Ziedende mensen in de commentsquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Steef heeft het aan de stok met de boeren.
Voor die mensen in landen als Frankrijk en Spanje lijkt alsof dit de eerste keer is, hier in Nederland zijn veel mensen er ook wel klaar mee, zelfs als ze wel kunnen vinden in de frustratie van de boeren.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:26 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wij zijn volledig team Steef hier in WLR.
Helaas is voor veel mensen is het niet steunen van boerenprotesten synoniem met voorstander zijn van een hongerdood voor iedereen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor die mensen in landen als Frankrijk en Spanje lijkt alsof dit de eerste keer is, hier in Nederland zijn veel mensen er ook wel klaar mee, zelfs als ze wel kunnen vinden in de frustratie van de boeren.
Terwijl ironisch genoeg juist het tegenovergestelde waar is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Helaas is voor veel mensen is het niet steunen van boerenprotesten synoniem met voorstander zijn van een hongerdood voor iedereen.
Hallo, hij heeft net al een paar trappen op kop gedaan en heeft van wie ik denk dat het Benoot was terug naar het peloton moeten rijden. Dit zijn allemaal heel zware inspanningen die hij straks in april allemaal met zich mee moet dragen ja.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:16 schreef Mani89 het volgende:
Wout die nu ook demonstratief helemaal achterin gaat rijden, wat een act is dit nu al.
Best wel bizar goed begonnen aan het seizoen idd, was nogal een wisselvallige belofte volgens mij.quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Weten we zeker dat Lars de zoon van Jan is?
quote:Op woensdag 14 februari 2024 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Weten we zeker dat Lars de zoon van Jan is?
We gaan nooit meer koersen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:06 schreef DiegoFuser het volgende:
Andries had het bij Eurosport er over dat er geluiden gaan dat het Vlaamse openingsweekend in de problemen komt omdat de flikken niet voldoende aanwezig kunnen zijn als de boeren besluiten te gaan protesteren.
Als de boeren in een keer alle steun willen kwijtspelen van de gemiddelde Vlaming moeten ze dat vooral doen. Ik geloof nooit dat ze dat durven. Wellicht wel langs het parcours acties.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:06 schreef DiegoFuser het volgende:
Andries had het bij Eurosport er over dat er geluiden gaan dat het Vlaamse openingsweekend in de problemen komt omdat de flikken niet voldoende aanwezig kunnen zijn als de boeren besluiten te gaan protesteren.
Het zou bijna grappig zijn als het niet zo triest was. Maar ja, beter laat dan nooit.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel leuk om de translate voor aan te slingeren. Bij Movistar zijn ze sinds dit jaar op het lumineuze idee gekomen om wat meer op de planning en voeding te letten. En daarom winnen ze spontaan alles.
Die begon met een minuut of 2 aan het klimmetje.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:19 schreef Chiappucci het volgende:
Huub Artz 3e, jeetje. Ik verslikte me bijna in mijn koffie toen ik op PCS keek.
5km tijdrit lolquote:Op woensdag 14 februari 2024 20:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Nederlandse toestanden.
quote:Nieuwe aankomst?
Door het slechte weer overweegt de organisatie om de finish van de tweede etappe te verleggen. In het laatste stuk van de slotklim zou er een zware zijwind staan die het voor de coureurs te gevaarlijk zou maken. Daarom wordt er overwogen om de aankomst twee kilometer eerder te leggen waar er kopwind staat.
Het veranderen van de finish zou in de kaarten van Wout van Aert kunnen spelen. De pittige slotklim, de Alto da Faio, is namelijk een kolfje naar de hand van de klimmers, maar de klassieke coureurs (zoals Van Aert) mogen ook niet buiten beschouwing gelaten worden, zeker niet als de klim wordt ingekort. De organisatie wil echter nog geen definitief besluit nemen en zal tijdens de koers de situatie op de top evalueren.
Meine gute, deze Wout in spaarmodus is nu al de minst leuke rubriek van het jaar..quote:Volgens zijn ploeg ging het om een bewuste keuze voor extra rust. “Wout heeft zich in de Clasica de Almeria (van afgelopen zondag) en de Clasica Jaen (maandag) twee keer tot diep in de finale gemengd. We hebben er vandaag bewust voor gekozen om hem wat rust te geven en niet te laten mee sprinten”, zei ploegleider Marc Reef, ploegleider van Visma - Lease a Bike, daar achteraf over op de website van de ploeg.
Einde contract?quote:Op woensdag 14 februari 2024 08:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Yvan Vanmol staat meer dan op punt dit jaar.
Te zwaar voor Wout #spaarstandquote:Op donderdag 15 februari 2024 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik heb genoeg gezien, annuleren die rit.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:08 schreef The_Undertone het volgende:
Welke verschillen moet ik hier geloven, de 3'10 van Steef of de 1'47 van Sporza?
quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:16 schreef The_Undertone het volgende:
Het gemiddelde dus dan maar 2'22
En koerssituatie met de Unoxmannen voorop dwingt het peloton ook wel tot doorrijden.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:27 schreef wimderon het volgende:
Behoorlijke uitdunning al. Dit met de Pomba voor de Foia werkt wat dat betreft toch beter, kennelijk.
Zal wel last hebben van zijn valpartij van gisteren.quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:34 schreef DiegoFuser het volgende:
Tiesj staat ook op spaarstand? Die hoort hier toch lachend bij te zitten.
Je moet hier niemand serieus nemen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:30 schreef The_Undertone het volgende:
Evenepoel doet hier gewoon een goeie zaak, tot spijt van wie het benijdt
Weet ik wel, maar soms is het sterker dan mezelfquote:Op donderdag 15 februari 2024 19:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je moet hier niemand serieus nemen.
Aankomst op Mont Faron, dat is wel leuk. De naam Classic voor een nieuwe koers, dat is dan weer een ontzettend onleuke rubriek.quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:05 schreef Rudicio het volgende:
Morgen gaan "we" kijken naar de 'Classic Var', dat kent u niet.
Dat klinkt als een Zuid-Frans gerecht voor mislukte scheidsrechters maar het is een buuuuitengewoon interessante koers met hele grote meneren zoals Gaudu, Bardet en Teuns, die kent u niet.
Wout is al uit het geheugen gewist bij de Vlaamse verslaggevers.quote:
quote:Michel Wuyts onder de indruk van weerbare Evenepoel: “Een kampioen met steeds meer Merckxiaanse allures”
Topfavoriet Remco Evenepoel kon nog niet feesten op de Alto da Foia. Hij kwam nét te kort om de tweede rit van de Ronde van de Algarve, LIVE te volgen op HLN, te winnen. Toch is onze colmunist Michel Wuyts onder de indruk. “Hij is weerbaarder dan ooit én de zelfzekerheid waarmee Evenepoel zijn team dirigeert charmeert me. Ik zie een kampioen met steeds meer Merckxiaanse allures.”
Natuurlijk is dit er eentje die prikt. En een krasje op het koetswerk nalaat. Niet te diep weliswaar. Een nederlaag tegen de pezige Martínez krijgt Evenepoel wel weg gepolierd. De Belg drijft op eerzucht. Een ton eerzucht, de voorbije winter aangewakkerd door zijn gepikeerde ziel. Stukgelopen vrijages met Bora en Ineos, een voor het altaar spaak gelopen huwelijk met Visma en vader en zoon die een paar miljoen door de neus geboord zagen, een jongeman van zijn kaliber zou van minder chagrijnig worden.
Niet bij zoon Evenepoel. Die heeft de weerbaarheid van een heel peloton bijeen. Een tuimelaar. Struikelen, maar erna vinnig opveren en stoer terugslaan. Die solo van 51 kilometer in de Figueira Champions Classic was er één met voorbedachten rade. Demonstreren om eenheid te smeden. ‘Jongens van Soudal Quick-Step, ik liet jullie ei zo na in de steek, maar ‘count on me’. Ik blijf jullie leider. Aan mijn inzet zal het niet liggen.’ Soudal Quick-Step lag in oktober opengereten op het canvas. Vier maanden later maakt heelmeester Evenepoel er weer een bastion van.
De zelfzekerheid waarmee Evenepoel zijn team dirigeert charmeert me. Ik zie een kampioen met steeds meer Merckxiaanse allures. Onverzettelijk, staalhard in de kop en o zo zelfzeker. Leiden zonder omzien. Allianties zoeken is voor slappe lieden. We lossen onze zaakjes zelf wel op.
Mooi om te zien hoe Remco’s gedrevenheid inspireert. Zoals Merckx vroeger Huysmans, Van Schil, Spruyt en Mintjens tot aan de rand van hun grenzen dreef, stuwt Evenepoel nu Cattaneo, Knox en zowaar Landa naar onvermoede of verloren hoogten. Ik zag Landa voor het eerst in zijn 34-jarig bestaan grimassen trekken. Best mogelijk dat de Bask in dienst van de Belg een nieuwe ervaring had: het lijden van pijn. Spreekt voor zich dat in de verte de Tour wenkt. De plaatsjes zijn duur, beseffen ook de ploegmaats. Met indruk maken kun je niet vroeg genoeg beginnen.
Wees gerust, de verloren sprint op de hoogte van Foia zal niet zonder gevolgen blijven. Deze Evenepoel slaat mokerhard terug. De pittige tijdrit van 22 kilometer op zaterdag is zijn uitverkoren strijdtoneel. De veronderstelde voorsprong op Martínez zal dicht tegen de minuut aanlopen. In ’22 verloor de Colombiaan over 32 kilometer anderhalve minuut op de Belg. Dit voorjaarspretje laat Evenepoel zich op de steilte van de Malhão niet meer ontnemen. Het zou mij niet verbazen mocht Evenepoel zondag vakkundig het slotakkoord plaatsen. Ritwinst en dan met volle overtuiging op Parijs-Nice afstevenen. Het podium daar? Met deze voorjaarsvorm kan ook meer.
Intelligent als hij is, beseft Evenepoel beter dan wie ook dat hij met een denderend seizoen zijn intrinsieke waarde kan opkrikken. Van circa vier naar vijf miljoen euro. Voor wie het kan neerleggen. Dus heeft hij behoefte aan een leefbare verstandhouding met Lefevere. Al kan die in crisismomenten wankel zijn. Tussen vader Evenepoel en Lefevere is het water al langer te diep. Evenepoels contract loopt tot 2026. Kunnen de huidige sponsors de poen tot dat tijdstip storten?
Mohawk, moederbedrijf van Quick-Step, leed in het vierde kwartaal een nettoverlies van 440 miljoen dollar. Valt wielersponsoring nog met zo’n drainage te rijmen? In maart 2025 roept Lefevere zijn sponsors bijeen. Om klare wijn te schenken. Wie gaat nog door? Of valt het doek? Remco Evenepoel weet echt wel waarom hij zoveel weerbaarheid toont.
Wordt er ook een AK opgemaakt?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:53 schreef Marcoss het volgende:
In Andalusië is het weekend geschrapt, daar rijden ze enkel een kort tijdritje vandaag. Kortste rittenkoers ooit!
Michel manquote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:51 schreef DiegoFuser het volgende:
De nieuwe “De nieuwe Eddy Merckx” is uit.
Zoon Evenepoel.
[..]
Denk ik welquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |