quote:Vanuit de judowereld wordt met name vol dankbaarheid teruggedacht aan Chris de Korte. De judocoach uit Hoogvliet, die vele successen behaalde met toppers als Mark Huizinga en Angelique Seriese, overleed vrijdag op 86-jarige leeftijd.
Huizinga, de olympisch kampioen van Sydney 2000, zegt „als judoka en als mens” te zijn gevormd door De Korte. „Ik had talent, maar zonder hem had ik niet zoveel gewonnen. Hij heeft me over grenzen geduwd en tegelijkertijd altijd beschermd.”
Huizinga deelde via een persbericht een aantal reacties van andere judoka’s. Daarin toont Seriese zich vooral dankbaar. „Zijn passie was de judosport. Wat mooi dat hij hierdoor als trainer/coach zoveel judoka’s naar de Europese en wereldtop heeft begeleid. Ik dank hem voor zijn inzet, technische inzichten en gedrevenheid. Velen zullen hem missen, maar zijn levenslessen zijn blijvend.”
Volgens oud-judoka en voormalig bondscoach Marjolein van Unen verliest de judowereld een gepassioneerde coach. „Als judoka en later als collega en vriend wist Chris mij en veel anderen te motiveren en inspireren met zijn kennis en kunde.”
Marhinde Verkerk, de laatste judoka die hij in 2009 naar de wereldtitel begeleidde, noemt hem een grondlegger en boegbeeld. „Chris wist heel goed wat er moest gebeuren om kampioenen te maken. Hij was expert in het verder ontwikkelen van je talent en daar diverse trainingsmethodes voor te bedenken. De persoon achter de judoka was net zo belangrijk en daardoor heb ik ook naast de mat veel van hem kunnen leren”, aldus Verkerk.
„Een verlies voor de Nederlandse judofamilie”, noemt Judo Bond Nederland het overlijden van De Korte. „Wij zijn hem grote dank verschuldigd, wetende dat zijn invloed voortleeft in de dojo, op de tatami en in de harten van allen die hij heeft geļnspireerd.”
Centralisatie werkt!quote:Op zondag 18 februari 2024 11:48 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, Steenhuis in de finale, Kamps voor brons, Korrel voor brons, Spijkers voor brons, Snippe voor brons (niet tegen elkaar).
Dat was een sneaky beentje.quote:Op zondag 18 februari 2024 16:10 schreef borisz het volgende:
[x]https://twitter.com/Judo/status/1759232386892464218[/x]
Denk dat zelfs Jur Spijkers Meyer nog voorbij gaat. Zie Meyer meer buiten dan op de tatami...quote:Op maandag 19 februari 2024 21:10 schreef Marcoss het volgende:
Dan is Grol gestopt en mist Meyer weer de Spelen ja?
Geen een judoka gezien die dat beter doet hoor of minder slecht.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:13 schreef Riofan83 het volgende:
Misschien dat Jur Spijkers op de laatste 4 Grand Slams en het WK nog genoeg punten haalt om Snippe ook nog voorbij te gaan.
Meyer lijkt me - gezien zijn blessure - kansloos. Hopelijk krijgt hij geen rol in de dagelijkse uitzendingen van de NOS, want dat was 3 jaar geleden tijdens Tokyo 2021 tenenkrommend slecht.
Het hoeft ook geen judoka te zijn toch?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:14 schreef marsan het volgende:
[..]
Geen een judoka gezien die dat beter doet hoor of minder slecht.
Premium.quote:Op donderdag 22 februari 2024 11:51 schreef borisz het volgende:
Afdeling Brabant is #teamHenkGrol
https://www.ed.nl/sport-r(...)ze-ons-uit~a3f26294/
Kan ze namens Italiė in de eerste ronde worden uitgeschakeld. Leuk voor de statistieken.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:32 schreef tong80 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)uitkomen-voor-italie
Dat is dan weer een afgang minder voor Nederland.quote:Op woensdag 3 april 2024 16:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kan ze namens Italiė in de eerste ronde worden uitgeschakeld. Leuk voor de statistieken.
Ik luister nu naar Hajime Judopodcast. Ik had een regelverandering gemist.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:36 schreef borisz het volgende:
Twee resultaten en Polling is de beste Italiaanse. Irene Pedrotti heeft 1404 punten. Kim moet volgens mij wel op 0 beginnen...
BassieAdriaan.gifquote:Op donderdag 18 april 2024 20:14 schreef DeeBee het volgende:
ONZE Kim Polling gaat goud winnen voor Italiė in Parijs
quote:Oranje-judoka Tsjakadoea te zwaar bij weging: streep door EK-deelname
Tornike Tsjakadoea is uitgesloten van deelname aan de EK judo, die donderdag in Zagreb beginnen. De Nederlander met Georgische roots, uitkomend in de klasse tot 60 kilogram, bleek vandaag te zwaar bij de weging voor het toernooi.
Bij zo'n weging mogen judoka's geen gram boven het maximaal toegestane gewicht in hun klasse wegen. Het komt zelden voor dat een judoka niet door een weging komt, maar met name in de lichtgewichtklasse van Tsjakadoea is het vaak een opgave om onder de 60 kilogram te blijven.
"Er zullen natuurlijk veel mensen zijn die conclusies gaan trekken van buitenaf, maar niet weten wat er achter de schermen gebeurt en wat deze sport vraagt van je lichaam", laat Tsjakadoea weten aan de NOS.
De judoka benadrukt dat de weging zijn eigen verantwoordelijkheid is. "Natuurlijk. Dit keer ging het gewicht lastiger dan gedacht. Misschien door de vele toernooien die ik heb gedraaid. Of omdat ik vaak heb moeten afvallen en mijn lichaam daar op een bepaalde manier op reageert. Of door de ontlading en emoties na een periode van punten scoren voor de Spelen."
Tsjakadoea behaalde in maart in Tbilisi voor de vijfde keer in zijn loopbaan brons bij een grandslamtoernooi. Hij is hard op weg om zich opnieuw voor de Olympische Spelen te kwalificeren. Bij het EK had hij punten kunnen veroveren voor de olympische ranglijst.
In 2021 verloor Tsjakadoea bij de Spelen in Japan de wedstrijd om olympisch brons.
'Schuldvraag'
Een woordvoerder van de Nederlandse judobond laat weten niet precies te weten wat er mis is gegaan. "Het is niet zo zwart-wit als het soms lijkt. Hij wordt nauwgezet begeleid."
"Ik kan nu niet zeggen of Tornike zelf dingen verkeerd heeft gedaan of dat zijn lichaam door de vele toernooien de afgelopen periode anders heeft gereageerd. Dat weten we op dit moment simpelweg nog niet. Dus een 'schuldvraag' is ook echt nog niet aan de orde. We gaan dit goed onderzoeken, zodat het niet nogmaals kan gebeuren."
Tsjakadoea besluit met de woorden: "Het is gewoon van je fouten leren en verdergaan. Dat is topsport."
Geldkraan een keer helemaal dichtdraaien. Geert doe er wat aan!!!quote:
Je hebt dus eigenlijk vooral zin om je te ergeren aan de NOS anders neem je wel een abonnement bij Discovery om de sporten te kijken.quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:14 schreef Szura het volgende:
Ook enorm zin in de OS waar de NOS vast weer hele blokken inruimt voor judo met analist en al, om dan weer te zien dat de Nederlanders er niks van bakken
Echter is het zonde van je geld om voor de resultaten van de Nederlandse judoka's te betalen voor een abonnement op Discovery. Fans van judoka's uit andere landen krijgen meer waar voor hun geld.quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Je hebt dus eigenlijk vooral zin om je te ergeren aan de NOS anders neem je wel een abonnement bij Discovery om de sporten te kijken.
En ik heb al HBO wijsneusquote:Op vrijdag 26 april 2024 13:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Je hebt dus eigenlijk vooral zin om je te ergeren aan de NOS anders neem je wel een abonnement bij Discovery om de sporten te kijken.
Geen NLse deelname deze week in Dushanbe, Tajikistan (GS).quote:De Europese Kampioenschappen zijn net achter de rug, maar de WK komt er alweer aan! Zojuist is de selectie bekend gemaakt voor dit toernooi.
Onder de geselecteerde judoka's bevinden zich de drie EK medaille winnaars: Joanne van Lieshout, Frank de Wit en Michael Korrel. Emiel Jaring maakt weer zijn debuut, net als op de EK. Julie Beurskens komt voor het eerst individueel in actie op een senioren eindtoernooi.
Het WK start op zondag 19 mei en duurt tot 24 mei, op de laatste dag vindt de WK Mixed Teams plaats. Vorig jaar wist TeamNL op de slotdag geschiedenis te schrijven, door de eerste Nederlandse WK teammedaille ooit te winnen.
Selectie
Dames
-52 kg Naomi van Krevel
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout en Geke van den Berg
-70 kg Hilde Jager & Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps & Karen Stevenson
Reserve: Margit de Voogd (-70 kg)
Heren
-60 kg Emiel Jaring & Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noėl van ’t End
-100 kg Simeon Catharina & Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe & Jur Spijkers
Haalt ook de halve finalequote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:57 schreef DeeBee het volgende:
Alleen Van Lieshout in de 8e finales vandaag, alle andere troep alweer op de loservlucht naar huis
Ze heb gewonnen (breaking NOS jawel!)quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:54 schreef TheArt het volgende:
Ze wint van Beauchemin-Pinard, de nummer 1 van de wereld, en staat in de finale tegen Szymanska
Wat bedoel jequote:
Nederland flopland.quote:Van 't End gediskwalificeerd op WK, ook andere Nederlandse judoka's uitgeschakeld
Noėl van 't End, Margit de Voogd, Hilde Jager en Guusje Steenhuis zijn donderdag voortijdig uitgeschakeld op de WK judo in Abu Dhabi. Ze kwalificeerden zich allemaal niet voor de finalesessie later op de dag.
Van 't End won in de categorie tot 90 kilogram zijn eerste twee partijen nog wel. In de achtste finales tegen de Libanees Caramnob Sagaipov werd hij gediskwalificeerd wegens een ongeoorloofde techniek. Op dat moment stond Van 't End een waza-ari voor.
Ja, de tijd van Anton Geesink, Willem Ruska en Mark Huizinga is wel voorbij.quote:
Ik vrees dat we gisteren met Joanne het hoogtepunt voort dit WK alweer gehad hebben. Maar ik hoop wel dat ik ongelijk heb.quote:
Dit!quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:34 schreef Riofan83 het volgende:
Van 't End is altijd maar aan het zeiken dat 'ie genaaid wordt en de scheidsrechters tegen hem zijn, maar vandaag kan ik hem niet anders dan gelijk geven. Belachelijke diskwalificatie. Waarom zou je bewust een verboden actie doen als je wazari voorstaat en er niets aan de hand is.
De rest van de Nederlandse deelnemers was zoals gebruikelijk flop.
En het moet ook een beetje knokken blijven. Kom op zeg, stel je niet zo aan met die arm. Als je iemand per ongeluk bewusteloos wurgt win je ook gewoon de wedstrijd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:34 schreef Riofan83 het volgende:
Van 't End is altijd maar aan het zeiken dat 'ie genaaid wordt en de scheidsrechters tegen hem zijn, maar vandaag kan ik hem niet anders dan gelijk geven. Belachelijke diskwalificatie. Waarom zou je bewust een verboden actie doen als je wazari voorstaat en er niets aan de hand is.
De rest van de Nederlandse deelnemers was zoals gebruikelijk flop.
Parodie op een sport.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:40 schreef Aguero het volgende:
Emma Reid komt met een seconde te gaan uit de ippon en houdt vervolgens zelf voor 20 seconden Tcheumeo vast.Scorebord had het er even moeilijk mee
Wat is het probleem?quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Parodie op een sport.
https://nos.nl/video/2521(...)nog-nooit-meegemaakt
Grappig dat juist zij Nederland uitschakelde.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 17:44 schreef DeeBee het volgende:
Nederland troep op de loservlucht naar huis...door Polling
Maar dan weer niet tegen haar eerdere concurrente voor de OSquote:Op vrijdag 24 mei 2024 17:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Grappig dat juist zij Nederland uitschakelde.
Ik las eerst 'tot 2023' Maar het is tot 2031. Dat is nog eens een straf.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:59 schreef heywoodu het volgende:
Kerel die stond te gillen en doen met z'n 'We are Fethi Nourine'-tshirt (in het publiek) na het goud van Kotsoiev gisteren
Fethi Nourine:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fethi_Nourine
Ach, de landenwedstrijd wordt toch sowieso nauwelijks serieus genomen? Allerlei landen waar de grote toppers niet eens van de partij waren gisteren, waar dan gewoon een opkomend talent of een reserve een kans krijgtquote:Op vrijdag 24 mei 2024 17:44 schreef DeeBee het volgende:
Nederland troep op de loservlucht naar huis...door Polling
Julie Beurskens -57kg met een continentale plek mag dus niet mee.quote:p 28 mei 2024 heeft de directeur Topsport de voordracht gedaan van een negental judoka voor deelname aan de Olympische Spelen in Parijs. Dit betreft de onderstaande judoka's. De voordracht is conform de interne selectieprocedure OS 2024. Het voltallige bestuur heeft daarop tijdens een daarvoor ingelaste digitale bestuursvergadering op 28 mei 2024 besloten deze voordracht over te nemen en als zodanig vast te stellen.
Dames
• Joanne van Lieshout (-63 kg)
• Sanne van Dijke (-70 kg)
• Guusje Steenhuis (-78)
• Marit Kamps (+78)
Heren
• Tornike Tsjakadoea (-60 kg)
• Frank de Wit (-81 kg)
• Noėl van ’t End (-90 kg)
• Michael Korrel (-100 kg)
• Jelle Snippe (+100 kg)
Dat klinkt dus verre van logisch. Is er een reden dat zij niet geselecteerd is?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Julie Beurskens -57kg met een continentale plek mag dus niet mee.
Toch wel!quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Julie Beurskens -57kg met een continentale plek mag dus niet mee.
quote:De Olympische judoselectie van TeamNL is compleet! Met het sluiten van de internationale kwalificatieperiode van de IJF en het afronden van de laatste formaliteiten door het bondsbestuur en NOC*NSF zijn de deelnemers aan de Olympische Spelen duidelijk.
Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noėl van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noėl van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrouwen -44kg, met goud voor dé grote Slowaakse sporthoop (over alle (zomer)olympische sporten gezien zelfs). Twee Belgische dames allebei eruit in de herkansingen, helaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mannen -50kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mannen -55kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag onder meer de vrouwen tot 52kg, met Elise Rustige in de loop van de middag.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiėr:![]()
Vorig jaar goud bij de vrouwen tot -44kg voor Clarice Ribeiro, nu tot 48 kilogram:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de vrouwen tot 52 kilogram hebben WE brons dankzij Elise RustigeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zowaar Amerikaans goud bij de mannen tot 60kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tot slot Georgisch succes bij de mannen tot 66kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Maarten Arens weg als bondscoach. Al kon hij de laatste jaren al niet zo veel.
https://www.jbn.nl/nieuws(...)judo-bond-nederland/quote:Maarten Arens neemt afscheid als bondscoach bij Judo Bond Nederland (JBN).
Maarten is door ernstige blessures al sinds begin 2022 volledig uitgevallen en heeft sindsdien geen betekenis meer kunnen hebben voor de JBN. Na 2,5 jaar afwezigheid door ziekte kwam er helaas ook formeel een einde aan zijn rol bij de JBN.
De Olympisch coach heeft een lange en indrukwekkende carričre in de judosport en bij de JBN achter de rug. Na zijn actieve carričre als topjudoka trad Arens in 2001 dienst als coördinator talentontwikkeling en junioren bondscoach bij de heren. In 2005 werd hij verantwoordelijk voor de heren senioren en vanaf de centralisatie op Papendal in 2016 fungeerde Arens als hoofdcoach van het NTC. Onder zijn leiding werden onder meer wereldtitels behaald door Guillaume Elmont (2005), Ruben Houkes (2007). Met Houkes en Henk Grol behaalden Arens ook drie Olympische bronzen medailles. Zijn expertise en toewijding hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van vele sporters, die onder zijn begeleiding belangrijke stappen hebben gezet in hun carričre en fantastische prestaties hebben geleverd.
Rob Geleijnse, algemeen directeur van de JBN heeft moeite met het vertrek: "Het vertrek van Maarten bij Judo Bond Nederland doet ons pijn. De afgelopen twee jaar hebben we Maarten al moeten missen. Hij heeft een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd en met hem verliest de JBN een enorme hoeveelheid judokennis en -ervaring. We gaan Maarten missen en vanzelfsprekend willen we hem ontzettend bedanken voor zijn enorme bijdrage aan de judo-community en de JBN. We wensen hem een spoedig herstel en veel succes in de komende periode en hopen hem in de toekomst op een andere manier terug te zien.”
Arens over zijn gedwongen afscheid: "Het is wrang dat mijn lichaam nu voor mij heeft bepaald dat het tijd is om afscheid te nemen van de judobond. Dat neemt niet weg dat ik dankbaar terugkijk op alles wat de judosport me heeft gebracht. In al die jaren hebben we ongelooflijk veel hoogtepunten en dieptepunten met elkaar beleefd. Daarvoor ben ik alle sporters, coaches, trainers, (medische) stafleden, medewerkers en vrijwilligers waarmee ik samen heb gewerkt dankbaar. Uiteraard blijf ik het (top)judo volgen.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Ik vond Roy Meyer altijd leuk om te zien. Is hij nog wel een beetje bezig?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Z'n laatste wedstrijd was in november 2023. Hij is tegenwoordig te boeken als spreker enzo:quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vond Roy Meyer altijd leuk om te zien. Is hij nog wel een beetje bezig?
https://roymeyer.nl/There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Gestopt dus, jammer.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Z'n laatste wedstrijd was in november 2023. Hij is tegenwoordig te boeken als spreker enzo:
https://roymeyer.nl/
Hij speelde ook wel eens met het idee om MMA te gaan doen. Zou ik ook wel leuk vinden.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Waarom geen afscheid genomen voor de spelenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:21 schreef borisz het volgende:
Maarten Arens weg als bondscoach. Al kon hij de laatste jaren al niet zo veel.
https://www.jbn.nl/nieuws(...)judo-bond-nederland/
[..]En wat betreft Roy Meyer sluit ik me aan.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
heywoodu
![]()
Ondertussen in Lima, de vrouwen tot 57kg. De Franse verliezend finaliste versloeg ONZE Ciska Adema in de achtste finales.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Japans goud bij de vrouwen tot 63kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Azerbeidzjan boven bij de mannen tot 73kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een Russisch onderonsje voor de titel tot 81kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag, de laatste dag met individuele wedstrijden, zowaar twee Nederlandse deelnemers: Xanne van Lijf bij de vrouwen tot 70kg, gelijk in de achtste finales, en Bram Nederbragt, die één ronde eerder begint bij de mannen tot 90kg.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Meyer was geblesseerd. Is nu weer in training maar heeft problemen met de JBN.
https://www.ad.nl/vechtsp(...)n-al-kapot~a209f19c/quote:Een bureaucratische wurggreep ketent zijn ambities. Lang verhaal kort: de judobond en Meyer hebben een conflict. Een sudderende kwestie. ,,Mij is verteld dat uit de huidige trainersstaf niemand kan worden gevonden die met mij wil of kan samenwerken. (Diepe zucht) Nu dreig ik mijn A-status te verliezen omdat ik geen trainer van de judobond heb, er geen plan is en ik niet in competitieverband kan uitkomen.”winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
heywoodu
![]()
Zijn er ook überhaupt geen clubs meer ofzo? Je had toch ooit dingen als een Champions League?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:58 schreef borisz het volgende:
https://www.ad.nl/vechtsp(...)n-al-kapot~a209f19c/
[..]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Brons voor Van Lijf -70kgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeldzaam Ests eremetaal bij de vrouwen boven 70kg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederbragt ging er helaas uit in de achtste finales bij de -90kg, met Kazachs goud:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook Ests eremetaal bij de mannen boven 90kg, het kan niet op:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Wat een soap daar bij de Judobondquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:58 schreef borisz het volgende:
https://www.ad.nl/vechtsp(...)n-al-kapot~a209f19c/
[..]
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.![]()
Was 'in mijn tijd' (lees 55 jaar geleden) niet anders. Toen noemden ze zich de Budobond en vielen er meer vechtsporten onder. Altijd zijn er conflicten geweest.quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Van der Geest wil afrekenen met centralisatie en bestuurders zonder judo-kennis - https://nos.nl/l/2535546
Daar is Cor!winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Forum Opties Forumhop: Hop naar: