Ziedende mensen in de commentsquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Steef heeft het aan de stok met de boeren.
Voor die mensen in landen als Frankrijk en Spanje lijkt alsof dit de eerste keer is, hier in Nederland zijn veel mensen er ook wel klaar mee, zelfs als ze wel kunnen vinden in de frustratie van de boeren.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:26 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wij zijn volledig team Steef hier in WLR.
Helaas is voor veel mensen is het niet steunen van boerenprotesten synoniem met voorstander zijn van een hongerdood voor iedereen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor die mensen in landen als Frankrijk en Spanje lijkt alsof dit de eerste keer is, hier in Nederland zijn veel mensen er ook wel klaar mee, zelfs als ze wel kunnen vinden in de frustratie van de boeren.
Terwijl ironisch genoeg juist het tegenovergestelde waar is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Helaas is voor veel mensen is het niet steunen van boerenprotesten synoniem met voorstander zijn van een hongerdood voor iedereen.
Hallo, hij heeft net al een paar trappen op kop gedaan en heeft van wie ik denk dat het Benoot was terug naar het peloton moeten rijden. Dit zijn allemaal heel zware inspanningen die hij straks in april allemaal met zich mee moet dragen ja.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:16 schreef Mani89 het volgende:
Wout die nu ook demonstratief helemaal achterin gaat rijden, wat een act is dit nu al.
Best wel bizar goed begonnen aan het seizoen idd, was nogal een wisselvallige belofte volgens mij.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Weten we zeker dat Lars de zoon van Jan is?
quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Weten we zeker dat Lars de zoon van Jan is?
We gaan nooit meer koersen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:06 schreef DiegoFuser het volgende:
Andries had het bij Eurosport er over dat er geluiden gaan dat het Vlaamse openingsweekend in de problemen komt omdat de flikken niet voldoende aanwezig kunnen zijn als de boeren besluiten te gaan protesteren.
Als de boeren in een keer alle steun willen kwijtspelen van de gemiddelde Vlaming moeten ze dat vooral doen. Ik geloof nooit dat ze dat durven. Wellicht wel langs het parcours acties.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:06 schreef DiegoFuser het volgende:
Andries had het bij Eurosport er over dat er geluiden gaan dat het Vlaamse openingsweekend in de problemen komt omdat de flikken niet voldoende aanwezig kunnen zijn als de boeren besluiten te gaan protesteren.
Het zou bijna grappig zijn als het niet zo triest was. Maar ja, beter laat dan nooit.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel leuk om de translate voor aan te slingeren. Bij Movistar zijn ze sinds dit jaar op het lumineuze idee gekomen om wat meer op de planning en voeding te letten. En daarom winnen ze spontaan alles.
Die begon met een minuut of 2 aan het klimmetje.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:19 schreef Chiappucci het volgende:
Huub Artz 3e, jeetje. Ik verslikte me bijna in mijn koffie toen ik op PCS keek.
5km tijdrit lolquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Nederlandse toestanden.
quote:Nieuwe aankomst?
Door het slechte weer overweegt de organisatie om de finish van de tweede etappe te verleggen. In het laatste stuk van de slotklim zou er een zware zijwind staan die het voor de coureurs te gevaarlijk zou maken. Daarom wordt er overwogen om de aankomst twee kilometer eerder te leggen waar er kopwind staat.
Het veranderen van de finish zou in de kaarten van Wout van Aert kunnen spelen. De pittige slotklim, de Alto da Faio, is namelijk een kolfje naar de hand van de klimmers, maar de klassieke coureurs (zoals Van Aert) mogen ook niet buiten beschouwing gelaten worden, zeker niet als de klim wordt ingekort. De organisatie wil echter nog geen definitief besluit nemen en zal tijdens de koers de situatie op de top evalueren.
Meine gute, deze Wout in spaarmodus is nu al de minst leuke rubriek van het jaar..quote:Volgens zijn ploeg ging het om een bewuste keuze voor extra rust. “Wout heeft zich in de Clasica de Almeria (van afgelopen zondag) en de Clasica Jaen (maandag) twee keer tot diep in de finale gemengd. We hebben er vandaag bewust voor gekozen om hem wat rust te geven en niet te laten mee sprinten”, zei ploegleider Marc Reef, ploegleider van Visma - Lease a Bike, daar achteraf over op de website van de ploeg.
Einde contract?quote:Op woensdag 14 februari 2024 08:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Yvan Vanmol staat meer dan op punt dit jaar.
Te zwaar voor Wout #spaarstandquote:Op donderdag 15 februari 2024 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik heb genoeg gezien, annuleren die rit.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:08 schreef The_Undertone het volgende:
Welke verschillen moet ik hier geloven, de 3'10 van Steef of de 1'47 van Sporza?
quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:16 schreef The_Undertone het volgende:
Het gemiddelde dus dan maar 2'22
En koerssituatie met de Unoxmannen voorop dwingt het peloton ook wel tot doorrijden.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:27 schreef wimderon het volgende:
Behoorlijke uitdunning al. Dit met de Pomba voor de Foia werkt wat dat betreft toch beter, kennelijk.
Zal wel last hebben van zijn valpartij van gisteren.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:34 schreef DiegoFuser het volgende:
Tiesj staat ook op spaarstand? Die hoort hier toch lachend bij te zitten.
Je moet hier niemand serieus nemen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:30 schreef The_Undertone het volgende:
Evenepoel doet hier gewoon een goeie zaak, tot spijt van wie het benijdt
Weet ik wel, maar soms is het sterker dan mezelfquote:Op donderdag 15 februari 2024 19:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je moet hier niemand serieus nemen.
Aankomst op Mont Faron, dat is wel leuk. De naam Classic voor een nieuwe koers, dat is dan weer een ontzettend onleuke rubriek.quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:05 schreef Rudicio het volgende:
Morgen gaan "we" kijken naar de 'Classic Var', dat kent u niet.
Dat klinkt als een Zuid-Frans gerecht voor mislukte scheidsrechters maar het is een buuuuitengewoon interessante koers met hele grote meneren zoals Gaudu, Bardet en Teuns, die kent u niet.
Wout is al uit het geheugen gewist bij de Vlaamse verslaggevers.quote:
quote:Michel Wuyts onder de indruk van weerbare Evenepoel: “Een kampioen met steeds meer Merckxiaanse allures”
Topfavoriet Remco Evenepoel kon nog niet feesten op de Alto da Foia. Hij kwam nét te kort om de tweede rit van de Ronde van de Algarve, LIVE te volgen op HLN, te winnen. Toch is onze colmunist Michel Wuyts onder de indruk. “Hij is weerbaarder dan ooit én de zelfzekerheid waarmee Evenepoel zijn team dirigeert charmeert me. Ik zie een kampioen met steeds meer Merckxiaanse allures.”
Natuurlijk is dit er eentje die prikt. En een krasje op het koetswerk nalaat. Niet te diep weliswaar. Een nederlaag tegen de pezige Martínez krijgt Evenepoel wel weg gepolierd. De Belg drijft op eerzucht. Een ton eerzucht, de voorbije winter aangewakkerd door zijn gepikeerde ziel. Stukgelopen vrijages met Bora en Ineos, een voor het altaar spaak gelopen huwelijk met Visma en vader en zoon die een paar miljoen door de neus geboord zagen, een jongeman van zijn kaliber zou van minder chagrijnig worden.
Niet bij zoon Evenepoel. Die heeft de weerbaarheid van een heel peloton bijeen. Een tuimelaar. Struikelen, maar erna vinnig opveren en stoer terugslaan. Die solo van 51 kilometer in de Figueira Champions Classic was er één met voorbedachten rade. Demonstreren om eenheid te smeden. ‘Jongens van Soudal Quick-Step, ik liet jullie ei zo na in de steek, maar ‘count on me’. Ik blijf jullie leider. Aan mijn inzet zal het niet liggen.’ Soudal Quick-Step lag in oktober opengereten op het canvas. Vier maanden later maakt heelmeester Evenepoel er weer een bastion van.
De zelfzekerheid waarmee Evenepoel zijn team dirigeert charmeert me. Ik zie een kampioen met steeds meer Merckxiaanse allures. Onverzettelijk, staalhard in de kop en o zo zelfzeker. Leiden zonder omzien. Allianties zoeken is voor slappe lieden. We lossen onze zaakjes zelf wel op.
Mooi om te zien hoe Remco’s gedrevenheid inspireert. Zoals Merckx vroeger Huysmans, Van Schil, Spruyt en Mintjens tot aan de rand van hun grenzen dreef, stuwt Evenepoel nu Cattaneo, Knox en zowaar Landa naar onvermoede of verloren hoogten. Ik zag Landa voor het eerst in zijn 34-jarig bestaan grimassen trekken. Best mogelijk dat de Bask in dienst van de Belg een nieuwe ervaring had: het lijden van pijn. Spreekt voor zich dat in de verte de Tour wenkt. De plaatsjes zijn duur, beseffen ook de ploegmaats. Met indruk maken kun je niet vroeg genoeg beginnen.
Wees gerust, de verloren sprint op de hoogte van Foia zal niet zonder gevolgen blijven. Deze Evenepoel slaat mokerhard terug. De pittige tijdrit van 22 kilometer op zaterdag is zijn uitverkoren strijdtoneel. De veronderstelde voorsprong op Martínez zal dicht tegen de minuut aanlopen. In ’22 verloor de Colombiaan over 32 kilometer anderhalve minuut op de Belg. Dit voorjaarspretje laat Evenepoel zich op de steilte van de Malhão niet meer ontnemen. Het zou mij niet verbazen mocht Evenepoel zondag vakkundig het slotakkoord plaatsen. Ritwinst en dan met volle overtuiging op Parijs-Nice afstevenen. Het podium daar? Met deze voorjaarsvorm kan ook meer.
Intelligent als hij is, beseft Evenepoel beter dan wie ook dat hij met een denderend seizoen zijn intrinsieke waarde kan opkrikken. Van circa vier naar vijf miljoen euro. Voor wie het kan neerleggen. Dus heeft hij behoefte aan een leefbare verstandhouding met Lefevere. Al kan die in crisismomenten wankel zijn. Tussen vader Evenepoel en Lefevere is het water al langer te diep. Evenepoels contract loopt tot 2026. Kunnen de huidige sponsors de poen tot dat tijdstip storten?
Mohawk, moederbedrijf van Quick-Step, leed in het vierde kwartaal een nettoverlies van 440 miljoen dollar. Valt wielersponsoring nog met zo’n drainage te rijmen? In maart 2025 roept Lefevere zijn sponsors bijeen. Om klare wijn te schenken. Wie gaat nog door? Of valt het doek? Remco Evenepoel weet echt wel waarom hij zoveel weerbaarheid toont.
Wordt er ook een AK opgemaakt?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:53 schreef Marcoss het volgende:
In Andalusië is het weekend geschrapt, daar rijden ze enkel een kort tijdritje vandaag. Kortste rittenkoers ooit!
Michel manquote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:51 schreef DiegoFuser het volgende:
De nieuwe “De nieuwe Eddy Merckx” is uit.
Zoon Evenepoel.
[..]
Denk ik welquote:
Moeder gods.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:26 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Michel man![]()
Nu, de Vlaamse kranten zijn duidelijk in de laatste rechte lijn naar Omloop het Volk aan het geraken, lees ook in Het Nieuwsblad dat het een uiterst knappe prestatie van Wout van Aert was gisteren en dat hij "als eerste renner met meer dan 70 kg lichaamsgewicht boven kwam".
Daar heb ik ook heel erg om gelachen. WOUT de eeuwige morele winnaar. Toch mooi Kung erop gelegd in zijn categorie.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:26 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Michel man![]()
Nu, de Vlaamse kranten zijn duidelijk in de laatste rechte lijn naar Omloop het Volk aan het geraken, lees ook in Het Nieuwsblad dat het een uiterst knappe prestatie van Wout van Aert was gisteren en dat hij "als eerste renner met meer dan 70 kg lichaamsgewicht boven kwam".
quote:Eerste van categorie +70 kg
Uiteindelijk kwam Van Aert wel als eerste renner met meer dan 70 kg lichaamsgewicht boven, nog net voor Küng. Veel heeft hij daar niet aan, maar het is wel een indicatie dat het met zijn conditie de goeie kant uitgaat. “Dat is inderdaad een goed teken”, pikt ploegleider Marc Reef in. “Ik denk dat we heel blij mogen zijn met wat Wout liet zien. Hij is echt in goeden doen. Als hij er op dit terrein en aan dit hoge tempo nog zo lang bij zit, dan kun je niet anders dan tevreden zijn. Hij kon zich door pech niet tonen in Jaen, maar is echt wel op de goede weg.
Ze creëren de laatste tijd aardig wat leuke eendagskoersen op lastige parcoursen, goed voor elkaar.quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:05 schreef Rudicio het volgende:
Morgen gaan "we" kijken naar de 'Classic Var', dat kent u niet.
Dat klinkt als een Zuid-Frans gerecht voor mislukte scheidsrechters maar het is een buuuuitengewoon interessante koers met hele grote meneren zoals Gaudu, Bardet en Teuns, die kent u niet.
Mooie vierde plek danquote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:26 schreef franklop het volgende:
Buitrago doet niet erg zijn best lijkt het
Met nadruk op lijkt. Maar de ronde hem gestarte van Gils vloog ookquote:
Jan verstond het blijkbaar wel goed. Ik vond het geen succes.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Leuk idee maar ik versta de helft niet.
Yep, rit 4 en 5 geschrapt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rijden ze morgen en overmorgen ook niet?
Dat is wel vrij nutteloos.
Dus het hele rondje duurt 8 minuten?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rijden ze morgen en overmorgen ook niet?
Dat is wel vrij nutteloos.
8.17 op zijn minst tot dusver!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dus het hele rondje duurt 8 minuten?
Beste Belg boven de 70kg had waarschijnlijk wel geluktquote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:49 schreef TommyL0204 het volgende:
Was een mooie ronde voor Van Aert geweest. Niet teveel etappes. Mooie voorbereiding op de monumenten
België is een parodie op een landquote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:26 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Michel man![]()
Beste belg boven de 70 kg uit Herentals met een vrouw genaamd Sarah. Dat klassement wint hij met gemakquote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Beste Belg boven de 70kg had waarschijnlijk wel gelukt
Als Sarah hem trouw is wel!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:51 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Beste belg boven de 70 kg uit Herentals met een vrouw genaamd Sarah. Dat klassement wint hij met gemak
Wim Tellens vindt dit GEEN leuke opmerkingquote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Beste Belg boven de 70kg had waarschijnlijk wel gelukt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt belachelijk ja.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:53 schreef Faraday01 het volgende:
De Lotto haalt hier wel erg gemakkelijk punten op richting promotie terug naar de World Tour
Hij is nooit geschorste toch? Alleen een boete voor erkend mepper Van Gils.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:02 schreef Bill_Hillie het volgende:
Van Gils lekker uit de startblokken na zijn schorsingVerder was deze hele ''rittenkoers'' natuurlijk een enorme flopshow
Nee, hij was toch echt 20 dagen geschorstquote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij is nooit geschorste toch? Alleen een boete voor erkend mepper Van Gils.
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:45 schreef Mykonos het volgende:
Lijkt me een vette klim om een keer te doen, maar het asfalt lijkt niet echt top
Voor een geitenpad prima wegdek.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:45 schreef Mykonos het volgende:
Lijkt me een vette klim om een keer te doen, maar het asfalt lijkt niet echt top
Vast een belg dusquote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Degene die het shirt van team dsm firmenich post nl heeft ontworpen moet een recordaantal stoornissen hebben.
Dat is sowieso toch een vereiste om bij dat team te werken?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Degene die het shirt van team dsm firmenich post nl heeft ontworpen moet een recordaantal stoornissen hebben.
Goed punt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is sowieso toch een vereiste om bij dat team te werken?
@wimderon Eentje voor op de Joetjoep kanaalquote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze finish moet wel even op een gifje vastgelegd worden
Jeroen maakt er een sport van om iedere naam verkeerd uit te spreken.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:56 schreef Mani89 het volgende:
Sinds wanneer is het JohanESSEN? Erg storend.
Ja, maar hoe dan? Die finishboog en streep waren óverduidelijk.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:56 schreef Pino112 het volgende:
Is toch simpel, volgens mij dacht ie dat de finish eerder lag.
Het ostentatieve uitbollen laat dat wel vermoeden ja. Maar ik zie niet echt direct waar hij zich in zou kunnen vergissen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:56 schreef Pino112 het volgende:
Is toch simpel, volgens mij dacht ie dat de finish eerder lag.
Er hangt en staat een ijzeren constructie tien meter voor de streep.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, maar hoe dan? Die finishboog en streep waren óverduidelijk.
Ja een ijzeren constructie of een hele dikke witte finishstreep, heel begrijpelijk waar je vanuit gaat.quote:
Ik begrijp dat het vreemd klinkt voor iemand die zijn bank niet afkomt, maar als je vol in de inspanning zit zie je dingen niet altijd even snel.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:01 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja een ijzeren constructie of een hele dikke witte finishstreep, heel begrijpelijk waar je vanuit gaat.
Handig is anders, maar hij had uiteindelijk toch beter op moeten letten. Ook al is dat wel wat lastiger als je net een paar uurtjes hebt gefietst over een niet volledig vlak parcours.quote:
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het vreemd klinkt voor iemand die zijn bank niet afkomt, maar als je vol in de inspanning zit zie je dingen niet altijd even snel.
Ja als wielrenner kijk je natuurlijk altijd naar boven bij een finish, naar een of andere metalen constructie, in plaats van een mokerdikke enorm in het oog springende finishstreep. Dat jij je identificeert met de domheid van Johanèssen verbaast ons niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het vreemd klinkt voor iemand die zijn bank niet afkomt, maar als je vol in de inspanning zit zie je dingen niet altijd even snel.
Niet teveel typen, straks verbrand je nog calorieën.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:05 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja als wielrenner kijk je natuurlijk altijd naar boven bij een finish, naar een of andere metalen constructie, in plaats van een mokerdikke enorm in het oog springende finishstreep. Dat jij je identificeert met de domheid van Johanèssen verbaast ons niet.
Projectie.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Niet teveel typen, straks verbrand je nog calorieën.
Ja als ik het zo zie, dit is wel heel slecht aangegeven.quote:
Ik vond Roglic in Luik ook maar flauw eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Mag ik het ook een klein beetje flauw vinden van Lenny?
Mwoah. Nee.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Flauw zeg dat hij rijdt voor de winst.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Koers is koers.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee dat mag niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Steef gaf hem abandon!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hij fietst weer! Lekker achter de wagen terugkomen.
Hier ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bij nader inzien vind ik het ook niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens.
Groepsdrukquote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bij nader inzien vind ik het ook niet.
Gaan WOUT en Olav ook heel het peloton omver beuken?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:04 schreef Pistolero het volgende:
Ik heb ontzettend veel zin in de Wout + Olav-show in de Giro. Dat wordt schroeien zoals Mathieu en Philipsen in hun beste dagen.
We hopen natuurlijk vooral dat WOUT de sprint aantrekt voor Kooij en dat die het dan vervolgens niet afmaakt. Dat zou schitterende reacties opleveren.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:04 schreef Pistolero het volgende:
Ik heb ontzettend veel zin in de Wout + Olav-show in de Giro. Dat wordt schroeien zoals Mathieu en Philipsen in hun beste dagen.
Of Kooij nou wel of niet wint, de reacties in Vlaanderen zullen sowieso schitterend worden.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
We hopen natuurlijk vooral dat WOUT de sprint aantrekt voor Kooij en dat die het dan vervolgens niet afmaakt. Dat zou schitterende reacties opleveren.
Al is de kans groter dat ze gaan sweepen.
Ik snap natuurlijk de lol hiervan en ondanks mijn geboorteplaats in Kortrijk kan ik best wel relativeren. Maar dat een coureur als Wout van Aert in een grote ronde sprintjes gaat aantrekken voor godbetert Olav Kooij vind ik van een dermate droevig gebrek aan ambitie en eigenwaarde getuigen dat het mij ook ergens ergert. Wat een slappe vod ben je dan eigenlijk. En ja, Vanderpoel deed het ook voor Philipsen en dat vond ik even onnozel.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
We hopen natuurlijk vooral dat WOUT de sprint aantrekt voor Kooij en dat die het dan vervolgens niet afmaakt. Dat zou schitterende reacties opleveren.
Al is de kans groter dat ze gaan sweepen.
Mathieu heeft ooit sprints aangetrokken voor Roy Jans, er bestaat dus nóg een ondergrens.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:27 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ik snap natuurlijk de lol hiervan en ondanks mijn geboorteplaats in Kortrijk kan ik best wel relativeren. Maar dat een coureur als Wout van Aert in een grote ronde sprintjes gaat aantrekken voor godbetert Olav Kooij vind ik van een dermate droevig gebrek aan ambitie en eigenwaarde getuigen dat het mij ook ergens ergert. Wat een slappe vod ben je dan eigenlijk. En ja, Vanderpoel deed het ook voor Philipsen en dat vond ik even onnozel.
Maar Mathieu verdenk ik er nog van het te doen als trolactie.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Mathieu heeft ooit sprints aangetrokken voor Roy Jans, er bestaat dus nóg een ondergrens.
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:31 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Maar Mathieu verdenk ik er nog van het te doen als trolactie.
Zonder Visma was Wout van Aert nooit zo'n goede renner geworden, dus dat hij af en toe iets terug probeert te doen voor de ploeg kan ik wel begrijpen. #samenwinnenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:27 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ik snap natuurlijk de lol hiervan en ondanks mijn geboorteplaats in Kortrijk kan ik best wel relativeren. Maar dat een coureur als Wout van Aert in een grote ronde sprintjes gaat aantrekken voor godbetert Olav Kooij vind ik van een dermate droevig gebrek aan ambitie en eigenwaarde getuigen dat het mij ook ergens ergert. Wat een slappe vod ben je dan eigenlijk. En ja, Vanderpoel deed het ook voor Philipsen en dat vond ik even onnozel.
Toch maar mooi een veel te vroeg aangaande Thijssen net voorbij gekomen en Rui Oliveira en Marius Mayrhofer af weten te houden!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 17:58 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wout knalt gewoon iedereen voorbij heeft niemand nodig en wint daarna doodleuk de massasprint![]()
Die man had inmiddels al veel meer overwinningen kunnen hebben in zijn carrière
Z'n grootste probleem is volgens mij dat hij net niet goed genoeg is om de 'Monumenten' te winnen, of alles moet meezitten. Dus zou hij zich beter focussen op zaken daar net onder, ritwinsten in rondes... Nu blijft hij vaak mikken op die monumenten, en uit schuldgevoel voor zijn 'falen' daar in rijdt hij dan maar de helft van het jaar in dienst van mindere versies van zichzelf.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zonder Visma was Wout van Aert nooit zo'n goede renner geworden, dus dat hij af en toe iets terug probeert te doen voor de ploeg kan ik wel begrijpen. #samenwinnen
Eerlijk gezegd denk ik dat een sprintje aantrekken voor Kooij minder zwaar is dan dag na dag op kop sleuren in de bergen, dus in die zin gaat hij er al op vooruit natuurlijk. En Van der Poel die af en toe een sprint aantrekt voor de beste sprinter van de wereld, is dat zo erg eigenlijk? Hij vindt dat blijkbaar leuk om te doen en hij doet het in koersen die voor hem geen hoofddoel zijn. Hij gebruikte de Tour vorig jaar om te kunnen pieken op het WK, is dat een gebrek aan ambitie of ben je dan juist heel ambitieus? En als het werkt, kunnen wij er dan eigenlijk nog wel wat van zeggen?
Men kan wel van alles wel relativeren, maar ik kan wel genieten van een klasbak als Wout van Aert. Het is ook niet alleen de sprint zelf ook zijn positioneren daarvoor.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch maar mooi een veel te vroeg aangaande Thijssen net voorbij gekomen en Rui Oliveira en Marius Mayrhofer af weten te houden!
Maar ja, hij krijgt in de Giro (en Vuelta) nog genoeg kansen om voor eigen succes te gaan, is het dan zo’n probleem dat hij in de sprints voor Kooij aantrekt?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:52 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Z'n grootste probleem is volgens mij dat hij net niet goed genoeg is om de 'Monumenten' te winnen, of alles moet meezitten. Dus zou hij zich beter focussen op zaken daar net onder, ritwinsten in rondes... Nu blijft hij vaak mikken op die monumenten, en uit schuldgevoel voor zijn 'falen' daar in rijdt hij dan maar de helft van het jaar in dienst van mindere versies van zichzelf.
Van der Poel heb ik minder last van, omdat hij wel die grote afspraken wint. Dus wat hij er dan naast doet, moet hij vooral weten.
Ofwel sprint hij zelf, ofwel trekt iemand anders de sprint aan voor Kooij. Maar goed, dat is mijn mening hé, met een wellicht verouderde visie op 'kopmanschap'quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, hij krijgt in de Giro (en Vuelta) nog genoeg kansen om voor eigen succes te gaan, is het dan zo’n probleem dat hij in de sprints voor Kooij aantrekt?
Hij kan echt wel monumenten winnen (heeft ie trouwens ook al gedaan), maar voor Vlaanderen komt hij tekort op Van der Poel (en Pogacar als die meedoet). In '22 was hij heel goed en Van der Poel wat minder maar krijgt hij coronaquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:52 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Z'n grootste probleem is volgens mij dat hij net niet goed genoeg is om de 'Monumenten' te winnen, of alles moet meezitten. Dus zou hij zich beter focussen op zaken daar net onder, ritwinsten in rondes... Nu blijft hij vaak mikken op die monumenten, en uit schuldgevoel voor zijn 'falen' daar in rijdt hij dan maar de helft van het jaar in dienst van mindere versies van zichzelf.
Van der Poel heb ik minder last van, omdat hij wel die grote afspraken wint. Dus wat hij er dan naast doet, moet hij vooral weten.
Dit klopt helemaal : waarom rijdt hij Milaan- San Remo niet? Is het enige monument dat hij ooit won en zit hem eigenlijk als gegoten.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het probleem vind ik hem zitten in dat hij steeds extremer alles op die paar koersen lijkt te zetten, terwijl je ook gewoon goed kunt rijden daar als je andere koersen meepakt. Het is een keer misgegaan in die extreem zware Tirreno, maar daar moet je dan maar tijdens de koers de handrem erop gooien. Al moet bij Van Aert wel alles perfect verlopen in een voorbereiding omdat hij net wat minder talent heeft.
Zal mij niet verbazen als Philipsen dit jaar WOUT verslaat in de sprint voor P1 in Roubaixquote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:27 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Dit klopt helemaal : waarom rijdt hij Milaan- San Remo niet? Is het enige monument dat hij ooit won en zit hem eigenlijk als gegoten.
En als je Strade Bianche als momument telt, die heeft hij ook gewonnen en rijdt hij nu ook weer niet.
Ronde van Vlaanderen moet hij hopen dat VDP en Pogacar niet meedoen. Parijs-Roubaix lijkt me de meest realistische kans, is ook wel de zwakst bezette van alle monumenten.
Ben ook wel benieuwd naar het niveau van Jorgensen straks.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:58 schreef Marcoss het volgende:
Zie overigens van Baarle nog wel profiteren van de favorietenrol van Wout en de afwezigheid van Pogi.
Als hij er niet te vaak bij gaat liggen uiteraard..
Oh, dacht dat hij bij Visma meer voor de rondes zou gaan, maar dat is enkel Parijs-Nice, verder zowat alle eendagskoersen ja..quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:06 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar het niveau van Jorgensen straks.
Als je las dat die bij Movistar maar een beetje zijn eigen plan moest trekken en zelf zijn trainingskampen en hoogstestages moest regelen wordt dat met de vulkaan- en Foodcoachbonus een Laporte 2.0
Van der Poel was daar lekker aan ‘t trainen voor het WK. Prima keuze wmb.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:27 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ze pakken uit bij Het Nieuwsblad zie ik. Vaste analyses van het trio kantoorklerk Marc Sergeant, rusthuis José De Cauwer en Nathan Van Hooydonk die bij iedere Vlaamse krant stage mag lopen als de nieuwe woordvoerder van WOUT. Dit gaat een hele mooie rubriek worden.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:06 schreef The_Undertone het volgende:
Dit is ook weer genieten hoor:
Wout van Aert schrapt Strade Bianche en Milaan-Sanremo en kiest op dat moment voor een hoogtestage.
Van Hooydonck: “Goed vind ik. Wout stelt zijn hele voorbereiding in functie van de Ronde en Roubaix. Hij is ook geen dief van zijn eigen palmares, want Strade en Sanremo heeft hij al gewonnen.”
Sergeant: “Gericht mikken op koersen, ik ben daar honderd procent voor.”
De Cauwer: “Dat is ook weer het wielrennen van nu: vroeger was het alles zo veel mogelijk winnen. Nu is het meer afvinken. Ik vind het super dat renners niet zomaar de geijkte patronen volgen. De Tour staat zogezegd boven alles en iedereen, maar dan zegt Pogacar: ‘ik doe toch eerst de Giro, want die heb ik nog niet gewonnen’.”
Van Hooydonck: “Zou dat alleen met het sportieve te maken hebben, José? Of heeft organisator RCS een cheque van een miljoen euro uitgeschreven?”
Hopelijk krijgen we flashbacks naar de Omloop van 2011.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
1 VAN BAARLE Dylan
2 VAN AERT Wout
3 LAPORTE Christophe
4 BENOOT Tiesj
5 TRATNIK Jan
6 JORGENSON Matteo
7 AFFINI Edoardo
Op de startlijst voor de Omloop. Dat wordt weer een demonstatie.
Die wonnen ze toch?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:24 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen we flashbacks naar de Omloop van 2011.
Foodappquote:Op zaterdag 17 februari 2024 15:14 schreef Koffieplanter het volgende:
Heeft Vermote het stuk tussen TP1 en TP2 met de straaljager afgelegd?
Jij onderschat nog steeds de foodcoach appquote:Op zaterdag 17 februari 2024 15:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Pippo heeft verkeerd ingedeeld dan wel zichzelf mild opgeblazen. De verschillen schommelen al de ganse dag in extreme mate. Godbetert Vermote rijdt 13 seconden sneller dan Pippo in het middenstuk.
Heeft maar mooi zijn belangrijkste zege van het seizoen binnenquote:
Ja, jammer. Fijne ploeggenoot ookquote:
Dit is meer dan wat wielen en een helm.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:22 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Straks met de nieuwe wielen en de nieuwe helm moet dat helemaal goed komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |