat is ook 25 euroquote:Op maandag 16 juni 2025 16:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen live bij NOS en IJF ja. Terugkijken bij IJF weer voor overdreven veel centen voor zo'n niet-zo-bijzondere sport.
Misschien is er met een VPN nog een leuk adresje, maar geen idee welk land dan werkbaar is.
Alleen Van Dijke strijd voor een PLAK (Brons)Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Al het zoveelste artikel deze week op de NOS, waarin de Nederlandse judoka 'bijna scoorde!!1!!' De juichaapjes proberen de judohype nog levend te houden...Jack does it in real time...![]()
Brons. Mondjes gesnoerd!!!!
Niet echt een mooie worp maar die tellen soms ook[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En ook vandaag gaan we weer verder met vroege uitschakelingen:
Simeon Catharina is op de WK judo in Boedapest in de tweede ronde gestrand. De judoka in de klasse tot honderd kilogram was niet opgewassen tegen Matvej Kanikovskij. Bij de vrouwen werden Lieke Derks en Guusje Steenhuis uitgeschakeld in de klasse tot 78 kilogram.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
heywoodu
![]()
Marit Kamps mag vanavond op voor brons.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
En ook dat streven werd binnen no time door een ippon van een mastodont uit Korea verpest. 5e plek dus.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:42 schreef heywoodu het volgende:
Marit Kamps mag vanavond op voor brons.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
heywoodu
![]()
Nou, één brons dus. Toch beter dan de Spelen, vooruitgang en derhalve feest op het bondskantoor!quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:33 schreef golfer het volgende:
[..]
En ook dat streven werd binnen no time door een ippon van een mastodont uit Korea verpest. 5e plek dus.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ze zullen wel trots op zichzelf zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, één brons dus. Toch beter dan de Spelen, vooruitgang en derhalve feest op het bondskantoor!Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ze moeten de ouwe Cor eens flink schoon schip laten maken.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Bij de landen wedstrijd is Frankrijk uitgeschakeld en moet Japan het doen met de strijd om de 3e plek met Brazilië.
De finale gaat tussen Zuid-Korea en Georgië.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Vermeer en Ausma stoppen ermee. En klagen over JBN
https://www.omropfryslan.(...)okas-houden-ermee-opwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
JBN Goden, krijgen gewoon te weinig geld[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Roy Meyer heeft een punt achter zijn judoloopbaan gezet. De 34-jarige Bredanaar vindt het mooi geweest, zegt hij in een interview in het AD.
Meyer won in de klasse tot 100 kilogram tweemaal brons op een WK (2019 en 2021) en tweemaal brons op een EK (2017 en 2022). Ook veroverde hij acht medailles op grandslamtoernooien, waaronder een gouden in 2019 in Abu Dhabi. Bij de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro werd Meyer zevende.
De afgelopen jaren kampte hij met een zware knieblessure en ook longproblemen speelden hem parten. Mede daardoor miste Meyer onder meer de Olympische Spelen in Parijs. Daarnaast had hij een verschil van inzicht met de judobond over de te varen koers, waardoor hij zonder trainer kwam te zitten.
"Het is heel dubbel", zegt Meyer, tegen AD. "Judo heeft mij de wereld laten zien. Het is onderdeel van mijn identiteit geworden. Het is dan gek om afstand te doen van die identiteit."
Tegelijkertijd voelt het afscheid als een opluchting. "Ik was al langer aan het wikken en wegen. Ik ben blij dat ik nu de beslissing heb genomen. De laatste anderhalf jaar is er veel gebeurd in mijn leven."There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Wie en waarom?quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Naja, die blessures kunnen wel echt gigantisch heftig zijn bij zo'n topsport als judo. Dat moeten we niet vergeten.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:45 schreef golfer het volgende:
Roy Meyer heeft een punt achter zijn judoloopbaan gezet. De 34-jarige Bredanaar vindt het mooi geweest, zegt hij in een interview in het AD.
[ afbeelding ]
Meyer won in de klasse tot 100 kilogram tweemaal brons op een WK (2019 en 2021) en tweemaal brons op een EK (2017 en 2022). Ook veroverde hij acht medailles op grandslamtoernooien, waaronder een gouden in 2019 in Abu Dhabi. Bij de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro werd Meyer zevende.
De afgelopen jaren kampte hij met een zware knieblessure en ook longproblemen speelden hem parten. Mede daardoor miste Meyer onder meer de Olympische Spelen in Parijs. Daarnaast had hij een verschil van inzicht met de judobond over de te varen koers, waardoor hij zonder trainer kwam te zitten.
"Het is heel dubbel", zegt Meyer, tegen AD. "Judo heeft mij de wereld laten zien. Het is onderdeel van mijn identiteit geworden. Het is dan gek om afstand te doen van die identiteit."
Tegelijkertijd voelt het afscheid als een opluchting. "Ik was al langer aan het wikken en wegen. Ik ben blij dat ik nu de beslissing heb genomen. De laatste anderhalf jaar is er veel gebeurd in mijn leven."
Hij is in ieder geval een beetje bezig met boksen. (Ja, hij gaat tegen Melvin Manhoef bij Boxing Influencers) Ook wou hij eventueel nog MMA gaan doen, wat me veel beter lijkt met z'n judo achtergrond.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Oud-judoka Mark van der Ham wordt de nieuwe bondscoach van de Nederlandse judoka's. De judobond maakte na de teleurstellende Olympische Spelen van vorig jaar in Parijs schoon schip door alle vier de bondscoaches te laten gaan.
Met het aanstellen van Van der Ham wordt de nieuwe eerste stap gezet richting een nieuwe structuur met het oog op de Olympische Spelen van 2028 in Los Angeles.
Van der Ham is geen onbekende in de Nederlandse judowereld. In 2008 begon hij als coach bij de Nederlandse Judobond en behaalden Nederlandse judoka's onder zijn bewind medailles op Europese en wereldkampioenschappen. Op de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro was hij de coach van Anicka van Emden, die op dat toernooi een bronzen medaille won.
Daarna vertrok Van der Ham voor een periode naar het buitenland. Zo werd hij bondscoach bij de Belgische Judobond, waar in die periode via Matthias Casse een bronzen medaille op de Olympische Spelen in Tokio, en een wereldtitel werden binnengehaald.
De afgelopen jaren was hij performance director bij de Azerbeidjaanse judo federatie, waar de sport de afgelopen jaren enorm toenam in populariteit, mede door de olympische titel van Hidayat Heydarov op de Spelen van Parijs in de categorie -73 kilo.
Nederlandse judoka's gaven de voorbije maanden meermaals aan gebaat te zijn bij organisatorische duidelijkheid. Met het aanstellen van Van der Ham als bondscoach vult de Nederlandse judobond de uitgeklede coachstaf aan.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Forum Opties Forumhop: Hop naar: