abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 16:49:06 #151
236264 crew  capricia
pi_212401826
Ik denk donderdag in de kamer bijna alle ballen op Omtzigt. Die gaat het zwaar krijgen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212401828
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het negeren van gerechtelijke uitspraken hebben ze gewoon gedaan. Het niet accepteren dat iedereen zijn of haar geloof mag belijden ook. Dus wat je zegt is gewoon onwaar.
Dat is een politieke mening,daarmee zijn jouw rechten nog niet geschonden.
speak only if it improves the silence.
  maandag 12 februari 2024 @ 16:49:47 #153
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212401832
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je de beelden van Gaza ziet dan lijkt mij dat volkomen terecht.
Geen idee of dat daar ergens mee te maken heeft en "het Hof" moet zich niet zo gaan bemoeien met dat wapens hier, daar of elders worden ingezet. Het is wmb niet aan het Hof om hier (en nu) te bepalen wie wel en niet gebruik mag gaan maken van voorhanden zijnde destructieve middelen.

Want dan is er nog wel veel meer te doen, zoals bv verbieden van weet ik veel, pistolen en de export van weet ik veel, chipmachines.

Los daarvan is er een prima propaganda-oorlog gaande die over de ruggen van geslachtofferde Gazanen het pleit lijkt te gaan winnen voor Hamas. Hamas die sws al de sterren van de hemel spelen met hun beeldvorming met de boodschap dat Gazanen dat doen voor hun heilig gemaakt doel.

Inmiddels lijkt menigeen geen boodschap meer te hebben dat Hamas begon met terreur op burgers, mensen ontvoerden, nog steeds gegijzeld houdt en Israël van de kaart willen vegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 12 februari 2024 @ 16:50:30 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212401844
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:49 schreef capricia het volgende:
Ik denk donderdag in de kamer bijna alle ballen op Omtzigt. Die gaat het zwaar krijgen.
Als ik hem was, zou ik mij ziek melden en een weekje rust erbij pakken.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 16:50:55 #155
236264 crew  capricia
pi_212401860
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Als ik hem was, zou ik mij ziek melden en een weekje rust erbij pakken.
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212401863
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:47 schreef klaasweetalles het volgende:
Plasterk moet zo snel mogelijk opdonderen

Hij wil alleen maar eigen succes hebben ipv dat we een realistische regering gaan krijgen
Dit is de enige realistische oplossing, er zijn simpelweg geen andere realistische mogelijkheid.

Of je moet een minderheidskabinet, extraparlementair kabinet of een links gesteund door rechts als realistisch beschouwen.
  maandag 12 februari 2024 @ 16:51:58 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212401874
quote:
Het debat is woensdag toch?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 12 februari 2024 @ 16:52:32 #158
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212401884
Ik begin te geloven dat de VVD en PVV het kwaad zijn van de Nederlandse politiek en alleen maar bezig zijn met peiling politiek (populisme) en zoveel mogelijk zetels "stelen".

Waarom moet Omtzigt per se met Wilders gaan regeren volgens de tassendrager van Wilders?
pi_212401886
twitter

Reactie Omtzigt cs. Strekking van het verhaal: de breuk is een optelsom maar bereid een minderheidskabinet van pvv vvd en bbb te gedogen.
zie email 27 oktober
pi_212401888
quote:
3s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:38 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hoe in godsnaam moet dit advies leiden tot het torentje voor plasterk?
Mocht deze coalitie daadwerkelijk gestalte krijgen, dan krijgen we een premier waar alle deelnemers min of meer mee kunnen leven. Wilders is geen optie en de PVV zal - als grootste partij - het Torentje niet cadeau geven aan Yesilgoz of Omtzigt.

Kortom, dan wordt er een premier 'van buiten' ingevlogen. En het gerucht gaat dat de beoogde coalitiepartners zich wel kunnen vinden in minister-president Plasterk.

Het Torentje lonkt dus voor Ome Roon en hij zal er alles aan doen om deze coalitie mogelijk te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 16:53:24 #161
236264 crew  capricia
pi_212401897
quote:
3s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:51 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dit is de enige realistische oplossing, er zijn simpelweg geen andere realistische mogelijkheid.

Of je moet een minderheidskabinet, extraparlementair kabinet of een links gesteund door rechts als realistisch beschouwen.
Ik wil gewoon een meerderheidskabinet. Over rechts, over links. Maakt mij niet uit. Maar iets stabiels graag. :D
Zodat we niet weer jaren stil staan met allerlei zaken die nu opgepakt moeten gaan worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212401902
quote:
3s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:51 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Een minderheidskabinet met gedoogsteun is realistisch. Vraag is vooral wie gaat gedogen en wie voldoende kwalitatief goede bewindspersonen überhaupt kan leveren.
zie email 27 oktober
pi_212401907
quote:
Hij gaat er niet echt wakker van liggen vermoed ik zo

Hij heeft een beslissing genomen en wat anderen ervan vinden boeit hem waarschijnlijk niet

Hij trekt altijd zijn eigen lijn
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212401910
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Even geduld. Die gaat ook weg.
Ja, Plasterk is na woensdag uitgespeeld en die komt denk ik in geen enkele situatie meer terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212401916
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:52 schreef trein2000 het volgende:
Strekking van het verhaal: de breuk is een optelsom maar bereid een minderheidskabinet van pvv vvd en bbb te gedogen.
Dat wordt een interessante ministersploeg, met alleen VVD'ers en Mona Keijzer.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212401917
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het negeren van gerechtelijke uitspraken hebben ze gewoon gedaan. Het niet accepteren dat iedereen zijn of haar geloof mag belijden ook. Dus wat je zegt is gewoon onwaar.
Er zit een groot verschil tussen iets niet accepteren en een schending van een grondrecht. Iets niet willen accepteren IS een grondrecht.

Men mag anti-islam zijn onder het grondrecht van vrijheid van meningsuiting. Echter zodra je die denkwijze uitvoert door men er van te weerhouden hun religie te belijden schend je hun grondrecht van vrijheid van religie. Bij het uitvoer gedeelte zijn ze nooit uitgekomen derhalve zijn er geen grondrechten geschonden.
pi_212401920
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Plasterk is na woensdag uitgespeeld en die kunt denk ik in geen enkele situatie meer terug.
Wellicht als PVV-minister?
zie email 27 oktober
pi_212401925
quote:
15s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:49 schreef Vallon het volgende:

[..]
Geen idee of dat daar ergens mee te maken heeft en "het Hof" moet zich niet zo gaan bemoeien met dat wapens hier, daar of elders worden ingezet. Het is wmb niet aan het Hof om hier (en nu) te bepalen wie wel en niet gebruik mag gaan maken van voorhanden zijnde destructieve middelen.

Want dan is er nog wel veel meer te doen, zoals bv verbieden van weet ik veel, pistolen en de export van weet ik veel, chipmachines.

Los daarvan is er een prima propaganda-oorlog gaande die over de ruggen van geslachtofferde Gazanen het pleit lijkt te gaan winnen voor Hamas. Hamas die sws al de sterren van de hemel spelen met hun beeldvorming met de boodschap dat Gazanen dat doen voor hun heilig gemaakt doel.

Inmiddels lijkt menigeen geen boodschap meer te hebben dat Hamas begon met terreur op burgers, mensen ontvoerden, nog steeds gegijzeld houdt en Israël van de kaart willen vegen.
Vermoeiend frame dit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212401927
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zal Omtzigt denk ik niet willen, maar als NSC niet gedoogt zou het kunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212401929
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:54 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Er zit een groot verschil tussen iets niet accepteren en een schending van een grondrecht. Iets niet willen accepteren IS een grondrecht.

Men mag anti-islam zijn onder het grondrecht van vrijheid van meningsuiting. Echter zodra je die denkwijze uitvoert door men er van te weerhouden hun religie te belijden schend je hun grondrecht van vrijheid van religie. Bij het uitvoer gedeelte zijn ze nooit uitgekomen derhalve zijn er geen grondrechten geschonden.
Hele semantische discussie dit. Feit is dat zodra het om de islam gaat de pvv geen enkel blijk geeft van respect voor de grondrechten. Daar gaat het om.
zie email 27 oktober
  maandag 12 februari 2024 @ 16:55:56 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212401932
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 16:56:10 #172
236264 crew  capricia
pi_212401937
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het debat is woensdag toch?
Oh. Dan ben ik in de war met Valentijnsdag. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212401943
quote:
[ twitter ]
Reactie Omtzigt cs. Strekking van het verhaal: de breuk is een optelsom maar bereid een minderheidskabinet van pvv vvd en bbb te gedogen.
Dat zou betekenen dat de PVV minimaal 10 bewindslieden moet leveren, mits we uitgaan van een evenredige verdeling (wat niet voor de hand ligt). Uit welke hoge hoed gaat de PVV al die mensen toveren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_212401946
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zal Omtzigt denk ik niet willen, maar als NSC niet gedoogt zou het kunnen.
Op een gegeven moment moet je wat. Overigens weten we uit het verleden dat het weten van kandidaten van andere partijen heel lastig is…
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 16:56:54 #175
236264 crew  capricia
pi_212401961
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Plasterk is na woensdag uitgespeeld en die komt denk ik in geen enkele situatie meer terug.
Terecht. Wat heeft die zijn hand overspeelt
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212401992
quote:
NOS Nieuws

Vandaag, 16:17
Plasterk: voldoende overeenkomsten tussen PVV, VVD, NSC en BBB, sluit kabinet niet uit

Er zijn tussen PVV, VVD, NSC en BBB voldoende overeenkomsten waardoor het mogelijk zou moeten zijn om een nieuw kabinet te vormen. Welke vorm zo'n kabinet moet krijgen, een meerderheids- of minderheidskabinet, moet later bepaald worden. Dat staat in het eindverslag dat informateur Plasterk zojuist heeft aangeboden aan Kamervoorzitter Bosma.

Door het afhaken van NSC van Omtzigt is er nu geen direct perspectief op een rechts kabinet, maar Plasterk sluit niet uit dat het er toch van komt
het zou echt een schertsvertoning zijn als de partijen op 1 of andere manier nog gaan regeren

een grote schande :(
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 12 februari 2024 @ 16:58:33 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212401995
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh. Dan ben ik in de war met Valentijnsdag. O+
Dat is ook woensdag :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 12 februari 2024 @ 16:58:55 #178
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212402002
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Terecht. Wat heeft die zijn hand overspeelt
Het is de PVV en de VVD en dan heb je ook nog BBB. Ik zou wachten met denken dat Plasterk niet meer terug komt. Zullen vast wat spindoctoren bezig zijn.
  maandag 12 februari 2024 @ 17:00:46 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212402043
Even heel snel het rapport doorgescand...... dat vooral een flinke sneer uitdeelt aan het uitstappende NSC.
Dat men hiervoor twee maanden nodig heeft gehad, is vooral intriest dat men voor de bühne doet alsof.

Wat mij opvalt dat kennelijk de financiële staat van de Staat dermate vertrouwelijk en geheim is; dat partijen daarvoor een geheimhoudingsverklaring moesten tekenen omdat te mogen inzien. Kennelijk mag en is die informatie niet openlijk te delen met de Tweede Kamer(leden).

Mogeljk is Omtzigt zo geschrokken dat hij daarop is afgebrand. Maar goed, de pijlen zullen wel worden afgevuurd op de persoon ipv het systeem.
pi_212402066
Jammer dat ze toch weer gaan praten, Wat een lachwekkende coalitie.
blablablabla
pi_212402076
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:00 schreef Vallon het volgende:
Even heel snel het rapport doorgescand...... dat vooral een flinke sneer uitdeelt aan het uitstappende NSC.

Wat mij opvalt dat kennelijk de financiële staat van de Staat dermate vertrouwelijk en geheim is; dat partijen daarvoor een geheimhoudingsverklaring moesten tekenen omdat te mogen inzien. Kennelijk mag en is die informatie niet openlijk te delen met de Tweede Kamer(leden).

Mogeljk is Omtzigt zo geschrokken dat hij daarop is afgebrand. Maar goed, de pijlen zullen wel worden afgevuurd op de persoon ipv het systeem.
Volgens mij was het voornamelijk vertrouwelijk omdat op verzoek van Omtzigt gevraagd werd om mogelijke tegenvallers. Daarbij gaat het ook om lopende of eventuele toekomstige rechtszaken tegen de staat.
pi_212402093
quote:
[ twitter ]
Dat Omtzigt een minderheidskabinet met PVV, VVD en BBB wil gedogen was toch vanaf begin de enige optie.

Maar de VVD heeft de wind voor Omtzich uit de zeilen geblazen, doordat zij gelijk de voglende de dag al over gedogen begonnen, want met PVV in zee gaan, beteknd voor de VVD, zijn zij de linkse partij zijn.
pi_212402156
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:03 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Volgens mij was het voornamelijk vertrouwelijk omdat op verzoek van Omtzigt gevraagd werd om mogelijke tegenvallers. Daarbij gaat het ook om lopende of eventuele toekomstige rechtszaken tegen de staat.
Dan zou je zeggen dat je ook alleen dat kleine deel vertrouwelijk kunt behandelen. Maar ik kan mij ook voorstellen dat allerhande dingen raken aan contacten met externe partijen, herkenbare/herleidbare personen, etc.
zie email 27 oktober
  maandag 12 februari 2024 @ 17:11:01 #184
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212402165
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:03 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Dan nog..... moet een Tweede Kamer(lid) - of desnoods hun delegatie zoals bv commissie Stiekem - vanaf de Kamer aanstelling onbeperkt toegang hebben tot alle informatie die van belang kan zijn om al of niet voor een (regerings)beleid te kiezen.

Even los of deze dingen de (drog)reden is voor het afstappen, vindt ik het onzinnig dat er een beperking is aan laat staan voor de formerende partijen. Die - ook waar die de Staat treffen - info moet direct op tafel komen zonder dat een (in)formateur zich hiermee - en daarmee insturend - gaat bemoeien.
  maandag 12 februari 2024 @ 17:14:42 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212402199
quote:
18s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:00 schreef Vallon het volgende:
Dat is niet zo verrassend toch? Vanaf het moment dat Omtzigt vertrok was al duidelijk dat alle overgebleven mensen aan die tafel hem de schuld toe gingen schuiven. Dat is dus inclusief Plasterk. Het is een heel doorzichtig opzetje, maar het zal voor Omtzigt nog knap lastig zijn om zich daartegen te verdedigen. Ik snap eigenlijk ook niet dat hij nog zin heeft in een gedoogrol, al zal dat misschien onder druk van fractie of leden zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212402201
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hele semantische discussie dit. Feit is dat zodra het om de islam gaat de pvv geen enkel blijk geeft van respect voor de grondrechten. Daar gaat het om.
Dat is iets heel anders dan de grondrechten daadwerkelijk schenden.
  maandag 12 februari 2024 @ 17:15:35 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212402208
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:58 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
het zou echt een schertsvertoning zijn als de partijen op 1 of andere manier nog gaan regeren

een grote schande :(
Ik zou pleiten voor nu al (her)verkiezingen in Mei waarbij ik vermoed dat men - vooral zouist aangetreden kamerleden - dermate zullen gaan vertragen dat dit (zo ja) pas op z'n vroegst November zal gaan zijn. In deze halfbakken (minderheid of extraparlementatir) toestand gaan voortmodderen, zal niet beter gaan worden.
pi_212402223
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is niet zo verrassend toch? Vanaf het moment dat Omtzigt vertrok was al duidelijk dat alle overgebleven mensen aan die tafel hem de schuld toe gingen schuiven. Dat is dus inclusief Plasterk. Het is een heel doorzichtig opzetje, maar het zal voor Omtzigt nog knap lastig zijn om zich daartegen te verdedigen.
Overslaande stem en hakkelend toen hij daarmee geconfronteerd werd iig.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212402256
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik zou pleiten voor nu al (her)verkiezingen in Mei waarbij ik vermoed dat men - vooral zouist aangetreden kamerleden - dermate zullen gaan vertragen dat dit (zo ja) pas op z'n vroegst November zal gaan zijn. In deze halfbakken (minderheid of extraparlementatir) toestand gaan voortmodderen, zal niet beter gaan worden.
PVV en VVD hebben heel wat te winnen met hervierkiezingen terwijl bij NSC steeds meer germor hoort, we organiseren een ledenvergadering maar jullie mogen niks beslissen helpt ook niet.

Kan Wilders meteen zijn personele problemen oplossen.
  maandag 12 februari 2024 @ 17:20:08 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212402263
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is niet zo verrassend toch? Vanaf het moment dat Omtzigt vertrok was al duidelijk dat alle overgebleven mensen aan die tafel hem de schuld toe gingen schuiven. Dat is dus inclusief Plasterk. Het is een heel doorzichtig opzetje, maar het zal voor Omtzigt nog knap lastig zijn om zich daartegen te verdedigen. Ik snap eigenlijk ook niet dat hij nog zin heeft in een gedoogrol, al zal dat misschien onder druk van fractie of leden zijn.
Nee, niet verrassend maar wel dat het zo klip en klaar op papier wordt gezet waarbij wmb Plasterk in deze rol sws is uitgebrand.

Ik vermoed dat Omzigt (hem inschattende) zich verder niet voor het bühnekarretje wilde laten inspannen en gewoon FockYou doet dat hij hier niet meer aan meedoet. De man was/is wmb sws niet geschikt voor een politieke bestuursfunctie omdat hij zich veel te veel, allerlei onjuistheden en ongerechtigheid aantrekt.
pi_212402315
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:52 schreef Origami94 het volgende:
Ik begin te geloven dat de VVD en PVV het kwaad zijn van de Nederlandse politiek en alleen maar bezig zijn met peiling politiek (populisme) en zoveel mogelijk zetels "stelen".

Waarom moet Omtzigt per se met Wilders gaan regeren volgens de tassendrager van Wilders?
Dat is niet echt nieuws :P
  maandag 12 februari 2024 @ 17:27:02 #192
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212402323
samenvatting?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_212402324
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij kan vast nog snel lid worden van de PVV ;)
pi_212402354
quote:
3s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:19 schreef TjjWester het volgende:

[..]
PVV en VVD hebben heel wat te winnen met hervierkiezingen terwijl bij NSC steeds meer germor hoort, we organiseren een ledenvergadering maar jullie mogen niks beslissen helpt ook niet.

Kan Wilders meteen zijn personele problemen oplossen.
Heb je de peilingen gezien? De VVD word gedecimeerd als er nu nieuwe verkiezingen zijn. Ja, NSC ook maar die hebben daar vermoedelijk wat minder problemen mee.

Wilders' personele probleem is er vooral een van capabiliteit en dat gaat hij met meer Kamerleden ook niet oplossen.
pi_212402356
quote:
3s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dat is iets heel anders dan de grondrechten daadwerkelijk schenden.
In deze context is het volkomen hetzelfde. Semantisch gedoe.
zie email 27 oktober
pi_212402370
quote:
12s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dan nog..... moet een Tweede Kamer(lid) - of desnoods hun delegatie zoals bv commissie Stiekem - vanaf de Kamer aanstelling onbeperkt toegang hebben tot alle informatie die van belang kan zijn om al of niet voor een (regerings)beleid te kiezen.

Even los of deze dingen de (drog)reden is voor het afstappen, vindt ik het onzinnig dat er een beperking is aan laat staan voor de formerende partijen. Die - ook waar die de Staat treffen - info moet direct op tafel komen zonder dat een (in)formateur zich hiermee - en daarmee insturend - gaat bemoeien.
Ik heb ook niet het idee dat Plasterk hier sturend heeft gehandeld. Hij heeft met de betreffende ministeries en de griffie gecheckt wat er gedeeld mocht/kon worden en daar is wat tijd overheen gegaan. Lijkt me niet raar, zeker niet nadat in de vorige formatie per ongeluk gevoelige informatie werd vrijgegeven.

Het verwijt van NSC dat er bewust informatie werd achtergehouden vind ik typische Omtzigt-paranoia. Een dergelijke verdachtmaking van de informateur in de media gooien vind ik ook echt not done, vergelijkbaar met de drankroddel van D66 over Remkes destijds.
pi_212402381
twitter

Ik begin het wel zat te worden. Willen de volwassenen het nu weer overnemen?
zie email 27 oktober
pi_212402409
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Aangezien dezelfde groep weer doorgaat zul je daar nog wel even op moeten wachten, verwacht ik.

En nieuwe verkiezingen bieden zo te zien ook geen soelaas. Is een internationale carriere niks voor je? ;)
pi_212402428
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heel politiek den haag is een grote kinderachtige jankbende. Dus wie wil je exact?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 17:38:45 #200
5428 crew  miss_sly
pi_212402437
https://partijnieuwsociaa(...)-verslag-informateur

Volgens deze verklaring heeft NSC al in januari kenbaar gemaakt dat ze niet deelnemen aan een regulier meeerdereheidskabinet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')