abonnement Unibet Coolblue
pi_212371911
Een derde van de jongeren vindt het de ‘morele plicht’ van ouderen om naar kleiner huis te verkassen

Ruim een op de vijf Nederlanders vindt het een ‘morele plicht’ van ouderen om hun gezinswoning te koop te zetten en te verhuizen naar een seniorenwoning, zodra hun leefsituatie dat toelaat. Onder jongeren pleit zelfs iets meer dan dertig procent voor zulke doorstroming om de vastgelopen woningmarkt op gang te helpen.



Dat blijkt uit onderzoek van DIT, het journalistieke platform van de EO, via een representatieve steekproef onder 1564 Nederlanders over de woningnood. Wie alleen woont in een gezinswoning, wordt door 12,7 procent van de respondenten als ‘asociaal’ gezien. Onder jongeren tussen de 18 en 30 jaar is dat percentage hoger: 22 procent noemt de alleenstaanden in gezinswoningen ‘asociaal’. Opvallend: er zijn bijna evenveel huizenbezitters die graag groter willen wonen (3,6 procent) als mensen die hun grote huis juist willen verruilen voor een kleinere woning (3,4 procent).

Dat de woningtekorten voor problemen zorgen, is duidelijk. Ruim 22 procent van de Nederlanders zegt ongewild vast te zitten in de hun huidige woonsituatie. Jongeren vaker dan 65-plussers: 34,9 procent tegen16,1 procent. In totaal woont 5,7 procent van de ondervraagden met iemand in een huis met wie ze liever geen adres willen delen. Dan gaat het om huisgenoten, of zelfs mensen die noodgedwongen in een relatie blijven. Bijna een op de tien mensen tussen de 18 en 30 jaar verbreekt zijn relatie niet uit angst om geen andere woning kunnen vinden nadat ze vertrekken bij hun partner.
https://www.ad.nl/wonen/e(...)-verkassen~a22cee75/
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_212371941
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wat te denken van Rusland, die onteigenen nu alsof het de zoete inval is _O-
Alleen kopiëren wij niet alles van Rusland, van de VS daarentegen wel.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 15:44:04 #3
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212371952
En ik vind het een morele plicht om kleinere huurwoningen voor die ouderen niet duurder te laten zijn dan wat ze achterlaten (met berekening van betere isolatie en dus lagere stookkosten, dat vind ik nog wel rechtvaardig)
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212371958
Ik denk dat veel ouderen dat ook graag doen als het allemaal betaalbaar zou zijn.
Die kleine seniorenflatje met lift en dergelijke zijn veelsnte duur
pi_212371969
Morele verplichting nog wel :')

6 op de 10 ouderen zouden het best willen en houden ouderen dus kennelijk helemaal geen woningen bezet: https://www.google.com/ur(...)DcdaWIuMP9_lZxEOZiYa (helaas kan ik het artikel niet inzien)
Hoi
pi_212371989
Mijn ouders, over de 60, willen best naar een kleinere koopwoning. Probleem… ze zijn er niet. En als ze er zijn dan staan er 40 mensen in de rij te dringen en tegen elkaar op te bieden alsof het een lieve lust is.

Gevolg, hun gezinswoning aanpassen en toekomstbestendig maken. Dat wil zeggen uitbouw maken met slaapkamer en badkamer. Dan zitten ze in ieder geval na hun pensioen in een vrij huis ipv met een hypotheek.
pi_212372006
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Alleen kopiëren wij niet alles van Rusland, van de VS daarentegen wel.
In de VS genieten werknemers nauwelijks ontslagbescherming, dat is in europa beter geregeld. Niet alles wat de VS doet neemt men hier over. Een 2 partijensysteem zie je in europa niet veel zoals in de VS. In de UK heb je Labour en Conservatives, maar dat is een uitzondering die de regel bevestigt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 10-02-2024 18:09:36 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 10 februari 2024 @ 15:50:01 #8
3542 Gia
User under construction
pi_212372008
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:33 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik ben nog 10 jaar ouder en heb met zelf verdiend en gespaard geld gezorgd voor een levensloop bestendige woning. Als 30-er al die beslissing genomen en die stap gezet..
We hebben een vrijstaand huis met alles mooi gelijkvloers beneden. Tot en met de rollator en scootmobiel kan ik hier blijven wonen.
En ja, omdat de kinderen de deur uit wordt het boven niet anders gebruikt dan als kantoor en logeer ruimte.

Maar ik laat me niet door een stel jeugdige klaplopers, die nog niks gepresteerd hebben, vertellen dat ik ruimte moet maken. Ech niet. Opzouten met dat gebedel en steek je handen uit de mouwen.
Wij ook. Tot en met een slaapkamer met badkamer en suite. De slaapkamer heeft een schuifpui naar een gezellig terrasje. Heerlijk om 's zomers te ontbijten.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 15:53:09 #9
3542 Gia
User under construction
pi_212372042
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:48 schreef Vliegbaard het volgende:
Mijn ouders, over de 60, willen best naar een kleinere koopwoning. Probleem… ze zijn er niet. En als ze er zijn dan staan er 40 mensen in de rij te dringen en tegen elkaar op te bieden alsof het een lieve lust is.

Gevolg, hun gezinswoning aanpassen en toekomstbestendig maken. Dat wil zeggen uitbouw maken met slaapkamer en badkamer. Dan zitten ze in ieder geval na hun pensioen in een vrij huis ipv met een hypotheek.
Kijk regelmatig op Funda naar bungalows, maar daar betaal je meer voor dan ons huis nu waard is. Zelfs met de overwaarde van meer dan 2 ton, kunnen we die niet kopen. En als je huis dan levensloopproof is, waarom zou ik dan in een appartement of rijtjeshuis (seniorenwoning) willen gaan wonen. Ik zou wel gek zijn.
pi_212372049
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In de VS genieten werknemers nauwelijks ontslagbescherming, dat is in europa beter. Niet alles wat de VS doet neemt men hier over. Een 2 partijensysteem zie je in europa niet veel zoals in de VS. In de UK heb je Labour en Conservatives, maar dat is een uitzondering die de regel bevestigd.
Nee, maar in de VS zijn dezelfde problemen met grote hoeveelheden immigranten dus je kan verwachten dat ze hier ook mensen gaan vragen om immigranten op te vangen. Wat ze bij Oekraïners al gedaan hebben. Voorlopig nog vrijwillig.
pi_212372110
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Nee, maar in de VS zijn dezelfde problemen met grote hoeveelheden immigranten dus je kan verwachten dat ze hier ook mensen gaan vragen om immigranten op te vangen. Wat ze bij Oekraïners al gedaan hebben. Voorlopig nog vrijwillig.
Tsja, opvang in de regio nietwaar ;) Somalie, Syrie en Eritrea zijn nu niet bepaald onze regio. Oekraine wel. Net zoals destijds Bosnie en Kosovo dat wel zijn. Maar dit dwaalt af van het Topic.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212372137
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Kijk regelmatig op Funda naar bungalows, maar daar betaal je meer voor dan ons huis nu waard is. Zelfs met de overwaarde van meer dan 2 ton, kunnen we die niet kopen. En als je huis dan levensloopproof is, waarom zou ik dan in een appartement of rijtjeshuis (seniorenwoning) willen gaan wonen. Ik zou wel gek zijn.
Mijn ouders staan er zo in dat een appartement echt voor de laatste levensfase is of tenzij het fysiek gewoon niet meer kan. Mijn moeder werkt graag in de tuin en vindt dat het leven ver over is als ze hele dagen binnen op een kamer moet gaan zitten.
Ik begrijp dat wel. Een tuintje dwingt je om nog eens wat actief te zijn.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 16:04:00 #13
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212372181
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Mijn ouders staan er zo in dat een appartement echt voor de laatste levensfase is of tenzij het fysiek gewoon niet meer kan. Mijn moeder werkt graag in de tuin en vindt dat het leven ver over is als ze hele dagen binnen op een kamer moet gaan zitten.
Ik begrijp dat wel. Een tuintje dwingt je om nog eens wat actief te zijn.
De nicht van mijn oma heeft haar koop hoekwoning met gigatuin en 4 verdiepingen in kunnen ruilen voor een appartement sociale huur op de begane grond met grote tuin.

Dat was echt voor haar de uitkomst!
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212372187
Helemaal mee eens. Zorgen voor goede doorstroomwoniningen voor ouderen dus.
pi_212372242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
Helemaal mee eens. Zorgen voor goede doorstroomwoniningen voor ouderen dus.
Jammer genoeg is pas recent bekend geworden dat Nederland vergrijst. Hadden we dat 30 jaar geleden kunnen voorzien, tsja dan was het zover niet gekomen.
Regeren is vooruit zien nietwaar, blijkbaar komt relevante info niet op tijd bij de regenten terecht _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212372439
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Jammer genoeg is pas recent bekend geworden dat Nederland vergrijst. Hadden we dat 30 jaar geleden kunnen voorzien, tsja dan was het zover niet gekomen.
Regeren is vooruit zien nietwaar, blijkbaar komt relevante info niet op tijd bij de regenten terecht _O-
Dat was toen al wel bekend hoor.
pi_212372510
‘jongeren’
U MAD?
pi_212372522
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Jammer genoeg is pas recent bekend geworden dat Nederland vergrijst. Hadden we dat 30 jaar geleden kunnen voorzien, tsja dan was het zover niet gekomen.
Regeren is vooruit zien nietwaar, blijkbaar komt relevante info niet op tijd bij de regenten terecht _O-
Zeker weten, die hele generatie kwam ineens uit de lucht vallen.
pi_212372585
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat was toen al wel bekend hoor.
T' is nietwaar :|W , wat is er dan misgegaan :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Miss 200.000.000! zaterdag 10 februari 2024 @ 16:39:06 #20
367000 roos94
pi_212372692
Heel je leven hard gewerkt, heb je een mooi huis bij elkaar verdient en dan mag je opbokken naar een kleiner huis.
pi_212372713
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:39 schreef roos94 het volgende:
Heel je leven hard gewerkt, heb je een mooi huis bij elkaar verdient en dan mag je opbokken naar een kleiner huis.
Tegen die tijd wordt een verwarmde tent al en luxe _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212372781
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Jij hebt geloof ik nog niet door dat er oudjes zijn met een groot huis en dat 22 to 24 graden stoken en dan klagen dat ze de energierekening nauwelijks kunnen betalen. Tsja, je in een slachtofferrol wentelen is nederlands meest favoriete volkssport nummer 1 _O-
Een slachtoffercultus is het mijnsinziens.
Dit inderdaad.
pi_212372879
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Jammer genoeg is pas recent bekend geworden dat Nederland vergrijst. Hadden we dat 30 jaar geleden kunnen voorzien, tsja dan was het zover niet gekomen.
Regeren is vooruit zien nietwaar, blijkbaar komt relevante info niet op tijd bij de regenten terecht _O-
Regeren was ooit vooruit zien.
Tegenwoordig is regeren vooral vooruit schuiven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 16:55:52 #24
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212372896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
Helemaal mee eens. Zorgen voor goede doorstroomwoniningen voor ouderen dus.
Doorstroomwoning? volgende onderkomen 2,20x1,00x0,8?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zaterdag 10 februari 2024 @ 16:57:44 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212372915
Wellicht moet de jongere generatie niet alleen maar wijzen. De mensen die nu 80 zijn, zijn bijvoorbeeld vrijwel allemaal 50 jaar getrouwd of weduwe(naar). De jongere generatie moet dat nog maar eens vol zien te houden, met zijn twee volwassenen een woning vasthouden zonder echtscheidingen, inmiddels 50%.

Daardoor heb je ook twee keer zoveel huizen nodig hè, da's minstens even effectief als bejaarden ophokken.
Laffe huichelaar
pi_212372927
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Doorstroomwoning? volgende onderkomen 2,20x1,00x0,8?
Dat lijkt me wat te ruim.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 10 februari 2024 @ 16:59:30 #27
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212372928
Zit hier voor de komende 25 jaar met riante tuin, voldoende ruimte, garage en alles voor 600 euro per maand, en daarna is het helemaal vrij.

Mag een mooie aanbieding zijn waar ze mee komen in 2049 wil ik verhuizen :)
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_212372937
Als oudere mag je dus straks je betaalbare onderkomen gaan inruilen voor een postzegel die nog even 200-300 Euro of zelfs meer extra kost van wat zoiets normaal zou kosten. Want ouderenservice', 'zorg in de buurt', etc. Zuig ze leeg! En natuurlijk meer belasting gaan betalen.
Want tegenwoordig zijn er hele volksstammen jonge mensen die niet te veel wil werken, 'work life balance' etc, Ja, ergens moet het geld natuurlijk vandaan komen als die vorige generaties, die wel de uren draaien, straks onder de zoden liggen en er nauwelijks meer werk verzet wordt. Dus zuig ze leeg, want anders moet je zelf de handen uit de mouwen gaan steken. Vreselijk!

Ik ken trouwens ook zat jongeren die hun stinkende best doen, en er wat van willen maken. Zo ken ik er eentje die jarenlang flink heeft gespaard, nu eind 20 is, geen extreem verdiendende baan heeft, maar zich een paar maanden geleden een huis heeft kunnen kopen vanwege haar spaargeld. Het is maar een voorbeeld.

Het is hier al eens eerder gezegd door anderen: mocht het zo ver komen dat, tegen de tijd dat we met pensioen gaan, onteigening op het programma staat, dan zijn mijn man en ik snel naar het buitenland vertrokken. Probleem opgelost voor ons.
pi_212372960
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Zit hier voor de komende 25 jaar met riante tuin, voldoende ruimte, garage en alles voor 600 euro per maand, en daarna is het helemaal vrij.

Mag een mooie aanbieding zijn waar ze mee komen in 2049 wil ik verhuizen :)
Aanbieding? Ik vermoed dat sommigen niet willen dat je veel keuze hebt. Gewoon 'raus'.
pi_212372979
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Regeren was ooit vooruit zien.
Tegenwoordig is regeren vooral vooruit schuiven.
Ik vind persoonlijk de term "pappen en nathouden" nogal van toepassing, maar dat idee heb ik al sinds de jaren 90.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212373032
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:03 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Aanbieding? Ik vermoed dat sommigen niet willen dat je veel keuze hebt. Gewoon 'raus'.
Als je buur dan toevallig een drugslab runt kan het ook snel anders eindigen dan je in gedachten had.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 10 februari 2024 @ 17:13:30 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212373085
Hebben ze gelijk in.
Of je gaat gewoon meer woningen bouwen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212373190
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:13 schreef Harvest89 het volgende:
Of je gaat gewoon meer woningen bouwen.
Ja, goed idee, gewoon wat meer woningzaad uitstrooien dan komt het vanzelf goed met de jaren.
Dat je dan geen netspanning of kraanwater hebt zijn zorgen voor morgen.
Bouwen door menselijke werknemers is bovendien ook zo gruwelijk achterhaalt tegenwoordig :O
Gebrek aan bouwvakkers, who cares.

Gebrek aan drinkwater dreigt woningbouw en bedrijven te raken

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 10-02-2024 17:30:26 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212373203
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het mooie is dat dit beleid al bijna 40 jaar geleden onsterfelijk belachelijk werd gemaakt

[ afbeelding ]

Helemaal links zien we Joup vh Hek :P :P
De serie...

Dit is de echte cast:

pi_212373240
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
De serie...

Dit is de echte cast:

[ afbeelding ]
Tsja, nu in fase 2 dus :P
quote:
All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
Arthur Schopenhauer
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212373255
Jongeren kunnen een kleine woning al niet betalen, dus waarom willen ze een nog grotere?
  zaterdag 10 februari 2024 @ 17:31:00 #37
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212373265
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:30 schreef Sapstengel het volgende:
Jongeren kunnen een kleine woning al niet betalen, dus waarom willen ze een nog grotere?
Precies. Een tent is meer dan voldoende.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_212373274
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:30 schreef Sapstengel het volgende:
Jongeren kunnen een kleine woning al niet betalen, dus waarom willen ze een nog grotere?
Om hun kindjes te kunnen huisvesten misschien, zo maar een idee O-)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 10 februari 2024 @ 17:33:09 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212373279
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ja, goed idee, gewoon wat meer woningzaad uitstrooien dan komt het vanzelf goed met de jaren.
Dat je dan geen netspanning of kraanwater hebt zijn zorgen voor morgen.
Bouwen door menselijke werknemers is bovendien ook zo gruwelijk achterhaalt tegenwoordig :O
Gebrek aan bouwvakkers, who cares.

Gebrek aan drinkwater dreigt woningbouw en bedrijven te raken
Een pessimist gaat sowieso niets bouwen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212373327
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Om hun kindjes te kunnen huisvesten misschien, zo maar een idee O-)
Ik dacht dat jongeren allemaal bang waren voor een klimaatramp, geen kinderen nemen is nog het beste voor het milieu.
pi_212373354
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:38 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik dacht dat jongeren allemaal bang waren voor een klimaatramp, geen kinderen nemen is nog het beste voor het milieu.
Niet alle jongeren laten zich blijkbaar afschrikken door doomscenarios.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212373495
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In de VS genieten werknemers nauwelijks ontslagbescherming, dat is in europa beter geregeld. Niet alles wat de VS doet neemt men hier over. Een 2 partijensysteem zie je in europa niet veel zoals in de VS. In de UK heb je Labour en Conservatives, maar dat is een uitzondering die de regel bevestigd.
bevestigd :')
  zaterdag 10 februari 2024 @ 18:03:45 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212373551
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
De serie...

Dit is de echte cast:

[ afbeelding ]
Je hebt helemaal gelijk
  zaterdag 10 februari 2024 @ 18:04:13 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212373559
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
If you can't beat them, join them. Kent U die uitspraak ;)
\Je bent dus gewoon een troll
Duidelijk
pi_212373787
Ik heb een hekel aan bejaarden, maar die kunnen er ook niets aan doen dat ze gewoon een eigen huis hebben (waar ze hun hele leven voor gewerkt hebben etc)

En waar moeten ze dan heen? Naar een dure zorg/aanleunwoning zeker. Dus de zorgpremie moet omhoog voor iedereen omdat jongeren zo nodig een eigen huis moeten?

En dat verloop van woningen van bejaarden loopt toch wel, maar de komende 10 jaar gaat dat nog wel een probleem blijven. En dan? Dan zijn er straks te veel woningen gebouwd en gaat iedereen janken dat z'n huis 'onder water' staat. _O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_212373832
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 18:27 schreef Het_Bokje het volgende:
gaat iedereen janken dat z'n huis 'onder water' staat. _O-
Gezien de regenval, kon dat ook welleens vrij letterlijk het geval gaan zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212373867
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 14:20 schreef Digi2 het volgende:
De woonruimte moet herverdeeld worden, die ruim wonenende oudjes moeten gewoon even opschuiven naar een appartementje of anders meer belasting gaan betalen als stok achter de deur.
Als iedereen nou een beetje opgelet had wat er in het eerste deel gepost werd:

quote:
Mythe ontkracht: ouderen houden geen woning voor jongeren ’bezet’

Amsterdam - Ouderen zorgen jaarlijks voor het vrijkomen van 100.000 huizen op de woningmarkt en houden geen woningen ’bezet’ voor jonge gezinnen. Dat concludeert het EIB in een uitgebreid onderzoek naar woonwensen van ouderen.

Per jaar komen er echter 100.000 woningen vrij omdat de bewoner sterft of naar een verpleeghuis gaat. Dat is meer dan jaarlijks wordt toegevoegd door de totale nieuwbouw”, zegt EIB-directeur Taco van Hoek.

Ook klopt het niet dat ouderen grote woningen bezet houden die zeer geschikt zouden zijn voor gezinnen, aldus het EIB. Want ouderen vanaf 75 jaar wonen voor bijna de helft al in een appartement en de andere helft bestaat voor het grootste deel uit kleinere, eenvoudige rijtjeswoningen. „De ouderen zijn dan ook niet de oplossing voor de jonge gezinnen die meer ruimte nodig hebben. Als de politiek meer huizen met tuinen wil, dan moet men die laten bouwen. Jongeren wonen veelal in appartementen die ook geschikt zijn voor ouderen, maar dat is het gevolg van keuzes in de ruimtelijke ordening van gemeenten, provincies en het Rijk. Zij kiezen ervoor om vaak binnenstedelijk appartementen te bouwen”, zegt Van Hoek.
Telegraaf

Het hele "die stomme boomers houden mijn woning bezet ja!!!" fabeltje is naar de prullenbak verwezen.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 18:38:43 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212373887
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als iedereen nou een beetje opgelet had wat er in het eerste deel gepost werd:
[..]
Telegraaf

Het hele "die stomme boomers houden mijn woning bezet ja!!!" fabeltje is naar de prullenbak verwezen.
Kom nou niet met duidelijke feiten en argumenten, dat verpest het hele topic voor de ik ben zo zielig typetjes hier.
pi_212374314
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als iedereen nou een beetje opgelet had wat er in het eerste deel gepost werd:
[..]
Telegraaf
Het hele "die stomme boomers houden mijn woning bezet ja!!!" fabeltje is naar de prullenbak verwezen.
Je kunt de jongeren toch niet achterlaten zonder een makkelijke zondebok te kunnen aanwijzen o|O
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')