Ik denk niet dat de bond en het NOC/NSF gaan luisteren naar deze oude brulboei.quote:Op maandag 2 september 2024 16:33 schreef borisz het volgende:
Van der Geest wil afrekenen met centralisatie en bestuurders zonder judo-kennis - https://nos.nl/l/2535546
Daar is Cor!
En al helemaal niet als je op primetime bij de NOS volledig naar diezelfde NOC-NSF wijst als de hoofdschuldige. Het leek ome Cor trouwens vooral om de financiering te gaan. Die zal daar dus ook nog wel ergens een cheque meepakken.quote:Op maandag 2 september 2024 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bond en het NOC/NSF gaan luisteren naar deze oude brulboei.
Cor heeft duidelijk een eigenbelang.quote:Op maandag 2 september 2024 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En al helemaal niet als je op primetime bij de NOS volledig naar diezelfde NOC-NSF wijst als de hoofdschuldige. Het leek ome Cor trouwens vooral om de financiering te gaan. Die zal daar dus ook nog wel ergens een cheque meepakken.
Als de judobond ook al niet naar Willem Visser en andere coaches wil luisteren, dan denk ik ook niet dat ze naar Cor willen luisteren: https://archive.is/688puquote:Op maandag 2 september 2024 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bond en het NOC/NSF gaan luisteren naar deze oude brulboei.
Broekjes uit op het bondsbureau. Nounou.quote:Op maandag 9 september 2024 06:05 schreef heywoodu het volgende:
EK junioren in Tallinn: zilver voor Joni Geilen (-63kg), brons voor Joes Schell (-100kg) en het gemengde team.
https://judotv.com/competitions/eju_jun2024/results
Uiteraard de coach weg en niet de algemeen directeur of iets of hele andere keuzes maken. Dit gaat helpen!quote:Op vrijdag 20 september 2024 07:48 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)len-zonder-medailles
Coach ontslagen, judoka's weer boos.
Of beidequote:Op vrijdag 20 september 2024 07:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard de coach weg en niet de algemeen directeur of iets of hele andere keuzes maken. Dit gaat helpen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Japans onderonsje voor goud bij de vrouwen tot 52kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Japans goud bij de mannen tot 60kg, maar een medaille voor het thuisland:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook bij de mannen tot 66kg was het Japan tegen Japan voor goud:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiėr:![]()
Je verwacht het wel een beetje, Japans goud bij de vrouwen tot 57kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk onze eerste deelneemster, Joni Geilen ging er bij de vrouwen tot 63kg helaas uit in de achtste finales tegen So Morichika uit Japan. Die moest het vervolgens doen met brons, goud ging zowaar naar Frankrijk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tot slot een Japans onderonsje bij de mannen tot 73kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Vrouwen tot 70kg, Oostenrijks goud en Zwitsers zilver. Er hing nog wat zeldzamers in de lucht, maar Aina Laura Rasoanaivo Razafy uit Madagascar sneuvelde na een paar fraaie zeges in de herkansingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de mannen tot 81kg ging Joshua de Lange in de kwartfinales onderuit tegen Suleyman Shukurov (AZE), waarna hij in de herkansingen verloor van Azat Kumisbay (KAZ), die beiden brons pakten. Goud ging naar Georgiė:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Floris den Hartog verloor bij de mannen tot 90kg gelijk van de Kazach Askar Birzhanov, verder toch nog Japans goud:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Vrouwen -78kg leverde zowaar Colombiaans goud op. Zilver was voor de Duitse Mathilda Niemeyer, die in de achtste finales van Maria Hanstede won.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuid-Koreaans goud en, ook wel leuk, Egyptisch brons bij de superzwaargewichtvrouwen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oezbekistan boven bij de mannen tot 100kg, waar Joes Schell er al gelijk uit ging tegen Azhdar Baghirov uit Azerbeidzjan, die op zijn beurt brons pakte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot slot de mannen boven 100kg, waar de Rus Denis Batchaev het goud pakte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen de gemengde landenwedstrijd. Zonder Nederland, helaas.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Frankrijk vs Japan (met goud voor Japan) in de finale, verrassendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende halte: de Grand Slam in Abu Dhabi komende week.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Nederland is prima bezig in Abu Dhabi:
Judoka Jaring pakt Grand Slam-medaille in Abu Dhabi
Grand Slam-titel judoka De Voogd, zilver Jager en brons Van Lieshout
Niet het sterkst bezette toernooi ooit overigens, hier het hele bracket richting de Nederlandse finale...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Weliswaar geen wedstrijdjudo, maar de danexamens op 17 november zijn geannuleerd omdat wegens een intern conflict er onvoldoende examinatoren beschikbaar zijn. Het gaat echt bergafwaarts met die hele judobond.![]()
Ja, sorry, ik had iets anders te doen.quote:Op zondag 3 november 2024 00:01 schreef hebikweer het volgende:
Weliswaar geen wedstrijdjudo, maar de danexamens op 17 november zijn geannuleerd omdat wegens een intern conflict er onvoldoende examinatoren beschikbaar zijn. Het gaat echt bergafwaarts met die hele judobond.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Bron NOS:
De Nederlandse judobond heeft Anthonie Wurth aangesteld als interim manager topsport. Dat heeft de bond maandag bekendgemaakt.
De 57-jarige oud-judoka volgt directeur Gijs Ronnes op die begin oktober moest vertrekken als gevolg van de mislukte Olympische Spelen in Parijs. Nederland veroverde voor het eerst sinds 1984 geen enkele olympische judomedaille.
De judobond heeft bewust gekozen voor een interim aanstelling, vertelt Rob Geleijnse, algemeen directeur bij de judobond in een persbericht. Zo kan er "zorgvuldig" worden gezocht naar een nieuwe directeur topsport.
"Op dit moment hebben wij behoefte aan een persoon die de rust kan terugbrengen en de basis opnieuw kan neerzetten", zegt Geleijnse. "Wij geloven dat Anthonie hier de juiste persoon voor is."
Wurth was zelf ook actief op de Spelen. In 1992 eindigde hij als negende in zijn gewichtsklasse. Een jaar eerder kroonde hij zich tot Europees kampioen.
"Het judo in Nederland kent een rijke geschiedenis en heeft veel potentie", aldus Wurth. "Die gaan we op een goede manier benutten en verzilveren, waarbij mijn uitgangspunt ontleend is aan het judo zelf: structureel winnen vraagt om duidelijke en stevige keuzes."There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
De basis opnieuw opzetten is in de beginne niet heel spannend. STOP MET PAPENDAL VERPLICHTING!!!!!!!!!!!OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Kwam een tweetje voorbij van de IJF-eindbaas over dat de president van Kazachstan over de vloer was en dat Astana WK2027 heeft...Dus even op Wiki kijken
Volgend jaar Budapest na 2017 en 2021.
WK2026 Baku na 2018
Kazachstan in 2015 voor het laatst... Dat valt nog mee....
Ze blijven wel hangen in de 'Stan-nen', Zandbak en Budapest en vooruit Japan mocht ook nog eens een keertje.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Leuk initiatief Maar het ging het om het volgende.quote:Het eerste team van Stichting Topjudo Kenamju is winnaar geworden van de eerste editie van de nationale Judo Liga. In de regio Zuid-West, met zeven teams in divisie 1, had de ploeg van trainers Sjoerd Blankevoort en Koen van Nol zich voor de halve finales geplaatst. Daarin rekenden zij eerst overtuigend met 4-0 af met aartsrivaal de Korte en in de spannende eindstrijd moest Slingerland er met 2-1 aan geloven.
De Judo Liga werd bedacht door JBN-scheidsrechter Wouter Meijer en lijkt in dit pilot-jaar meteen een groot succes te zijn geworden. De Liga is bedoeld voor mannelijke judoka’s die net onder het niveau van de sporters op Papendal zitten. Meer dan 50 clubs schreven zich in. Heerenveen won al in de regio Noord-Oost, Kenamju nu dus in de regio Zuid-West en de finale in de regio Zuid-Oost is in december.
(...)https://www.haarlemsdagbl(...)o-liga/27471935.htmlquote:De skatehal in de Waarderpolder was omgebouwd tot een uiterst sfeervolle judo-arena met ruim 450 enthousiaste toeschouwers rond de enige mat. In het snel verlopende programma zagen zij Frank de Wit (28) als blikvanger in de finale.
De Heemskerker, tweede op het EK dit jaar, is na de mislukte Olympische Spelen in Parijs overgestapt naar de klasse tot 90 kilo. ,,Dat bevalt me prima. Ik hoef nu niet meer vlak voor een wedstrijd gedwongen af te vallen met zeven, acht kilo’’, aldus De Wit.
,,Ik heb alleen vanwege de reorganisaties bij de JBN na Parijs nu al maanden geen trainer/coach meer. Mijn wedstrijdprogramma voor 2025 is nog volledig onduidelijk. Ik probeer zelf wat te trainen op Papendal en bij Kenamju. De vrijgekomen tijd besteed ik nu vooral ook aan mijn laatste stages voor mijn opleiding fysiotherapie.’’
Nog een hoop onduidelijkheid dus bij JBN...winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Waarom is de Haarlemse judoschool van Cor van der Geest en zijn zonen ingedeeld in de regio Zuid-West?quote:Op maandag 25 november 2024 06:35 schreef borisz het volgende:
[..]
Leuk initiatief Maar het ging het om het volgende.
[..]
https://www.haarlemsdagbl(...)o-liga/27471935.html
Nog een hoop onduidelijkheid dus bij JBN...There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Er komt een -13 klasse. Dus niet meer meteen van -11 naar -15. Die stap was wel heel erg groot. Zeker gezien een 11 jarige dan verwurgingen mag leren, maar ook verwurgt mag worden tijdens een wedstrijd.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
en dan met dezelfde kutredenering die ze al 20 jaar gebruiken, dat ze potentie zien.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:36 schreef Pino112 het volgende:
Gelukkig komt er 'gewoon' 1.6mln euro vanuit NOCNSF
HOE DAN?![]()
Serieus?quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dan met dezelfde kutredenering die ze al 20 jaar gebruiken, dat ze potentie zien.
HOE DAN?![]()
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.![]()
Opmerkelijk genoeg blijft judobond JBN een van de meest toebedeelde sportbonden. Dit ondanks het feit dat de Nederlandse judoka's geen enkele medaille behaalden in olympisch Parijs. Drie jaar eerder, tijdens de Spelen van Tokio, bedroeg de oogst slechts één bronzen plak.![]()
5 jaar daarvoor was het er ook 1 bronzen, 4 jaar daarvoor 2 bronzen, 4 jaar daarvoor 4 bronzen en 1! zilveren en 4 jaar daarvoor 3 bronzen en 1 zilver en dan het GROTE succes van 2000 (1 gouden Huizinga).quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:18 schreef xzaz het volgende:
Opmerkelijk genoeg blijft judobond JBN een van de meest toebedeelde sportbonden. Dit ondanks het feit dat de Nederlandse judoka's geen enkele medaille behaalden in olympisch Parijs. Drie jaar eerder, tijdens de Spelen van Tokio, bedroeg de oogst slechts één bronzen plak.
En gedurende die hele tijd zijn ze 1 van de toebedeelde sportbonden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Wienerschnitzels op 29-11-2024 16:16:06 ]![]()
Judoka Noėl van 't End hangt een tweejarige schorsing boven het hoofd vanwege gestelde fouten rondom zijn dopingcontroles. Dinsdag staat de wereldkampioen van 2019 (in de klasse tot 90 kilogram) voor de bestuursrechter tegenover de Dopingautoriteit. Het is voor het eerst dat in Nederland een rechter zich buigt over zo'n zaak.
Topsporters zijn verplicht om een uur per dag beschikbaar te zijn voor dopingcontrole, de zogenaamde whereabouts. Ze moeten zelf opgeven wanneer dat het geval is en op welk adres. Via een app kan een sporter zijn of haar verblijfplaats aanpassen als er iets verandert. Volgens de Dopingautoriteit miste Van 't End twee keer een test en wijzigde hij één keer zijn whereabouts te laat.
Bij drie keer een gemiste test of het te laat of niet doorgeven van wijzigingen binnen een jaar is de sporter in overtreding. De straf daarvoor is twee jaar schorsing.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
In Tokio was de GS. Het werd 13x goud voor Japan.
In NL was het NK
Dames:
-48 kg: Amber Gersjes (De Korte Sportinstituut)
-52 kg: Naomi van Krevel (De Korte Sportinstituut)
-57 kg: Shannon van de Meeberg (De Korte Sportinstituut)
-63 kg: Joanne van Lieshout (Essink Sportcentrum)
-70 kg: Sanne Vermeer (De Korte Sportinstituut)
-78 kg: Lieke Derks (De Korte Sportinstituut)
+78kg: Guusje Steenhuis (De Korte Sportinstituut)
Heren:
-60 kg: Jason Wong (Sportschool Kenamju)
-66 kg: Jochem van Harten (Sportschool Slingerland)
-73 kg: Matthijs van Harten (Sportschool Slingerland)
-81 kg: Mo van Dun (Sportschool Kenamju)
-90 kg: Mark van Dijk (Sportschool Slingerland)
-100 kg: Michael Korrel (Sportschool Slingerland)
+100 kg: Simeon Catharina
Toch wel wat grote namen die een Nederlandse titel pakken. Dat is wel eens minder geweest.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Het gaat lekker bij JBN deel ontelbaar
Trouw: https://www.trouw.nl/spor(...)l-en-schip~bbc74a70/
En uit Heemskerk nu ook Frank de Wit die zich aan de kant gezet voelt
https://nos.nl/artikel/25(...)il-aan-de-kant-gezetwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Gelukkig wordt er weer 1,5 miljoen in deze bodemloze put gestortLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Trouw artikel kan ik niet lezen helaas.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:51 schreef borisz het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)il-aan-de-kant-gezet
Ik weet niet zo goed wat ik moet met het verhaal van Frank. De hele toko zit in een limbo vanwege de nieuwe structuur die opgezet moet gaan worden.
Er zal vast wel een kern van waarheid in zitten.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
De soap gaat maar door.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:51 schreef borisz het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)il-aan-de-kant-gezet
Duurt minstens een paar jaar voordat alles weer behoorlijk op de rit staat.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Er is ook geen (volledig) bestuur meer
https://www.jbn.nl/nieuws/afscheid-van-bestuursleden/
https://www.jbn.nl/nieuws/afscheid-van-voorzitter-bondsbestuur/
Gelukkig is het geld wel binnen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Kim met pensioen.quote:Het is het einde van een tijdperk voor mij 🥋🤍
Als ik kon, was ik voor altijd atleet blijven. Maar elke atleet weet dat vroeg of laat hun carričre zal eindigen, en voor mij is het niet anders. Omdat ik nog niet in een Sportgroep ben gekomen en tegelijkertijd mijn lichaam het moeilijk heeft, Andrea een vol schema heeft en Aurora steeds groter wordt, besloot ik dat het tijd is voor mij om "met pensioen te gaan van judo". Ik had heel graag meer toernooien voor Italiė gespeeld. Gelukkig heb ik naast individuele uitslagen in deze wedstrijden samen met een heel bijzondere judoka groep een bijdrage kunnen leveren aan de historische bronzen medaille op het World Mixed Team Championships en de Olympische houten medaille. Ik ben het Italiaanse team dankbaar voor het opnemen van mij in de groep en voor hoe ik me kan herinneren wat mijn laatste races werden, vooral met goede herinneringen.
Afscheid nemen van iets dat al zoveel jaren mijn leven is, is niet makkelijk. Maar terugkijkend kan ik met zekerheid zeggen dat ik een prachtige carričre heb gehad, waar ik alleen maar trots op kan zijn. Ik heb meer ervaren en bereikt dan ik ooit had gedacht, ondanks dat ik misschien het talent had om nog meer te winnen. Maar uiteindelijk volgde ik altijd mijn hart en het resultaat is dat judo me meer heeft gegeven dan welke medaille dan ook. Hoe symbolisch is het dat de maand dat mijn dochter haar eerste judo les volgde en aan haar judo avontuur begint, ik de mijne afmaak?
Ik heb ook heel blij nieuws: ik ben aangenomen als docent bij @ntc_erasmus_milaan. In deze school ga ik Nederlandse taal en cultuur onderwijzen aan Nederlandstalige kinderen. Dankzij deze inspirerende job, Italiaanse lessen met @sikkopolling.nl en e-commerce management van @ciaoitalyturin ben ik zeker niet bang om me te vervelen.
Terugblik op Aurora's eerste judoles, eindigde met een verklaring die ik in 2010 heb afgelegd:
"Achteraf gezien was de beste beslissing die mijn ouders ooit maakten om mij mijn eerste judoles te geven"
Papa en mama bedankt voor alles❤️winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Te veel straffen, te weinig actie en te onduidelijke regels; zo zou je veel reacties kunnen samenvatten na het zien van het olympisch judotoernooi afgelopen zomer in Parijs. De Internationale Judo Federatie (IJF) heeft de kritiek ter harte genomen en heeft het spelregelboek drastisch aangepast. Komend weekeinde zullen tijdens de Grand Slam van Parijs de nieuwe reglementen voor het eerst in de praktijk worden gebracht.
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)t-wordt-belangrijker
Interessant filmpje: https://nos.nl/l/2553948
De IJF heeft interessante veranderingen doorgevoerd. Vooral dat het grondspel belangrijker wordt is een groot pluspunt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Goede zaak. Hopelijk maakt dat het spelletje interessanter.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
Te veel straffen, te weinig actie en te onduidelijke regels; zo zou je veel reacties kunnen samenvatten na het zien van het olympisch judotoernooi afgelopen zomer in Parijs. De Internationale Judo Federatie (IJF) heeft de kritiek ter harte genomen en heeft het spelregelboek drastisch aangepast. Komend weekeinde zullen tijdens de Grand Slam van Parijs de nieuwe reglementen voor het eerst in de praktijk worden gebracht.
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)t-wordt-belangrijker
Interessant filmpje: https://nos.nl/l/2553948
De IJF heeft interessante veranderingen doorgevoerd. Vooral dat het grondspel belangrijker wordt is een groot pluspunt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
WIJ van het altijd passieve TeamNL, met Van t End voorop, gaan vast gewoon door met straffen verzamelenLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Aan de andere kant, de NOS belicht dat stukje nog goed.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:50 schreef Szura het volgende:
WIJ van het altijd passieve TeamNL, met Van t End voorop, gaan vast gewoon door met straffen verzamelenquote:Nederlandse judoka's zouden wel eens baat kunnen hebben bij deze nieuwe regels. Zo wordt het grondgevecht belangrijker dan voorheen en dat is in het voordeel van wereldkampioene Joanne van Lieshout. Vorig jaar tijdens de Grand Slam van Parijs stond zij op de mat tegen toenmalig olympisch kampioene Clarisse Agbegnenou. Van Lieshout had het lastig in het staande gevecht, maar toen beide judoka's op de grond belandden, kwam de Nederlandse in haar kracht.
Ze overrompelde de ervaren Franēaise en dwong haar bijna tot opgave. Dat lukte net niet. Ondanks haar geweldige inzet op de grond, gaf de scheidsrechter Van Lieshout toch een straf wegens passiviteit. Toentertijd werden alleen staande activiteiten als positief of negatief beoordeeld. Volgens de nieuwe regels moeten ook handelingen tijdens het grondgevecht meegenomen worden in de overweging om te straffen.
Nog een Nederlander die voordeel zou kunnen hebben van de nieuwe regels is Tornike Tsjakadoea. Tijdens het WK 2022 in Tasjkent werd hij gediskwalificeerd omdat hij tijdens het gooien van een tegenstander eerst zelf met zijn hoofd de mat raakte. Dit was verboden uit angst voor letsel aan de nekwervels.
Tsjakadoea moest toen zijn techniek (uchi mata) aanpassen, aangezien hij nogal eens met zijn hoofd langs de mat scheerde. Inmiddels is men daarop teruggekomen. Topjudoka's blijken zoveel controle te hebben dat het medisch verantwoord is om gooien en verdedigen met het hoofd toe te staan.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Mag je ook weer tillen onder de band? Want dat zou het gelijk ook heel veel leuker maken. Kata guruma bijvoorbeeld?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wij NEDERLANDERS gaan hiervan profiteren. Totdat de medailles verdeeld worden en ze (bijna) allemaal weer met een onbegrepen blik naar de zijkant kijken na een nederlaag.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: