quote:Sanremo 2024 – 1st night
City Sanremo
Hosts Amadeus
Marco Mengoni
Voting 100% press jury (TV, online media)
All 26 artists will perform their songs
2nd night
Host Amadeus + ?
Voting 50% radio jury + 50% televoting
First half (13 artists) will perform their songs again
3rd night
Host Amadeus + ?
Voting 50% radio jury + 50% televoting
Second half (13 artists) will perform their songs again
4th night
Host Amadeus + ?
Voting 33% press jury (TV, online media) + 33% radio jury + 34% televoting
Cover night: Each of the 26 artists will perform a cover of another song.
The artists can perform the song solo or together with an acclaimed Italian or international guest artist.
5th night
Host Amadeus + ?
First round: All 26 songs will be performed again. Televoting from the 5th night combined with the results from the previous nights will select 5 songs for the second round.
Second round: Top-5 songs will be performed again. The result of the second round – and the winner of Sanremo 2024 – will be decided by 33% press jury, 33% radio jury and 34% televoting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt hé, en ze worden er ook niet mooier op.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:03 schreef Em31 het volgende:
Waarom toch je gezicht zo laten verbouwen.. ze lijken ook allemaal op elkaar.
Alles loopt tóp dit jaar, zelfs de camera wiebelt minder dan normaal!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:04 schreef Strani het volgende:
Ze lopen wel een paar minuten voor op schema nu.
Ah joh daar weten ze vast wel raad meequote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:04 schreef Strani het volgende:
Als iemand het kan dan is het Fiorello wel ja.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:05 schreef H_T het volgende:
[..]
Ah joh daar weten ze vast wel raad mee
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
@:GeorgeM
@:Strani kan ik wel enigszins bij de les houden, maar dan moet jij @:H_T voor je rekening nemen.
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
@:GeorgeM
@:Strani kan ik wel enigszins bij de les houden, maar dan moet jij @:H_T voor je rekening nemen.
Nu niet meerquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:04 schreef Strani het volgende:
quote:
Nog steeds?quote:
Wat is deez HT?quote:
quote:
Wat wordt het?quote:
Kapitein Iglo?quote:
Kapitein Iglo, duhquote:
Ik ga tot Mahmood (00:09)quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:11 schreef GeorgeM het volgende:
Ik hoop dat ik het volhoud tot Il Volo.
Mini kipspiesjes en bitterballen uit de Airfryert.quote:
Ik meende me uit eerdere jaren te herinneren dat allora hier voor wijn stond, maar dat kan ook mijn eigen invulling zijn geweest. Anyway, dat is wat ik in huis heb dus dat is wat er geschonken gaat worden.quote:
Nog anderhalf uur. Moet te doen zijn.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:11 schreef GeorgeM het volgende:
Ik hoop dat ik het volhoud tot Il Volo.
Watte?quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:14 schreef Em31 het volgende:
Alex jongener kijken 16 miljoen mensen, kan niet he.
Alex hoeft morgen niet terug te komen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:14 schreef Em31 het volgende:
Alex jongener kijken 16 miljoen mensen, kan niet he.
Woehoeequote:
Waarschijnlijk vooral een carrière van 50+ jaar met meerdere platinum albums en hits.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:14 schreef molloot200 het volgende:
Die Loredana heeft toch ook geen uitstraling als ze op het podium staat
Nee sorry ik zie echt niet wat de Italiaanse pers in haar ziet.
En het feit dat ze wellicht al 20 jaar dood is maakt het des te indrukwekkenderquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vooral een carrière van 50+ jaar met meerdere platinum albums en hits.
Ze had gewoon moeten zingen, the show must go on weetje.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:15 schreef Strani het volgende:
Ze loste het wel mooi en rustig op trouwens.
Ja Anny Schilder heeft dat in Nederland ook maar ik vraag me toch af of onze pers haar op 1 zou plaatsen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vooral een carrière van 50+ jaar met meerdere platinum albums en hits.
Maar dan hadden we dit geweldige optreden nooit op deze manier kunnen ervarenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:17 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ze had gewoon moeten zingen, the show must go on weetje.
Eens. Het goede nieuws: ze gaat het niet wordenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:17 schreef Momo het volgende:
Stelling: Loredana op ESF zou slechtste resultaat voor Italië ooit worden.
Helemaal niks stukquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:15 schreef Strani het volgende:
Ze loste het wel mooi en rustig op trouwens.
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:14 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nog anderhalf uur. Moet te doen zijn.
Lijkt mij ook sterkquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:18 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Eens. Het goede nieuws: ze gaat het niet worden
Maar dat moet geen reden zijn om wat ze laatst presenteerde ineens goed te gaan noemen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Wij vrouwen geven het goede voorbeeldquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:18 schreef H_T het volgende:
[..]
Helemaal niks stukNiemand op de knieën gedwongen
Ik denk dat Spanje dan hoger scoort nogquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:17 schreef Momo het volgende:
Stelling: Loredana op ESF zou slechtste resultaat voor Italië ooit worden.
ESF Benidorm 2025quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dat Spanje dan hoger scoort nog
Scheelt weer voor Duitslandquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dat Spanje dan hoger scoort nog
Ja wordt ook wel steeds meer een populariteitswedstrijd met Blanco, Ultimo, deze gozer die alleen op basis van naam al ontzettend hoog scoren.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:20 schreef Em31 het volgende:
Deze man gaat volgens mij morgen makkelijk de televote winnen, dus het is te hopen dat hij bij de rest niet zo hoog scoort.
Ja volgens mij was dat een paar jaar geleden wat lastiger met hoe de stemmen geteld werden, maar ik geloof dat dat ook niet ideaal was dus weet ook niet hoe je dat moet voorkomen. Misschien ook niet zo'n superfinale hebben.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:21 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja wordt ook wel steeds meer een populariteitswedstrijd met Blanco, Ultimo, deze gozer die alleen op basis van naam al ontzettend hoog scoren.
Ja of ze zitten ergens te chillen in de club.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:23 schreef Momo het volgende:
Tja de jeugd is natuurlijk nog wel op om 02:30 zondag voor de superfinale
Ja dit dusquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:25 schreef Em31 het volgende:
De Italiaanse Brainpower komt er ook nog even bij
Wel in een dikke trui, dekentje en warme kruikquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet al 3 uur in je joggingbroek op de bank zitten
Oké. Wel een beetje gek zonder broek maar you do you!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:26 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wel in een dikke trui, dekentje en warme kruik
Als het niet alsnog uitloopt wel, dat is wel altijd iets om rekening mee te houden.quote:
Hij (Gigi D'Alessio) heeft nog wel een mooi duet met Lara Fabian gedaan.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:25 schreef Em31 het volgende:
De Italiaanse Brainpower komt er ook nog even bij
Als die trui maar lang genoeg is heb je helemaal geen broek nodig joh.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké. Wel een beetje gek zonder broek maar you do you!
Je gaat morgen naar Portugal ?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:32 schreef molloot200 het volgende:
Meen je reclame? Ik wilde alleen nog ff mevrouw Mango kijken en dan gaan slapen
Nee Voooooooolarequote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Je moest heel nodig plassen en deze reclamebreak kwam nog net op tijd? Of?
Stukje Song 2 van Blur kan ook nog. Of FIFA 98, waar dat lied in zatquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Je moest heel nodig plassen en deze reclamebreak kwam nog net op tijd? Of?
Episch natuurlijkquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:33 schreef H_T het volgende:
[..]
Stukje Song 2 van Blur kan ook nog. Of FIFA 98, waar dat lied in zat
Die komt 23:44 volgens schemaquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:32 schreef molloot200 het volgende:
Meen je reclame? Ik wilde alleen nog ff mevrouw Mango kijken en dan gaan slapen
Anders gaan we door voor het ontbijtquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als het niet alsnog uitloopt wel, dat is wel altijd iets om rekening mee te houden.
Ja! Wekker om half 9 hoor dus valt meequote:
Leuk! Veel plezier alvast daarquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja! Wekker om half 9 hoor dus valt meeMaar 2 uur hoef ik het ook niet zo nodig te maken vandaag
Veel plezier daarquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja! Wekker om half 9 hoor dus valt meeMaar 2 uur hoef ik het ook niet zo nodig te maken vandaag
Dit is uitstekend. Hulde!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:39 schreef Greys het volgende:
@:H_T Bedoelde je zó, qua close?
Of nog closer? Of een ander moment?
[ afbeelding ]
Met Mans!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:40 schreef Em31 het volgende:
Zouden we dit op het Songfestival nu ook krijgen met zo'n boot
Spreek voor jezelf.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:43 schreef Strani het volgende:
Dit is gewoon hoe wij ESF-ers feesten hè, gifjes van dansende mensen posten terwijl we zelf vadsig op de bank blijven zitten.
Gesponsord door Campina, want iedereen weet:quote:
Wat een vertrouwenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:44 schreef Em31 het volgende:
Ah daar is de nieuwe Italiaanse artiest voor het Songfestival
Respect, dat moet je rug ook maar volhouden tijdens zo'n heel San Remo.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf.![]()
Ik zit in een bureaustoel.
Het is er wel zo een die naar achter kantelt en met een goed hoge rugleuning.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Respect, dat moet je rug ook maar volhouden tijdens zo'n heel San Remo.
Ken je de volledige versie ook?quote:
Het gaat wat ver om mijn houding 'zitten' te noemenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:43 schreef Strani het volgende:
Dit is gewoon hoe wij ESF-ers feesten hè, gifjes van dansende mensen posten terwijl we zelf vadsig op de bank blijven zitten.
Het is gewoon niet te verzinnen of jij weet er in een paar seconden wel een filmpje van te vinden.quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:47 schreef H_T het volgende:
[..]
Het gaat wat ver om mijn houding 'zitten' te noemen
Oh wat zalig dit om zo ongeremd te zijn en dat iedereen zo lief meedoet.quote:
Welterusten.quote:
Zit er niet heel ver vanafquote:
Leuk, misschien dat ik dan ook weer eens ga kijkenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:51 schreef NailQueen het volgende:
Als zij wint zien we dit jaar veel vrouwen op ESF.
Vorig jaar was het jaar van de bands. Dit jaar is het jaar van de vrouwen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Leuk, misschien dat ik dan ook weer eens ga kijken
Ja we werden even flink op het verkeerde been gezet daarquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:53 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik dacht ze zet Alicia Keys in, maar dit lijkt dan weer wat anders.
Het zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja we werden even flink op het verkeerde been gezet daar
Hup, stukje Ace of Base erdoor, respectloos!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het zou verboden moeten worden.
Ik vreesde ook even All that she wants te horen tussendoorquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja we werden even flink op het verkeerde been gezet daar
En dan beginnen ze ook nog over karaoke.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Hup, stukje Ace of Base erdoor, respectloos!
En zodra je dat zegt krijg je meteen een grotere versie, ze probeert je duidelijk iets duidelijk te maken Strani.quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wacht, haar vader heet Mango Mango?
Mango, stage name of Giuseppe Mango (6 November 1954 – 8 December 2014)quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is haar vader een Pokémon?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nee, Pino Mangoquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Een orkest was het duet partnerquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:57 schreef Greys het volgende:
Ik miste even het grootste deel van Angelina maar deed ze een duet met zichzelf of waar was haar duetpartner?
De duetpartner was het strijkkwartet.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:57 schreef Greys het volgende:
Ik miste even het grootste deel van Angelina maar deed ze een duet met zichzelf of waar was haar duetpartner?
Hm. Sorry maar dat vind ik dan weer niet helemaal fair in een duettenstrijd.quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het wordt laat want ik moest hier veel te hard om lachenquote:
De mods hier DM'en mij altijd dat ze jou niet serieus nemen dus ik zit er niet mee.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:59 schreef Strani het volgende:
[..]
TR gemacht natuurlijk, dat snap je wel.
Ik maar serieus antwoord gevenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 23:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
[..]
Het wordt laat want ik moest hier veel te hard om lachen
Ik ga toch maar weer eens kijken of ik het modschap ergens weer kan oppakkenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
De mods hier DM'en mij altijd dat ze jou niet serieus nemen dus ik zit er niet mee.
Er zijn er meer met onzichtbare duetpartners vanavond, ook die covers zingen van hun eigen nummers en zo, dus maak je maar nergens druk over. Het is Sanremo, rules and or logic do not apply here.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:00 schreef Greys het volgende:
Oh ja nee het kon me dit jaar weinig schelen wie er gaat dus hup Angelina met je soloduet.
Mwah.quote:
Dat is zo.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:02 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Er zijn er meer met onzichtbare duetpartners vanavond, ook die covers zingen van hun eigen nummers en zo, dus maak je maar nergens druk over. Het is Sanremo, rules and or logic do not apply here.
Ik waardeer je enorm, Momo.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke stijl heeft Angelina![]()
En wat leuke plaatjes voor @:Strani
Ja vind dat ook wat apart, omdat daar al een orkest zit. Een koor ofzo okéquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is zo.
(En toch vind ik het een tikkeltje narcistisch ofzo.)
Ja, ik vind het ook wel wat raar.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is zo.
(En toch vind ik het een tikkeltje narcistisch ofzo.)
Gaat idd iets niet lekkerquote:
Ze lijkt soms wel een beetje op Karsuquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke stijl heeft Angelina![]()
En wat leuke plaatjes voor @:Strani
Moet je naar bed ofzoquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja godver George ik dacht dat is helemaal jouw type
Ja, die heeft ook een hele mooie stijl van kleding.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze lijkt soms wel een beetje op Karsu
Die ziet er ook goed uit voor 38 jaarquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:06 schreef Strani het volgende:
@:Momo ik moet trouwens wel zeggen dat ik qua looks meer onder de indruk ben van Annalisa. Angelina is ook heel knap maar meer een voorkeursdingetje.
Lijkt wel vals die toon, maar zal wel zo horen?quote:
Ja wow, die staat ook echt allesquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:07 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ja, die heeft ook een hele mooie stijl van kleding.
Absoluutquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Die ziet er ook goed uit voor 38 jaar
Is dat niet die kipnugget onder die zeester dan?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:03 schreef Strani het volgende:
Waarom zoemen ze nou op Spanje in tijdens de outro van het nieuws. Weten ze wel waar Italië ligt?
Shit zijn wij op ons 38ste al helemaal afgetakeldquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Die ziet er ook goed uit voor 38 jaar
Ach ja maar op een gegeven moment is het innerlijk ook wel doorslaggevendquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Shit zijn wij op ons 38ste al helemaal afgetakeld
Ja, het begon imo slecht met die knarren, maar het is inmiddels aardig opgetrokken.quote:
Vond ik ook al mooiquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:13 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, het begon imo slecht met die knarren, maar het is inmiddels aardig opgetrokken.
Trusten Em!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:15 schreef Em31 het volgende:
Dat was een prima afsluiterWelterusten allen, leuk coveravond was dit.
quote:
Welterusten beidequote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:15 schreef Em31 het volgende:
Dat was een prima afsluiterWelterusten allen, leuk coveravond was dit.
Ik denk dat H_T eerder met ons mee zou doen als we iets uit zouden willen halen, dan dat 'ie het tegenhoudt.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
Is H_T er nog, of zijn we nu modloos?![]()
Niet dat ik iets van plan zou zijn als dat zo was natuurlijk, ik ben immers een brave jongen.![]()
Oh, maar jij weet niet wat ik van plan was.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat H_T eerder met ons mee zou doen als we iets uit zouden willen halen, dan dat 'ie het tegenhoudt.
En, hoe vond je de regenmeneer?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:16 schreef Strani het volgende:
Ik kijk Mr. Rain nog even want die mis ik telkens deze week.
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
Is H_T er nog, of zijn we nu modloos?![]()
Niet dat ik iets van plan zou zijn als dat zo was natuurlijk, ik ben immers een brave jongen.![]()
Officieel nietquote:
Wiens vlucht?quote:
Ah, net als mollootquote:
Die zouden over een kwartier moeten komen maar ze lopen iets achter.quote:
In principe na 20 seconden wel oké. Toen ben ik even wat op YouTube gaan doen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En, hoe vond je de regenmeneer?
Je sub voor het kanaal van Rai geannuleerd?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:29 schreef Strani het volgende:
[..]
In principe na 20 seconden wel oké. Toen ben ik even wat op YouTube gaan doen.
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Je sub voor het kanaal van Rai geannuleerd?
Ah, ik gok op nee.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:33 schreef Strani het volgende:
[..]Nee een karaoke-versie van Sincerità opgezocht op uit te vinden of ik die tonen kan halen
Nou, er zit een modulatie in waarna het heel lastig wordt. Maar als ik het hele liedje een hele octaaf lager pak dan lukt het wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ah, ik gok op nee.
Ben ik warm?
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:33 schreef Strani het volgende:
[..]Nee een karaoke-versie van Sincerità opgezocht op uit te vinden of ik die tonen kan halen
Dan doe je het toch beter dan ik zou verwachten, maar zelf klink ik dan ook meestal als een kettingzaag, dus met dat als uitgangspunt verwacht ik gewoon altijd weinig van mensen en hun zang.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, er zit een modulatie in waarna het heel lastig wordt. Maar als ik het hele liedje een hele octaaf lager pak dan lukt het wel.
Ah, dat doe je als je aan het 'darten' bent.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:36 schreef Strani het volgende:
Tot mijn spijt heb ik veel moeite met de meeste liedjes van de Beatles trouwens, die zijn te hoog vaak. Maar Elvis Presley is (qua toon hè, niet als het om de kwaliteit gaat) wel goed te doen.
Hahaquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dan doe je het toch beter dan ik zou verwachten, maar zelf klink ik dan ook meestal als een kettingzaag, dus met dat als uitgangspunt verwacht ik gewoon altijd weinig van mensen en hun zang.
Och, de beatles zijn toch overrated imo, daar zou ik niet al te veel mee zitten als ik jou was.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:36 schreef Strani het volgende:
Tot mijn spijt heb ik veel moeite met de meeste liedjes van de Beatles trouwens, die zijn te hoog vaak. Maar Elvis Presley is (qua toon hè, niet als het om de kwaliteit gaat) wel goed te doen.
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:38 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ah, dat doe je als je aan het 'darten' bent.
Maar wel tof dat je het weet.
Misschien is Tom Waits iets voor jequote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dan doe je het toch beter dan ik zou verwachten, maar zelf klink ik dan ook meestal als een kettingzaag, dus met dat als uitgangspunt verwacht ik gewoon altijd weinig van mensen en hun zang.
Die kan ik me niet direct voor de geest halen. Four sheets to the wind (Waltzing Matilda) vind ik wel prachtigquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:41 schreef Strani het volgende:
[..]Die heb ik dus ook geprobeerd, vooral Martha gaat me goed af
Ah, maar de tonen zijn voor mij ook al een probleem. Ik ben totaal niet in staat een toon te horen en die dan te reproduceren. Jij kan bij wijze van een a voordoen en dan hang ik hem heel overtuigd ergens tussen een d en een e of zo, liefst zo vals mogelijk.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:39 schreef Strani het volgende:
[..]
HahaNou ja ik heb verder geen idee hoe het klinkt hoor dus dat ik de tonen kan pakken zegt verder niet zo veel. Ik oefen de laatste tijd wel veel met de ademhaling en het geluid meer uit de borstkas te laten komen. Ik weet niet of dat per se hoort maar het voelt een stuk prettiger.
Die man heeft zo veel gevoel in z'n stem, heel uniekquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:42 schreef H_T het volgende:
[..]
Die kan ik me niet direct voor de geest halen. Four sheets to the wind (Waltzing Matilda) vind ik wel prachtig
Ahh oké ja dan wordt het wel moeilijk. Tonen nadoen lukt me welquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ah, maar de tonen zijn voor mij ook al een probleem. Ik ben totaal niet in staat een toon te horen en die dan te reproduceren. Jij kan bij wijze van een a voordoen en dan hang ik hem heel overtuigd ergens tussen een d en een e of zo, liefst zo vals mogelijk.
Zie mijn antwoord op Strani, dat helpt niet zelfs als je Tom Waits doet.quote:
Theaterquote:
Zou leuk zijn als je het weer oppakt!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:45 schreef H_T het volgende:
[..]
TheaterNu alweer een tijdje niet, maar wil ik wel weer gaan doen. Ik ben een behoorlijk beperkte zanger, maar bij de laatste zangpartij die ik kreeg hoefde ik maar iets van 3 noten te kunnen. Dàt lukte wel met een stukje coaching
Nee, er zit gewoon ergens een disconnect waardoor ik de toon die ik hoor niet gelijk kan trekken naar het geluid wat ik produceer, of zo. Op welke manier dan ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Ahh oké ja dan wordt het wel moeilijk. Tonen nadoen lukt me wel
Met fluiten ook niet trouwens?
Ah ja oké. Nou ja dat hebben heel veel mensen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, er zit gewoon ergens een disconnect waardoor ik de toon die ik hoor niet gelijk kan trekken naar het geluid wat ik produceer, of zo. Op welke manier dan ook.
Voor een live-versie ook best indrukwekkend!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
Als Queen fan voel ik me toch geroepen om te zegen dat het origineel beter is.
Maar dit is toch ook niet slecht hoor.
Altijd doenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:47 schreef GeorgeM het volgende:
Toch nog maar even blijven zitten voor Il Volo
Ja, al vond ik het persoonlijk iets te veel worden ergens.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor een live-versie ook best indrukwekkend!
Niet iets wat makkelijk te reproduceren is in tekst. Vooral dat ik me moest ontspannen en niet te veel in mijn hoofd moest zitten, want daar werd het niet beter op. Iemand van de theatergroep (niet de coach) liet me een keer een nummer doen terwijl ik moest proberen Netta te imiteren. Omdat ik dáár toen druk mee was en minder met hoe het zou klinken schijnt het beter geklonken te hebbenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als je het weer oppakt!
Wat was qua coaching echt nuttig advies om beter te kunnen zingen?
Daar blijf ik ook nog zeker voor.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:52 schreef NailQueen het volgende:
Ik wil toch Diodato nog zien. Dus nog eentje dan..
[ afbeelding ]
Wat?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Niet iets wat makkelijk te reproduceren is in tekst. Vooral dat ik me moest ontspannen en niet te veel in mijn hoofd moest zitten, want daar werd het niet beter op. Iemand van de theatergroep (niet de coach) liet me een keer een nummer doen terwijl ik moest proberen Netta te imiteren. Omdat ik dáár toen druk mee was en minder met hoe het zou klinken schijnt het beter geklonken te hebben![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |