Het zachte uit de velletjes etenquote:Op zondag 11 februari 2024 20:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had donderdag zo'n bladerdeegbodem en dan kersen en slagroom en chocoladeschaafsel erop. Vast niet echte Limburgse dan, maar kwam wel echt uit Limburg en was erg lekker
@:AnneX ik ben eigenlijk niet zo dol op grapefruit... taaie velletjes altijd
Ik wil dit, ananas is mijn lievelings. Jammer dat ik tegenwoordig weet dat ik niet tegen gluten kanquote:Op zondag 11 februari 2024 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ligt aan de bakker.
Ik ken fruitvlaaien (met bijvoorbeeld ananas) met biscuitdeeg en room. Maar die mogen tegenwoordig geen Limburgse vlaai meer heten want biscuitdeeg wordt altijd los gebakken.
Dit was een Eckte Limburgse vlaai. Klassieke bodem, meegebakken room en ananas onder een ruitjesdeksel![]()
Met harde, spannende (want het lanceerrisico als je met je vork een stukje wil afbreken) bladerdeeg (bedoel je dat met Weense suiker?) bodem ken ik ze niet.
Hihi weet ikquote:
Springvlaaiquote:Op zondag 11 februari 2024 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
.......
Met harde, spannende (want het lanceerrisico als je met je vork een stukje wil afbreken) bladerdeeg (bedoel je dat met Weense suiker?) bodem ken ik ze niet.
Goed excuus om dan alleen de ananas roomvulling te etenquote:Op zondag 11 februari 2024 20:35 schreef _flore het volgende:
[..]
Ik wil dit, ananas is mijn lievelings. Jammer dat ik tegenwoordig weet dat ik niet tegen gluten kanVroeger wist ik dat niet, heel veel vlaai gegeten, maar nooit ananasvlaai.
Inderdaad! Die term heb ik allang niet meer gehoord.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ze ziet zo'n tag wel natuurlijkquote:Op zondag 11 februari 2024 17:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Te weinig @:Troel hier, al sinds begin december komt ze hier niet meer
Elke toko heeft het in de vriezerquote:Op zondag 11 februari 2024 20:40 schreef Tele6 het volgende:
B en ik hebben vanavond trouwens roti gemaakt, of ja, boontjes en aardappels en vegakip gekruid en op kant-en-klare roti gedaan. We waren de eieren vergeten. En de supermarkt had geen kousenband.
Was er iemand hier die een goed recept had voor zelf roti maken? Het platbrood zeg maar? Dat uit de supermarkt lijkt echt nergens op. Ik ga ook nog kijken of er hier in de buurt een toko iets acceptabels heeft, maar weet niet of de Indonesische toko het heeft of anders de Amazing Oriental... volgens mij hebben we geen Surinaamse toko hier. B dacht dat de Turk bij hem om de hoek het misschien had maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Lekker rotiquote:Op zondag 11 februari 2024 20:40 schreef Tele6 het volgende:
B en ik hebben vanavond trouwens roti gemaakt, of ja, boontjes en aardappels en vegakip gekruid en op kant-en-klare roti gedaan. We waren de eieren vergeten. En de supermarkt had geen kousenband.
Was er iemand hier die een goed recept had voor zelf roti maken? Het platbrood zeg maar? Dat uit de supermarkt lijkt echt nergens op. Ik ga ook nog kijken of er hier in de buurt een toko iets acceptabels heeft, maar weet niet of de Indonesische toko het heeft of anders de Amazing Oriental... volgens mij hebben we geen Surinaamse toko hier. B dacht dat de Turk bij hem om de hoek het misschien had maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
@Myraela! Had hier volgens mij een goed recept voor. Als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 11 februari 2024 20:40 schreef Tele6 het volgende:
Deze platen waren echt heel lekker:quote:Op zondag 11 februari 2024 20:40 schreef Tele6 het volgende:
Heerlijkquote:Op zondag 11 februari 2024 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
missBlauw
We hebben het (onder meer) over vlaai. Jouw mening?
Same here. Ik wil nog van alles koken maar roti staat niet op die lijst.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:24 schreef miss_sly het volgende:
Rotiplaat: een Surinaamse collega vertelde me dat dat echt heel veel werk is en niet gemakkelijk. Als je het bij een toko kan kopen, was dat echt een beter idee, zei ze.
Wij kopen ze vaak vers en leggen er dan meteen een aantal in de vriezer voor de volgende keer.
Hier ook niet.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Same here. Ik wil nog van alles koken maar roti staat niet op die lijst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 11 februari 2024 21:33 schreef Yinny het volgende:
En met mij gaat het redelijk. Er zit niet echt een verbetering in, en dan zit ik mezelf in de weg. Ik zou me toch beter moeten voelen, en dat gebeurt niet, en dan voel ik me dus juist slechter...etc...
Ik hou me natuurlijk groot voor kind en het huishouden gaat ook gewoon door.Ach Yinny tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Je neemt een voorschot op de vastenperiodequote:Op zondag 11 februari 2024 21:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heerlijk
Maar ik zit nu in een projectje van de sportschool van zes weken met een voedingsplan, en vlaai past daar niet in
Ik ben heel veel moeite aan het doen om het saaie avondeten een beetje op te leuken met kruiden zodat het wat lekkerder wordt.
Nog vijf weken
quote:Op zondag 11 februari 2024 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je neemt een voorschot op de vastenperiode
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |