Dat verkleint de kans dat ie een mooie vrouw heeft nogal dramatisch ja.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kim Putters is homoseksueel dus zelfs dat niet.![]()
Ze zijn nu wel veel meer dan eerst aan het zoeken naar alternatieve mogelijkheden. Ook dat hele verhaal over een extraparlementair kabinet etc.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk vooral net als in Scandinavië niet te krampachtig naar meerderheden zoeken. Let wel: ik ben blij dat CU afgelopen jaren invloed had, maar Rutte III had als ze gewoon met zijn drieën (VVD, D66, CDA) waren gegaan in een paar weken op het bordes gestaan. Rutte IV ook, al zat ook 'functie elders' daar in de weg. En uiteindelijk had het voor de effectiviteit van de kabinetten niet veel uit gemaakt: ze moesten toch meerderheden zoeken in de Eerste Kamer.
Dus ik denk dat Den Haag eens af moet van zijn meerderheidsfetisj. Niet dat dat nu echt helpt, want VVD heeft natuurlijk gelijk dat ze niet in hun eentje bij PVV gaan zitten, daarvoor zijn de ideeën over klimaat en Oekraïne te extreem. Maar over het algemeen zou het wel helpen. De kabinetten hebben al jaren geen meerderheid in de Eerste Kamer en dat werkt prima, wat is het verschil met de Tweede Kamer? Hooguit dat ze wat minder debatten kunnen blokkeren...
Wil.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het is raar dat de derde partij wilt gedogen maar niet raar dat de vierde partij wilt gedogen.
Zeker. Man ook in een lastige positie. Vanuit zijn idealen zou hij nu zijn rug recht moeten houden om de VVD te dwingen de PVV los te laten maar duidelijke keuzes maken is fysiek gewoon bijna onmogelijk voor hem, dat vreet hem op.quote:
Accidental renaissance, nice.quote:
Dat verbaast me echt nog het meest: dat Putters hieraan mee wenst te werken. Ik zou graag zijn overwegingen horen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vier weken om te vragen bij welk hokje de partijen gaan tekenen
Stuur lekker een Google Forms per mail naar partijleiders. Ik zou als Kim Putters daar toch vriendelijk voor bedanken. Wat een waanzin.
Plasterk is dan ook een nogal mediageil figuur, die vond het wel lekker om wat langer in de spotlights te staanquote:Op woensdag 14 februari 2024 21:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is me ook een raadsel waarom Plasterk toentertijd niet direct zijn opdracht heeft ingeleverd. Zijn opdracht was te onderzoeken of er overeenstemming tussen de vier kon worden bereikt. Toen, op die elfde januari, was al duidelijk dat dit niet ging gebeuren.
klote-uitzonderingenquote:
Ik vind het een mooi artikel. Het laat zien dat GL-PVDA op zich wel weet wat er niet helemaal lekker gaat, maar (nog) niet hoe het anders moet.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:48 schreef nostra het volgende:
Longread De Groene
https://www.groene.nl/art(...)-%5BLIST_EMAIL_ID%5D
Het geeft ook aan dat kiezers geen flauw idee hebben waar ze op stemmen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het een mooi artikel. Het laat zien dat GL-PVDA op zich wel weet wat er niet helemaal lekker gaat, maar (nog) niet hoe het anders moet.
Klopt. Dat is ook een treffend stukje:quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het geeft ook aan dat kiezers geen flauw idee hebben waar ze op stemmen.
quote:‘Mensen weten: Wilders levert niet maar hij voelt ons wel’, antwoordt hij. ‘Bij ons is dat omgedraaid: GroenLinks-PvdA levert wel maar ze voelen ons niet. Ik hoop dat we dát als beweging kunnen veranderen.’
Dan moet je een tegengeluid zien te bieden tegen de telegraaf/vandaag inside/boze mannen op twitter die briefjes schrijven en de rest van de rechtse mediamachine.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook een treffend stukje:
[..]
Dat is precies waar dat stuk over gaat.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dan moet je een tegengeluid zien te bieden tegen de telegraaf/vandaag inside/boze mannen op twitter die briefjes schrijven en de rest van de rechtse mediamachine.
Succes. Met alleen goede inhoud ga je het niet redden
Ik ga geen artikel in de Groene Amsterdammer lezen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is precies waar dat stuk over gaat.
Mensen die voor referenda zijn hebben dan vaak referenda over klimaatmaatregelen en EU in gedachten. Maar ik wil ze nog wel eens zien als via referenda roken in de openbare ruimte definitief verboden wordt, vuurwerk verboden wordt en zwarte piet het definitief met roetvegen moet doen omdat daar eigenlijk een meerderheid van de bevolking voor is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elke partij die voor referenda is verliest zijn kans op mijn stem. Daar ben ik echt principieel in.
Populistisch rechts is doorgaans niet vatbaar voor rede. Het wordt gewoon rustig afwachten tot Geert Wilders onderuit gaat. Voorlopig is 'ie ook totaal niet verbindend bezig. Moddergooien naar Pieter Omtzigt, maar zelf het probleem zijn.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Het is inderdaad tijd om een anti-populistische mediamachine op te tuigen.
De harde kern niet. Maar die kun je wel isoleren en/of verdelen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Populistisch rechts is doorgaans niet vatbaar voor rede. Het wordt gewoon rustig afwachten tot Geert Wilders onderuit gaat. Voorlopig is 'ie ook totaal niet verbindend bezig. Moddergooien naar Pieter Omtzigt, maar zelf het probleem zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |