Geweldige gelegenheid om te laten zien dat je deugt en inclusief bent dus.quote:Veel bekende Nederlanders reageren boos op het bericht, omdat het haatdragend naar transvrouwen zou zijn.
Dit heeft te maken met mensen in hun waarde laten en heeft niks met woke zijn te maken. Zou iedereen eens moeten doen, geen fuck geven om wat andere mensen doen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:27 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Geweldige gelegenheid om te laten zien dat je deugt en inclusief bent dus.
Hoe krijgt ze het voor elkaar dat bekant de hele wc vol met bloed zit?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:37 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk wel dat als ik mijn pipi eraf hak dat ik ook wel zo'n papiertje met bloed kan vullen hoor pohh
Dag twee ziet er bij mij ook zo uit hoorquote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe krijgt ze het voor elkaar dat bekant de hele wc vol met bloed zit?
Volgens mij is JK Rowling nooit zo ver gegaan en die is overal vanaf gehaald. Dit is einde carrière voor Anouk denk ik in hoeverre daar nog sprake van was.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:44 schreef Mariposas het volgende:
Het is een belachelijke foto en een belachelijke opmerking, maar maakt die opmerking je meteen transfoob of transgender-hatend?
Lol een man die een vrouw gaat vertellen wat een vrouw isquote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:55 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Kelly, zelf transgender, hekelt de woorden van Anouk. 'Ja mijn piepie werd afgesneden. Maar mijn ziel werd bevrijd. Ik menstrueer niet. Maar oh wat had ik dat graag gewild. Wat had ik graag de keuze gehad een kind te dragen en te baren. Maar die keuze had ik niet', schrijft de realityster.
'Menstrueren maakt je geen vrouw. Borsten maken je geen vrouw', vervolgt Kelly haar verhaal. 'Een kind mogen dragen maakt je geen vrouw. Ik was al een vrouw lang voordat iedereen een mening over me had. Ik werd als vrouw geboren. Ik heb er alleen harder voor moeten vechten dan de meesten.'
🫣🫢
Jezus, wat is dat een gecremeerde kroket geworden.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:55 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Kelly, zelf transgender, hekelt de woorden van Anouk. 'Ja mijn piepie werd afgesneden. Maar mijn ziel werd bevrijd. Ik menstrueer niet. Maar oh wat had ik dat graag gewild. Wat had ik graag de keuze gehad een kind te dragen en te baren. Maar die keuze had ik niet', schrijft de realityster.
'Menstrueren maakt je geen vrouw. Borsten maken je geen vrouw', vervolgt Kelly haar verhaal. 'Een kind mogen dragen maakt je geen vrouw. Ik was al een vrouw lang voordat iedereen een mening over me had. Ik werd als vrouw geboren. Ik heb er alleen harder voor moeten vechten dan de meesten.'
🫣🫢
Ze was altijd al kut.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel grappig want Anouk lag wel lekker in de gay scene
Nu is ze ineens kut wss want ze heeft een mening
Nee niet echt.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:59 schreef Document1 het volgende:
[..]
Daar valt nog wel over te twisten eerlijk gezegd.
Anouk is het probleem niet dus verban jezelf.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Kan Anouk niet gewoon verbannen worden uit Nederland?
Volgens mij heeft Anouk niet echt behoefte meer aan een carrière dus dat lijkt me niet zo problematisch voor haar.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Volgens mij is JK Rowling nooit zo ver gegaan en die is overal vanaf gehaald. Dit is einde carrière voor Anouk denk ik in hoeverre daar nog sprake van was.
Aandachtshoer die te lang geen aandacht gehad heeft, kennelijk.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:06 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Anouk heeft vrijdag een Instagram-foto van haar menstruatiebloed geplaatst. Daarbij schreef ze "Je pipi eraf hakken, maakt je geen vrouw. Maar dit wel". Veel bekende Nederlanders reageren boos op het bericht, omdat het haatdragend naar transvrouwen zou zijn.
"Word ik nu gecanceld?", vroeg Anouk op het einde van het bericht, waarin ze lijkt te stellen dat mensen die niet menstrueren geen vrouw kunnen zijn.
Influencer Nikkie de Jager heeft het bericht van Anouk op haar eigen Instagram-pagina geplaatst. Daar heeft ze bijna twintig miljoen volgers. "Dat een van de nuchterste en meest gerespecteerde muzikanten van Nederland een schaamteloze transfoob blijkt te zijn, stond NIET op mijn bingokaart voor 2024", schrijft ze. "We zijn een minderheid die simpelweg acceptatie wil, laat ons verdomme met rust."
[ afbeelding ]
Anouk zorgt voor ophef door 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed https://www.nu.nl/achterk(...)enstruatiebloed.html
Het is wel een beetje goor maar ergens heeft ze wel een punt
waarom moet ik iemand steunen?quote:
Quantum mensen?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:00 schreef Document1 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van mensen met beide geslachtskenmerken?
Je bent anders wel boos voor iemand die geen neuk geeftquote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:57 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
waarom moet ik iemand steunen?
Fittie? Naar de Quick-Fit, voor het aanmeten van een paar nieuwe spatlappen![]()
Sterke vrouwen, emancipatie dit dat
Mooi! ZOEK HET DAN LEKKER ZELF UIT
#TeamGeeftGeenNeuk
Wel transfoob vind ik, stellen dat alleen ongesteld zijn telt als criterium om het predikaat vrouw te mogen voeren. En ze sluit eigenlijk alle vrouwen uit die niet ongesteld worden, niet alleen transgender vrouwen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:44 schreef Mariposas het volgende:
Het is een belachelijke foto en een belachelijke opmerking, maar maakt die opmerking je meteen transfoob of transgender-hatend?
Heleen van royen met dr bebloede tampon was haar al jaren voor.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:44 schreef Mariposas het volgende:
Daar kickt ze juist op denk ikquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:43 schreef Pendule het volgende:
Biologischgezien worden transgenders ookn ooit echte wijven. Alleen die anouk moet ook eens fysiek gecorrigeerd gaan worden door eenman.
Gewoon vlakkehand en luisterne naar de man goeverdomme
Verdermoet iedereen natuurlijkzelf weten hoe zij door het leven gaan. Ik zou mij als ik transgender was niet zo storen watanderen van ervan vinden.
Op mij kwam zij over alseen linkse feministische ratquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar kickt ze juist op denk ik
Altijd leuk als mannen gaan vertellen dat ze graag willen menstrueren. Je mag mijn cyclus inclusief endometriose en pijn wel hebben hoor.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:55 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
🫣🫢
Eens met dat laatste, maar ik kan me voorstellen dat deze reactie van Anouk erg kwetsend kan zijn.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:43 schreef Pendule het volgende:
Biologischgezien worden transgenders ookn ooit echte wijven. Alleen die anouk moet ook eens fysiek gecorrigeerd gaan worden door eenman.
Gewoon vlakkehand en luisterne naar de man goeverdomme
Verdermoet iedereen natuurlijkzelf weten hoe zij door het leven gaan. Ik zou mij als ik transgender was niet zo storen watanderen van ervan vinden.
Als je ervoor kiest om je gekwetst te voelen door iedereen met een mening gaat je leven heel erg kut worden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 06:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens met dat laatste, maar ik kan me voorstellen dat deze reactie van Anouk erg kwetsend kan zijn.
Dit is gewoon zo onnodig en ik vraag me af welke hersenkronkel zich hiertoe bewogen heeft.
Daar kies je niet voor, zoiets voel je.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 06:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je ervoor kiest om je gekwetst te voelen door iedereen met een mening gaat je leven heel erg kut worden.
Nee, daar kies je wel voor. “Sticks and stones will break my bones but words will not harm me”. Mensen die zich geschoffeerd laten voelen door wat een ander over hen denken staan een stuk minder prettig in het leven.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar kies je niet voor, zoiets voel je.
Dat lijkt mij toch wel heel zwaar, als de woorden van een ander je zo kunnen raken.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien wilde zij aandacht?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 06:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens met dat laatste, maar ik kan me voorstellen dat deze reactie van Anouk erg kwetsend kan zijn.
Dit is gewoon zo onnodig en ik vraag me af welke hersenkronkel zich hiertoe bewogen heeft om dit te doen.
Ik snap je punt, maar ik vind dit wat anders. Mijn mening over jou is subjectief, maar ook de reden waarom ik wat van jou vind. En daar zie ik het verschil. De menstruatie is niet iets subjectiefs, het is een 'feature' wat normaal gezien alleen een vrouwenlichaam heeft. En Anouk legt dat nog even haarfijn op een niet al te aardige manier uit.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, daar kies je wel voor. “Sticks and stones will break my bones but words will not harm me”. Mensen die zich geschoffeerd laten voelen door wat een ander over hen denken staan een stuk minder prettig in het leven.
Ik zal je een voorbeeld geven, jij vindt mij nu naw een hork. Daar kan ik dan heel erg emotioneel op reageren omdat ene Sunshine1982 op de Foks mij een hork vind, maar ik kies ervoor om dat niet te zijn want laten we wel wezen, dat is de mening van 1 andere persoon in de wereld, dus lekker boeiend.
Ik zie hier anders toch weinig steun voor Anouk hoor.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
En waarom worden types als Anouk steeds maar in bescherming genomen? Je mag je best gekwetst voelen door een opmerking die niet leuk bedoeld is. Zoiets maakt je mens.
Ik heb het over de posts van @Marsenal en @Scorpiequote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie hier anders toch weinig steun voor Anouk hoor.
Ook prima, maar dat geeft je geen rechten of zo.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tja, ik ben ook niet gezegend met een sixpack, een strakke kaaklijn en een IQ van 180, ook al zou ik dat graag willen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ik vind dit wat anders. Mijn mening over jou is subjectief, maar ook de reden waarom ik wat van jou vind. En daar zie ik het verschil. De menstruatie is niet iets subjectiefs, het is een 'feature' wat normaal gezien alleen een vrouwenlichaam heeft. En Anouk legt dat nog even haarfijn op een niet al te aardige manier uit.
En waarom worden types als Anouk steeds maar in bescherming genomen? Je mag je best gekwetst voelen door een opmerking die niet leuk bedoeld is. Zoiets maakt je mens.
die heeft de klok horen luiden maar weet duidelijk niet waar de klepel hangtquote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:55 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
🫣🫢
“Een kind mogen dragen maakt je geen vrouw”quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:34 schreef mschol het volgende:
[..]
die heeft de klok horen luiden maar weet duidelijk niet waar de klepel hangt
Ik denk omdat transgenders sowieso best een onveilige positie hebben in de wereld en maatschappij, er is al zoveel haat. Dan is het nooit geweldig als een BN’er (waar je het ook nog eens niet van verwacht) zulke hatelijke berichten plaatst.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik ben ook niet gezegend met een sixpack, een strakke kaaklijn en een IQ van 180, ook al zou ik dat graag willen.
Maar ik ga mijzelf dan niet gekwetst voelen als iemand zegt dat alleen echte mannen dat hebben, ik lach gewoon om degene die die opmerking maakt en loop dan door.
Zoals gezegd, jezelf gekwetst voelen is soms terecht maar begint steeds meer een bewuste keuze te worden van mensen. Is het onnodig wat Anouk doet? Misschien wel. Lopen er dickheads rond op de wereld? Zeker wel. Gaan die dickheads stoppen met dingen zeggen die je misschien niet leuk vind? Absoluut niet.
Maar waarom je je daar iets van aan zou moeten trekken of zelfs gekwetst zou moeten voelen is mij vreemd. Je moet er toch echt zelf een feestje van maken hier beneden, en niet verwachten dat anderen dat voor je gaan doen.
Onveilige positie? Iedereen die 1 verkeerd woord zegt over transgenders komt zwaar onder vuur te liggen. Transgenders hebben de meest geprivilegieerde en beschermde positie die er is.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:36 schreef prunus het volgende:
[..]
Ik denk omdat transgenders sowieso best een onveilige positie hebben in de wereld en maatschappij, er is al zoveel haat. Dan is het nooit geweldig als een BN’er (waar je het ook nog eens niet van verwacht) zulke hatelijke berichten plaatst.
Juist niet. Er is veel geweld naar transgenders toe, tot moord aan toe.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:42 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Onveilige positie? Iedereen die 1 verkeerd woord zegt over transgenders komt zwaar onder vuur te liggen. Transgenders hebben de meest geprivilegieerde en beschermde positie die er is.
maar als je je er negatief over uit laat ben jij de boeman en moet je het ontgelden..quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Juist niet. Er is veel geweld naar transgenders toe, tot moord aan toe.
Niet van verwacht?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:36 schreef prunus het volgende:
[..]
Ik denk omdat transgenders sowieso best een onveilige positie hebben in de wereld en maatschappij, er is al zoveel haat. Dan is het nooit geweldig als een BN’er (waar je het ook nog eens niet van verwacht) zulke hatelijke berichten plaatst.
Wat bedoel je eigenlijk? Is het heel erg wat voor reactie nu op die rare foto van Anouk komt?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:47 schreef mschol het volgende:
[..]
maar als je je er negatief over uit laat ben jij de boeman en moet je het ontgelden..
Ja sorry, maar die vergelijking slaat echt kant noch wal. Het hebben van wel of geen sixpack heeft toch geen enkele toegevoegde waarde aan jouw lichamelijke mannelijkheid?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik ben ook niet gezegend met een sixpack, een strakke kaaklijn en een IQ van 180, ook al zou ik dat graag willen.
Maar ik ga mijzelf dan niet gekwetst voelen als iemand zegt dat alleen echte mannen dat hebben, ik lach gewoon om degene die die opmerking maakt en loop dan door.
Zoals gezegd, jezelf gekwetst voelen is soms terecht maar begint steeds meer een bewuste keuze te worden van mensen. Is het onnodig wat Anouk doet? Misschien wel. Lopen er dickheads rond op de wereld? Zeker wel. Gaan die dickheads stoppen met dingen zeggen die je misschien niet leuk vind? Absoluut niet.
Maar waarom je je daar iets van aan zou moeten trekken of zelfs gekwetst zou moeten voelen is mij vreemd. Je moet er toch echt zelf een feestje van maken hier beneden, en niet verwachten dat anderen dat voor je gaan doen.
Ik ben een fan van Anouk, maar dit soort acties snap ik ook totaal niet. Waarom val je ineens die groep aan terwijl je er zelf totaal geen last van hebtquote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:31 schreef prunus het volgende:
Wat een hatelijk en gemeen bericht van haar. Waarom voelt ze de drang om een groep mensen op zo’n manier aan te vallen en te beledigen? Raar mens.
Negatieve publiciteit is ook publiciteit, daar staat Anouk wel een beetje om bekend, naar arrogant wijf is het.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben een fan van Anouk, maar dit soort acties snap ik ook totaal niet. Waarom val je ineens die groep aan terwijl je er zelf totaal geen last van hebt
Ze maakt een punt. En de niet menstruerende vrouwen bedoelt ze niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:57 schreef Seven. het volgende:
Wel transfoob vind ik, stellen dat alleen ongesteld zijn telt als criterium om het predikaat vrouw te mogen voeren. En ze sluit eigenlijk alle vrouwen uit die niet ongesteld worden, niet alleen transgender vrouwen.
Maar niet transhatend, want ze heeft niet gescholden.
Lekker boeiend, dan denk je het maar. Het voegt niks toe om dit soort dingen in de openbaarheid te gaan roepen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:19 schreef Duiveltja het volgende:
Het roepen dat ze transfoob is, is natuurlijk grote onzin. Ze ontkent niet dat die groep bestaat of mag bestaan, ze is het alleen niet eens dat die groep zich onterecht vrouw noemen. Dat zijn ze niet.
Elke vezel in je lichaam is geprogrammeerd als man. Dat kan je niet veranderen.
Als we de logica toepassen op geloof dat betekenen dat er bv. alle Christenen islamfoob (oid) zijn.De transmensjes moeten eens stoppen met het opleggen van alleen 1 gedachtegoed die wordt geaccepteerd.
Iedereen mag een mening hebben.
![]()
Ironisch wel, want Anouk wil zichzelf zijn door domme dingen te roepen...quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker boeiend, dan denk je het maar. Het voegt niks toe om dit soort dingen in de openbaarheid te gaan roepen.
Iedereen mag zichzelf zien zoals ze zelf willen. Op geen enkele manier heb jij last van een transgender die zegt zichzelf vrouw te voelen.
Ze heeft het over een ander, niet over zichzelf. Zie je het verschil niet?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ironisch wel, want Anouk wil zichzelf zijn door domme dingen te roepen...
Men zou eens een mening hebben en die uitspreken hè.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker boeiend, dan denk je het maar. Het voegt niks toe om dit soort dingen in de openbaarheid te gaan roepen.
Iedereen mag zichzelf zien zoals ze zelf willen. Op geen enkele manier heb jij last van een transgender die zegt zichzelf vrouw te voelen.
Mijn probleem met deze redenering is vooral dat veel van die dickheads er ook zelf voor kiezen om gekwetst te zijn, zich dan afreageren op anderen en daar vervolgens de 'gekwetsheid is een keuze' reacties op komen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klinkt zo makkelijk. De praktijk is toch wat weerbarstiger. De ene persoon is nu eenmaal gevoeliger dan anderen. We hebben allemaal een ander verleden en zogeheten triggers.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, daar kies je wel voor. “Sticks and stones will break my bones but words will not harm me”. Mensen die zich geschoffeerd laten voelen door wat een ander over hen denken staan een stuk minder prettig in het leven.
Ik zal je een voorbeeld geven, jij vindt mij nu naw een hork. Daar kan ik dan heel erg emotioneel op reageren omdat ene Sunshine1982 op de Foks mij een hork vind, maar ik kies ervoor om dat niet te zijn want laten we wel wezen, dat is de mening van 1 andere persoon in de wereld, dus lekker boeiend.
quote:Van der Veer stelde onder meer dat menstrueren je geen vrouw maakt. Ze vervolgde: ‘Borsten maken je geen vrouw. Een kind mogen dragen maakt je geen vrouw. Ik was al een vrouw lang voordat iedereen een mening over me had. Ik werd als vrouw geboren. Ik heb er alleen harder voor moeten vechten dan de meeste
Snap ik. Maar smerige foto's van je menstruatie hoeven daarbij niet gedeeld te worden. Onnodigquote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat sommige vrouwen zich belachelijk gemaakt voelen door transgenders.
Zei zijn de echte vrouwen, de heldinnen die kinderen baren en zich moet bijten door pijnlijke cyclussen.
En dan komt er zo’n half zachte vent die zijn zakie gaat afsnijden en roept “ik ben ook vrouw”
Denk dat types als Anouk zo denken.
Reageeroptie is nu dicht, ze heeft dus toch eieren voor haar geld gekozen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:27 schreef Mrmime het volgende:
Tja. Volstrekt onnodige post van Anouk. Niet nodig.
Maar als ik nu zie hoe die gare Tanja Jess en al die andere BN-er deugers losgaan op Instagram op Anouk, weet ik niet wat ik erger vind. Dat verschrikkelijke deuggedrag stoort me mateloos.
Laat elkaar gewoon met rust.
Zal wel weer met de dood bedreigd zijnquote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:17 schreef GwanGwaa het volgende:
Ik zie de ranzige foto niet op haar Insta, zal wel verwijderd zijn.
Reageeroptie is ook dicht. Of was die al gesloten?
r&p en sex denk ikquote:Op zaterdag 10 februari 2024 15:51 schreef MeneerPresident het volgende:
Is er trouwens op fok ergens een forum over genderidentiteit, procedures, acceptatie, discussies en dergelijke?
Nee, want daar is het belangrijk respectvol naar elkaar te reageren, ook als je anders bent en denkt.quote:
Kellyquote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:55 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
🫣🫢
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lol een man die een vrouw gaat vertellen wat een vrouw is
Haha
Nu ik er zo eens over nadenk, heeft één van jullie wel eens Anouk en Adolf Hitler tegelijk in dezelfde ruimte gezien?quote:Op zondag 11 februari 2024 18:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Expert: ‘Met uitspraken over trans vrouwen sluit Anouk zich aan bij beweging waartoe Poetin ook behoort’
Weet je wie ook transgenders haatte?
quote:Op zondag 11 februari 2024 18:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Expert: ‘Met uitspraken over trans vrouwen sluit Anouk zich aan bij beweging waartoe Poetin ook behoort’
Die tweet van Anouk was onhandig maar weet je waar we er zeker veel te veel van hebben? Gender wetenschappers. Wat een dom wief, ga koken muts.quote:Nóg meer kritiek op Anouk: ‘Poetin, Wilders en Baudet behoren daar ook toe’
‘Je pipi eraf hakken, maakt je geen vrouw. Maar dit wel. Word ik nu gecanceld?’, schreef Anouk (terecht) bij een foto van haar maandelijkse periode op Threads. “Wat idioot om te doen”, aldus Margriet van Heesch, cultureel socioloog aan de Universiteit van Amsterdam, in een uitgebreid gesprek met het Algemeen Dagblad. “De post van Anouk is een totaal gebrek aan empathie, omdat Anouk nu bepaalt wie een ‘echte’ vrouw is, en wie niet. Daarmee discrimineert ze een heel grote groep, alleen omdat zij haar eigen genderidentiteit wil bevestigen.”
Van Heesch plaatst Anouk in een ‘stroming van mensen die zeggen dat trans mensen gek of raar zijn’. “Of zelfs gevaarlijk. Autoritaire leiders als Bolsonaro, Meloni en Poetin behoren daar ook toe. Maar in ons eigen land doen Wilders en Baudet er ook aan mee. Zij zijn de mening toegedaan dat een man een man moet zijn, en een vrouw een vrouw.”
‘Expert’: ‘Ze worden beoordeeld alsof ze een bedreiging zijn’
Kennelijk maakt van Heesch zich ‘grote zorgen’ over de beweging. “Als een democratie omslaat naar een autoritaire staat, dan zie je altijd dat groepen worden aangewezen die een zogenaamd gevaar zouden vormen. Dat gaat bijvoorbeeld om intellectuelen, kunstenaars, de vrije pers, buitenlanders, homoseksuelen en nu dus ook trans personen. Ze worden beoordeeld alsof ze een bedreiging zijn.”
Volgens Van Heesch beseft Anouk zich niet dat transvrouwen gevaar lopen of verstoten kunnen worden door hun familie. “Het is het voeden van de haat wat zij doet. Ze sluit zich aan bij een groep die in transpersonen een groot gevaar zien.”
Een zelfbenoemde expert.quote:Op zondag 11 februari 2024 18:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jaja, de nieuwe Rosa Parks is een transgender. Die moet dus oppassen dat ze niet gedood wordt hier in Nederland.quote:Op zondag 11 februari 2024 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Die tweet van Anouk was onhandig maar weet je waar we er zeker veel te veel van hebben? Gender wetenschappers. Wat een dom wief, ga koken muts.
Ik denk niet dat Adolf een hoge pet op had van de partnerkeuze en het nageslacht van Anoukquote:Op zondag 11 februari 2024 19:34 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nu ik er zo eens over nadenk, heeft één van jullie wel eens Anouk en Adolf Hitler tegelijk in dezelfde ruimte gezien?
Waarom geeft het AD een platform aan die drek? En beseft Van Heesch niet dat ze de Anoukhaat aanwakkert en haar veiligheid op het spel zet? Ze schaart zich daarmee aan de zijde van autoritaire leiders die een diversiteit aan meningen slecht verdragen en elk tegengeluid in de kiem willen smoren, alleen omdat ze haar eigen politieke correctheid wil bevestigen.quote:Op zondag 11 februari 2024 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Die tweet van Anouk was onhandig maar weet je waar we er zeker veel te veel van hebben? Gender wetenschappers. Wat een dom wief, ga koken muts.
Jij trekt de mening van mw. Van Heesch kennelijk ook enorm slecht.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom geeft het AD een platform aan die drek? En beseft Van Heesch niet dat ze de Anoukhaat aanwakkert en haar veiligheid op het spel zet? Ze schaart zich daarmee aan de zijde van autoritaire leiders die een diversiteit aan meningen slecht verdragen en elk tegengeluid in de kiem willen smoren, alleen omdat ze haar eigen politieke correctheid wil bevestigen.
Laten we niet voor de doden sprekenquote:Op zondag 11 februari 2024 21:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Adolf een hoge pet op had van de partnerkeuze en het nageslacht van Anouk
Nou laten we wel wezen, een inmiddels verwijderde debiele post van Anouk gelijk stellen aan facistische regimes die we hier in Nederland zouden kunnen krijgen vanwege die debiele post met een maximaal staaltje “guilt-by-association” door een of andere zelfbenoemde “expert” die een platform krijgt in een landelijk dagblad om die hersendiarree te spuien, dat vind ik inderdaad een beetje verspilling van mijn abonnement op die krant.quote:Op zondag 11 februari 2024 23:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij trekt de mening van mw. Van Heesch kennelijk ook enorm slecht.
Wat gevaarlijker is, is het zeggen dat iets haat voed. Dat is gelul.quote:
Lekker de boel omdraaien, nu zijn transmensen ineens gevaarlijk en bedreigend voor mensen die een andere mening hebben.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:50 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat gevaarlijker is, is het zeggen dat iets haat voed. Dat is gelul.
De commotie is er om het feit dat dit zoveel aandacht krijgt. Het is maar een individu met een mening die ze mag hebben. Die Nickie de Jager heeft er een handje van om mensen uit te maken voor transfoob als er maar iets in de buurt komt van wat zijn niet vindt. Dat is gevaarlijk met haar volgers. Zo voed je haat tegen mensen die er gewoonweg anders over denken. Als je geaccepteerd wilt worden als groep zul je er mee moeten omgaan dat er veel mensen anders over denken.
Zo lang de trannies vinden dat er maar 1 menig mag zijn, zullen ze nooit onderdeel worden van deze maatschappij.
Ja dat zijn ze in zekere zin ook.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker de boel omdraaien, nu zijn transmensen ineens gevaarlijk en bedreigend voor mensen die een andere mening hebben.
Leven en laten leven Schommelstoel, hoe iemand zich voelt is geen punt van discussie. Logisch dat mensen dan van zich af bijten.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja dat zijn ze in zekere zin ook.
Zodra er iemand publiekelijk laat weten het niet met hen eens te zijn, dan krijgen ze een bak met haat en laster over zich heen van woke media en "bekende" transgenders.
Je bent de boe man of vrouw.
Mee eens, van beide kanten.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Leven en laten leven Schommelstoel, hoe iemand zich voelt is geen punt van discussie. Logisch dat mensen dan van zich af bijten.
Hou je bezig met je eigen zaken, je hebt op geen enkele manier last van transmensen.
Dood gooien met trans dit, trans dat, dat is natuurlijk erg algemeen. Op wat voor manier heb je in je dagelijks leven in godsnaam last ervan?quote:Op maandag 12 februari 2024 09:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Mee eens, van beide kanten.
De laatste jaren gooien ze je dood met trans dit trans dat.
Dat moet allemaal kunnen, klopt.
Maar ga niet de gebeten hont spelen als er ook mensen zijn die in zo'n tijd tegengas geven.
Het is te naïef Butterfly om te doen als of er niets gaande is.
Deze tekst van jou begint een beetje een langspeelplaat te worden.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Op wat voor manier heb je in je dagelijks leven in godsnaam last ervan?
Ja weet je, ik snap dat nooit zo. Hoe en waar wordt je dood gegooid met het trans gebeuren? Ik kom het echt nauwelijks tegen in mijn dagelijkse leven, behalve als ik er naar ga zoeken.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Mee eens, van beide kanten.
De laatste jaren gooien ze je dood met trans dit trans dat.
Dat moet allemaal kunnen, klopt.
Maar ga niet de gebeten hont spelen als er ook mensen zijn die in zo'n tijd tegengas geven.
Het is te naïef Butterfly om te doen als of er niets gaande is.
Ik kom het anders nu tegen als ik de krant open sla.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja weet je, ik snap dat nooit zo. Hoe en waar wordt je dood gegooid met het trans gebeuren? Ik kom het echt nauwelijks tegen in mijn dagelijkse leven, behalve als ik er naar ga zoeken.
Dat is inderdaad echt heel erg. De krant zou zich helemaal moeten aanpassen naar jouw persoonlijke normen en waarden, Scorpie. Ik snap je helemaal, wat een drama is het tochquote:Op maandag 12 februari 2024 09:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kom het anders nu tegen als ik de krant open sla.
quote:Op zondag 11 februari 2024 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Dit is gewoon waar en daar dragen allerlei burgers een klein beetje aan bij. Dat zondebokken aanwijzen die een enorm gevaar voor de samenleving zouden zijn is ook een fase waarin wij ons bevinden. Betekent niet 100% dat we in een autoritaire staat gaan vervallen, maar er lopen hier iets te veel mensen rond die er hun steentje aan bijdragen. Velen daarvan zouden janken als het zover is. Waaronder Anouk. Maar wel lekker duidelijk wat een man of vrouw is.quote:“Als een democratie omslaat naar een autoritaire staat, dan zie je altijd dat groepen worden aangewezen die een zogenaamd gevaar zouden vormen. Dat gaat bijvoorbeeld om intellectuelen, kunstenaars, de vrije pers, buitenlanders, homoseksuelen en nu dus ook trans personen. Ze worden beoordeeld alsof ze een bedreiging zijn.”
Je draait er omheen. Logisch dat er meer aandacht is voor acceptatie van transmensen, want die was er eerst niet, of er werd lacherig over gedaan.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:47 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Deze tekst van jou begint een beetje een langspeelplaat te worden.
Ik zie die te vaak gebruikt worden als stro halm in een discussie over dit onderwerp.
Als jij zelf niet kan zien door je roze bril dat er de laatste jaren een vloedgolf aan aandacht is voor lhbt en voeg alle letters maar toe, dan weet ik het ook niet meer.
Het irriteert mij en ik zie het gevaar in dat als mensen een andere mening delen ze worden verketterd.
En ze de label foob krijgen.
En alle kopteksten van kranten er vol mee staan.
In de huidige tijd strooien ze te snel en te vaak met de term foob.
Duidelijk butterfly, je roze bril zit vast geroest.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je draait er omheen. Logisch dat er meer aandacht is voor acceptatie van transmensen, want die was er eerst niet, of er werd lacherig over gedaan.
Je hebt er verder op geen enkele manier last van in je persoonlijke leven.
Geen aandacht aan schenken, dat maakt je nog geen transfoob, maar als je er de media mee opzoekt om gemene sneren uit te delen, of de discussie wilt voeren over hoe iemand zich moet voelen, Tsja. Je zoekt het dan ook zelf op en dan ben je best wel anti en foob in mijn ogen.
Sommige meningen zijn hatelijk. Er zijn ook mensen die vinden dat rassen gewoon gescheiden moeten leven.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:50 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat gevaarlijker is, is het zeggen dat iets haat voed. Dat is gelul.
De commotie is er om het feit dat dit zoveel aandacht krijgt. Het is maar een individu met een mening die ze mag hebben. Die Nickie de Jager heeft er een handje van om mensen uit te maken voor transfoob als er maar iets in de buurt komt van wat zijn niet vindt. Dat is gevaarlijk met haar volgers. Zo voed je haat tegen mensen die er gewoonweg anders over denken. Als je geaccepteerd wilt worden als groep zul je er mee moeten omgaan dat er veel mensen anders over denken.
Zo lang de trannies vinden dat er maar 1 menig mag zijn, zullen ze nooit onderdeel worden van deze maatschappij.
Dat jij niet begrijpend kan lezen is niet mijn probleem. De stelling was dat diegene het nauwelijks tegen kwam in zijn dagelijks leven, en ik geef een voorbeeld van het tegendeel.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad echt heel erg. De krant zou zich helemaal moeten aanpassen naar jouw persoonlijke normen en waarden, Scorpie. Ik snap je helemaal, wat een drama is het toch
Wat je leest als je de krant openslaat heeft niks te maken met je persoonlijke dagelijkse leven. En anders is het maar armoe.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat jij niet begrijpend kan lezen is niet mijn probleem. De stelling was dat diegene het nauwelijks tegen kwam in zijn dagelijks leven, en ik geef een voorbeeld van het tegendeel.
Dus ga ff terug op je stok in je kippenhok, je bent weer eens emotioneel aan het doen.
Natuurlijk wel, wat is dit voor dom gelul, het staat notabene in de krant dus geen ontkomen aan, of ga je nou opeens beweren dat ik dan maar geen krant meer moet lezen? De stelling was dat ik er in het dagelijks leven nooit mee te maken zou hebben en dat we "er niet mee doodgegooid worden", ik geef je net een prachtig voorbeeld van dat het wel degelijk in de media voor komt, en dan ga je nu opeens persoonlijke aanvalletjes uitvoeren, wazmetjougekkie.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat je leest als je de krant openslaat heeft niks te maken met je persoonlijke dagelijkse leven.
Nogmaals en voor de laatste keer: er is geen transgender die bij je aanbelt om een discussie met je te voeren of je op wat voor andere manier dan ook in je persoonlijke leven lastigvalt.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, wat is dit voor dom gelul, het staat notabene in de krant dus geen ontkomen aan, of ga je nou opeens beweren dat ik dan maar geen krant meer moet lezen? De stelling was dat ik er in het dagelijks leven nooit mee te maken zou hebben en dat we "er niet mee doodgegooid worden", ik geef je net een prachtig voorbeeld van dat het wel degelijk in de media voor komt, en dan ga je nu opeens persoonlijke aanvalletjes uitvoeren, wazmetjougekkie.
EN NOGMAALS; dat was dan ook helemaal de stelling niet. Dus geen idee waarom je dit als argument opvoert het is totaal irrelevant voor de stelling waar ik op reageerde, en die was niet eens afkomstig van jou, dus geen idee waarom jij meende te moeten reageren daarop, anders dan je eigen agenda te pushen ofzo.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nogmaals en voor de laatste keer: er is geen transgender die bij je aanbelt om een discussie met je te voeren of je op wat voor andere manier dan ook in je persoonlijke leven lastigvalt.
Dan is het dus des te dommer dat je reageert met bovenstaand argument.quote:en artikel in de krant kan je overslaan, op tv kun je verder zappen. Nergens beweer ik dat het in de media niet veel over dit soort zaken gaat.
Heel goed, want je weet ook wel dat het oorspronkelijke argument waar ik op reageerde totaal niks te maken heeft met jouw persoonlijke kruistocht tegen alles en iedereen die in jouw ogen '-foob' is. Dus stop gewoon met het erbij halen van allerlei randzaken en blijf lekker in NWS hangen ofzo. Je ontspoort het hele topic.quote:En gelukkig ben jij niet persoonlijk bezig Scorpie, trek die lange tenen eens in.
En nu hou ik er over op. Ben niet zo’n drammer verder.
Goed argument wel. Als je op die manier redeneert dan kunnen we de FOKS wel opdoeken. Het meeste wat ik hier lees raakt me niet direct in mijn persoonlijke leven en heb ik niet direct iets mee te maken.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat je leest als je de krant openslaat heeft niks te maken met je persoonlijke dagelijkse leven. En anders is het maar armoe.
Jij hebt persoonlijk geen last van transmensen.
Euh nee, dat was de stelling niet. Ik heb het woord 'nauwelijks' gebruikt. Niet het woord 'nooit' en het was in mijn dagelijkse leven. Nou niet de boel gaan verdraaien hoe het jou uit komtquote:Op maandag 12 februari 2024 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, wat is dit voor dom gelul, het staat notabene in de krant dus geen ontkomen aan, of ga je nou opeens beweren dat ik dan maar geen krant meer moet lezen? De stelling was dat ik er in het dagelijks leven nooit mee te maken zou hebben en dat we "er niet mee doodgegooid worden", ik geef je net een prachtig voorbeeld van dat het wel degelijk in de media voor komt, en dan ga je nu opeens persoonlijke aanvalletjes uitvoeren, wazmetjougekkie.
Nee maar in de wereld van vandaag is alles zwart wit. Je bent of heilig, of Hitler. Discussie is niet meer mogelijk en een afwijkende mening mag niet meer.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:44 schreef Mariposas het volgende:
Nee ze bellen niet aan, maar als jij echt niet ziet dat deze hele beweging je door de strot wordt geduwd dan wil je het ook gewoon niet zien.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dood gooien met trans dit, trans dat, dat is natuurlijk erg algemeen. Op wat voor manier heb je in je dagelijks leven in godsnaam last ervan?
Als je iets erover tegenkomt op tv kun je doorzappen en ook in de media of op internet doorscrollen. Ik lees en hoor ook genoeg waar ik het niet mee eens ben, en zo is het leven nu eenmaal. Het kan niet allemaal aangepast worden aan mijn normen en waarden.
Dus nogmaals: op wat voor manier heb jij in je dagelijks leven last van transfiguren? Bellen ze bij je aan om hun mening op te dringen? Bedreigen ze je?
@MissButterflyy vraagt om voorbeelden die jij niet geeft of niet kan geven.quote:Op maandag 12 februari 2024 13:15 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nee ze bellen niet aan, maar als jij echt niet ziet dat deze hele beweging je door de strot wordt geduwd dan wil je het ook gewoon niet zien.
En daarnaast (nuchtere tukkermodus aan): wat is er mis met gewoon normaal doen? Ik ben hetero, ik hoef toch ook niet met een roze slip door de grachten van Amsterdam? Die hele LHBTQ gemeenschap wil niks anders dan normaal gevonden worden, maar dat doen ze door zichzelf continue buiten de maatschappij te plaatsen.
Het gaat er niet om of ik in een roze string door de grachten wil of niet, het gaat erom dat het niet strookt met de kreet 'wij willen graag normaal gevonden worden'.quote:Op maandag 12 februari 2024 13:17 schreef sp3c het volgende:
Je hoeft ook niet in een roze slip door de grachten, vraagt ook niemand van je
Mag wel
Dat is het mooie
Geen idee of je met haat mij bedoelt hoor, maar ik voel 0,0 haat naar welke groepering dan ook. Ik vind het alleen opmerkelijk dat ze allemaal zo normaal gevonden willen worden maar er ondertussen alles aan doen om een ander beeld te creëren.quote:Op maandag 12 februari 2024 13:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
@:MissButterflyy vraagt om voorbeelden die jij niet geeft of niet kan geven.
Dat door je strot drukken wordt alleen maar bedacht om de haat te kunnen rechtvaardigen.
Ik bedoel iedereen die dat zegt. Want het wordt niet door je strot gedrukt. En mensen die dat wel vinden mogen met wat voorbeelden komen die ik hier en elders tot nu toe niet zie. Blijkbaar is deze vraag moeilijk te beantwoorden.quote:Op maandag 12 februari 2024 13:36 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ik in een roze string door de grachten wil of niet, het gaat erom dat het niet strookt met de kreet 'wij willen graag normaal gevonden worden'.
[..]
Geen idee of je met haat mij bedoelt hoor, maar ik voel 0,0 haat naar welke groepering dan ook. Ik vind het alleen opmerkelijk dat ze allemaal zo normaal gevonden willen worden maar er ondertussen alles aan doen om een ander beeld te creëren.
Die vraag is niet zo moeilijk te beantwoorden, maar het antwoord is voor sommige mensen wat moeilijk te accepteren schijnbaar. Ik vind het al 'door de strot drukken' dat er zo'n parade is. Waarom eigenlijk? En laat ik beginnen door te zeggen dat ik geen problemen heb met welke groepering dan ook, maar hoe gaat zo'n nichtenparade precies zorgen voor meer acceptatie of een breder draagvlak?quote:Op maandag 12 februari 2024 13:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik bedoel iedereen die dat zegt. Want het wordt niet door je strot gedrukt. En mensen die dat wel vinden mogen met wat voorbeelden komen die ik hier en elders tot nu toe niet zie. Blijkbaar is deze vraag moeilijk te beantwoorden.
Zo zijn er wel meer parades. Heb je ook moeite met een parade vrouwen in schaarse kleding? Of een carnavalsparade? Vast niet.quote:Op maandag 12 februari 2024 13:46 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Die vraag is niet zo moeilijk te beantwoorden, maar het antwoord is voor sommige mensen wat moeilijk te accepteren schijnbaar. Ik vind het al 'door de strot drukken' dat er zo'n parade is. Waarom eigenlijk? En laat ik beginnen door te zeggen dat ik geen problemen heb met welke groepering dan ook, maar hoe gaat zo'n nichtenparade precies zorgen voor meer acceptatie of een breder draagvlak?
Ik zou het omgedraaid net zo 'door de strot drukken' vinden als er een dergelijke parade was voor hetero's. Kap gewoon eens met al die vage onzin om jezelf in de markt te zetten. Ja, je bent omgebouwd; who gives a fuck.
Bij 'door je strot drukken' denk ik aan iets wat me opgedrongen wordt. Hoe krijg jij dit gevoel bij een parade wat tig kilometer verderop wordt gehouden en voor één dag in het jaar?quote:Op maandag 12 februari 2024 13:46 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Die vraag is niet zo moeilijk te beantwoorden, maar het antwoord is voor sommige mensen wat moeilijk te accepteren schijnbaar. Ik vind het al 'door de strot drukken' dat er zo'n parade is. Waarom eigenlijk? En laat ik beginnen door te zeggen dat ik geen problemen heb met welke groepering dan ook, maar hoe gaat zo'n nichtenparade precies zorgen voor meer acceptatie of een breder draagvlak?
Ik zou het omgedraaid net zo 'door de strot drukken' vinden als er een dergelijke parade was voor hetero's. Kap gewoon eens met al die vage onzin om jezelf in de markt te zetten. Ja, je bent omgebouwd; who gives a fuck.
Lol. Dit is een forum en ik geef mijn mening. Of zullen we anders het forum gewoon sluiten?quote:Op maandag 12 februari 2024 13:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer parades. Heb je ook moeite met een parade vrouwen in schaarse kleding? Of een carnavalsparade? Vast niet.
Ook de woordkeuze ‘nichten’ is opvallend.
Je geeft een hoop aandacht aan iets wat je ‘geen fuck’ interesseert.
Je doet nogal wat aannames… Bijvoorbeeld ook dat alle transmensen schreeuwende aandachttrekkers zijn.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Lol. Dit is een forum en ik geef mijn mening. Of zullen we anders het forum gewoon sluiten?
Als je het verschil (qua totstandkoming) tussen carnaval en een dergelijke parade niet echt wil zien dan heeft een vergelijking maken verder weinig zin. Het gaat erom dat het een schreeuw om aandacht is en dat de een nog gekker moet zijn dan de ander. Prima hoor, lekker doen; maar kap dan even met zeggen dat je zo normaal gevonden wil worden. Als ik morgen met een roze string op mijn werk kom met de boodschap 'willen jullie mij aub normaal vinden' dan krijg ik ook weinig medestanders vrees ik.
Maar volgens mij ben jij zo'n type die graag met de vinger wijst om anderen op hun fouten te wijzen.. dat vind ik een beetje engMag ik een gokje wagen en zeggen dat jij vast ook voorstander bent van sorry zeggen voor het slavernijverleden van Nederland? Ik vind dat hele rare mensen, maar dat verklaart wellicht ook dat we hier niet uit gaan komen (wat prima is hoor, jij mag jouw mening hebben natuurlijk
)
'Ja maar wij zijn hetero en voor ons wordt niks georganiseerdquote:Op maandag 12 februari 2024 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Snap sowieso niet dat je je zo kan ergeren aan de gay pride. Mensen vieren feest en hebben lol en zijn blij dat zich zo kunnen uiten, wat in veel landen niet kan. Erg hoor, mensen die feesten en plezier hebben.
Of je nu homo, hetero, trans, bi of wat dan ook bent, je mag meefeesten. In je roze string of in doodnormale kleding, maakt niet uit.
ik zou niet weten waarom nietquote:Op maandag 12 februari 2024 13:36 schreef Solispolar het volgende:
Het gaat er niet om of ik in een roze string door de grachten wil of niet, het gaat erom dat het niet strookt met de kreet 'wij willen graag normaal gevonden worden'.
Het gaat denk ik eerder om gelijkwaardig behandeld worden. Ik denk dat die term beter past dan normaal en hetzelfde zijn. Geen enkel mens is namelijk hetzelfde en iedereen die buiten de norm valt is per definitie niet normaal.quote:Op maandag 12 februari 2024 15:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom niet
normaal en hetzelfde zijn twee hele verschillende dingen
Spijker, kop.quote:Op maandag 12 februari 2024 15:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het gaat denk ik eerder om gelijkwaardige behandeld worden. Ik denk dat die term beter past dan normaal en hetzelfde zijn. Geen enkel mens is namelijk hetzelfde en iedereen die buiten de norm valt is per definitie niet normaal.
Maar om gelijkwaardige behandeling af te dwingen helpt het niet echt als je als gemeenschap een redelijk seksueel getint feestje voor je eigen gemeenschap gaat organiseren waarbij een hoop mensen aanstoot aan kunnen nemen. Het moet allemaal kunnen hoor maar of het bij de "normale" mensen bijdraagt aan een gelijkwaardige behandeling. Ik denk eerder het tegenovergestelde.
Gaat deze lap tekst over over één dag per jaar of zie ik wat over het hoofd?quote:Op maandag 12 februari 2024 15:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het gaat denk ik eerder om gelijkwaardige behandeld worden. Ik denk dat die term beter past dan normaal en hetzelfde zijn. Geen enkel mens is namelijk hetzelfde en iedereen die buiten de norm valt is per definitie niet normaal.
Maar om gelijkwaardige behandeling af te dwingen helpt het niet echt als je als gemeenschap een redelijk seksueel getint feestje voor je eigen gemeenschap gaat organiseren waarbij een hoop mensen aanstoot aan kunnen nemen. Het moet allemaal kunnen hoor maar of het bij de "normale" mensen bijdraagt aan een gelijkwaardige behandeling. Ik denk eerder het tegenovergestelde.
Het grotere geheel daarin. Maar je zult het waarschijnlijk ontkennen. Je edit maakt wel duidelijk dat je gewoon leest wat je wil lezen.quote:Op maandag 12 februari 2024 17:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gaat deze lap tekst over over één dag per jaar of zie ik wat over het hoofd?
Nouja, ik zie in jouw tekst dat je het over een feestje hebt dus ik gok dat dan de Gay Pride is? Voor zover ik weet zijn verdere feestjes beslotenquote:Op maandag 12 februari 2024 17:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het grotere geheel daarin. Maar je zult het waarschijnlijk ontkennen. Je edit maakt wel duidelijk dat je gewoon leest wat je wil lezen.
Succes![]()
Ik haak in op een eerder genoemd onderwerp en dat is dan toevallig de Gay pride, het symbool voor die community waarmee ze zich geaccepteerd willen laten voelen en waarom dat naar mijn idee niet per defintie in hun voordeel werkt.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja, ik zie in jouw tekst dat je het over een feestje hebt dus ik gok dat dan de Gay Pride is? Voor zover ik weet zijn verdere feestjes besloten
Ik zie niet in hoe ik hier last van zou moeten hebben. De keren dat ik bij de NS reisde werd ik nooit aangesproken met mevrouw. En wat kinderen leren op andere scholen geen idee, maar de mijne die in groep 6 zit heeft deze les nog niet gehad. En het zou me totaal niet boeien als ze dat wel zou krijgen eigenlijk.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik haak in op een eerder genoemd onderwerp en dat is dan toevallig de Gay pride, het symbool voor die community waarmee ze zich geaccepteerd willen laten voelen en waarom dat naar mijn idee niet per defintie in hun voordeel werkt.
Kan het ook hebben over wokebedrijven als de NS die mensen niet meer met dames en heren aan willen spreken. Of over de (zeldzame) genderneutrale toiletten? Of over het feit dat half Bekend Nederland over Anouk valt als ze iets over transvrouwen zegt wat volgens de Woke-community niet gezegd mag worden?
Of over het feit dat kinderen op school aangeleerd wordt (of zou moeten worden volgens sommigen) dat er meer dan twee geslachten bestaan?
Maar jij maakt je daar niet druk om dus voor jou zijn dat allemaal zaken waar we ons vooral maar geen zorgen over moeten maken want wij hebben er toch geen last van?
Of mis ik iets?
Lees dan mijn eerdere post nog eens goed.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mij ging het erom dat voor een dagje in het jaar de lgbtq community de kans heeft om te shinen en ze dat niet wordt gegund terwijl ze niet allemaal maar een deel zeker wel de rest van de 364 dagen niet zichzelf kunnen zijn, zelfs niet bij familie. Maargoed, daar wordt dan niet over nagedacht denk ik?
Draai het maar gerust om.quote:Op maandag 12 februari 2024 17:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gaat deze lap tekst over over één dag per jaar of zie ik wat over het hoofd?
En wat betreft gelijkwaardig, gay stelletjes staan helaas nog steeds niet gelijk aan hetero stelletjes, zelfs in Nederland niet. Er zijn nog steeds plekken waar zij niet hand in hand kunnen lopen zonder nageroepen te worden. Dus laten we aub gelijkheid even achterwege laten.
Welke problemen?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 06:04 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Draai het maar gerust om.
Gay stelletjes kunnen niet meer (zoals 30 jaar geleden) hand in hand lopen zonder nageroepen te worden.
Reden: het "correct" willen zijn, en het niet willen benoemen van problemen.
Ik heb de topictitel niet gemaakt, maar Anouk uitte haar mening niet bepaald netjes en respectvol, met een foto van een wc-pot met bloed is zelfs gemaakt om te shockeren.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 06:10 schreef PluggieOD het volgende:
Rare kop overigens "Anouk haat transgenders". Dat stelt ze niet.
Ook fascinerend: alle personen die vinden dat ze zo tolerant zijn vallen over een tweet. Zo tolerant zijn ze dus niet.
Etnocentrisme: het zit diep in de mens en maakt hem eigenlijk een sukkel.
quote:Op maandag 12 februari 2024 13:46 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Gaan jullie weleens naar Pride, of baseer je dit op een idee? Want ik vind een carnavalsparade tegenwoordig nog uitdagender en seksueler getint dan de pride parade.quote:Op maandag 12 februari 2024 15:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het gaat denk ik eerder om gelijkwaardig behandeld worden. Ik denk dat die term beter past dan normaal en hetzelfde zijn. Geen enkel mens is namelijk hetzelfde en iedereen die buiten de norm valt is per definitie niet normaal.
Grappig hoe mensen zeer kritisch kijken naar sommige stukken (die ze beter uitkomen) en andere stukken kritiekloos laten begaan.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 06:10 schreef PluggieOD het volgende:
Rare kop overigens "Anouk haat transgenders". Dat stelt ze niet.
Ook fascinerend: alle personen die vinden dat ze zo tolerant zijn vallen over een tweet. Zo tolerant zijn ze dus niet.
Etnocentrisme: het zit diep in de mens en maakt hem eigenlijk een sukkel.
Laat ons dan ook met rust, in plaats van je persoonlijke agenda door strot van de overige 17 miljoen weldenkende Nederlanders te duwen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:06 schreef DrDentz het volgende:
"We zijn een minderheid die simpelweg acceptatie wil, laat ons verdomme met rust."
De topicopener heeft de topictitel verzonnen, ironisch dat hij het verder eens is met je mening, maar zelf heeft hij een poging gedaan het vuurtje aan te wakkeren, en jullie gaan er helemaal in mee.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen zeer kritisch kijken naar sommige stukken (die ze beter uitkomen) en andere stukken kritiekloos laten begaan.
Anouk heeft nooit letterlijk gesteld transgenders te haten, dus wat een absurde conclusie. Maar als je negatief op iemands mening reageert ben je intolerant. Dan vervalt die eis van het letterlijk zelf zo stellen opeens.
Je hebt er echt last van dat mensen opkomen voor rechten van een groep? Het is zo erg dat je er rust van moet hebben?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:53 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Laat ons dan ook met rust, in plaats van je persoonlijke agenda door strot van de overige 17 miljoen weldenkende Nederlanders te duwen.
Begrijpend lezen... het blijft een dingetje voor sommigen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt er echt last van dat mensen opkomen voor rechten van een groep? Het is zo erg dat je er rust van moet hebben?
Noem eens 1 feest georganiseerd door LHBTIers dat andere mensen buiten sluit.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:10 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Begrijpend lezen... het blijft een dingetje voor sommigen.
Ik stip vooral de hypocrisie aan. Je kan niet enerzijds als groep continu de aandacht opzoeken om je punt door ieders strot te drukken, en anderzijds rust te eisen wanneer je wat tegengeluid krijgt.
Dat is net zo hypocriet als niet buiten gesloten willen worden, maar vervolgens een groot deel buiten sluit door je eigen feestjes te gaan organiseren.
Lol, net alsof dat niet voor andere groepen zo is als je tegen hun in gaat terwijl ze voor iets opkomen. Geef je kritiek op bijvoorbeeld de boeren dan krijg je ook boze reacties terug en die zullen niet zo lief zijn als "ons met rust laten".quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:10 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Begrijpend lezen... het blijft een dingetje voor sommigen.
Ik stip vooral de hypocrisie aan. Je kan niet enerzijds als groep continu de aandacht opzoeken om je punt door ieders strot te drukken, en anderzijds rust te eisen wanneer je wat tegengeluid krijgt.
Dat is net zo hypocriet als niet buiten gesloten willen worden, maar vervolgens een groot deel buiten sluit door je eigen feestjes te gaan organiseren.
Boeren gebruiken geweld als je tegen ze bent ja?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Lol, net alsof dat niet voor andere groepen zo is als je tegen hun in gaat terwijl ze voor iets opkomen. Geef je kritiek op bijvoorbeeld de boeren dan krijg je ook boze reacties terug en die zullen niet zo lief zijn als "ons met rust laten".
Oh en niemand verbied om naar een Pride feest te gaan hoor. En je staat vrij om een hetero Pride parade te beginnen.
Noem eens 1 feest georganiseerd door hetero's welke LHBTIers uitsluit.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Noem eens 1 feest georganiseerd door LHBTIers dat andere mensen buiten sluit.
http://www.ladz.nl/quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Noem eens 1 feest georganiseerd door LHBTIers dat andere mensen buiten sluit.
Nou laten we niet het voorbeeld gebruiken van een aantal FDF gekkies maar de meeste boeren zullen het ook niet accepteren als je vind dat er in ons land geen plaats voor hun is, ze maar hun boerderij moeten verkopen aan de overheid. Die zullen daar ook fel op reageren met woorden. Ik denk iedereen die hoort dat ze niet mogen bestaan. Gaan we nou echt doen alsof het raar is als mensen daar op reageren?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Boeren gebruiken geweld als je tegen ze bent ja?
Ik reed afgelopen zondag nog langs een basic fit met op het raam geplakt 'Ladies only'. En nu?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.ladz.nl/
Men-only gays allowed. No women.
Ik snap je vergelijking niet. Boeren die horen dat ze maar moeten stoppen met hun broodwinning reageren volgens jou emotioneler dan LHBTI'ers? Want dat is wat je stelt in je voorgaande argument, dat de boeren nog een graadje erger zijn dan de "laat ons met rust" LHTBI'ers.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou laten we niet het voorbeeld gebruiken van een aantal FDF gekkies maar de meeste boeren zullen het ook niet accepteren als je vind dat er in ons land geen plaats voor hun is, ze maar hun boerderij moeten verkopen aan de overheid. Die zullen daar ook fel op reageren met woorden. Ik denk iedereen die hoort dat ze niet mogen bestaan. Gaan we nou echt doen alsof het raar is als mensen daar op reageren?
Geen idee, waarom bemoei jij je met een argument van een ander? Diegene waar ik op reageerde was zo stellig met zeggen dat LHTBI'ers nooit iemand uitsluiten, ik geef een voorbeeld van het tegendeel.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik reed afgelopen zondag nog langs een basic fit met op het raam geplakt 'Ladies only'. En nu?
Als iedereen maar een vaste gesprekspartner gaat krijgen op een forum dan wordt het allemaal vrij saai.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen idee, waarom bemoei jij je met een argument van een ander? Diegene waar ik op reageerde was zo stellig met zeggen dat LHTBI'ers nooit iemand uitsluiten, ik geef een voorbeeld van het tegendeel.
Dus waarom jij er dan weer als de kippen bij bent om dat (nogal domme) argument van je medestander te bagatelliseren is mij een raadsel, maar het begint wel een beetje verdacht gedrag te worden.
Je hebt toch ook zelf wel gezien dat die (een deel daarvan) daar ook heel emotioneel op reageren. Grafkist met de naam van Jesse Klaver erop, met tractor de snelweg op om de weg te blokkeren, reageren op social media posts van politici met scheldwoorden etc. Maar dat is natuurlijk ook maar een voorbeeld van een groep die zich onder druk voelt staan nu. Transgenders voelen dat ook. Een deel van de bevolking accepteert je niet. Loop je op straat noemen mensen je misschien freak. Als dan een bekende Nederlander waar veel mensen fan van zijn dan zegt dat je niet bestaat, dan is het toch niet raar dat transgenders of andere mensen daar emotioneel op reageren?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap je vergelijking niet. Boeren die maar moeten stoppen met hun broodwinning reageren volgens jou emotioneler dan LHBTI'ers? Want dat is wat je stelt in je voorgaande argument, dat de boeren nog een graadje erger zijn dan de "laat ons met rust" LHTBI'ers.
Dus wat zeg je nu precies?
Maar de protesten van de boeren zijn toch van een hele andere orde dan transgenders? Er ligt een heel plan klaar vanuit de overheid om massaal boerenbedrijven op te kopen en de gehele intensieve veehouderij met tientallen procenten te reduceren. Dat plan is helemaal uitgekauwd en zeer concreet en grijpt keihard in tienduizenden levens van boerengezinnen en aanverwante beroepen. Mensen gaan hun inkomen en hun generaties-lange cultuur en werk verliezen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt toch ook zelf wel gezien dat die (een deel daarvan) daar ook heel emotioneel op reageren. Grafkist met de naam van Jesse Klaver erop, met tractor de snelweg op om de weg te blokkeren, reageren op social media posts van politici met scheldwoorden etc. Maar dat is natuurlijk ook maar een voorbeeld van een groep die zich onder druk voelt staan nu. Transgenders voelen dat ook. Een deel van de bevolking accepteert je niet. Loop je op straat noemen mensen je misschien freak. Als dan een bekende Nederlander waar veel mensen fan van zijn dan zegt dat je niet bestaat, dan is het toch niet raar dat transgenders of andere mensen daar emotioneel op reageren?
Denk je dat er dan ook vergelijkingen met Poetin, Hitler en andere fascisten gemaakt zouden worden?quote:Als Anouk had gezegd dat mensen die Formule 1 kijken debieltjes zijn of dat alle mensen uit Polen moesten oprotten naar hun eigen land, zou daar toch ook ophef over zijn?
Maar zijn ze wel onderdrukt? Kan je mij vertellen wat een transgender in Nederland niet mag, wat een hetero wel mag? Heb je een voorbeeld van rechten die een transgender niet heeft, die een hetero persoon wel heeft?quote:Transgenders zijn een onderdrukte groep in Nederland en als iemand prominent hun beledigd dan mogen ze daar ook niet eens op reageren?
Nee daar gaat het niet om, alleen mis je het punt nu waarom die dat schreef.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als iedereen maar een vaste gesprekspartner gaat krijgen op een forum dan wordt het allemaal vrij saai.
Veel geschreeuw en weinig wol in dit topic, ik ben er wel klaar mee
Nu kun je steeds van alles opzoeken, maar zoeken of en hoe transgenders onderdrukt worden in Nederland lukt niet?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de protesten van de boeren zijn toch van een hele andere orde dan transgenders? Er ligt een heel plan klaar vanuit de overheid om massaal boerenbedrijven op te kopen en de gehele intensieve veehouderij met tientallen procenten te reduceren. Dat plan is helemaal uitgekauwd en zeer concreet en grijpt keihard in tienduizenden levens van boerengezinnen en aanverwante beroepen. Mensen gaan hun inkomen en hun generaties-lange cultuur en werk verliezen.
Is er vanuit de overheid ook een plan om transgenders en andere LHBTI gemeenschappen te verbieden of te reduceren? Of gaat het daar over het feit dat individuen niks te maken willen hebben met de strijd die LHTBI'ers menen te moeten voeren voor hun rechten?
Ik zie dat toch wel als 2 verschillende dingen.
[..]
Denk je dat er dan ook vergelijkingen met Poetin, Hitler en andere fascisten gemaakt zouden worden?
[..]
Maar zijn ze wel onderdrukt? Kan je mij vertellen wat een transgender in Nederland niet mag, wat een hetero wel mag? Heb je een voorbeeld van rechten die een transgender niet heeft, die een hetero persoon wel heeft?
Als het zo makkelijk was had ik wel gevonden welke rechten transgenders niet hebben ten opzichte van hetero’s, maar je mag best helpen zoeken, maakt het topic een stuk beter van.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:25 schreef prunus het volgende:
[..]
Nu kun je steeds van alles opzoeken, maar zoeken of en hoe transgenders onderdrukt worden in Nederland lukt niet?
Ik zou niet stellen dat die er zijn. In Nederland is dit soort discriminatie verboden en als je daar zaak van zou maken zal je ook altijd gelijk krijgen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Noem eens 1 feest georganiseerd door hetero's welke LHBTIers uitsluit.
Scherp! Goed gevonden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.ladz.nl/
Men-only gays allowed. No women.
Waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de protesten van de boeren zijn toch van een hele andere orde dan transgenders? Er ligt een heel plan klaar vanuit de overheid om massaal boerenbedrijven op te kopen en de gehele intensieve veehouderij met tientallen procenten te reduceren. Dat plan is helemaal uitgekauwd en zeer concreet en grijpt keihard in tienduizenden levens van boerengezinnen en aanverwante beroepen. Mensen gaan hun inkomen en hun generaties-lange cultuur en werk verliezen.
Is er vanuit de overheid ook een plan om transgenders en andere LHBTI gemeenschappen te verbieden of te reduceren? Of gaat het daar over het feit dat individuen niks te maken willen hebben met de strijd die LHTBI'ers menen te moeten voeren voor hun rechten?
Ik zie dat toch wel als 2 verschillende dingen.
[..]
Denk je dat er dan ook vergelijkingen met Poetin, Hitler en andere fascisten gemaakt zouden worden?
[..]
Net alsof onderdrukking enkel zit in de wetgeving van een land. Denk je dat iemand die overduidelijk transgender is qua uiterlijk net zo makkelijk wordt aangenomen bij een bedrijf bijvoorbeeld? De helft tot driekwart van de transgenders zegt niet zichzelf te kunnen zijn als ze bijvoorbeeld op straat lopen of uitgaan.quote:Maar zijn ze wel onderdrukt? Kan je mij vertellen wat een transgender in Nederland niet mag, wat een hetero wel mag? Heb je een voorbeeld van rechten die een transgender niet heeft, die een hetero persoon wel heeft?
Dan heb je het dus over acceptatie en niet over onderdrukking.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel
[..]
Net alsof onderdrukking enkel zit in de wetgeving van een land. Denk je dat iemand die overduidelijk transgender is qua uiterlijk net zo makkelijk wordt aangenomen bij een bedrijf bijvoorbeeld? De helft tot driekwart van de transgenders zegt niet zichzelf te kunnen zijn als ze bijvoorbeeld op straat lopen of uitgaan.
Dat een deel van de ouders niet wil dat hun kind les wordt gegeven door iemand die transgender is? Dat er anonieme commentaren op social media komen ze staan in de trant van "Destroy pedo freaks" ?
Mensen die transgender zijn en niet transgender zijn staan nog niet op dezelfde hoogte in Nederland.
Het gaat verder dan acceptatie "het akkoord gaan met bestaan", er heerst onder een gedeelte van de transgenders een gevoel van onveiligheid die wordt veroorzaakt door een bepaalde groep. Omdat die groep vind dat ze niet dezelfde rechten zouden mogen hebben als anderen (je mag mijn kind geen les geven) of zelfs agressief worden tegenover transgenders.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan heb je het dus over acceptatie en niet over onderdrukking.
Nou ja we zijn nu van “transgenders worden onderdrukt” naar “transgenders ervaren een gevoel van onveiligheid” gegaan, we blijven de doelpalen zo wel een beetje verzetten met deze discussie. Laten we er maar over op houden, dit heeft niet meer zoveel te doen met SHO.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Het gaat verder dan acceptatie "het akkoord gaan met bestaan", er heerst onder een gedeelte van de transgenders een gevoel van onveiligheid die wordt veroorzaakt door een bepaalde groep. Omdat die groep vind dat ze niet dezelfde rechten zouden mogen hebben als anderen (je mag mijn kind geen les geven) of zelfs agressief worden tegenover transgenders.
Nou ja, het raakt natuurlijk wel zeer zeker aan de ontstane ophef rondom het berichtje van een zangeres die ook maar wat doet om relevant te blijven.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja we zijn nu van “transgenders worden onderdrukt” naar “transgenders ervaren een gevoel van onveiligheid” gegaan, we blijven de doelpalen zo wel een beetje verzetten met deze discussie. Laten we er maar over op houden, dit heeft niet meer zoveel te doen met SHO.
Datzelfde geldt ook voor mensen die wel slank zijn en die dat niet zijn (niet alleen een maatschappelijk geaccepteerde, maar ook toegejuigde vorm van discriminatie), of voor mensen met een achternaam die niet nederlands klinkt, of vrouwen (ja, nog steeds).quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel
[..]
Net alsof onderdrukking enkel zit in de wetgeving van een land. Denk je dat iemand die overduidelijk transgender is qua uiterlijk net zo makkelijk wordt aangenomen bij een bedrijf bijvoorbeeld? De helft tot driekwart van de transgenders zegt niet zichzelf te kunnen zijn als ze bijvoorbeeld op straat lopen of uitgaan.
Dat een deel van de ouders niet wil dat hun kind les wordt gegeven door iemand die transgender is? Dat er anonieme commentaren op social media komen ze staan in de trant van "Destroy pedo freaks" ?
Mensen die transgender zijn en niet transgender zijn staan nog niet op dezelfde hoogte in Nederland.
quote:Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef Hexagon het volgende:
Intussen weer gedraaid na een nieuwe mediastunt
https://www.nu.nl/achterk(...)met-trans-vrouw.html
Nouja het is wat de media ervan maakt dat ze transgenders zou haten, dat heb ik nergens uit haar tekst kunnen halen.quote:
Nee ze blaast enkel op een paar bekende hondenfluitjes.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:53 schreef sherezade het volgende:
[..]
Nouja het is wat de media ervan maakt dat ze transgenders zou haten, dat heb ik nergens uit haar tekst kunnen halen.
Ongesteld, moodswings, logica is ver te zoeken.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:27 schreef Raw85 het volgende:
Vooraf heel gaaf “bEn iK nU gEcAnCeLd??” roepen om vervolgens voordat je ook maar een heel klein beetje gecanceld bent door het stof te gaan en je imago met zo’n gesprekje weer op proberen te vijzelen_!
Nee Anouk heeft in principe gewoon gelijk, maar iedereen mag zich voelen hoe hij/zij wilt zijn.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ze blaast enkel op een paar bekende hondenfluitjes.
Als ze niet wil worden neergezet als transgender-hater moet ze misschien niet in de wilde weg op dergelijke hondenfluitjes gaan blazen.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:58 schreef sherezade het volgende:
[..]
Nee Anouk heeft in principe gewoon gelijk, maar iedereen mag zich voelen hoe hij/zij wilt zijn.
Maar als een man ervoor kiest om borsten te nemen blijft het gewoon een man met jetsers.
Het zal mij echt letterlijk en figuurlijk gezegd een worst wezen wat mensen doen met hun lichaam.
Maar dat hij zich dan een vrouw voelt mag hij allemaal zelf weten maar het blijft van origine gewoon een man.
Maar schijnbaar als je het zo uitspreekt dan wordt je neergezet als "transgender hater".
Echt belachelijk.
Man man man.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten mensen zich eens niet gelijk zo offended voelen als er iets gepost wordt wat ze niet aanstaat. Mijn god zeg, een smakeloze post van een gevallen artiest en we doen net alsof ze voor een tribunaal moet komen.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ze niet wil worden neergezet als transgender-hater moet ze misschien niet in de wilde weg op dergelijke hondenfluitjes gaan blazen.
Of de haatroepers houden zich een beetje in.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ze niet wil worden neergezet als transgender-hater moet ze misschien niet in de wilde weg op dergelijke hondenfluitjes gaan blazen.
De actie met de bebloede wc-pot of het gesprek daarna?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of de haatroepers houden zich een beetje in.
Anouk is er geen persoon om haar imago op te willen toetsen, dus we kunnen er gerust vanuit gaan dat ze dit deelt om te laten zien dat kritiek niet per definitie haat inhoudt. Prima actie. Laten we vooral de mensen achter de ideeën blijven zien.
Wat is hier "kritiek" aan? Het is niet alsof ze reageert op een of ander opinieartikel waar ze het mee oneens is en dat doet op een onderbouwde manier.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Anouk is er geen persoon om haar imago op te willen toetsen, dus we kunnen er gerust vanuit gaan dat ze dit deelt om te laten zien dat kritiek niet per definitie haat inhoudt. Prima actie. Laten we vooral de mensen achter de ideeën blijven zien.
De combinatie. Ze biedt geen excuses aan voor haar vorige bericht, maar voelt klaarblijkelijk wel de noodzaak om dit te delen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De actie met de bebloede wc-pot of het gesprek daarna?
Zal wel een zwarte transgender met een grote lul zijn geweest, dan is Anouk zo om.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:27 schreef Hexagon het volgende:
Je bent het wel erg aan het goedpraten Claudia. De foto was smerig en bizar, en de tekst erbij ook verre van aardig, eerder provocerend. Het slaat nergens op als iemand zoiets ineens op insta plaatst vanuit het niets.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De combinatie. Ze biedt geen excuses aan voor haar vorige bericht, maar voelt klaarblijkelijk wel de noodzaak om dit te delen.
En ik vind het ook prima als mensen de foto als aanleiding zien om een discussie aan te gaan, maar er wordt meteen alles uit de kast gehaald om van Anouk een onmens te maken. Dat is niet alleen belachelijk, maar je creëert er ook een naar, opgefokt sfeertje mee waardoor de hakken in het zand gaan en mensen elkaars standpunt niet proberen te begrijpen. Gelukkig doet Anouk daar zelf niet aan mee en dat kan ik waarderen.
Tja, misschien komt dat dan doordat ik het Anouk eens ben.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent het wel erg aan het goedpraten Claudia. De foto was smerig en bizar, en de tekst erbij ook verre van aardig, eerder provocerend. Het slaat nergens op als iemand zoiets ineens op insta plaatst vanuit het niets.
Verder blokkeerde Anouk daarna heel wat users en BN-ers op insta die haar daarna aanspraken op haar actie.
Een paar dagen later, nadat de ongesteldheid en moodswings bij Anouk minder waren kwam ze waarschijnlijk toch tot inkeer.
Seksistische opmerking? Anouk etaleert zelf haar menstruatie.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, misschien komt dat dan doordat ik het Anouk eens ben.
Op je lage, seksistische opmerking ga ik maar niet in.
Nee het is gewoon vrijheid van meningsuiting, als zij dat vind moet ze dat toch zelf weten, buiten gezien het feit dat de foto ranzig is.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom moet je het ook vertellen? Je bent toch niemand een verklaring schuldig?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben goed bevriend met iemand die een transitie heeft ondergaan. En bovenstaande is precies de reden dat hij dat maar weinig mensen verteld. En een aandachttrekker is het ook niet.
Hij houdt het liever privé.
Die hele transgender gemeenschap legt ook alles onder één vergrootglas.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En wat degenen te melden hebben die melden dan ze dan bezig is met het verspreiden van transgenderhaat, dat is ook vrijheid van meningsuiting. Dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:53 schreef sherezade het volgende:
[..]
Nee het is gewoon vrijheid van meningsuiting, als zij dat vind moet ze dat toch zelf weten, buiten gezien het feit dat de foto ranzig is.
Mensen als Ricky Gervais en J.K. Rowling krijgen ook veel drek over zich uitgestort. Ik zal wel naïef zijn, maar ik vind dat je jezelf niet moet bedienen van haat als je een ander verwijt haat te verspreiden. Ik vind het hypocriet en niet bepaald constructief. Zoals ik al zei: de hakken gaan in het zand, tegenstellingen worden uitvergroot en het resultaat is een grote poel haat en wederzijds onbegrip.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:01 schreef sherezade het volgende:
[..]
Die hele transgender gemeenschap legt ook alles onder één vergrootglas.
Als iemand een mening heeft die niet in hun straatje ligt voelen ze zich meteen aangevallen en gediscrimineerd ten top.
Ik zit ook niet te wachten op die onsmakelijke foto van Anouk maar er is niets uit die post wat wijst op transgender haat of racisme.
Ze uit gewoon haar mening vanuit haar standpunt en dat moet ook gewoon kunnen, men hoeft het er niet mee eens te zijn en transgenders moeten ook maar eens accepteren dat andere mensen er anders in staan.
Ja, Anouk ook niet met de foto van de bebloede wc pot hè.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:56 schreef sherezade het volgende:
[..]
Maar waarom moet je het ook vertellen? Je bent toch niemand een verklaring schuldig?
Nee dat is mensen beschuldigen, dat is iets heel anders.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat degenen te melden hebben die melden dan ze dan bezig is met het verspreiden van transgenderhaat, dat is ook vrijheid van meningsuiting. Dus wat is je punt?
?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:56 schreef sherezade het volgende:
[..]
Maar waarom moet je het ook vertellen? Je bent toch niemand een verklaring schuldig?
Niemand komt haar dan ook arresteren. Maar haar een transgenderhater noemen is ook gewoon vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:53 schreef sherezade het volgende:
[..]
Nee het is gewoon vrijheid van meningsuiting, als zij dat vind moet ze dat toch zelf weten, buiten gezien het feit dat de foto ranzig is.
Tijdens een transitie wel, maar als je later mensen leert kennen, waarom zou je het iedereen vertellen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:47 schreef grrrrg het volgende:
[..]
?
Het valt toch wel op als iemand 'plotseling' van geslacht is veranderd?
Oh zo. Nee, dat klopt. Tenzij het natuurlijk een romantische relatie is.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tijdens een transitie wel, maar als je later mensen leert kennen, waarom zou je het iedereen vertellen?
Sterker nog: transgenderhaat verspreiden valt niet onder de vrijheid van meningsuiting en haat verspreiden ten aanzien van een individu ook niet als het om smaad of laster gaat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Niemand komt haar dan ook arresteren. Maar haar een transgenderhater noemen is ook gewoon vrijheid van meningsuiting.
Iemand aanvallen in het diepste van hun zijn valt bij de meeste mensen niet goed. Alleen bij bijvoorbeeld transgenders zie je dat sommige mensen, die het ook raar vinden, dat graag maken tot ook maar een mening. In dit geval eentje die niet in het straatje past van de transgendergemeenschap. Vind je het heel gek?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:01 schreef sherezade het volgende:
[..]
Die hele transgender gemeenschap legt ook alles onder één vergrootglas.
Als iemand een mening heeft die niet in hun straatje ligt voelen ze zich meteen aangevallen en gediscrimineerd ten top.
Ik zit ook niet te wachten op die onsmakelijke foto van Anouk maar er is niets uit die post wat wijst op transgender haat of racisme.
Ze uit gewoon haar mening vanuit haar standpunt en dat moet ook gewoon kunnen, men hoeft het er niet mee eens te zijn en transgenders moeten ook maar eens accepteren dat andere mensen er anders in staan.
Mohammed Bouyeri reageerde ook nogal intens op Theo van Gogh, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:00 schreef PiyeReloaded het volgende:
(...)
Natuurlijk mag iedereen een mening hebben, maar als je mening een aanval op iemands anders bestaan is, dan roept dat extra gevoelens op. Ik snap niet zo goed waar het vandaan komt dat mensen dan compleet verbaasd doen alsof je zo een slachtoffer bent omdat mensen nogal intens laten merken dat ze het niet met je eens zijn.
Stel nou dat mijn mening is dat linkshandige mensen een geestelijke stoornis hebben en ik ga uit het niets roepen dat linkshandige scharen je misschien helpen om het leven door te komen, maar je niet minder debiel bent. Als een linkshandig persoon dan zegt dat ik zelf debiel ben en een ander rechtshandig persoon tegen mij zegt 'dat kan je echt niet zeggen, doe ff normaal'. Denk je dan ook 'die mensen kunnen echt niet omgaan met meningen die niet in hun straatje passen'. Vind je dan ook dat ik zomaar gecanceld wordt, of zie je dan wel dat ik iets onaardigs roep en mensen daar tegenin gaan.
Ik vind de kop zeer rechtvaardig. Als jij uit het niets de noodzaak voelt om transgenders te laten weten dat ze vooral niet zijn wat ze willen zijn, maar enkel verminkt zijn, dan is de conclusie dat je die mensen haat niet vergezocht.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mohammed Bouyeri reageerde ook nogal intens op Theo van Gogh, vind je ook niet?
Het punt is nu juist dat een provocatie niet elke reactie rechtvaardigt. En niet elke wettige reactie is in morele zin gerechtvaardigd. De kop "Anouk haat transgenders" vind ik bijvoorbeeld te ver gaan. Nu.nl zet heel slim 'transfoob' tussen haakjes in de kop Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed.
Nee ze zijn van mening dat dit soort rants bijdragen aan een onveilig leefklimaat voor transgenders en verder ook dat ze op hondenfluitjes blaast die doorgaans vanuit een hoek komen waar men transgenders haat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:42 schreef sherezade het volgende:
[..]
Nee dat is mensen beschuldigen, dat is iets heel anders.
Ja dan wel maar ik doelde eigenlijk op minderjarigen/ jong volwassenen die als transgender door het leven gaan... Ik bedoel je hoeft het toch niet aan de grote klok te hangen als mensen er niet persee om vragen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:47 schreef grrrrg het volgende:
[..]
?
Het valt toch wel op als iemand 'plotseling' van geslacht is veranderd?
Precies💯quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog: transgenderhaat verspreiden valt niet onder de vrijheid van meningsuiting en haat verspreiden ten aanzien van een individu ook niet als het om smaad of laster gaat.
Nee dat is geen mening, dat is een aanname oftewel beschuldigingquote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Niemand komt haar dan ook arresteren. Maar haar een transgenderhater noemen is ook gewoon vrijheid van meningsuiting.
Nee, maar als je er wel de behoefte aan hebt moet dat ook kunnen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:44 schreef sherezade het volgende:
[..]
Ja dan wel maar ik doelde eigenlijk op minderjarigen/ jong volwassenen die als transgender door het leven gaan... Ik bedoel je hoeft het toch niet aan de grote klok te hangen als mensen er niet persee om vragen.
Is dat zo, of speel je een taalspelletje, omdat dat je punt logischer laat lijken? Is 'Je bent geen vrouw, omdat je je pik hebt afgehakt en niet menstrueert' echt meer een mening dan 'je bent een transgenderhater, omdat je de behoefte voelt om transgenders te vertellen dat ze vooral niet moeten denken dat ze vrouwen zijn'?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:45 schreef sherezade het volgende:
[..]
Nee dat is geen mening, dat is een aanname oftewel beschuldiging
Het is vooral een feit. Of denk je dat ze over 100 jaar bij het opgraven van de botten van een transgender kunnen zien “oh dat is een man maar eigenlijk voelde zij zich een vrouw”? Tuurlijk niet. Biologisch en fysiologisch zijn transgenders gewoon man respectievelijk vrouw vanaf hun geboorte.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:35 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Is dat zo, of speel je een taalspelletje, omdat dat je punt logischer laat lijken? Is 'Je bent geen vrouw, omdat je je pik hebt afgehakt en niet menstrueert' echt meer een mening dan 'je bent een transgenderhater, omdat je de behoefte voelt om transgenders te vertellen dat ze vooral niet moeten denken dat ze vrouwen zijn'?
Nee dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is vooral een feit. Of denk je dat ze over 100 jaar bij het opgraven van de botten van een transgender kunnen zien “oh dat is een man maar eigenlijk voelde zij zich een vrouw”? Tuurlijk niet. Biologisch en fysiologisch zijn transgenders gewoon man respectievelijk vrouw vanaf hun geboorte.
Iedereen mag elkaar stom vinden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet.
Maar het ging nu even over de vrijheid van meningsuiting. Ook wel bekend als vrijheid van expressie. Die blijkbaar wel aan Anouk gegund wordt, maar niet aan mensen die haar stom vinden. 'Want dat zijn geen meningen.'
Ik snap nooit zo goed waarom baarmoedereigenaars zich zo aangevallen voelen door als man geboren personen die zich altijd meer vrouw gevoeld hebben. Ik ga me er niet minder vrouw door voelen en vind het prima. Waarom moeten we per se mensen ontzeggen dat ze goed in hun vel zitten?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, misschien komt dat dan doordat ik het Anouk eens ben.
Op je lage, seksistische opmerking ga ik maar niet in.
Ik vind dit soort stropopredeneringen niet bepaald constructief. Ik ben zelf een vrijheidminnend en tolerant persoon én ik ben het eens met J.K. Rowling. Dat kan naast elkaar bestaan, al is dat voor veel (vooral progressieve) mensen moeilijk om zich voor te stellen. Als je er niet de juiste ideeën op nahoudt, ben je een fascist, een TERF of bedenk maar een andere term waarmee je tot minderwaardig mens wordt gemaakt. Dáár zakt dan weer mijn broek vanaf. Hoe kunnen mensen zo rijkelijk haat zaaien in de naam van het bestrijden van haat?quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom baarmoedereigenaars zich zo aangevallen voelen door als man geboren personen die zich altijd meer vrouw gevoeld hebben. Ik ga me er niet minder vrouw door voelen en vind het prima. Waarom moeten we per se mensen ontzeggen dat ze goed in hun vel zitten?
Daarbuiten hebben we nog hermafrodieten (zoals Raven van Dorst bijv.) die ook niet menstrueren. Tellen die dan ook niet mee?
Rus, Mof, Allochtoon, Gypsy, Nazi, Wappie, feyenoord fan. We hebben er nogal watquote:Op woensdag 21 februari 2024 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
bedenk maar een andere term waarmee je tot minderwaardig mens wordt gemaakt.
Helemaal eens met dit!quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dit soort stropopredeneringen niet bepaald constructief. Ik ben zelf een vrijheidminnend en tolerant persoon én ik ben het eens met J.K. Rowling. Dat kan naast elkaar bestaan, al is dat voor veel (vooral progressieve) mensen moeilijk om zich voor te stellen. Als je er niet de juiste ideeën op nahoudt, ben je een fascist, een TERF of bedenk maar een andere term waarmee je tot minderwaardig mens wordt gemaakt. Dáár zakt dan weer mijn broek vanaf. Hoe kunnen mensen zo rijkelijk haat zaaien in de naam van het bestrijden van haat?
En dan dat willen 'zuiveren' van de taal door termen als 'baarmoedereigenaars' te gebruiken - ik weet niet of ik erom moet lachen of huilen.
quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Rus, Mof, Allochtoon, Gypsy, Nazi, Wappie, feyenoord fan. We hebben er nogal wat
Aandachtquote:Op woensdag 21 februari 2024 14:45 schreef -Spring het volgende:
Ik begrijp nog steeds de intentie van Anouk niet. Waarom zou je vanuit het niets bewust een statement de wereld inslingeren waarvan je weet dat het mensen gaat kwetsen?
Ze mág het natuurlijk, ze heeft er alle recht toe, maar waarom?
Omdat rare ideeën best tegengesproken mogen worden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:45 schreef -Spring het volgende:
Ik begrijp nog steeds de intentie van Anouk niet. Waarom zou je vanuit het niets bewust een statement de wereld inslingeren waarvan je weet dat het mensen gaat kwetsen?
Ze mág het natuurlijk, ze heeft er alle recht toe, maar waarom?
Waarom ordinair?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:12 schreef DrDentz het volgende:
Gewoon een hele nare ordinaire vrouw die toevallig goed kan zingen
The fuck gaat dit nou over?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:58 schreef sly-nl het volgende:
Na de transgender-opmerkingen kan het impulsieve konijn het getwitter op Instagram niet laten. Is er nu sprake van disscriminatie of niet?!
Ik zeg: haar kinderen moeten het kinderslot op mams haar i-pad aanzetten!! Of misschien ook niet..![]()
[ afbeelding ]
Amongst n*****rs![]()
Anouk gebruikt het n-woord in een reactie op Ronnie Flex, rapper Sor wil niet meer in haar voorprogramma
Ook zangeres Anouk bemoeit zich inmiddels met de ruzie tussen Ronnie Flex en zijn voormalige platenlabel. Ze reageerde op een ‘disstrack’ van de rapper door hem in een Instagrampost racistisch te beledigen. Anouk heeft na veel negatieve reacties de racistische termen verwijderd, maar rapper Sor zegt niet meer in haar voorprogramma te willen staan.
https://www.volkskrant.nl(...)rprogramma~b872ee54/
Beetje kinderachtige figuren met dat gediss overigens:{w
Toch vind ik dat Anouk, na al die zwarte piemels aan boord (en ook kinderen v sommige zwarte broedersz), wel meer rechten heeft om "nigger" te gebruiken in, zij het, deze kinderlijke context!@!@
A n*****bitch has more rights!@
[ afbeelding ]
The fuck gaat dit nou over?quote:
Staat er toch!@quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik snap er niks van. Wat heeft ze nu precies weer gepost op Instagram?
Staat letterlijk in de tekstquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik snap er niks van. Wat heeft ze nu precies weer gepost op Instagram?
Ik ben blij met de tip dat ik de post kan lezen of op de link kan klikken als dat niet lukt. Voel me ook erg opgelucht en vrij omdat sly-nl tegen mij met mijn magere mbo (wat niet eens klopt) heeft gezegd dat ik niets hoef.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:59 schreef sly-nl het volgende:
[..]
The fuck gaat dit nou over?![]()
![]()
Je kunt het in de post lezen als je wilt!@ En als dat niet lukt op de link klikken!@
Maar je hoeft niets, ouwe mbo'er
You are so welcomequote:Op dinsdag 30 april 2024 21:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben blij met de tip dat ik de post kan lezen of op de link kan klikken als dat niet lukt. Voel me ook erg opgelucht en vrij omdat sly-nl tegen mij met mijn magere *mbo (wat niet eens klopt) heeft gezegd dat ik niets hoef.
Dat weet ik. Is niet meer up to date.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:12 schreef sly-nl het volgende:
[..]
You are so welcome![]()
Staat in je eiguh profiel
Kon ik rekening houden met de woordkeuze in m'n antwoord en je wellicht beter begrijpen!quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Is niet meer up to date.
Wel cool van je dat je mijn profiel hebt gecheckt.
Anouk is toch gewoon ordinair? Moet dat echt uitgelegd worden? Zij is in alles ordinair.quote:
N-woord.quote:Op woensdag 1 mei 2024 02:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ordinair wijf inderdaad. Anti zwarte piet want discriminatie, slavernijverleden, etc. maar wel als blank persoon het n-woord gebruiken. Hoe hypocriet kun je zijn.
FTFY.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:33 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Anouk is toch gewoon ordinair? Moet dat echt uitgelegd worden? Zij is in alles ordinair.
Vind het wel een hele leuke vrouw, maar vrouwen als Anouk zijn vooral leuk op afstand. Ze is bijzonder ongemanierd. Gescheiden, zes kinderen bij drie vier kerels, grof in de mond, ruzie zoeken op het internet, maandverband fotograferen, het is allemaal niet best.
Lekker woke.quote:Op woensdag 1 mei 2024 02:53 schreef Smart_ass het volgende:
Ik voel niet zo de behoefte om haar te citeren eerlijk gezegd.
Sorquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:58 schreef sly-nl het volgende:
Na de transgender-opmerkingen kan het impulsieve konijn het getwitter op Instagram niet laten. Is er nu sprake van disscriminatie of niet?!
Ik zeg: haar kinderen moeten het kinderslot op mams haar i-pad aanzetten!! Of misschien ook niet..![]()
[ afbeelding ]
Amongst n*****rs![]()
Anouk gebruikt het n-woord in een reactie op Ronnie Flex, rapper Sor wil niet meer in haar voorprogramma
Ook zangeres Anouk bemoeit zich inmiddels met de ruzie tussen Ronnie Flex en zijn voormalige platenlabel. Ze reageerde op een ‘disstrack’ van de rapper door hem in een Instagrampost racistisch te beledigen. Anouk heeft na veel negatieve reacties de racistische termen verwijderd, maar rapper Sor zegt niet meer in haar voorprogramma te willen staan.
https://www.volkskrant.nl(...)rprogramma~b872ee54/
Beetje kinderachtige figuren met dat gediss overigens:{w
Toch vind ik dat Anouk, na al die zwarte piemels aan boord (en ook kinderen v sommige zwarte broedersz), wel meer rechten heeft om "nigger" te gebruiken in, zij het, deze kinderlijke context!@!@
A n*****bitch has more rights!@
[ afbeelding ]
Dat gezeik ook steeds, ik hoor niets anders dan in muziek/tv Nigga hier en Nigga daar door eigen mensen zelf.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:12 schreef Seven. het volgende:
Zij meent -in ieder geval zelf- dat ze bij de zwarten hoort en daarom kan zij nigger zeggen zonder iemand te beledigen, zoals African Americans elkaar om de klipklap nigger noemen.
Bijzonder onhandig, waarschijnlijk niet racistisch bedoeld maar ik kan me voorstellen dat er zwarte mensen zijn die hier aanstoot van nemen.
Het is natuurlijk wel een geuzennaam geworden. Zwarte mensen hebben de grootst mogelijke belediging eigen gemaakt. En dat stukje eigen is cruciaal. Alleen mensen in de eigen groep kunnen het gebruiken zonder te beledigen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 01:03 schreef sherezade het volgende:
[..]
Dat gezeik ook steeds, ik hoor niets anders dan in muziek/tv Nigga hier en Nigga daar door eigen mensen zelf.
Maar als het dan wordt uitgesproken door een ander persoon met een andere etnische achtergrond dan mag het opeens niet en is het racisme..
Dan moet men het woord in zijn geheel verbieden en niet in nummers verwerken en ermee rond strooien wanneer het hun uitkomt.
Wat loop je nou te blaten met je 'opeens'. De oorsprong van het woord is altijd bekend geweest. Dat een deel van de zwarte gemeenschap ervoor kiest het om te buigen als een soort erenaam wil niet zeggen dat het geen racistische en kwetsende lading meer heeft wanneer iemand van een andere etniciteit het gebruikt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 01:03 schreef sherezade het volgende:
[..]
Dat gezeik ook steeds, ik hoor niets anders dan in muziek/tv Nigga hier en Nigga daar door eigen mensen zelf.
Maar als het dan wordt uitgesproken door een ander persoon met een andere etnische achtergrond dan mag het opeens niet en is het racisme..
Dan moet men het woord in zijn geheel verbieden en niet in nummers verwerken en ermee rond strooien wanneer het hun uitkomt.
WTF?!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:45 schreef Syrena het volgende:
[..]
Dag twee ziet er bij mij ook zo uit hoor![]()
De menopauze zal wel een shock voor d'r wezenniks slagerij in de pot meer
Ja, vrijwel iedereen die ongesteld is (geweest), kan dat onderschrijven. Zoek ook eens op sliertjes en bonkjes hier op fokquote:
quote:Op donderdag 2 mei 2024 07:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, vrijwel iedereen die ongesteld is (geweest), kan dat onderschrijven. Zoek ook eens op sliertjes en bonkjes hier op fok.
Ach schei toch uit, niks blaten en ja het is gezeik. Dus men mag het wel gebruiken in nummers om er flink geld mee te verdienen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 06:16 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
Wat loop je nou te blaten met je 'opeens'. De oorsprong van het woord is altijd bekend geweest. Dat een deel van de zwarte gemeenschap ervoor kiest het om te buigen als een soort erenaam wil niet zeggen dat het geen racistische en kwetsende lading meer heeft wanneer iemand van een andere etniciteit het gebruikt.
Vind je het ook gezeik en noem je homoseksuelen 'flikkers' omdat een aantal van hen het (bij de incrowd) gebruikt?
Ze is een grote loser. Haar eigen carriere in Amerika verpest door een grote bek. Ze gaat scheldend en vloekend door het leven. Niet één bandlid houdt het bij haar uit. Verder is het helemaal geen geweldige zangeres met haar vreemde tongval en uithalen om niks. Ze is het type vrouw dat ik vermijd. Ik ben bang voor nagels die uithalen als je het goed hebt bedoeld.quote:Op donderdag 2 mei 2024 07:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Anouk komt er wel mee weg.
Want ze kan muziek maken en wordt gezien als badass rocker.
Maar beter dat iemand haar Twitter opzegt wel
Het overgrote deel van de zwarte mensen die het gebruikt, verdienen er geen cent mee. Dat er een paar artiesten zijn die het in hun vocabulaire hebben en het ook in hun muziek gebruiken maakt het niet automatisch een verdienmodel. En verandert niet de racistische betekenis.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:22 schreef sherezade het volgende:
[..]
Ach schei toch uit, niks blaten en ja het is gezeik. Dus men mag het wel gebruiken in nummers om er flink geld mee te verdienen.
Maar meezingen als bijvoorbeeld "een blank persoon" mag dat dan weer niet want dan is het racisme.
En ondertussen worden de termen heen en weer geslingerd in de media dan is het geen racisme.
Ook geen enkele man.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet één bandlid houdt het bij haar uit.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ook geen enkele man.
Getuige de 6 kinderen van 16 mannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |