Geweldige gelegenheid om te laten zien dat je deugt en inclusief bent dus.quote:Veel bekende Nederlanders reageren boos op het bericht, omdat het haatdragend naar transvrouwen zou zijn.
Dit heeft te maken met mensen in hun waarde laten en heeft niks met woke zijn te maken. Zou iedereen eens moeten doen, geen fuck geven om wat andere mensen doen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:27 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Geweldige gelegenheid om te laten zien dat je deugt en inclusief bent dus.
Hoe krijgt ze het voor elkaar dat bekant de hele wc vol met bloed zit?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:37 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk wel dat als ik mijn pipi eraf hak dat ik ook wel zo'n papiertje met bloed kan vullen hoor pohh
Dag twee ziet er bij mij ook zo uit hoorquote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe krijgt ze het voor elkaar dat bekant de hele wc vol met bloed zit?
Volgens mij is JK Rowling nooit zo ver gegaan en die is overal vanaf gehaald. Dit is einde carrière voor Anouk denk ik in hoeverre daar nog sprake van was.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:44 schreef Mariposas het volgende:
Het is een belachelijke foto en een belachelijke opmerking, maar maakt die opmerking je meteen transfoob of transgender-hatend?
Lol een man die een vrouw gaat vertellen wat een vrouw isquote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:55 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Kelly, zelf transgender, hekelt de woorden van Anouk. 'Ja mijn piepie werd afgesneden. Maar mijn ziel werd bevrijd. Ik menstrueer niet. Maar oh wat had ik dat graag gewild. Wat had ik graag de keuze gehad een kind te dragen en te baren. Maar die keuze had ik niet', schrijft de realityster.
'Menstrueren maakt je geen vrouw. Borsten maken je geen vrouw', vervolgt Kelly haar verhaal. 'Een kind mogen dragen maakt je geen vrouw. Ik was al een vrouw lang voordat iedereen een mening over me had. Ik werd als vrouw geboren. Ik heb er alleen harder voor moeten vechten dan de meesten.'
🫣🫢
Jezus, wat is dat een gecremeerde kroket geworden.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:55 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Kelly, zelf transgender, hekelt de woorden van Anouk. 'Ja mijn piepie werd afgesneden. Maar mijn ziel werd bevrijd. Ik menstrueer niet. Maar oh wat had ik dat graag gewild. Wat had ik graag de keuze gehad een kind te dragen en te baren. Maar die keuze had ik niet', schrijft de realityster.
'Menstrueren maakt je geen vrouw. Borsten maken je geen vrouw', vervolgt Kelly haar verhaal. 'Een kind mogen dragen maakt je geen vrouw. Ik was al een vrouw lang voordat iedereen een mening over me had. Ik werd als vrouw geboren. Ik heb er alleen harder voor moeten vechten dan de meesten.'
🫣🫢
Ze was altijd al kut.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel grappig want Anouk lag wel lekker in de gay scene
Nu is ze ineens kut wss want ze heeft een mening
Nee niet echt.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:59 schreef Document1 het volgende:
[..]
Daar valt nog wel over te twisten eerlijk gezegd.
Anouk is het probleem niet dus verban jezelf.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Kan Anouk niet gewoon verbannen worden uit Nederland?
Volgens mij heeft Anouk niet echt behoefte meer aan een carrière dus dat lijkt me niet zo problematisch voor haar.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Volgens mij is JK Rowling nooit zo ver gegaan en die is overal vanaf gehaald. Dit is einde carrière voor Anouk denk ik in hoeverre daar nog sprake van was.
Aandachtshoer die te lang geen aandacht gehad heeft, kennelijk.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:06 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Anouk heeft vrijdag een Instagram-foto van haar menstruatiebloed geplaatst. Daarbij schreef ze "Je pipi eraf hakken, maakt je geen vrouw. Maar dit wel". Veel bekende Nederlanders reageren boos op het bericht, omdat het haatdragend naar transvrouwen zou zijn.
"Word ik nu gecanceld?", vroeg Anouk op het einde van het bericht, waarin ze lijkt te stellen dat mensen die niet menstrueren geen vrouw kunnen zijn.
Influencer Nikkie de Jager heeft het bericht van Anouk op haar eigen Instagram-pagina geplaatst. Daar heeft ze bijna twintig miljoen volgers. "Dat een van de nuchterste en meest gerespecteerde muzikanten van Nederland een schaamteloze transfoob blijkt te zijn, stond NIET op mijn bingokaart voor 2024", schrijft ze. "We zijn een minderheid die simpelweg acceptatie wil, laat ons verdomme met rust."
[ afbeelding ]
Anouk zorgt voor ophef door 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed https://www.nu.nl/achterk(...)enstruatiebloed.html
Het is wel een beetje goor maar ergens heeft ze wel een punt
waarom moet ik iemand steunen?quote:
Quantum mensen?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:00 schreef Document1 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van mensen met beide geslachtskenmerken?
Je bent anders wel boos voor iemand die geen neuk geeftquote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:57 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
waarom moet ik iemand steunen?
Fittie? Naar de Quick-Fit, voor het aanmeten van een paar nieuwe spatlappen![]()
Sterke vrouwen, emancipatie dit dat
Mooi! ZOEK HET DAN LEKKER ZELF UIT
#TeamGeeftGeenNeuk
Wel transfoob vind ik, stellen dat alleen ongesteld zijn telt als criterium om het predikaat vrouw te mogen voeren. En ze sluit eigenlijk alle vrouwen uit die niet ongesteld worden, niet alleen transgender vrouwen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:44 schreef Mariposas het volgende:
Het is een belachelijke foto en een belachelijke opmerking, maar maakt die opmerking je meteen transfoob of transgender-hatend?
Heleen van royen met dr bebloede tampon was haar al jaren voor.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:44 schreef Mariposas het volgende:
Daar kickt ze juist op denk ikquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:43 schreef Pendule het volgende:
Biologischgezien worden transgenders ookn ooit echte wijven. Alleen die anouk moet ook eens fysiek gecorrigeerd gaan worden door eenman.
Gewoon vlakkehand en luisterne naar de man goeverdomme
Verdermoet iedereen natuurlijkzelf weten hoe zij door het leven gaan. Ik zou mij als ik transgender was niet zo storen watanderen van ervan vinden.
Op mij kwam zij over alseen linkse feministische ratquote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar kickt ze juist op denk ik
Altijd leuk als mannen gaan vertellen dat ze graag willen menstrueren. Je mag mijn cyclus inclusief endometriose en pijn wel hebben hoor.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:55 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
🫣🫢
Eens met dat laatste, maar ik kan me voorstellen dat deze reactie van Anouk erg kwetsend kan zijn.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:43 schreef Pendule het volgende:
Biologischgezien worden transgenders ookn ooit echte wijven. Alleen die anouk moet ook eens fysiek gecorrigeerd gaan worden door eenman.
Gewoon vlakkehand en luisterne naar de man goeverdomme
Verdermoet iedereen natuurlijkzelf weten hoe zij door het leven gaan. Ik zou mij als ik transgender was niet zo storen watanderen van ervan vinden.
Als je ervoor kiest om je gekwetst te voelen door iedereen met een mening gaat je leven heel erg kut worden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 06:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens met dat laatste, maar ik kan me voorstellen dat deze reactie van Anouk erg kwetsend kan zijn.
Dit is gewoon zo onnodig en ik vraag me af welke hersenkronkel zich hiertoe bewogen heeft.
Daar kies je niet voor, zoiets voel je.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 06:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je ervoor kiest om je gekwetst te voelen door iedereen met een mening gaat je leven heel erg kut worden.
Nee, daar kies je wel voor. “Sticks and stones will break my bones but words will not harm me”. Mensen die zich geschoffeerd laten voelen door wat een ander over hen denken staan een stuk minder prettig in het leven.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar kies je niet voor, zoiets voel je.
Dat lijkt mij toch wel heel zwaar, als de woorden van een ander je zo kunnen raken.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien wilde zij aandacht?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 06:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens met dat laatste, maar ik kan me voorstellen dat deze reactie van Anouk erg kwetsend kan zijn.
Dit is gewoon zo onnodig en ik vraag me af welke hersenkronkel zich hiertoe bewogen heeft om dit te doen.
Ik snap je punt, maar ik vind dit wat anders. Mijn mening over jou is subjectief, maar ook de reden waarom ik wat van jou vind. En daar zie ik het verschil. De menstruatie is niet iets subjectiefs, het is een 'feature' wat normaal gezien alleen een vrouwenlichaam heeft. En Anouk legt dat nog even haarfijn op een niet al te aardige manier uit.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, daar kies je wel voor. “Sticks and stones will break my bones but words will not harm me”. Mensen die zich geschoffeerd laten voelen door wat een ander over hen denken staan een stuk minder prettig in het leven.
Ik zal je een voorbeeld geven, jij vindt mij nu naw een hork. Daar kan ik dan heel erg emotioneel op reageren omdat ene Sunshine1982 op de Foks mij een hork vind, maar ik kies ervoor om dat niet te zijn want laten we wel wezen, dat is de mening van 1 andere persoon in de wereld, dus lekker boeiend.
Ik zie hier anders toch weinig steun voor Anouk hoor.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
En waarom worden types als Anouk steeds maar in bescherming genomen? Je mag je best gekwetst voelen door een opmerking die niet leuk bedoeld is. Zoiets maakt je mens.
Ik heb het over de posts van @Marsenal en @Scorpiequote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie hier anders toch weinig steun voor Anouk hoor.
Ook prima, maar dat geeft je geen rechten of zo.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tja, ik ben ook niet gezegend met een sixpack, een strakke kaaklijn en een IQ van 180, ook al zou ik dat graag willen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ik vind dit wat anders. Mijn mening over jou is subjectief, maar ook de reden waarom ik wat van jou vind. En daar zie ik het verschil. De menstruatie is niet iets subjectiefs, het is een 'feature' wat normaal gezien alleen een vrouwenlichaam heeft. En Anouk legt dat nog even haarfijn op een niet al te aardige manier uit.
En waarom worden types als Anouk steeds maar in bescherming genomen? Je mag je best gekwetst voelen door een opmerking die niet leuk bedoeld is. Zoiets maakt je mens.
die heeft de klok horen luiden maar weet duidelijk niet waar de klepel hangtquote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:55 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
🫣🫢
“Een kind mogen dragen maakt je geen vrouw”quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:34 schreef mschol het volgende:
[..]
die heeft de klok horen luiden maar weet duidelijk niet waar de klepel hangt
Ik denk omdat transgenders sowieso best een onveilige positie hebben in de wereld en maatschappij, er is al zoveel haat. Dan is het nooit geweldig als een BN’er (waar je het ook nog eens niet van verwacht) zulke hatelijke berichten plaatst.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik ben ook niet gezegend met een sixpack, een strakke kaaklijn en een IQ van 180, ook al zou ik dat graag willen.
Maar ik ga mijzelf dan niet gekwetst voelen als iemand zegt dat alleen echte mannen dat hebben, ik lach gewoon om degene die die opmerking maakt en loop dan door.
Zoals gezegd, jezelf gekwetst voelen is soms terecht maar begint steeds meer een bewuste keuze te worden van mensen. Is het onnodig wat Anouk doet? Misschien wel. Lopen er dickheads rond op de wereld? Zeker wel. Gaan die dickheads stoppen met dingen zeggen die je misschien niet leuk vind? Absoluut niet.
Maar waarom je je daar iets van aan zou moeten trekken of zelfs gekwetst zou moeten voelen is mij vreemd. Je moet er toch echt zelf een feestje van maken hier beneden, en niet verwachten dat anderen dat voor je gaan doen.
Onveilige positie? Iedereen die 1 verkeerd woord zegt over transgenders komt zwaar onder vuur te liggen. Transgenders hebben de meest geprivilegieerde en beschermde positie die er is.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:36 schreef prunus het volgende:
[..]
Ik denk omdat transgenders sowieso best een onveilige positie hebben in de wereld en maatschappij, er is al zoveel haat. Dan is het nooit geweldig als een BN’er (waar je het ook nog eens niet van verwacht) zulke hatelijke berichten plaatst.
Juist niet. Er is veel geweld naar transgenders toe, tot moord aan toe.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:42 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Onveilige positie? Iedereen die 1 verkeerd woord zegt over transgenders komt zwaar onder vuur te liggen. Transgenders hebben de meest geprivilegieerde en beschermde positie die er is.
maar als je je er negatief over uit laat ben jij de boeman en moet je het ontgelden..quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Juist niet. Er is veel geweld naar transgenders toe, tot moord aan toe.
Niet van verwacht?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:36 schreef prunus het volgende:
[..]
Ik denk omdat transgenders sowieso best een onveilige positie hebben in de wereld en maatschappij, er is al zoveel haat. Dan is het nooit geweldig als een BN’er (waar je het ook nog eens niet van verwacht) zulke hatelijke berichten plaatst.
Wat bedoel je eigenlijk? Is het heel erg wat voor reactie nu op die rare foto van Anouk komt?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:47 schreef mschol het volgende:
[..]
maar als je je er negatief over uit laat ben jij de boeman en moet je het ontgelden..
Ja sorry, maar die vergelijking slaat echt kant noch wal. Het hebben van wel of geen sixpack heeft toch geen enkele toegevoegde waarde aan jouw lichamelijke mannelijkheid?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik ben ook niet gezegend met een sixpack, een strakke kaaklijn en een IQ van 180, ook al zou ik dat graag willen.
Maar ik ga mijzelf dan niet gekwetst voelen als iemand zegt dat alleen echte mannen dat hebben, ik lach gewoon om degene die die opmerking maakt en loop dan door.
Zoals gezegd, jezelf gekwetst voelen is soms terecht maar begint steeds meer een bewuste keuze te worden van mensen. Is het onnodig wat Anouk doet? Misschien wel. Lopen er dickheads rond op de wereld? Zeker wel. Gaan die dickheads stoppen met dingen zeggen die je misschien niet leuk vind? Absoluut niet.
Maar waarom je je daar iets van aan zou moeten trekken of zelfs gekwetst zou moeten voelen is mij vreemd. Je moet er toch echt zelf een feestje van maken hier beneden, en niet verwachten dat anderen dat voor je gaan doen.
Ik ben een fan van Anouk, maar dit soort acties snap ik ook totaal niet. Waarom val je ineens die groep aan terwijl je er zelf totaal geen last van hebtquote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:31 schreef prunus het volgende:
Wat een hatelijk en gemeen bericht van haar. Waarom voelt ze de drang om een groep mensen op zo’n manier aan te vallen en te beledigen? Raar mens.
Negatieve publiciteit is ook publiciteit, daar staat Anouk wel een beetje om bekend, naar arrogant wijf is het.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben een fan van Anouk, maar dit soort acties snap ik ook totaal niet. Waarom val je ineens die groep aan terwijl je er zelf totaal geen last van hebt
Ze maakt een punt. En de niet menstruerende vrouwen bedoelt ze niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:57 schreef Seven. het volgende:
Wel transfoob vind ik, stellen dat alleen ongesteld zijn telt als criterium om het predikaat vrouw te mogen voeren. En ze sluit eigenlijk alle vrouwen uit die niet ongesteld worden, niet alleen transgender vrouwen.
Maar niet transhatend, want ze heeft niet gescholden.
Lekker boeiend, dan denk je het maar. Het voegt niks toe om dit soort dingen in de openbaarheid te gaan roepen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:19 schreef Duiveltja het volgende:
Het roepen dat ze transfoob is, is natuurlijk grote onzin. Ze ontkent niet dat die groep bestaat of mag bestaan, ze is het alleen niet eens dat die groep zich onterecht vrouw noemen. Dat zijn ze niet.
Elke vezel in je lichaam is geprogrammeerd als man. Dat kan je niet veranderen.
Als we de logica toepassen op geloof dat betekenen dat er bv. alle Christenen islamfoob (oid) zijn.De transmensjes moeten eens stoppen met het opleggen van alleen 1 gedachtegoed die wordt geaccepteerd.
Iedereen mag een mening hebben.
![]()
Ironisch wel, want Anouk wil zichzelf zijn door domme dingen te roepen...quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker boeiend, dan denk je het maar. Het voegt niks toe om dit soort dingen in de openbaarheid te gaan roepen.
Iedereen mag zichzelf zien zoals ze zelf willen. Op geen enkele manier heb jij last van een transgender die zegt zichzelf vrouw te voelen.
Ze heeft het over een ander, niet over zichzelf. Zie je het verschil niet?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ironisch wel, want Anouk wil zichzelf zijn door domme dingen te roepen...
Men zou eens een mening hebben en die uitspreken hè.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker boeiend, dan denk je het maar. Het voegt niks toe om dit soort dingen in de openbaarheid te gaan roepen.
Iedereen mag zichzelf zien zoals ze zelf willen. Op geen enkele manier heb jij last van een transgender die zegt zichzelf vrouw te voelen.
Mijn probleem met deze redenering is vooral dat veel van die dickheads er ook zelf voor kiezen om gekwetst te zijn, zich dan afreageren op anderen en daar vervolgens de 'gekwetsheid is een keuze' reacties op komen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klinkt zo makkelijk. De praktijk is toch wat weerbarstiger. De ene persoon is nu eenmaal gevoeliger dan anderen. We hebben allemaal een ander verleden en zogeheten triggers.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, daar kies je wel voor. “Sticks and stones will break my bones but words will not harm me”. Mensen die zich geschoffeerd laten voelen door wat een ander over hen denken staan een stuk minder prettig in het leven.
Ik zal je een voorbeeld geven, jij vindt mij nu naw een hork. Daar kan ik dan heel erg emotioneel op reageren omdat ene Sunshine1982 op de Foks mij een hork vind, maar ik kies ervoor om dat niet te zijn want laten we wel wezen, dat is de mening van 1 andere persoon in de wereld, dus lekker boeiend.
quote:Van der Veer stelde onder meer dat menstrueren je geen vrouw maakt. Ze vervolgde: ‘Borsten maken je geen vrouw. Een kind mogen dragen maakt je geen vrouw. Ik was al een vrouw lang voordat iedereen een mening over me had. Ik werd als vrouw geboren. Ik heb er alleen harder voor moeten vechten dan de meeste
Snap ik. Maar smerige foto's van je menstruatie hoeven daarbij niet gedeeld te worden. Onnodigquote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat sommige vrouwen zich belachelijk gemaakt voelen door transgenders.
Zei zijn de echte vrouwen, de heldinnen die kinderen baren en zich moet bijten door pijnlijke cyclussen.
En dan komt er zo’n half zachte vent die zijn zakie gaat afsnijden en roept “ik ben ook vrouw”
Denk dat types als Anouk zo denken.
Reageeroptie is nu dicht, ze heeft dus toch eieren voor haar geld gekozen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:27 schreef Mrmime het volgende:
Tja. Volstrekt onnodige post van Anouk. Niet nodig.
Maar als ik nu zie hoe die gare Tanja Jess en al die andere BN-er deugers losgaan op Instagram op Anouk, weet ik niet wat ik erger vind. Dat verschrikkelijke deuggedrag stoort me mateloos.
Laat elkaar gewoon met rust.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |