abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212401444
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat heeft het Hof niet bepaald. Dat staat in de wetgeving waarop het Hof zich baseert in diens uitspraak.

Als iedereen die nou eerst eens zou lezen alvorens dom te gaan blaten dan komen we wellicht ergens.. |:(
Hier de uitspraak: https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:GHDHA:2024:191
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 12 februari 2024 @ 16:06:24 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212401447
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:01 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ja stel je voor dat iemand een andere mening heeft na het lezen van hetzelfde stuk.
Dit heeft in het geheel NIETS met "een mening" te maken. Dit is gewoon wetgeving.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 12 februari 2024 @ 16:06:44 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212401452
quote:
Ik heb 'm gelezen hoor ;)
pi_212401476
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb 'm gelezen hoor ;)
Ja, het was meer ter ondersteuning van je post, mijn ervaring is dat niet iedereen de weg weet in het doolhof die die site soms kan zijn. Zo kan iedereen hem lezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 12 februari 2024 @ 16:09:09 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212401480
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het was meer ter ondersteuning van je post, mijn ervaring is dat niet iedereen de weg weet in het doolhof die die site soms kan zijn. Zo kan iedereen hem lezen.
^O^
pi_212401512
Ik vind dit trouwens best schokkend, zou de ministerraad het nou eens zijn met de kronkels van de landsadvocaat?

quote:
5.12
De Staat heeft de bevindingen van Amnesty International in twijfel getrokken. De Staat vraagt zich af of Amnesty International zelf de Gazastrook heeft kunnen bezoeken. Ook stelt de Staat dat voor een oordeel over de legitimiteit van geweldgebruik specifieke operationele informatie nodig is waarover een ngo als Amnesty International niet beschikt. Het hof stelt voorop dat bevindingen van ngo’s als Amnesty International uiterst serieus moeten worden genomen, met name waar het gaat om de vraag of het internationaal humanitair recht is geschonden. Dat is kennelijk ook de opvatting van de minister van Buitenlandse Zaken in haar brief aan de Tweede Kamer van 18 november 2023.45 Ook blijkens de considerans van het Wapenhandelsverdrag (3.8 hiervoor) kunnen ngo’s een rol spelen bij de uitvoering van dat verdrag. Daarnaast kunnen volgens de Gebruikersgids bij de toepassing van criterium 2 van het EUGS rapporten van internationale ngo’s aanvullend worden gebruikt.46 Dit brengt mee dat het hof er in dit kort geding van uitgaat dat Amnesty International is afgegaan op informatie die zij betrouwbaar acht. Dit betreft met name de bevinding van Amnesty International dat talloze burgers zijn omgekomen, terwijl ter plaatse geen aanwezigheid van militaire activiteiten kon worden vastgesteld.

5.13
De Staat heeft ook de bevindingen van de VN experts bestreden. Volgens de Staat heeft de UN Special Rapporteur on the right to adequate housing geen bijzondere expertise ten aanzien van het humanitair oorlogsrecht en beschikt hij niet over adequate informatie om een dergelijke complexe beoordeling te kunnen maken. Van andere standpunten van de Special Rapporteurs stelt de Staat dat deze geen valide juridische oordelen over de inzet van de F-35 of het Israëlische gewapende optreden inhouden. Het hof gaat er echter vanuit dat de Special Rapporteurs zeer wel in staat moeten worden geacht een inschatting te maken van de feitelijke situatie in Gaza en van de vraag of burgerdoelen zijn getroffen en of toegebrachte schade proportioneel is. Het is op zichzelf juist dat uit deze bronnen niet een definitief juridisch oordeel kan worden afgeleid over de vraag of Israël het humanitair oorlogsrecht heeft geschonden, maar dat is ook niet nodig. Het gaat in dit kort geding immers om de vraag of er een ‘duidelijk risico’ op dergelijke schendingen bestaat.
Kan me niet voorstellen dat de regering zich in het geheel achter het in twijfel trekken van VN-experts en Amnesty International schaart... een brief van het ministerie van BZK zegt nota bene wat anders.
pi_212401513
Plasterk in zijn verslag: PVV, VVD, BBB en Omtzigt moeten toch doorgaan met formeren

Het Torentje lonkt voor rasopportunist Plasterk, dus het trekken aan een dood gaat voorlopig door. Blijkbaar hoopt de informateur dat het paard op magische wijze weer tot leven komt (hij koestert natuurlijk de stiekeme verwachting dat de leden van NSC Omtzigt alsnog dwingen om dit kabinet mogelijk te maken, in welke vorm dan ook).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 12 februari 2024 @ 16:14:01 #133
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_212401521
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dit heeft in het geheel NIETS met "een mening" te maken. Dit is gewoon wetgeving.
Dat een mogelijke schending voldoende is ja.

Dat er daadwerkelijk aan die eis wordt voldaan is niet onafhankelijk vastgesteld.
pi_212401537
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
Plasterk in zijn verslag: PVV, VVD, BBB en Omtzigt moeten toch doorgaan met formeren

Het Torentje lonkt voor rasopportunist Plasterk, dus het trekken aan een dood gaat voorlopig door. Blijkbaar hoopt de informateur dat het paard op magische wijze weer tot leven komt (hij koestert natuurlijk de stiekeme verwachting dat de leden van NSC Omtzigt alsnog dwingen om dit kabinet mogelijk te maken, in welke vorm dan ook).
Zo, bij Plasterk kan een vinkje bij 'ongeschikt'. Zo je mening doordrukken in een rapport is wel erg bijzonder.
  maandag 12 februari 2024 @ 16:17:51 #135
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_212401559
Oxfam Novib is zo ernstig corrupt dat het bestaan alleen al een schande is voor de mensheid.
pi_212401568
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:48 schreef Scorpie het volgende:

Die buurman verstopt zich tussen burgers, kleed zich als burger, infiltreert burgerinitiatieven en zelfs UN-organisaties, kortom, ze zitten overal.

Wat zou Israël mogen doen om dit te stoppen volgens jou?
Ik had graag gezien dat men wat meer een voorbeeld had genomen aan de strijd tegen Islamitische Staat. Gezien het verschil in burgerdoden leek de coalitie een stuk terughoudender met bombarderen.
Incelfrikandel
pi_212401604
Die 7 punten rondom de grondwet zijn ook echt allemaal een open deur, maar niks over hoe de PVV die punten al haar hele bestaan heeft geschonden...

Sowieso zou een dergelijk verslag na zoveel weken praten op elke school een onvoldoende betekenen.
pi_212401620
Is het verslag ergens te lezen?
Incelfrikandel
pi_212401642
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:24 schreef Hanca het volgende:
Die 7 punten rondom de grondwet zijn ook echt allemaal een open deur, maar niks over hoe de PVV die punten al haar hele bestaan heeft geschonden...

Sowieso zou een dergelijk verslag na zoveel weken praten op elke school een onvoldoende betekenen.
De PVV heeft geen enkele grondrechten geschonden want ze hebben nooit de macht gehad omdat te kunnen doen. Alleen een zittende macht kan grondrechten schenden.

Je kan hooguit stellen dat ze voorstellen hebben gedaan die ongrondwettelijk zijn, maar dat is helaas het geval voor meerdere partijen.
pi_212401644
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Is het verslag ergens te lezen?
Zie de startpost.

En ook hier:
https://www.kabinetsformatie2023.nl/documenten
https://www.tweedekamer.n(...)ij-kamervoorzitter-0
pi_212401678
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:29 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
De PVV heeft geen enkele grondrechten geschonden want ze hebben nooit de macht gehad omdat te kunnen doen. Alleen een zittende macht kan grondrechten schenden.

Je kan hooguit stellen dat ze voorstellen hebben gedaan die ongrondwettelijk zijn, maar dat is helaas het geval voor meerdere partijen.
Zowel punt 3 (het naleven van uitspraken van de rechter) als punt 4 (iedereen heeft de vrijheid om een godsdienst te belijden) heeft de PVV bij herhaling aangevallen en zelfs overtreden. Dat hebben ze ook erkent met het intrekken van die wetten, trouwens.
pi_212401726
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:13 schreef KoosVogels het volgende:

Hoe in godsnaam moet dit advies leiden tot het torentje voor plasterk?
speak only if it improves the silence.
pi_212401738
quote:
3s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:38 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hoe in godsnaam moet dit advies leiden tot het torentje voor plasterk?
Het gerucht doet al enige tijd de ronde dat Plasterk de premier van Bruin-1 zou worden.
zie email 27 oktober
pi_212401741
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zowel punt 3 (het naleven van uitspraken van de rechter) als punt 4 (iedereen heeft de vrijheid om een godsdienst te belijden) heeft de PVV bij herhaling aangevallen en zelfs overtreden. Dat hebben ze ook erkent met het intrekken van die wetten, trouwens.
Ze hebben voorstellen gedaan die in overtreding zijn met die punten. Ze hebben echter nog nooit die grondrechten geschonden. Dat is een cruciaal verschil.

Enkel een zittende macht kan grondrechten schenden. De PVV is nog nooit de zittende macht geweest. De laatste aantal kabinetten daarentegen hebben regelmatig de grondwet overtreden.
pi_212401753
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:40 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ze hebben voorstellen gedaan die in overtreding zijn met die punten. Ze hebben echter nog nooit die grondrechten geschonden. Dat is een cruciaal verschil.

Enkel een zittende macht kan grondrechten schenden. De PVV is nog nooit de zittende macht geweest. De laatste aantal kabinetten daarentegen hebben regelmatig de grondwet overtreden.
Vertel wanneer, welke grondwet precies?
pi_212401772
quote:

[..]
Het negeren van gerechtelijke uitspraken hebben ze gewoon gedaan. Het niet accepteren dat iedereen zijn of haar geloof mag belijden ook. Dus wat je zegt is gewoon onwaar.
pi_212401799
quote:

[..]

Dat is niet waar, enkel de staten-generaal kan de grondrechten schenden, zij zijn immers de gene die voor of tegen stemmen.
speak only if it improves the silence.
pi_212401803
Plasterk moet zo snel mogelijk opdonderen

Hij wil alleen maar eigen succes hebben ipv dat we een realistische regering gaan krijgen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212401809
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Vertel wanneer, welke grondwet precies?
Met name de grondrechten met betrekking tot de informatierechten van de kamer, oftewel de Rutte-docterine. Uiteraard ook de toeslagenaffaires.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 16:48:34 #150
236264 crew  capricia
pi_212401818
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:47 schreef klaasweetalles het volgende:
Plasterk moet zo snel mogelijk opdonderen

Hij wil alleen maar eigen succes hebben ipv dat we een realistische regering gaan krijgen
Even geduld. Die gaat ook weg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')