Yep, dit keer weer ouderwets in een bungalow op een kleinschalig privé resort: https://www.bantopa.nl/quote:Op zondag 11 februari 2024 18:48 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Curaēao toch?
Stoelen reserveren heeft g al kunnen doen
Ik las het. Wel sneu, vooral voor de horecaquote:Op zondag 11 februari 2024 18:48 schreef Sarabi het volgende:
Carnaval in de stad naast ons gaat nog niet zo goed, heel het centrum heeft al een tijd geen stroom meer
Er zal vast nog wel goed gedronken wordenquote:Op zondag 11 februari 2024 19:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las het. Wel sneu, vooral voor de horeca
Maar bestellingen den en afrekenen zal een probleem worden. En zit de tap niet op stroom?quote:Op zondag 11 februari 2024 19:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Er zal vast nog wel goed gedronken worden
Maar zeker wel sneu.
Meeste zal met muntjes gaan die al weken geleden gekocht zijnquote:Op zondag 11 februari 2024 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar bestellingen den en afrekenen zal een probleem worden. En zit de tap niet op stroom?
Ah, muntjes, slim. Ik heb ook eigenlijk geen flauw idee hoe bier via een tap in het glas komtquote:Op zondag 11 februari 2024 19:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Meeste zal met muntjes gaan die al weken geleden gekocht zijn
Professionele taps weet ik niet....de onze kunnen met deze temperaturen ook zonder. Maar er zal ook wel wat backups flessen en blikken zijn.
Maar ideaal is het natuurlijk niet. Dit is ook net de drukste dag.
Ik heb er ook niet veel verstand van hoorquote:Op zondag 11 februari 2024 19:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, muntjes, slim. Ik heb ook eigenlijk geen flauw idee hoe bier via een tap in het glas komt
Ik denk eerder dat veiligheid een probleem gaat zijn.Mensenmassa’s die rondhopsen zonder licht… hoeft maar iets te gebeuren en je hebt paniek. Daar helpen telefoon lichtjes ook niet aan.quote:Op zondag 11 februari 2024 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar bestellingen den en afrekenen zal een probleem worden. En zit de tap niet op stroom?
Wat kan je me vertellen over ananasvlaai? Wat zit er tussen de ananas en de bodem? Is de bodem een klassieke vlaaibodem of zo'n harde Weense suikerbodem?quote:Op zondag 11 februari 2024 19:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ananasvlaai dit keer. Want proėmevlaai had ik een kleine week geleden al
In een volle kroeg zonder klimaatsysteem gaat die paniek ongetwijfeld ook vanzelf komen.quote:Op zondag 11 februari 2024 19:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat veiligheid een probleem gaat zijn.Mensenmassa’s die rondhopsen zonder licht… hoeft maar iets te gebeuren en je hebt paniek. Daar helpen telefoon lichtjes ook niet aan.
Huh? Dat heb ik nog nooit gehadquote:Op zondag 11 februari 2024 19:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weekdagen: 8
Vlaai: 6
Ananasvlaai dit keer. Want proėmevlaai had ik een kleine week geleden al
Ligt aan de bakker.quote:Op zondag 11 februari 2024 19:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Wat kan je me vertellen over ananasvlaai? Wat zit er tussen de ananas en de bodem? Is de bodem een klassieke vlaaibodem of zo'n harde Weense suikerbodem?
Ziet er mooi uit, de prijzen niet zo. En Frankrijk staat niet hoog op de wish-list helaas, maar wel mooie kastelen ja. We hebben vorige keer trouwens in Kasteel Elsloo overnacht, bij Maastricht. Was leukquote:Op zondag 11 februari 2024 17:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
En Frankrijk dan?
Wij waren overvoerd na drie stuks.😎 in 5 dagen.
Prachtig hoor, daar niet van.
Logeren bij de markies en markiezin 👍🏼 Onze beoordeling staat er ook nog 😎
https://www.erfgoedlogies(...)ccommodation/reviews
Pruimenvlaai gok ikquote:Op zondag 11 februari 2024 20:14 schreef _flore het volgende:
[..]
Huh? Dat heb ik nog nooit gehadVertel eens meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin maart wordt het mooi weer. Dan ga ik naar Spanje namelijkquote:Op zondag 11 februari 2024 17:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
1 mei, en dan ergens in maart waarschijnlijk langs om te kijken. Fingers crossed dat het weer een beetje mee zit
quote:Op zondag 11 februari 2024 20:26 schreef AnneX het volgende:
Een bergje gember. Op de pannenkoek. Met appel en spek.
Mijn lievelings
Zat hopelijk wat meer spek en appel in de pannenkoek gebakken? Het ziet nu mager uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzondere combinatie wel: appel, spek en (gekonfijte?) gember. Zou eten. Al blijven zoetzoete pannenkoeken favoriet. Smakelijk!
Nu HHB vasteloavendj kijken
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik had donderdag zo'n bladerdeegbodem en dan kersen en slagroom en chocoladeschaafsel erop. Vast niet echte Limburgse dan, maar kwam wel echt uit Limburg en was erg lekkerquote:Op zondag 11 februari 2024 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ligt aan de bakker.
Ik ken fruitvlaaien (met bijvoorbeeld ananas) met biscuitdeeg en room. Maar die mogen tegenwoordig geen Limburgse vlaai meer heten want biscuitdeeg wordt altijd los gebakken.
Dit was een Eckte Limburgse vlaai. Klassieke bodem, meegebakken room en ananas onder een ruitjesdeksel![]()
Met harde, spannende (want het lanceerrisico als je met je vork een stukje wil afbreken) bladerdeeg (bedoel je dat met Weense suiker?) bodem ken ik ze niet.
quote:Op zondag 11 februari 2024 20:26 schreef AnneX het volgende:
Een bergje gember. Op de pannenkoek. Met appel en spek.
Mijn lievelings
Zonder de spek was het mijn moeders pannenkoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Zit er allemaal onder. 😉quote:Op zondag 11 februari 2024 20:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zat hopelijk wat meer spek en appel in de pannenkoek gebakken? Het ziet nu mager uit.
Bijzondere combinatie wel: appel, spek en (gekonfijte?) gember. Zou eten. Al blijven zoetzoete pannenkoeken favoriet. Smakelijk!
Nu HHB vasteloavendj kijken
Die moet je ook niet etenquote:Op zondag 11 februari 2024 20:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had donderdag zo'n bladerdeegbodem en dan kersen en slagroom en chocoladeschaafsel erop. Vast niet echte Limburgse dan, maar kwam wel echt uit Limburg en was erg lekker
@:AnneX ik ben eigenlijk niet zo dol op grapefruit... taaie velletjes altijd
Kan het niet helpen. Dat deed de droom. 😉quote:Op zondag 11 februari 2024 20:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had donderdag zo'n bladerdeegbodem en dan kersen en slagroom en chocoladeschaafsel erop. Vast niet echte Limburgse dan, maar kwam wel echt uit Limburg en was erg lekker
Het zachte uit de velletjes etenquote:Op zondag 11 februari 2024 20:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik wil dit, ananas is mijn lievelings. Jammer dat ik tegenwoordig weet dat ik niet tegen gluten kanquote:Op zondag 11 februari 2024 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ligt aan de bakker.
Ik ken fruitvlaaien (met bijvoorbeeld ananas) met biscuitdeeg en room. Maar die mogen tegenwoordig geen Limburgse vlaai meer heten want biscuitdeeg wordt altijd los gebakken.
Dit was een Eckte Limburgse vlaai. Klassieke bodem, meegebakken room en ananas onder een ruitjesdeksel![]()
Met harde, spannende (want het lanceerrisico als je met je vork een stukje wil afbreken) bladerdeeg (bedoel je dat met Weense suiker?) bodem ken ik ze niet.
Hihi weet ikquote:
Springvlaaiquote:Op zondag 11 februari 2024 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
.......
Goed excuus om dan alleen de ananas roomvulling te etenquote:Op zondag 11 februari 2024 20:35 schreef _flore het volgende:
[..]
Ik wil dit, ananas is mijn lievelings. Jammer dat ik tegenwoordig weet dat ik niet tegen gluten kanVroeger wist ik dat niet, heel veel vlaai gegeten, maar nooit ananasvlaai.
Inderdaad! Die term heb ik allang niet meer gehoord.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ze ziet zo'n tag wel natuurlijkquote:Op zondag 11 februari 2024 17:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Te weinig @:Troel hier, al sinds begin december komt ze hier niet meer
Elke toko heeft het in de vriezerquote:Op zondag 11 februari 2024 20:40 schreef Tele6 het volgende:
B en ik hebben vanavond trouwens roti gemaakt, of ja, boontjes en aardappels en vegakip gekruid en op kant-en-klare roti gedaan. We waren de eieren vergeten. En de supermarkt had geen kousenband.
Was er iemand hier die een goed recept had voor zelf roti maken? Het platbrood zeg maar? Dat uit de supermarkt lijkt echt nergens op. Ik ga ook nog kijken of er hier in de buurt een toko iets acceptabels heeft, maar weet niet of de Indonesische toko het heeft of anders de Amazing Oriental... volgens mij hebben we geen Surinaamse toko hier. B dacht dat de Turk bij hem om de hoek het misschien had maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Lekker rotiquote:Op zondag 11 februari 2024 20:40 schreef Tele6 het volgende:
B en ik hebben vanavond trouwens roti gemaakt, of ja, boontjes en aardappels en vegakip gekruid en op kant-en-klare roti gedaan. We waren de eieren vergeten. En de supermarkt had geen kousenband.
Was er iemand hier die een goed recept had voor zelf roti maken? Het platbrood zeg maar? Dat uit de supermarkt lijkt echt nergens op. Ik ga ook nog kijken of er hier in de buurt een toko iets acceptabels heeft, maar weet niet of de Indonesische toko het heeft of anders de Amazing Oriental... volgens mij hebben we geen Surinaamse toko hier. B dacht dat de Turk bij hem om de hoek het misschien had maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
@Myraela! Had hier volgens mij een goed recept voor. Als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 11 februari 2024 20:40 schreef Tele6 het volgende:
Deze platen waren echt heel lekker:quote:Op zondag 11 februari 2024 20:40 schreef Tele6 het volgende:
Heerlijkquote:Op zondag 11 februari 2024 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
missBlauw
We hebben het (onder meer) over vlaai. Jouw mening?
Same here. Ik wil nog van alles koken maar roti staat niet op die lijst.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:24 schreef miss_sly het volgende:
Rotiplaat: een Surinaamse collega vertelde me dat dat echt heel veel werk is en niet gemakkelijk. Als je het bij een toko kan kopen, was dat echt een beter idee, zei ze.
Wij kopen ze vaak vers en leggen er dan meteen een aantal in de vriezer voor de volgende keer.
Hier ook niet.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Same here. Ik wil nog van alles koken maar roti staat niet op die lijst.
quote:Op zondag 11 februari 2024 21:33 schreef Yinny het volgende:
En met mij gaat het redelijk. Er zit niet echt een verbetering in, en dan zit ik mezelf in de weg. Ik zou me toch beter moeten voelen, en dat gebeurt niet, en dan voel ik me dus juist slechter...etc...
Ik hou me natuurlijk groot voor kind en het huishouden gaat ook gewoon door.Ach Yinny tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Je neemt een voorschot op de vastenperiodequote:Op zondag 11 februari 2024 21:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heerlijk
Maar ik zit nu in een projectje van de sportschool van zes weken met een voedingsplan, en vlaai past daar niet in
Ik ben heel veel moeite aan het doen om het saaie avondeten een beetje op te leuken met kruiden zodat het wat lekkerder wordt.
Nog vijf weken
quote:Op zondag 11 februari 2024 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je neemt een voorschot op de vastenperiode
Time flies, kilo's ook en welkom hierquote:Op zondag 11 februari 2024 21:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heerlijk
Maar ik zit nu in een projectje van de sportschool van zes weken met een voedingsplan, en vlaai past daar niet in
Ik ben heel veel moeite aan het doen om het saaie avondeten een beetje op te leuken met kruiden zodat het wat lekkerder wordt.
Nog vijf weken
Ik denk dat ik een biscuitbodem met witte kandij erop meegebakken bedoel. Of bladerdeeg met kandij. En dan roomvulling. En dan fruit. Het lanceer risico klinkt bekend... Ik heb een keer een baksel gegeten ergens, zo'n lanceerbodem met kandij, roomvulling en frambozen. Het water loopt me weer door de mond. En ananas is een van mn favoriete vruchtenquote:Op zondag 11 februari 2024 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ligt aan de bakker.
En met mij gaat het redelijk. Er zit niet echt een verbetering in, en dan zit ik mezelf in de weg. Ik zou me toch beter moeten voelen, en dat gebeurt niet, en dan voel ik me dus juist slechter...etc...
Ik hou me natuurlijk groot voor kind en het huishouden gaat ook gewoon door.🥺😘SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me natuurlijk groot voor kind en het huishouden gaat ook gewoon door.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 11 februari 2024 21:56 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een biscuitbodem met witte kandij erop meegebakken bedoel. Of bladerdeeg met kandij. En dan roomvulling. En dan fruit. Het lanceer risico klinkt bekend... Ik heb een keer een baksel gegeten ergens, zo'n lanceerbodem met kandij, roomvulling en frambozen. Het water loopt me weer door de mond. En ananas is een van mn favoriete vruchtendus ik had gelijk een mental image
![]()
Taps zijn ook best vaak automatisch toch, met een computer en zo waarop je aangeeft of je fluitje, vaasje, pull etc tapt en er automatisch de juiste hoeveelheid uit komt?quote:Op zondag 11 februari 2024 19:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Meeste zal met muntjes gaan die al weken geleden gekocht zijn
Professionele taps weet ik niet....de onze kunnen met deze temperaturen ook zonder. Maar er zal ook wel wat backups flessen en blikken zijn.
Maar ideaal is het natuurlijk niet. Dit is ook net de drukste dag.
Ik hou me natuurlijk groot voor kind en het huishouden gaat ook gewoon door.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.knuffel... Het zit even flink tegen zeg... Ik denk aan je
5quote:Op zondag 11 februari 2024 22:13 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
:w goed, druk, moe. A groeit hard, is al bijna 5 jaar
Biscuit deeg met kandijsuiker erop ken ik niet.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:56 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een biscuitbodem met witte kandij erop meegebakken bedoel. Of bladerdeeg met kandij. En dan roomvulling. En dan fruit. Het lanceer risico klinkt bekend... Ik heb een keer een baksel gegeten ergens, zo'n lanceerbodem met kandij, roomvulling en frambozen. Het water loopt me weer door de mond. En ananas is een van mn favoriete vruchtendus ik had gelijk een mental image
![]()
. True, that. Soms lukt de punt wel, maar de dikkere rand is altijd kansloos. Qua opeten en, als je niet zorgvuldig met je vulling omgaat, ook qua smaak.quote:Op zondag 11 februari 2024 22:17 schreef Vanyel het volgende:
Hum.
Als je vlaaibodem hard en knapperig genoeg is om te lanceren, is ie vast ook stevig genoeg om op te tillen. Weg vorkje.
Greumelevlaaiquote:Dat gezegd hebbende at ik vandaag bottervlaai (kruimel, met room) en rijste. Met slagroom. Van de laatste heb ik mooi de bodem laten liggen. Gats wat is dat gistdeeg toch saai.
Ik hou me natuurlijk groot voor kind en het huishouden gaat ook gewoon door.Wat veel... veel sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is de Camino Brabant?quote:Op maandag 12 februari 2024 08:25 schreef borisz het volgende:
Morning. Vier dagen deze week. Vandaag van 9.30 tot 16.30 bijna nonstop in overleg.
Als Carnaval geweest is vrijdag weer verder met de Camino Brabant.
Dįt vind ik leukquote:
Auto kopen.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Auto kopen @:lonaa ?
Straks op t werk eens zien hoe het gaat. Er is weer hoog water, misschien weer verplaatsen. En dingen uitzoeken voor een mevrouw, op de langere termijn beter voor haar maar weet niet of ze dat zelf ook zo gaat zien.
Nee, toch op kantoor want ik moet later vandaag hier m'n badge en sleutel inleveren.quote:Op maandag 12 februari 2024 07:36 schreef Tuindier het volgende:
‘morgen. Nog een dagje vrij, maar wel dadelijk sporten dus toch maar op tijd opgestaan.
@:Tele6 aan het thuiswerken vandaag?
Hier miezerde het zonet toen ik naar werk fietste... maar jij zit aan de andere kant van het land geloof ik. Ik wens je een zonnige dagquote:Op maandag 12 februari 2024 08:23 schreef miss_sly het volgende:
Goedemorgen! Ik werk thuis. Als het een beetje lukt, probeer ik er een wandeling in te fietsen als het weer zo lekker blijkt als het er nu uitziet.
Aan de kust ziet het er heerlijk uitquote:Op maandag 12 februari 2024 08:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier miezerde het zonet toen ik naar werk fietste... maar jij zit aan de andere kant van het land geloof ik. Ik wens je een zonnige dag
De afscheidschips waren gezellig. Het was ineens keidruk vrijdagmiddag dus we kwamen er bijna niet aan toe, maar hebben toch wat tijd gemaaktquote:Op maandag 12 februari 2024 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. De vogels hebben er zin in vandaag. Ik ook maar dan.
Vandaag heb ik geen strakke planning gelukkig. Beetje werken, sporten, weekmenu maken. Maar eerst nog even verder met mijn plantenplan, stukje afmaken waar ik gisteren niet aan toe kwam.
@:tele6, laatste dagHoe was je afscheidschips trouwens? Of heb ik daar overheen gelezen?
@:yinnyZo jammer dat er geen vast tijdspad is voor waar jij doorheen gaat. Die onzekerheid wanneer je je beter gaat voelen lijkt me heel moeilijk.
Klinkt ook als prima afronding! Ik ga dat vrijdag doen.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, toch op kantoor want ik moet later vandaag hier m'n badge en sleutel inleveren.
Ik zit kalmpjes wat te lezen hier. Ook prima. Denk dat er later vandaag nog wel wat klusjes voor me zijn en dan ga ik vroeg weg om die badge in te leveren
Plantenplan, daar ben ik ook mee bezig. Het wordt steeds concreterquote:Op maandag 12 februari 2024 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. De vogels hebben er zin in vandaag. Ik ook maar dan.
Vandaag heb ik geen strakke planning gelukkig. Beetje werken, sporten, weekmenu maken. Maar eerst nog even verder met mijn plantenplan, stukje afmaken waar ik gisteren niet aan toe kwam.
@:tele6, laatste dagHoe was je afscheidschips trouwens? Of heb ik daar overheen gelezen?
@:yinnyZo jammer dat er geen vast tijdspad is voor waar jij doorheen gaat. Die onzekerheid wanneer je je beter gaat voelen lijkt me heel moeilijk.
Slechte nacht boks, ik had 1 wiebelbeen. Zaterdag 21 km gerend en zondag 10 km gewandeld en dat been vond er kennelijk wat vanquote:Op maandag 12 februari 2024 09:11 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Slechte nacht gehad, ik lag een paar uur wakker van een geluid dat ik niet thuis kon brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |