abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212430471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kim Putters is homoseksueel dus zelfs dat niet. :D

Dat verkleint de kans dat ie een mooie vrouw heeft nogal dramatisch ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 14 februari 2024 @ 23:07:50 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212430477
Ik begrijp het voordeel van meerderheidskabinetten wel want dan kun je samenhang in het beleid beter waarborgen.

Maar de situatie van de laatste 10 jaar met geen meerderheid in de eerste kamer heeft ook wel voordelen gehad. Volgens mij zijn er minder beleidstotempalen doorgedramd om een van de coalitiepartijen te pleasen.
pi_212430488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk vooral net als in Scandinavië niet te krampachtig naar meerderheden zoeken. Let wel: ik ben blij dat CU afgelopen jaren invloed had, maar Rutte III had als ze gewoon met zijn drieën (VVD, D66, CDA) waren gegaan in een paar weken op het bordes gestaan. Rutte IV ook, al zat ook 'functie elders' daar in de weg. En uiteindelijk had het voor de effectiviteit van de kabinetten niet veel uit gemaakt: ze moesten toch meerderheden zoeken in de Eerste Kamer.

Dus ik denk dat Den Haag eens af moet van zijn meerderheidsfetisj. Niet dat dat nu echt helpt, want VVD heeft natuurlijk gelijk dat ze niet in hun eentje bij PVV gaan zitten, daarvoor zijn de ideeën over klimaat en Oekraïne te extreem. Maar over het algemeen zou het wel helpen. De kabinetten hebben al jaren geen meerderheid in de Eerste Kamer en dat werkt prima, wat is het verschil met de Tweede Kamer? Hooguit dat ze wat minder debatten kunnen blokkeren...
Ze zijn nu wel veel meer dan eerst aan het zoeken naar alternatieve mogelijkheden. Ook dat hele verhaal over een extraparlementair kabinet etc.
En minder dichtgetimmerde regeerakkoorden.
Dus het beweegt wel..maar langzaam.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 februari 2024 @ 23:21:19 #204
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212430575
Ik wil eigenlijk nog dat Jetten morgen een motie indient dat de toegewezen dienstauto van de informateur zeker niet mag worden gebruikt door anderen dan de informateur zelf.

Wel hilarisch dat dit leidde tot stekelige opmerkingen
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 15 februari 2024 @ 07:21:04 #205
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212431601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het is raar dat de derde partij wilt gedogen maar niet raar dat de vierde partij wilt gedogen.
Wil.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_212431716

Fraaie foto.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212431757
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:41 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

Fraaie foto.
Zeker. Man ook in een lastige positie. Vanuit zijn idealen zou hij nu zijn rug recht moeten houden om de VVD te dwingen de PVV los te laten maar duidelijke keuzes maken is fysiek gewoon bijna onmogelijk voor hem, dat vreet hem op.
pi_212431765
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  donderdag 15 februari 2024 @ 08:17:11 #209
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_212431991
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:41 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

Fraaie foto.
Accidental renaissance, nice.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_212432832
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wil.
kloteuitzonderingen
pi_212432839
Vier weken om te vragen bij welk hokje de partijen gaan tekenen :')

Stuur lekker een Google Forms per mail naar partijleiders. Ik zou als Kim Putters daar toch vriendelijk voor bedanken. Wat een waanzin.
pi_212432874
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vier weken om te vragen bij welk hokje de partijen gaan tekenen :')

Stuur lekker een Google Forms per mail naar partijleiders. Ik zou als Kim Putters daar toch vriendelijk voor bedanken. Wat een waanzin.
Dat verbaast me echt nog het meest: dat Putters hieraan mee wenst te werken. Ik zou graag zijn overwegingen horen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212432900
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:11 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Het is me ook een raadsel waarom Plasterk toentertijd niet direct zijn opdracht heeft ingeleverd. Zijn opdracht was te onderzoeken of er overeenstemming tussen de vier kon worden bereikt. Toen, op die elfde januari, was al duidelijk dat dit niet ging gebeuren.
Plasterk is dan ook een nogal mediageil figuur, die vond het wel lekker om wat langer in de spotlights te staan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_212432905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
kloteuitzonderingen
klote-uitzonderingen
pi_212432977
quote:
12s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:50 schreef nostra het volgende:

[..]
klote-uitzonderingen
Kloteüitzonderingen
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212433120
quote:
Ik vind het een mooi artikel. Het laat zien dat GL-PVDA op zich wel weet wat er niet helemaal lekker gaat, maar (nog) niet hoe het anders moet.
pi_212433256
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het een mooi artikel. Het laat zien dat GL-PVDA op zich wel weet wat er niet helemaal lekker gaat, maar (nog) niet hoe het anders moet.
Het geeft ook aan dat kiezers geen flauw idee hebben waar ze op stemmen.
pi_212433297
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het geeft ook aan dat kiezers geen flauw idee hebben waar ze op stemmen.
Klopt. Dat is ook een treffend stukje:

quote:
‘Mensen weten: Wilders levert niet maar hij voelt ons wel’, antwoordt hij. ‘Bij ons is dat omgedraaid: GroenLinks-PvdA levert wel maar ze voelen ons niet. Ik hoop dat we dát als beweging kunnen veranderen.’
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2024 @ 10:24:32 #219
426493 crew  PippenScottie
pi_212433362
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt. Dat is ook een treffend stukje:
[..]

Dan moet je een tegengeluid zien te bieden tegen de telegraaf/vandaag inside/boze mannen op twitter die briefjes schrijven en de rest van de rechtse mediamachine.

Succes. Met alleen goede inhoud ga je het niet redden
My friends all drive horses
pi_212433400
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:24 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dan moet je een tegengeluid zien te bieden tegen de telegraaf/vandaag inside/boze mannen op twitter die briefjes schrijven en de rest van de rechtse mediamachine.

Succes. Met alleen goede inhoud ga je het niet redden
Dat is precies waar dat stuk over gaat.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2024 @ 10:35:05 #221
426493 crew  PippenScottie
pi_212433485
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is precies waar dat stuk over gaat.
Ik ga geen artikel in de Groene Amsterdammer lezen.
Ik wil een clip van maximaal 20 seconden waarin de telegraaf wordt geowned door een linkse influencer
My friends all drive horses
pi_212433486
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Elke partij die voor referenda is verliest zijn kans op mijn stem. Daar ben ik echt principieel in.
Mensen die voor referenda zijn hebben dan vaak referenda over klimaatmaatregelen en EU in gedachten. Maar ik wil ze nog wel eens zien als via referenda roken in de openbare ruimte definitief verboden wordt, vuurwerk verboden wordt en zwarte piet het definitief met roetvegen moet doen omdat daar eigenlijk een meerderheid van de bevolking voor is.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 15 februari 2024 @ 10:35:39 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212433492
Het is inderdaad tijd om een anti-populistische mediamachine op te tuigen.
  donderdag 15 februari 2024 @ 10:41:57 #224
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212433578
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Het is inderdaad tijd om een anti-populistische mediamachine op te tuigen.
Populistisch rechts is doorgaans niet vatbaar voor rede. Het wordt gewoon rustig afwachten tot Geert Wilders onderuit gaat. Voorlopig is 'ie ook totaal niet verbindend bezig. Moddergooien naar Pieter Omtzigt, maar zelf het probleem zijn.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:03:14 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212433961
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Populistisch rechts is doorgaans niet vatbaar voor rede. Het wordt gewoon rustig afwachten tot Geert Wilders onderuit gaat. Voorlopig is 'ie ook totaal niet verbindend bezig. Moddergooien naar Pieter Omtzigt, maar zelf het probleem zijn.
De harde kern niet. Maar die kun je wel isoleren en/of verdelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')