Nee, hij zegt Biden, omdat Trump dat gaat zien als dat Poetin 'bang' is voor Trump, en hij dat dus gaat gebruiken, en dan zijn aanhangers gaan roepen 'haha zie je, we moeten hem als president hebben', en dan als 'ie het zou worden heeft Poetin exact wat 'ie wil hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Heeft Poetin ook nog uitgelegd waarom liever Biden? Of laat het AD dat zelf weg?
Dat dacht ik eerst ook. Maar als je er dieper over nadenkt dan heb je als Poetin wellicht liever voorspelbare opa Joe, waarbij alles nu al uit de klauwen escaleert dan onvoorspelbare Trump. Die is op enig moment je beste vriend en 2 dagen later dreigt ie met nukes.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef Hexagon het volgende:
Tja Tucker vind Polonium in zijn koffie niet zo lekker
En liever Biden willen is natuurlijk gewoon een endorsement aan Trump. Al is het risico dat Donald zich nu niet kan beheersen.
Uit het artikel:quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Heeft Poetin ook nog uitgelegd waarom liever Biden? Of laat het AD dat zelf weg?
Nouja, het is een psy-op die past bij jaren rivaliteit tussen Washington en Moskou.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, hij zegt Biden, omdat Trump dat gaat zien als dat Poetin 'bang' is voor Trump, en hij dat dus gaat gebruiken, en dan zijn aanhangers gaan roepen 'haha zie je, we moeten hem als president hebben', en dan als 'ie het zou worden heeft Poetin exact wat 'ie wil hebben.
Thxquote:Op donderdag 15 februari 2024 14:35 schreef FYazz het volgende:
[..]
Uit het artikel:
"Maar Poetin aarzelde geen moment. ,,Biden’’, zei hij. ,,Hij is een voorspelbaarder persoon"
Hij heeft liever Trump, maar als hij dat gaat zeggen is de kans misschien iets groter dat mensen Biden gaan stemmen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik snap het vanuit zijn positie wel. Hij koerst al af op overwinning in Oekraine terwijl Biden nog president is en Biden is zeker voorspelbaar omdat hij met zijn dementie en in zijn algehele cognitieve aftakeling makkelijker te managen is (voor zijn handlers) die Poetin natuurlijk al langer kent. Dit maakt hem voorspelbaar en eenvoudiger om mee te werken. Ik denk echter dat het meer te maken heeft met een onzekerheid voor het onbekende en zaken die lastiger zijn te voorspellen dan een persoonlijke voorkeur.quote:Opvallend was Poetins antwoord op de vraag wie hem het best zou uitkomen als de volgende president van de VS, Biden of Trump. Je zou verwachten Trump, omdat die al heeft gezegd de steun aan Oekraïne te willen staken en heel kritisch is over de Navo.
Maar Poetin aarzelde geen moment. ,,Biden’’, zei hij. ,,Hij is een voorspelbaarder persoon.”
Zit ook wel wat in. Trump wil alleen maar de verkiezingen winnen en daarna plooit die zich waarschijnlijk gewoon naar zakelijke belangen die in lijn liggen met meer geld naar Oekraine.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook. Maar als je er dieper over nadenkt dan heb je als Poetin wellicht liever voorspelbare opa Joe, waarbij alles nu al uit de klauwen escaleert dan onvoorspelbare Trump. Die is op enig moment je beste vriend en 2 dagen later dreigt ie met nukes.
Die zal gewoon vragen gaan stellen over de orthodoxe kerk en hoe belangrijk het geloof in Rusland is.quote:
Nou, dat doet dus helemaal niemand.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Moeten we nu ineens Putin op zijn woord geloven omdat ie een voorkeur heeft voor Biden?
Ik zou betalen voor een interview tussen Harry Mens en Putin.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:56 schreef Hexagon het volgende:
Maar het is dus eigenlijk gewoon Harry Mens op zondag. Daar hoeft ook niemand bang te zijn voor lastige vragen.
Dit is te simpel. Als de wapensteun voor Oekraïne stop gezet wordt, zitten Oekraïne en Rusland nog steeds met een probleem dat niet opgelost is.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Verder nogal doorzichtig gevalletje omgekeerde psychologie. Trump zegt nota bene letterlijk dat alle steun aan Oekraïne stop moet worden gezet, terwijl Biden er juist voor pleit om de wapensteun aan Oekraïne te verhogen.
Hij vind Biden een president van de oude stempel, en daarom meer voorspelbaar.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Als Rusland zo graag vrede wil kan Rusland zich toch gewoon direct terugtrekken?quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is te simpel. Als de wapensteun voor Oekraïne stop gezet wordt, zitten Oekraïne en Rusland nog steeds met een probleem dat niet opgelost is.
Trump zou de wapensteun stopzetten en Oekraïne en Rusland gewoon met hun probleem laten zitten.
Dat kan alleen maar uitlopen in een nieuwe oorlog. Met, afhankelijk van wie het eerste weer genoeg geld bij elkaar kan schrapen Oekraïne of Rusland als agressor.
Stopzetten lost dus niets op. Levert hooguit wat uitstel op.
Het enige dat iets oplost tussen Oekraïne en Rusland is wanneer [b]beide kanten *allebei* open komen te staan om de problemen op een andere manier dan met oorlog op te lossen.Oekraïne staat daar met zekerheid nog lang niet voor open. Rusland staat er mogelijk wel voor open (tenzij Poetin ronduit staat te liegen), maar zal zich niet openstellen zolang Oekraïne zich niet openstelt om de problemen op een andere manier dan met dreigementen, eisen en wapens op te lossen.[/b]
Wat dat betreft is 'maar Rusland is de agressor!' niet meer dan een makkelijk excuus om zich niet open te hoeven stellen. Zo lang men 'maar Rusland is de agressor!' blijft roepen, kan en zal de oorlog blijven doorgaan.
Poetin zal er zelf ook voor moeten betalen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zou betalen voor een interview tussen Harry Mens en Putin.
Toch wel in en in triest dat er in dat gigantische land geen betere alternatieven zijn dan Biden en Trump. Het is exact zoals in die episode van Southpark, dat je de keuze hebt tussen een giant douche en een turd sandwich.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb ook liever Biden als president.
Verder nogal doorzichtig gevalletje omgekeerde psychologie. Trump zegt nota bene letterlijk dat alle steun aan Oekraïne stop moet worden gezet, terwijl Biden er juist voor pleit om de wapensteun aan Oekraïne te verhogen.
Wie zou de voorkeur krijgen van Poetin? Een president die zijn vijand blijft bewapenen of eentje die zijn vijand keihard de rug toekeert? Goh.
Blijkbaar stond je te popelen om dit verhaaltje met ons te delen, en gebruik je mijn reactie slechts als vehikel. Want met mijn constateringen heeft riedeltje weinig van doen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is te simpel. Als de wapensteun voor Oekraïne stop gezet wordt, zitten Oekraïne en Rusland nog steeds met een probleem dat niet opgelost is.
Trump zou de wapensteun stopzetten en Oekraïne en Rusland gewoon met hun probleem laten zitten.
Dat kan alleen maar uitlopen in een nieuwe oorlog. Met, afhankelijk van wie het eerste weer genoeg geld bij elkaar kan schrapen Oekraïne of Rusland als agressor.
Het enige dat iets oplost tussen Oekraïne en Rusland is wanneer beide kanten *allebei* open komen te staan om de problemen op een andere manier dan met oorlog op te lossen. Oekraïne staat daar met zekerheid nog lang niet voor open. Rusland staat er mogelijk wel voor open (tenzij Poetin ronduit staat te liegen), maar zal zich niet openstellen zolang Oekraïne zich niet openstelt om de problemen op een andere manier dan met dreigementen, eisen en wapens op te lossen.
Wat dat betreft is 'maar Rusland is de agressor!' niet meer dan een makkelijk excuus om zich niet open te hoeven stellen. Zo lang men 'maar Rusland is de agressor!' blijft roepen, kan en zal de oorlog blijven doorgaan.
Godsammequote:Op donderdag 15 februari 2024 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poetin zal er zelf ook voor moeten betalen.
Natuurlijk zijn er wel alternatieven.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Toch wel in en in triest dat er in dat gigantische land geen betere alternatieven zijn dan Biden en Trump. Het is exact zoals in die episode van Southpark, dat je de keuze hebt tussen een giant douche en een turd sandwich.
Nou precies dit dus. Moet je eens kijken hoe rap de Navo landen naar 2% kruipen na de uitspraken van Trump. En als er iemand een boner krijgt van een Pax Americana dan is het the Donald wel. Dan is dat zachte heelmeesterswerk van Biden beter voor Poetin.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zit ook wel wat in. Trump wil alleen maar de verkiezingen winnen en daarna plooit die zich waarschijnlijk gewoon naar zakelijke belangen die in lijn liggen met meer geld naar Oekraine.
Precies dat inderdaad.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij vind Biden een president van de oude stempel, en daarom meer voorspelbaar.
Maw....Trump is een idioot waarvan je nooit weet wat hij gaat doen.
Ik denk dat het onzin is te denken dat de internationale politiek van Putin _nu_ gebaseerd is op het reageren op anderen... Iets waarbij het idd van voordeel is als je tegenpartij voorspelbaar is.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat laatste is vooral wat de Trump-aanhangers je wijs willen maken, aangezien dat voor die halve gare zou pleiten.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Enige echte probleem van Biden is zijn leeftijd, voor de rest vind ik hem een prima President van wat ik heb gezien.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Toch wel in en in triest dat er in dat gigantische land geen betere alternatieven zijn dan Biden en Trump. Het is exact zoals in die episode van Southpark, dat je de keuze hebt tussen een giant douche en een turd sandwich.
Spreek voor jezelf, ik geloof Putin van harte, het is niet alsof hij ons ooit reden heeft gegeven om aan zijn woorden te twijfelen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou, dat doet dus helemaal niemand.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ik geloof Putin van harte, het is niet alsof hij ons ooit reden heeft gegeven om aan zijn woorden te twijfelen.
Je hebt werkelijk niks begrepen van wat ik schreef. Volgens mij niet mijn fout, want ik had het genuanceerd genoeg opgeschreven.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als Rusland zo graag vrede wil kan Rusland zich toch gewoon direct terugtrekken?
Ja, 1000x excuses dat ik niet mee wil gaan met je rare idee dat Oekraïne zich 'open zou moeten stellen'. Want hoe je het ook wend of keert, het blijft gewoon Rusland die de agressor is in dit conflict. En, als Rusland het vervelend vindt dat die gemene Oekraïners terug vechten, kan Rusland, als het echt vrede wil, zich gewoon terug trekken achter de grenzen van voor 2014.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk niks begrepen van wat ik schreef. Volgens mij niet mijn fout, want ik had het genuanceerd genoeg opgeschreven.
Blijkbaar had mijn reactie wel van doen met jouw constateringen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1) Biden steunt Oekraïne en verenigt de NAVO en het westebn.
2) Trump wil Oekraine de rug toekeren, ondermijnt de NAVO en schoffeert zijn westerse bondgenoten, terwijl hij dictators en despoten overlaadt met complimenten.
Rara, welke president zou de voorkeur hebben van Poetin?
Waar hij overigens mee bereikt wat hij eigenlijk niet wil hebben. Minder macht doordat Europa meer zelf doet. Terwijl het de VS niks oplevert.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou precies dit dus. Moet je eens kijken hoe rap de Navo landen naar 2% kruipen na de uitspraken van Trump.
Rusland is niet de agressor. Rusland is degene die de oorlogshandelingen is begonnen. De agressie was er al sinds 1991 aan de gang, en kwam voornamelijk vanuit Oekraïne. Vergeet ook vooral niet dat Oekraïne die agressie ook meerdere keren tegen ONS heeft gekeerd en zelfs van ons heeft gestolen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, 1000x excuses dat ik niet mee wil gaan met je rare idee dat Oekraïne zich 'open zou moeten stellen'. Want hoe je het ook wend of keert, het blijft gewoon Rusland die de agressor is in dit conflict.
Wie heeft het over Europa 'onderwerpen'?quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Blijkbaar had mijn reactie wel van doen met jouw constateringen.
Jouw hele reactie gaat er van uit dat Poetin als doel heeft om Oekraïne kapot te maken en vervolgens Europa te gaan onderwerpen, dat Trump die vermeende wens van Poetin gemakkelijk zou maken, en dat Poetin daarom voorkeur voor Trump zou hebben.
Verder geen idee waar dit over gaat of waarom je dit riedeltje aan mij richt. Veel succes daarmee.quote:Allemaal aannames en alleen maar gebaseerd op de angst om onderworpen te worden.
Daarmee sta je niet open voor enige oplossing anders dan 'vernietig de vijand!!11!11einz!'.
Je vergeet dat die vijand je buurman is en je hem onmogelijk kan vernietigen. Tenzij je het land (en dan bedoel ik het grondgebied met alles erop en erin) volledig plat brand en voor eeuwig onbewoonbaar maakt. Maar dat zou een misdaad zijn die nog nooit in de hele geschiedenis van de Aarde is uitgevoerd.
Nou, je begrijpt, denk ik wel, hoe de rest van de mensheid daar op zou reageren, en hoeveel nieuwe doodsvijanden je er mee op je nek zal krijgen. Veel succes, zou ik zeggen.Maar sleep ons vooral niet mee in je door angst ingefluisterde onmenselijkheid.
Met alle respect, maar dan begrijp je de Amerikaanse politiek niet. Biden en Trump zijn niet gekozen omdat er geen betere alternatieven zijn, maar omdat de republikeinen helemaal gestoord zijn geworden, en ze bij de democraten gewoon typisch 'ach laten we het maar bij het oude houden' mentaliteit hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat tweede is volstrekte kolder, natuurlijk. Ze laten zich gijzelen door Trump.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er wel alternatieven.
Alleen Biden wil graag door en het is toch soort van traditie om de zittende president een gooi te laten doen naar een tweede termijn. Bovendien heeft hij Trump al eerder verslagen, waardoor hij een veilige gok lijkt voor de DNC.
De Republikeinen zijn als de dood voor Trump, de partij wordt door hem in een wurggreep gehouden. Iedere Republikein die het waagt kritiek te uiten op De Grote Leider wordt eruit gewerkt (Cheney, Kinzinger). Trumps wil is wet binnen de GOP, wat komt doordat de meeste Republikeinse kiezers hem verafgoden. Republikeinen die het tegen Trump opnemen, worden verslagen.
Trump roept vooral dingen die zo dom mogelijk zijn, omdat hij helemaal niet wil regeren.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste is vooral wat de Trump-aanhangers je wijs willen maken, aangezien dat voor die halve gare zou pleiten.
We weten precies wat Trump gaat doen, zeker inzake Oekraïne. Hij zal het vertrouwen in de NAVO verder ondermijnen en mogelijk zelfs uit het bondgenootschap stappen. Daarnaast zal hij zich verzetten tegen steun aan Oekraïne en die zo mogelijk helemaal stopzetten.
Hoe weten dat we weten? Omdat dat dat een voortzetting is van de koers die hij voerde tijdens zijn eerste termijn.
Je kunt ook stellen dat zijn vermeende onvoorspelbaarheid hem juist enorm voorspelbaar maakt: Trump is proving to be the most predictable of presidents
Trump bezit veel macht binnen de GOP omdat ze hem die geven. De RNC, de Speaker, bijna de gehele Republikeinse afvaardiging in de Senaat: ze likken allemaal de laars van Trump. Allemaal proberen ze bij hem in de gunst te komen. Die rare Stockholmsyndroom-houding is eenvoudig te doorbreken door die idioot gewoon in de stront te laten zakken. Maar ja, Trump is nog steeds geliefd onder een groot deel van het Republikeinse electoraat. Dat maakt dat hij wordt gevreesd, en dat geeft hem weer macht binnen de GOP.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat tweede is volstrekte kolder, natuurlijk. Ze laten zich gijzelen door Trump.
Het is niet alsof Trump werkelijk zoveel macht bezit. Vraag je liever af hoe het van Ronald Reagan naar Trump kon gaan. Hoe kan zo'n mongool uberhaupt in de politiek komen?
Het is eigenlijk een self fulfilling prophecy.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump bezit veel macht binnen de GOP omdat ze hem die geven. De RNC, de Speaker, bijna de gehele Republikeinse afvaardiging in de Senaat: ze likken allemaal de laars van Trump. Allemaal proberen ze bij hem in de gunst te komen. Die rare Stockholmsyndroom-houding is eenvoudig te doorbreken door die idioot gewoon in de stront te laten zakken. Maar ja, Trump is nog steeds geliefd onder een groot deel van het Republikeinse electoraat. Dat maakt dat hij wordt gevreesd, en dat geeft hem weer macht binnen de GOP.
Hier gaat het dus fout. De VS wordt geen onbetrouwbare NAVO-partner. Amerika heeft veel te veel voordelen bij de NAVO, en vooral enkel te verliezen als daar breuklijnen in komen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:12 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zal een onbetrouwbare VS in de NAVO vooral leiden tot sterkere NAVO-buren voor Rusland en een eensgezindere EU.
We bedoelen hetzelfde, maar zeggen het wat anders. Ik vind dat je het wat te onnodig complex maakt. Alsof er echt een 'reden' is om Trump laars te likken.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump bezit veel macht binnen de GOP omdat ze hem die geven. De RNC, de Speaker, bijna de gehele Republikeinse afvaardiging in de Senaat: ze likken allemaal de laars van Trump. Allemaal proberen ze bij hem in de gunst te komen. Die rare Stockholmsyndroom-houding is eenvoudig te doorbreken door die idioot gewoon in de stront te laten zakken. Maar ja, Trump is nog steeds geliefd onder een groot deel van het Republikeinse electoraat. Dat maakt dat hij wordt gevreesd, en dat geeft hem weer macht binnen de GOP.
Sven met z’n drietrapsraketquote:Op donderdag 15 februari 2024 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
Een interview door Sven Kockelmann lijkt me ook wel wat.
Ja en nee. Er zijn binnen de GOP een boel erg slimme mensen met uiterst debiele ideeën. Dit zijn de mensen die al sinds de jaren hun uiterste best doen de democratie de deur uit te doen in hun voordeel. Deze club ziet Trump als een vehikel om hun doel sneller te bereiken. Dit is een voorbeeld van een dergelijke club.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We bedoelen hetzelfde, maar zeggen het wat anders. Ik vind dat je het wat te onnodig complex maakt. Alsof er echt een 'reden' is om Trump laars te likken.
De reden is gewoon low-IQ. Er zit daar echt volstrekte debielen.
Noem eens een intellectueel . De gene die nog enigsinds hersenen hebben, zie je nu juist al afstand nemen van Trump.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja en nee. Er zijn binnen de GOP een boel erg slimme mensen met uiterst debiele ideeën. Dit zijn de mensen die al sinds de jaren hun uiterste best doen de democratie de deur uit te doen in hun voordeel. Deze club ziet Trump als een vehikel om hun doel sneller te bereiken. Dit is een voorbeeld van een dergelijke club.
Een Ted Cruz of een Clarence Thomas bijvoorbeeldquote:Op donderdag 15 februari 2024 16:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Noem eens een intellectueel .
Het zijn er nog steeds veel te weinig.quote:De gene die nog enigsinds hersenen hebben, zie je nu juist al afstand nemen van Trump.
Poetin, ik heb begrepen dat je een nieuw investeringsfonds hebt voor vakantiehuisjes op de Krim. Een gegarandeerd rendement van 11 %. Interessant kun je ons daar meer over vertellen?quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zou betalen voor een interview tussen Harry Mens en Putin.
Jezus Christus kwam dit weer van je kgb handler af? Mijn god wat een verdraaiing van feiten en zienswijzen weer.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het enige dat iets oplost tussen Oekraïne en Rusland is wanneer beide kanten *allebei* open komen te staan om de problemen op een andere manier dan met oorlog op te lossen. Oekraïne staat daar met zekerheid nog lang niet voor open. Rusland staat er mogelijk wel voor open (tenzij Poetin ronduit staat te liegen), maar zal zich niet openstellen zolang Oekraïne zich niet openstelt om de problemen op een andere manier dan met dreigementen, eisen en wapens op te lossen.
Ook jij bent de desinformatie fuik gestapt.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Rusland is niet de agressor. Rusland is degene die de oorlogshandelingen is begonnen. De agressie was er al sinds 1991 aan de gang, en kwam voornamelijk vanuit Oekraïne. Vergeet ook vooral niet dat Oekraïne die agressie ook meerdere keren tegen ONS heeft gekeerd en zelfs van ons heeft gestolen.
Als Rusland stopt met de oorlog en zich terugtrekt, zit die agressie nog steeds in Oekraïne.
Dus het probleem is met een terugtrekking niet opgelost.
Hoe het probleem dan wel opgelost moet worden, weet ik ook niet. Het enige dat ik weet is dat het probleem niet opgelost is als Rusland zich terug zou trekken.
Hoef je helemaal niet naar Poetin voor te luisteren, om dit te begrijpen. Hoef je alleen maar voor op te houden met Oekraïne als Het Paradijs te zien waar alleen maar onschuldige engeltjes wonen.
Zal ik je een héél klein geheimpje vertellen:quote:
Niet volgens petertje. Hij is niet zo zoals ZOA of schaamlap die Oekraïne overal de schuld van gaven en zelfs nog ontkenden dat Rusland de Krim was binnen gevallen. Maar een bijzondere vent is het wel en hij gaat al lang mee.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Zal ik je een héél klein geheimpje vertellen:
Rusland is wél de agressor. punt.
Nouja Trump heeft dat al bereikt. Allerlei Europese landen hebben nu in hun hoofd dat de VS niet te vertrouwen is en gaan zich nu onafhankelijk maken.quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hier gaat het dus fout. De VS wordt geen onbetrouwbare NAVO-partner. Amerika heeft veel te veel voordelen bij de NAVO, en vooral enkel te verliezen als daar breuklijnen in komen.
Maar de eensgezindheid en militaire ontwikkelingen binnen de EU moeten helemaal niet afhangen van de VS.
1: Aah, dan hebben jij en ik andere ogen en orenquote:Op donderdag 15 februari 2024 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een Ted Cruz of een Clarence Thomas bijvoorbeeld
[..]
Het zijn er nog steeds veel te weinig.
Amerika hoeft niets 'goed' te maken. Amerika moet er hopelijk mee dealen dat er gewoon een sterke Europese invloed komt binnen de NAVO.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja Trump heeft dat al bereikt. Allerlei Europese landen hebben nu in hun hoofd dat de VS niet te vertrouwen is en gaan zich nu onafhankelijk maken.
De Amerikaanse politiek moet heel veel doen om deze schade weer te herstellen.
Nou de inkt van die uitspraken is amper droog en allerlei ministers reageren al. En het is voor hen de ideale manier om met de vuist op tafel te slaan.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika hoeft niets 'goed' te maken. Amerika moet er hopelijk mee dealen dat er gewoon een sterke Europese invloed komt binnen de NAVO.
Ik zeg hopelijk. Want ik vind zelf dat de vaart het nog niet zo in zit, hoor.
1: Ministers reageren constant en overal. Dat zegt toch niets?quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou de inkt van die uitspraken is amper droog en allerlei ministers reageren al. En het is voor hen de ideale manier om met de vuist op tafel te slaan.
Dus ook al wint Biden weer, de invloed van de VS gaat zo afnemen.
Wat is dit?quote:Op donderdag 15 februari 2024 16:06 schreef RetepV het volgende:
Rusland is niet de agressor. Rusland is degene die de oorlogshandelingen is begonnen. De agressie was er al sinds 1991 aan de gang, en kwam voornamelijk vanuit Oekraïne. Vergeet ook vooral niet dat Oekraïne die agressie ook meerdere keren tegen ONS heeft gekeerd en zelfs van ons heeft gestolen.
Als Rusland stopt met de oorlog en zich terugtrekt, zit die agressie nog steeds in Oekraïne.
Natuurlijk wel. Als je de VS niet nodig hebt, dan hebben ze ook minder macht over je.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ministers reageren constant en overal. Dat zegt toch niets?
Laten we maar eens afwachten. Ben heel benieuwd hoe Europa er voorstaat eind 2024/begin 2025.
2: Hoe kom je daar nu bij? een sterker Europa =/= minder invloed VS, hoor.
Mooi staaltje omgekeerde psychologie inderdaad, en Amerikanen gaan er met open ogen inquote:Op donderdag 15 februari 2024 14:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, hij zegt Biden, omdat Trump dat gaat zien als dat Poetin 'bang' is voor Trump, en hij dat dus gaat gebruiken, en dan zijn aanhangers gaan roepen 'haha zie je, we moeten hem als president hebben', en dan als 'ie het zou worden heeft Poetin exact wat 'ie wil hebben.
We hebben de VS altijd nodig. En zij ons.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Als je de VS niet nodig hebt, dan hebben ze ook minder macht over je.
En Trump heeft bereikt dat de geldkranen naar Europese defensie nu flink opengaan. En dan wel in eigen beheer geproduceerd.
Net zoals in WOII ook beide partijen (Nederland/gealieerden EN Duitsland/asmogendheden), BEIDEN moesten openstaan om het probleem op de lossen nadat Duitsland/asmogendheden meerdere landen was binnengevallen en bezethieldquote:Op donderdag 15 februari 2024 15:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
De democraten maken er wat betreft zowel binnenlands als buitenlands beleid een compleet zooitje van. Als ik Poetin was had ik ook liever die dementerende bejaarde aan het roer van de VS. Het Kremlin lacht die domme Amerikanen keihard uit.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij heeft liever Trump, maar als hij dat gaat zeggen is de kans misschien iets groter dat mensen Biden gaan stemmen.
Trump is een Poetinpijper, dus Poetin heeft uiteraard liever Trump.quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:27 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De democraten maken er wat betreft zowel binnenlands als buitenlands beleid een compleet zooitje van. Als ik Poetin was had ik ook liever die dementerende bejaarde aan het roer van de VS. Het Kremlin lacht die domme Amerikanen keihard uit.
"Compleet zooitje". Over holle containerbegrippen gesproken.quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:27 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De democraten maken er wat betreft zowel binnenlands als buitenlands beleid een compleet zooitje van. Als ik Poetin was had ik ook liever die dementerende bejaarde aan het roer van de VS. Het Kremlin lacht die domme Amerikanen keihard uit.
Wat records na records. s&p op hoogste niveau ooit, laagste werkeloosheid cijfers, laagste inflatie cijfers van het westen. zelfs de grens problemen opgelost tot iemand riep: hey dit extreem urgente probleem kan bets een jaar wachten, want dan kunnen wij de verkiezingen winnen.....quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:27 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ze gaan die grensshit zelfs als Trump president is ook niet oplossen natuurlijk. Dat heeft 'ie de vorige keer dat hij president was ook al niet gedaan.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat records na records. s&p op hoogste niveau ooit, laagste werkeloosheid cijfers, laagste inflatie cijfers van het westen. zelfs de grens problemen opgelost tot iemand riep: hey dit extreem urgente probleem kan bets een jaar wachten, want dan kunnen wij de verkiezingen winnen.....
In amerika is het heel duidelijk: democraten heel goed voor het land en de wereld, de republikeinen heel goed voor de boosheid van de republikeinse achterban (die dus bozer worden door verval van het land).
Dit is een grap toch?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
En, zeg me dat je nooit in een supermarkt komt zonder me te vertellen dat je nooit in een supermarkt komt:
[ twitter ]
Je zou hopen dat zo'n filmpje sarcastisch is bedoeld, maar het is Carlson, dus dat zal wel niet. Hij was ook als een kind zo blij dat hij voor 100 dollar een shitload boodschappen kon doen in Rusland.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
En, zeg me dat je nooit in een supermarkt komt zonder me te vertellen dat je nooit in een supermarkt komt:
[ twitter ]
Het is wel weer een kwalijke zaak dat je nu hele volksstammen hysterisch ziet doen dat de boodschappen in het westen zo duur zijn in vergelijking met Rusland, maar je hoort ze dan weer niet over de lage salarissen die men in Rusland krijgt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je zou hopen dat zo'n filmpje sarcastisch is bedoeld, maar het is Carlson, dus dat zal wel niet. Hij was ook als een kind zo blij dat hij voor 100 dollar een shitload boodschappen kon doen in Rusland.
Ben bang dat de ironie deze figuren volledig ontgaat.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wel weer een kwalijke zaak dat je nu hele volksstammen hysterisch ziet doen dat de boodschappen in het westen zo duur zijn in vergelijking met Rusland, maar je hoort ze dan weer niet over de lage salarissen die men in Rusland krijgt.
Ironisch genoeg zijn deze boze volksstammen ook dezelfde mensen die vinden dat de boeren te weinig krijgen voor hun producten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |