SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totale scorelijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor alle maanden van DTS kunnen hier terug gevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nul gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar JanuariOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
jullie weten mensen en chargeer het nu., maar doe goed voor een ander en het zal je later bespaart blijven.Do what you love, love what you do!![]()
maar zegt jouw dominee dat je naar de hel gaat?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:03 schreef kree het volgende:
jullie weten mensen en chargeer het nu., maar doe goed voor een ander en het zal je later bespaart blijven.Trust nobody![]()
nee en heb er een onwijs ander idee over.... ik denk. je kunt altijd anderen helpen. en is god of niet of ander.. doe je wat goeds. dat is mijn idee. en hang er maar geloof aan wat je wilquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:04 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
maar zegt jouw dominee dat je naar de hel gaat?
Do what you love, love what you do!![]()
ik hang er niks aanquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:05 schreef kree het volgende:
[..]
nee en heb er een onwijs ander idee over.... ik denk. je kunt altijd anderen helpen. en is god of niet of ander.. doe je wat goeds. dat is mijn idee. en hang er maar geloof aan wat je wil
jij gaat naar de kerk en zegt gereformeerd te zijn
tis geen keuzemenu toch?Trust nobody![]()
Ik ben een serie aan het kijken, blijk ik anderhalf seizoen te missen
Toets 3quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:06 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
ik hang er niks aan
tis geen keuzemenu toch?![]()
wel waarquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:06 schreef JustinK het volgende:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet
Trust nobody![]()
jawel vanuit kind, wil niet zeggen dat ik het met alles eens ben ook?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:06 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
ik hang er niks aan
tis geen keuzemenu toch?Do what you love, love what you do!![]()
welke?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:07 schreef Speklap3000 het volgende:
Ik ben een serie aan het kijken, blijk ik anderhalf seizoen te missenTrust nobody![]()
Je maakt wel toffe muziek, dat herinner ik me dan ook nog wel.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:07 schreef kree het volgende:
[..]
jawel vanuit kind, wil niet zeggen dat ik het met alles eens ben ook?Lach met een schone bips![]()
wat bedioel je, vanuit kind?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:07 schreef kree het volgende:
[..]
jawel vanuit kind, wil niet zeggen dat ik het met alles eens ben ook?Trust nobody![]()
staat hier net nog een filmpje vanquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je maakt wel toffe muziek, dat herinner ik me dan ook nog wel.Trust nobody![]()
Ow excuse me dat ik even weg wasquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:09 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
staat hier net nog een filmpje van
Lach met een schone bips![]()
bedoelde het als tipquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ow excuse me dat ik even weg was
Trust nobody![]()
ik haal het leuke eruit enzo. en ok met mij dmv van muziek. dat wil niet zegen dat ik het met alles eens ben, maar probeer iig voor zover mogelijk door muziek eenheid te maken,quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je maakt wel toffe muziek, dat herinner ik me dan ook nog wel.Do what you love, love what you do!![]()
De OG Dragon Ball natuurlijk.quote:
Ene moment gaat Goku achter een minion aan die Krillin heeft vermoord, andere moment is iedereen dood, heeft ie ze teruggewenst met de dragon balls en bestaat Kami al.
Ben nu maar de missende afleveringen aan het downloaden snap je.met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
hoe oud ben jij?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:10 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
De OG Dragon Ball natuurlijk.
Ene moment gaat Goku achter een minion aan die Krillin heeft vermoord, andere moment is iedereen dood, heeft ie ze teruggewenst met de dragon balls en bestaat Kami al.
Ben nu maar de missende afleveringen aan het downloaden snap je.Trust nobody![]()
Ik ken de musique, we hebben ooit al eens gesproken en toen stuurde hij me wat linkjes.. Ik kan het niet dus vind het knap. Ben zo a-muzikaal als een aap die geen bananen lust.quote:Lach met een schone bips![]()
jij doet altijd al teveel vragen enzo,,,, wat is het voor jou? hoe denk jij erover en hoe was het in jou dan?quote:Do what you love, love what you do!![]()
oh sorry...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:11 schreef kree het volgende:
[..]
jij doet altijd al teveel vragen enzo,,,, wat is het voor jou? hoe denk jij erover en hoe was het in jou dan?
als je even precies zegt hoe je wil dat ik doe, zal ik dat doenTrust nobody![]()
Dragon Ball was nog wat vreemder, dan zitten mensen de hele tijd aan de onderbroekjes van de dames enzoquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:12 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
KAMEEEEHAAAAMEEEE HAAAAAAA mofo
Ik zit natuurlijk niet voor de TV die shit te kijken. Ben wat aan het doen op mijn hoofdscherm, op mijn linkerscherm bolk ik, en ik volg die serie voor 20% op m'n rechter scherm
hahaha nee geen drama, maar zeg eens en even hoe jij erover denkt,, christelijk opggevoed of niet?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:12 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
oh sorry...
als je even precies zegt hoe je wil dat ik doe, zal ik dat doenDo what you love, love what you do!![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:13 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Dragon Ball was nog wat vreemder, dan zitten mensen de hele tijd aan de onderbroekjes van de dames enzo![]()
![]()
mawquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:13 schreef Speklap3000 het volgende:
Ik zit natuurlijk niet voor de TV die shit te kijken. Ben wat aan het doen op mijn hoofdscherm, op mijn linkerscherm bolk ik, en ik volg die serie voor 20% op m'n rechter scherm
je zit die serie te kijkenTrust nobody![]()
als jij even de antwoorden geeft zal ik je natypenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:13 schreef kree het volgende:
[..]
hahaha nee geen drama, maar zeg eens en even hoe jij erover denkt,, christelijk opggevoed of niet?Trust nobody![]()
s01e01 begint, Bulma begint gewoon d'r gun te legen op Goku (een kind), niet wetende dat ie dat wel kan hebben.quote:
Drie minuten later slapped Goku d'r op d'r vagijn omdat ie de piemel mist.
Weer drie minuten later geeft Bulma aan bij Goku dat neuken er niet in zit (Goku is nog niet eens 10)
Die shit is unhinged, hilarisch
Ja maar niet voor de tvquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:14 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
maw
je zit die serie te kijken
Niks mis mee, heb laatst nog Dragon Ball Z Broly gekeken..quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:14 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
maw
je zit die serie te kijkenLach met een schone bips![]()
Goed verhaal welquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:15 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
s01e01 begint, Bulma begint gewoon d'r gun te legen op Goku (een kind), niet wetende dat ie dat wel kan hebben.
Weer drie minuten later geeft Bulma aan bij Goku dat neuken er niet in zit (Goku is nog niet eens 10)
Die shit is unhinged, hilarisch![]()
Link?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:15 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
s01e01 begint, Bulma begint gewoon d'r gun te legen op Goku (een kind), niet wetende dat ie dat wel kan hebben.
Die shit is unhinged, hilarisch
hahaha je bent zo van het niet antwoorden, ik denk heb echt heel veelnpersoonlijk al gegeven naar je. maar je bent beetje lastig zou hier openbaar?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:15 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
als jij even de antwoorden geeft zal ik je natypen
of wat. hahDo what you love, love what you do!![]()
Dingen niet kijken omdat je je daar te volwassen voor voelt, of denkt dat dat niet hoort op jouw leeftijdquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Niks mis mee, heb laatst nog Dragon Ball Z Broly gekeken..
Gewoon kijken waar je zin in hebt omdat je een volwassen iemand bent en dat zelf wel kunt bepalen
Whut? Ik ben 12 ofzoquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:16 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Dingen niet kijken omdat je je daar te volwassen voor voelt, of denkt dat dat niet hoort op jouw leeftijd
Gewoon kijken waar je zin in hebt omdat je een volwassen iemand bent en dat zelf wel kunt bepalenLach met een schone bips![]()
Ik heb het zelf uit volledig legale downloadbronnen, maar je kunt hier ook een 14-day trial gebruiken als je 't echt wil kijkenquote:![]()
https://www.crunchyroll.com/series/G8DHV7W21/dragon-ballmet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Ik begin weer keelpijn te krijgenOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Helemaal mooi, ik neem mijn flippo albums meequote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:19 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Na school achter de gymzaal ke?
Zie je straksquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:19 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Helemaal mooi, ik neem mijn flippo albums mee
Wie blijft er nou op het schoolpleinquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:20 schreef kree het volgende:
komt iemand me nog ff knuffelen in het hoekje schoolplein ?
klopt, doe lekker waar je zin in hebtquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Niks mis mee, heb laatst nog Dragon Ball Z Broly gekeken..Trust nobody![]()
trompetquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:24 schreef JustinK het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Trust nobody![]()
Klopt het dat je users alleen kunt blokkeren met een abo?met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
wil je mij blocken?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:34 schreef Speklap3000 het volgende:
Klopt het dat je users alleen kunt blokkeren met een abo?
Trust nobody![]()
haha gmtaquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:35 schreef JustinK het volgende:
Volgens mij wel, maar waarom wil je me blokkeren?Trust nobody![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:35 schreef JustinK het volgende:
Volgens mij wel, maar waarom wil je me blokkeren?Niemand hier hoorquote:
Dan weet ik natuurlijk niet wanneer ik moet bolken
Mooi hoorquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:45 schreef JustinK het volgende:
Liefde SC
met kree
en HappyC
en JustinK
en ook Spekkie doet mee
Ik ga wel slapen.
.of ja
.ik ga liggen en proberen te slapen.
En als het niet lukt ga ik een Tijdschrift lezen
Ik hou van jullieOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
slaapfijnquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:52 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik ga wel slapen.
.of ja
.ik ga liggen en proberen te slapen.
En als het niet lukt ga ik een Tijdschrift lezen
Ik hou van jullieTrust nobody![]()
![]()
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:57 schreef JustinK het volgende:
[..]
GC / Test nu Nova, onze eigen chatbot #187 Promiscuelastigquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:59 schreef Nova het volgende:
[..]
Hmm, dat kan ik niet voor je beslissen @:HappyCharly. Maar als je moe bent en het is bedtijd, dan zou een goede nachtrust zeker goed zijn! Zorg goed voor jezelf en slaap lekker wanneer je besluit te gaan rusten. ?Trust nobody![]()
Welke?quote:
Netwerk problemen vanmorgen waren omdat security office met de intrusion detection systems had lopen kloten en een fail-over naar een backup system niet werkte. Dat was redelijk snel opgelost.
File system gaan we zondag oplossen. Twee dagen tijd om al onze users te informeren![]()
ahh oke, lekker, dan heb je nog ffquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:00 schreef devzero het volgende:
[..]
Welke?
Netwerk problemen vanmorgen waren omdat security office met de intrusion detection systems had lopen kloten en een fail-over naar een backup system niet werkte. Dat was redelijk snel opgelost.
File system gaan we zondag oplossen. Twee dagen tijd om al onze users te informerenmet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Hij is al de hele dag tussen ui's aan het switchenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:07 schreef devzero het volgende:
Waarom heeft @:paul een @:shii achtige UI?met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
oh we gingen beetje avatars ruilen vanavond, @Harrie hed ook 1tje gerolenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:07 schreef devzero het volgende:
Waarom heeft @:paul een @:shii achtige UI?Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Weinig origineel, dus te verwachten van hem. Ik las het goede nieuws dat ze hem van de FP af gaan gooien.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:07 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Hij is al de hele dag tussen ui's aan het switchen![]()
aan het UItproberenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:07 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Hij is al de hele dag tussen ui's aan het switchenTrust nobody![]()
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Weinig origineel, dus te verwachten van hem. Ik las het goede nieuws dat ze hem van de FP af gaan gooien.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
[..]
Weinig origineel, dus te verwachten van hem. Ik las het goede nieuws dat ze hem van de FP af gaan gooien.
Trust nobody![]()
niet gekliktquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:08 schreef tong80 het volgende:
JUI / Het definitieve failliet van FOK! is bijna bereikt.....
Trusten.Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
[..]
BolkI'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Het maakt me niet uit, zolang er geen misverstanden ontstaan.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:07 schreef devzero het volgende:
Waarom heeft @:paul een @:shii achtige UI?![]()
Hoi Paulquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:17 schreef Shii het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit, zolang er geen misverstanden ontstaan.![]()
![]()
vind het leuker als hij gewoon een eigen ui heeftquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:17 schreef Shii het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit, zolang er geen misverstanden ontstaan.Trust nobody![]()
Dat duurt meestal niet zo lang die UI-switch.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:18 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
vind het leuker als hij gewoon een eigen ui heeft
[ Bericht 0% gewijzigd door Shii op 16-02-2024 23:25:44 ]![]()
Ik heb een stuk van je filmpje gekeken wat je eerder op de avond had gepost. Mooi om te zien hoe iedereen plezier heeft in het muziek maken, maar ik houd zelf niet zo muziek die alleen maar gaat over 'praise the Lord'.quote:
En ik zag je achter het keyboard.![]()
![]()
Van wie niet?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:23 schreef HappyCharly het volgende:
![]()
hier mag je niks zeggen blijkbaar![]()
Dit is de meest trieste topicreeks van FOK!. Net toch nog m'n briljante column voor de frontpage ingestuurd. Over Socrates. Verder even de relevantie van ONZ bewezen door desolate topics omhoog te kicken nadat een mooi topic op slot werd gegooid. Dit is tevens m'n op één na laatste post in ONZ. Ik ben niet doot, ben ik het type niet voor. Maar over FOK! en ONZ heb ik m'n twijfels.quote:
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Socratesquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit is de meest trieste topicreeks van FOK!. Net toch nog m'n briljante column voor de frontpage ingestuurd. Over Socrates. Verder even de relevantie van ONZ bewezen door desolate topics omhoog te kicken nadat een mooi topic op slot werd gegooid. Dit is tevens m'n laatste post in ONZ. Ik ben niet doot, ben ik het type niet voor. Maar over FOK! en ONZ heb ik m'n twijfels.![]()
![]()
tong80
![]()
![]()
Ik ga die lezen
Is er een mooiere spelersnaam dan Socrates? Misschien Pitbull Erasmus. En dan gaat het niet over Edgar Davids (De pitbull). Voluit is de volledige naam van de Brazilaan Socrates nog mooier: Sócrates Brasileiro Sampaio de Souza Vieira de Oliveira. Daar zou zelfs Evert ten Napoli zijn tong over breken.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Socrates![]()
![]()
tong80
![]()
![]()
Ik ga die lezen
De Braziliaanse middenvelder Socrates was een mooie, elegante, sierlijke majestueuze aanvallende middenvelder. Begonnen bij Botafogo. Later o.a. andere legendarische clubs zoals Santos, Flamengo en vooral Corinthians. In Italië schitterend in de hoogtijdagen van het Italiaanse voetbal bij Fiorentina. Bij de naam Socrates denk ik vooral aan het grandioze Brazilië van het WK-82. Waar Brazilië met het fameuze middenveld Socrates, Zico, Falcão en Toninho Cerezo de wereld en de romantische voetbalharten stal. Echter de echte buit vergat mee te nemen. Rossi Italië als sluipschutter eeuwige roem bezorgde.
Dat Brazilië hoort samen met Hongarije-WK 54 en Nederland-WK 74 tot de landenteams die herinnerd worden als revolutionaire, briljante landenteams maar geen wereldkampioen werden. De herinnering beklijft echter. Wie herinnert zich nog de doelpunten van de WK-topscorer allertijden ? Weet iemand wie dat is? En wie herinnert zich nog het wonderdoelpunt van Bergkamp tegen Argentinië ?
Socrates zoop en rookte al als een ketter tijdens zijn voetbalcarriere. Misschien nam hij daarom geen aanloop in de achtste-finale wedstrijd tegen Polen op het WK-86 toen hij een strafschop verzilverde bij de 4-0 overwinning. Hij verzilverde wel z'n intelligentie. Nog tijdens zijn voetballoopbaan behaalde hij een universitaire graad en werd dokter in de medicijnen. Politiek actief bovendien. Wraak nemend op de dictatuur uit de jaren zestig. Toen zijn vader te linkse boeken moest verbranden. Ons Ber deed dat door postbode te worden. Maar nu dwaal ik af.
De wijsheid van deze voetbal-geweldenaar en linkse intellectueel verdween in de kan. Zoals Wayne Rooney laatst vertelde, en Paul Merson en Paul Gascoinge ooit opbiechtten, dronken ze al tijdens hun voetbalcarriere ongelimiteerd grenzeloos. De Zuid-Amerikaans voetballer van het jaar 1983, overleed in 2011 als 56jarige ex-voetbalkoning door excessief drankgebruik. Het Braziliaanse voetbalverdriet was groot. Het eerbetoon grootser dan groots.
Pelé noemde hem, samen met George Best en Garrincha in z'n elftal aller tijden. Daar proosten we op. Dat we dat maar geheel onthouden.
tong80. Ex-laveloze rechtsbuiten.
quote:Heeft nog geen drie minuten geduurdquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is er een mooiere spelersnaam dan Socrates? Misschien Pitbull Erasmus. En dan gaat het niet over Edgar Davids (De pitbull). Voluit is de volledige naam van de Brazilaan Socrates nog mooier: Sócrates Brasileiro Sampaio de Souza Vieira de Oliveira. Daar zou zelfs Evert ten Napoli zijn tong over breken.
De Braziliaanse middenvelder Socrates was een mooie, elegante, sierlijke majestueuze aanvallende middenvelder. Begonnen bij Botafogo. Later o.a. andere legendarische clubs zoals Santos, Flamengo en vooral Corinthians. In Italië schitterend in de hoogtijdagen van het Italiaanse voetbal bij Fiorentina. Bij de naam Socrates denk ik vooral aan het grandioze Brazilië van het WK-82. Waar Brazilië met het fameuze middenveld Socrates, Zico, Falcão en Toninho Cerezo de wereld en de romantische voetbalharten stal. Echter de echte buit vergat mee te nemen. Rossi Italië als sluipschutter eeuwige roem bezorgde.
Dat Brazilië hoort samen met Hongarije-WK 54 en Nederland-WK 74 tot de landenteams die herinnerd worden als revolutionaire, briljante landenteams maar geen wereldkampioen werden. De herinnering beklijft echter. Wie herinnert zich nog de doelpunten van de WK-topscorer allertijden ? Weet iemand wie dat is? En wie herinnert zich nog het wonderdoelpunt van Bergkamp tegen Argentinië ?
Socrates zoop en rookte al als een ketter tijdens zijn voetbalcarriere. Misschien nam hij daarom geen aanloop in de achtste-finale wedstrijd tegen Polen op het WK-86 toen hij een strafschop verzilverde bij de 4-0 overwinning. Hij verzilverde wel z'n intelligentie. Nog tijdens zijn voetballoopbaan behaalde hij een universitaire graad en werd dokter in de medicijnen. Politiek actief bovendien. Wraak nemend op de dictatuur uit de jaren zestig. Toen zijn vader te linkse boeken moest verbranden. Ons Ber deed dat door postbode te worden. Maar nu dwaal ik af.
De wijsheid van deze voetbal-geweldenaar en linkse intellectueel verdween in de kan. Zoals Wayne Rooney laatst vertelde, en Paul Merson en Paul Gascoinge ooit opbiechtten, dronken ze al tijdens hun voetbalcarriere ongelimiteerd grenzeloos. De Zuid-Amerikaans voetballer van het jaar 1983, overleed in 2011 als 56jarige ex-voetbalkoning door excessief drankgebruik. Het Braziliaanse voetbalverdriet was groot. Het eerbetoon grootser dan groots.
Pelé noemde hem, samen met George Best en Garrincha in z'n elftal aller tijden. Daar proosten we op. Dat we dat maar geheel onthouden.
tong80. Ex-laveloze rechtsbuiten.
Op FP gelezen, mooi geschreven.. Iemand die het voetbal zag als een hobby niet als doel omdat er belangrijke dingen in het leven waren. Een echte legende.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is er een mooiere spelersnaam dan Socrates? Misschien Pitbull Erasmus. En dan gaat het niet over Edgar Davids (De pitbull). Voluit is de volledige naam van de Brazilaan Socrates nog mooier: Sócrates Brasileiro Sampaio de Souza Vieira de Oliveira. Daar zou zelfs Evert ten Napoli zijn tong over breken.
tong80. Ex-laveloze rechtsbuiten.Lach met een schone bips![]()
Ik ga ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
Forum Opties Forumhop: Hop naar: