Dat is een politieke mening,daarmee zijn jouw rechten nog niet geschonden.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het negeren van gerechtelijke uitspraken hebben ze gewoon gedaan. Het niet accepteren dat iedereen zijn of haar geloof mag belijden ook. Dus wat je zegt is gewoon onwaar.
Geen idee of dat daar ergens mee te maken heeft en "het Hof" moet zich niet zo gaan bemoeien met dat wapens hier, daar of elders worden ingezet. Het is wmb niet aan het Hof om hier (en nu) te bepalen wie wel en niet gebruik mag gaan maken van voorhanden zijnde destructieve middelen.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je de beelden van Gaza ziet dan lijkt mij dat volkomen terecht.
Als ik hem was, zou ik mij ziek melden en een weekje rust erbij pakken.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:49 schreef capricia het volgende:
Ik denk donderdag in de kamer bijna alle ballen op Omtzigt. Die gaat het zwaar krijgen.
quote:Op maandag 12 februari 2024 16:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als ik hem was, zou ik mij ziek melden en een weekje rust erbij pakken.
Dit is de enige realistische oplossing, er zijn simpelweg geen andere realistische mogelijkheid.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:47 schreef klaasweetalles het volgende:
Plasterk moet zo snel mogelijk opdonderen
Hij wil alleen maar eigen succes hebben ipv dat we een realistische regering gaan krijgen
Het debat is woensdag toch?quote:Op maandag 12 februari 2024 16:49 schreef capricia het volgende:
Ik denk donderdag in de kamer bijna alle ballen op Omtzigt. Die gaat het zwaar krijgen.
Mocht deze coalitie daadwerkelijk gestalte krijgen, dan krijgen we een premier waar alle deelnemers min of meer mee kunnen leven. Wilders is geen optie en de PVV zal - als grootste partij - het Torentje niet cadeau geven aan Yesilgoz of Omtzigt.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:38 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hoe in godsnaam moet dit advies leiden tot het torentje voor plasterk?
Ik wil gewoon een meerderheidskabinet. Over rechts, over links. Maakt mij niet uit. Maar iets stabiels graag.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:51 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dit is de enige realistische oplossing, er zijn simpelweg geen andere realistische mogelijkheid.
Of je moet een minderheidskabinet, extraparlementair kabinet of een links gesteund door rechts als realistisch beschouwen.
Een minderheidskabinet met gedoogsteun is realistisch. Vraag is vooral wie gaat gedogen en wie voldoende kwalitatief goede bewindspersonen überhaupt kan leveren.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:51 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dit is de enige realistische oplossing, er zijn simpelweg geen andere realistische mogelijkheid.
Of je moet een minderheidskabinet, extraparlementair kabinet of een links gesteund door rechts als realistisch beschouwen.
Hij gaat er niet echt wakker van liggen vermoed ik zoquote:Op maandag 12 februari 2024 16:49 schreef capricia het volgende:
Ja, Plasterk is na woensdag uitgespeeld en die komt denk ik in geen enkele situatie meer terug.quote:
Dat wordt een interessante ministersploeg, met alleen VVD'ers en Mona Keijzer.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:52 schreef trein2000 het volgende:
Strekking van het verhaal: de breuk is een optelsom maar bereid een minderheidskabinet van pvv vvd en bbb te gedogen.
Er zit een groot verschil tussen iets niet accepteren en een schending van een grondrecht. Iets niet willen accepteren IS een grondrecht.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het negeren van gerechtelijke uitspraken hebben ze gewoon gedaan. Het niet accepteren dat iedereen zijn of haar geloof mag belijden ook. Dus wat je zegt is gewoon onwaar.
Wellicht als PVV-minister?quote:Op maandag 12 februari 2024 16:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Plasterk is na woensdag uitgespeeld en die kunt denk ik in geen enkele situatie meer terug.
Vermoeiend frame dit.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geen idee of dat daar ergens mee te maken heeft en "het Hof" moet zich niet zo gaan bemoeien met dat wapens hier, daar of elders worden ingezet. Het is wmb niet aan het Hof om hier (en nu) te bepalen wie wel en niet gebruik mag gaan maken van voorhanden zijnde destructieve middelen.
Want dan is er nog wel veel meer te doen, zoals bv verbieden van weet ik veel, pistolen en de export van weet ik veel, chipmachines.
Los daarvan is er een prima propaganda-oorlog gaande die over de ruggen van geslachtofferde Gazanen het pleit lijkt te gaan winnen voor Hamas. Hamas die sws al de sterren van de hemel spelen met hun beeldvorming met de boodschap dat Gazanen dat doen voor hun heilig gemaakt doel.
Inmiddels lijkt menigeen geen boodschap meer te hebben dat Hamas begon met terreur op burgers, mensen ontvoerden, nog steeds gegijzeld houdt en Israël van de kaart willen vegen.
Dat zal Omtzigt denk ik niet willen, maar als NSC niet gedoogt zou het kunnen.quote:
Hele semantische discussie dit. Feit is dat zodra het om de islam gaat de pvv geen enkel blijk geeft van respect voor de grondrechten. Daar gaat het om.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:54 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen iets niet accepteren en een schending van een grondrecht. Iets niet willen accepteren IS een grondrecht.
Men mag anti-islam zijn onder het grondrecht van vrijheid van meningsuiting. Echter zodra je die denkwijze uitvoert door men er van te weerhouden hun religie te belijden schend je hun grondrecht van vrijheid van religie. Bij het uitvoer gedeelte zijn ze nooit uitgekomen derhalve zijn er geen grondrechten geschonden.
https://www.kabinetsformatie2023.nl/binaries/kabinetsformatie/documenten/verslagen/2024/02/12/aanbiedingsbrief-en-eindverslag-informateur-plasterk/Aanbiedingsbrief+en+eindverslag+informateur+Plasterk.pdfquote:Op maandag 12 februari 2024 16:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Is het verslag ergens te lezen?
Oh. Dan ben ik in de war met Valentijnsdag.quote:
Dat zou betekenen dat de PVV minimaal 10 bewindslieden moet leveren, mits we uitgaan van een evenredige verdeling (wat niet voor de hand ligt). Uit welke hoge hoed gaat de PVV al die mensen toveren?quote:Op maandag 12 februari 2024 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Reactie Omtzigt cs. Strekking van het verhaal: de breuk is een optelsom maar bereid een minderheidskabinet van pvv vvd en bbb te gedogen.
Op een gegeven moment moet je wat. Overigens weten we uit het verleden dat het weten van kandidaten van andere partijen heel lastig is…quote:Op maandag 12 februari 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zal Omtzigt denk ik niet willen, maar als NSC niet gedoogt zou het kunnen.
Terecht. Wat heeft die zijn hand overspeeltquote:Op maandag 12 februari 2024 16:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Plasterk is na woensdag uitgespeeld en die komt denk ik in geen enkele situatie meer terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |